de Chaos Elemental

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

de Chaos Elemental

Bericht door Siddy00 »

Naar aanleiding van een aantal geslaagde kills (~50 op het moment van schrijven) heb ik besloten iets uitgebreider uit te leggen wat ik bij deze boss doe en hoe ik deze trips heb overleefd. Het is voor mij ook leuk om eens na te denken over wat ik doe en waarom, en misschien heb jij er ook nog iets aan. Zeker na de EoC kan een bossguide geen kwaad :D

Allereerst een woordje vooraf. Ik ben begonnen met de Chaos Elemental voordat de EoC uitkwam en gebruikte toen voornamelijk Melee (gezien de zwakte zogenaamd Stab was begreep ik maar nooit waarom alle guides nou Ranged aanraadden...), wat op zich prima ging. Alleen werd na de EoC de zwakte dus officieel Bolts, waardoor ik toch eens een poging met een kruisboog waagde. In eerste instantie ging dit voor geen meter, maar ik zat ook maar wat te rommelen met abilities en voedsel :oops:

Nu ging de tweede kill al een stuk beter - en kreeg ik ook meteen mijn eerste dragon 2h ^^ Zie voor dat specifieke voorval dit topic :D - en gingen de kills daarna steeds soepeler lopen tot het punt waarop ik eigenlijk nauwelijks meer voedsel nodig heb en het vooral meeneem als inventoryvuller. Nu zul je in dat topic ook de vraag zien of ik overweeg een guide erover te schrijven. Hieronder mijn antwoord ^_^
Afbeelding
Index
In deze guide zal ik een aantal onderdelen bespreken die een beeld geven van wat deze boss inhoudt en hoe je hem aan moet pakken. Hieronder een kort overzicht van wat er in de guide besproken wordt en waar je het kunt vinden - klik op de links om snel naar de betreffende onderdelen te gaan ^_^
Wat is de Chaos Elemental?
Om maar met wat feitjes te beginnen, de Chaos Elemental is een monster dat ronddwaalt in het verre noordoosten van de barre Wildernis in het noorden van Runescape. De precieze locatie verschilt
Plaatjevan keer op keer omdat het natuurlijk een beetje ronddwaalt, maar de spawnlocatie, waar het altijd in de buurt blijft, is het gebiedje ten westen van de Rogue's Castle in level 67 van bovengenoemde Wildernis.

Hier kun je snel komen via de obelisks die in de Wildernis zitten. Ik gebruik zelf vaak die net ten noorden van de Grand Exchange, gewoon een stukje rennen vanaf de muur. Daarna blijven klikken tot je de juiste hebt :P Een andere optie is de Wildernis lever die in het kerkhof van Edgeville hangt. Hiermee kom je ten westen van de Chaos Elemental uit.

Dit wonderbaarlijke monster is een soort hybride van een geit, een halve spin, een cycloop en het hoofd van een dust devil - maar dan op zijn kop, om het zo te zeggen ;o Sommige kwade tongen beweren dat het een karikatuur van Mod Mark is, maar dit is tot dusverre nog niet bevestigd 8-[



Het heeft een combat level van 138 en 17250 levenspunten en kan tot 1104 hitten met Melee, Ranged én Magic. Ook heeft hij met alle stijlen een groot bereik (waarschijnlijk groter dan het jouwe), dus je bent niet veilig voor Melee aanvallen als je niet naast hem staat. Het voordeel is dus dat je geen rekening hoeft te houden met de soorten armour die je meeneemt, het hit er toch wel doorheen. Het nadeel is dus dat het er inderdaad toch wel doorheen hit :P Zoals ik hierboven ergens al gezegd had is de zwakte Bolts, waardoor je dus een kruisboog mee wilt nemen. Ook zul je iets moeten vinden op die hits, daarover later meer.

Wat ook nog bijzonder is aan deze boss is dat hij vijf soorten aanvallen heeft :shock: De eerste drie zijn makkelijk te raden: Melee, Ranged en Magic, die stonden hierboven ook al. De vierde aanval bestaat uit drie gekleurde bolletjes. Als deze aanval je raakt zullen al je lege inventoryplaatsen (voor zover dat mogelijk is) opgevuld worden met spullen die je aan hebt, te beginnen met je wapen. Dit is natuurlijk niet leuk, maar om dit te voorkomen en deze aanval te kunnen negeren nemen we dus een volle inventory mee!

De laatste aanval, die volgens mij veel vervelender is, is een aanval die je teleporteert naar iets verderop. Dit ziet eruit als een paar roodbruine bolletjes, je leert ze vast snel genoeg herkennen. Dit zijn altijd een paar vaste plekken, dus als je een beetje geluk hebt ga je maar een paar stappen verder, maar als je pech hebt zit je al gauw een eind verderop :| Hier kun je niets tegen doen. Wat je wel kunt doen is goed opletten - dat is altijd handig bij een boss, laat staan een gevaarlijke - en snel een ability gebruiken of terugrennen om zo snel mogelijk het gevecht te hervatten.
Waarom de Chaos Elemental?
Dit is een erg goede vraag! Veel mensen zien de Chaos Elemental niet meer als boss of vergeten zelfs dat hij bestaat, maar om welke redenen? Hieronder even een korte opsomming van waarom je juist wél naar deze boss zou moeten!

Diep in de Wildernis: Dit houdt in dat je door andere spelers aangevallen kunt worden en daarbij alles dat je bij je hebt verliest (op één item na als je die prayer aan hebt staan). Ook verschijnt er geen grafsteen als de Chaos Elemental zelf je doodt :(
Daf(...) is een Chaos Elemental? o.O: Nog nooit van de Chaos Elemental gehoord? Zou daar misschien een reden voor zijn?
Pk'ers? 8-[: Nog een keertje, mensen weten dat de Chaos Elemental daar is en dat mensen die af en toe doden. Komen er dan niet om de haverklap pk'ers langs om je te doden? :|

Erg rustig, nauwelijks spelers (zowel bosshunters als pk'ers): Juist om de drie bovenstaande redenen is er bijna nooit iemand! Dat houdt dus in dat de kans om iemand tegen te komen (zeker nu de botters uit de Wildernis vertrokken zijn) zowat nihil zijn. Maak je dus niet druk om de risico's van de Wildernis, hoewel je er natuurlijk wel rekening mee moet houden :)
Lage eisen: In tegenstelling tot sommige andere bosses kun je deze boss (met gemak) doen zonder maxed stats en overloads (sterker nog, die kun je niet eens gebruiken!)
Prima drops :D: Wat ook vaak over het hoofd gezien wordt is dat deze boss erg goede drops heeft. Ook is dit een veel zekerdere manier van geld maken omdat de drops vaak komen (en weliswaar iets lager zijn) ^^
Guide!: Hier is nu een guide over, over de rest nog niet! :P
Wat moet ik mee voor de Chaos Elemental?
Zoals het oude gezegde luidt:
Een goede voorbereiding is het halve werk.
Natuurlijk geldt dit ook hierbij en kom je met een goede voorbereiding een stuk verder dan met zinloos proberen. Hieronder staat wat ik allemaal meeneem en waarom :]

Wat je moet weten is dat nu de zwakten zo belangrijk zijn geworden, je een stuk verder komt door op deze zwakte in te spelen. Als minimale eisen zou ik dus 60 Ranged en 60 Defence, zowel vanwege de gear als vanwege de abilities. Verder zou ik 44 Prayer (Protect from Melee en Eagle Eye/Overpowering Force) ook aanraden om het gevecht verder in jouw voordeel te dwingen. Vanzelfsprekend zijn een hoog Summoning en Constitution level ook altijd handig voor genezende familiars (bunyip) of aanvallende familiars(karamthulu overlord/geyser titan) en een hogere lifepoints :D

Wat ik qua gear gebruik is relatief goedkoop en simpel, zoals te zien op het volgende plaatje.

Update: Omdat de armour rating en accuracy van monsters nu exponentieel wordt berekend zijn de verschillen op hoge levels ook steeds groter. De Chaos Elemental is nog te doen met een rune crossbow en black dragonhide, maar ik zou elk wapen dat goedkoop genoeg is en sterker is sterk aanraden!
AfbeeldingAfbeelding
  • Ranged body, chaps, gloves, boots, amulet en helm naar keuze. Probeer dit niet al te duur te maken, je bent nog steeds diep in de Wildernis en diep in de nesten als je doodgaat. Zoals je weet raak je als je door een speler gedood wordt alles kwijt!
  • Ring of wealth - eventueel te vervangen door een ring met stats, ik vind het altijd wel zo prettig om er eentje aan te hebben :]
  • Rune crossbow (enkelhandig) - te vervangen door een andere kruisboog naar keuze (zolang hij maar enkelhandig is i.v.m. schild). De rune crossbow is een middelsterke kruisboog die maar 10k kost. Net als de rest van de gear is deze op een koopje gedaan :P
  • Broad-tipped bolts - te vervangen door andere bolts naar keuze. Houd rekening met het level van de kruisboog, dit moet minstens even hoog zijn als het level van de bolts. Je kunt dus geen diamond bolts (e) meenemen met een rune crossbow. Broad-tipped bolts zijn sterk en goedkoop, vanwaar mijn keuze. Als je veel abilities gebruikt heb je er veel minder nodig en heb je aan 50 tot 100 ruim genoeg voor een trip :)
  • Black d'hide shield - te vervangen door een ander schild naar keuze. Het schild geeft wat extra bescherming en - belangrijker - stelt je in staat Defence abilities te gebruiken die een schild vereisen :D
  • Ava's device - voor je bolts, behalve als je daar niet om geeft. Neem in dat geval meer bolts mee.
  • Aura naar keuze - neem ik vaak mee i.v.m. familiar. Als je de familiar pas bij in level 67 Wildernis oproept heb je een lege plek in je inventory, welke je kunt opvullen met dit nutteloze dingetje ^^
  • Prayer renewal en Prayer potions zijn handig om je prayer op peil te houden
  • Voedsel, met voorkeur taarten of iets anders dat iets in je inventory achterlaat zodat deze gevuld blijft. Zoals ik had gezegd heb ik deze vooral mee om mijn inventory te vullen met iets dat nog enigszins nuttig kan zijn, niet omdat ik echt zoveel voedsel nodig heb. De verhouding prayer tot voedsel zul je echter voor jezelf moeten bepalen =)
  • Dreadnips - deze kunnen je helpen tijdens het gevecht. Deze handige dingetjes komen uit de Dominion Tower. Je hebt ze of je hebt ze niet, de werking spreekt voor zich ^_^ - onderschat niet de hoeveelheid dreadnips die je nodig hebt als je ze 24/7 wilt gebruiken. Ze verdwijnen vaak bij bepaalde aanvallen van de Chaos Elemental waardoor je er een stuk meer nodig hebt dan je zou denken!
Als je meer ervaring hebt met het doden van de Chaos Elemental en je voldoende vertrouwen hebt in je vaardigheid om zowel hem als de Wildernis te overleven kun je ook sterkere gear overwegen, bijvoorbeeld Karil's armour en een Chaotic crossbow. Dit is echter wel een stuk riskanter omdat je veel meer kwijtraakt als je dood gaat, let hier dus goed op!

Wat misschien de meesten meer interesseert is de keuze van mijn ability bar:
Afbeelding
Zoals jullie kunnen zien heb ik gekozen voor een defensieve aanpak met een schild. Een nadeel hiervan is dat kills iets langer duren (hoewel dat nog niet bevestigd is). Een groot voordeel echter, dat zeker opweegt tegen het nadeel, is de enorme toename in veiligheid en de enorme afname in het gebruik van food. Hierdoor kun je én langer blijven én gaat je adrenaline minder snel omlaag door het constant eten van voedsel dat je misschien hebt met een offensieve aanpak - iets dat uiteindelijk in je voordeel werkt omdat je vaker tresholds en ultimates kunt gebruiken!

Overigens heb ik dus 1, 2, 3, 4, 5, Q, W, E, R, A, S, D ingesteld als hotkeys, dit mag je zelf invullen naar eigen voorkeur.
  • Piercing shot, Fragmentation shot & Binding shot (1, 2 & 3): dit zijn drie basic-abilities van de Ranged skill. Deze zijn vooral bedoeld om meer schade aan te richten en adrenaline op te bouwen voor de sterkere abilities (vooral aan binding shot heb je qua schade niets, behalve als er misschien een pk'er langskomt)
  • Bombardment & Rapid fire (4 & 5): dit zijn twee treshold-abilities van de Ranged skill. Deze zijn echt bedoeld om schade te doen (en veel schade, vooral in het geval van Rapid fire) en kun je het beste zo vaak mogelijk gebruiken als je je adrenaline niet ergens anders voor nodig hebt - bijvoorbeeld voor Rejuvenate =)
  • Anticipation, Preparation en Resonance (Q, W & E): dit zijn drie basic-abilities van de Defence skill. Deze zijn bedoeld om de schade die je krijgt te beperken. Anticipation zorgt voor 10% minder schade, Resonance absorbeert de eerstvolgende hit (binnen 6 seconden dan) en Preparation verlaagt de cooldown van Resonance. Gebruik deze abilities dus als je even niets beters te doen hebt - dit bespaart enorm veel voedsel!
  • Revenge (R): dit is een treshold-ability van de Defence skill, ik heb niet echt een reden om hem erop te zetten maar anders was het zo leeg :(
  • Rejuvenate (A): dit is een ultimate ability van de Defence skill. Deze is bedoeld als je ongeveer op 50% van je maximale hp zit. Als je hem gebruikt healt het je over een periode van 10 seconden voor 40% van je maximale hp en herstelt het verlaagde stats (als het goed is geen O_o). Deze kan dus veel rottigheid schelen ;)
  • Dreadnip & Summer pie (S & D): dit zijn dus twee items uit mijn inventory :P De dreadnip laat je meteen los op je huidige target (de Chaos Elemental dus) door op S te drukken, en als je in de problemen komt of na een gevecht kun je met D snel een paar taarten eten =)
Hoe dood ik de Chaos Elemental? :O
Nu het leukste gedeelte, namelijk hoe de Chaos Elemental gedood kan worden :D

Als we allereerst het plaatje hieronder bekijken:
Afbeelding
De paarse stip is de obelisk waar jij dus als het goed is aankomt en weer weggaat. De rode stip is de spawnplek van de Chaos Elemental en de groene stip is een safespot (achter een paar rotsen) waar je kunt wachten tot hij weer spawnt. De eerste kill is iets anders omdat de Chaos Elemental dan niet per se op de rode stip staat, voor de rest is het hetzelfde.

Het eerste dat je doet (liefst voordat je aanvalt) is de prayers Protect from Melee en Rigour (of iets met een soortgelijke werking) aanzetten. Als je ancient curses en een Prayer level van 92 hebt kun je ook Soulsplit overwegen in plaats van Protect/Deflects. Gebruik ook Anticipation (en laat eventueel een dreadnip los) en ga vervolgens in het offensief!

Maak goed gebruik van je Basic abilities om je adrenaline hoog te houden en gebruik ook af en toe Resonance (en Preparation) om je hitpoints enigszins op peil te houden. Als je eenmaal genoeg adrenaline hebt opgebouwd om de treshold abilities te gebruiken zou ik deze ook zeker aanraden - met name Rapid Fire kan enorm veel schade aanrichten en maakt een groot deel van je kill uit!

Als het goed is blijft je adrenaline na een tijdje rond de 80-90% schommelen. Als je vindt dat je genoeg hitpoints bent kwijtgeraakt kun je de tresholds even met rust laten, een paar basics gebruiken en dan Rejuvenate gebruiken om 40% van je hitpoints terug te krijgen. Tegelijk begin je natuurlijk weer adrenaline op te bouwen om je oude ritme van hitten weer op te pikken :)

Nu is de laatste aanval van de Chaos Elemental behoorlijk irritant. Je zult geteleporteerd worden naar een paar plekken, waardoor je hem weer moet aanvallen en soms ook even terug moet rennen. Vaak kun je gewoon een ability gebruiken (offensief, uiteraard) om automatisch aan te vallen zonder zelfs te kijken waar je heen moet. Als je dreadnips gebruikt: deze vluchten ook als je tijdens een van hun aanvallen buiten hun bereik bent, dus wees erop voorbereid aan deze aanval veel dreadnips te verliezen :?

Nog een paar handige dingen om te onthouden, deze slijten er met wat ervaring wel in :) :
  • Piercing shot heeft een cooldown van 3 seconden, dit betekent dat je hem non-stop om de ability kunt gebruiken. Dit is een geweldige manier om adrenaline op te bouwen en constant abilities te kunnen gebruiken, maak hier dus zeker gebruik van!
  • Vergeet je dreadnip en je familiar (als je ze hebt) niet in te zetten en houd in de gaten of ze nog actief zijn. Zo niet, zet dan een nieuwe dreadnip uit of laat je familiar de Chaos Elemental weer aanvallen als dit een combat familiar is.
  • Als het gevecht bijna afgelopen is en je nog veel adrenaline hebt kun je overwegen snel een paar basic abilities te gebruiken om Rejuvenate te gebruiken om na het gevecht je hitpoints weer te herstellen. Ook kun je de wolven en schorpioenen gebruiken om adrenaline op te bouwen ^^
  • Eet niet tijdens het gevecht, tenzij het niet anders kan! Je adrenaline gaat hiervan omlaag, wat in sommige gevallen je ritme behoorlijk in de war kan gooien.
En dat was het, gefeliciteerd! :mrgreen:

Tips in een team:
  • Als je met zijn tweeën bent, zet dan je Wilderness settings op verschillende stijlen zodat je elkaar niet per ongeluk kunt aanvallen. Dit kan ook nog helpen met grotere teams, hoewel het daar beperkter is ^^
  • Vermijd gebruik van Bombardment en gebruik Snap Shot om je teamleden niet te raken. Gebruik ook nooit! Ricochet
  • Omdat je minder schade krijgt kun je nu beter een 2h-crossbow of dual-wield crossbows meenemen. Neem ook een schild en een enkelhandige crossbow mee voor het geval dat of voor na de gevechten :D
  • Verspreid de loot over de verschillende personen. Als er iemand gedood wordt door pk'ers heb je nog altijd een deel, behalve als ze iedereen doden.
  • Bereid je voor op een langere trip en neem dus eventueel een extra summoning pouch en meer prayer renewal potions mee
Wat dropt de Chaos Elemental? :D
Gezien een plaatje meer zegt dan duizend woorden :D
Afbeelding
De meest bekende drop van de Chaos Elemental is de Dragon 2-handed (2h) sword, een groot zwaard dat je met twee handen vast moet houden om het te kunnen hanteren. Wat je ook snel zult ondervinden is dat het enorm veel Chaos runes dropt. Verder dropt het ook nog forse aantallen death en blood runes en projectielen als rune arrows en mithril darts. Deze zijn ook altijd de moeite waard om op te pakken omdat ze gewoon een inventoryplek opnemen die anders door een lege pie shell gevuld wordt :fluit:

Daarnaast zul je heel soms ook nog een van de drops vinden die normaal aan revenants toegekend worden - de ancient warriors equipment en brawler gloves zijn ook drops van de Chaos Elemental, hoewel ze erg zeldzaam zijn. Omdat je de Chaos Elemental niet zo snel en in grote aantallen kan doden als revenants (behalve als je echt niet goed bent in revenants :mrgreen:) is dit niet je voornaamste bron van inkomen, maar het is natuurlijk altijd leuk om er een te krijgen! :D Voor een volledige droptabel kun je terecht op de desbetreffende pagina van de monsterdatabase ^^

Omdat ik me zo kan voorstellen dat de strategie nog wat vreemd overkomt hieronder nog een video van een kill zodat jullie een beter idee kunnen krijgen van het proces =]
Verder komt het meeste met wat ervaring. Gebruik eventueel deze guide als basis en bouw het uit tot je eigen tactiek, ik hoor graag feedback! :D

Update: Deze video is gemaakt voordat de armour rating en accuracy van monsters exponentieel is geworden. Het is in de video dus een stuk makkelijker dan je nu zou doen met dezelfde gear. Als je sterkere gear gebruikt kom je nog steeds op ongeveer hetzelfde uit als je het goed doet.
Hoe dan ook bedankt voor het lezen (en kijken?), en hopelijk komt het ooit nog van pas. Nog een fijne avond,
Siddy ^_^
Laatst gewijzigd door Siddy00 op woensdag 16 januari 2013, 10:33, 13 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: I killed the cHaOs EleMeNTal.

Bericht door Kweet Vaniks »

1st.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: I killed the cHaOs EleMeNTal.

Bericht door Daan »

Kweet Vaniks schreef: 1st.
2nd.

Erg mooie guide. Alles is goed uitgelegd. Ook goed gebruik gemaakt van abilities. Ik kon geen fouten ontdekken, dus een erg degelijke guide.
JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: de Chaos Elemental

Bericht door JochemRS »

Hoe zit het met de snipe ability? Ook kan je beter met de lever in edge gaan dan zit je er al meteen naast. Zou ik dit kunnen, solo met 90 range 67 deff? Zoniet, wel met 70 deff (rigour?) Laatste vraag: ik had gehoord dat het beter was 1 inventory slot open te houden zodat hij wel je wapen uitdoet maar niet concentreert op aanvallen. Wat is beter: 1 of 0 inventory slots open?

Toegevoegd na 3 minuten:

Laatste vraag: kan je niet buiten zijn melee range gaan staan en dan protection from ranged aanzetten?
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: de Chaos Elemental

Bericht door Siddy00 »

JochemRS schreef: Hoe zit het met de snipe ability?
Deze vond ik zelf wat tegenvallen omdat de damage output toch wat lager ligt en de ability zelf lang duurt. Je hebt dan geen controle over wat er tijdens het opladen gebeurt, terwijl je die tijd toch wel nuttiger kan gebruiken. Maar dat is mijn persoonlijke keuze, voel je vrij ermee te experimenteren en doe vooral wat jij fijn vindt :P
JochemRS schreef:Ook kan je beter met de lever in edge gaan dan zit je er al meteen naast.
Dat is ook een optie, ja. Ik heb de lever meestal gemeden omdat dat toch iets drukker is (relatief gezien), maar ik weet niet hoe dat nu zit. Beide manieren horen prima te werken, wat je zelf prettiger vindt =)
JochemRS schreef: Zou ik dit kunnen, solo met 90 range 67 deff? Zoniet, wel met 70 deff (rigour?)
Hoewel het misschien iets langer duurt en iets meer food kost zou ik er maar vanuit gaan dat het gewoon lukt. Met 67 defence heb je toegang tot Preparation en daarmee tot de hele ability bar die ik daar heb gebruikt. En 90 Ranged is zeker meer dan genoeg om veel schade te kunnen aanrichten ^^
Ook de meeste gear die ik heb gebruikt kun je volgens mij wel nabootsen (op de swift gloves na, maar zoveel scheelt dat niet met black d'hide vambs)
JochemRS schreef:Laatste vraag: ik had gehoord dat het beter was 1 inventory slot open te houden zodat hij wel je wapen uitdoet maar niet concentreert op aanvallen. Wat is beter: 1 of 0 inventory slots open?
Daar heb ik zelf nog geen ervaring mee. Het zou prima kunnen dat je minder schade krijgt, maar mijn damage en heal outputs zijn nu hoog genoeg om die extra schade volledig te negeren. Ik weet van mezelf dat ik de handicap met ditzelfde effect bij de Dominion Tower behoorlijk irritant vind, dus waarschijnlijk zou ik zelf ook als ik minder schade zou krijgen nog steeds voor dit kiezen omdat ik dat prettiger vind werken. Maar hier geldt ook, voel je vrij te experimenteren :D

Toegevoegd na 1 minuten:
Laatste vraag: kan je niet buiten zijn melee range gaan staan en dan protection from ranged aanzetten?
Zijn Melee aanval hoeft hij niet op Melee afstand te doen. Hij gebruikt gewoon alle drie de stijlen en heeft ook met alledrie een groter bereik dan jij. Ik kies hier voor Protect from Melee omdat ik daar het zwakst tegen ben (zie plaatje met armour), dus het hangt van je set-up af :)
Dat stond inderdaad niet duidelijk aangegeven, bedankt ^^
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: de Chaos Elemental

Bericht door Slay a Stone »

Mooie guide hoor, alles staat er in! Messchien laatste toevoeging is de droptable toevoegen maar dat niet niet echt hoognood.
8.5/10 :)
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: de Chaos Elemental

Bericht door Siddy00 »

Slay a Stone schreef: Mooie guide hoor, alles staat er in! Messchien laatste toevoeging is de droptable toevoegen maar dat niet niet echt hoognood.
8.5/10 :)
Dank u ^_^

Ik heb iets meer informatie over de drops erin gezet, met de link naar de monsterdatabase die er al stond =]
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: de Chaos Elemental

Bericht door Burn the Sof »

Duurt de spawn nog steeds 5 minuten zodat het sneller is om elke keer te hoppen of kun je gewoon in 1 world blijven?

Mooie guide verder!
Afbeelding
D4rkknght
Berichten: 84
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 19:44
RS: D4rkknght (f2p)

Re: de Chaos Elemental

Bericht door D4rkknght »

Ik vind het een erg goede guide!!
Alleen het oogt rommelig
Orden even je menu's goed
Maak gebruik van opsomming etc

ik geef je een 8/10
JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: de Chaos Elemental

Bericht door JochemRS »

Bedankt man had meteen al dragon 2H (niet dat dat een verrasing was, na 3 kbd kills had ik dragon raider boots, na 2 qbd kills had ik royal frame ofzoiets van 2m, na een paar easy clues helemaal op het begin had ik meteen duurste item mogelijk namelijk ancient page 1) maar goed blijft leuk ;) . Zal dit zeker blijven doen, ook de chaos runes is goede money en trips kunnen heel lang als je voldoende bunyips en pray pots meeneemt.

Toegevoegd na 2 minuten:

Trouwens, waarom heb je black dragonhide en geen royal d hide? scheelt maar klein beetje geld en scheelt toch best veel stats.
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: de Chaos Elemental

Bericht door Siddy00 »

Burn the Sof schreef:Duurt de spawn nog steeds 5 minuten zodat het sneller is om elke keer te hoppen of kun je gewoon in 1 world blijven?

Mooie guide verder!
Zoals in het filmpje te zien was verdwenen de drops van de vorige kill bij mij halverwege de volgende kill. De spawntijd is dus flink opgeschroef en ik zou nu zeker in 1 wereld blijven :D
D4rkknght schreef:Alleen het oogt rommelig
Orden even je menu's goed
Maak gebruik van opsomming etc
Wat bedoel je precies met de menu's? =o
Ik ga sowieso nog het tweede kopje wat uitgebreider doen, een index stop ik er waarschijnlijk ook nog in (of iets met diezelfde functie) :]
JochemRS schreef:Bedankt man had meteen al dragon 2H (niet dat dat een verrasing was, na 3 kbd kills had ik dragon raider boots, na 2 qbd kills had ik royal frame ofzoiets van 2m, na een paar easy clues helemaal op het begin had ik meteen duurste item mogelijk namelijk ancient page 1) maar goed blijft leuk ;) . Zal dit zeker blijven doen, ook de chaos runes is goede money en trips kunnen heel lang als je voldoende bunyips en pray pots meeneemt.

Toegevoegd na 2 minuten:

Trouwens, waarom heb je black dragonhide en geen royal d hide? scheelt maar klein beetje geld en scheelt toch best veel stats.
Fijn om te horen, gefeliciteerd! :D
Ook heb ik black d'hide meegenomen omdat ik dat toevallig bij de hand had en geen zin had om royal te kopen. Het is echt gewoon gemakzucht :3 Ook past black d'hide nog in de requirement van 60 Ranged die ik erin heb gestopt, dat weet ik met Royal niet zeker. Maar dat neemt niet weg dat dat ook prima is, ik zal het zeker overwegen!
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: de Chaos Elemental

Bericht door Aaron »

Zeer leuke guide siddy :) Verder is wel je 1e plaatje verneukt door een zwart witte vaag van onleesbare tekst. :-$

GvdM? :ninja:
Afbeelding
Jeroeen
Berichten: 623
Lid geworden op: dinsdag 5 januari 2010, 14:57
RS: Jeroeen (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: de Chaos Elemental

Bericht door Jeroeen »

Misschien een voorbeeld van een mooie action bar setup?
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: de Chaos Elemental

Bericht door Siddy00 »

AaronZeeschildpad schreef:Zeer leuke guide siddy :) Verder is wel je 1e plaatje verneukt door een zwart witte vaag van onleesbare tekst. :-$
Dank u ^_^
Heb maar een ander plaatje genomen, met zwarte tekst ditmaal :P Had het (onbeschreven) origineel niet bewaard ](*,)
Jeroeen schreef:Misschien een voorbeeld van een mooie action bar setup?
Er staan er als het goed is 3 in (minstens) :P

Edit:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Siddy00 op woensdag 28 november 2012, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Rafik
Berichten: 380
Lid geworden op: donderdag 13 januari 2011, 18:34
RS: G Rafik G (p2p)

Re: de Chaos Elemental

Bericht door Rafik »

Mooie guide. ^_^ Alleen 1 opmerking, duurt het niet vreselijk lang voordat 'ie weer spawned, en dat je dus beter even kunt hoppen? :P Ik had namelijk altijd dat het zo'n 5 minuten duurde voor de volgende spawn. :P
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: de Chaos Elemental

Bericht door Siddy00 »

De spawntijd is zo te zien aanzienlijk verlaagd. In het filmpje kun je ook zien dat de drop van de vorige er tijdens de volgende kill nog ligt en pas halverwege de kill verdwijnt. Ik zou nu dus zeker in 1 wereld blijven =)
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: de Chaos Elemental

Bericht door Burn the Sof »

K ik ging erheen ging dood gf chaotic cross + offhand chaotic cross XD
Twas wel leuk volgende keer beter.
Afbeelding
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: de Chaos Elemental

Bericht door ThaTerror »

Is het niet het chaos elemental?
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: de Chaos Elemental

Bericht door Siddy00 »

Burn the Sof schreef: K ik ging erheen ging dood gf chaotic cross + offhand chaotic cross XD
Twas wel leuk volgende keer beter.
Dat is inderdaad nogal rottig, jammer van die chaotics :P
Ik zou sowieso de eerste keer (na de EoC dan) deze aanpak aanraden omdat het toch een stuk veiliger is =)
Tha Terror schreef:Is het niet het chaos elemental?
Geen idee, om eerlijk te zijn :c
Ik vond "de" goed klinken dus heb ik dat maar gebruikt, hoewel dat lang niet altijd opgaat voor buitenlandse woorden ;o Ik houd het op een bewuste keuze die desnoods te wijten is aan het onderwerp 8-[
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: de Chaos Elemental

Bericht door ThaTerror »

Ik zou zeggen het elemental en chaos slaat op elemental dus het chaos elemental?
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
Plaats reactie