GUIDE<<<Cockroach hunten>>>GUIDE

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

GUIDE<<<Cockroach hunten>>>GUIDE

Bericht door Sam »

AfbeeldingWelkom bij mijn guide!Afbeelding
Hallo, welkom bij mijn guide. Ik ben SsSam a.k.a. Oesna Neder bij runescape. Ik heb net als empire685 dislectie(schijf ik het goed?). Toch had ik zin om een guide te schijven, dus ik ging het toch maar doen. In deze guide gaan we Cockroaches hunten. Deze zijn in Stronghold of Player safety, en geven veel xp voor hun combat en max hit. Ook droppen de Cockroach Soldiers aardig. Deze guide is gemaakt voor melee, het kan ook met Range en Magic, maar aangezien ik het niet doe ga ik er ook niet verder op in. Dit is dus een melee guide.

1--waar is het?
2.1--cockroach drone: info en armour
2.2--cockroach drone: hoe gaan we vechten?
3.1--cockroach worker: info en armour
3.2--cockroach worker: hoe gaan we vechten?
4.1--cockroach soldier: info en armour
4.2--cockroach soldier: hoe gaan we vechten?
5--na een trip.
6--nawoord



1--waar is het?
De plek is redelijk makkelijk en bekend, toch leg ik het even uit. Het is in de grot van de stronghold of player safety.
Afbeelding Wat je moet doen om in de grot te komen leg ik nu niet uit, dat kun je prima hier vinden.
Als je de scheur binnen gaat kom je bij de trap hier. Als via de gublinch gevangenis naar binnen gaat kom je hier.
---------Afbeelding--------Afbeelding
Op het begin lijkt de dungeon op een echt doolhof, maar als je het een beetje kent is het hardstikke makkelijk. Je moet nu de Coackroach vinden waarop je gaat trainen.
De drone (de zwakste) staat op de kaart hierboven, het makkelijks is om via de gevangenis ingang naar het noorden te gaan, dan kom je ze vanzelf tegen.
De worker (gemiddeld) staak óók op de kaart hierboven, deze is het makkelijks te bereiken via de scheur, en dan de gang in het zuid-westen of de gang in het zuid-oosten. Daar zijn er erg veel.
De soldier (sterk) staat wel op de kaart hierboven, maar daar gaan we niet trainen. Er zijn er heel veel soldiers in het vijfde deel, dat is te berijken door de meest westelijke deur te nemen op het rechter plaatje. Deze deur is eerst op slot, maar als je de hendel omdraaid gaan ze open en kan je erin.

2--cockroach drones
2.1-info en armour

De cockroach drones zijn de zwakste coackroaches. Ze zijn niet geweldig om op trainen, als je het doet moet je sowieso maxmimaal combat 20 zijn, anders heefd het echt geen zin. Ook kan je met een lager combat beter op cows en chickens trainen, dus ik ga hier niet erg ver op in.
algemene infomatie:
plaatje:Afbeelding
Combat level: 8 --- hitpoins: 11
Verhouding hitpoints en combat: 1,38 --- maximale hit: 2
aggersief: nee --- valt aan met: melee
Zoals je ziet zijn ze niet echt indrukwekkent. Toch een armour picture, voor de mensen die willen trainen op drone's.
Afbeelding
iron full helm-->bronze full helm-->steel full helm
iron plate body-->bronze plate body-->steel plate body
iron plate legs-->bronze plate leggs-->steel plate leggs
iron kite shield-->bronze kite shield-->steel kite shield
iron scimiter-->steel scimiter-->iron 2-handed-->steel 2-handed
amulet of strengt-->een ander amulet

2.2-hoe gaan we vechten.
Zoals ik al zij is de beste plaats in het noorden van de gevangenis ingang. Hier moet je ze gaan killen. Opzich is dit niet echt moelijk, het is alleen handig als óf een scimiter óf een 2-handed draagt. Een ander wapen is niet ect handig. Voor food kan je het best wat trouds ofso meenemen, het is niet zo belangerijk. Het gebied is multicombat, maar aangezien bijna niemand op cockroach drones traint, zal je er geen of weinig last van hebben.

3--cockroach workers
3.1--cockroach workers: info en armour

De cockroach workes zijn gemiddeld sterke cockroach. Deze zijn wel best goed om op te trainen, en vooral voor f2p. Ze zijn combat 56 en in tegenstelling tot de rest hebben deze wel minder hitpoinst dan hun combat. Toch trainen ze goed. Ik denk dat ze vanaf combat 65 niet meer goed trainen, daarvoor zijn ze nog prima.
algemene informatie
plaatje: Afbeelding
combat: 56 ----- hitpoinst level: 55
Verhouding hitpoints en combat: 0,98 ---- maximale hit: 6
agresief: nee ---- valt jou aan met: melee
Deze zijn dus best goed om op te trainen. Voor p2p raad ik dit echter af, er zijn veel betere train monsters, maar voor f2p zijn dit zeer nuttig. Ook een armour picture voor deze monsters, ook deze picture is f2p.
Afbeelding
mithril full helm-->adamand full helm
mithril plate body-->adamant plate body
mithril plate leggs-->adamant plate leggs
adamant 2-h sword-->rune 2-h sword-->adamamt scimiter-->rune scimiter
mithril kite shield --> adamant kite shield-->2-h sword lege plek
amulet of strength-->ander amulet

3.2--cockroach workers: hoe gaan we vechten
De workers zijn het makkelijks te vinden op de verdieping waar de scheur naar toe leid. Hier staat een grote lange gang met alleen maar workers. Hier gaan we ze lekker killen. Dit is net zoals bij de drones multicombat, maar ook hier zul je er warschijnlijk geen last van hebben. En eigelijk is dit bij alle cockroaches: een scimiter en kiteshield of een 2-handed wapen moet je gebruiken, om deze te doden, anderen wapens zijn niet handig. Als food zal ik 8 of 10 lobster meenemen, dan kan je een lange trip houden, voor veel xp. Als het te duur is kan je natuurlijk ook ander voedsel gebruiken. Sharks moet je niet doen, pure geldverspilling.

4--cockroach soldiers
De cockroach soldiers zijn de cockroach waar het echt om draait. Ze geven namelijk veel xp, hitten niet erg hoog en hebben hele leuke drops. Ze zijn combat 83 en met 99 hitpoins, dus dat is een fijne verhouding. Speciaal van de Soldiers is dat ze je aanvallen met melee, range én magic, dat doen de andere niet.
Algemene informatie
Plaatje:Afbeelding
Combat: 83 --- Hitpoints: 99
verhouding hitpoinst en combat: 1.19 --- maximale hit: 10
aggresief: nee --- vat jou aan met: melee, magic en range
Deze zijn een stuk sterker dan de andere, maar geven veel xp en erg sterk zijn ze niet voor hun level. Ook een droplist is heel fijn, in een halfuur kan je met veel geluk 150k vedienen. Deze armour picture is wel members, dit gedeeldte van de guide is ook voor members.
Afbeelding
helm of neitiznot-->beserker helm-->wariors helm-->ect
fighter torso-->rune plate body-->granite body--->ect
rune plate leggs-->dragon plate leggs-->torag leggs-->ect
rune defender-->holy book-->obby shield-->ect
whip & dds-->dragon scimiter & dds-->etc*
amulet of glory-->amulet of fury
rune boots-->dragon boots
barrow gloves-->dragon gloves-->spiked vamps
cape of legends--obby cape-->skill cape-->ect
ring of wield
*de dds er bij is niet verplicht, wel erg handig

4.2--cockroach soldiers: hoe gaan we vechten
De soldiers zijn op 1 gedeeldte van de dungeon met heel veel en dus goed om te op trainen. Het dus genaamde 5e deel is te bereiken door een van de 2 deuren te nemen, 1 staat er op mijn kaart. Er is alleen een groot nadeel aan het gebied. Het is weer multicombat, en hier zal je er wel last van hebben. Daarom heb ik hier een tip die heel goed werkt: ga naar een tema world van bijvoorbeeld castle wars. Dan zijn de soldiers bijna altijd voor jouw alleen. Bij mijn armour picture staat dit niet, maar barrow setjes zijn prima te gebruiken bij de cockroach soldiers. Barrow setjes slijten wel, maar met een goede trip kan je een hele goede buit maken, die het repareren goed terug verdient. Als je echter redlijk makkelijk met deze manier onder het bedrag uitkomt wat jij weinig noemt en dit erg vervelend vind, moet je het niet doen. Ik heb namelijk trips gehad die 250k opleverde, maar ook trips die zo'n 5k opleverde. Je kan dus erge pech hebben. Als food neem ik vaak 5 tot 10 sharks mee, dan kan je lange trips houden en heb je toch genoeg ruimte over voor de drops.

5--na een trip
Het doel van een trip wil je natuurlijk wel weten. Er zijn eigelijk 2 ''prijzen''. De eerste is xp en de tweede zijn de drops.
De xp is eigelijk het grootste doel van een trip. Hoeveel je gemiddeld krijgt weet ik niet precies, dat is voor iedereen anders. Het is iniedergeval wel veel, want ze hebben (bijna) allemaal meer hitpointst dan hun combat. Ik haal zelf (en nee, ik ben niet het poppetje op het laatste plaatje, dat is empire, hij is stukken beter) van een trip zo'n 25 tot 35k xp, hoe hoger je combat hoe meer natuurlijk. Je kan natuurlijk ook zeggen: ''Yaks trainen toch beter.'' Dan heb je inderdaad gelijk, maar deze guide is ook voor mensen die óf de quest nog niet hebben gedaan óf geen member zijn óf gek worden van 2 miljoen yaks killen óf gewoon wat betere drops willen.
De drops is ook een klein deel van de reward. De drops van de drones en de workers zijn niet zo, maar de drops van de soldiers kunnen oplopen tot 250k per trip!
Hier zijn dus de drop listen.

Drone List:
  • 1 tot 10 Air rune
  • Blue charm meenemen
  • Bronze dagger
  • Bronze med helm
  • 2 Coal (noted)
  • 1 tot 45 Coins
  • Crimson charm meenemen
  • 1 tot 10 Fire rune
  • Gems, Half of a key, Shield left half, Dragon spear meenemen
  • Gold charm meenemen
  • Green charm meenemen
  • Herb (grimy) meenemen
  • Limpwurt root
  • Nature talisman
  • Red spiders' eggs
  • 1 tot 10 Water rune
[/b]

worker list:
  • Adamantite ore
  • Battlestaff
  • 1 tot 18 Chaos rune meenemen
  • Clue scroll (level 1) meenemen
  • 1 tot 2 Coal (noted)
  • 5 tot 130 Coins
  • 1 tot 2 Cosmic rune
  • Crimson charm meenemen
  • 7 tot 19 Earth rune
  • Gems, Half of a key, Shield left half, Dragon spear meenemen
  • Gold charm meenemen
  • Green charmmeenemen
  • Herb (grimy) meenemen
  • 2 tot 3 Mithril ore (noted) meenemen
  • Mithril platebody
  • Mithril sq shield
  • 8 tot 15 Nature rune meenemen
  • Nature talisman
[/b]

Soldier list:
  • Adamantite ore (noted) meenemen
  • 2 tot 15 Blood rune meenemen
  • Blue charm meenemen
  • Cactus seed
  • Clue scroll (level 3 én 2) meenemen
  • 5 tot 500 Coins
  • Crimson charm meenemen
  • 1 tot 15 Death rune meenemen
  • 1 tot 59 Fire rune als je ze nodig hebt meenemen
  • Gems, Half of a key, Shield left half, Dragon spear meenemen
  • Gold charm meenemen
  • Green charm meenemen
  • Harralander seed
  • Herb (grimy) meenemen
  • Irit seed meenemen
  • Jangerberry seed
  • 1 tot 36 Law rune meenemen
  • Limpwurt seed
  • Marrentil seed meenemen
  • Mithril med helm
  • 3 Mithril ore (noted) meenemen, hier heb je er later heel veel van
  • Mithril platebody
  • 1 tot 2 Mushroom spore
  • Mushroom
  • Nature talisman
  • Poison ivy seed meenemen
  • Ranarr seed meenemen heel belangrijk
  • 5 tot 10 Rune javelin alleen als je ze nodig hebt
  • Rune scimitar meenemen heel belangrijk
  • Rune sq shield meenemen heel belangrijk
  • Snapdragon seed meenemen heel belangrijk
  • Strawberry seed
  • Watermelon seed meenemen
[/b]
TIP: neem highalch spullen mee, dan kan je alchen dit geeft redelijk veel money en scheelt een snellere volle bag.

6--nawoord
Nou dit was dan mijn eerste guide, ik hoop dat jullie er wat van vonden. Hij is nog net niet af, de armour picture van de soldiers moet nog komen. Ik heb zo veel mogelijk spelling fouten eruit gehaald, maar al zal vast nog wel wat fouten in zitten. Daarom zou ik het fijn vinden dat als jullie een spellings fout zien, dat jullie het gewoon melden, dan zal ik het verbeteren. Ook zijn tips van harte welkom. Nou ik zou zeggen: rate or hate! :D :D
Laatst gewijzigd door Sam op woensdag 11 juni 2008, 16:24, 9 keer totaal gewijzigd.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
joost513
Berichten: 410
Lid geworden op: dinsdag 8 mei 2007, 17:58
Clan: Tha Imperium
Contacteer:

Re: GUIDE<<<Cockroach hunten>>>GUIDE

Bericht door joost513 »

Zeer nice guide =D goed uitgelegt, alleen doen sommige plaatjes het niet bij mij.
Dan nog steeds een 9/10
LAG-HATER in hart en nieren
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: GUIDE<<<Cockroach hunten>>>GUIDE

Bericht door Sam »

Suprememan8 schreef: Bij de soldier: Een monster dropt geen 2 clues.
Ja dat vond ik ook vaag maar dat stond bij luna droplist
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Berserk215
Berichten: 47
Lid geworden op: zaterdag 15 maart 2008, 15:33
Clan: Red Legion

Re: GUIDE<<<Cockroach hunten>>>GUIDE

Bericht door Berserk215 »

goede guide, ik geef je een 8/10 en je zij dat die workers na 65 niet meer goed zijn om op te trainen, ik vind van wel want je krijgt ze snel dood en er zijn veel dus je hoeft niet veel voedsel en je kan de hele tijd doorvechten, ik ben hoger van 65 en ik train ook op workers.
Laatst gewijzigd door Berserk215 op woensdag 2 april 2008, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Warrior RULES!!!
In- of uitklappen •
Mage is ook wel cool :oops:
otto gompie
Berichten: 157
Lid geworden op: zondag 2 maart 2008, 21:16
Clan: geen
Contacteer:

Re: GUIDE<<<Cockroach hunten>>>GUIDE

Bericht door otto gompie »

zeer goede guide!! echt nice 10/10
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: GUIDE<<<Cockroach hunten>>>GUIDE

Bericht door Sam »

Berserk215 schreef: goede guide, alleen een beetje slordig ik geef je een 7,5/10 en je zij dat die workers na 65 niet meer goed zijn om op te trainen, ik vind van wel want je krijgt ze snel dood en er zijn veel dus je hoeft niet veel voedsel en je kan de hele tijd doorvechten, ik ben hoger van 65 en ik train ook op workers.
\
zeg dan wat er slordig is dan verbeter ik het
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
PjBoy
Berichten: 102
Lid geworden op: donderdag 20 maart 2008, 19:12

Re: GUIDE<<<Cockroach hunten>>>GUIDE

Bericht door PjBoy »

ike heb wel eens clue van hun gehad en opgelost.. kreeg sara coif en rune body en rune long...
dus dat was dan zkkr geen clue 2 want daar krijg je aleen addy mee,,, dus 100% clue 3 .. :) maar voor rest goede guid.. :D
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: GUIDE<<<Cockroach hunten>>>GUIDE

Bericht door Sam »

PjBoy schreef: ike heb wel eens clue van hun gehad en opgelost.. kreeg sara coif en rune body en rune long...
dus dat was dan zkkr geen clue 2 want daar krijg je aleen addy mee,,, dus 100% clue 3 .. :) maar voor rest goede guid.. :D
Duss...het is een lvl 3 clue? Kunnen mensen hier op reageren dan verander ik gelijk het goede
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
douder3
Berichten: 3894
Lid geworden op: maandag 4 februari 2008, 12:21
Clan: Nikki <3

Re: GUIDE<<<Cockroach hunten>>>GUIDE

Bericht door douder3 »

nice guide.
alleen jij zegt bij het rune stuff wat gedropt word zeker meenemen
en bij ranarr seed gewoon meenemen terwijl ranarrs seed meer waard is 20K
daar zou ik ook bij zetten zeker meenemen
je krijgt voor de rest van je guide een 9-/10
je hebt van die lange zinnen.
het staat dus zo vol en dat leest niet zo fijn.
zet gewoon na elke punt een enter want dat leest fijner (vind ik)
als je dat doet heb je een dikke 9.5/10
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: GUIDE<<<Cockroach hunten>>>GUIDE

Bericht door Sam »

bedankt voor de goede reacties! Ik heb zoveel mogelijk van jullie tips er bij gezet
maar douder dat met die langen zinnen. Ik heb het wel geprobeert, maar dan krijg je een hele lange guide, wel bijna driebubbel zo lang. Dus ik doe het niet
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: GUIDE<<<Cockroach hunten>>>GUIDE

Bericht door Sam »

ty kaleren
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Moraxus4
Berichten: 84
Lid geworden op: maandag 4 februari 2008, 9:49
Clan: Fobh

Re: GUIDE<<<Cockroach hunten>>>GUIDE

Bericht door Moraxus4 »

Goede guide ! 9/10
ps: je zegt niet het armor voor de cockroach soldier.
Sjappie2nd
Berichten: 1640
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 18:30
Oude naam: ownag3

Re: GUIDE<<<Cockroach hunten>>>GUIDE

Bericht door Sjappie2nd »

nice guide 8/10 alleen ff paar tips/opmerkingen

-je zegt rechterplaatje, maar het zijn er 2 boven elkaar, niet naast elkaar
-je zegt dit armour is voor members, maar het armour is nergens te zien

-battlestaff wel meenemen/high-alchen(high-alch is ong 6K, sell = ong 7K)
Afbeelding

Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: GUIDE<<<Cockroach hunten>>>GUIDE

Bericht door Sam »

Ik voeg dat met die highalch toe, maar dat met die plaatjes kan ik nergens vinden. En dat met die armour, dit is even voor iedereen: de armour pic die ik gebruik, is niet van mijn armour, maar die van een rl vriend. Hij heefd de pci gemaakt, maar hij zegt dat hij nu niet meer op lunagang kan komen. Dus hebben we wat vertaging met de pic. Maar hij komt wel! :lol:

Toegevoegd na 2 minuten:
ownag3 schreef: nice guide 8/10 alleen ff paar tips/opmerkingen

-je zegt rechterplaatje, maar het zijn er 2 boven elkaar, niet naast elkaar
-je zegt dit armour is voor members, maar het armour is nergens te zien

-battlestaff wel meenemen/high-alchen(high-alch is ong 6K, sell = ong 7K)
ik zie nu wat je bedoelt met die plaatjes, maar het zijn er dus 3. Een van de world map, en 2 (naast elkaar) van de dungeon zelf. Daar bedoel ik het rechter plaatje. Als het plaatje het bij jou niet doet, zal ik even kijken of ik kan zorgen dat hij het wel doet

Toegevoegd na 3 uur en 47 minuten:

armour pic van de soldiers is er! thanx to emire685
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
svenson1000
Berichten: 9
Lid geworden op: vrijdag 4 januari 2008, 12:38

Re: GUIDE<<<Cockroach hunten>>>GUIDE

Bericht door svenson1000 »

Ik train daar heel vaak, vooral xp en drops is mooi meegenomen
over de clue scrolls, ze droppen lvl 2 EN lvl3 allebei. Dit kan je van te voren niet weten
tenzij je het aan sommige clue scrolls kunt herkennen. ;)
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: GUIDE<<<Cockroach hunten>>>GUIDE

Bericht door Sam »

Dus Suprememan8 had geen gelijk?
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Tha Real Hell
Berichten: 609
Lid geworden op: vrijdag 21 september 2007, 13:56
Clan: Nog niks..

Re: GUIDE<<<Cockroach hunten>>>GUIDE

Bericht door Tha Real Hell »

Goede guide, ookal heb je dislexie
9.5/10!

En misschien kan je je buit eens een × posten.
(\__/)
(o'.'o) <-------- Dit is Pikachu, plak en plaats Pika in je onderschrift, zodat Pika weet dat hij IEDERE Pokémon kan verslaan!
Join Pikachu Project
In- of uitklappen •
Afbeelding >:')
Afbeelding
Click here to feed me a Rare Candy! Geef hem alsjeblieft eten, hij is hongerig!
Get your own at Pokeplushies!
janneman26
Berichten: 1051
Lid geworden op: donderdag 17 januari 2008, 19:50
RS: Soronbe (p2p)

Re: GUIDE<<<Cockroach hunten>>>GUIDE

Bericht door janneman26 »

goede guide alleen....
heb ik eens een clue(2) gehad van soldier
Terug van weggeweest!
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: GUIDE<<<Cockroach hunten>>>GUIDE

Bericht door Sam »

janneman26 schreef: goede guide alleen....
heb ik eens een clue(2) gehad van soldier
Ik snap er nisk meer van... :shock: Is het nou een level 2 clue , level 3 clue of gewoon beide clue's??? :? Hulp zeer gevraagt ik snap hier nisk mer van
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Frikala
Berichten: 439
Lid geworden op: zaterdag 2 februari 2008, 20:04
RS: Lost Glasses (OSRS)

Re: GUIDE<<<Cockroach hunten>>>GUIDE

Bericht door Frikala »

Ik snap die droplist ook niet maar ik geef je een dikke 10/10

P.S. bedankt voor het posten bij mijn guide :mrgreen:

P.P.S.Kan je mij uitleggen hoe je een link naar je guide in je onderschrift zet ^_^
Plaats reactie