[God Wars dungeon] Bandos guide [update EoC]

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
B0B dragon
Berichten: 167
Lid geworden op: zaterdag 5 juni 2010, 13:50
RS: B0B dragon (f2p)
Oude naam: gun2killer
Contacteer:

[God Wars dungeon] Bandos guide [update EoC]

Bericht door B0B dragon »

Bandos boss guide
Hoi Ltf'ers

Ik kijk af en toe eens naar de leuke updates en zag een (lange) tijd geleden dat de God Wars dungeon een niewe look heeft gekregen. Maar mijn probleem was dat ik F2P was op dat moment. Voor het bonus-xp weekend ben ik terug P2P geworden. Naar aanleiding van de herfstvakantie heb ik mij ingeschreven voor het Bandos event van lunagang, maar ook nog eens voor het bandosevent van Turelureluut (waarvoor dank) om met hun ook bandos te gaan bestrijden. Het was voor mij na lange tijd geleden een beetje onwennig, dus heb ik besloten eens een paar guides door te lezen. Omdat ik toch al mijn killcount heb gehaald, zal ik nu eens mijn gedachten zetten op deze guide, terwijl ik wacht op het luna event. Veel leesplezier!


Inhoud

  1. Informatie
    1. God Wars dungeon
    2. Bandos
  2. Voorbereiding
    1. Requirements
    2. Armour
    3. Inventory
    4. Ability’s
  3. Vertrek
  4. Hoe bandos doden?
    1. Killcount
    2. Het doden van de Bandos
  5. Waarvoor doen we het?
  6. Slot
  7. Updates aan guide

1. Informatie


1a. God Wars dungeon


De God Wars dungeon is door Jagex uitgeroepen tot de gevaarlijkste plaats van RuneScape. Ga er dus niet heen zonder voorbereid te zijn en neem geen spullen mee die je zeker niet wilt verliezen.
De God Wars dungeon bestaat uit 5 delen: het centrale deel met alle soorten volgelingen van de 4 verschillende bosses (Bandos, Zamorak, Saradomin en Armadyl) en dan 4 delen van elke boss.
Helemaal in het zuiden is er nog een Frozen door die gaat naar Nex, maar die bespreek ik niet.
Afbeelding
1b. Bandos


Zijn visitekaartje:[/td][/tr]
[tr][td]
Soort monsterNormaal monster
P2P/F2PP2P
Combat levelr210
Lifepoints55000
Max hit1500
AggressiefJa
Valt aan metMelee en Ranged
Kan jou vergiftigenNee
ZwakteGeen
Plaatje

De boss van Bandos heet General Graardor. Hij is de laatste van zijn soort. Misschien is hij daarom zo knorrig. 8-[

Hij valt dus aan met twee stijlen. Melee en ranged. De max hit van zijn melee attack is 1500 en de max hit van zijn ranged attack is 750. Maar hij zal jou niet aanraken met melee, of je moet pech hebben. Hij valt namelijk maar één iemand aan met melee. Namelijk de tanker. Hij kan wel op je hitten met ranged! Want zijn ranged attack valt iedereen in de kamer aan, zet dus altijd protect from ranged aan! Als je na een tijdje merkt dat hij wel heel snel dood gaat, kun je het proberen zonder protect, dat scheelt weer prayer points. In het noorden van de boss room staat een altaar, daar kun je elke 10 minuten je prayer opladen. Dus uiteindelijk heb je dan geen prayer potions meer nodig.

Hij is niet alleen, hij heeft 3 hulpjes: Sergeant Strongstack, Sergeant Steelwill en Sergeant Grimspike. Als je in groep gaat zijn deze hulpjes geen bedreiging. Sergeant Grimspike kan niks op je hitten omdat je protect from range aan hebt. En de andere 2 hulpjes kunnen je wel aanvallen, maar ze hitten af en toe of bijna niks op je.

Nadat je bandos hebt gedood moet de tanker in het midden gaan staan met projectprayer melee aan. De anderen staan tegen de muur in het westen en wachten tot hij terug is en de tanker als eerste op hem heeft gehit. Meer informatie volgt verder in de guide.


2. Voorbereiding


2a. Requirements


Om bij de God Wars Dungeon te komen heb je de quest Troll Stronghold nodig.

De grot ligt erg afgelegen. Ik raad je aan om de quest Eadgar's Ruse gedaan te hebben. Na die quest kan je met 61 Magic naar Trollheim teleporteren. Je hoeft dan alleen nog maar de berg af te lopen om bij de Godwars dungeon te kunnen komen. Deze request is niet verplicht.

Mocht je dus niet naar Trollheim kunnen teleporteren, neem dan een volgeladen games necklace en climbing (of spiked) boots mee. Deze boots kan je bij Tenzing kopen voor 12 gp. Loop dan van Burthorpe helemaal naar het noorden, over de bergen.

Je hebt de hamer nodig om tegen de deur te slaan die verbonden staat met de zijkamer van Bandos. Zonder hamer kan je deze deur niet openen en kan je dus niet naar de Bandos boss, zorg dus dat je er een mee neemt als je daar naar toe gaat. Mocht je hem toch vergeten, dan kan je imps doden. Zij droppen soms een hamer. 70 Strength is een eis om met je hamer tegen de deur aan te slaan. Deze eis kan niet geboost worden. Mocht je de Stronghold uit willen, dan heb je geen hamer meer nodig om terug te gaan. Je hamer mag aan je toolbelt hangen. Dat scheelt alweer een inventoryplaats :)

Natuurlijk heb je ook goede stats nodig. Hieronder zet ik enkel het hoognodige, maar dit is wel een minimum, tussen haakjes aangeraden.
Afbeelding 70 (80-85)
Afbeelding 70 (80-85)
Afbeelding 60 (80-85)
Afbeelding 75 (85-90)
Afbeelding 43 (70+)
Afbeelding 70*
Afbeelding 68/88/96**

* = Als je 70 ranged hebt kun je god armour aan. Als je bijvoorbeeld zamorak vambraces hebt wordt je niet meer door Zamorak volgelingen aangevallen! Zolang je iets draagt van die boss vallen die volgelingen je niet aan.
** = Summoning is handig voor een lastdier mee te nemen.


2b. Armour


Zoals hierboven gezegd: als je iets draagt van een boss wordt je niet meer aangevallen door zijn volgelingen.


Melee:

Ik raad aan: Ring of Devotion (Saradomin), Zamorak arrow (Zamorak), Bandos boots (Bandos) en Armadyl Mitre (Armadyl). Indien het de eerste keer is dat je naar de GWD gaat zou ik van alles iets dragen. Als je eenmaal weet hoe de grot er uitziet, mag je Armadyl Mitrle vervangen door Helm of neitiznot en Ring of Devotion door Ring of life of Ring of wealth.

Hier een tabel met armour die je zou kunnen dragen:[/td][/tr]
[tr][td]
Waar te dragenBestBeterGoed
HelmVerac'sHelm of NeitzinotTorag's
AmuletFuryGloryPower
PlatebodyBandosTorag'sDharok's
PlatelegsBandosVerac'sTorag's
BootsDragonBandosRune
WapenWhipGodswordSaradomin sword
SchildDragon sq shieldOffhand dragon scimiToktz
RingRing of wealthRing of life-
GlovesBeste Rfd gloves die je kanZamorak vambracesSaradomin vambraces
ArrowsZamorakSaradomin-
CapeFire capeSkill capeObsidian cape
Gevorderden kunnen dit veranderen:[/td][/tr]
[tr][td]
WapenMain Chaotic LongswordChaotic maulMain Chaotic rapier
SchildOffhand Chaotic LongswordChaotic kiteshieldOffhand Chaotic rapier
RingWarrior ring (i)Onyx (i)/ WarriorBerserker ring (i)
Voor de rijksten onder ons: torva armour :P

Ranged:
Momenteel nog niet geprobeerd en enkel goed als het een grote groep is, over het algemeen doet niemand dit.


2c. Inventory


Niet moeilijk om samen te stellen:
Super attack en super strength potion: Om hoger te hitten. (Na EoC niet echt nodig)
Food: Om te healen. (Of een schild zie ability’s)
Prayer Potion: Als de opkomst niet groot is zijn 4 altijd handig. Maar zijn er heel veel mensen? Dan heb je aan 2 voldoende.
Hammer: Om de deur te openen.
Boots: Indien Eadgar's Ruse niet completed is.
Teleport: Voor het geval dat.

Indien Eadger's Ruse wel completed is en hammer in je toolbelt zit, kun je dit vervangen door meer food of gewoon leeg laten voor de loots.

Plaatje komt nog


2d. Ability’s


Ik zal 2 bar’s voorstellen, voor de tanker en voor de anderen.

Tanker:
Als tanker zou ik aanraden met een schild te gaan, omdat je dan meer lifepoints hebt, wat handig kan zijn als je low level bent.
Afbeelding
Ik neem A-R basic ability’s, om je action bar op te laden.
T is dan om aandacht van de bos op jou te vestigen.
Q-D zijn Abilit’s die wel activity afnemen, D is ultimate, dus 100% bar nodig.
F is om je her op teladen met 40% van je lifepoints. G is als de boss dood is en nog bar over hebt, kan handig zijn.
V is om voedsel te eten en , om te teleporteren indien nodig.

Niet-tanker:
Je kan kiezen om ook een schild mee te nemen, voor je life points op te laden of (aangeraden) enkel wapens.

Ben geen member voorlopig, na nieuwjaar worden deze ability bars bijgewerkt.


Plaatje

3. Vertrek


Je vertrekt vanuit Burthorpe. Waarom? Hier is een bank, dus hier kan je bekijken of je alles hebt. Je loopt naar het Westen. Gaat het huisje binnen. Klimt over het hekje. En dan volg je gewoon het pad. Klim over de wegversperingen als je ze tegenkomt. Als je dit goed hebt gedaan kom je bij Dad uit. Loop door het hek. Ga de grot binnen. Rest hier even. Ren naar de uitgang. Ren naar het Noorden. Als je trollen ziet, zet dan je protect from range aan (bij de rode stipjes). Klik op de steen zodra je hem ziet. Zet je protect uit. Loop naar het Noorden. En ga naar beneden, als je niet naar beneden kan omdat dit je 1e keer is, gebruik de rope op de steen, en nu kan je wel naar beneden! (Blauwe route)

Als je Eadgars Ruse hebt voltooid, kun je teleporteren naar Trollheim, en dan moet je gewoon naar het Noorden lopen.
Alleen het probleem is, als je teled verlies je toch weer 2 inventory plekken. Maar dat is makkkelijk op te lossen. Neem de runes mee om 2 keer te kunnen teleporteren naar Trollheim, en een ring of duelling. Tele naar Trollheim en drop 3 sharks. Teleport met je ring of duelling naar Castle Wars. Doe je ring op de bank en neem 3 sharks mee. Teleport naar Trollheim en als het goed is heb je nu 3 inventory plekken over, maar wat toevallig, daar liggen 3 sharks. (Groene route)

Links nog eens een plaatje met de manier van lopen.


4. Hoe bandos killen?


4a. Killcount

Plaatje
Je kan niet zomaar elke bossroom binnengaan. Voordat je een bossroom kan betreden, moet je 40 Killcount halen. Zoals je al weet lopen er volgelingen van de Goden door de hele dungeon heen. Als jij bijvoorbeeld naar Armadyl wilt, moet je 40 volgelingen van Armadyl doden. Pas dan krijg je toegang tot de bossroom. Dit geldt ook bij alle andere bosses. Mocht je naar Saradomin gaan, moet je 40 volgelingen van Saradomin killen etc. De groepen monsters lopen niet dwars door de dungeon heen, er zit enige logica in. Als je monsters van Bandos zoekt, dan bevinden die monsters zich in het noorden en westen van Godwars, omdat de bossroom in het noordwesten ligt. De monsters bevinden zich dus relatief dichtbij hun eigen zijkamer. Zo vind je bijvoorbeeld geen Bandos monsters aan de kant van Saradomin.

De monsters variëren van combat 7 t/m 149. Je moet zelf kiezen welke monsters je aanvalt, de zwakste gaan natuurlijk het snelste. Je kan ook monsters aanvallen die al met een ander monster aan het vechten is, het is toch overal multicombat. Als je je monster één keer gehit hebt, en je hit geen 0, dan levert dat een killcount op als hij dood gaat. Zelfs als een ander monster jouw monster doodt. Als een andere speler en jij tegelijkertijd hetzelfde monster aanvallen, krijgt degene die het meest gehit heeft de killcount.


4b. Bandos zelf


Begin General Graardor aan te vallen, aangezien je in een mass zit zal hij snel dood gaan, daarom hoef je hem maar één keer te raken om kans te hebben op de loot. Als General Graardor dood is begin je de hulpjes aan te vallen. Als iedereen in de kamer dood is ga je tegen de Westelijke muur staan. De tanker(s) staan in het midden om de 1e hit van General Graardor op te vangen. Let op je 'radar', zodra je gele stippen ziet moet je je protect from ranged aan zetten, naar het midden rennen en General Graardor attacken.

Als hij dood is dood je zijn hulpjes en ga je weer in het westen tegen de muur staan wachten.


5. Waarvoor doen we het?


Die logica van tegenwoordig is toch gemakkelijk hé: de waardevolle items:

Afbeelding bandos helmet
Afbeelding bandos tassets
Afbeelding bandos chestplate
Afbeelding bandos boots
Afbeelding bandos gloves
Afbeelding bandos warshield
Afbeelding bandos hilt
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding Godsword shard 1, 2, 3

Na de EoC zijn deze items minder waard geworden, dus ook minder waard om deze boss te doden.


6. Slot


Dit was mijn eerste guide, hopelijk heb je er van genoten, denk niet dat je er iets van bijgeleerd hebt, want dit is een standaardguide voor members... o.O
Tips zijn altijd welkom.

Met dank aan lunagang, overige bandos guides als hulpmiddel en jij om te lezen!


7. Updates


Hier zullen alle updates komen die aan deze guide zijn gemaakt.
  • 29 okt 2012: Guide online gezet voor de 1ste keer.
  • 05 nov 2012:
    1. melee armour
    2. inventory
    3. plaatje van de route
    4. spellingsfouten
  • 17 dec 2012: Updated aan EoC
Geplande updates:
  • Plaatjes aanvullen
  • Ability aanvullen
Laatst gewijzigd door B0B dragon op zaterdag 12 januari 2013, 9:22, 10 keer totaal gewijzigd.
proud owner of Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Bandos guide (GvdM oct 12)
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: [God Wars dungeon] Bandos guide

Bericht door Aaron »

Misschien moet je er even bijzetten dat dit enkel voor een enorme mass is. :) (soz als het er staat, dan heb ik er overheen gelezen)

Ik heb nog een foutje ontdekt:
Ik raad aan: Ring of Devotion (Saradomin), Zamorak arrow (Zamorak), Bandos boots (Bandos) en Armadyl Mitre (Zamorak).

^ Dat zal wel (Armdyl) moeten zijn. Bovendien heb je helemaal geen armadyl of saradomin item nodig als je bandos gaat. :P

En, ik weet niet hoe je aan dat kaartje komt voor de route, maar die route bestaat toch al een gehele tijd niet meer dacht ik? Dat vind ik dus best gek... eigenlijk.. lol.

Verder zeer mooie lay out en ziet er overal goed uit voor je 1e guide. :)

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je na een tijdje merkt dat hij wel heel snel dood gaat, kun je het proberen zonder protect, dat scheelt weer prayer points.
Zou ik toch niet doen hoor. :P

Verder staan er nog wat spellingsfouten in zoals ''bedrijging''.
Afbeelding
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: [God Wars dungeon] Bandos guide

Bericht door ThaTerror »

Waarom mitre?
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
tommeke95
Berichten: 1703
Lid geworden op: dinsdag 22 december 2009, 18:58
RS: even wachten (p2p)
Clan: teak

Re: [God Wars dungeon] Bandos guide

Bericht door tommeke95 »

Even vluchtig doorgelezen
Al 1 fout tegengekomen
Ik raad aan: Ring of Devotion (Saradomin), Zamorak arrow (Zamorak), Bandos boots (Bandos) en Armadyl Mitre (Zamorak).
Voor de rest 8.5/10
Afbeelding

Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: [God Wars dungeon] Bandos guide

Bericht door Siddy00 »

Op zich een leuke guide, ik vind sommige stukken ook erg leuk geschreven ^^
Ik ben nog nooit (langdurig) met een mass mee geweest, dus daar kan ik niet echt over oordelen. Ik ga dus niet op de strategie in, ik ga er maar vanuit dat het goed zit als je zelf met een mass mee geweest bent :P

Probeer trouwens wel ofwel zelf plaatjes (en kaarten) te maken of neem die van de website zelf over (http://www.lunagang.nl/kaart/god-wars-dungeon.php), behalve als je toestemming hebt van de makers van andere forumguides om hun werk te gebruiken :3 (bovendien zijn de twee kaarten outdated, dus ik zou ze hoe dan ook eens vernieuwen)
Veel leesplezier!
Bedankt! ^^
En veel succes mocht je binnenkort nog eens gaan ;)
Afbeelding
_Max_
Berichten: 85
Lid geworden op: zondag 28 oktober 2012, 21:16
RS: M ax G (p2p)
Clan: LegandaryLegends

Re: [God Wars dungeon] Bandos guide

Bericht door _Max_ »

Nice guide! Er staan wel wat spellingsfouten in maar dat hindert me niet zo(er zijn mensen die hier heel anders over denken maar ja ;). Op dit moment heb ik er aleen niet zo veel aan ik ben nu f2p ;).
ik heb flip items voor je als je die zoekt :)
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: [God Wars dungeon] Bandos guide

Bericht door Kweet Vaniks »

Er zijn dingen die niet kloppen, de Map, de blauwe route naar GWD, die bestaat niet meer sinds burthope update, een hammer zit standaard in een toolbelt, die is ook niet meer nodig.. Vind dat er nog redelijk veel info mist, maar toch geef ik een 6.5/10 ;)
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: [God Wars dungeon] Bandos guide

Bericht door Burn the Sof »

Ook heb je als je bandos gaat echt GEEN Armadyl/Saradomin item nodig.
Je gaat namelijk gwd in (eventueel protect magic aan) en rent gelijk naar het noorden dan zit je bij de goblins en een hell hound + vampyre dus daar ben je veilig voor de Saradomin/Aramdyl followers. Ook in de kamer van Bandos achter de deur met 70 Strength zitten geen Saradomin/Aramdyl monsters dus daar ben je ook helemaal safe.

Verder wel een goeie guide.

Toegevoegd na 3 minuten:

Oh ook voor de wapens: Probeer toch echt Claws te lenen en neem een Firecape /Tok-haar kal cape. Jad is echt niet zo moeilijk. (Tok-haar kal is ofc lastiger)
Afbeelding
dZArach
Berichten: 906
Lid geworden op: zaterdag 5 november 2011, 14:18
Oude naam: xChiHearts

Re: [God Wars dungeon] Bandos guide

Bericht door dZArach »

Burn the Sof schreef:Ook heb je als je bandos gaat echt GEEN Armadyl/Saradomin item nodig.
Je gaat namelijk gwd in (eventueel protect magic aan) en rent gelijk naar het noorden dan zit je bij de goblins en een hell hound + vampyre dus daar ben je veilig voor de Saradomin/Aramdyl followers. Ook in de kamer van Bandos achter de deur met 70 Strength zitten geen Saradomin/Aramdyl monsters dus daar ben je ook helemaal safe.

Verder wel een goeie guide.

Toegevoegd na 3 minuten:

Oh ook voor de wapens: Probeer toch echt Claws te lenen en neem een Firecape /Tok-haar kal cape. Jad is echt niet zo moeilijk. (Tok-haar kal is ofc lastiger)
Dat, je moet gewoon naar het noorden rennen en daar zijn alleen maar zamorak monster + bandos :D
Afbeelding
Gemaakt door broodoos
Add me LoL: dZArach (30) - BEST CARRIER EUW (12)
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: [God Wars dungeon] Bandos guide

Bericht door Slay a Stone »

Paar dingen:
-Waarom Saradomin en Armadyl item? Zamorak en Bandos is genoeg imo.
-De inventory is echt voor dikke masses en ik vind het behoorlijk leech inv maarja.

This vooral voor low levels neem ik aan?
Afbeelding
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: [God Wars dungeon] Bandos guide

Bericht door Kweet Vaniks »

Heb hem net helemaal door gelezen, gister was stukjes, Sommige dingen moet je nog zéér veel aan vullen, ik denk dat je dat er zelf wel uit kan halen als het nodig is.
B0B dragon
Berichten: 167
Lid geworden op: zaterdag 5 juni 2010, 13:50
RS: B0B dragon (f2p)
Oude naam: gun2killer
Contacteer:

Re: [God Wars dungeon] Bandos guide

Bericht door B0B dragon »

zal proberen, zodra de update (denk eind van de week) gedaan is, zal ik de guide bijwerken.
proud owner of Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Bandos guide (GvdM oct 12)
Asdzxc12
Berichten: 1
Lid geworden op: donderdag 16 juli 2009, 19:47
RS: Shadz (p2p)
Clan: The Nexicans

Re: [God Wars dungeon] Bandos guide

Bericht door Asdzxc12 »

Mooi gedaan =D>

Alleen kan je wel een stuk in je guide zetten voor de hogere onder ons
Bijv met dreadnips Etc :D
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: [God Wars dungeon] Bandos guide

Bericht door Tristan »

Ik vind een tabel met daarin armour ''Best -> goed -> gemiddeld -> laag'' of zoiets dergelijks beter dan 1 setup.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: [God Wars dungeon] Bandos guide

Bericht door Slay a Stone »

Verder heb je geen hammer meer nodig want die zit in de toolbeltn ;)
Afbeelding
robin super5
Berichten: 29
Lid geworden op: vrijdag 29 juni 2012, 16:22
Clan: just fun

Re: [God Wars dungeon] Bandos guide

Bericht door robin super5 »

kaartje van de weg klopt niet. ;)
Afbeelding
Mistiix
Berichten: 11
Lid geworden op: zondag 7 oktober 2012, 17:23

Re: [God Wars dungeon] Bandos guide

Bericht door Mistiix »

In de inhoudsopgave en 2a staat 'requests'. Ik denk dat die 'requirements' moet zijn ;)
Afbeelding
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: [Guide v/d Maand][God Wars dungeon] Bandos guide

Bericht door Erwin »

Gefeliciteerd met de Guide van de maand! :D
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: [Guide v/d Maand][God Wars dungeon] Bandos guide

Bericht door Siddy00 »

Van harte! ^_^
B0B dragon
Berichten: 167
Lid geworden op: zaterdag 5 juni 2010, 13:50
RS: B0B dragon (f2p)
Oude naam: gun2killer
Contacteer:

Re: [Guide v/d Maand][God Wars dungeon] Bandos guide

Bericht door B0B dragon »

Voila, de guide is ge-update, even aan iedereen een reactie geven. Heb het in uitklaptags gezet, anders zou dit te groot worden (vindt het nog te groot maarja...)


Aan Erwin en Siddy00 - Over Guide van de maand!
In- of uitklappen • erwin en siddy00
Erwin schreef:Gefeliciteerd met de Guide van de maand! :D
Siddy00 schreef:Van harte! ^_^
Bedankt. Had het niet verwacht, maar toch...
Aan AaronZeeschildpad - Correcties aan guide
In- of uitklappen • AaronZeeschildpad
AaronZeeschildpad schreef:Misschien moet je er even bijzetten dat dit enkel voor een enorme mass is. :) (soz als het er staat, dan heb ik er overheen gelezen)

Ik heb nog een foutje ontdekt:
Ik raad aan: Ring of Devotion (Saradomin), Zamorak arrow (Zamorak), Bandos boots (Bandos) en Armadyl Mitre (Zamorak).

^ Dat zal wel (Armdyl) moeten zijn. Bovendien heb je helemaal geen armadyl of saradomin item nodig als je bandos gaat. :P

En, ik weet niet hoe je aan dat kaartje komt voor de route, maar die route bestaat toch al een gehele tijd niet meer dacht ik? Dat vind ik dus best gek... eigenlijk.. lol.

Verder zeer mooie lay out en ziet er overal goed uit voor je 1e guide. :)

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je na een tijdje merkt dat hij wel heel snel dood gaat, kun je het proberen zonder protect, dat scheelt weer prayer points.
Zou ik toch niet doen hoor. :P

Verder staan er nog wat spellingsfouten in zoals ''bedrijging''.
Goh, heb veel werk gehad met jou :evil:
  1. Het is voor enorme massa's bedoeld (zoals het Lunaevent) of als je per ongeluk zonder prayer geraakt #-o , domweg dus ben je ook wel eens voedsel kwijt, waardoor zoveel van pas kan komen.
  2. Foutje over zamorak, was vergeten te veranderen, heb van coppy-paste gebruik gemaakt :mrgreen:
  3. Heb erbij gezet dat je geen armadyle of saradomin nodig hebt, maar voor de beginners (die wel eens verkeerd lopen) laat ik het staan. Heb wel alternatieven gezet.
  4. Het is optioneel om zonder prayer te werken, ikzelf raad het wel aan in de enorme massa's. Zo'n events duren lang, en als je maar 4 pots hebt, kun je het wel eens proberen... (optioneel)
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Aan Tha Terror - Armadyl mitre?
In- of uitklappen • tha terror
Tha Terror schreef:Waarom mitre?
Gewoon voor het geld, als je iets duurders wilt, mag dat ook, heb in guide alternatieven gezet.
Aan tommeke95 - Foutje armour
In- of uitklappen • tommeke95
tommeke95 schreef:Even vluchtig doorgelezen
Al 1 fout tegengekomen
Ik raad aan: Ring of Devotion (Saradomin), Zamorak arrow (Zamorak), Bandos boots (Bandos) en Armadyl Mitre (Zamorak).
Voor de rest 8.5/10
Heb het aangepast.
Aan Siddy00 - Plaatjes
In- of uitklappen • siddy00
Siddy00 schreef:Op zich een leuke guide, ik vind sommige stukken ook erg leuk geschreven ^^
Ik ben nog nooit (langdurig) met een mass mee geweest, dus daar kan ik niet echt over oordelen. Ik ga dus niet op de strategie in, ik ga er maar vanuit dat het goed zit als je zelf met een mass mee geweest bent :P

Probeer trouwens wel ofwel zelf plaatjes (en kaarten) te maken of neem die van de website zelf over (http://www.lunagang.nl/kaart/god-wars-dungeon.php), behalve als je toestemming hebt van de makers van andere forumguides om hun werk te gebruiken :3 (bovendien zijn de twee kaarten outdated, dus ik zou ze hoe dan ook eens vernieuwen)
Veel leesplezier!
Bedankt! ^^
En veel succes mocht je binnenkort nog eens gaan ;)
Ik heb geprobeerd het een beetje grappig te houden, om ervoor te zorgen dat anderen doorlezen ^^
Zelf ga ik meestal mee met mijn clan, en met lunaevents als het bandos is, dus ik denk dat ik een beetje ervaring heb...
Heb zelf eens plaatjes gemaakt/veranderd.
Aan _Max_ - Spellingsfouten
In- of uitklappen • _max_
_Max_ schreef:Nice guide! Er staan wel wat spellingsfouten in maar dat hindert me niet zo(er zijn mensen die hier heel anders over denken maar ja ;). Op dit moment heb ik er aleen niet zo veel aan ik ben nu f2p ;).
Zeker bedankt om mijn guide te lezen (ook al heb je er niets aan)
Ik haal alle fouten er uit als ik ze zie.
Aan Kweet Vaniks - Route en andere foutjes
In- of uitklappen • kweet vaniks
Kweet Vaniks schreef:Er zijn dingen die niet kloppen, de Map, de blauwe route naar GWD, die bestaat niet meer sinds burthope update, een hammer zit standaard in een toolbelt, die is ook niet meer nodig.. Vind dat er nog redelijk veel info mist, maar toch geef ik een 6.5/10 ;)
Ik heb de route veranderd, hammer zit niet standaard in je toolbelt, als je nieuw bent moet je hem er handmatig aan toevoegen.
Kun je wel nog even zeggen waar er nog veel informatie mist?
Aan Burn the Sof - Armadyl/Saradomin item + special
In- of uitklappen • burn the sof
Burn the Sof schreef:Ook heb je als je bandos gaat echt GEEN Armadyl/Saradomin item nodig.
Je gaat namelijk gwd in (eventueel protect magic aan) en rent gelijk naar het noorden dan zit je bij de goblins en een hell hound + vampyre dus daar ben je veilig voor de Saradomin/Aramdyl followers. Ook in de kamer van Bandos achter de deur met 70 Strength zitten geen Saradomin/Aramdyl monsters dus daar ben je ook helemaal safe.

Verder wel een goeie guide.

Toegevoegd na 3 minuten:

Oh ook voor de wapens: Probeer toch echt Claws te lenen en neem een Firecape /Tok-haar kal cape. Jad is echt niet zo moeilijk. (Tok-haar kal is ofc lastiger)
Al bij vorige gezegd, Armadyl/Saradomin item optioneel, alternatieven toegevoegd.
Best/beter/goed tabel erbijgezet.
Aan Arach - Armadyl/Saradomin item
In- of uitklappen • Arach
Arach schreef:
Burn the Sof schreef:Ook heb je als je bandos gaat echt GEEN Armadyl/Saradomin item nodig.
Je gaat namelijk gwd in (eventueel protect magic aan) en rent gelijk naar het noorden dan zit je bij de goblins en een hell hound + vampyre dus daar ben je veilig voor de Saradomin/Aramdyl followers. Ook in de kamer van Bandos achter de deur met 70 Strength zitten geen Saradomin/Aramdyl monsters dus daar ben je ook helemaal safe.

Verder wel een goeie guide.

Toegevoegd na 3 minuten:

Oh ook voor de wapens: Probeer toch echt Claws te lenen en neem een Firecape /Tok-haar kal cape. Jad is echt niet zo moeilijk. (Tok-haar kal is ofc lastiger)
Dat, je moet gewoon naar het noorden rennen en daar zijn alleen maar zamorak monster + bandos :D
Yep, heb het ook eens gezegd aan Burn the Sof :)
Aan Slay a Stone - Armadyl/Saradomin item + inventory
In- of uitklappen • slay a stone
Slay a Stone schreef:Paar dingen:
-Waarom Saradomin en Armadyl item? Zamorak en Bandos is genoeg imo.
-De inventory is echt voor dikke masses en ik vind het behoorlijk leech inv maarja.

This vooral voor low levels neem ik aan?
Is voor lange events en tamelijke lage levels, of voor kleine groepjes.
Aan Kweet Vaniks - Aanvullingen
In- of uitklappen • kweet vaniks
Kweet Vaniks schreef:Heb hem net helemaal door gelezen, gister was stukjes, Sommige dingen moet je nog zéér veel aan vullen, ik denk dat je dat er zelf wel uit kan halen als het nodig is.
Heb dingen aangepast. Kun je specifiek zeggen wat er nu, na de update nog moet veranderen?
Aan Asdzxc12 - Dreadnips etc.
In- of uitklappen • asdzxc12
Asdzxc12 schreef:Mooi gedaan =D>

Alleen kan je wel een stuk in je guide zetten voor de hogere onder ons
Bijv met dreadnips Etc :D
Ik heb mij niet gebasseerd op hoge of lage levels, dit is voor alle levels, maar ik zal misschien het eens toevoegen.
Aan Avatar Korra - Armour tabel
In- of uitklappen • Avatar Korra
Avatar Korra schreef:Ik vind een tabel met daarin armour ''Best -> goed -> gemiddeld -> laag'' of zoiets dergelijks beter dan 1 setup.
Toegevoegd :)
Aan Slay a Stone - Hammer
In- of uitklappen • Slay a Stone
Slay a Stone schreef:Verder heb je geen hammer meer nodig want die zit in de toolbeltn ;)
Veranderd.
Aan robin super5 - Weg naar GWD
In- of uitklappen • robin super5
robin super5 schreef:kaartje van de weg klopt niet. ;)
Veranderd.
Aan Mistiix - inhoudsopgave
In- of uitklappen • Mistiix
Mistiix schreef:In de inhoudsopgave en 2a staat 'requests'. Ik denk dat die 'requirements' moet zijn ;)
Veranderd.
proud owner of Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Bandos guide (GvdM oct 12)
Plaats reactie