Arrow productions: Aviansies. Rewritten! ***HOT!***

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Zwanna
Berichten: 664
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 13:17
RS: Dirty_Fighte (p2p)
Clan: Lunagang Legend

Arrow productions: Aviansies. Rewritten! ***HOT!***

Bericht door Zwanna »

~Aviansies, the birds of Armadyl~

--Inleiding--
Aviansies. Wie? Wat? Waar? dit vraag je je nu waarschijnlijk af.. Wel, ik zal je even uit je lijden verlossen.

Wie? Volgers van Armadyl.
Wat? Een soort "vogel" die vliegt, logisch, en een zeer interessante droplijst heeft.
Waar? In godwars dungeon, ik leg even kort uit hoe je ernaartoe gaat.

Afbeelding
Credits to 'Ulken0'

Je volgt gewoonweg dat pad, vergeet je climbing boots niet als je niet kan teleporten!!!!!!
Bij het gele lijntje, kan je indien je 60 agility hebt die 'crawl through' gebruiken, zo ben je er 2seconden eerder.


--Eigenschappen--

Aviansies zijn er in verschillende geuren, kleuren en maten.
Ook in verschillende levels, zo heb je er van vijf verschillende levels.
Namelijk: "Level 69 (70 hp), Level 71 (63 hp), Level 83 (86 hp), Level 89 (69 hp) en Level 131 (73* hp)."
--> *: Het is dus niet de hoogste lvl die het meest hp heeft.

Waarom naar deze beesten toe gaan? Twee redenen:

--> A. Hun drops
--> B. Ranged experience/magic (afgeraden..)

Eerste opmerking, ze vliegen! Dus ga er niet heen met je grote stoere godsword want je kan er niet aan.
(Vraag me niet waarom Fiends ze wel kunnen meleeën ..)

Je zal deze dus moeten rangen of magen, ik raad magic al direct af want zo blijft er van je winst niet veel meer over .. ja, je maakt nogsteeds winst dus als je alleen voor de exp gaat, mij goed.

Ranged, nu wordt het pas interessant ..

Het grote voordeel is dat je met een laag ranged level al uitstekend naardaar kan gaan, dus ik zou zeggen vanaf als je lvl 70 ranged hebt, ga naar Aviansies! Waarom? Ze hebben een lage defence en een zeer laag hp.

Nu weet je nog altijd niet waarom Aviansies, dus ik doe het maar even uit de doeken.

The Holy droplist!
  • Rune javelins (5): Extreem zeldzaam, heb ik nog niet gekregen in 1000 kills en ik ga er niet over klagen, als je ze krijgt, gewoon negeren en dus niet oprapen.
  • Swordfish (5, unnoted): Komt minder dan vaak voor, het voordeel hier is dat ze unnoted zijn, ze zullen ervoor zorgen dat je langer in de dungeon kan blijven, wat vlug je winst kan vergroten met 30k.
  • Mind runes (5): Zeldzaam, ik raap ze zelf niet op omdat het er ook maar über weinig zijn.
  • Body runes (12): Tjah, ook vrij zeldzaam, je doet ermee wat je wilt.
  • Air runes (15): Komt vrij veel voor, het zijn er maar 15 maar ik raad je aan om te op te rapen! Per trip heb ik er meestal 300-500 dus het telt wel op.
  • Silver ore: Geen aandacht aan besteden, ze zijn unnoted en het is er telkens eentje, dus gewoon laten liggen.
  • Water runes (30): Zelfde verhaal als bij air runes, deze keer dubbel zoveel en ze tellen op! Zeker meenemen.
  • Law runes (2): Vrij zelden, ik neem ze mee want een extra law of twee is altijd wel handig.
  • Chaos runes (3, 16): Zeldzaam, meenemen.
  • Anti-poison potion (5, unnoted): Deze neem ik alleen mee als ik ze krijg op het einde, waardoor ik hier en daar nog een slot vrij heb.
  • Grimy Herb: Kan zo goed als elke herb zijn, ik neem aan dat je groot genoeg bent om te weten welke je moet houden en welke niet.
  • Nature runes (9): Meenemen, je doet sowieso al natures mee.
  • Uncut gem (sapphire, emerald, ruby or diamond): Zelf neem ik alleen diamonds mee, alhoewel deze zeer zeldzaam zijn.
  • Rune dagger (p+): Oprapen, komt zeer veel voor en deze zorgen voor een mooie cashpile op het einde (50-80k), uiteraard high-alch je deze. (4800 per alch)
  • Blood runes (11): Komt niet zoveel voor, maar je weet best wel dat je deze moet meenemen.
  • Runite limbs: Oprapen en alchen (9600).
  • Adamantite bars (4, noted): Aha! Hiervoor komen we naar Aviansies! Ik heb uitgerekend dat deze monsters een kans hebben van een schokkende 24.7% op addy bars! Dit is aprox 9.6k per keer dat je deze drop krijgt! Neem ze dus alstublieft mee om ze later te verkopen!
  • Half key: Meenemen uiteraard .. wel zeldzaam maar dat weet je wel.




--Voorbereiding + Actie--

Nu, eenmaal aangekomen in de dungeon loop je onmiddelijk naar west. Tot je je ongeveer bevindt zoals mij in onderstaande figuur.
Afbeelding
NOTE: Waarom hier en niet in de 'Armadyl afdeling' ? Omdat deze aviansies hier namelijk een lagere defence hebben.

Uitleg:
--> Rode cirkel: je actiegebied, ga hier liefst niet tever buiten, het is ook onnodig.
--> Groene kader: de "safe zone", je bent hier niet "safe" globaal gezien, maar wel safe voor andere monsters behalve de aviansies. Voordeel? Je kan de volledige tijd je ranged prayer aanlaten en je krijgt geen schade van orks en dergelijke.

Je equipment.
Afbeelding

Uitleg:
--> Mithril bolts, je kan adamant nemen voor meer schade, maar het maakt bitter weinig uit.
--> Zammy book is het beste, want dan valt die lastige 149 je niet aan. En Zammy book geeft daarbij ook nogeens een zeer lekkere ranged attack bonus.
--> De Saradomin Stole is aangeraden voor twee redenen: Je krijgt er een lekkere prayer bonus bij én je kan iets verder southeast gaan staan, daar zitten namelijk sara warriors/archer/mage, en die vallen je dan niet aan.
--> Snakeskin boots, deze geven ranged attack bonus, maar als je ze hebt, zijn rangers boots nog beter.
-->Accumulator is zeer handig, dat weet je vast ook wel. Ja, der lopen idioten rond die liever met een godcape rondlopen, maar als jij altijd je bolts wilt oprapen, ga je gang.
--> Nature runes en fire staff, heb je uiteraard nodig, kijk maar naar de cash die ik steeds bij heb (zie later). Ja, je kan fire runes doen ... Maar waarom zou je dat doen.
--> Potions, dit is de beste verhouden van ranged-prayer potions, voor elke 2 pray pots die je extra meeneemt neemt u gewoon een extra ranged pot mee.
--> Ring of wealth, overduidelijk, helpt voor extra bars/daggers/limps. (Zie bijlage B over de ring of wealth)

Je kan de prayer-ranging potion verhouding aanpassen naar wat jij wil.

Actietijd!
Wanneer je je "veilig" in het groene vierkantje bevindt, is het tijd om een slokje ranged potion te nemen en Aviansies neer te halen.

Zet voor je gemak auto retaliate aan, blijf in het vierkantje zodat alleen aviansies je kunnen aanvallen en zet je prot ranged pray aan. Je kan ook eerst beginnen met je food te gebruiken, maar in het begin zijn der wel altijd 3-4 die je tegelijk aanvallen, dus doe maar prot ranged.

Het is vrij simpel, afhankelijk van je ranged level zal je der X-aantal kunnen killen in een trip, zelf doe ik er ongeveer een uur over, misschien iets minder voor 160 kills. Dit komt overeen met 500k per uur. Opnieuw, afhankelijk van je ranged level. Maar winst maak je zeker! En uiteraard ook zo'n 40k ranged xp per trip, wat mooi meegenomen is.


--Eindresultaat + Credits--

Nu, zelf heb ik al minimum 10 trips gedaan, ik heb er hiervan 3 gescreened, de eerste was nog eentje toen ik maar met 6 pray pots ging.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Zoals je kan zien is dit wel degelijk een goede manier om geld te verdienen ... en niet zo'n ubersaaie zoals paddo's ofzo xD





Extra:

Bijlage A.
Ten eerste wil ik Sweetrevange bedanken, hij was namelijk de eerste die me meteen messagede met een idee om geld te verdienen, en het was verdorie een goed idee! Zonder hem had ik nu waarschijnlijk nog niets, terwijl ik nu in 5 dagen 5m heb.

Bijlage B.
Officiële info over de werking van de 'Ring Of Wealth' !
'If thou consider the possessions of an enemy to be like a roulette wheel, then the 'rare' items so coveted by players are located on a second roulette wheel, that will only be spun shouldst thou roll a specific number on the first wheel.
The ring of wealth affects not the number which thou may achieve upon the first wheel, but should thou gain the precise number to allow thee access to the second, the ring will make thy chances of gaining an object on that second roulette wheel all the greater.'

Bijlage C.
Ik wil ook volgende mensen bedanken die voor me klaarstonden ( xD ) en me een duwtje in de goede richting gaven
  • Bearelle; De grootste hulp die ik gekregen heb en maar kon vragen, alhoewel ik niets gevraagd had. Dankuwel kerel!
  • Tripel123; Ook jij stond er direct om mij te helpen, voor de zoveelste keer, tyvm.
  • Ultimjeep/michie super/jochem; julie weten over wie ik het heb, ook hij stond meteen te springen om te helpen ^^
  • Sjors280; Ook zij stond klaar om te helpen, tyvm.
  • r0yz0rz; Wat zou ik zijn zonder vogelnest boii! Dank u zeer.
  • Sweetrevange; twee keer op een dag was deze jongen een geschenk uit de hemel, ik dank u nogmaals!
  • Wannes; Ook hij heeft in het verleden geholpen ^^
  • Ulken0: Coole kerel, men beste vriend, maar die kennen julie waarschijnlijk niet xD + het figuurtje van 'how to get there'.
Laatst gewijzigd door Zwanna op zaterdag 15 maart 2008, 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.
RSN: Dirty Fighte
Afbeelding
Killblade Nl
Berichten: 3361
Lid geworden op: maandag 5 november 2007, 17:51
Clan: niks
Oude naam: Niels'

Re: Arrow productions: Aviansies; the Secret to treasure.

Bericht door Killblade Nl »

Nice guide! :D
8.5/10, misschien kan je het nog iets duidelijker maken voor degene die niet
precies weten waar de godwars dungeon is. ;)
Afbeelding Thx Peter'
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: Arrow productions: Aviansies; the Secret to treasure.

Bericht door Ru ben ik »

Als je nou een stapje tever zet, loop je dan niet de kans aangevallen te worden door die armadyl boss?
Afbeelding
Man Whij Me
Ex-moderator
Berichten: 6063
Lid geworden op: woensdag 5 april 2006, 16:24
Clan: Lunagang

Re: Arrow productions: Aviansies; the Secret to treasure.

Bericht door Man Whij Me »

Waarom gebruik je dragon boots, die geven alleen melee defence, geen ranged.
Je kunt beter snakeskin boots gebruiken ;)

Mooie guide.
Retired since August 2011. Sporadisch RS2007 speler
Quest cape behaald op 01-09-2008
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stafie 11
Berichten: 1414
Lid geworden op: zaterdag 28 oktober 2006, 9:52

Re: Arrow productions: Aviansies; the Secret to treasure.

Bericht door Stafie 11 »

Mooi in elkaar gestoken guide , egt waar :)

9/10

Foto van het monster zelf is ook altijd handig dan weten ze wat ze te wachten staat ;)

Toch applausje =D>
Afbeelding
Longsword448
Berichten: 1239
Lid geworden op: dinsdag 8 mei 2007, 7:22
Clan: Paprika's

Re: Arrow productions: Aviansies; the Secret to treasure.

Bericht door Longsword448 »

Mooie guide!

9/10, =D> taalfoutjes.
Mijn minecraft server:
Server Status: Afbeelding
Ipadress: 77.248.141.209:25565


^^ja, daar meld je je aan voor euroclix. It's sick!
Zwanna
Berichten: 664
Lid geworden op: woensdag 14 december 2005, 13:17
RS: Dirty_Fighte (p2p)
Clan: Lunagang Legend

Re: Arrow productions: Aviansies; the Secret to treasure.

Bericht door Zwanna »

ru ben ik schreef:Als je nou een stapje tever zet, loop je dan niet de kans aangevallen te worden door die armadyl boss?
Neen, 0%
RSN: Dirty Fighte
Afbeelding
richardha
Berichten: 384
Lid geworden op: zaterdag 17 november 2007, 13:51

Re: Arrow productions: Aviansies; the Secret to treasure.

Bericht door richardha »

ik weet iet hoe je daar moet komen vertel jij het maar
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: Arrow productions: Aviansies; the Secret to treasure.

Bericht door Ru ben ik »

Zwanna schreef:
ru ben ik schreef:Als je nou een stapje tever zet, loop je dan niet de kans aangevallen te worden door die armadyl boss?
Neen, 0%

Mooi!
Maar misschien wat meer info over de monsters, zoals max hits...
Plaatjes...
Etc.

Ik weet trouwens ook niet hoe ik er moet komen en ik dnek dat wienig mensen dat weten, misschien handig om nog even uit te leggen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
myfemaledogy
Berichten: 853
Lid geworden op: vrijdag 17 augustus 2007, 15:06
Clan: geen
Oude naam: ertcoregert, Mobby DaxterMark. [GenoDemo

Re: Arrow productions: Aviansies; the Secret to treasure.

Bericht door myfemaledogy »

kan ik het met range 52 en pray 44 goed doen???
Gebruikersavatar
Il Seduttore
Berichten: 2120
Lid geworden op: maandag 26 februari 2007, 16:23
RS: Profane_Dart (OSRS)
Oude naam: eendje56

Re: Arrow productions: Aviansies; the Secret to treasure.

Bericht door Il Seduttore »

zet de aangeraden range level erbij

9/10
Waarom lees je dit?
Ns Redfire
Berichten: 2278
Lid geworden op: dinsdag 23 januari 2007, 19:10
Clan: Geen
Contacteer:

Re: Arrow productions: Aviansies; the Secret to treasure.

Bericht door Ns Redfire »

Mooie guide, maar doe wat meer info erbij

9/10
7+ Jaar LTF
Darkblade321
Verbannen
Berichten: 584
Lid geworden op: vrijdag 16 november 2007, 19:33

Re: Arrow productions: Aviansies; the Secret to treasure.

Bericht door Darkblade321 »

Nice guide, zelf uitgevonden of of de http://www.tip.it site rondgeneust?
Daar doen ze 400+ kills btw :P
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: Arrow productions: Aviansies; the Secret to treasure.

Bericht door Ru ben ik »

Hoelang duurt een tripje?
Afbeelding
ranged k3
Berichten: 169
Lid geworden op: woensdag 2 mei 2007, 12:49

Re: Arrow productions: Aviansies; the Secret to treasure.

Bericht door ranged k3 »

Ik ben vandaag ook gegaan, maar met andere inventory, dit nam ik mee: 15 pray pots, 3 range pots, sharks, tele runes en alch runes en de rest. Daar mee kreeg ik 300 addy bars;)

Toegevoegd na 2 minuten:

Bovendien, bonebolts werken ook prima;) en ik raad wealth af
Sandor44
Berichten: 310
Lid geworden op: zondag 22 april 2007, 16:13
Clan: True Skillers
Contacteer:

Re: Arrow productions: Aviansies; the Secret to treasure.

Bericht door Sandor44 »

Neem GEEN food mee, maar neem dingen mee zodat sara en zammy je niet aanvallen, daar is geen bandos, dan kun je meer p pots mee en krijg je VEEL meer loot per trip.
Ivan
Berichten: 5500
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 14:18
Clan: opvakantie tot 28/08
Oude naam: I-Designs

Re: Arrow productions: Aviansies; the Secret to treasure.

Bericht door Ivan »

ertcoregert schreef:kan ik het met range 52 en pray 44 goed doen???
nee, ik raad je aan range 70 te trainen, GL ;)
Wanna be cool? Be oldskool!
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: Guide Database

Bericht door Ru ben ik »

Ik ga er nu heen!
Waar verkoop jij de addy bars?

Toegevoegd na 28 minuten:

Ik werd in mekaar geramd door die spiritual dingen (mages/rangers/warriors), was sara cape vergeten..
Afbeelding
sweetrevange
Berichten: 28
Lid geworden op: donderdag 4 oktober 2007, 9:48
RS: Gestopt
Clan: Lunagang

Re: Arrow productions: Aviansies; the Secret to treasure.

Bericht door sweetrevange »

je moet als je de grot in gaat melee of mage protect aan doen en dan a.s.a.p. naar het gedeelte van de aviansies lopen..
ik heb meestal hetzelfde aan als dit alleen dan obby cape en snakeskin boots..
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Re: Arrow productions: Aviansies; the Secret to treasure.

Bericht door Veloxraptor »

Dit is best wel geript van Truthscape, en dan een beetje geedit. Je dragons guide vond ik erg goed, dus ik ben wel teleurgesteld.
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
Plaats reactie