EoC RS3: Solo Dagannoth Kings!

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

EoC RS3: Solo Dagannoth Kings!

Bericht door Thys »

Solo Dagannoth Kings!
Afbeelding
Inhoud:
  • Voorwoord.
  • Waarom de DKS?
  • De requirements die ik heb/gebruik.
  • Overzicht van de Kings en hun drops.
  • Wat gaan we aandoen en meenemen?
    • Je actionbar en prayers.
  • Hoe gaan we daar nou komen?
  • De tactiek.
  • Nawoord.
Voorwoord.
Hallo LTF'ers en welkom bij mijn guide over hoe je solo Dagganoth Kings, of verder de DKS genoemd, succesvol kan doden. Het doden van deze bosses kan je veel geld opleveren in korte tijd, maar is zeker geen ongevaarlijke bezigheid! Als je fouten maakt, disconnect of AFK gaat zal dat gegarandeerd tot de dood van je character leiden en heb je een kans dat je items verliest. Bovendien schrijf ik in deze guide de manier waarop ik ze het liefst dood, jij kan dus aanpassen zoals jij het wilt maar deze manier werkt ook heel goed :mrgreen: . Daarbij is dit mijn eerste guide die ik schrijf en ik ben geheel nieuw met deze manier van werken. Tips & Tricks zijn net zoals feedback zeer welkom! Veel plezier met het lezen!

Waarom de DKS?
Naar mijn mening zijn de DKS challenging bosses waar vaardigheden getest worden. Daarbij kan je veel geld hier verdienen en krijg je slayer xp als je slayer task "Dagannoth" is. Je zult dan respectivelijk boven de 1000 Slayer xp per kill krijgen wat ook niet mis is!

De requirements die ik heb/gebruik.
Ik heb alle combat stats 99 en 96 summoning, maar met combat skills van 90+ zit je goed. 96+ Herblore is een must voor Overloads en Super Prayer potions. 96+ Summoning voor een pack yak is ook een must. Een optie is de fremennik sea boots 4 voor de noted bones drops, maar aangezien ik deze nog niet heb gebruik ik ze ook niet.

Overzicht van de Kings en hun drops.
De DKS zijn speciale bosses, ze kunnen alleen gehit worden door de attack style waar ze weak voor zijn:
KingWeakness
RexMagic (fire spells)
SupremeMelee (stab)
PrimeRanged (arrows)
Ze hebben elk hun eigen drops, maar ze hebben 1 gemeenschappelijke drop: de Dragon Hatchet.
In- of uitklappen • Rex
Afbeelding
In- of uitklappen • Supreme
Afbeelding
In- of uitklappen • Prime
Afbeelding
Even kort de speciale drops in een kort overzicht:

Afbeelding

Wat gaan we aandoen en meenemen?
Dit is wat ik draag en meeneem, ik heb ook nog een Pack Yak gesummoned met 30 rocktails erin.
Plaatje
Mijn inventory:
  • Royal Crossbow.
  • Polypore Staff.
  • Karil's top en skirt.
  • Ahrim's top en skirt.
  • 2 Overload flasks, 2 Prayer Renewal flasks, 11 Super Prayer flasks.
  • Winter Storage scrolls.
  • Spirit Yak pouch.
  • House teleport tablets.
  • 4 Rocktails.
Wat ik draag:
  • Chaotic maul.
  • Superior Tetsu Helmet.
  • Torag's Platebody en Dharok's Platelegs.
  • Tracker gloves.
  • Glaiven boots.
  • Amulet of Glory (4).
  • Ardougne cape 4.
  • Sixth-aged circuit.
  • Royal bolts
Ik vind deze setup het fijnst omdat ik dan maar 5m risk heb stel dat ik dood ga. Ik heb zelf ook een chaotic staff maar ik kies voor de polypore omdat je voor de spell "polypore strike" geen runes nodig hebt en dit een van de beste spells is. Daarbij neem ik vaak ook de aura Vampyrism mee zodat ik meer heal en dus minder food hoef te gebruiken.

Je action bar en prayers.
Het is erg belangrijk dat je prayer niet uitgaat tijdens het killen, het kan tot je dood leiden. Ik heb het liefst prayer op de actionbar, bijvoorbeeld als de keybind niet werkt je ze gewoon aan kan klikken en niet eerst opzoek moet naar je prayer boek ;) .
De actionbar voor melee:

Afbeelding

De actionbar voor ranged:

Afbeelding

De actionbar voor magic:

Afbeelding

Het spreekt voorzich dat als je melee gebruikt Turmoil aanzet, bij magic Torment en bij ranged Anguish.

Hoe gaan we daar komen?

Afbeelding
Het is eigenlijk heel erg simpel, maar voor het 1e gedeelte van de route heb je wel een partner nodig met een melee of ranged wapen. In het noorden en het zuiden van "sub level 1" zijn deuren, met aan de zijkanten van de deur platen. Jij en je partner moeten allebei de platen bezetten en dan op de deur klikken, deze zal dan open gaan. Begin in het noorden, maak de deur open en ga er nog NIET doorheen! Ren naar het zuiden en doe hetzelfde. 1 Van jullie 2 rent door de zuidelijke gang en de andere rent terug naar de noordlijke en gaat er doorheen. Je loopt erdoorheen, zet protection prayers aan om niet teveel lp af te gaan, tot je bij een soort van "blokkade-op-een-stokje" komt. Jij moet met je ranged wapen die van de ander kapot maken zodat hij hetzelfde kan bij de jouwe. Bedank je partner (wel zo aardig :lol: ) en ga de ladder OP.
Rest hier tot je run-energy 100% is en ga dan 2x de ladder AF. Hierna volg je gewoon de ladders totdat je in de kamer komt het de cirkel eromheen in het plaatje hierboven. Zorg er dan voor dat je dan de ladder neemt die NIET in de uitstulping ligt. Hierna volg je gewoon weer je weg.
Op een gegeven moment kom je in de kamer op het "sub 5 level". Ga dan NIET de ladder af maar ren een stukje door. Hier kan je healen op de walasaki en de dagannoth tot je op full hp zit. Dan ben je klaar om je te gaan meten met de koningen der "daggermouths". ( de fremennik noemen de dagnnoth "daggermouths" vandaar )

De tactiek.
Ik ga ervan uit dat je weet hoe het safespotten van de rex werkt, als dat niet zo is lees dan het volgende stukje even door.

Afbeelding

Jij bent het rode puntje, de Rex de groene. Jij lured hem naar het oosten van de kamer tot de rand, daarna ren je naar het noorden zoals op het plaatje, de Rex zal dan op een van de hoeken van de kamer blijven steken en zal je niet meer aanvallen.
Natuurlijke drink je een dosis van alle benodigde potions en zet je protect from ranged/soulsplit en Anguish aan, doe je je ranged gear aan en ga je de ladder af. ( Tip: als je niet ervaren bent, gebruik je protection prayers in het begin, anders meteen soulsplit )
Zodra je in de kamer met de kings bent wordt het even lastig en zul je veel food gebruiken, die is ook het meest lastige gedeelte van het killen van de DKS. Ren een stukje ten noorden van de ladder en begin met het killen van de Prime.
Als het goed is zal de Rex je met rust laten en zullen alleen de Prime en Supreme je aanvallen. Als de Prime dood is, switch je naar je melee setup met prayers en al en kill je de Supreme. Nu zal waarschijnlijk de Rex je ook komen lastigvallen maar daar is niet zoveel aan te doen. Als je Supreme ook dood is, ren je naar het oosten, en ga je de Rex safespotten. Vanaf hier kun je de hele tijd soulsplit aanzetten om te healen. Kill de Rex met je magic setup, daarna weer de gespawnde Prime. Blijf hierbij zoveel mogelijk op de spot van de Rex als dit mogelijk is en kill de Prime. Hierna is de Supreme aan de beurt en herhaal je dit totdat je weg wilt of je supplies op zijn.

Nawoord.
Ik vond het heel leuk om deze guide te schrijven, hetzij het mijn eerste guide is. Hopelijk hebben jullie er wat aan, vragen/opmerkingen zijn net als positieve feedback welkom! Tot de volgende keer!
Laatst gewijzigd door Thys op woensdag 7 augustus 2013, 9:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: EoC RS3: Solo Dagannoth Kings!

Bericht door Tristan »

Heel erg mooi gedaan voor je eerste guide. Ik heb alleen nog twee tips.
- Doe [enters] tussen je titels en de teksten/plaatjes dan krijg je overzichtelijker resultaat.
- Let op de witte randen van je plaatjes.

Ieder geval een erg goede eerste guide.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: EoC RS3: Solo Dagannoth Kings!

Bericht door Kweet Vaniks »

Leuke guide net even doorgelezen :). enige verbeter punten die ik zo op kan noemen zijn ook degene die Tristan eerder zei. Verder staat er nog een klein foutje bij inhoud :fluit:.
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Re: EoC RS3: Solo Dagannoth Kings!

Bericht door Thys »

Tja, omdat lolmac is plaatjes maken/aanpassen nogal lastig voor me. Moet dan plaatjes bewerken in tekstverwerker en dan komen er wel eens van die witte randjes omheen....

Zo beter qua plaatjes? Heb er overal wat ruimte tussen gemaakt.
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: EoC RS3: Solo Dagannoth Kings!

Bericht door Hank1705 »

Mooie guide! =D>
Ik ben 2 foutjes tegengekomen onder 'tactiek':
-er staat dat de rex het blauwe bolletje is; op het plaatje staat een groene.
-er staat ook dat je voor het safespotten naar het westen en dan naar het noorden moet; verander westen in oosten, dan klopt het weer met het plaatje ;)

Verder: goed te begrijpen, ook als je er nog nooit geweest bent. Ik ga bijna denken dat ze een fluitje van een cent zijn, zo makkelijk leest de guide. misschien vaker guides maken? :D
Afbeelding
Afbeelding
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Re: EoC RS3: Solo Dagannoth Kings!

Bericht door Thys »

Hank1705 schreef: Mooie guide! =D>
Ik ben 2 foutjes tegengekomen onder 'tactiek':
-er staat dat de rex het blauwe bolletje is; op het plaatje staat een groene.
-er staat ook dat je voor het safespotten naar het westen en dan naar het noorden moet; verander westen in oosten, dan klopt het weer met het plaatje ;)

Verder: goed te begrijpen, ook als je er nog nooit geweest bent. Ik ga bijna denken dat ze een fluitje van een cent zijn, zo makkelijk leest de guide. misschien vaker guides maken? :D
Ik heb het aangepast, dankjewel :D . En tja misschien wel, moet ik wel eerst weer een onderwerp vinden ;)
Maar je hebt deels gelijk, ze zijn niet zo super sterk als voorheen, maar vanwege het nieuwe combat systeem kan je niet goed meer overall def halen, eerder meer def tegen 1 style. Bovendien is het begin gewoon irritant daarna kan je easy verder.
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: EoC RS3: Solo Dagannoth Kings!

Bericht door Kweet Vaniks »

bowking xl schreef: Tja, omdat lolmac is plaatjes maken/aanpassen nogal lastig voor me. Moet dan plaatjes bewerken in tekstverwerker en dan komen er wel eens van die witte randjes omheen....

Zo beter qua plaatjes? Heb er overal wat ruimte tussen gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 3&t=261157

Heb verder bij deze plaatjes even de witte randjes er om weg gehaald.
Belgsje
Berichten: 118
Lid geworden op: zaterdag 29 juni 2013, 21:34
Clan: TheLastLegions

Re: EoC RS3: Solo Dagannoth Kings!

Bericht door Belgsje »

Mooi!
Afbeelding Dubbelganger spotted!
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: EoC RS3: Solo Dagannoth Kings!

Bericht door Zeekoe »

Goede guide, krijg er meteen zin in. :D

Ik vind alleen de route wat onduidelijk, kun je dat niet nog meer stap per stap omschrijven? :?
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Re: EoC RS3: Solo Dagannoth Kings!

Bericht door Thys »

Zee koe schreef: Goede guide, krijg er meteen zin in. :D

Ik vind alleen de route wat onduidelijk, kun je dat niet nog meer stap per stap omschrijven? :?
Nou, dat is vrij lastig. Je kan ook oven op youtube kijken en dan zie dat het echt 1 way is tot dat punt zoals ik het zeg.
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: EoC RS3: Solo Dagannoth Kings!

Bericht door Kweet Vaniks »

Afbeelding

Die leek het mij ook wel handig om er even bij te zetten :).
Singlepl4y3r
Berichten: 15
Lid geworden op: woensdag 18 april 2012, 10:50
RS: Saldi (p2p)
Clan: PVM high

Re: EoC RS3: Solo Dagannoth Kings!

Bericht door Singlepl4y3r »

Mooie guide! Probeer alleen grote lappen tekst een beetje te voorkomen, kijk of je de routebeschrijving en lure-methode bijvoorbeeld puntsgewijs kunt opstellen.

Over het algemeen: 8/10

Ik krijg meteen zin om het te gaan proberen. Moet alleen nog even aan Herblore werken eerst, haha. =D>
Saldi
AfbeeldingAfbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: EoC RS3: Solo Dagannoth Kings!

Bericht door Zeekoe »

Heb het dan maar geprobeerd zojuist en je guide heeft zeker geholpen. :)

Je kan voor prayer eventueel je interface zo aanpassen dat je de prayers vlak onder/boven je ability-bar hebt staan, bespaart ook wat plaats. :)
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: EoC RS3: Solo Dagannoth Kings!

Bericht door Siddy00 »

Afbeelding

Bedankt! :D
Afbeelding
Plaats reactie