- ~Knights wave ~ eerste guide van Ltf -

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Gesloten
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

- ~Knights wave ~ eerste guide van Ltf -

Bericht door Tristan »

Knights waves training room©
The Knight Waves is een miniquest die je na de quest King ransom kan doen, aan het einde van deze quest krijg je de mogelijkheid om tegen de alle ridders van de ronde tafel te vechten behalve King Arthur dat zijn 8 ridders, zij hebben allemaal hun sterke en zwakke kanten, je kunt geen prayer, ranged of magic gebruiken alleen melee. De 8 ridders verlagen ook nog je combat stats waardoor je goed op je stats moet letten! Ze hitten ook nog erg hard.

Eisen

In deze miniquest kan je geen ranged, prayer of magic gebruiken er zijn wel 2 safespots namelijk bij de dummies ik heb zelf niet gesafespot dit wordt ook niet verder in de guide uitgelegt. Als je dood gaat tijdens deze miniquest verlies je geen items je komt dan alleen buiten het veld te staan. Deze eisen moet je minimaal voldoen anders ben ik bang dat je anders weinig kans maakt, dit is je eigen keuzen. Hier moet je aan voldoen:

King ransom - Anders kan je de miniquest niet doen, je hebt voor King ransom quest ook nog 45 magic en 65 defence nodig.
• Combat 90 - Anders ben ik bang dat je het niet lang volhoud, kijk hieronder voor de stats die je nodig hebt.
• 70 Attack - Voor whip en voor Guthan's spear.
• 70 Strength - Anders zul je niet veel hitten wat erg in belang is.
• 70 Defence - Lager mogelijk maar niet aangeraden anders moet je veel super defence potions meenemen en voor setje Guthan.
• Setje Guthan, handig want het healt zich soms met de hit die je hit op een NPC
• Beste gear die je hebt rune of hoger.

Handig

• 60 Prayer - Ander heb je niks aan de reward, 70 Prayer is handiger voor piety.
• 60 Defence - Heb je ook nodig voor de reward prayer, 70 is handiger voor piety.

Armour en inventory

Er zijn 2 manieren die handig zijn om dit te kunnen spelen, de manier met guthan en de manier met normaal armour. Je hebt 1 wapen nodig die zoveel mogelijk verschillende attack style heeft, zoals crush, slash, stab Guthan spear heeft bevoorbeeld veel verschillende soorten, omdat veel ridders zijn met de zwakte slash kan je een whip meenemen, maar je moet dan ook nog een ander wapen met ander aanval stylen hebben zoals een dragon mace.

Guthan

70 attack en 70 defence voor nodig, 70 strength is handig, voor deze manier heb je minder eten nodig dan de andere manier. Veel gebruiken ook Verac naar mijn smaak vind ik die niet zo goed als Guthan, omdat Guthan veel verschillende attack stylen heeft en zich healt.

Afbeelding

Anders

Voor als je geen Guthan wilt gebruiken is dit een mogelijkheid, trek je beste gear aan. Dit is een voorbeeld je hebt wel minimaal rune of hoger nodig hoger mag natuurlijk ook, ga niet commentaar geven op deze gear dit is een voorbeeld waarmee je het prima kan doen.

Afbeelding

Hoe daar te komen

Deze miniquest speelt zich af in het kasteel van king Arthur (camelot castle) op de bovenste verdieping, neem niet de grote trap maar de linker toren trap, ga dan naar de squire die verteld de spel regels de na druk op geen prayer. De squire zal je nu binnen laten. De eerste ridder zal verscheinen drink nu je super attack, super defence en super strenght.
Afbeelding
Het gevecht

Als je je pots op hebt moet je goed op je stats letten anders zal je niet veel hitten, alle ridders hebben hun zwaktes en hun gave, de ene kan slecht tegen slash aanvallen en de ander bevoorbeeld slecht tegen crush. Ze halen ook je stats naar beneden.

Sir Bedivere (?)
Verlaagd: Strength
Slecht tegen slash aanvallen, gebruik je whip of Guthan en zet de aanval style op slash.

Sir Pelleas (?)
Verlaagd: Defence
Slecht tegen slash aanvallen, gebruik je whip of Guthan en zet de aanval style op slash.

Sir Tristram (?)
Verlaagd: Strength
Slecht tegen stab aanvallen, gebruik Guthan en zet je aanval style op stab.

Sir Palomedes (?)
Verlaagd: Attack
Slecht tegen crush aanvallen, gebruik Guthan of Dragon mace en zet je aanval style of crush.

Sir Lucan (?)
Verlaagd: Defence
Slecht tegen slash aanvallen, gebruik whip of Guthan en zet je aanval style op slash.

Sir Gawain (?)
Verlaagd: Attack
Slecht tegen stab aanvallen, gebruik Guthan en zet je aanval style op stab.

Sir Kay (?)
Verlaagd: Defence
Extra: Let goed op je defence anders word je vaak gehit!

Slecht tegen crush aanvallen, gebruik Guthan of Dragon mace.

Sir Lancelot (?)
Verlaagd: Defence en Strength
Extra: Let op je strenght en je defence anders loopt het niet goed af!

Slecht tegen slash aanvallen, gebruik je whip of Guthan.

Beloning

Poe..peo dat was me wat, je hebt stuk voor stuk 8 ridders verslagen, als je aan het einde Lancelot hebt verslagen zal Merlijn je weg halen. Praat daarna met de squire voor je beloning, je krijgt namelijk voor je dappere optrede: Toegang tot 2 nieuwe sterke prayers, Chivalry en Piety en je krijgt 20,000 exp in alle combat skill (behalve summoning). Je kan nu aan Merlijn vragen of die je respawn plek kan veranderen naar Camelot.
Laatst gewijzigd door Tristan op dinsdag 5 oktober 2010, 15:10, 9 keer totaal gewijzigd.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
fatjoe
Berichten: 208
Lid geworden op: zaterdag 27 juni 2009, 19:14

Re: - ~Knights wave ~ eerste guide van Ltf - [WIP]

Bericht door fatjoe »

*kuch* *kuch*

1) eerste guide weet je wel hoeveel mensen hier al een guide over hebben gemaakt lunagang is niet de enige runescape tipforum site
maar meschien heb je wel je punt met op lunagang zelf ( weet ik niet zeker)
2) niet slecht maar de inhoud kan wel beter want je hebt een gigantishe lang doorlopende tekst
3) ik heb die ridder gewoon een kop kleiner gemaakt met men bandos en ags / whip + dfs en ik heb er niet bij still gestaan dat ze men stats verlaagde want ik had toch super set bij me.
4) 7/10

de opmaak is goed maar je kan soms wat weglaten
Afbeelding
nubay
Berichten: 129
Lid geworden op: dinsdag 15 september 2009, 12:28

Re: - ~Knights wave ~ eerste guide van Ltf - [WIP]

Bericht door nubay »

Ik vind dit echt wel een goede guide alleen omdat die gast boven mijn post nou met ze Ags en ze full bandos gaat, deze guide is handig voor cb 90 omdat jij er geen last van hebt dat je stats lowerd omdat je nou cb120 bent ik heb het ook op de guthan manier gedaan, en er staat dat er nog geen guide hierover is op Ltf en ik heb gezocht maar ik heb niks gevonden behalve deze guide. 10/10
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: - ~Knights wave ~ eerste guide van Ltf - [WIP]

Bericht door Tristan »

Kalm maar nubay lol :) bedankt nog voor de rate ik heb nog niet zo veel ervaring.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
fatjoe
Berichten: 208
Lid geworden op: zaterdag 27 juni 2009, 19:14

Re: - ~Knights wave ~ eerste guide van Ltf - [WIP]

Bericht door fatjoe »

nubay ik leef in een vrij land waar ik mijn mening kan uiten.

:arrow: ik heb niet gezegd dat het slecht is een 7/10 is al een behoorlijke prestatie
:arrow: ik vind dat de tekst soms te veel onnodige informatie bevat
Afbeelding
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: - ~Knights wave ~ eerste guide van Ltf - [WIP]

Bericht door Roy Boy106 »

Als je overload gebruikt hoef je toch geen restore potion meer nodig?
fatjoe
Berichten: 208
Lid geworden op: zaterdag 27 juni 2009, 19:14

Re: - ~Knights wave ~ eerste guide van Ltf - [WIP]

Bericht door fatjoe »

ja maar niet iedereen heeft overlaods / hulp van iemand met 95 herb
Afbeelding
chowpup
Berichten: 14
Lid geworden op: dinsdag 15 september 2009, 7:16
RS: chowpup (p2p)
Contacteer:

Re: - ~Knights wave ~ eerste guide van Ltf - [WIP]

Bericht door chowpup »

fatjoe schreef:nubay ik leef in een vrij land waar ik mijn mening kan uiten.

:arrow: ik heb niet gezegd dat het slecht is een 7/10 is al een behoorlijke prestatie
:arrow: ik vind dat de tekst soms te veel onnodige informatie bevat
Even voor iedereen als je een fout ziet of onnodige informatie of wat dan ook zeg ff met quote waar het is dat is makkelijker voor de guide maker om het te verbeteren, want ik heb de guide gelezen en onnodige informatie staat er niet zover ik weet of het is me niet opgevalllen. Gewoon een tip voor de de mensen die posten want hier erger ik me soms aan.
Cancel Drop
Berichten: 1887
Lid geworden op: vrijdag 28 december 2007, 18:11
Clan: -
Oude naam: Lante
Contacteer:

Re: - ~Knights wave ~ eerste guide van Ltf -

Bericht door Cancel Drop »

Het is strength en niet strenght. Heel je guide zit vol met deze spelfout O_o
Iedereen maakt nog steeds deze fout. Btw, deze guide is wel mooi, maar algemeen en vind je terug op andere tipsites waar er zelfs screenshots staan hoe je een ridder kan safespotten met een halberd.
Afbeelding
iCapricorn
[/size]
Attack 66/70 -- Strength 70/70 -- Defence 71/99 -- Ranged 83/99 -- Prayer 60/70 -- Summoning 40/70
IceTea Zero
[/size]
Attack 1 -- Strength 1 -- Defence 41/75 -- Ranged 1 -- Prayer 1 -- Summoning 31/95
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: - ~Knights wave ~ eerste guide van Ltf -

Bericht door Tristan »

Cancel Drop schreef:Het is strength en niet strenght. Heel je guide zit vol met deze spelfout O_o
Iedereen maakt nog steeds deze fout. Btw, deze guide is wel mooi, maar algemeen en vind je terug op andere tipsites waar er zelfs screenshots staan hoe je een ridder kan safespotten met een halberd.
Op bijna alle andere tipsites staan guides die hier op ltf ook staan ;) maar het is wel de bedoeling dat mensen ltf gaan gebruiken, als men alleen andere tipsites gaan gebruiken is ltf overbodig, omdat alles op wiki al staat.
Even strength verbeterd.

Rate?
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: - ~Knights wave ~ eerste guide van Ltf -

Bericht door Yves W »

Gast, de hele guide is niet nodig, er is een safespot voor dragon of rune halberds, achter een van die dingen x].
Afbeelding
fatjoe
Berichten: 208
Lid geworden op: zaterdag 27 juni 2009, 19:14

Re: - ~Knights wave ~ eerste guide van Ltf -

Bericht door fatjoe »

Yves W schreef:Gast, de hele guide is niet nodig, er is een safespot voor dragon of rune halberds, achter een van die dingen x].
kort maar krachtig


... en droog
Afbeelding
wagen1000
Berichten: 195
Lid geworden op: zondag 24 mei 2009, 8:57
RS: wagen100 (p2p)
Clan: -

Re: - ~Knights wave ~ eerste guide van Ltf -

Bericht door wagen1000 »

2 vragen waar is die safespot?
en krijg je elke keer als je ze kilt 20k xp of is dat alleen de eerste keer :oops: :?:
Afbeelding owner of de fletchiing skill cape sinds: 22 november 2010
Afbeelding
CallMe Wildy
Berichten: 1883
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2007, 15:21
Clan: add my
Oude naam: wildy343

Re: - ~Knights wave ~ eerste guide van Ltf -

Bericht door CallMe Wildy »

heel erg bedankt! toen ik hem moest doen (combat 97?) weet ik nog wel dat ik daar 3x met 2 verschillende guides heb gestaan, ik heb nog expres regicide gedaan voor die safespot, maar ik kon hem niet gevonden krijgen, toen ik de guthan manier uitvondt :)

naja hij is goed gemaakt:
8/10
voeg me toe op steam:Pannekoek28
PB wel even wie je bent :)
gabrielllll
Berichten: 65
Lid geworden op: zaterdag 17 juli 2010, 16:27
RS: gabrielllll (p2p)
Clan: nofear

Re: - ~Knights wave ~ eerste guide van Ltf -

Bericht door gabrielllll »

kun je piety niet pas gebruiken na het verlsaan van de ridders? :-k :-k :-k
beetje overdreven met de super sets. ik had alleen restore pots gebruikt.
je hebt al 65 defence nodig om king's ransom te starten ](*,)
met 60 prayer heb je ook wat aan de reward #-o

verder is het goed 7/10.
In- of uitklappen •
Afbeelding
thijs1444
Berichten: 911
Lid geworden op: dinsdag 18 augustus 2009, 8:20
RS: thijs1444 (p2p)
Clan: decimus

Re: - ~Knights wave ~ eerste guide van Ltf -

Bericht door thijs1444 »

ik heb gister ook de ridders verslagen. en ik vind het wel een goede guide 8/10.

alleen zou ik geen restore potion mee nemen want je verhoogt je skills met die att def and str ding. en als je dan weer op je gebruikelijke lvl bent drink je ze weer dus die is een beetje overbodig.
In- of uitklappen • als je mee leeft
Iedereen kent het woordje van 6 letters groot..
Voor de één een scheldwoord de ander de dood.. Het niet beseffen wat het met anderen doet..
Wanneer jij dat ene woordje naar hem/haar roept..
Wanneer je zelf de pijn heb gevoelt..
Snap je pas wat men er mee bedoelt..
Je wenst het niemand toe..
Het maakt je kapot..
Je gaat van binnen langzaam verrot..
Je kan niet meer, je bent op.. dood op..Je vecht..,
voor iets waarvan je de betekenis nog niet helemaal beseft..
--zet dit in je profiel als je meeleeft met de mensen die kanker hebben--
In- of uitklappen • mijn skills
Afbeelding
mijn rsn=thijs1444 add me gerust
In- of uitklappen • omdat iedereen het altijd moet weten
hoi
Gesloten