Vallende sterren

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Vallende sterren

Bericht door Siddy00 »

Vallende Sterren
&
Teletubbies!
[/size]
Afbeelding
Ik ben Siddy(00), voorlopig nog tiener en enthousiast speler van spellen als Runescape.
Shooting Stars is een hobby van me in Runescape, en aangezien er nog geen guide voor was (op de fora, tenminste) heb ik besloten om die dan maar zelf te maken ^_^

Allereerst iets over de guide zelf. Ik heb hiervoor twee guides geschreven over minigames (TBWC & GR), maar dit is mijn eerste D&D guide en ik verwacht dat hier een groter publiek voor is vanwege de (relatief hoge) populariteit ervan. Ik heb ook besloten om het gedeelte over Evil Trees voor nu te laten zitten omdat ik daar toch niet zo veel ervaring mee heb en voornamelijk locaties zou overtypen van de lunagang website.



De meesten onder jullie zullen wel weten wat vallende sterren zijn, maar voor degenen die dit niet weten haal ik toch even Wikipedia erbij. Een vallende ster (ook wel meteoor genoemd) is een meteoroïde die de atmosfeer van de Aarde binnendringen en daarin (deels of volledig) verdampen. In het geval dat ze deels verdampen en er nog brokstukken op Aarde landen heet het een meteoriet, en dat is precies waar wij naar gaan kijken!
In elke vallende ster in Runescape zit een buitenaards wezen, een soort teletubby, die je zal belonen als je erin slaagt hem te bevrijden.
Laten we uit solidariteit nog een kort momentje stilte inlasten voor de teletubbies in de vallende sterren die wel volledig verdampen (de meeste dus) :|

Maar denk nu aan degenen die we nog wel kunnen redden en ga sterren jagen! Red de teletubbies!


Zoals te lezen was in de introductie sterven er dagelijks honderden (misschien wel duizenden) teletubbies omdat mensen vergeten ze uit te hakken. Dat zou genoeg reden moeten zijn, maar voor degenen die liever een reden hebben in eigenbelang, hier zijn er een paar:
  • Goede Afbeeldingxp, zeker bij het 'taggen' en hogere layers
  • Niet veel aandacht nodig, je kan tussendoor gemakkelijk iets anders doen
  • Geldelijke beloning
  • Gezellig trainen met andere mensen ^_^
  • Veel gems (als je geluk hebt) Afbeelding
  • ...

In principe zijn er twee hele simpele stappen: Vinden en Hakken
Laten we deze twee stappen nu wat uitgebreider bekijken!

Voor het vinden zijn weer een aantal manieren: toevallig tegenaan lopen, informatie krijgen van iemand of zelf geconcentreerd zoeken.

Toevallig tegen een ster aan lopen kan ik niet echt uitleggen, anders is het niet meer toevallig. Het kan natuurlijk helpen als je net als ik een manie hebt om alles om je heen in de gaten te houden (waar je ook bent) zodat je alles dat in je buurt zit wel in de gaten hebt, maar als je ook maar iets verder gaat verandert het al snel in zoeken :P


Informatie krijgen van iemand is ook niet zo lastig of moeilijk uit te leggen. Je vraagt aan iemand of hij weet waar de ster geland is, of je krijgt toevallig die informatie van iemand. Vervolgens ga je naar de plek die je gehoord hebt en heb je (hopelijk) de ster gevonden!


Geconcentreerd zoeken is de beste manier als je actief naar sterren wilt zoeken en voor de optimale beloning gaat, en is waarschijnlijk ook de lastigste (de eerste is gewon puur geluk, de tweede kost geen moeite).
Allereerst heb je informatie nodig: waar gaat hij landen en wanneer? De waar kun je herleiden naar een van de gebieden in Runescape (in het volgende hoofdstuk meer), de wanneer naar de seconde exact als je er genoeg moeite in steekt en meerdere mensen tot je beschikking hebt, in het slechtste geval naar een tijdsinterval van 20-30 minuten :)
Bij het bepalen van beide gegevens kan een telescoop erg goed van pas komen!
Afbeelding
In- of uitklappen • Telescoop
In de studeerkamer van je huis heb je de mogelijkheid om een telescoop te bouwen. Hoe beter de telescoop hoe nauwkeuriger de gegevens ^_^
Zorg er natuurlijk voor dat je telescoop naar buiten wijst en niet tegen een muur aan kijkt. Aan een uitvergroting van je binnenmuur heb je niet veel.
HoutsoortConstruction levelTijdsinterval
Normaal4424 minuten
Teak649 minuten
Mahogany842 minuten
Verschillende mensen krijgen verschillende tijden (de echte tijd zit er natuurlijk wel tussen!), dus als je meerdere mensen in een telescoop laat kijken kan je die gegevens combineren voor een nauwkeurigere meting. Als jij bijvoorbeeld de tijd 3-12 krijgt en je vriend 9-18 zit de echte tijd dus ergens tussen 9 en 12 minuten. Jouw tijd zal altijd hetzelfde blijven, dus meerdere metingen met jezelf zal niet helpen :D

Een handigheidje dat ik gebruik voor een (onofficieel) nauwkeurigere tijd: zet een stopwatch (nog niet laten lopen) op 1 minuut lager dan de tijd van je telescoop (ik gebruik meestal de eerste tijd, dus bij 2-4 de 2) en blijf in je telescoop kijken (steeds opnieuw klikken) tot hij verspringt. Laat dan je stopwatch lopen en hij loopt op de seconde gelijk met je telescoop! Erg leuk als je vrienden vragen hoe je aan een tijd van 2:30-4:30 komt.

Overigens hoeft de telescoop die je gebruikt niet de jouwe te zijn, dus als je een vriend met een (betere) telescoop hebt kan je die gebruiken, of bijvoorbeeld in wereld 31 bij de house parties proberen (Rimmington / Yanille). Het risico bestaat dat zij dan ook gaan zoeken, maar dat moet je er dan maar voor over hebben ^_^
Als je eenmaal weet waar en wanneer hij landt ga je naar een bank en pak je wat je nodig hebt (teleports, pickaxe, wat andere dingen) en ga je een paar minuten voor inslag terug naar je huis. Als de ster mogelijk landt kijk je weer in je telescoop en hoop je voor het beste. Als je een bericht krijgt dat er een spin op je lens zit of iets anders onzinnigs is je ster geland en kun je gaan zoeken! Als het niet zo is wacht je een minuutje (~50 seconden is zekerder als het je echt veel uitmaakt) en check je dan opnieuw.
Op het zoeken zal ik in het hoofdstuk Waar uitgebreider ingaan, dus dat laat ik nu even zitten :)

Daarnaast moet ik zeggen dat je bonus xp krijgt als jij de ster als eerste vindt (75x je level), dus daarom zou ik ook zo goed mogelijk mijn best doen en niet een houding hebben van "die ster loopt toch niet weg". De ster loopt inderdaad niet letterlijk weg, maar als jij er niet als eerste aankomt loop je de xp van het 'taggen' mis en de xp die de personen die er al bezig zijn al weggehakt hebben in de hoogste laag/lagen van de ster, en dat kan toch oplopen tot zo'n 10-15k xp, afhankelijk van hoe snel (of sloom) je bent.


Okee, nu hebben we de ster gevonden, wat nu?
Kapothakken die hap!
Het hakken is in principe heel simpel: je zorgt ervoor dat je een pikhouweel bij je hebt, in je inventory, je handen of je toolbelt. Vervolgens klik je op de ster en je begint met hakken. De ores die je krijgt zijn stardusts en zijn stapelbaar, dus geen zorgen daarover ^_^
Als je niet onderbroken wordt hoef je niet meer te klikken tot de laag waar je in hakte verdwenen is, dus je kan rustig een krantje gaan lezen of afwassen (of wat jullie verder ook doen) tot dat gebeurt. Houd een oogje op je scherm, je weet nooit wat er gebeurt, maar verder is veel aandacht niet noodzakelijk. Je wordt trouwens onderbroken als je 200 stardusts bereikt, dus houd dat ook even in de gaten.
In- of uitklappen • Gegevens over de ster
Hoe meer lagen een ster heeft, hoe meer xp natuurlijk. De hogere lagen geven veel meer xp, maar hebben ook veel minder stardusts. Het mining level dat je nodig hebt is trouwens de laag x 10 (dus level 40 voor laag 4, level 90 voor laag 9).
LaagXp per stardust
114
225
329
432
547
691
7114
8145
9210
Als je het mining level niet hebt kun je gewoon wachten tot andere mensen genoeg hebben weggehakt en hij op een laag zit die jij waar jij wel mee kan helpen.
Dan nu het onderdeel waar mensen de meeste problemen mee hebben: waar kun je die sterren nou precies vinden? In dit hoofdstuk zal ik elk gebied met zijn mogelijke landingsplekken en vervoer daarnaartoe bespreken. Om het onpartijdig te houden ga ik gewoon vrolijk van zuid-west naar noord-oost :)


PGT, ofwel Piscatoris, Gnome Stronghold of Tirannwn
Welkom in de meest westelijke hoeken van Runescape! Deze tocht kan je leiden naar de uitgebreide jachtgebieden van Piscatoris, de Tree Gnome Stronghold of de elfenstad Lletya! Voor Lletya heb je een deel van de quest Mourning's Ends Part I nodig, voor de rest zijn er geen directe eisen. Daarnaast is het een leuk gebied waarin je na wat quests / skills zowat direct bij elke plek kunt aankomen.
PlaatjeWaarVervoer
AfbeeldingVlak bij de iron mijn net buiten de Piscatoris Fishing ColonyFairy Ring AKQ (ring of slaying), Phoenix Lair Teleport, Spirit Kyatt
AfbeeldingNet ten westen van de spirit tree in de Gnome StrongholdSpirit Tree, Gnome Glider, Hot Air Balloon
AfbeeldingIn de zuid-westelijke hoek van Lletya, net ten zuiden van de ingangTeleport Crystal (iets anders zou ik streng afraden)

Kandarin, het koninkrijk van Ardougne, inclusief Yanille en Seer's Village
Dit is ook een gezellig gebied, en gemakkelijk voor iemand die van tasks houdt. Zeker de Ardougne easy tasks (voor de Monastery teleport van de cape) komen goed van pas. De Seer's Village hard tasks kunnen leuk zijn om sneller naar de Coal Trucks te komen maar schelen niet veel. De Ardougne hard tasks zijn leuk om snel naar Yanille te komen, anders is een huis in de stad ook prima (Construction 50+) :)
PlaatjeWaarVervoer
AfbeeldingYanille, net tussen de bank en de magic guild. Erg leuk in wereld 31 waar er gemiddeld zo'n 100 mensen per minuut langsrennenWatchtower Teleport (Watchtower Quest, Ardougne hard tasks aangeraden), House Teleport
AfbeeldingDe mijn bij de monastery net ten zuiden van Ardougne. Zeer gezellig in wereld 60Ardougne Cloak 1+, Ardougne Teleport, Spirit Tree (khazard battlefield)
AfbeeldingDe mijn net ten zuid-westen van Port KhazardRennen vanaf de monastery of Yanille (zie boven), Port Khazard Teleport (lunars spellbook, komt niet goed uit en ook niet sneller dan rennen)
AfbeeldingDe coal mijn met hordes beren op de weg naar de Legend's GuildFairy Ring BLR (ring of slaying), Ardougne Teleport
AfbeeldingDe Coal Trucks ten westen van Seer's VillageCamelot Teleport en westelijk rennen over het spoor(Seer's Village hard tasks), Skill Necklace en noord-westelijk rennen over het bruinige gebied (Fishing Guild)

F/L, ook bekend als Fremennik Lands / Lunar Isle
Deze ster vereist een hoop vervoer en rennen, en een aantal goede teleports komt dan ook goed van pas. Ook zijn de meeste sterren gebonden aan quests en is die op Lunar Isle middenin de Suqahs (zou ik niet aanraden aan wie dan ook, deze kunnen je bevriezen). Voor die op Miscellania moet je begonnen zijn aan Throne of Miscellania, voor die op Jatiszo en Neitiznot heb je delen van Fremennik Isle nodig en om op Lunar Isle te geraken moet je een eind gevorderd zijn met Lunar Diplomacy. Verder heb je ook voor de mijn in Relekka nog een quest nodig, Fremennik Trials. Maar als je een hoop quests gedaan hebt kan er nauwelijks wat misgaan en heb je alleen nog wat rennen nodig, en vervoer naar Relekka (hiervoor zijn de chipped tablets uit Love Story erg handig, of gewoon je huis daar hebben staan ^_^
PlaatjeWaarVervoer
AfbeeldingDe mijn buiten de ingang van Keldagrim, ten oosten van Relekka. Tevens ook de enige zonder quest-vereisten. Let op dat Hati hier nog in de buurt ronddwaalt en nogal hongerig is!Fairy Ring DKS (ring of slaying), House Teleport (chipped, Relekka) / Lyre en naar het noord-oosten rennen
AfbeeldingDe mijn van Relekka. Waarschijnlijk heb je gezelschap van wat pures bij de Rock Crabs die niet naar binnen kunnenHouse Teleport, Lyre
AfbeeldingDe mijn van Miscellania, ten noorden van het kasteelFairy Ring CIP (ring of slaying), Miscellania Teleport, Ring of Wealth (Miscellania)
AfbeeldingBij de ingang van de mijn van Jatiszo, net ten noord-westen van de stad tegen de muur aanHouse Teleport / Lyre en de boot nemen naar Jatiszo, dan de westelijke poort uit
AfbeeldingOp Neitiznot, het kleine eilandje aan de oostkant van het eerste eiland, pas op voor de trolls!House Teleport / Lyre en de boot nemen naar Neitiznot, ga de brug over naar het eerste eiland, ren helemaal naar het oosten en ga dan de brug over naar het kleine eilandje
AfbeeldingOp Lunar Isle, net buiten de ingang naar de Lunar Ore mijn in het noord-oosten van het eiland, middenin de Suqahs (magisch-begaafd dit keer)Home Teleport (lunar spellbook), Astral Altar teleport (wicked hood met omni-talisman), House Teleport / Lyre en de boot nemen naar Pirate's Cover / Lunar Isle

C/K, wat staat voor Crandor Isle & Karamja
Dit is een relatief makkelijk gebied dat erg leuk is. Op de mogelijke locatie op Crandor Isle na is alles snel te bereiken, dus dit is een prima ster voor een team. Je zult eventueel Shilo Village willen doen in combinatie met de Karamja hard tasks. Ook zijn (chipped) house teleport tablets naar Brimhaven erg handig. Voor Crandor Isle is trouwens ook de quest Dragon Slayer nodig, neem ik aan.
Ik zou zeggen, geniet van het tropische klimaat, na de tropische ster in het noorden is dit een leuke afwisseling! :D
PlaatjeWaarVervoer
AfbeeldingOp de zuidwestelijke hoek van Crandor Isle. Verreweg de sloomste plek om te komen, dus of als eerste of als laatste doenAmulet of Glory (Karamja), naar het westen de vulkaan in, door de muur langs de lesser demons en Elvarg rennen, langs het touw naar boven. Ren vervolgens naar de westkust van het eiland en ga dan langs de kust naar het zuiden
AfbeeldingBij de edelstenen-mijn in Shilo VillageKaramja Gloves 3+ en dan de trap op, Cart systeem en naar het noorden van Shilo Village rennen
AfbeeldingDe mijn vlakbij het Nature Altar (net ten noord-westen). Hier komen geregeld Graahks voorbijrennen (samen met wat mensen trouwens), dus soms krijg je ook gezelschap :)Nature altar teleport (wicked hood met omni / nature talisman), Nature altar teleport (GOP tablet), Fairy Ring CKR (ring of slaying), Spirit Graahk
AfbeeldingDe mijn bij de Brimhaven Dungeon(chipped) House Teleport (Brimhaven), met enige andere manier gaat dit een stuk langzamer
AfbeeldingDe hoefijzer-vormige goudmijn op het schiereiland noord-west van BrimhavenHouse Teleport en rennen, Fairy Ring BJR (ring of slaying, Holy Grail quest, magic whistle)

Asgarnia, het koninkrijk van Falador en omstreken, inclusief Rimmington
Een mooi centraal gelegen gebied met makkelijke teleports dichtbij elke locatie. De enige mogelijke eis is het hebben van Crafting level 40 en een brown apron als hij in de Crafting Guild landt. Een zeer gezellig land met mooi weer en ongeveer ons klimaat, zo niet iets warmer. Niet te warm, niet te koud, lekker zonnetje, wat wil je nog meer? ^_^
PlaatjeWaarVervoer
AfbeeldingIn de mijn van de Crafting Guild, de enige plek met een eisSkill Necklace (Crafting Guild) lijkt me het snelst, desnoods een Clan Vexillum
AfbeeldingIn de mijn van Rimmington, ongeveer in het midden. In wereld 31 lopen hier nog eens wat mensen voorbij vanwege de POH portal vlakbij(chipped) House Teleport (Rimmington) en even naar het noord-oosten rennen, Skill Necklace (Crafting Guild) / Clan Vexillum
AfbeeldingIn de stad van Falador zelf, net buiten de Artisan's WorkshopSkill Necklace (Mining Guild), Falador Teleport
Komt laterBij de mijn net ten westen van Falador, op de weg naar Taverley DungeonSkill Necklace (Crafting Guild) en naar het noorden rennen, Falador Teleport en naar het westen rennen
De locatie van de mijn bij Falador is vanwege de update iets anders geworden, dus daar kijk ik naar zodra ik weer kan spelen.



Misthalin, ook bekend als Varrock / Lumbridge
Deze landen en steden zijn waarschijnlijk het meest bekend onder ons, bijna iedereen hier is begonnen in Lumbridge en Varrock, en kent het gebied en het vervoer ook prima. Geweldige ster voor beginnende spelers, geen eisen behalve het mining level om de ster te hakken :D
PlaatjeWaarVervoer
AfbeeldingNet buiten de koper / tinmijn in de Lumbridge Swamps (zuid-oostelijk)Lumbridge (Home) Teleport en zuidelijk rennen!
AfbeeldingNet ten zuiden van de mijn ten zuid-oosten van VarrockVarrock Teleport en zuid-oostelijke rennen (zuidelijke of oostelijke poort), Duel Ring (Arena) en noordelijk rennen
AfbeeldingEen paar stappen ter noord-oosten van Aubury's winkel in Varrock. Altijd leuk met essence miners (vooral met de bots vroeger)Varrock Teleport en oostelijke rennen
AfbeeldingDe mijn ten zuid-westen van Varrock, bij de Champion's GuildCombat Bracelet (Champion's Guild), Varrock Teleport en zuid-westelijk rennen

Desert, wat staat voor Kharidian Desert & Al Kharid
Van de zeeklimaten, de tropen en de ijselijke kou in het noorden gaan we nu naar de ondraaglijke hitte van de woestijn! Er zijn 7 mogelijke plekken, waarvan 3 op plekken waar je water nodig hebt. Wees ook voorbereid op een hoop rennen als je wat pech hebt, en ook hierbij komen sommige quests van pas ;)
PlaatjeWaarVervoer
AfbeeldingBij de Duel Arena, net ten westen van de Challenge Hall. Ik zou hierbij geen Duel Arena werelden aanradenRing of Duelling (Arena), andere mogelijkheden zijn hoe dan ook slomer en hier zijn geen vereisten voor
AfbeeldingMiddenin de mijn ten noorden van Al Kharid, ook wel bekend als Scorpion MineRing of Duelling (Arena) en naar het noord-westen rennen (de mijn in)
AfbeeldingNet buiten de bank van Al Kharid, deze wordt altijd erg snel gevonden vanwege de mensen die smithing of cooking trainenAmulet of Glory (Al Kharid) en buiten de westelijke muur van het paleis klikken, dan loop je er vanzelf naartoe
AfbeeldingNet buiten de bank van Nardah in het zuid-oosten van de stadNardah Teleport (hoogst aangeraden), Carpet systeem naar Nardah
AfbeeldingDe mijn ten noorden van Uzer, helemaal in het noord-oostelijke hoekje van de woestijnDominion Medaillon en naar het noord-oosten rennen, carpet systeem naar Uzer en naar het noorden rennen
AfbeeldingNet buiten de mijn ten zuid-westen van Nardah, ook wel bekend als de Vulture MinePharaoh's Sceptre (Agility Pyramid, Jaleustrophos) en naar het noorden, Nardah Teleport en naar het zuid-westen, carpet systeem naar Sophanem en naar het noorden
AfbeeldingIn het midden van de Quarry (granite en sandstone mijn) in het zuid-westen van de woestijnPharaoh's Sceptre (Ancient Pyramid, Jaldraocht), Camulet / Cramulet, carpet systeem naar Menaphos


M&M, Morytania & Mos Le'Harmless
Voor een leuke afwisseling is dit gebied gevuld met weerwolven, vampieren en piraten! Van de drie mogelijke locaties hebben drie een quest-eis (Cabin Fever & In Aid of the Myreque, Priest in Peril om het gebied in te komen), dus dit is een prima uitdaging voor iemand die van quests en/of minigames houdt ;)
PlaatjeWaarVervoer
AfbeeldingNet buiten de bank van Canifis, altijd lekker drukKharyrll Teleport (POH portal is erg handig)
AfbeeldingNet ten noord-oosten van de bank van Burgh de RottDrakan's Medaillion (Branches of Darkmeyer), Games Necklace (met level 500+ in Temple Trekking), Trapdoor + Swamp Boaty vanuit Canifis
AfbeeldingNet buiten de bank van Mos Le'Harmless (lekker veel banken ^_^)Ectophial + boot (Bill Teach)

Wilderness, de grote grijze, verkoolde, verbrandde en grotendeels dode massa ten noorden van Misthalin
Welkom op het laatste programmapunt van onze excursie door Runescape! Dit is niet een ster die ik zelf vaak doe vanwege het risico van pker's. Zelfs als je alleen een pickaxe meeneemt en niets kwijt kan raken zijn er nog steeds zielepoten die je doden, simpelweg om je te pesten. Het kan het waard zijn, zeker op een meer afgelegen locatie, maar wees bereid om dood te gaan en terug te moeten komen, of het op te geven als er een pker is die bij de ster blijft :|
PlaatjeWaarVervoer
AfbeeldingNet buiten de Mage Arena in wilderness level 50De hendel in Ardougne of Edgeville (neem een mes mee, toolbelt werkt ook), Ice Plateau teleport
AfbeeldingDe mijn net ten oosten van de Pirate Hideout in wilderness level 50, ten westen van de Mage ArenaWestelijk rennen vanaf de Mage Arena, Ice Plateau teleport
AfbeeldingDe runite rocks aan de noordkant van de Lava MazeWilderness Obelisks (de lvl 44 met ijs) en naar het oosten rennen, Ice Plateau Teleport
AfbeeldingDe Hobgoblin Mine in level 35 wilderness (aggressieve hobgoblins)Wilderness Obelisks (lvl 44, 35 of 28) en respectievelijk naar het zuiden, westen of noorden rennen
AfbeeldingDe Skeleton Mine in level 10 wilderness (aggressieve skeletons)Amulet of Glory (Edgeville) / Combat Bracelet (Monastery) en noord-westelijk rennen
AfbeeldingDe mijn naast de Zamorak Mage in level 6 wilderness (aggressieve skeletons)Amulet of Glory (Edgeville) en iets naar het noorden
Zo, daar zijn we dan mooi doorheen :D


Nu dan de vraag die maar blijft terugkomen: Zal ik solo gaan of met een team?
Elke manier heeft zijn eigen voor- en nadelen, dus het is gewoon afwegen wat voor jou het zwaarst telt.

Er zijn met teams twee mogelijkheden: het team gaat hoe dan ook naar de ster zoeken, of het team gaat zonder jou niet naar de ster zoeken (jij stelt het samen, bijvoorbeeld)

Als het team hoe dan ook naar de ster gaat zoeken zou ik me er sowieso bij aansluiten. Anders heeft het team waarschijnlijk alle locaties al bezet en moet jij het verder in je eentje opknappen.

Als het team er niet naar zou gaan zoeken moet je afwegen wat je liever hebt:
In je eentje heb je veel minder xp, maar het duurt ook veel minder lang (in je eentje zijn de laatste 2-3 lagen echt een hel) en het is minder gezellig. Als de gezelligheid je niet boeit is het nog xp tegen tijd :)


Solo

Als je besluit in je eentje te werken zou ik gewoon bij een telescoop blijven staan en wachten tot de ster geland is. Vervolgens teleporteer je naar de plek die het snelst te bereiken is voor jou. Als het daar niet is ga je naar de volgende, enzovoort tot je de ster gevonden hebt. Ga in geen geval een lastige plek ergens tussendoor of als eerste doen als je bij je telescoop staat!
Als je de tijd in seconden nauwkeurig weet ga je als eerst naar de lastigste plek (als je daar binnen een minuut kunt komen), dat scheelt later weer tijd. Vervolgens ga je de rest af in volgorde van snelheid ^_^
In- of uitklappen • Mijn volgordes
  • PGT: Lletya (teleport crystal), Gnome (ring of duelling + spirit tree), Piscatoris (ring of slaying + fairy ring AKQ)
  • Kandarin: Yanille (watchtower teleport + ardougne hard tasks), Monastery (ardougne cloak 1+), Khazard Mine (rennen vanaf Monastery), Legend's Guild (ardougne teleport + rennen), Coal Trucks (camelot teleport + seer's village hard tasks + rennen (veel rennen))
  • F/L: Keldagrim (ring of slaying + fairy ring DKS), Relekka (chipped house teleport), Miscellania (ring of slaying + fairy ring CIP), Jatiszo (chipped house teleport + boot), Lunar Isle (wicked hood naar astral altar), Neitiznot (chipped house teleport + boot)
  • C/K: Shilo (karamja gloves 3+), Nature Mine (wicked hood naar nature altar), Brimhaven Dungeon (chipped house teleport), Horseshoe Mine / noordwest van Brimhaven (rennen vanaf Brimhaven Dungeon), Crandor Isle (amulet of glory naar karamja, door de vulkaan, veel rennen)
  • Asgarnia: Rimmington (chipped house tablet), Mining Guild (skill necklace), Crafting Guild (skill necklace), Falador Mine (rennen vanaf Crafting Guild)
  • Misthalin: Champion's Guild (combat bracelet), Aubury (varrock teleport), Varrock Southeast (rennen vanaf Aubury), Lumbridge Swamp (home teleport + rennen)
  • Desert: Al Kharid Bank (amulet of glory), Duel Arena (ring of duelling), Scorpion Mine (ring of duelling), Nardah Bank (nardah teleport), Vulture Mine (rennen vanaf Nardah), Quarry (cramulet), Uzer (dominion medaillon)
  • M&M: Canifis Bank (kharyrrl portal), Burgh de Rott (drakan's medaillion), Mos Le'Harmless (ectophial + boot)
  • Wilderness: Zamorak Mage (amulet of glory), Skeleton Mine (rennen vanaf Zamorak Mage), Mage Arena (amulet of glory + hendel), Pirate Hideout (rennen vanaf Mage Arena), Runite Rocks (rennen vanaf Pirate Hideout, het is een eindje), Hobgoblin Mine (rennen vanaf Runite Rocks, ook een eindje)


Team

Als je besluit in een team te werken moet je even de regels van dat team begrijpen. Zelf heb ik alleen in W31 Stars gewerkt (in wereld 31, natuurlijk), dus ik kan niet alle regels van alle teams garanderen, maar ik kan wel de werking uitleggen van een team dat op 1 wereld een ster gaat zoeken.
In- of uitklappen • Een team op 1 wereld
Allereerst heb je de scoper. Deze blijft bij zijn telescoop tot de ster geland is en zal de tijd doorgeven. Eventueel kan hij ook helpen met zoeken als het nodig is.
Daarnaast heb je de spotters. Deze zoeken naar de ster en staan klaar op een van de plekken (liefst de meer afgelegen). Als er nog plekken over zijn die niet bezet zijn kunnen zij hier naartoe gaan als de ster niet op hun locatie geland is.

Als de scoper Landed! roept roep je of hij op jouw spot is geland of niet. Als hij er niet geland is (waarschijnlijk) roep je "Horseshoe (naam van de spot) clear". Leer dus de namen die je team gebruikt om de verschillende plekken aan te duiden. Als hij er wel geland is roep je "Landed Horseshoe (naam van je spot)", met zodra je hem kan examinen ook de grootte: "Horseshoe S6 (size 6)".
Neem nog even de regels door omtrent het uitnodigen van andere mensen die niet meegeholpen hebben, zogenaamde freeloaders.

Als de teletubby uitgegraven is zeg je nog even "Horseshoe tubbied", bedank je voor de ster en ga je verder met waar je daarvoor mee bezig was ^_^

Een goede voorbereiding is het halve werk.
Dit gezegde klopt natuurlijk ook in dit geval! :D

Zorg ervoor dat je ruim van tevoren je stopwatch / keukenwekker / wat dan ook gelijkstelt aan je telescoop en begin zo'n 5-10 minuten van tevoren met het voorbereiden. Haal je teleports van je bank en wat je verder nog nodig mocht hebben.

Wat ik bijvoorbeeld meeneem voor een Desert ster:

Afbeelding

Rood zijn de teleports
Groen de dingen voor het minen zelf
Blauw handig om mee te nemen
Geel voor entertainment ^_^
  • Pickaxe, of je moet met de bronzen uit je toolbelt gaan werken, maar dragon / rune gaat toch een stuk sneller ^_^
  • Sacred Clay Pickaxe als je die toevallig hebt en wilt gebruiken
  • Clan Ring (mining) voor wat bonus xp
  • Amulet of Glory (charged) en Ring of Wealth (charged) geven een betere kans op edelstenen en een kans op dubbele
  • Gem Bag, voor het geval je inventory overloopt met uncuts :P (ik heb een keer de 37 bereikt, dus het is handig)
  • House Teleports, gewoon als je even weg moet
  • Golden Mining outfit voor bonus xp als je wilt, wat mij betreft iets te zwaar
  • Enchanted water tiara als je in de woestijn bezig bent
  • Leuke outfit als je dat belangrijk vindt
  • Eten voor je eekhoorn :D
  • Eventueel eten voor jezelf en vrienden
  • ...

[/size]
En dan nu het deel van de guide waar iedereen op heeft gewacht: wat schuift dit nou eigenlijk?

Allereerst mining xp, dit kan flink oplopen! Als je de ster 'tagt' krijg je al bonus xp, en verder nog een fors aantal afhankelijk van de grootte van de ster en het aantal mensen, oplopend tot 80k xp als je een size 8 in je eentje weet te doen. Met sacred clay pickaxes kun je het nog eens verdubbelen, doe je clan ring er nog bij en je zit al 200k xp (inclusief tag) van een lvl 8 ster solo :shock:

Daarnaast is er ook nog eens een geldelijke beloning, bestaande uit geld, runes en ores, en een mining boost. De mining boost geeft je de kans om extra ores te krijgen bij het minen, wat stapelbaar is met de Varrock Armour bonus (dan heb je een kans op 3 ores). De geldelijke beloning bestaat uit coins/cash/gp/???, cosmic en astral runes en wat gold ores. De precieze verhouding ken ik niet, maar voor 200 stardusts (maximale beloning) is het:
  • 50,002 gp
  • 152 cosmic runes en 52 astral runes
  • 20 gold ores
  • 15 minuten mining boost
Dit kun je dus allemaal krijgen door je stardust aan de teletubby te geven die je net bevrijd hebt. Je kan maar eenmaal per dag je beloning opeisen, maar je kan zoveel sterren zoeken en hakken als je wilt (hoewel, het theoretische maximum is het aantal werelden maal 12, als je elke ster binnen een minuut af hebt en het hoppen instant gaan. Je zou dan nog steeds 24 uur non-stop bezig zijn, maar het is dan ook theoretisch).

De mining boost, net als de woodcutting boost van evil trees, wordt bevroren als je uitlogt, dus je kan ook uitloggen zodra je hem hebt en hem nog steeds hebben als je de volgende keer weer inlogt. Een ster doen met de bonus van de vorige ster is altijd lachen ^_^



Slot
Ik wil graag de Lunagang bedanken voor de wereldkaart die ik heb gebruikt en natuurlijk het forum.
Zoals altijd wordt opbouwende kritiek op prijs gesteld, ik vergeet altijd de helft van wat ik van plan was te typen ^_^
Het meeste weet ik uit eigen ervaring en heb ik ter plekke ingetypt, alleen wat precieze gegevens moest ik nog opzoeken (de xp voor een size-9 bijvoorbeeld, aangezien ik die op dit moment niet kan doen). De plaatjes heb ik overigens gemaakt met de wereldkaart van de Lunagang, niet gekopieerd :)

Zodra ik een computer heb die het spelen weer aankan zal ik wat meer plaatjes (en misschien een filmpje, als ik leer hoe dat moet) maken van de jacht zelf :D
Hier een filmpje van de jacht op een PGT-ster :D
Misschien handig om hem wat uit te vergroten vanwege de chatboxes (ze zijn wat klein als je hem normaal afspeelt).

Hopelijk wordt hier nog eens gebruik van gemaakt. Veel plezier en succes met de jacht!
Red de teletubbies!!


Klik hier om weer naar boven te gaan :)
Laatst gewijzigd door Siddy00 op zondag 19 januari 2014, 23:29, 10 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
troyisdebom
Berichten: 16
Lid geworden op: zondag 1 januari 2012, 19:40

Re: Vallende sterren

Bericht door troyisdebom »

Zeer nice guide en mooie layout, BRAVO 10/10 :bier:
http://wamjelly.com/?ref=206802 Gratis Runescape Membership Zonder Moeite.
http://wamjelly.com/?ref=206802 Gratis Runescape Membership Zonder Moeite.
http://wamjelly.com/?ref=206802 Gratis Runescape Membership Zonder Moeite.
http://wamjelly.com/?ref=206802 Gratis Runescape Membership Zonder Moeite.
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: Vallende sterren

Bericht door Marni42 »

Mooie guide, nice titel ook. Mooie lay-out zoals hierboven ook al gezegd is. Maar de titel maakt het af.
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Vallende sterren

Bericht door Siddy00 »

Fijn dat het in de smaak valt ^_^
Met dank aan ImageShack voor het uploaden van de plaatjes, trouwens :D
Afbeelding
broodoos
Berichten: 3125
Lid geworden op: maandag 29 december 2008, 19:58

Re: Vallende sterren

Bericht door broodoos »

mooie guide, ik vind het ook wel eens leuk om een vallende ster te kappen als ik in de buurt ben ^^
Afbeelding
Hidde
Berichten: 7184
Lid geworden op: donderdag 21 augustus 2008, 13:27

Re: Vallende sterren

Bericht door Hidde »

Super handig! Heel duidelijk :)
Gebruikersavatar
Il Seduttore
Berichten: 2120
Lid geworden op: maandag 26 februari 2007, 16:23
RS: Profane_Dart (OSRS)
Oude naam: eendje56

Re: Vallende sterren

Bericht door Il Seduttore »

Duidelijke, goede guide

Nieuwe GOTM?
Waarom lees je dit?
ThaScorpionn
Berichten: 2561
Lid geworden op: dinsdag 1 april 2008, 16:43
RS: Thascorpionn (OSRS)
Clan: World of Warcraft

Re: Vallende sterren

Bericht door ThaScorpionn »

Inderdaad mooie guide! Naar mijn mening gebruik je iets teveel tekst, dus soms heb ik wel een tl;dr neiging. Misschien dat je daarom sommige stukken kunt weglaten?

Verder qua inhoud prima uitgelegd! GVDM weet ik niet, we zijn nog vroeg in de maand. :D
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Vallende sterren

Bericht door Mystery »

Ziet er in ieder geval boeiend uit!
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Vallende sterren

Bericht door Siddy00 »

Is het echt de hoeveelheid tekst of de verhouding tekst:plaatjes/andere dingen? Ik kan momenteel nog niet werken aan andere plaatjes (5-6 fps in de lobby, laat staan in-game), maar zodra ik klaar ben met de nieuwe zal ik er nog wat toevoegen over het vinden, taggen, de clan en de beloning :P
En een filmpje als ik kan uitvogelen hoe dat werkt ^_^

En bedankt :D
Afbeelding
Writing
Berichten: 1265
Lid geworden op: zondag 6 december 2009, 19:55
RS: Gestopt
Clan: ELlTE
Oude naam: Rogiertje
Contacteer:

Re: Vallende sterren

Bericht door Writing »

Sommige plaatjes ogen voor mij wat klein, en aan de lay-out zou je nog aan kunnen werken. Maar dat neemt niet weg dat het geen prima guide is natuurlijk! ^_^
Afbeelding
Tim3
Berichten: 886
Lid geworden op: vrijdag 15 juli 2011, 18:45

Re: Vallende sterren

Bericht door Tim3 »

erg mooi :P . alleen bij die oranje kleurtjes ga ik er van uit dat het een link is. misschien dit een andere kleur doen :P
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Vallende sterren

Bericht door Siddy00 »

Rogiertje schreef: Sommige plaatjes ogen voor mij wat klein, en aan de lay-out zou je nog aan kunnen werken. Maar dat neemt niet weg dat het geen prima guide is natuurlijk! ^_^
Als het hier gaat om de plaatjes van de locatie kan ik het zeker begrijpen. Ik heb maar gewoon 100 bij 100 pixels gedaan. Ik zou ze groter kunnen nemen als dat duidelijker is (150, 200, 250?) :)

Tim3 schreef: erg mooi :P . alleen bij die oranje kleurtjes ga ik er van uit dat het een link is. misschien dit een andere kleur doen :P
Ik zie wat je bedoelt, inderdaad nogal verwarrend :P
Ik zal de niet-links wel veranderen in teletubby-blauwgroen, ik hoor het wel als daar nog klachten over zijn ^_^
Afbeelding
Gebruikersavatar
inferno quest
Berichten: 77
Lid geworden op: donderdag 10 november 2011, 9:06
Oude naam: eclipsis

Re: Vallende sterren

Bericht door inferno quest »

zeer mooie uitgebreiden quest 10/10 =D>
imCedric
Berichten: 122
Lid geworden op: woensdag 21 december 2011, 9:46
Oude naam: jijweetnietwieikben

Re: Vallende sterren

Bericht door imCedric »

inferno quest schreef: zeer mooie uitgebreiden quest 10/10 =D>
quest? huh :?:
Ex-gebruiker 35543
Berichten: 7802
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 20:09

Re: Vallende sterren

Bericht door Ex-gebruiker 35543 »

Hidde schreef: Super handig! Heel duidelijk :)
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Vallende sterren

Bericht door Siddy00 »

Bedankt allemaal! ^_^

Mijn computer wordt trouwens pas de 29e geleverd (om de een of andere reden anderhalve week uitgesteld), dus het duurt nog even voordat ik filmpjes zal kunnen toevoegen :P
Afbeelding
xUnknownlordx
Berichten: 1
Lid geworden op: donderdag 1 maart 2012, 18:12
RS: Unknownlord (p2p)
Clan: Malicious Intent

Re: Vallende sterren

Bericht door xUnknownlordx »

Goede plaatjes, overzichtelijk. 10/10 ^_^
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: [Guide van de maand]Vallende sterren

Bericht door Erwin »

Gefeliciteerd Siddy00 met de Guide van de maand!
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: [Guide van de maand]Vallende sterren

Bericht door Daan »

Gefeliciteerd! Moet nog wel een spatie bij in de titel.

Verder, mooie guide hoor.
Plaats reactie