Elemental workshop 3

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Poekies
Adviseur
Berichten: 13571
Lid geworden op: maandag 12 december 2005, 17:20
RS: Poekies (p2p)

Elemental workshop 3

Bericht door Poekies »

The elemental workshop III

Start: Doorzoek de boekenkast in het kerkje in Seer’s Village. Lees het boek.
Eisen: 20 Mining, 33 Smithing, 33 Defence. Je moet Elemental workshop I en II hebben voltooid. Je moet ook combat elementals van level 35 kunnen doden.
Benodigde spullen: Een pickaxe, hamer, soft clay en 12 coal. Je battered key om in de Elemental workshop te komen heb je ook nodig, maar deze is tijdens de quest te krijgen. Een restore potion is handig als je geen 66 defence hebt.
Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Pak het boek uit de boekenkast. Je zult een venstertje krijgen met informatie over de quest. Klik op starten. Lees het boek nu. Er staat een verhaaltje in over Vitruvius die een elemental body probeerde te maken.

Pak uit de boekenkast in het huisje ten zuiden van de Elemental workshop en ten noorden van het huisje met het spinnewiel een slashed book en eventueel een battered key.

Pak nu je sleutel, soft clay, pickaxe, hammer en 12 coal van de bank. Gebruik de soft clay op je boek. Je krijgt nu een mal van de sleutel. Ga nu door de muur in het huisje van de anvils om in de Elemental workshop te komen. Hak vervolgens drie elemental ores in het westen van de Elemental workshop. Maak hier nu met je coal in het zuidoosten van de workshop bars van. Gebruik een bar nog een keer op de furnace om een sleutel te maken.

PlaatjeGa nu de trap af in het midden van de workshop. Je belandt nu in het deel van Elemental workshop II. Je moet, net zoals in die quest, twee primed bars maken. Leg een elemental bar op het karretje onder de claw. Haal nu de westelijke hendel over, zodat de claw de bar vastpakt. Haal de hendel nog een keer over om de machine de bar op te laten hijsen. Haal nu de oostelijke hendel over om de kraan te laten draaien. Laat de bar in het lava gaan door de rechtse hendel over te halen. De bar wordt oranje. Haal deze hendel nog eens over zodat de bar weer omhoog gaat, laat de kraan met de andere hendel weer draaien en bedien dan de rechtse hendel nog twee keer om de bar op het karretje te leggen en de klauwen weer omhoog te laten gaan. De bar is te heet om op te pakken.

Haal de hendel in het noorden over. Nu gaat het karretje met de bar naar het volgende station. Daar is ook een hendel naast. Haal deze over om je staaf te pletten.
Haal de hendel ten noorden van de hijskraan weer over, zodat het karretje naar het volgende station gaat. Dit is een machine met een watertank Bij de watertank moet je de bar afkoelen. Hier is ook weer een hendel. Haal deze, als de tank leeg is, over. Als de tank nog niet leeg is, moet je even aan de twee valves bij de machine draaien om het water eruit te laten stromen. Draai nu aan de corkscrew lever naast de hendel. Er komt nu een soort slee naar buiten geschoven. Draai nog een keer aan de corkscrew lever, zodat het karretje met de bar in de tank komt. Als dat niet gebeurt, moet je even na gaan of je de bar wel met de kraan in het lava hebt gedompeld en of je de bar al hebt geplet.

Sluit de deur weer met de hendel. Draai nu aan de valve links van de hendel en aan de valve rechts van de hendel. De tank loopt nu vol en je bar koelt af. Draai weer aan de valves, zodat het water wegloopt. Open de deur met de hendel en draai aan de corkscrew lever zodat de bar weer op het karretje op de rails komt. Sluit de deur en stuur het karretje naar het volgende station, een grote machine met ventilator.

Ook naast deze machine is een hendel. Haal deze over en de ventilator gaat draaien. De bar wordt nu wit en is droog en afgekoeld. Laat het karretje weer terug naar de claw gaan en pak de bar op. Herhaal dit hele proces met je tweede bar om een tweede primed bar te krijgen.

Ga vervolgens de trap af. Je komt nu in een gang met in het westen een deur. Open die met je zelfgemaakte sleutel en je komt in weer een nieuwe kamer. Loop naar het hutje ten westen van je en stop je primed bar in het gat naast de deur. De deur gaat nu open. Hier hoef je nog niets te doen.

Ga nu naar beneden. Hier is een enorme machine met karretjes en tandwieltjes. Sommige tandwieltjes staan niet op een verschuifbaar plateau, die moet je eerst door middel van schuifpuzzels vrijspelen. Deze tandwieltjes hebben verschillende hoogtes. Daar hoef je bij het eerste deel van de puzzel nog niet op te letten. De puzzel heeft totaal 5 delen.

Als je op het vergrootglas in de linkerbovenhoek van je scherm klikt, zul je een overzicht krijgen over de machine. Het is het handigst om hier bij de puzzels op te staan. Om de hele puzzel heen zijn levers. Aan de linker- en rechterkant (noord en zuid) zijn van boven naar beneden zes hendels, aan de boven- en onderkant (oost en west) zijn er zeven. De horizontale hendels verschuiven de stukjes, die aan het gat grenzen, verticaal. De verticale hendels verschuiven ze horizontaal.

Helemaal boven in je scherm (het westen) zie je nog twee hendels. De linker (zuidelijke) is om de puzzel te resetten, de rechter (noordelijke) kun je gebruiken om je laatste zet ongedaan te maken. Naast deze hendels is ook nog een teller, alleen deze kan je niet zien als je je beeld op het overzicht hebt staan. Deze teller laat zien hoeveel zetten je nog mag doen voordat de machine niet genoeg energie meer heeft om zetten te doen. Dit staat in het begin op 50. Je hebt dus elke keer 50 zetten. Als je geen zetten meer hebt, moet je de hele machine resetten en opnieuw beginnen. De standen van de tandwielen per stap zijn aangegeven op de site zelf.

Afbeelding

Eerste deel – Vrijspelen van de rechterbovenhoek
Reset de machine eerst, soms wil de manier waarop de stukjes op het eerste moment staan nog wel eens verschillen met hoe ze staan als je de machine reset. De stukjes moeten zoals het plaatje hierboven staan. Om het eerste deel van de puzzel te voltooien, moet je de hendels in de onderstaande volgorde overhalen. Let er goed op dat je er geen eentje mist!

C - 2 - F - 5 - C - 2 - F - 6 - D - 5 - B - 6 - C - 2 - F - 3 - E - 4 - F - 3.

Afbeelding

Als het goed is, zal het er nu zoals het plaatje hierboven uitzien. Als dit niet zo is, heb je waarschijnlijk een of meer stappen overgeslagen en zul je het opnieuw moeten proberen door de puzzel te resetten. Er zal nu een stukje met tandwielen van twee hoog naar beneden komen.

Tweede deel – Vijftig zetten extra halen bij de rechter teller (optioneel)

Reset de machine weer. Haal de hendels weer in de onderstaande volgorde over.

A - 5 - C - 6 - A - 5 - D - 6 - B - 5 - E - 6 - E - 5 - F - 6 - E - 3 - F - 4 - E.

Afbeelding

Als het goed is, staat het stukje met tandwielen van twee hoog nu rechts onder tegen de teller aan. Dit blokje activeert de teller. Je kunt nu vijftig zetten extra doen. Let er wel op dat als je weer reset, er hier geen zetten meer bijkomen!

Derde deel – Vrijspelen van de linkerbovenhoek
Reset de machine. Haal de hendels weer over in de onderstaande volgorde.

A - 5 - B - 6 - E - 5 - B - 4 - C - 6 - F - 2 - C - 6 - F - 2 - C - 6 - F - 4 - E - 6 - B - 5 - E - 6 - D - 5 - E - 6 - F - 4 - E - 5.

Afbeelding

De linkerbovenhoek met een stukje met tandwielen van drie hoog zal nu naar beneden komen.

Vierde deel – Onbeperkt aantal zetten halen bij de linker teller
Reset de machine opnieuw. Volg weer de onderstaande volgorde.

2 - A - 3 - E - 2 - B - 3 - E - 2 - B - 3 - E - 2 - C - 3 - F - 2 - D - 3 - B - 5 - E - 3 - B - 5 - F - 3 - C - 5 - E - 3 - C - 5 - F - 4 - E.

Afbeelding

Als het goed is, ziet het er nu uit zoals het plaatje hierboven. De teller aan de linkerkant zal nu even gaan draaien. Daarna knettert hij en loopt hij vast bij 62. Je hebt nu een onbeperkt aantal zetten voor de volgende puzzels.

Vijfde deel – Machine omlaag halen
Nu haal je het middelste apparaat naar beneden, vervolgens activeer je hem en laat je hem weer omhoog gaan. Reset de machine weer en volg de codes.

3 - A - 2 - E - 3 - A - 2 - E - 6 - C - 4 - B - 3 - F - 6 - C - 5 - A - 6 - B - 5 - A - 6 - F - 4 - E - 2 - F - 4 - E - 3.

Afbeelding

De machine ziet er nu zoals het plaatje hierboven uit. Het middelste deel zal omlaag gaan.

Zesde deel - Machine activeren en omhoog doen
Reset de puzzel nu. Volg weer de instructies.

3 - C - 2 - A - 3 - B - 2 - C - 3 - B - 4 - C - 5 - B - 6 - A - 5 - B - 4 - C - 2 - E - 6 - B - 2 - E - 4 - F - 6 - B - 2 - E - 4 - F - 6 - B - 2 - E - 6 - F - 2 - E - 6
Afbeelding

Het ziet er nu uit zoals het bovenstaande plaatje. Het middelste deel zal gaan draaien. Reset de machine niet.

B - 4 - C - 5.

Het middelste deel is nu weer omhoog gegaan.
Ga nu de trap in het oosten op en loop naar het hokje in het westen. Ga het hokje binnen en haal de hendel over om de deur te sluiten. Klik nu op de rode knop. De primed bar die je in het slot hebt gepropt, wordt nu blauw. Open de deur nu weer en haal de body bar uit het slot. Stop er een nieuwe primed bar in. Ga vervolgens weer naar beneden en haal de levers op de onderstaande manier om:

4 – 5 – 4 – B – C – 5.

De machine gaat nu weer naar beneden, wordt geactiveerd en gaat terug omhoog. Ga zelf ook weer naar boven, sluit de deur met de hendel in het hokje en druk weer op de rode knop. Haal de hendel weer over en pak je body bar uit het slot. Als je meer body bars wil maken, moet je de bovenstaande volgorde en dit stukje herhalen.

Ga nu terug naar het eerste deel van de Elemental workshop. Maak met je slashed book en je ragged book in je inventory van je twee bars een body body op een anvil. Je hebt nu je quest voltooid, gefeliciteerd!

Beloning: 2000 smithing xp, 50 coal, een xp tome en een body body. Als je het boek leest, heb je keuze uit xp voor defence en smithing. Je kunt twee charges voor smithing en twee charges voor defence gebruiken. Voor elke charge krijg je bij smithing 3250 xp, bij defence 4250 xp. Nadat je de vier charges hebt gebruikt, verdwijnt het boek.
Questpoints: 1
Afbeelding
Klik hier voor een guide die eens wat anders is dan anders, de leuke questitemguide ^^
ater
Berichten: 1470
Lid geworden op: maandag 6 juli 2009, 18:01
RS: Ater plox (f2p)
Oude naam: lord ater II

Re: Elemental workshop 3

Bericht door ater »

1e post :mrgreen:
nice guide 8,5/10
kheb quest op eigen kracht gedaan en ik zeg dit is makkelijker :D
:-({|=
Ricardoolden
Berichten: 2645
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 19:53
RS: Ricardoolden (OSRS)
Clan: Rand Scape
Contacteer:

Re: Elemental workshop 3

Bericht door Ricardoolden »

Nice morgen maar eens die quest doen!
<3 kipcorn <3
[/b][/color]
Afbeelding
Afbeelding
uffert
Berichten: 1662
Lid geworden op: donderdag 10 april 2008, 17:42
RS: Gestopt

Re: Elemental workshop 3

Bericht door uffert »

mooi gedaan!!

had de quest gister al af (puzele is leuk)
maar voor iemand die er niet zo over denkt is dit erg duidelijk
compliment :D
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Elemental workshop 3

Bericht door Royenroy »

Dit zocht ik, nu nog even die puzzels gaan doen, ik heb nooit zin in die quest :x Maar héél duidelijk uitgelegd, waardoor het toch wel een 10/10 waard is :D
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Magicpure
Berichten: 1724
Lid geworden op: vrijdag 11 januari 2008, 15:29
Clan: Tijdelijke pauze

Re: Elemental workshop 3

Bericht door Magicpure »

pro<3, dit is veel overzichtelijker, hoop dat het snel online komt(A)

helaas had ik mijn exp tome destroyed :oops: , noob actie :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gemaakt door Ingewel :D
Vinno
Berichten: 2971
Lid geworden op: maandag 7 januari 2008, 17:34
Clan: Retired
Oude naam: Vino

Re: Elemental workshop 3

Bericht door Vinno »

Erg mooie guide, 10/10

Echter 1 vraagje, welk lettertype gebruik jij in jouw plaatjes? ^_^
Afbeelding
nubay
Berichten: 129
Lid geworden op: dinsdag 15 september 2009, 12:28

Re: Elemental workshop 3

Bericht door nubay »

heb ik net uren lang die puzzel zitten uit vissen kom jij opeens met zo'n guide :?
daar zit ik dan met me uren lang verspilling :(
ik ga uiteraad op andere accs jouw guide gebruiken, echt een super guide

10/10 :mrgreen:
Poekies
Adviseur
Berichten: 13571
Lid geworden op: maandag 12 december 2005, 17:20
RS: Poekies (p2p)

Re: Elemental workshop 3

Bericht door Poekies »

Vinno schreef:Erg mooie guide, 10/10

Echter 1 vraagje, welk lettertype gebruik jij in jouw plaatjes? ^_^
Verdana, hoogte van 10 pixels. Verder nog slagschaduw erbij :P

Bedankt iedereen ^^ Ik moet nog even een pb'tje krijgen van iemand, dan kan Fep 'm op de site zetten :)
Afbeelding
Klik hier voor een guide die eens wat anders is dan anders, de leuke questitemguide ^^
raoul268
Berichten: 430
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2008, 17:22
RS: iGorillazz (p2p)
Clan: Skill2Kill

Re: Elemental workshop 3

Bericht door raoul268 »

Mooie guide, 10/10

Bij rewards staat er een body body, ligt het aan mij of moet het elemental body zijn? Ik heb de quest nog niet klaar dus weet het niet :P
Afbeelding
^^
Lmao winter :3
Chaossie
Berichten: 1623
Lid geworden op: vrijdag 11 december 2009, 19:19

Re: Elemental workshop 3

Bericht door Chaossie »

raoul268 schreef:Mooie guide, 10/10

Bij rewards staat er een body body, ligt het aan mij of moet het elemental body zijn? Ik heb de quest nog niet klaar dus weet het niet :P
je kan dan body helm shield en body maken en ook een body van elemental en mind.
Boe!
3dxbox
Berichten: 6108
Lid geworden op: vrijdag 23 maart 2007, 20:45

Re: Elemental workshop 3

Bericht door 3dxbox »

Pro guide, super mooie overzichtelijke lay-out.
Ook het lettertype in het eerste plaatje is mijn favoriet :).

En uitleg is ook gewoon prima.

Kan zo op de site zou ik zeggen!

10/10
Pre-EoC speler van 2006 tot 2012.
Opnieuw begonnen op OSRS van 2014 tot 2015.

IGN: 3dxbox
Oude account: Sniped Style
Poekies
Adviseur
Berichten: 13571
Lid geworden op: maandag 12 december 2005, 17:20
RS: Poekies (p2p)

Re: Elemental workshop 3

Bericht door Poekies »

raoul268 schreef:Bij rewards staat er een body body, ligt het aan mij of moet het elemental body zijn? Ik heb de quest nog niet klaar dus weet het niet :P
Body body klopt. Body is het metaal, net zoals je een mind shield en helmet hebt, en tsja.. body is gewoon omdat 't een body is :P
Afbeelding
Klik hier voor een guide die eens wat anders is dan anders, de leuke questitemguide ^^
Yannis
Berichten: 1811
Lid geworden op: zaterdag 14 maart 2009, 7:47
RS: Iron Dragon (p2p)
Clan: Ameno

Re: Elemental workshop 3

Bericht door Yannis »

Poekies schreef:
raoul268 schreef:Bij rewards staat er een body body, ligt het aan mij of moet het elemental body zijn? Ik heb de quest nog niet klaar dus weet het niet :P
Body body klopt. Body is het metaal, net zoals je een mind shield en helmet hebt, en tsja.. body is gewoon omdat 't een body is :P
ze hadden het beter Body Chestplate of Body Plate ofzo genoemt, want Body Body zorgt blijkbaar voor verwarring o.O
Afbeelding
Imy
Berichten: 2171
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2007, 16:21
RS: Gestopt
Clan: LDG
Oude naam: `Imy

Re: Elemental workshop 3

Bericht door Imy »

Heel erg bedankt, wat een rot quest was dat zeg -.-
Afbeelding
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: Elemental workshop 3

Bericht door SkyTeam »

Erg mooie guide!
Mikal
Berichten: 2891
Lid geworden op: zaterdag 13 februari 2010, 15:03
RS: Mikal (p2p)
Clan: Zealmania

Re: Elemental workshop 3

Bericht door Mikal »

Mooi!

Vooral die puzzel dingen ;)
Deze ga ik zeker gebruiken !

Bedankt voor de Puzzel maker en Poekies.
LaurentG
Berichten: 45
Lid geworden op: maandag 15 februari 2010, 10:36

Re: Elemental workshop 3

Bericht door LaurentG »

huh, ik snap het even niet. Als jij de code geeft bv. 5-c-2 kandat toch twee mogelijkheden zijn want op het kaartje staan telkens 2 dezelfde letters en cijfers #-o
Afbeelding
Mikal
Berichten: 2891
Lid geworden op: zaterdag 13 februari 2010, 15:03
RS: Mikal (p2p)
Clan: Zealmania

Re: Elemental workshop 3

Bericht door Mikal »

Vraagje, Moet je bij het 5de deel de Machine resetten in het begin?

EDIT; Heb het al :D !

Bedankt, quest done.
Poekies
Adviseur
Berichten: 13571
Lid geworden op: maandag 12 december 2005, 17:20
RS: Poekies (p2p)

Re: Elemental workshop 3

Bericht door Poekies »

LaurentG schreef:huh, ik snap het even niet. Als jij de code geeft bv. 5-c-2 kandat toch twee mogelijkheden zijn want op het kaartje staan telkens 2 dezelfde letters en cijfers #-o
Klopt. Die levers doen gewoon exact hetzelfde.

Ja Mikal, zal het wel even verduidelijken :P
Afbeelding
Klik hier voor een guide die eens wat anders is dan anders, de leuke questitemguide ^^
Plaats reactie