Glacor guide!

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Flames
Berichten: 584
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 11:34

Glacor guide!

Bericht door Flames »

Afbeelding

Wat zijn Glacors?

Glacors zijn level 475 monsters die je kunt bevechten na je Ritual of the Mahjarrats hebt gedaan. Ze zijn eruit als vliegende ijspegels en ze zijn zwak voor fire spells, zelf kunnen ze ranged, magic en melee.

Afbeelding
Soort monsterNormaal monster
Voor gratis spelers of membersAlleen voor members
Combatlevel475
Life points5000
Verhouding life points en combat10,53
Maximale hit500
Valt aan metMelee, magic en ranged
ZwakteFire spreuken
Kan jou vergiftigenNee
[/color]

Requirements

Om glacors te kunnen doden heb je het volgende nodig:
-75 Magic voor fire wave (beste 95 voor fire surge)
-43 Prayer voor protect from melee,ranged en magic (beste 92 voor soulsplit)
-70+ Defence voor het geval dat je een switch mist en voor Ahrims
-70+ Constitution voor het geval dat je een switch mist
-52 Summoning voor Spirit terrorbird (beter 67 voor War tortoise, 79 voor Fire titan, 88 voor Unicorn stallion, 96 voor Pack yak)

En natuurlijk de quest Ritual of the Mahjarrats
In- of uitklappen • Ritual of the Mahjarrats guide
https://www.lunagang.nl/quest/ritual-of- ... jarrat.php
[/color]

Hoe kom ik er?

Simpel, fairy ring code DKQ, je zult dan gelijk in de goede grot staan. Je kunt ook via Ghorrock maar dat is een een veel langere en gevaarlijkere route.

Voor- en Nadelen



Voordelen
-Ze zijn makkelijker dan bossen met vergelijkbaar level
-Goede magic training (je zult er erg hoog kunnen hitten door de kracht van de Stone of Jas en de zwakte van glacors tegen fire spells, zelfs met fire wave kun je 600+ hitten en met fire surge 800+)
-Drops als shards of armadyl en glaiven- , ragefire- en steadfast boots
-Het is er niet druk door de quest requirement die de botters effectief tegenhoud

Nadelen
-Door het summonen van de glacyte kan het gevecht lang duren in vergelijking met bijvoorbeeld Tormented demons
-Je moet prayers blijven switchen om niet te veel geraakt te worden
-Het gebruik van magic maakt de kosten flink wat hoger gezien de prijs van runes
Afbeelding
[/color]

Armor


SlotBestBetergoed
HeadVirtus*Ahrim's*Void
BodyVirtus*Ahrim's*Void
LegsVirtus*Ahrim's*Void
AmuletArcane stream necklaceFuryGlory
GlovesBeste RFD glovesInfinityVoid
BootsRagefireInfinityMystic
RingOnyx ring (i)Ring of wealthSeers ring
SchildArcane shieldFarseer kiteshieldMages' book
CapeCompletionists cape/Max capeSoul wars capeFire cape
StafChaotic staff*Staff of lightArmadyl battlestaff
(Alles met * gaat na een bepaalde tijd stuk en zul je moeten repareren voor een prijs)[/color]
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Inventorie/Familiars

Prayer potions +- 10 in het begin*Afbeelding
Runes voor +- 500 spells in het begin*Afbeelding
Food monkfish of beter vul de lege plaatsen*Afbeelding
Holy wrenchAfbeelding
1 click teleportAfbeelding
ExcaliburAfbeelding
Familiar scrolls en pouches**Afbeelding
(met * dit verschilt per persoon, je moet proberen dit af te stellen op hoelang je kunt en wilt blijven)
(met ** gebruik eerst een BoB en zodra die leeg is summon je fire titan of Unicorn stallion met bijbehorende scrolls)[/color]


Hoe ga je te werk?


Nadat je inventorie vol zit en je armor aan is, gaan we naar de glacors met de fairy ring code DKQ. Val er eentje aan vanaf lange afstand zodat je meer tijd hebt om prayer te switchen zodra je zijn aanval ziet. Als hij ijspegels gooit met zijn rechter hand doe je protect from ranged en als hij met zijn linker hand blauwe bolletjes schiet doe je protect from magic. Hij heeft ook een special hij gebruikt dan beide handen en vuurt een cluster ranged attacks af, je moet dan snel opzij lopen omdat je anders voor de helft van je huidige lifepoints wordt gehit. Hij zal geen melee gebruiken als je op zijn minst 1 vakje tussen jou en de glacor houdt. Zijn magic aanval zal een klein beetje damage doen ook al heb je de juiste prayer aan.
Veel mensen met 92 prayer "flashen" soulspilt als ze geraakt zijn, hierbij zet je de prayer vlug aan en uit zodat je wel health krijgt maar toch op tijd de juiste protection prayer aan kan zetten. Als je deze tactiek nog niet goed beheerst kun je het best even oefenen.

AfbeeldingMagicAfbeeldingRangedAfbeeldingSpecial
Als je de Glacor eenmaal tot ongeveer 2/3 van zijn leven hebt zal hij 3 glacyte oproepen, een enduring-, unstable en sapping glacyte.
Je moet dan achter een ijsblok of ijspegel staan zodat de Glacor je niet meer aan kan vallen, zet protect from melee aan en dood de 3 glacyte.
De Enduring glacyte heeft een erg hoge defence.
De Unstable glacyte zal exploderen en houdt zelf ongeveer 1hp over en raakt jouw voor de helft van je huidige lifepoints het beste maak je hem erna gelijk af
De Sapping glacyte zal per hit 10 prayer points van je wegnemen.
Het is belangrijk welke je als laatste dood want het effect van die glacyte zal dan worden overgenomen door de glacor. (Als je bijvoorbeeld de enduring glacyte als laatst dood hebt zal de glacor een hogere defence hebben) Zorg ervoor dat je de enduring niet als laatst dood hebt, als het lukt de unstable zodanig vast te zetten dat hij je niet kan raken kill je deze als laatst. Mocht dit niet lukken maak hem na een explosie gelijk dood en dood dan de enduring zodat de sapping als laatst gedood wordt.
Sommige mensen nemen een sterk melee wapen als chaotic rapier of longsword om runes te besparen tegen de glacyte. Zelf vind ik magic handiger omdat ook de glacyte daar zwak tegen zijn en je niet van wapen hoeft te switchen.
Vervolgens maak je de glacor gewoon af net zoals in het begin.
Afbeelding
Glacyte
[/color]

De drops

De belangrijkste drops zijn:

Ragefire bootsAfbeelding
Steadfast bootsAfbeelding
Glaiven bootsAfbeelding
Shards of armadyl*Afbeelding
Elite- en Hard clue scrollAfbeelding
Charms (3 per drop)AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ancient effigyAfbeelding
(Met * erachter deze shards kun je gebruiken om Armadyl battlestaff of Armadyl runes te maken, je hebt 100 shards nodig om een armadyl orb te maken die je op een battlestaff kunt zetten. Per shard krijg je 8x dust of armadyl die je weer voor het maken van maximaal 10 armadyl runes kunt gebruiken. )

De prijzen van de boots kun je met de links hieronder bijhouden
In- of uitklappen • G.E. prijzen ragefire-,steadfast- en glaiven boots
Ragefire: https://services.runescape.com/m=itemdb_ ... ?obj=21793
Steadfast: https://services.runescape.com/m=itemdb_ ... ?obj=21787
Glaiven: https://services.runescape.com/m=itemdb_ ... ?obj=21790
[/color]


Tips en tricks


-Hoe verder je van de glacor staat de meer tijd om te switchen
-Gebruik excalibur als je met de glacyte bezig bent, je zult dan niet per ongeluk op de glacor afrennen waardoor hij melee gebruikt
-Hij zal een aantal keer achter elkaar dezelfde aanval gebruiken voordat hij veranderd
-Hij doet zijn special alleen als hij van aanval veranderd of als hij ranged gebruikt


Slot

Ik hoop dat jullie door deze guide snappen hoe je glacors moet doden. Zelf vond ik het leuk om de guide te maken.

Op en aanmerkingen kunnen altijd gemaakt worden, wat hulp met eventuele spellingfouten is ook zeer welkom.
Laatst gewijzigd door Flames op zaterdag 1 oktober 2011, 16:36, 32 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: Glacor guide!

Bericht door Tim »

En waarom dacht je, "Goh, laat ik eens lichtblauw nemen als tekstkleur en de moeilijk leesbare donkerblauw voor de kopjes"?
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: Glacor guide!

Bericht door Chris »

Beste shield slot is toch een Arcane hoor. :P en verder, misschien kan je iets zeggen voor de aanvalsstijlen met plaatjes erbij. :o
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
Flames
Berichten: 584
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 11:34

Re: Glacor guide!

Bericht door Flames »

Chris schreef:Beste shield slot is toch een Arcane hoor. :P en verder, misschien kan je iets zeggen voor de aanvalsstijlen met plaatjes erbij. :o
Schild heb ik aangepast, dankjewel
Plaatjes gaan nog komen :P

De kleur verbeter ik gelijk als de plaatjes komen (suggesties?)
Afbeelding
Frankos9
Ex-moderator
Berichten: 17925
Lid geworden op: zaterdag 28 juli 2007, 18:44

Re: Glacor guide!

Bericht door Frankos9 »

Mooie guide, maar voor Fire Wave heb je level 75 Magic nodig, niet 77. :P
Flames
Berichten: 584
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 11:34

Re: Glacor guide!

Bericht door Flames »

Frankos9 schreef:Mooie guide, maar voor Fire Wave heb je level 75 Magic nodig, niet 77. :P
Bedankt en ik heb het aangepast =D ik ga nu plaatjes toevoegen
Afbeelding
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: Glacor guide!

Bericht door Travolter »

Mages book?

Tome of frost +10 mage > unholy book +8 mage? Of is die prayer bonus zo belangrijk?
Afbeelding
Flames
Berichten: 584
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 11:34

Re: Glacor guide!

Bericht door Flames »

Travolter schreef:Mages book?

Tome of frost +10 mage > unholy book +8 mage? Of is die prayer bonus zo belangrijk?
Het maakt niet heel veel uit maar ik denk dat die prayer bonus meer uitmaakt dan die 2 extra mage bonus, valt te discussieren
Afbeelding
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Glacor guide!

Bericht door Superheat »

Aangezien je met een Fairy Ring naar de locatie gaat is het waarschijnlijk beter om een +2 Magic bonus te hebben in plaats van een +5 Prayer.
Laatst gewijzigd door Superheat op zondag 18 september 2011, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
511nemdorws
Berichten: 2397
Lid geworden op: zondag 6 augustus 2006, 17:57
Clan: Legends of Fortune
Contacteer:

Re: Glacor guide!

Bericht door 511nemdorws »

Mage book > Unholy book O:)
Afbeelding

Sword' Productions

~Mogre Hunting~Armoured zombies~Free herblore exp Guide~Money making + mage exp~Hunter guide~

Questcape : 19 januari 2009
Woodcutting Cape : 17 Februari 2009
Strength Cape : 1 Juni 2010 [Pic]
Attack Cape : 11 April 2011 [Pic]
Hitpoints Cape : 2 Mei 2011 [Pic]
Defence Cape : 9 Mei 2011 [Pic]
Flames
Berichten: 584
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 11:34

Re: Glacor guide!

Bericht door Flames »

511nemdorws schreef:Mage book > Unholy book O:)
Ooh dat boek, ja die is inderdaad beter 15 mage bonus vs 8 van unholy

maar ik blijf erbij dat unholy beter is dan tome of frost bij de glacors vanwege de 5 extra prayer
Afbeelding
Jas
Berichten: 1624
Lid geworden op: zaterdag 1 augustus 2009, 13:05
RS: Jas (p2p)
Clan: Titans Revolution
Oude naam: Skargaroth

Re: Glacor guide!

Bericht door Jas »

BoP = Beast of Purden kun je het beste veranderen naar BoB ;) Ook is het handig om een rapier mee te nemen om de Glacytes te killen ik heb ook gehoord dat je met melee armour kon gaan met mage :)

7/10
Afbeelding
Flames
Berichten: 584
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 11:34

Re: Glacor guide!

Bericht door Flames »

Zaros schreef:BoP = Beast of Purden kun je het beste veranderen naar BoB ;) Ook is het handig om een rapier mee te nemen om de Glacytes te killen ik heb ook gehoord dat je met melee armour kon gaan met mage :)
7/10
aangepast, dat van rapier zal ik ook uit gaan zoeken
Afbeelding
Olivier 1337
Berichten: 4062
Lid geworden op: zondag 20 mei 2007, 12:08
RS: Gestopt

Re: Glacor guide!

Bericht door Olivier 1337 »

Farseer kiteshield? Die is beter dan mages book.
Afbeelding

Flames
Berichten: 584
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 11:34

Re: Glacor guide!

Bericht door Flames »

Olivier 1337 schreef:Farseer kiteshield? Die is beter dan mages book.
Aangepast, goh ik heb nogal wat schilden over het hoofd gezien xD

Toegevoegd na 2 minuten:

Wat betreft melee wapens voor glacyte, ik zal het erbij zetten als optie maar gezien ook de glacyte zwak voor firespells zijn zal het niet sneller gaan.
Melee armor is nergens voor nodig, je zult toch alle hits prayen je haalt alleen je magic attack bonus omlaag.
Afbeelding
Joshi-Skilzz
Berichten: 832
Lid geworden op: zaterdag 27 februari 2010, 7:17
Clan: ELlTE
Oude naam: LORDrogue

Re: Glacor guide!

Bericht door Joshi-Skilzz »

Rock tails is niet nodig, je kan de minions ook makkelijk melee en en je verteld niets over de minions? Tenminste geen plaatje, verder over Rocktails das moneywaste number 1 sharks is goed genoeg je word bijna nooit hitted dus een food familair is ook moneywaste want je bent erg dicht bije en bank, use meteeen een uni en klaar verder zeg je niets over het switchen met prayers SS-range SS-mage

Guide is neit volledig af
http://runetrack.com/profile.php?user=slayonus

10 kliks please dan werkt me account runetraxx
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Glacor guide!

Bericht door Joost »

Persoonlijk vind ik Void Mage beter dan Ahrim´s. De magic attack bonus is misschien beter van Ahrim´s , maar ik vind de damage hier toch belangrijker (dat krijg je meer als je void draagt) , aangezien je toch bijna altijd op de Glacor hit.

Maarja, ieder zijn voorkeueren :P
Flames
Berichten: 584
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 11:34

Re: Glacor guide!

Bericht door Flames »

'Joost schreef:Persoonlijk vind ik Void Mage beter dan Ahrim´s. De magic attack bonus is misschien beter van Ahrim´s , maar ik vind de damage hier toch belangrijker (dat krijg je meer als je void draagt) , aangezien je toch bijna altijd op de Glacor hit.

Maarja, ieder zijn voorkeueren :P
Void magic geeft alleen 30% magic attack bonus dus niet extra damage.

Toegevoegd na 2 minuten:
Joshi-Skilzz schreef:Rock tails is niet nodig, je kan de minions ook makkelijk melee en en je verteld niets over de minions? Tenminste geen plaatje, verder over Rocktails das moneywaste number 1 sharks is goed genoeg je word bijna nooit hitted dus een food familair is ook moneywaste want je bent erg dicht bije en bank, use meteeen een uni en klaar verder zeg je niets over het switchen met prayers SS-range SS-mage

Guide is neit volledig af
Er staat dat food minimaal monkfish moet zijn, het plaatje laat rocktails zien omdat het een beginners set-up is daarom staat er overal "in het begin zoveel mee" later zul je inderdaad geen rocktails meer nodig hebben.

BoB is wel handig stop er extra prayer potions en wat food in en je kunt er nog langer blijven, SS zal ik er bij zetten
Afbeelding
megamaster23
Berichten: 174
Lid geworden op: vrijdag 15 februari 2008, 19:08
Clan: Friends

Re: Glacor guide!

Bericht door megamaster23 »

ik ben er nu veel en ze droppen erg veel effys

mogelijk kun je ook wat meet vertellen wat je met die armadyl shards kan doen.
mogelijk prijzen noemen van de items of linkjes naar de ge.

8/10
Afbeelding
Flames
Berichten: 584
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 11:34

Re: Glacor guide!

Bericht door Flames »

megamaster23 schreef:ik ben er nu veel en ze droppen erg veel effys

mogelijk kun je ook wat meet vertellen wat je met die armadyl shards kan doen.
mogelijk prijzen noemen van de items of linkjes naar de ge.

8/10
Op het moment hebben armadyl runes en battlestaff geen stabiele prijs, daarom kan ik nog niet bepalen hoeveel een shard omgerekent waard is. Op het moment verkopen runes voor 2k each wat betekent dat je op 99 RC 20k per dust krijgt en dus 160k per shard krijgt.
De staf is 22m atm en dus zou je 220k per shard krijgen als je die maakt.

De grandexchange links heb ik erbij gezet in uitklap tag
Afbeelding
Plaats reactie