[F2P] Geld verdienen met Cockroach Soldiers

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

[F2P] Geld verdienen met Cockroach Soldiers

Bericht door Flipo »

Afbeelding
Hoi ltf'ers,

Weer een nieuwe guide? Ja weer een nieuwe guide! Een guide die ik eigenlijk wel moest maken, de afgelopen dagen ben ik af en toe op runescape geweest (het is vakantie en dan verveel je je wel eens..) en eigenlijk was ik de hele tijd Cockroach Soldiers aan het vermoorden, waarom? Nou het houd me een beetje bezig en een beetje geld bij verdienen is nooit verkeerd :D! Ik wil alvast aangeven dat dit misschien niet een top guide zal zijn, er is veel veranderd in Runescape (EOC etc.) en ik heb er simpelweg te weinig mee gewerkt dus misschien dat ik op sommige vlakken dingen niet optimaal uitleg of dingen uitleg die eigenlijk veel beter zouden kunnen, sorry hiervoor. Toch veel plezier met het lezen van deze guide!
Inhoud
Wat zijn cockroach soldiers
Wat hebben we nodig
Hoe komen we er
Hoe gaan we dit aanpakken
Wat krijgen we ervoor terug
Slot

Wat zijn cockroach soldiers
Plaatje
Wat zijn cockroach soldiers? Nou cockroach soldiers zijn grote vriendelijke kakkerlakken die wij allemaal heel erg waarderen. Ze zijn geliefd vanwege vele redenen. Sommige houden van deze vrolijke en leuke wezens vanwege de drops en andere blijven uren bij deze kakkerlakken omdat ze graag xp willen verdienen. Deze kakkerlakken zijn niet meer zo sterk zoals ze vroeger waren, na de EOC merk ik dat het veel makkelijker is om ze te doden (niet dat het vroeger moeilijk was, maar het gaat nu gewoon vele malen sneller).

En natuurlijk nog wat algemene info:
  • Kan gedood worden door: F2P en P2P
  • Combat level: 52
  • Lifepoints: 1300
  • Maximale hit: 104
  • Aanvalsstijl: melee
  • Kan niet goed tegen: earthspreuken
  • Waar te vinden: Stronghold of Player Safety
En wat voor leuks droppen deze prachtige wezens? Nou ze droppen veel dingen, maar hier komen wij voor:
  • 1 adamantite ore (noted)
  • 3 mithril ore (noted)
  • 1 rune scimitar
  • 1 rune sq shield
  • 1 tot 16 death runes
  • 1 tot 47 law runes
  • 1 uncut diamond/emerald/ruby/sapphire



Wat hebben we nodig
Je kunt de Cockroach Soldiers met alle aanvalsstijlen doden, ik leg momenteel alleen uit hoe je deze kakkerlakken met melee vermoord, misschien dat ik later ook nog Magic en Ranged toevoeg.

Afbeelding Attack level 50, 60+ aangeraden
Afbeelding Strength level 60, 70+ aangeraden
Afbeelding Defence level 50, 60+ aangeraden

Het is ook mogelijk om deze kakkerlakken te vermoorden met lagere levels maar eigenlijk zie ik nooit iemand bij deze Cockroach Soldiers onder de combat 110, of deze mensen moeten Magic/Ranged gebruiken. Het is natuurlijk beter om hoge levels te hebben, want dan kunnen we deze Soldiers sneller vermoorden waardoor je ook meer winst zal behalen per uur (aangezien je meer Soldiers dood).

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de ability bar die ik gebruik, ik hou jullie niet tegen om andere ability's te gebruiken want jullie weten het waarschijnlijk beter dan ik want ik heb te lang niet meer gespeeld :D.
Hoe komen we er
De Cockroach Soldiers zijn te vinden in de Stronghold of Player Safety, deze is te vinden achter de ''school'', ten zuiden van Edgeville en ten Noorden van Barbarian Village. De Cockroach Soldiers zijn op veel plekken te vinden in de Stronghold of Player Safety maar wij gaan naar de Secure Sector omdat hier de meeste Soldiers zijn.
In- of uitklappen • Hoe vinden we de Stronghold of Player Safety op de kaart
Afbeelding
In- of uitklappen • Hoe ziet dat eruit
Afbeelding
Afbeelding

Je kunt de Stronghold of Player Safety op 2 manieren betreden, op deze kaart zie je waar je uit komt bij de 2 ingangen en zie je hoe je vervolgens verder moet lopen, de getallen laten zien in welke stappen je waar uitkomt.
Hoe gaan we dit aanpakken
Er valt niet veel te vertellen over de manier hoe we ze moeten doden, het is erg simpel, zie het als het doden van een Goblin maar nu gebruik je gewoon je Ability's tussen door. Wel kan ik jullie vertellen wat in mijn ogen de beste manier is in welke volgorde je de Soldiers vermoord, de Soldiers zijn niet erg sterk dus je hebt ze snel dood waardoor je veel Soldiers nodig hebt om bezig te blijven (vandaar dat we naar de Secure Sector gaan, want hier zijn de meeste Soldiers).
In- of uitklappen • Spawnplekken van de Cockroach Soldiers
Afbeelding
Afbeelding

Dit is de volgorde die wij aanhouden om de Soldiers te vermoorden, soms zijn er al mensen in de wereld waar je bent maar als je snel en efficiënt te werk gaat dan zullen ze snel vertrekken. Maar als er echt te veel mensen zijn is het misschien slim dat je zelf naar een andere wereld gaat.

Nu over de volgorde zelf: we beginnen natuurlijk bij 1 en werken onze volgorde af naar 6. Je kunt eventueel stap 4/5/6 met elkaar verwisselen, het is maar net wat je zelf fijn vind. Tegen de tijd dat je nummer 6 hebt vermoord spawnt net nummer 1 weer terug, dat maakt deze volgorde vrij 'ideaal'.
Wat krijgen we ervoor terug
We doen het natuurlijk voor de drops, wat je kan verdienen per uur verschilt heel erg, het is maar net of je veel Rune Scimitars/Rune sq shields krijgt of niet, maar zelfs zonder deze items kun je met je runes en ores al ongeveer 150-200k per uur verdienen.

Voor het maken van deze guide heb ik 2 uur Cockroach Soldiers zitten doden, het eerste uur verdiende ik 295k, hier heb ik helaas geen plaatje van (domme ik). Hier zien jullie de uitkomst van het 2e uur:

Afbeelding

Ik denk dat het gemiddelde bedrag dat je per uur kan verdienen ongeveer zal liggen tussen de 250k en de 300k.

De xp die je kan verdienen per uur zal denk ik ongeveer tussen de 15k en de 20k liggen. (Het 2e uur behaalde ik namelijk 15k strength xp maar dat uur was mijn concentratie niet optimaal.) De xp die je per uur zal verdienen ligt natuurlijk ook aan je levels, met lagere levels zal de xp waarschijnlijk tussen de 10k en de 14k liggen.
Slot
Dit was dan weer een guide van mij. Als jullie opmerkingen hebben laat het dan gerust weten want ik kan me voorstellen dat er dingen zijn die beter kunnen (ik weet niet veel over EOC daarom), toch hoop ik dat deze guide van nut kan zijn voor veel mensen onder jullie. Jullie weten het, vragen of iets dergelijks? Stel ze gerust! Mijn inspiratie is weer even op kwa guides dus wie weet wanneer de volgende guide komt. We zullen zien :). Rate 1/10?
Breezychalk
Verbannen
Berichten: 618
Lid geworden op: zaterdag 30 juni 2012, 9:44
RS: Breezychalk (p2p)
Clan: clan gezocht
Oude naam: Ralph18
Contacteer:

Re: [F2P] Geld verdienen met Cockroach Soldiers

Bericht door Breezychalk »

Mooi man!

9/10
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: [F2P] Geld verdienen met Cockroach Soldiers

Bericht door Zeekoe »

In de lijn met je vorige guide. Mooi uitgewerkt, maar enkel voor de lagere levels. :?
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: [F2P] Geld verdienen met Cockroach Soldiers

Bericht door Flipo »

Zee koe schreef: In de lijn met je vorige guide. Mooi uitgewerkt, maar enkel voor de lagere levels. :?
Hebben de lage levels ook weer wat te doen ^^

Toegevoegd na 11 seconden:
Ralph18 schreef: Mooi man!

9/10
Danku :)
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: [F2P] Geld verdienen met Cockroach Soldiers

Bericht door SkyTeam »

Hele handige guide! Gaat ik zeker gebruiken :).

Met welke stats heb je trouwens die 300k/h gehaald?
Ducktape
Verbannen
Berichten: 100
Lid geworden op: maandag 8 juli 2013, 15:27

Re: [F2P] Geld verdienen met Cockroach Soldiers

Bericht door Ducktape »

Niice guide.
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: [F2P] Geld verdienen met Cockroach Soldiers

Bericht door Siddy00 »

Heb je het toevallig ook al met een rune 2h geprobeerd? De damage output zou daarmee wat hoger moeten liggen, ten koste van je schild. Ook attack en strength potions kunnen je kills wat versnellen :)

In ieder geval erg mooi uitgewerkt weer, met praktisch alle informatie die je hiervoor nodig hebt. Ik kijk al uit naar de volgende, hopelijk heb je snel weer inspiratie! ^_^
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: [F2P] Geld verdienen met Cockroach Soldiers

Bericht door Flipo »

SkyTeam schreef: Hele handige guide! Gaat ik zeker gebruiken :).

Met welke stats heb je trouwens die 300k/h gehaald?
Dankjewel ;)!

De 300k/h heb ik behaald met 81 attack, 82 strength en 80 defence :)

Toegevoegd na 14 seconden:
Ducktape schreef: Niice guide.
Dankuu ^^

Toegevoegd na 1 minuten:
Siddy00 schreef: Heb je het toevallig ook al met een rune 2h geprobeerd? De damage output zou daarmee wat hoger moeten liggen, ten koste van je schild. Ook attack en strength potions kunnen je kills wat versnellen :)

In ieder geval erg mooi uitgewerkt weer, met praktisch alle informatie die je hiervoor nodig hebt. Ik kijk al uit naar de volgende, hopelijk heb je snel weer inspiratie! ^_^
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd met een rune 2h, misschien dat ik dat binnenkort eens zal gaan proberen :).

En dankjewel :)! Ik ben benieuwd hoe snel de volgende zal komen, we zullen afwachten wat inspiratie mij zal brengen haha
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: [F2P] Geld verdienen met Cockroach Soldiers

Bericht door ThaTerror »

Probeer dit ook eens met earth spells, werkt nog beter;)
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
jarno 45
Berichten: 12
Lid geworden op: zaterdag 18 februari 2012, 19:03
RS: jarno 45 (p2p)
Clan: Aus kingdom

Re: [F2P] Geld verdienen met Cockroach Soldiers

Bericht door jarno 45 »

mooie guide kort maar krachtig, miss bij vermelden dat je g2h ook kan gebruiken geeft extra damage wel zo handig en de kosten zijn sinds eoc heel er laag 9/10 :D

note: mocht je nog eens een guide willen maken over money making f2p met cb, ankous zijn ook zeer goed Gemakkelijk met earth blast
Afbeelding
Plaats reactie