Lost City voor skillers ~Hoe en Wat~

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Loliwo
Ex-moderator
Berichten: 5206
Lid geworden op: maandag 26 maart 2007, 20:18
RS: Loliwo (p2p)
Clan: Chrislovers + ELlTE

Lost City voor skillers ~Hoe en Wat~

Bericht door Loliwo »

Hoi, dit is mijn guide over de quest Lost City, te doen op een level 3 skiller. Afbeelding

De quest Lost City is op zich niet zo moeilijk, maar op een level 3 waarbij je geen combat wilt stijgen wordt het al een stuk lastiger.
Afbeelding
Eisen:
  • ~31 Crafting
    ~36 Woodcutting
    ~Je hebt een knife en een willekeurige axe nodig.
    ~Ongeveer 10 air en mind runes (je hebt er waarschijnlijk maar 3 nodig, maar wat meer voor de zekerheid).
    ~Wat geld (zo'n 30K is wel genoeg).
    ~Niet teveel Magic xp, zodat je ongeveer 25 xp kan trainen.

    ~Een vriend(in) met een niet al te hoog Defence level die je wil helpen (indien zijn/haar Defence level wel hoog is, laat hem/haar dan een Zamorak brew (of meerdere) drinken tijdens het gevecht, om het Defence level te verlagen).
    ~Het is ook vereist dat de vriend(in) ongeveer of meer dan 75 Hitpoints heeft, zodat hij/zij de klappen kan opvangen.
    ~De vriend(in) heeft minstens level 3 Magic hebben, en de runes voor de spreuk Curse (neem de spreuk ook in dit geval maar een paar keer extra mee). De runes voor 1 spreuk zijn 3 water en 2 earth runes, en 1 body rune.
    ~En de vriend(in) moet ook ongeveer een budget van 50K hebben.
    ~Ook moet de vriend(in) Lost City hebben voltooid of tot zo ver hebben gedaan dat hij in de grot kan.
    ~De vriend(in) moet een paar van de zombies van level 25 in de grot kunnen doden zonder wapen en armour, om een axe voor de skiller te bemachtigen.
~Zorg dat je beiden óf een Lumbridge teletab hebt, óf dat je home teleport kunt doen.
Wat moeten we mee?
Afbeelding

De skiller heeft wat runes nodig om 1 of een paar keer Wind strike te doen. De rest van de sharks zijn voor de helper. De helper heeft geld nodig om de sharks tijdens het gevecht over te kopen van de skiller (tradelimit). Dan nog een keer of 10 de spreuk Curse mee. Verder nog 3 ring of recoils. Een lege inventory plek is nodig om de axe in de grot op te pakken.

Afbeelding

Wat de skiller aandoet spreekt voor zich hoop ik? O:) De helper moet een ring of recoil aanhebben.

De quest:

In het begin volgen we de questguide van Lunagang. Je start de quest in het kamp van de avonturiers ten zuidoosten van Lumbridge.

Vraag naar Zanaris en de Warrior vertelt je een verhaal. Vraag wie Zanaris is en houd je dom, dan zullen ze je vertellen dat ze op zoek zijn naar een leprechaun. Deze leprechaun zit in een boom en die boom moet jij nu vinden. De boom staat ten noordwesten van het kamp en heeft geen "Chop down tree" optie, maar een "Chop tree" optie. Probeer de boom om te hakken met een axe.
De leprechaun, een groen mannetje, komt te voorschijn. Praat met hem. Hij vindt je een grote olifant, maar let daar maar niet op. Je moet naar het eiland Entrana, om hout te hakken voor een speciale staf. Met die staf kun je de stad Zanaris betreden.


Zorg nu dat je alles bij hebt en aan hebt, en dat je vriend(in) ook klaar staat om je te helpen. Neem nu de boot naar Entrana.
Afbeelding
Ga nu naar het noordwesten van het eiland (er is een brug in het oosten). Je zal bij een dungeon komen. Er zal een cave monk zijn om je te waarschuwen, maar wij gaan gewoon de dungeon in.

Je komt nu in een veilig gedeelte. Verderop zullen de zombies staan, zorg dat de helper de zombies doodt totdat hij een bronze axe drop krijgt. Het is voor de helper handig om in dit gedeelte even de ring of recoil uit te doen, zodat je die niet verspilt aan de zombies. Geef daarna de axe aan de skiller (geef er maar een shark voor terug).

Ren nu langs de zombies en de greater demons (laat de helper maar voorop zodat ze hem/haar aanvallen) naar de Dramen tree. Nu komt het moeilijkere gedeelte. De skiller hakt op de boom in en gaat vervolgens zo staan:
Afbeelding
Rood is de helper, groen de tree spirit en blauw de skiller. Het maakt in dit geval niet veel uit waar de helper staat, en de tree spirit komt automatisch vanaf die kant je aanvallen.

Achter de paddestoelen dus, de tree spirit kan je niet aanvallen nu. Zoals op het plaatje al aangegeven, ga je nu Wind Strike op de tree spirit doen. LET OP: hier krijg je Magic xp voor, dus let op of je geen level omhoog gaat. Zorg dat je minstens 1 op de tree spirit hebt gehit.

Zorg vervolgens dat de helper Auto Retaliate off heeft, en laat hem/haar na een paar seconden (anders reageert de tree spirit niet) Curse gebruiken op de tree spirit. Die zal vervolgens achter de helper aangaan.

Afbeelding
Dan zal het er ongeveer zo uitzien :P .

De helper heeft een ring of recoil om, en elke keer als de tree spirit hem/haar hit, krijgt ze zelf ook een 1 hit op zich. Als ze 10 hit, krijgt ze zelfs een 2 hit. Let er op dat er een nieuwe ring of recoil wordt aangedaan als de ander weg is. Wanneer zijn/haar eten op is, is het tijd om de sharks die jij in je inventory hebt zitten, worden doorgegeven.

Afbeelding
Op deze manier kan je veilig ruilen, zonder dat je wordt aangevallen.
Dingen om op te letten:
Ten eerste het Magic xp dat je krijgt, dat ik eerder in deze guide al heb aangegeven. Het geeft niet veel xp, maar het kan een aantal keer fout gaan en dan krijg je toch aardig wat xp erbij.

Zorg dat de tree spirit snel dood is, als het te lang duurt gaat ze weg en kan je weer opnieuw beginnen! Dat is ook de reden dat we geen Saradonim brews meenemen, dat verhoogt je defence en daardoor duurt het langer voordat de tree spirit dood is. Ook andere defence-verhogende spullen zijn dus niet nodig.

Waarom vecht de helper niet mee? Dan gaat het toch veel sneller? Nee! Zodra de helper al 1 hit heeft gedaan, zal de truc niet meer werken. Rings of recoil tellen namelijk niet als hits van spelers. Dus zodra de skiller 1 hit heeft gedaan, en de rest is gedaan door de rings of recoil, krijg de skiller de kill.
Na het gevecht:

Zodra de tree spirit dood is krijg jij als het goed is het bericht in je chatscherm dat je de tree spirit hebt verslagen en je van de Dramen tree kan hakken. Hoera! Doe dat nu ook, en hak 1 of meer branches. Teleporteer nu met home teleport of met je teletab naar Lumbridge (je vriend(in) zoekt het maar uit hoe die daar weg komt 8-[ ) en haal je knife van de bank. Use nu je knife op je branch(es) en je hebt één of meerdere Dramen staffs. Ga nu naar het schuurtje in Lumbridge Swamp, open de deur en je staat in Zanaris. Quest complete!

Einde:

Het plaatje van de tree spirit is van Tip.it, ik moest het wel uploaden, anders deed hij het niet :( . Het plaatje van de Dramen staff en plaatje van boot naar Entrana zijn van Lunagang.
Misschien maak ik nog wel meer skiller questguides als mensen het leuk vinden en als ik er zin in heb, en in de quest zelf :P .
Afbeelding
|Mijn blog|
|Bedankt Konijn voor de sig!|
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: Lost City voor skillers ~Hoe en Wat~

Bericht door Chris »

Loliwo schreef:(je vriend(in) zoekt het maar uit hoe die daar weg komt 8-[ )
*denkt aan gisteren* :(

Mooie guide hoor, heb er niks aan op te merken. O:)
10/10, trouwens wie is die hippe skiller en die hippe tank op je plaatjes? :-k
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
3dxbox
Berichten: 6108
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 20:45

Re: Lost City voor skillers ~Hoe en Wat~

Bericht door 3dxbox »

Nice guide Lot :D

Maare, waarom zou een skiller Lost City willen doen?
Kan je dat er ff bijschrijven ??

9/10
Pre-EoC speler van 2006 tot 2012.
Opnieuw begonnen op OSRS van 2014 tot 2015.

IGN: 3dxbox
Oude account: Sniped Style
Minol
Berichten: 4288
Lid geworden op: donderdag 7 juni 2007, 16:46
RS: RS Above RL (p2p)
Oude naam: El Macaro

Re: Lost City voor skillers ~Hoe en Wat~

Bericht door Minol »

3dxbox schreef:Nice guide Lot :D

Maare, waarom zou een skiller Lost City willen doen?
Kan je dat er ff bijschrijven ??

9/10
Voor de questpoints denk ik. :P

En Loliwo, orginele en leuke guide. :o
10/10! :D
Loliwo
Ex-moderator
Berichten: 5206
Lid geworden op: maandag 26 maart 2007, 20:18
RS: Loliwo (p2p)
Clan: Chrislovers + ELlTE

Re: Lost City voor skillers ~Hoe en Wat~

Bericht door Loliwo »

Thnx! En volgens mij voor de questpoints en de cosmic runes, die schijnen goed te zijn om Runecrafting te trainen als skiller, maar daar moet ik nog achter komen, daarna zet ik het er wel bij :P .
Afbeelding
|Mijn blog|
|Bedankt Konijn voor de sig!|
kickass
Berichten: 127
Lid geworden op: donderdag 29 mei 2008, 16:19
Clan: lunatip,lun4 m4ster
Contacteer:

Re: Lost City voor skillers ~Hoe en Wat~

Bericht door kickass »

Maak ook een guide voor lvl 3 skiller shilo village.

OT: very nice guide 9/10

(Nee dit is geen hielenlikken :evil: )
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mr Emmertj
Berichten: 9915
Lid geworden op: dinsdag 28 november 2006, 14:07
Clan: Smokin Mils

Re: Lost City voor skillers ~Hoe en Wat~

Bericht door Mr Emmertj »

Eumg nub, je doet het verkeerd :O Je moet het met ranged doen..
Waarom? Bij mage krijg je elke hit xp, ook als je niets hit, bij range is dat niet zo.

Goede guide dat wel, alleen pas dat aan.
RIP, Ploow. You will be missed dearly :(

-Wie zijn billen brand,
mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
Afbeelding
Gemaakt door: GEHEIM(Secret, the). Danku.
Afbeelding
wug
Berichten: 3413
Lid geworden op: zaterdag 1 september 2007, 13:13
RS: Ladopoulinio (p2p)
Clan: Mila
Oude naam: el Tacito

Re: Lost City voor skillers ~Hoe en Wat~

Bericht door wug »

Hmmm, mooie guide Maar waarom zouden skillers lost city willen doen ?
Nuestro orgullo españa
Afbeelding
choco quin
Berichten: 315
Lid geworden op: vrijdag 7 december 2007, 20:14
Clan: Heavens Revo

Re: Lost City voor skillers ~Hoe en Wat~

Bericht door choco quin »

-Voor het cosmic altar.
-Als ze hoog hunter zijn kunnen ze via lost city makkelijker in puro-puro komen.

Oja, 10/10 orginele en mooie overzichtelijke guide 8-)
Afbeelding
Afbeelding
Loliwo
Ex-moderator
Berichten: 5206
Lid geworden op: maandag 26 maart 2007, 20:18
RS: Loliwo (p2p)
Clan: Chrislovers + ELlTE

Re: Lost City voor skillers ~Hoe en Wat~

Bericht door Loliwo »

Mr Emmertj schreef:Eumg nub, je doet het verkeerd :O Je moet het met ranged doen..
Waarom? Bij mage krijg je elke hit xp, ook als je niets hit, bij range is dat niet zo.

Goede guide dat wel, alleen pas dat aan.
Dan moet je ook nog al die spullen maken daar :P . Naja het kan alle 2 wel, ik zet het er wel bij.
Afbeelding
|Mijn blog|
|Bedankt Konijn voor de sig!|
Ricardoolden
Berichten: 2645
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 19:53
RS: Ricardoolden (OSRS)
Clan: Rand Scape
Contacteer:

Re: Lost City voor skillers ~Hoe en Wat~

Bericht door Ricardoolden »

Nice guide, maar waarom moet die skiller sharks die healen meer dan dat hij hp heeft, gewoon beetje verspilling trouts zijn al goed genoeg vind ik :mrgreen: 10/10.
<3 kipcorn <3
[/b][/color]
Afbeelding
Afbeelding
Loliwo
Ex-moderator
Berichten: 5206
Lid geworden op: maandag 26 maart 2007, 20:18
RS: Loliwo (p2p)
Clan: Chrislovers + ELlTE

Re: Lost City voor skillers ~Hoe en Wat~

Bericht door Loliwo »

Ze zijn niet voor de skiller, maar voor de helper als je het doorgelezen hebt :P .
Afbeelding
|Mijn blog|
|Bedankt Konijn voor de sig!|
superrickj
Berichten: 823
Lid geworden op: maandag 18 augustus 2008, 12:40
RS: Always WAR (p2p)
Clan: [WAR]
Oude naam: xelint-10

Re: Lost City voor skillers ~Hoe en Wat~

Bericht door superrickj »

nice, 10/10! [-o< [-o<
J3ram
Berichten: 1784
Lid geworden op: zondag 6 januari 2008, 16:20

Re: Lost City voor skillers ~Hoe en Wat~

Bericht door J3ram »

nice guide een 10
Gebruikersavatar
Einstein'
Berichten: 743
Lid geworden op: dinsdag 14 november 2006, 18:09
Contacteer:

Re: Lost City voor skillers ~Hoe en Wat~

Bericht door Einstein' »

9/10
En zou je aub ook eentje voor shilo village en andere handige quests voor skillers kunnen maken? O:)

Nice guide :bier:
Afbeelding
Potato
Berichten: 4583
Lid geworden op: zondag 8 april 2007, 8:19
RS: Gestopt
Oude naam: Rick'

Re: Lost City voor skillers ~Hoe en Wat~

Bericht door Potato »

NAis 10/10 Maar mij lijkt het nutteloos..
Afbeelding
paultje
Berichten: 371
Lid geworden op: dinsdag 16 december 2008, 19:32
Clan: lunatip/teak

Re: Lost City voor skillers ~Hoe en Wat~

Bericht door paultje »

zou de helper geen vengeance kunnen gebruiken om het sneller te doen of gelden die als eigen hits
plaatje werkt niet
Loliwo
Ex-moderator
Berichten: 5206
Lid geworden op: maandag 26 maart 2007, 20:18
RS: Loliwo (p2p)
Clan: Chrislovers + ELlTE

Re: Lost City voor skillers ~Hoe en Wat~

Bericht door Loliwo »

Ik heb geen idee, maar het zou hetzelfde effect als recoils zijn. Dus volgens mij wel, maar ik weet het dus niet zeker :P . En Shilo Village kan ik niet maken, want daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Afbeelding
|Mijn blog|
|Bedankt Konijn voor de sig!|
Gebruikersavatar
Coca Friend
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 23 februari 2009, 23:02
Clan: New Energix

Re: Lost City voor skillers ~Hoe en Wat~

Bericht door Coca Friend »

10/10 =D> nooit geweten dat het mogelijk was :shock:
OWR->0wning/0wnage with Ranged sinds 23 Februari 09
Afbeelding
Hydro
Berichten: 1021
Lid geworden op: zondag 24 februari 2008, 11:28
Oude naam: Hydro Cutter

Re: Lost City voor skillers ~Hoe en Wat~

Bericht door Hydro »

Sharks voor skiller :-k

Miss cakes of als het helemaal niet lukt Saradomin brews.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie