[EoC] Nex guide, voor gemiddelde teams (5 man)

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

[EoC] Nex guide, voor gemiddelde teams (5 man)

Bericht door Slay a Stone »

Nex is verandert, ik zal de guide vernieuwen!
Hallo en welkom bij mijn miljoenste guide, dit keer gaat het over Nex in EoC (Evolution of Combat). Veel mensen durven nex niet omdat ze denken dat het moeilijk is of om wat dan voor redenen ook. Maar ik stel jullie gerust; Het is super makkelijk (Als je deze guide tenminste leest :P).
Veel lees plezier!

Inhoud
1 Reqs
2 Frozen key & Ceremonial
3 Gear + Inventory en je Abilitybalk en de weg naar Nex toe
4.1 Smoke phase
4.2 Shadow phase
4.3 Blood phase
4.4 Ice phase
4.5 Zaros phase
5 Drops
6 Vraag & antwoord

1 Reqs
Het verschilt natuurlijk per team wat de reqs zijn. Een gem team zal dit meestal wel als reqs stellen
- 70 str, agility, hp
-Turm of Overload (Hoe kleiner de teams hoe groter de kans is dat je allebei moet)
- 95 Magic of hoger
- Hoog def
- 95 Ranged of hoger
- 88 summ+ (tort alleen is ook prima)
- Een bedrag hebben van rond de +- 20m om gear te kopen
(Verder raad ik aan Penance aura te hebben en als die op is Vampirsm)

2 Frozen key & Ceremonial
De Frozen key is ook weer een klusje op zich en niet heel erg "leuk".
Je moet langs Saradomin, Zamorak, Bandos en Armadyl gaan en daar minons killen tot je een key part krijgt.
Let op je krijgt ze alleen als je NA de skill door de monsters dood!
De droprate ligt rond de 1/40 dus gedult is een schone zaak. Als je de key pieces hebt, maak je er een key van en voilá je hebt de key!
Ceremonial is gewoon op de GE tekoop, voor +- 2m kan je een full setje bemachtigen, als je dit niet doet moet je 40 kc halen wat ik sterk afraad.
Gear + Inverntory en Abilitybalk
Outdated
Voorbeeld:
Afbeelding
ArmourBestGoedKan
AuraPenance/VampirsmSuprime reveranceReverance
HelmPernix helmGano visor-
CapeMax cape/comp capeGod capeSkill cape
NecklaceArcane stream necklaceSaradomin's hissFury
BoltsRoyal (Met royal cross)Crystal bowChaotic crossbow (met royal bolts)
WepVirtus wand (Chaotic maul/staff)Master wand(Abs/Godsword (Bandoos))- (sol/dragon 2h)
ShieldFarseer kiteshieldArcane spirit shieldSpectral spirit shield
PlatebodyVirtus bodyGano poncho-
PlatelegsVirtus legsGano leggings-
GlovesSwifters (voorraad!!!)Gano glovesBarrow gloves
BootsRagefireGano bootsinfinty boots
RingOnyx (i)Berserk (i)De niet (i) versie
Ik heb void er niet ingezegt maar dat kan wel; dit vereist veel techniek en een tanker in Virtus. Ik raad dit aan met 3 man teams (2 void, 1 tanker). Dit wordt tegenwoordig veel vaker van toepassing gebruikt. Je neemt dan void melee helm en ranged helm mee. (Ranged voor minons en shadow phase/melee protect stukken). Melee voor phase 1,3, 4, 5. Dit zal voor snellere kills zorgen maar het vereist veel tacktiek dus het is niet aan te raden om te gebruiken. Je moet ook goed op je team mates passen want 1 ice prisson (als nex 1x niet op de tanker zit bv), is de kans groot dat je dood gaat als je niet bevrijdt wordt.
De tanker draagt Virtus/Gano en doet ALTIJD magic. Hij zorgt er ook voor dat Nex niet bij Umbra komt (2 phase).

De inventory verschilt natuurlijk of je tankt of niet. Of je een aura gebruikt of niet etc. Een paar dingen die je altijd mee moet hebben:

Air runes voor air surge
Antiposion
Royal crossbow/crystalbow/chaotic crossbow
Chaotic staff/staff of light
Teleport
2 Overloads.
7-10 Restores en voor de rest allemaal rocktails
Afbeelding
Tort/Yak vol met rocktails en evt een uni pouch en scrolls.
Ability bar:
Geen combust op je ability bar doen, je zal later merken waarom!
Afbeelding
Geen combust op je ability bar doen, je zal later merken waarom!

De weg doe je als volgt:
Doe je nex gear aan met wand en kite. In je inventory heb je zitten: 2 teleports (trollheim en house), 1 prayer potion, 1 energie potion, full ceremonial (helm, plate, legs, gloves, boots). Frozen key met meer dan 2 charges en een saradomin arrow aan. Ga de gwd in en loop meteen naar links, je ziet de arma skill door. Links daarvan zie je de frozendoor, open die. Spring in het gat drink prayer full, doe magic protect aan en ren naar binnen. Volg de weg, als je bij de deur bent doe je ceremonial aan en daar is een kamertje met een bank voor je Nex gaat doden (dus daar kan je je inventory gearen). Bank je Frozen key en Ceremonial voor je naar binnen gaat!
Stel je kan ineens niet meer lopen, gebruik Freedom!

4.1 Smoke phase
Je bent ready, gaat de room in. Doe royal crossbow aan.
Afbeelding
Als Nex spawnt dan ga je ability's usen op de minon die je daar ziet staan om ability te pompen. 1 iemand zal bij "Tanker staan" om nex achter de paarse cirkel te krijgen. Ga met zijn alle nex aanvallen, doe magic protect aan. Gebruik Ranged abilitys, en als het kan treshholds, als je low hp bent use je rejuvenante. Soms teleport ze naar jou toe; doe freedom en je prayer weer aan. Vanzelf zou ze zeppen NO ESCAPE! Als je dan in haar weg loopt (1 van de 4 paden naar het midden) krijg je 3000-4000 hit op je daarom moet je daar niet lopen. Vanzelf zal ze Fumus roepen, dood die dan met royal cross en rapid fire als je die kan.

4.2 Shadow phase
Doe ranged protect aan voor de rest verander je niks. Let goed op als ze "fear my Darkness" zegt dan komen er zwarte rondjes onder je en moet je weglopen anders krijg je een 1000-3000 hit op je dus ontwijk ze zo goed mogelijk. Sta wel zover mogelijk van Nex anders krijg je meer hits. Vanzelf roept ze Umbra op, dood die weer.


4.3 Blood phase
Dit is de moeilijkste phase maar toch als je hem snapt en goed oplet is hij best makkelijk. Doe magic protect aan en switch naar je maul. Ze heeft nu 2 specs.
Ze zal vanzelf zeggen: "I demand a blood sacrifice!". 1 iemand wordt rood (Gewoon je poppetje, omdat ze een blood spreuk op je doet), als jij de gene bent die rood is kan je of weglopen dan gebeurt er niks. Als je blijft staan worden je prayer points die je op dat moment hebt gedeelt door 2 (niet heel erg). Maar ongeveer 10 tellen zal ze zeggen "A blood siphon will solve this". Dan moet je meteen stoppen met aanvallen als je nu nog aanvalt zal ze alles healen en dat kan heel vervelend zijn! Na een paar seconde zal ze stoppen met gloeien en dan kan je hem weer aanvallen.
Ze zal ook blood reavers spawnen. In een team met 7 of meer kan je die met rust laten maar als je met minder bent raad ik aan ze wel te killen met je ranged wep. (1 Iemand doet dit, dit bespreek je voor je begint).
Gebruik deze wave GEEN damage-over-time ability's! Zoals diseamber!, dit wil haar healen ipv damage geven. Verder raad ik aan als ze I demand a bloof sacrifice heeft gezegd geen aspyxiate meet te doen. Vanzelf roept ze Cruor.

4.4 Ice phase
Magic protect, Doe je royal cross weer aan. Ze heeft nu weer 2 specs:
Die now, in a prison of ice!, 1 Iemand zal nu in een ice cage komen die gesloopt moet worden, anders krijg die persoon een 5000+ hit. Als je er zelf in zit doe je freedom en eet je 7000+
Verder zal ze soms nog Contain this zeggen, dit is geen super erge spec, er komen ice dingen en als die op jou komen krijg je een 2000 hit. Uiteindelijk zal ze Glacies roepen.

4.5 Zaros phase
Ga nu op MD (Melee distance) staan, doe magic protect. Ze heeft een groot click ratio dus use je iets op Nex. Blijf gewoon hitten tot ze dood is. Als ze dood is ren je weg want dan doet ze een wrath die tot 3000 hit.

De tanker zal het beste Nex gear + een kite en een chaotic kunnen dragen!

5 Drops
Torva full helm 58,862,830
Torva platebody146,793,084
Torva platelegs 120,920,464
Torva boots 27,919,044
Torva gloves 56,890,775
Pernix cowl 41,290,927
Pernix body 97,194,235
Pernix chaps 67,757,866
Pernix boots 24,905,644
Pernix gloves 21,915,213
Virtus mask 37,529,691
Virtus robe top 72,507,080
Virtus robe legs 53,974,470
Virtus boots 15,477,060
Virtus gloves 17,830,007
Virtus book 34,419,557
Virtus wand 92,800,233
Zaryte bow 166,451,394

Hier kan je alle andere drops zien: Wikipedia pagina

6 Vragen & Antwoord
:?: Hoeveel kills haal je met deze invent (5 man)
:!: Ligt eraan of je moet tanken of niet/ of er een tanker is in dat team. Zonder tanker rond de 3, met wel 6-7.

:?:
:!:

:?:
:!:

Dit was mijn guide, hopelijk hebben jullie er wat aan :)
Laatst gewijzigd door Slay a Stone op zondag 20 januari 2013, 15:59, 8 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jeroeen
Berichten: 623
Lid geworden op: dinsdag 5 januari 2010, 14:57
RS: Jeroeen (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: [EoC] Nex guide, voor gemiddelde teams (5 man)

Bericht door Jeroeen »

Hoeveel kills haal je met deze invent met 5 man?
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: [EoC] Nex guide, voor gemiddelde teams (5 man)

Bericht door Slay a Stone »

Ligt eraan of je moet tanken of niet/ of er een tanker is in dat team. Zonder tanker rond de 3, met wel 6-7.
Afbeelding
Dombo 12
Verbannen
Berichten: 4694
Lid geworden op: donderdag 6 augustus 2009, 17:53
RS: Dombo 12 (p2p)
Clan: PvM Addicts

Re: [EoC] Nex guide, voor gemiddelde teams (5 man)

Bericht door Dombo 12 »

Ik dacht dat Nex best pittig was maar als ik dat zo lees, valt het denk best mee. Alleen 1 stuk in de guide vond ik beetje apart.
Ze heeft nu 2 specs. Ze zal vanzelf zeggen: "I demand a blood sacrifice!". 1 iemand wordt 1 iemand rood
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: [EoC] Nex guide, voor gemiddelde teams (5 man)

Bericht door Slay a Stone »

O foutje ik zal het verbeteren :p. Dankjewel.
Afbeelding
JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: [EoC] Nex guide, voor gemiddelde teams (5 man)

Bericht door JochemRS »

Armadyl battlestaff is beter dan sol en geeft ook nog is unlimited air runes. Bijna net zo goed als chaotic staff. FF rekening mee houden ;)

Edit: De guide van de maand waar ik deze maand voor wou gaan kan ik wel op mn buik schrijven ](*,) Dit overtref ik nooit :P
Laatst gewijzigd door JochemRS op vrijdag 4 januari 2013, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
Dombo 12
Verbannen
Berichten: 4694
Lid geworden op: donderdag 6 augustus 2009, 17:53
RS: Dombo 12 (p2p)
Clan: PvM Addicts

Re: [EoC] Nex guide, voor gemiddelde teams (5 man)

Bericht door Dombo 12 »

Bij 'kan' kun je ook Subjugation en Tokkul-zo zetten eventueel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: [EoC] Nex guide, voor gemiddelde teams (5 man)

Bericht door JochemRS »

Dombo 12 schreef: Bij 'kan' kun je ook Subjugation en Tokkul-zo zetten eventueel.

Subjugation is veel slechter dan gano. Echt veel. Kan dus niet.
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
Dombo 12
Verbannen
Berichten: 4694
Lid geworden op: donderdag 6 augustus 2009, 17:53
RS: Dombo 12 (p2p)
Clan: PvM Addicts

Re: [EoC] Nex guide, voor gemiddelde teams (5 man)

Bericht door Dombo 12 »

JochemRS schreef:
Dombo 12 schreef: Bij 'kan' kun je ook Subjugation en Tokkul-zo zetten eventueel.

Subjugation is veel slechter dan gano. Echt veel. Kan dus niet.
Nou 'veel' valt ook wel mee, het heeft inderdaad iets slechtere armour/lifepoints boosts maar echt verschrikkelijk veel scheelt het niet. Maar alles is beter dan helemaal niets of geen option.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Cruseder4

Re: [EoC] Nex guide, voor gemiddelde teams (5 man)

Bericht door Cruseder4 »

Ook heb ik al bijna full sea-singer ;x (Sea singer > virtus)

Dacht ook dat Nex veel moeilijker was als ik hier lees, lijkt wel een beetje op Yk'Lagor the Thunderous (van dungeoneering) als ik het zo lees.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: [EoC] Nex guide, voor gemiddelde teams (5 man)

Bericht door Slay a Stone »

Dombo 12 schreef: Bij 'kan' kun je ook Subjugation en Tokkul-zo zetten eventueel.
Dan word je niet toegelaten.
JochemRS schreef:Armadyl battlestaff is beter dan sol en geeft ook nog is unlimited air runes. Bijna net zo goed als chaotic staff. FF rekening mee houden ;)

Edit: De guide van de maand waar ik deze maand voor wou gaan kan ik wel op mn buik schrijven ](*,) Dit overtref ik nooit :P
Ik zal het erbij zetten.
Cruseder4 schreef:Ook heb ik al bijna full sea-singer ;x (Sea singer > virtus)

Dacht ook dat Nex veel moeilijker was als ik hier lees, lijkt wel een beetje op Yk'Lagor the Thunderous (van dungeoneering) als ik het zo lees.
Klopt maar ik zette het er nog niet in omdat niemand het nog heeft xd. En nex is eigenlijk wel een beetje zo, Je kan hem met de Blood Phase vergelijken :P
Afbeelding
Ghosthunta
Berichten: 453
Lid geworden op: zondag 2 oktober 2011, 20:57
RS: Accez (p2p)
Clan: Eventisation

Re: [EoC] Nex guide, voor gemiddelde teams (5 man)

Bericht door Ghosthunta »

Subjugation vind je slecht en dragon 2h sword dan wel goed genoeg?
Btw zijn void teams met 1 tanker met dergelijk gear beter en goed voor heel wat kills tot zelf oneindig (als je veel B//R drop krijgt) en kills met 4 man onder de 5 min..
Afbeelding
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: [EoC] Nex guide, voor gemiddelde teams (5 man)

Bericht door Slay a Stone »

Ghosthunta schreef: Subjugation vind je slecht en dragon 2h sword dan wel goed genoeg?
Btw zijn void teams met 1 tanker met dergelijk gear beter en goed voor heel wat kills tot zelf oneindig (als je veel B//R drop krijgt) en kills met 4 man onder de 5 min..
Ach this iets he. En dat staat er toch ook onder? (Dat van void)
Afbeelding
Cruseder4

Re: [EoC] Nex guide, voor gemiddelde teams (5 man)

Bericht door Cruseder4 »

Heb even bij topic gekeken op officiele forum, maar bijna iedereen zegt daar alleen melee/rangers te willen voor nex??
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: [EoC] Nex guide, voor gemiddelde teams (5 man)

Bericht door Slay a Stone »

Cruseder4 schreef: Heb even bij topic gekeken op officiele forum, maar bijna iedereen zegt daar alleen melee/rangers te willen voor nex??
Daar heb je wel gelijk in ze willen steeds meer voic met maul, omdat het beter is ja. Ik zal okk een stukje met maul toevoegen.
Afbeelding
Dombo 12
Verbannen
Berichten: 4694
Lid geworden op: donderdag 6 augustus 2009, 17:53
RS: Dombo 12 (p2p)
Clan: PvM Addicts

Re: [EoC] Nex guide, voor gemiddelde teams (5 man)

Bericht door Dombo 12 »

20 gear setjes en genoeg spellcaster gloves op voorraad, van de week eens Nex uitproberen :).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: [EoC] Nex guide, voor gemiddelde teams (5 man)

Bericht door Slay a Stone »

Ik zou het snel doen want nex wordt moeilijker gemaakt volgende week!
Afbeelding
Jeroeen
Berichten: 623
Lid geworden op: dinsdag 5 januari 2010, 14:57
RS: Jeroeen (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: [EoC] Nex guide, voor gemiddelde teams (5 man)

Bericht door Jeroeen »

Ga je deze guide nog updaten nu hij beter is?
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: [EoC] Nex guide, voor gemiddelde teams (5 man)

Bericht door Slay a Stone »

Ik heb gehoord dat Nex niet veel moeilijker is geworden. Binnekort weer is proberen :P
Afbeelding
joso
Berichten: 115
Lid geworden op: dinsdag 6 april 2010, 15:43

Re: [EoC] Nex guide, voor gemiddelde teams (5 man)

Bericht door joso »

Zeer gedetailleerde guide, ik ga het zeker eens proberen! Thanks!
Plaats reactie