Quest: Let Them Eat Pie

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
xBlackBible
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 24 januari 2011, 0:42
RS: xBlackBible (p2p)
Clan: geen.
Contacteer:

Quest: Let Them Eat Pie

Bericht door xBlackBible »

Ik verveelde me vandaag, dus ik dacht; Laat ik maar een guide schrijven voor de nieuwe membersquest voor op Lunagang.
Ik zou graag een beoordeling willen, omdat dit mijn eerste zelfgeschreven guide is.

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk
Lengte: Kort/Gemiddeld
Startpunt: Praat met Nails Newton buiten de Pick en Lute tavern in Taverley.
Alleen voor members: Ja
Eisen: Geen
Benodigde spullen: 1 Empty Pot, 1 Potato, 1 Raw Crayfish, Wheat & Fishing Bait

Nails Newton heeft je hulp nodig, hij heeft een klusje, er is boven in de Pick een merchant, en daar moet Nails dus iets van hebben. Nails vertelt je, dat hij het graag zelf zou willen doen, maar hij het niet kan omdat hij tegenwoordig niet meer in het 'illegale' gebied zit. Hij vraagt je dus om hem te beroven, jij vindt dit niet erg heroïsch klinken. Hij vertelt je zachtjes te doen, aangezien die man niet bepaald vriendelijk is. Nails vertelt je dat zijn naam Rolo the Stout is, en hij vertelt je ook dat hij momenteel al het voedsel in het gebied goedkoop koopt, en weer erg duur verkoopt aan de mensen in het dorp. Hij zegt je goed te luisteren, Nails vertelt dat hij slechts het zegel van Rolo wil hebben, om de brief die Nails heeft vervalsd, te verzegelen waar in staat dat hij al het voedsel weggeeft aan de dorpelingen.

Nails vraagt je eerst om een taart te maken die ervoor zorgt dat Rolo een tijdje niks kan doen. Jij vraagt je direct af of hij vergiftigen bedoelt, dit bedoelt hij gelukkig niet, maar hij bedoelt iets waar Rolo wel een tijdje door in het ziekenhuis zal liggen. Jij vraagt je af, waarom je niet nu direct het zegel kan verkrijgen. Nails vertelt je, dat hij het zegel boven in een kist naast zijn tafel bewaart, voor het geval hij een document moet verzegelen. Nails denkt niet dat het zegel Rolo zijn eerste prioriteit zal zijn, als hij moet overgeven.

Als eerste moet je het moeilijkste item in het recept hebben; De deegkorst. Je moet flour mengen met het Fishing Bait.
Ga naar de molen in het Zuiden, pick daar wat wheat, en pak wat fishing bait die bij de Dead Trolls in het Noorden liggen. Loop terug naar de molen, en ga naar boven, doe eerst de wheat in de hopper, doe vervolgens het fishing bait bovenop en trek aan de hendel. Loop vervolgens naar beneden en vul je pot met het goedje dat in de bak ligt, en breng het naar Nails.

Hij zegt dat hij er wel een pie shell van zal maken, en dat je iets smerigs nodig hebt om hem mee te vullen, hij vraagt je om een rauwe crayfish te halen en hem te begraven in een veld, en hem even te laten zitten tot hij een beetje 'rijp' is, je kunt de crayfish op 3 plaatsen begraven; In het flax veldje, het dierenverblijf of in het wheat veldje, hij raadt je het flax veldje aan. Nu krijg je ook een nogal smerige pie shell van Nails, nadat je deze hebt ga je naar het flax veldje, nu zie je dat je de crayfish in de grond stopt en er weer uit haalt. Breng hem nu naar Nails. Hij zegt dat hij erg stinkt, maar hij vindt hem perfect! Nu mis je nog een ding; Een aardappel. Je kunt zelf een aardappel meebrengen, maar je kunt er ook een van Head Farmer Jones krijgen of er zelf een farmen. Ga met de aardappel naar een Kebbit hole, deze zijn te vinden in het hunter veldje ten oosten van Taverley op de White Wolf Mountain. Ga nu terug naar Nails met de items. Hij vertelt je, dat je de crayfish en de aardappel in de pie shell moet doen, en kook deze vervolgens op een Oven.

Afbeelding

Ga nu met de Terrible Pie terug naar Nails. Hij vertelt je dat hij hem nooit zal opeten, tenzij jullie de geur maskeren, Nails zegt dat hij een idee heeft, hij vertelt je dat een van de volgers van Rolo genaamd Foppish Pierre bij de molen rondhangt, toevallig weet Nails dat Pierre altijd spices bij zich heeft, Nails vraagt je om hem te pickpocketen. Als je de spices hebt gestolen van Pierre, doe je deze over de taart, nu wordt dit een Mouth-Watering Pie, ga hiermee naar Rolo, die bovenin de Pick verblijft, en geef de taart aan hem. Nu zie je een filmpje, tijdens het filmpje wordt je gevraagd of je elk detail wilt horen of niet, als je gauw misselijk bent of een zwakke maag hebt, raad ik je aan hier NIET naar te luisteren. Je gaat nu automatisch terug naar Nails. Nails vertelt je dat Rolo nu een tijdje geen problemen meer zal veroorzaken, dankzij jouw hulp. Nu vraagt Nails je om weer naar boven te gaan, en het zegel uit de kist te stelen. Pak het zegel uit de kist en ga terug naar Nails, hij overhandigt je nu de zojuist verzegelde brief, je herkent het embleem gelijk. Nails vraagt je de brief naar Pierre te brengen, Pierre reageert erg aangebrand als je vertelt dat je een brief voor hem hebt van Rolo the Stout, Pierre vraagt je om hem alleen te laten. Als je dit hebt gedaan ga je terug naar Nails voor je beloning.

Beloning: 100 Cooking en 150 Thieving XP, een Spice Pouch (+10 healing voor al het voedsel dat je bij je draagt), 5 Meat Pies

Quest Points: 1

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Geen

Geschreven door: Kimdah(Noob Acc.) / xBlackBible(Main Acc.)
Laatst gewijzigd door xBlackBible op donderdag 19 april 2012, 9:01, 1 keer totaal gewijzigd.
SnakeKoRn
Berichten: 416
Lid geworden op: donderdag 29 maart 2012, 19:15

Re: Quest: Let Them Eat Pie

Bericht door SnakeKoRn »

Waarom nog een guide schrijven? Lunagang heeft er al een.

Als je zelf je eigen guide wil posten, kun je dat hier doen:)

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewforum.php?f=51
KNOW THAT I'M AWESOME!
Afbeelding
xBlackBible
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 24 januari 2011, 0:42
RS: xBlackBible (p2p)
Clan: geen.
Contacteer:

Re: Quest: Let Them Eat Pie

Bericht door xBlackBible »

SnakeKoRn schreef: Waarom nog een guide schrijven? Lunagang heeft er al een.

Als je zelf je eigen guide wil posten, kun je dat hier doen:)

http://www.lunagang.nl/tipforum/viewforum.php?f=51
Kan daar ook echt makkelijk posten.. :/
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Quest: Let Them Eat Pie

Bericht door feppie64 »

Verplaatst
Killz
Berichten: 4
Lid geworden op: vrijdag 4 mei 2012, 18:27
RS: Killz099 (f2p)

Re: Quest: Let Them Eat Pie

Bericht door Killz »

Deze is nu ook voor F2P. Dit komt omdat als je een nieuw account maakt, je deze zult MOETEN doen om uit de tutorial te komen.

Later, als je geen free member trail meer hebt (Die krijg je ook in het begin en duurt 14 dagen) is hij alleen voor members.
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: Quest: Let Them Eat Pie

Bericht door Marni42 »

Mooie guide.
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: Quest: Let Them Eat Pie

Bericht door Marni42 »

feppie64 schreef: Verplaatst

Feppie die op een guide post, dat ik het nog mag meemaken. Wat 'n feest.
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: Quest: Let Them Eat Pie

Bericht door Thomas »

Marni42 schreef:
feppie64 schreef: Verplaatst

Feppie die op een guide post, dat ik het nog mag meemaken. Wat 'n feest.

Stoer, Feppie kijkt overal. Maar waarom zou Feps posten als het niet nodig is? /facepalm.
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie