King Black Dragon Guide - Voor ELK Level!

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Imupsided0wn
Berichten: 686
Lid geworden op: zaterdag 27 augustus 2011, 17:54
Oude naam: Mrupsided0wn

King Black Dragon Guide - Voor ELK Level!

Bericht door Imupsided0wn »

King Black Dragon Guide
Afbeelding
Hallo iedereen toevallig had ik zin om een guide te maken dus ik bedacht voor mezelf een guide te maken over iets wat ik leuk vind om te doen op RS, KBD.
Ik ben er zeker van op de hoogte dat er al verschillende guides zijn over KBD.
Die van Chris of die van Superbrian32-Bjorn zijn voorbeelden daarvan maar het speciale aan deze guide is dat ik KBD uitleg voor alle levels en banks.
Ik maak in deze guide vaak gebruik van tabellen maar niet die van LTF , deze zijn zwaar irritant :|

Inleiding

1. Hoe
2. Waar
3. Skills
4. Equipment
5. Inventory
6. Summoning
7. Tactics
8. Drops
9. FAQ
10. Tips & Wist je dat
11. Einde

1. Hoe
KBD is op verschillende manier te doen in dit deel van de guide bespreek ik melee en range. Ik heb van magic weinig verstand dus dit ga ik maar niet toevoegen ;).
KBD is te doen met melee en range, voor melee heb je prayer nodig en voor range niet dit betekend dat range goedkoper is voor de mensen die niet te veel geld willen verspillen. Range heeft ook lagere requirements nodig.

2. Waar
Waar is KBD eigenlijk?
In de KBD-Lair :ninja:
KBD is te vinden in de Wilderness (lvl 44) maar maak je geen zorgen in de KBD-Lair kun je niet aangevallen worden door PK-ers, op de weg erheen wel :dus: .

Afbeelding
Rood : Onveilig
Deze route duurt lang om te lopen, je komt langs gebieden met veel PK-ers en eigenlijk zou ik niet weten waarom je deze route zou gebruiken maar als je er van houdt naar het westen te lopen... ga je gang ;)
Oranje : Minder Onveilig
Deze route is vrij lang maar een manier die veel gebruikt wordt door mensen die teleports niet vertrouwen en geen hoog genoeg agility level hebben voor de gele route.
Geel : Is te doen
Deze route kun je alleen gebruiken als je : Eadgar's Ruse completed hebt en 64 Agility hebt.
Turquoise : Bijna het beste ;)
Teleport vanuit Edgeville met de Lever naar de diepe Wilderness neem wel een wapen mee als je ranged gebruikt om KBD te killen want je moet door een '' Web '' heen slaan. Loop vervolgens gewoon naar het hek en vervolgens naar KBD en kijk uit voor Chaos Elemental en PK-ers.
Groen : Best
De beste methode vind ik zelf daarom is ie ook GROEN :mrgreen: Het is jammer dat er geen bank meer is bij de Wilderniss Vulcano er staat daarom ook een foutje op m'n plaatje. Loop naar de Portal aangegeven op de kaart Teleport met de Portal naar de plek waar je in Wilderniss lvl 44 zit ren vervolgens volgens het kaartje naar KBD-Lair.
Eenmaal aangekomen bij de KBD Lair ga je de grot in langs de Demons zo een kamer met spinnen in :!: Je pot hier up, quick prayer evt en pullt lever en je bent bij de KBD.

3. Skills

Voor KBD zijn uiteraard het kan ook niet anders skills nodig ik heb hiervoor even een simpele tabel gemaakt waar je kan zien wat het best is en wat het slechts/minder goed is.

Afbeelding

Combat skills, ik neem aan dat iedereen begrijpt waarom die een bepaalde hoogste hebben maar Herblore, Prayer en Summoning ga ik even uitleggen.
Herblore:
Met herblore kun je vanaf een bepaald level zonder tijdelijk verhoogende potions vanaf lvl 84 'Untrade-able' Potions maken , deze potions zijn erg goed en kunnen helpen en vervangen.
Op level 85 kun je bijvoorbeeld een Superanti-fire potion maken waardoor je geen anti-fire shield meer nodig hebt.
Op level 88 t/m 91 kun je Extreme potions maken deze zijn beter dan super-potions.
Op level 96, voor echte rich kiddies kun je Overloads maken, deze verhogen je stats voor 5 minuten en de skills 'droppen' niet , ze gaan dus niet naar beneden zoals andere potions. Ze nemen overigens ook 500 Lp en geven na 5 min ook weer 500 Lp terug.

Prayer:
Voor mensen die melee'en is sowiezo prayer nodig , 43. Deze 43 prayer is nodig voor protect melee als je dus ranged gebruikt omdat KBD te killen is GEEN prayer nodig. Hogere prayer kan handig zijn voor:
- Piety
Verhoogt je combat stats, 20% Attack, 23% Strength en 20% Defence.
- Turmoil
Verhoogt je Attack en Defence met 15% + 15% van de Attack en Defence van je tegenstander, met een maximum van 14. Je Strength wordt met 23% + 10% van de Strength van je tegenstander verhoogd, met een maximum van 9.
- Soul Split
Als je deze prayer aan hebt terwijl je vecht, zullen je tegenstanders voor elke 50 schade die jij veroorzaakt, een prayer point verliezen. Jij krijgt 10 life points terug. Protectieprayers van je tegenstander hebben geen invloed op deze prayer.
Werkt voor melee en range.
- Deflect Melee
Protect Melee en kan terugkaatsen.
- Deflect Mage
Protect Mage en kan terugkaatsen.
- Eagle Eye / Rigour
Deze prayers zullen alleen helpen bij rangers, ze zullen je Ranged increasen.

Over Summoning zal wat verteld worden in het hoofdstuk Summoning.

4. Equipment

Dit deel van de guide gaat over mijn favoriete ding van bossen, het gearen ^_^ .
Ik zal uitleggen wat het duurste, goedkoopste, beste, slechtste en dingen die je absoluut niet moet meenemen bespreken ik heb hierbij ook gebruik gemaakt van een tabel.

Melee Equipment:
Afbeelding
Range Equipment:
Afbeelding
Alle van deze equipment sets kunnen gecombineerd worden uiteraard.

Melee Slayer Gear:
Afbeelding

Melee Non-Slayer Gear:
Afbeelding

Melee Normal:
Afbeelding

Melee Void:
Afbeelding

Range Slayer Gear:
Afbeelding

Range Non-Slayer Gear:
Afbeelding

Range Void:
Afbeelding

Bij deze Equipment sets heb ik gebruik gemaakt van een Dragonfire Shield dit kan natuurlijk vervangen worden door bij melee Dragon Defender als je super antifire hebt en bij Range door een Unholy book als je super antifire hebt zonder superanti fire zal dit gewoon een dragonfire shield worden.

Update : Spirit Shields kunnen gebruikt worden als shield, Onxy ring (i) kan gebruikt worden als ring, als je een spirit shield gebruikt , gebruik dan wel superantifire potion.
Ardy cape kan ook handig zijn voor KBD vanwege meerdere redenen :
- Na trip teleport naar altar
- Goede Prayer & Stab bonussen (KBD is zwak tegen stab --> Rapier/Zs/Cls op Stab mode
KBD is dus zwak tegen stab attacks.
Elite void, zelf geen ervaring mee kan handig zijn voor de bijkomende bonussen die normale void niet heeft.

5. Inventory

In dit hoofdstukje ga ik het inventory bespreken, ik kan helaas niet alle inventorys laten zien die je bijvoorbeeld kan hebben met 96 summoning en herblore omdat ik dit zelf nog niet heb.
Melee Inventory
Afbeelding
Range Inventory
Afbeelding
B.o.B. Voorbeeld.
Afbeelding

6. Summoning

Ook summoning kan van pas komen bij het killen van de KBD.
Je hebt verschillende summoning beesten voor verschillende gebruiken.
Ook hiervoor heb ik een tabel gemaakt met daarin : Naam, Level Req, Wat het doet en hoeveel het hiervan kan.

Afbeelding
Persoonlijk vind ik een bullant niet erg handig omdat het zo weinig doet.

Tactics

KBD, en de tactics voor KBD.
Tactics voor Melee?
- Pak je Equipment
- Pak je Inventory
- Ga naar de King Black Dragon Lair
- Je komt nu in een ruimte met spinnen 8-[
- Pot up, quick prayer op protect melee/deflect melee en evt. Piety/Turmoil
- Val KBD aan in melee range en drink optijd super antifire/antifire potion zodat je niet door vuur gehit wordt als je geen antidragon shield aan hebt
- Kijk naar de drop
- Denk over de drop na
- Moeilijk hé? Pak maar op =D>

Tactics voor Range?
- Pak je Equipment
- Pak je Inventory
- Ga naar de King Black Dragon Lair
- Je komt nu in een ruimte met spinnen (alweer? nee dit is voor range ](*,) )
- Pot up, je hoeft hier geen prayer te gebruiken want je gaat niet naast KBD staan maar een aantal blokjes ervanaf
- Je haalt de lever over en attacked KBD je zal niet helemaal naar hem toelopen
- En als je hem dood hebt doe je wat hierboven ook staat =D>
Nu denken jullie waarschijnlijk: Ja allemaal wel leuk en aardig maar waar doe ik het eigenlijk voor ik weet nog niet eens wat hij dropt en nu staat er bij de tactics dat ik er ook nog over na moet gaan denken? poeh hé.. :bier:

Drops van KBD

Drops van de KBD natuurlijk! ](*,) maargoed,
Afbeelding
GL met jou drops :)

:?: FAQ :?:

-Help?! Ik ben toch een Chaos Elemental tegengekomen wat nu?
Doe protect from magic aan en ren rustig naar de plek waar je heen moet.
-Help PK-ers wat moet ik doen?
Niet dood gaan;) Teleport weg, protect from magic/melee/range hangt van de PK-ers af ik raad magic aan zodat je niet frozen kan worden.
-Ik ben dood in de KBD-Lair wat nu?
Neem een antifire potion, wat food, antidragon shield en teleport mee en ga weer terug naar de KBD-Lair bij het slechste graf ga je dit niet redden als je dus denkt dat je het niet gaat redden wat met stats van 70+ zeker niet zal gebeuren voordat je 1 kill hebt gemaakt raad ik je aan een beter grave te kopen.
Overige Vragen van jullie zullen hier evt aan toegevoegd kunnen worden.

Tips & Wist je dat?

Wist je dat prayer aura heel handig kan zijn bij KBD?
Nee?, Dan weet je het nu :)

Als je wilt uitloggen in de KBD cave, loop dan naar het summoning renew altar in de KBD- Lair hier kan de KBD je niet aanvallen en kun je dus rustig uitloggen om bijvoorbeeld een andere world te zoeken.

Einde

Ik heb toestemming van Chris zijn guide te vernoemen, Drops zijn van lunagang.
Ik vond het heel leuk om deze guide te maken en misschien ga ik er in de toekomst meer maken :)
Rate or Hate 1/10!

Imupsided0wn
Laatst gewijzigd door Imupsided0wn op maandag 19 september 2011, 18:45, 11 keer totaal gewijzigd.
Kev
Berichten: 1917
Lid geworden op: zondag 3 juli 2011, 23:19
RS: 30 (p2p)
Extra rang: Road of Skillers #1 Thieving

Re: Kings Black Dragon Guide - Voor ELK Level!

Bericht door Kev »

8/10
Smartie` schreef: -.q (chinees met een monocle)
[kolom]Afbeelding[/kolom][kolom]
Parsonsda schreef:Lifepoints are red...
...Bodies lay blue...
don't turn your back....
Or trolls will get you!
[/kolom]
tommeke95
Berichten: 1703
Lid geworden op: dinsdag 22 december 2009, 18:58
RS: even wachten (p2p)
Clan: teak

Re: Kings Black Dragon Guide - Voor ELK Level!

Bericht door tommeke95 »

je tabellen zijn afschuwelijk
voor de rest redelijke guide 6.5/10
Afbeelding

Afbeelding
Imupsided0wn
Berichten: 686
Lid geworden op: zaterdag 27 augustus 2011, 17:54
Oude naam: Mrupsided0wn

Re: Kings Black Dragon Guide - Voor ELK Level!

Bericht door Imupsided0wn »

Mijn tabellen, zijn gemaakt in word ;)
IK vind de tabellen van LTF echt heel irritant en onoverzichtelijk omte maken, daar moet ik nog ene keer mee gaan oefenen en afschuwlijk? overdrijven is ook een vak o.O

Toegevoegd na 12 seconden:

Thx both in ieder geval :)
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Kings Black Dragon Guide - Voor ELK Level!

Bericht door Travolter »

- Fighter hat > nezzy bij elke "boss" imo. Kbd heeft toch wel redelijke defence. Niet al te hoog maar ik weet uit ervaring dat ik toch geen 100% hitrate heb ;). Elke offensive bonus helpt :).
- Ardy 3/4 cape. Waarom word die altijd vergeten? Eén van de beste capes in game imo. Fc can suck on it :P. Jk. Maar Ardy cape is heel goed met rapier en dan zeker op dragons :).
- Onyx (i) is zeker het vermelden waard. Het is maar wat je persoonlijk het leukst vind :).
- Arma helmet bij ranged?
- Void + acp (deflector) is toch één van de beste range armours. Defense heb je tbh niet al te hard nodig @kbd dus het is zeker wel mogelijk (zeer zeker met uni).
- Schild CKS? En dan geen EEK toevoegen? Hoe durf je :P. Elk spirit shield is ook altijd een goede optie ofc ;).
- Ava's -dinges- van "do no evil"? Kan even neit op de naam komen.

Inventories zijn een ramp imo:

- Je wil maar 20 minuten blijven? (1 antifire). Ik neem er meestal 3-5 mee.
- Super antipoison? Ik weet niet eens hoelang die werken maar antipoison (++) doet 15min / dose.
- 2 super/ext sets om langer te blijven (als toevoeging op het bovenstaande ofc).
- Meer ppots: zie hierboven.

Ik heb wel:

95att/Str, 86def, 95prayer, 92 herb. Ik denk vooral dat soulsplit je trip heel wat langer kan maken. Maar zelfs zonder ss denk ik dat je wel langer dan 20 minuten kan :P. Tenzij je natuurlijk alle bones/hides wil banken maar dan raad ik andere dragons aan :P.
-Help?! Ik ben toch een Chaos Elemental tegengekomen wat nu?
Ik betwijfel dat je die daar ooit tegen zal komen. Ik heb er nooit last van gehad onderweg naar KBD. En bij het hunten van chaos ele heb ik hem nooit verder dan rogues' castle gehad ;).

Hehe veel commentaar :). Toch vind ik het een 8/10 waard. Uitgebreide guide en sommige zaken die ik vermeld zijn eerder uitbreiding :). En ik kan ook begrijpen dat je niet overal pics van kan maken ;). misschien iemand vragen die dat wel kan?
Afbeelding
Imupsided0wn
Berichten: 686
Lid geworden op: zaterdag 27 augustus 2011, 17:54
Oude naam: Mrupsided0wn

Re: Kings Black Dragon Guide - Voor ELK Level!

Bericht door Imupsided0wn »

Hey Thx voor je reactie en ja sorry voor de inventory's die kon ik helaas niet maken =S
Ik zal proberen aan te passen wat ik aan kan passen ;)

PS, zou jij inventory's voor mij kunnen maken? :wub:
StefanRSW
Berichten: 715
Lid geworden op: dinsdag 28 juli 2009, 17:46
Clan: Equilibrium

Re: Kings Black Dragon Guide - Voor ELK Level!

Bericht door StefanRSW »

Ik heb er even snel door heen gekeken, maar wat heb je aan de 'normale' melee gear met void gloves. Waarschijnlijk een foutje, er stond er nog een bij.

Voor de rest een goeie guide.
Afbeelding
Imupsided0wn
Berichten: 686
Lid geworden op: zaterdag 27 augustus 2011, 17:54
Oude naam: Mrupsided0wn

Re: Kings Black Dragon Guide - Voor ELK Level!

Bericht door Imupsided0wn »

Jep sorry dat moesten barrow gloves zijn ik was op dat moment 10 gear sets aan het samenstellen moet iets foutgegaan zijn :oops:
Superbrian32-Bjorn
Berichten: 1475
Lid geworden op: dinsdag 19 augustus 2008, 10:16
RS: God Bjorn (p2p)
Clan: Ceecs Clan

Re: Kings Black Dragon Guide - Voor ELK Level!

Bericht door Superbrian32-Bjorn »

jeeej, ik ben een voorbeeld :)
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Kings Black Dragon Guide - Voor ELK Level!

Bericht door Siddy00 »

Misschien iets meer zeggen bij de Tactiek? Bijvoorbeeld over de verschillende soorten vuur, wanneer te drinken, je eigen ervaringen, evt. solo, duo, mass?
En prayer kan ook van pas komen voor rangers, denk maar aan Eagle Eye / Rigour of Leech Defence / Ranged / Soulsplit (?). Geen ervaring met de laatste, maar het lijkt me toch behoorlijk handig ^_^

Wat me verder opviel waren een paar kleine foutjes:
In- of uitklappen •
Dit is trouwens in de tabellen voor equipment.
Void body / legs -> Elite Void geeft ook nog een prayer bonus, en de Deflector geeft je de mogelijkheid om te rommelen met een andere platebody o.i.d., maar dan heb je inderdaad wel super antifires nodig =)
Ring of Wealth -> alleen bij de categorie Goed? Leg uit ^_^
Armadyl Platelegs -> Plateskirt denk ik dat je bedoelt, scheelt toch wat :P
Tabel van summoning: Titans healen ook, 80LP per scroll en een defence boost, dacht ik
Maar een erg mooie guide, veel succes! ^ ^
Afbeelding
Imupsided0wn
Berichten: 686
Lid geworden op: zaterdag 27 augustus 2011, 17:54
Oude naam: Mrupsided0wn

Re: Kings Black Dragon Guide - Voor ELK Level!

Bericht door Imupsided0wn »

Ja over die RoW, Als je berserker ring of onxy ring (i) of normaal hebt kun je meer kills krijgen die , vind ik zelf en heb je daarom ook een betere kans op drops.
Over de prayer, thx ik zal het toevoegen :)
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: Kings Black Dragon Guide - Voor ELK Level!

Bericht door Chris »

Ziet er goed uit hoor. :)
Misschien kan je er ook bij vertellen dat prayer aura ontzettend handig daar is. :o
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
Scyfer
Berichten: 3403
Lid geworden op: woensdag 30 mei 2007, 13:33
RS: Scyfer (OSRS)

Re: Kings Black Dragon Guide - Voor ELK Level!

Bericht door Scyfer »

Netjes :D

Er zit ook een eenvoudige tabellen-functie hier op het forum, die zou je kunnen gebruiken om je tabellen mooier te kunnen maken :)
Gestopt sinds 16/10/2011
Proud owner of the Slayer Skill Mastery
Imupsided0wn
Berichten: 686
Lid geworden op: zaterdag 27 augustus 2011, 17:54
Oude naam: Mrupsided0wn

Re: Kings Black Dragon Guide - Voor ELK Level!

Bericht door Imupsided0wn »

Ok thanks , waar zit die? :P Ik kan hier bij het maken van een bericht klikken op '' tabel '' maar dat is de tabel die ik niet helemaal snap omdat je de tekst die jij wilt hebben tussen alle codes moet plaatsen.
tekst
dat zegmaar.. :S
C0RPOREAL
Berichten: 320
Lid geworden op: zondag 30 augustus 2009, 11:49
RS: Blueee Angel (p2p)
Clan: The Citadel Kingdom
Oude naam: vinsi44

Re: Kings Black Dragon Guide - Voor ELK Level!

Bericht door C0RPOREAL »

Mooie guide 7/10 als je die verschrikkelijke kleuren tabellen aanpast 8/10, ik weet dat de tabellen van ltf VERSCHRIKKELIJK ONHANDIG zijn maar maak ze dan met excel en pak zwarte achtergrond en witte lijntjes ofzo, is veel mooier.

en @scyfer
Scyfer schreef:Netjes :D

Er zit ook een eenvoudige tabellen-functie hier op het forum, die zou je kunnen gebruiken om je tabellen mooier te kunnen maken :)
De tabellen functie is verschrikkelijk onhandig. Ik bouw mijn hebsites en forums niet in php dus ik weet niet of het makkelijker kan maar kun je niet zoals in word ofzo een tabel maken? Is 100000000x makkelijker met die sleepvakjes
Afbeelding
Imupsided0wn
Berichten: 686
Lid geworden op: zaterdag 27 augustus 2011, 17:54
Oude naam: Mrupsided0wn

Re: Kings Black Dragon Guide - Voor ELK Level!

Bericht door Imupsided0wn »

Ja ik heb al mijn tabellen met word gemaakt :P Ze zien er alleen beetje raar uit vergeleken met de rest van de guide/lunagang look. :P
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: King Black Dragon Guide - Voor ELK Level!

Bericht door Siddy00 »

Als je de tabellen eenmaal doorhebt is het niet zo ingewikkeld :)

Klik rechts-bovenaan bij tabel, dan krijg je een overzichtje. Ik neem even als voorbeeld je laatste tabel. Die heeft 8 rijen en 5 kolommen, dus dan vul je dat in ^_^ Hoe de geavanceerde dingen werken weet ik niet, maar die heb je ook niet per se nodig.
Dus met 8 rijen, 5 kolommen, klik op Tabel invoegen (en negeer het ding over de breedte van kolommen).

Dan krijg je de volledige tabel, met "tekst" waar je tekst kunt invullen :D

Code: Selecteer alles

[table][tr][td]Naam[/td][td]Level[/td][td]Wat doet het[/td][td]Aantal[/td][td]Scrolls ja/nee[/td][/tr]
[tr][td]tekst[/td][td]tekst[/td][td]tekst[/td][td]tekst[/td][td]tekst[/td][/tr]
[tr][td]tekst[/td][td]tekst[/td][td]tekst[/td][td]tekst[/td][td]tekst[/td][/tr]
[tr][td]tekst[/td][td]tekst[/td][td]tekst[/td][td]tekst[/td][td]tekst[/td][/tr]
[tr][td]tekst[/td][td]tekst[/td][td]tekst[/td][td]tekst[/td][td]tekst[/td][/tr]
[tr][td]tekst[/td][td]tekst[/td][td]tekst[/td][td]tekst[/td][td]tekst[/td][/tr]
[tr][td]tekst[/td][td]tekst[/td][td]tekst[/td][td]tekst[/td][td]tekst[/td][/tr]
[tr][td]tekst[/td][td]tekst[/td][td]tekst[/td][td]tekst[/td][td]tekst[/td][/tr][/table]
NaamLevelWat doet hetAantalScrolls ja/nee
tekstteksttekstteksttekst
tekstteksttekstteksttekst
tekstteksttekstteksttekst
tekstteksttekstteksttekst
tekstteksttekstteksttekst
tekstteksttekstteksttekst
tekstteksttekstteksttekst

Anders is hier een uitgebreide guide over tabellen ^_^
Afbeelding
Imupsided0wn
Berichten: 686
Lid geworden op: zaterdag 27 augustus 2011, 17:54
Oude naam: Mrupsided0wn

Re: King Black Dragon Guide - Voor ELK Level!

Bericht door Imupsided0wn »

Ok thanks :P Ik heb alleen elke keer het probleem dat sommige kolommen breder zijn.. ;S
blasterzone
Berichten: 1827
Lid geworden op: vrijdag 21 september 2007, 20:14

Re: King Black Dragon Guide - Voor ELK Level!

Bericht door blasterzone »

bij overloads droppen je skills wel degelijk hoor , alleen elke 15 seconden ga je weer naar de oude boost ;)

maarja, mooie guide hoor Tim
Laatst gewijzigd door blasterzone op vrijdag 16 september 2011, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Imupsided0wn
Berichten: 686
Lid geworden op: zaterdag 27 augustus 2011, 17:54
Oude naam: Mrupsided0wn

Re: King Black Dragon Guide - Voor ELK Level!

Bericht door Imupsided0wn »

Oh wist ik niet thx :P en nog keer thx :)
Plaats reactie