Conquest Guide!

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
bomen ownen
Berichten: 379
Lid geworden op: woensdag 8 juni 2011, 18:32
RS: Soul Samis (p2p)
Clan: beanoodle

Conquest Guide!

Bericht door bomen ownen »

Conquest Guide!
Afbeelding
Dit is mijn eerste guide en ook nog eens mijn eerste post op heel lunagang!
Hoi iedereen, ik maak deze guide over Conquest omdat ik het persoonlijk een leuke activity vind met een goede reward. Ik ga wat uitleg geven over waar het is, het spelletje zelf, wat je met de verschillende troops en commands kan doen en de reward. Voordat je dit spelletje serieus gaat spelen, raad ik je aan het eerste potje te doen met iemand die je kent en het ook voor het eerst doet. Stel geen halve minuut in voor dit potje, maar iets meer, zodat je kan nadenken wat je gaat doen. Vaak speel ik zelf ook nog steeds op één minuut, maar anderen willen liever toch een halve minuut.

Waar is het?
Afbeelding
Je komt er via de squire in Port Sarim, die meestal rond het zwarte vakje op het kaartje is.
Hij brengt je naar de Void Knight Outpost. Misschien ben je hier al eerder geweest om op
pest Control te spelen, dus het komt je misschien wel bekent voor. Hier een kaartje waar je
nou moet zijn om conquest te spelen, het gebouw is blauw omrand. In het gebouwtje zie je
twee captains, een tafel en een trap:
Afbeelding
Voor een beetje globale uitleg over waarom je Conquest speelt moet je met de staande Captain praten, de zittende helpt je een beetje op weg met je troops en commands. Ik raad je aan dit te doen, vooral als je dit nog nooit eerder hebt gedaan. Het lijkt verdacht veel op schaken, maar toch ook weer niet.
Hier in dit kleine gebouwtje kun je natuurlijk geen Conquest spelen, dus hebben ze een soort grot onder het gebouwtje gemaakt waar je naartoe kan via de trap, die je op het plaatje hierboven links ziet. Omdat Runescape geen map laat zien van de grot moeten we het maar hiermee doen:
Afbeelding
Het grijze vakje is de plek waar je staat als je de trap afloopt. In het rode gedeelte kan je andere spelers uitdagen voor een potje Conquest, in het blauwe wordt je door RuneScape tegen een andere tegenstander gezet. In het gele vakje staan 2 Blackboards, daar geef ik nu wat uitleg over. Als het goed is heb je nu je eerste potje achter de rug, dus ga ik wat meer uitleg geven over de verschillende keuzes die je kunt maken. Eerst heb ik het over de troops, daarna over de commands. Je kiest ze op het onderste bord.

De troops
Er zijn 7 verschillende troops: scout, foot soldier, halberdier, archer, mage, knight en champion. Je mag er maximaal 10 kiezen. Ik ga nu de voor- en nadelen geven.
Scout (25 punten)
+ hij is sneller dan de anderen, hij kan namelijk 6 vakjes ver en normaal kan je maar 4 vakjes.
- hij gaat ook heel snel dood, want hij heeft maar 100 lp

Foot soldier (50 punten)
+ hij is goedkoop voor 300 lp
- hij doet maar 100 schade, dus bijster veel doet hij ook niet

Halberdier (75 punten)
+ hij kan 2 vakjes ver slaan in plaats van één van normale mêlee troops
+/- 200 dmg, 200 lp soms is het handig soms is het net te weinig

Archer (100 punten)
+ hij schiet 6 vakjes ver
- hij kan maar 3 vakjes ver lopen
- hij doet maar dmg, net te weinig voor bijvoorbeeld halberdiers of anderen die nog 200 lp over hebben

Mage (100 punten)
+ 200 dmg
+/- 4 vakjes bereik, je hoeft niet de ander te bereiken, maar hij kan jou de volgende beurt wel bereiken

Knight (100 punten)
+/- eigenlijk is er niks bijzonder aan deze man, hij geeft wel zekerheid in combat, want veel dingen mept hij in elkaar, maar komt vaak net iets te kort

Champion (200 punten)
+ Hij is gewoon heel sterk (400 dmg 500 lp)
- alles wordt eraan gericht om hem te killen

De commands

Er zijn 9 verschillende commands, maar je kan er maar 4 gebruiken en geen dubbele, zoals wel mag bij troops. Kies je commands dus goed, want als je de verkeerde kiest heb je snel het probleem dat je leger gewoon niet werkt. Shield Wall op een scout is bijvoorbeeld niet zo handig, tenzij je ook battle Cry of Stoicism wilt gebruiken, maar dan ben je al 2 commands kwijt. De cooldown vertelt hoeveel beurten je moet wachten voordat je hem opnieuw kan gebruiken.

Battle Cry (75 punten, 5 cooldown)
+ 200 extra dmg en lp is best handig, scout kunnen dan bijvoorbeeld een knight killen, in plaats van meteen dood te zijn
- duurt best lang voordat je hem opnieuw hebt

Stoicism (75 punten, 5 cooldown)
+ 400 extra lp is heel veel
- waarschijnlijk komt er nu niks op die troop, want dat heeft toch geen nut

REGENERATE (150 punten, 4 cooldown)
+ Bam! Je champion heft weer full health, terwijl hij net net 100 lp had
- hij is ook alleen voor hem echt nuttig

BOMBARD (200 punten, 2 cooldown)
+ opeens 100 dmg kunnen schieten kan beslissend zijn
- als iets dood gaat door de Bombard, krijg je geen command points. Let dus op dat je eerst bombard doet en de troop daarna pas afschiet

WINDS OF FATE (150 punten, 4 cooldown)
+ je moet soms heel lang wachten voor de cooldown, dus schiet dit flink op
- je kan niet zelf kiezen van welke command de cooldown omlaag gaat

CHARGE (75 punten, 5 cooldown)
+ opeens 2x zover lopen is handig, zeker als je tegenstander dat niet verwacht
- je moet heel lang wachten voordat je hem opnieuw kan doen, dus goed opletten wanneer je hem gebruikt

CHASTISE (50 punten, 3 cooldown)
+ Je kan die ene knigt of champion nog een beurt ophouden
- hij kan nog steeds terugslaan, ga hem dus niet aanvallen met iets met een ranged, anders had het geen nut

VIGILANCE (50 punten, 3 cooldown)
+ eerst slaan is best goed. Dit is vooral handig als je tegenstander hem dan chastised, dan heeft hij een command verspilt
- vaak weten ze dat hij nog terug kan slaan, dus is hij eigenlijk alleen goed voor archers en mages

SHIELD WALL (50 punten, 5 cooldown)
+ je krijgt maar 100 dmg, hoe hoog de hit ook is
- je moet vergeten dat het altijd 100 dmg is, ik zie vaak andere spelers een shield wall doen op bijvoorbeeld een scout-
De rewards
Natuurlijk; een minigame geeft een reward. Zo ook deze. Je krijgt commendations, die ook krijgt bij Pest Control, waarmee je Void kan kopen. Hier ga ik geen uitleg geven, behalve over het nieuwe onderdeel dat er bij gekomen is met conquest: de Deflector. Deze telt ook als een deel van Void, dus je kan een ander onderdeel weglaten. Je kan bijvoorbeeld de gloves, robe bottom, mêlee helm en deflector dragen en dan ook nog eens je Dragon platebody! Je kan nu wel alleen een one-hander dragen, omdat de Deflector een left-hander is, waardoor je die niet meer vrij hebt. Maar hoeveel Commendations krijg je nou? Hoe langer je speelt en hoe meer je doet, hoe meer Commendations. Dit ligt als je wint ergens tussen de 4 en 25 en als je verliest 3-21. Het kan zijn dat dit meer kan zijn, maar dan heb ik dan niet meegemaakt. Het kan voorkomen dat de verliezer meer Commendations krijgt dan de winnaar, dat komt dan omdat de winnaar een veel hogere rating heeft dan de verliezer.

Met speciale dank aan:
Plasmy Flame (heeft me bij Conquest gebracht)
Treehatchet (tegenstander)
X Byz xX (op LTF: xMrThehByez, heeft alle Bb-Codes geregeld)

Ik hoop dat jullie het een goede guide vinden!
Mijn Eerste guide & ook nog eens eerst post: Het is een Conquest Guide!
Afbeelding
tommeke95
Berichten: 1703
Lid geworden op: dinsdag 22 december 2009, 18:58
RS: even wachten (p2p)
Clan: teak

Re: Conquest Guide!

Bericht door tommeke95 »

goede guide alleen dat uitvergrote plaatje is lelijk
8.3/10
Afbeelding

Afbeelding
Dombo 12
Verbannen
Berichten: 4694
Lid geworden op: donderdag 6 augustus 2009, 17:53
RS: Dombo 12 (p2p)
Clan: PvM Addicts

Re: Conquest Guide!

Bericht door Dombo 12 »

Ik mis nog een goede opstelling van de troops ;). Zelf hou ik van 3 champions, 6 scouts :).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
tommeke95
Berichten: 1703
Lid geworden op: dinsdag 22 december 2009, 18:58
RS: even wachten (p2p)
Clan: teak

Re: Conquest Guide!

Bericht door tommeke95 »

ik gebruikte alleen knights en 2magers of archers
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Zakdoekdoos
Berichten: 1833
Lid geworden op: vrijdag 7 januari 2011, 12:23

Re: Conquest Guide!

Bericht door Zakdoekdoos »

Leuke guide, en whoo! ik sta bij de credits ^_^ ^_^
Leuk gemaakt voor de rest, alleen zou ik er een tactiek bij toevoegen, een leuke opstelling en wat het spel voor de rest nog een beetje inhoud (stur het via msn weer door en dan zet ik er wel weer de bb codes bij 8-) )
bomen ownen
Berichten: 379
Lid geworden op: woensdag 8 juni 2011, 18:32
RS: Soul Samis (p2p)
Clan: beanoodle

Re: Conquest Guide!

Bericht door bomen ownen »

Dat plaatje was denk ik onhandig geweest als hij klein was geweest, dan zie het niet zo duidelijk. ik zal eens kijken of ik er nog tactieken bij doe, maar dat ga ik denk ik even regelen als ik vakantie heb, dan heb ik de tijd om alles even op een rijtje te zetten en aan anderen te vragen wat hun goede tactieken zijn.
Mijn Eerste guide & ook nog eens eerst post: Het is een Conquest Guide!
Afbeelding
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: Conquest Guide!

Bericht door Writing »

Goed uitgelegd. ;) 7/10
Afbeelding
raoul268
Berichten: 430
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2008, 17:22
RS: iGorillazz (p2p)
Clan: Skill2Kill

Re: Conquest Guide!

Bericht door raoul268 »

9/10, mooie guide :) precies wat ik nodig had
Afbeelding
^^
Lmao winter :3
zekerpixels
Berichten: 133
Lid geworden op: maandag 23 mei 2011, 10:19
RS: ZekerPixels (p2p)
Clan: Fun United

Re: Conquest Guide!

Bericht door zekerpixels »

9/10
mooie guilde heb zelf nog nooit contest gespeeld maar ga dat zeker doen
Afbeelding
Proud owner of the Duelist Cap Tier 6. 29-06-11.
Proud owner of the Cooking SkillCape. 06-07-11.
Beanoodle
Berichten: 5595
Lid geworden op: vrijdag 20 mei 2011, 22:04
RS: Beanoodle (p2p)

Re: Conquest Guide!

Bericht door Beanoodle »

samis je plaatjes zijn kapot
Nale
Berichten: 166
Lid geworden op: zondag 10 januari 2010, 7:40
RS: Nale (p2p)
Clan: Northern Alliance

Re: Conquest Guide!

Bericht door Nale »

upload je afbeeldingen eventjes opnieuw :P
Plaatje
▅╰╱▔▔▔▔▔▔▔╲╯╯☼
▕▕╱╱╱╱╱╱╱╱╱╲╲╭╭
▕▕╱╱╱╱╱╱╱╱┛▂╲╲╭
╱▂▂▂▂▂▂╱╱┏▕╋▏╲╲
▔▏▂┗┓▂▕▔┛▂┏▔▂▕▔
▕▕╋▏▕╋▏▏▕┏▏▕╋▏▏
▕┓▔┗┓▔┏▏▕┗▏┓▔┏▏
bomen ownen
Berichten: 379
Lid geworden op: woensdag 8 juni 2011, 18:32
RS: Soul Samis (p2p)
Clan: beanoodle

Re: Conquest Guide!

Bericht door bomen ownen »

Ik lees dit een beetje laat :P maar dat komt doordat ik ze zelf niet geüplode heb, maar een vriend. Ik moet het nog een keer fixen.
Mijn Eerste guide & ook nog eens eerst post: Het is een Conquest Guide!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zakdoekdoos
Berichten: 1833
Lid geworden op: vrijdag 7 januari 2011, 12:23

Re: Conquest Guide!

Bericht door Zakdoekdoos »

bomen ownen schreef: Ik lees dit een beetje laat :P maar dat komt doordat ik ze zelf niet geüplode heb, maar een vriend. Ik moet het nog een keer fixen.
Over je plaatjes.... Ik had plaats nodig en heb random wat pics van Imageshacj verwijderd... Nu gebruik ik tinypic zonder account dus dat gaat simpeler :D.
Rallim
Berichten: 1189
Lid geworden op: woensdag 6 februari 2008, 14:38
RS: Raddallin (p2p)
Oude naam: b a 1 0 0
Contacteer:

Re: Conquest Guide!

Bericht door Rallim »

deze informatie staat ook gewoon op lunagang zelf..
misschien zou inderdaad minimaal 1 tactiek handig zijn
Vyrelords Combat Training (Melee/Ranged) | SSD Guide
~Proud owner of Certificate of Proficiency in English (CPE)~
Afbeelding
douder3
Berichten: 3894
Lid geworden op: maandag 4 februari 2008, 12:21
Clan: Nikki <3

Re: Conquest Guide!

Bericht door douder3 »

Dombo 12 schreef: Ik mis nog een goede opstelling van de troops ;). Zelf hou ik van 3 champions, 6 scouts :).
1 scout, 3 champs
-Stoicism
-Regenerate
-Battle Cry
-Charge

Met die set-up heb ik momenteel 1700 ranking
bomen ownen
Berichten: 379
Lid geworden op: woensdag 8 juni 2011, 18:32
RS: Soul Samis (p2p)
Clan: beanoodle

Re: Conquest Guide!

Bericht door bomen ownen »

douder3 schreef:
Dombo 12 schreef: Ik mis nog een goede opstelling van de troops ;). Zelf hou ik van 3 champions, 6 scouts :).
1 scout, 3 champs
-Stoicism
-Regenerate
-Battle Cry
-Charge

Met die set-up heb ik momenteel 1700 ranking
Dat is inderdaad een goeie, mijn setup lijkt daar ook op. Ik hoop me binnenkort een te gaan verdiepen in bb-codes, zodat ik mijn tactieken kan toevoegen.
Mijn Eerste guide & ook nog eens eerst post: Het is een Conquest Guide!
Afbeelding
Plaats reactie