Glacor Guide [EOC]

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Zwieee
Berichten: 4
Lid geworden op: zaterdag 3 maart 2012, 19:37
RS: Zwieee (p2p)
Clan: Chocolademelk

Glacor Guide [EOC]

Bericht door Zwieee »

Glacor Guide
Inhoudsopgave
• Inleiding
• Requirements
• Gear en inventory
• Methode
• Drops
• Slot

Inleiding
Toen ik eenmaal mijn questcape had gehaald, besloot ik eens een kijkje te gaan nemen bij de glacors. Uiteindelijk vond ik het een mooie manier om magic of defence mee te trainen en je maakt er ook nog eens gegarandeerd veel geld als je volhoudt. Het leek me dus leuk om mijn ervaring te delen met spelers die graag glacors willen killen, maar niet weten hoe ze moeten beginnen. Misschien vraag je je af wat een glacor precies is of hoe je er komt. Hieronder staat een plaatje van een glacor met glacytes, waar ik later nog op terugkom.
In- of uitklappen •
Afbeelding
Requirements
• Ritual of the Mahjarrat
• 92+ prayer
• 75+ magic
• 75+ defence
• 75+ attack
Optioneel
• 88 summoning
• overloads

Gear en inventory

Gear
Omdat glacors zwak zijn tegen vuurspreuken gaan we fire surge of wave gebruiken. Uiteraard hoort hier goede magic armour bij. In onderstaand plaatje staat de gear die ik altijd gebruik. In de tabel verderop kun je zien wat voor aanpassingen je eventueel zou kunnen maken.
Afbeelding
BestBeterGoed
Virtus maskGanodermic visorAhrim’s hood, hood of subjugation
Virtus robe legsGanodermic leggingsAhrim’s robe skirt, gown of subjugation
Virtus robe topGanodermic ponchoAhrim’s robe top, garb of subjugation
Arcane stream necklaceAmulet of furyAmulet of glory
Chaotic staffArmadyl battlestaffStaff of light
Spellcaster's glovesCulinaromancer’s gloves 10-
Seers ring, 6th age circuitTokkul-ZoRing of wealth
Ragefire bootsGanodermic bootsBoots of subjugation
God, Max of Comp capeSkillcape(t)Soul wars cape
Uiteraard zijn dit maar suggesties en kun je je eigen combinatie van armour samenstellen. Je zou bijvoorbeeld ook met een Virtus wand en book kunnen gaan, mocht je je dit kunnen veroorloven.

Inventory
Je inventory zal er ongeveer zo uit moeten zien:

Afbeelding

Chaotic kiteshield: Voor de rejuvinate ability mocht je het nodig hebben.
Holy wrench: Zorgt ervoor dat je meer prayerpoints krijgt voor potions die prayer herstellen. Te krijgen na de ‘Rum Deal’ quest.
Tokkul-zo: Als je niet in Zanaris bankt kun je hiermee snel banken en weer terug naar de cave.
Healing aura scrolls: Spreekt voor zich.
Unicorn stallion pouch: Neem er twee mee indien je 88 summoning hebt. Als je nog hoger summoning hebt kun je ook een pack yack of een steel titan meenemen.
Prayer renewal flasks: Herstelt prayer points over een tijdsperiode.
Super restore flasks: Herstelt je prayer en summoning. Kan eventueel vervangen worden door prayer of super prayer flasks.
Runes voor fire wave of surge: Spreekt voor zich.
Nature runes: Je krijgt veel rune item drops, vooral met een row, dus kun je ze highalchen.
Rocktails: Emergency food, kunnen ook sharks zijn. (Let op!: Als je voor de eerste keer naar de glacors gaat neem dan wat meer food mee en minder super restores, omdat je eerst een beetje uit moet vinden hoe je ze het beste killt. Later zul je weinig tot geen food meer nodig hebben.
Aanvullingen
Spelers met 96 herblore kunnen overloads meenemen dat zal snellere kills opleveren. Ikzelf heb dit helaas (nog) niet, vandaar dat ze niet in de inventory staan.

Hoe kom je er?
Draai DKQ op de fairy ring. (Tip: Als je een Tokkul-zo hebt kun je naar de fairy ring in de fight caves teleporteren en hier naar de hoofd fairy ring in Zanaris gaan.

Methode
Daar sta je dan in die ijskoude grot. Gelukkig krijg je bij binnenkomst nog een boost voor je combat stats die nog is blijven hangen van de stone of jas.
Afbeelding
Ten eerste een paar waarschuwingen. Kom niet in melee afstand van de glacor, hij zal je dan bevriezen hitten voor 3k+. Hij heeft ook een speciale aanval waarbij hij meerdere ijspegels tegelijk afvuurt. Zodra je die ziet, zet dan snel een stap opzij om de aanval te ontwijken. Zorg er ook voor dat je op tijd wegrent als de unstable glacyte explodeert, je zal zo zien waarom. De glacor zal op halve life points 3 glacytes spawnen; de enduring, sapping en unstable glacyte. De enduring heeft een belachelijk hoge defence als hij in de buurt van de glacor is, lok hem dus weg. De sapping draint je prayer points evenredig met wat hij hit. De unstable glacyte is misschien wel het irritantst, omdat hij na een tijdje explodeert en je hit voor ongeveer ¼ van je lp. In het begin kun je het beste de grote rots-afzetting, iets ten zuid-oosten van de fairy ring, gebruiken om met de glacytes af te rekenen.
Op je ability bar ben je het beste af met de volgende set-up:
Afbeelding

1. Wrack
2. Impact
3. Combust
4. Dragon Breath
5. Chain
6. Wild Magic
7. Asphyxiate
8. Metamorphosis
9. Anticipation
0. Freedom
-. Rejuvinate
=. Regenerate

Gebruik eerst basic abilities om je adrenaline op te krikken en anticipation wanneer het kan. Gebruik daarna de tresholds, maar bewaar de ultimate voor het laatst. Freedom staat erbij omdat hij je met zijn magic attack kan bevriezen. Hieronder zie je in een aantal stappen wat je moet doen.
Afbeelding
#1. Activeer soulsplit en eventueel torment en val de glacor aan totdat hij op halve life points ongeveer de glacytes spawnt. Laat soulsplit verder constant aanstaan.
Afbeelding
#2. Zodra de drie glacytes spawnen, attack je de enduring glacyte (donkerblauw) en ren je achter de rots. Hoe verder de enduring glacyte van de glacor af is, hoe slechter zijn defence zal worden. Ga echter niet te ver weg staan, want dan gaat hij weer terug naar de glacor. Let nu goed op de unstable glacyte (rood) en maak eerst de sapping glacyte af.
Afbeelding
Zodra de blauwe balk boven de unstable helemaal geel is, zet je 2 stappen van hem af ander word je voor redelijk veel lp geraakt. Word je toch geraakt? Geen paniek en heal gewoon met je unicorn en eet een rocktail als je hoge lp wil houden. Kill nu de enduring glacyte en daarna de unstable glacyte.

#3. De glacor zal de eigenschap van de laatste glacyte die je killt aannemen. In dit geval zal er dus een timer beginnen te lopen en moet je zorgen dat je de glacor iets nadat hij explodeert dood is. Dat kun je doen door eerst asphyxiate te gebruiken en vervolgens 100% adrenaline halen voor metamorphosis. Als het goed is doe je hiermee genoeg damage en is de glacor op tijd dood.

Drops
Dit is natuurlijk waar je het voor doet, hoewel ze ook goede xp geven en lekker veel blue en crimson charms droppen. Dit zijn de belangrijkste drops:
-Ragefire Boots
-Glaiven Boots
-Steadfast Boots
-Shards of armadyl (Als je er 100 hebt, kun je er een armadyl battlestaff van maken met 77 crafting. Je kunt ze ook grinden en er met 77 runecrafting armadyl runes van maken)
Voor een volledige droplijst kun je hier terecht


Q&A
Q: Help ik ben dood, wat nu?
A: Kies ervoor om je tokkul-zo te houden als je die hebt of haal hem van de bank , ga weer via de fight caves naar Zanaris en loot je grave.
Q: Ik heb geen tokkul-zo en ik ben dood?
A: Teleporteer naar edgeville en gebruik de fairy ring west van de grand exchange om terug te komen of makkelijker zet je hub op zanaris.
Q: Hoeveel kills per uur maak je ongeveer?
A: Met deze gear en inventory ongeveer 55 kills per uur, wat omgerekend ongeveer 260k xp/h is.

Slot
Dit is mijn methode om glacors te killen, heb je tips of kritiek, post het dan.
Hopelijk hebben jullie er wat aan en veel succes!
Misschien eindig je wel zo:
In- of uitklappen •
Afbeelding

.
Laatst gewijzigd door Zwieee op zaterdag 9 maart 2013, 12:45, 5 keer totaal gewijzigd.
Thijmenn
Berichten: 31
Lid geworden op: woensdag 27 juni 2012, 20:59
RS: Thijmenn (p2p)
Contacteer:

Re: Glacor Guide [EOC]

Bericht door Thijmenn »

Leuke guide! Even een klein puntje over de opbouw: Sommige plaatjes in je guide staan tegen de tekst aan. Dat vind ik niet prettig lezen. Uiteraard is dit iets persoonlijks, maar toch zou ik het even veranderen. Over de inhoud zelf heb ik niet zoveel aan te merken, want vóór deze guide wist ik nog niet eens wat een glacor was... Dus bij deze bedankt. :P
bladerboy60
Berichten: 492
Lid geworden op: zondag 30 januari 2011, 14:05
RS: bladerboy60 (p2p)
Clan: runetip

Re: Glacor Guide [EOC]

Bericht door bladerboy60 »

als je dood bent en je hebt geen tokkul ring, dan zijn er nog 2 opties. of je respanwnd weer in zanaris, of je teleporteert naar yanile. deze fairy ring is dichterbij en minder laggs dan edge
Zwieee
Berichten: 4
Lid geworden op: zaterdag 3 maart 2012, 19:37
RS: Zwieee (p2p)
Clan: Chocolademelk

Re: Glacor Guide [EOC]

Bericht door Zwieee »

Heb de tussen de plaatjes wat ruimte gemaakt, leest inderdaad beter :). Ook de respawn in zanaris toegevoegd (helemaal niet aan gedacht :p), lijkt me voldoende want dat is dan de snelste manier.

Bedankt voor de tips ;)
mcdonald
Berichten: 86
Lid geworden op: vrijdag 15 januari 2010, 7:32
RS: mcdonald098 (p2p)
Clan: beyond the limit

Re: Glacor Guide [EOC]

Bericht door mcdonald »

hmm, ik weet best hoe je glacors doet, maar moet je voor het beter lezen niet goed beter best doen en niet best beter goed? dat leest beter denk ik.
Afbeelding
joso
Berichten: 115
Lid geworden op: dinsdag 6 april 2010, 15:43

Re: Glacor Guide [EOC]

Bericht door joso »

Duidelijke guide! ook vooral met de plaatjes erbij!
Gebruikersavatar
tommekke1234
Berichten: 255
Lid geworden op: zaterdag 13 oktober 2012, 22:01
RS: tommeke1234 (p2p)

Re: Glacor Guide [EOC]

Bericht door tommekke1234 »

zijn ze nog te doen met prayer 84 en 71 summ? vroeger deed ik ze vaak, maar sinds eoc niet echt nog cb getraind
Afbeelding
Zwieee
Berichten: 4
Lid geworden op: zaterdag 3 maart 2012, 19:37
RS: Zwieee (p2p)
Clan: Chocolademelk

Re: Glacor Guide [EOC]

Bericht door Zwieee »

Ja, ik zou in jou geval een war tortoise vol met rocktails meenemen, 1 pray renewal en stuk of 5 pray flask meenemen. Je kan ze alleen niet campen zo, maar dat maakt niet uit omdat de bank dichtbij is. Ipv soulsplit dan gewoon prayen tegen de stijl van de glacor en deflect/protect melee tegen de glacytes. Ik schat dat je ongeveer 4-6 rocktails per kill gebruikt. Als je minimaal ahrims wand hebt kun je ook een schild meenemen om resonance te gebruiken tegen zijn special attack.
Gebruikersavatar
tommekke1234
Berichten: 255
Lid geworden op: zaterdag 13 oktober 2012, 22:01
RS: tommeke1234 (p2p)

Re: Glacor Guide [EOC]

Bericht door tommekke1234 »

sharks healen meer bij mij
Afbeelding
Nitrooo
Berichten: 3
Lid geworden op: donderdag 31 januari 2013, 23:45
RS: Nitro00101 (p2p)

Re: Glacor Guide [EOC]

Bericht door Nitrooo »

Luren hoeft niet echt meer. Gewoon sapping glacyte dood doen, daarna axymphidinges (die rare naam abilitie) en dan gaat enduring glacyte gemakkelijk dood. Meestal heb je nog wat tijd over van je axy... om op de glacor deftig te hitten en full te healen.

Goeie guide verder
Afbeelding
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Glacor Guide [EOC]

Bericht door Erwin »

Gefeliciteerd met de guide van de maand! :D
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: [GvdM]Glacor Guide [EOC]

Bericht door Mystery »

Gefeliciteerd!
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: [GvdM]Glacor Guide [EOC]

Bericht door Siddy00 »

Gefeliciteerd! :D
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: [GvdM]Glacor Guide [EOC]

Bericht door Renschmov »

Mooie en uitgebreide guide, en gefeliciteerd met GVDM :bier:
Afbeelding
Zwieee
Berichten: 4
Lid geworden op: zaterdag 3 maart 2012, 19:37
RS: Zwieee (p2p)
Clan: Chocolademelk

Re: [GvdM]Glacor Guide [EOC]

Bericht door Zwieee »

Dankjewel iedereen :D
Keek net weer ff en zie ik opeens GvdM :mrgreen:
aangename verassing
Plaats reactie