Grotworm Clue Hunting Guide

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Derparnieux
Berichten: 160
Lid geworden op: donderdag 27 januari 2011, 13:55
RS: Gladion (p2p)
Clan: Clan Quest
Oude naam: Crush Law
Contacteer:

Grotworm Clue Hunting Guide

Bericht door Derparnieux »

Afbeelding
Welkom bij mijn guide over Clue Hunting bij Grotworms! In deze guide ga ik het over verschillende aspecten van het Clue Hunten hebben, en al deze aspecten staan hier op een rijtje.

Inhoudsopgave
1. Waarom Clue Hunting?
2. Waarom bij Grotworms?
3. Equipment
4. Inventory
5. Conclusie


Ik wens jullie veel plezier bij het lezen van mijn Guide, en mag het Clue Hunten beginnen!

Waarom Clue Hunting?
Om te beginnen lijkt me dit een erg goede vraag om te beantwoorden. Waarom zou je nou eigenlijk gaan Clue Hunten? Er zijn toch veel betere manieren om geld te verdienen? Ja, dat klopt. Maar meestal heb je daar heel erg hoge stats voor nodig (denk maar aan PvM of Staking). Maar hier heb je bijna geen levels voor nodig! Zeker niet als je Easy of Medium Clues op gaat lossen. Deze brengen je meestal naar gebieden waar je geen/weinig quests/levels voor nodig hebt. En zelfs als je die quests/levels nog niet (gedaan) hebt, is het niet zo moeilijk om die paar levels even te halen. Max combat halen lijkt me toch net even iets anders dan Biohazard doen, bijvoorbeeld.

Clue Hunting hangt natuurlijk erg veel af van geluk. De ene keer kun je 1000gp reward krijgen, de andere keer een 3.000.000gp reward. Maar als je maar door blijft gaan, bouwt je cashstack zich vanzelf op. Totdat je genoeg geld hebt om bijvoorbeeld Prayer en Herblore te gaan trainen, zodat je later wel kunt gaan PvM'en. Dit zou je dus kunnen zien als de voorbereiden op het serieuze werk; je bent je voor aan het bereiden op het echte werk.

Tenslotte is het nog erg leuk om te doen ook, al liggen meningen hier erg over verdeeld. De ene vindt puzzels oplossen weer erg leuk, maar de ander gaat liever skillen voor zijn geld. Voor mensen die puzzelen leuk vinden is dit natuurlijk een geweldige oplossing om geld te verdienen!

Waarom bij Grotworms?
Oké, dus het Clue Hunten lijkt je wel wat. Maar waarom zou je dan naar Grotworms kunnen gaan om goed te Clues te kunnen Hunten? Nou, dat zal ik je hier uitleggen. Ten eerste zijn Grotworms heel erg makkelijk te verslaan. Met hun combat level van 80 en 2000 lifepoints zijn ze een erg makkelijke tegenstander. Als je hun zwakte tegen Bolts goed gebruikt, zul je in een uur een groot aantal Grotworms neer kunnen halen. En dan is de kans erg groot dat er wel één Clue tussen de drops zit. Want Grotworms hebben namelijk de kans om twee soorten Clues te droppen: Medium Clues en Hard Clue. Medium Clues zijn een "ongewone" drop bij Grotworms, Hard Clues zijn een "zeldzame" drop bij Grotworms. Maar wat zegt dit nu? Zojuist ben ik drie keer naar Grotworms gegaan, en elke keer had ik binnen een luttele 15 minuten een Clue Scroll als drop. Het waren wel elke keer Medium Clues, maar dit is als indicator hoe snel het kan gaan. En wie weet krijg je wel een Hard Clue in plaats van een Medium Clue!

Grotworms hebben echter één requirement: het voltooien van de quest 'Song from the Depths'. Gelukkig is deze quest kort en heeft hij verder geen requirements, dus dat zou niet zo'n probleem moeten zijn. Verder geef ik jullie nog een lijstje met aanbevolen stats voor Grotworms, zodat je de een beetje tempo maakt met het neerhalen van de Grotworms.

Requirements
- Song from the Depths

Recommended
- 40+ Ranged (ikzelf heb op dit moment 66 Ranged)
- 40+ Defence (ikzelf heb op dit moment 70 Defence)

Equipment
Hetgeen wat je aan moet doen bij Grotworms zal vooral van je level afhangen. Er is niet echt equipment dat je aan moet doen, alleen het is wel aanbevolen om het beste Ranged-equipment aan te doen wat je aan kan doen. Om met Leather equipment tegen een Grotworm te gaan vechten lijkt me niet echt een slim idee. Hier heb ik een voorbeeld van mijn equipment. Alles kan naar veranderd worden naar wens, zolang het maar bestand is tegen de Grotworms (Green Dragonhide is zo'n beetje het minimum). Ik draag hier een Ring of Wealth, en die draag ik om de kans op een Clue-drop en de kans op een goede reward van de Clue te vergroten.
Afbeelding
Helm: Full Slayer Helmet / Archer Helm
Amulet: Amulet of Glory
Ring: Ring of Wealth
Torso: Royal d'hide body
Legs: Royal d'hide chaps
Gloves: Culinaromancer's Gloves 10 / Royal d'hide vambraces
Boots: Spined Boots (Snakeskin Boots op het plaatje)
Main-hand slot: Rune crossbow
Off-hand slot: Off-hand rune crossbow
Bolts: Broad-tipped bolts
Inventory
Je inventory zal vooral bestaan uit spullen die je nodig zult hebben bij het oplossen van de Clue die je krijgt.
Afbeelding
Run replenishment: Om mijn ren-energie snel bij te kunnen vullen neem ik ten alle tijde 4 energy potions (4) mee.
Runes: Om te teleporteren neem ik altijd wat Law Runes, Dust Runes, Water Runes en Fire Runes mee.
Overige teleportatie: Om snel op andere plekken moet komen neem ik altijd wat andere opgeladen teleportatiemiddelen mee, zoals een Games Necklace, Digsite Pendant, Skills Necklace, Combat Bracelet en een Ring of Duelling. De Ring of Duelling kun je ook gebruiken om snel naar Castle Wars te teleporteren om te banken.
Middelen voor Clues: Om de Clues op te lossen die ik krijg neem ik ook altijd een Sextant en een Spade mee. De Watch en Chart zitten in mijn Toolbelt.
Het valt je misschien op dat ik geen food meeneem. Als je levels hoog genoeg zijn (60+), dan zul je namelijk geen food nodig hebben bij de Grotworms. En als je het toch nodig hebt, de Grotworms droppen vaak Bass en/of Rainbow Fish die je dan op kunt pakken en kunt verorberen.

Conclusie
Dit was mijn guide over Clue Hunten bij Grotworms. Hint/tips/comments? Aarzel niet en post ze!
Laatst gewijzigd door Derparnieux op dinsdag 12 februari 2013, 0:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding
Gerben
Berichten: 534
Lid geworden op: woensdag 30 november 2011, 16:01
RS: Gestopt
Oude naam: High Seas
Contacteer:

Re: Grotworm Clue Hunting Guide

Bericht door Gerben »

Mooie Guide maar hier heb ik nog 2 tips:

Je plaatje is beetje lelijk cropped imo dus ik heb hem ff netjes gecropped :P ik heb de armour stukken ook een kleurtje gegeven:
In- of uitklappen • plaatje
Afbeelding
Helm: Full Slayer Helmet / Archer Helm
Amulet: Amulet of Glory
Ring: Ring of Wealth
Torso: Royal d'hide body
Legs: Royal d'hide chaps
Gloves: Culinaromancer's Gloves 10 / Royal d'hide vambraces
Boots: Snakeskin boots
Main-hand slot: Rune crossbow
Off-hand slot: Off-hand rune crossbow
Bolts: Broad-tipped bolts

Je kan je tekst ook de zelfde kleur geven zodat iedereen weet welk item het is ;)

Overigens kan je beter Spined Boots voor ranged gebruiken omdat deze veel betere stats geven qua defence.

Als je dit doet 9/10 voor de guide :)
De Timmerman
Soo't aardse Huis tot nut kan strecken,
om ons voor ongeval te decken,
Gelijk het seer beminlijck doed;
Wat hoord men dan met vlijt te bouwen
Daar't leeven Ewig huis Sal houwen
Wanneer 't van hier verhuisen moet.


Derparnieux
Berichten: 160
Lid geworden op: donderdag 27 januari 2011, 13:55
RS: Gladion (p2p)
Clan: Clan Quest
Oude naam: Crush Law
Contacteer:

Re: Grotworm Clue Hunting Guide

Bericht door Derparnieux »

Dankje! Ik heb het meteen aangepast. :)
Afbeelding Afbeelding
Nooby killor
Berichten: 2300
Lid geworden op: zaterdag 21 april 2007, 18:06

Re: Grotworm Clue Hunting Guide

Bericht door Nooby killor »

Korte maar duidelijke guide, maar er kunnen ook nog wel wat dingen bij zoals alternatiever voor armour. Denk dan aan void, andere crossbows etc.
Afbeelding
JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: Grotworm Clue Hunting Guide

Bericht door JochemRS »

Dualwield crossbows zijn niet erg goed, zolang je geen chaotics kan raad ik dit af. Pak dan rune 2H crossbow. Vertel misschien ook wat meer over de abilitys. Black salamander, hand cannon, of royal crossbow is ook goed, als je de benodigde levels/quests/geld hebt. Ook is het killen van grotworms zelf een goede manier om money te verdienen, eigenlijk veel beter dan die clues ;) . Ik adviseer dus alleen de hard clues te doen, en de medium clues te laten liggen. Breng high alch runes mee, zodat je alle rune drops kan alchen. Dingen zoals royal dragonhides en rune ores moet je dan nog wel af en toe banken. Het ziet er allemaal erg mooi uit, maar de inhoud zou ik iets meer richten op 1 van de 2 dingen: de clues of de grotworms, waarbij de grotworms denk ik het makkelijkste is, aangezien er al zat andere dingen zijn om clues op te lossen. Dan zou ik denken aan wat voor gear, wat voor abilitys, waar moet je staan om de bots tegen te gaan (voorbeelden zijn ga naar wereld 114, de 1500+ total wereld, daar zijn nooit bots, of ga naar een duitse wereld oid.)

Ik vind het een erg mooie guide!
Jochem
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
Derparnieux
Berichten: 160
Lid geworden op: donderdag 27 januari 2011, 13:55
RS: Gladion (p2p)
Clan: Clan Quest
Oude naam: Crush Law
Contacteer:

Re: Grotworm Clue Hunting Guide

Bericht door Derparnieux »

Ik heb het hier over de normale Grotworms, niet de Mature Grotworms. Deze Grotworms droppen geen Rune-items en droppen heel weinig waardevols, eigenlijk alleen clues. :)
Afbeelding Afbeelding
JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: Grotworm Clue Hunting Guide

Bericht door JochemRS »

Bleu Dragon7 schreef: Ik heb het hier over de normale Grotworms, niet de Mature Grotworms. Deze Grotworms droppen geen Rune-items en droppen heel weinig waardevols, eigenlijk alleen clues. :)
oh, dat had ik niet echt door. Mature grotworms werken veel beter ;)
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
Derparnieux
Berichten: 160
Lid geworden op: donderdag 27 januari 2011, 13:55
RS: Gladion (p2p)
Clan: Clan Quest
Oude naam: Crush Law
Contacteer:

Re: Grotworm Clue Hunting Guide

Bericht door Derparnieux »

Het gaat hier alleen om de clues, en Mature Grotworms droppen geen Medium clues.
Afbeelding Afbeelding
Gerben
Berichten: 534
Lid geworden op: woensdag 30 november 2011, 16:01
RS: Gestopt
Oude naam: High Seas
Contacteer:

Re: Grotworm Clue Hunting Guide

Bericht door Gerben »

Bleu Dragon7 schreef: Het gaat hier alleen om de clues, en Mature Grotworms droppen geen Medium clues.
Overigens worden deze ook zwaar botted d8 ik
De Timmerman
Soo't aardse Huis tot nut kan strecken,
om ons voor ongeval te decken,
Gelijk het seer beminlijck doed;
Wat hoord men dan met vlijt te bouwen
Daar't leeven Ewig huis Sal houwen
Wanneer 't van hier verhuisen moet.


JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: Grotworm Clue Hunting Guide

Bericht door JochemRS »

High Seas schreef:
Bleu Dragon7 schreef: Het gaat hier alleen om de clues, en Mature Grotworms droppen geen Medium clues.
Overigens worden deze ook zwaar botted d8 ik
Niet in wereld 114 of 86.
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
Plaats reactie