De tovenaarsschool

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

De tovenaarsschool

Bericht door Siddy00 »

Afbeelding
Wederom een relatief onbekende minigame is de tovenaarsacademie, die ook wel bekend staat als de Mage Training Arena. Het is iets dat ik zelf altijd erg leuk heb gevonden, zeker met vrienden erbij, dus leek het me leuk om de minigame wat te gaan promoten! Ik kan me voorstellen dat met het huidige klimaat niet iedereen warm loopt voor puzzeltjes oplossen en rondrennen, maar het is altijd leuk om eens een keer uit te proberen =)

Wat ik hier allemaal zal gaan bespreken is:
Om te beginnen ga ik uitleggen wat deze minigame überhaupt is en waarom je het zou kunnen doen. Vervolgens ga ik in op hoe het allemaal werkt, en als laatste behandel ik nog even kort de beloningen.

Even als waarschuwing voor mensen die niet veel van lezen houden: ik houd wel van lezen, en ik kan behoorlijk lang praten over dingen waar je heel kort over zou kunnen zijn, dus mocht je daar geen zin in hebben, begin hier dan niet aan en gebruik gewoon de guide van de Lunagang. Die kan je hier ook prima doorheen loodsen, en is een stuk beknopter ;)
Voor degenen onder jullie die daarentegen wel van lezen houden, ga vooral je gang, en veel leesplezier! ^^
Ik heb overigens de beschrijving van de onderdelen ingeklapt om het wat overzichtelijk te houden, vandaar dat het op het oog wat aan de korte kant lijkt.

Als je hier alleen komt voor de punten stel ik voor dat je meteen hierheen gaat, dat scheelt ons beiden wat moeite :)
Hoofdstuk 1
[/size]
Laten we beginnen met het logische, namelijk: Wat is nou de Mage Training Arena?
De Mage Training Arena stamt uit het begin van het Vijfde Era, niet zo lang na de ontdekking van runenstenen (beter bekend als runes). De bedoeling van het gebouw was het onderwijzen van beginnende tovenaars om op deze manier ongelukken door onervarenheid te voorkomen. De grote breinen achter de stichting van de academie waren de voorvaderen van de bewoners van de huidige Wizard's Tower. Het gebouw is destijds verwoest door de andere twee militaire grootmachten, de zwaardvechters en de boogschutters, die het opstaan van een nieuwe klasse niet zo zagen zitten, en is recentelijk weer hersteld door de tovenaren die nu de Wizard's Tower bewonen. Zij hebben ook de Rune Guardians in het leven geroepen om de boel daar in orde te houden.
Afbeelding
Momenteel is Wizard Shug de hoofdverantwoordelijke voor het gebouw, maar gezien de geringe belangstelling zit hij het grootste deel van de dag in een stoel na te denken of te pitten :)

Na het stukje geschiedenis, nu aardrijkskunde! Zoals op het volgende plaatje te zien is, hebben de tovenaars gekozen om het voormalig lege gebied ten noorden van de Duel Arena op te vullen met hun complex, waardoor het ook niet bijzonder moeilijk te vinden en/of te bereiken is! Dit betekent ook dat er - heel handig - ook een bank dichtbij is, namelijk die van bovengenoemde Duel Arena, wat bijzonder goed uitkomt als je wilt wisselen tussen ruimtes, nieuwe runes nodig hebt, of even wat voedsel nodig hebt - of nog iets anders, weet ik veel wat jullie met je bank uitspoken ;)
In- of uitklappen • Kaartje
Afbeelding
De rode route is zonder twijfel het makkelijkst, namelijk met een Ring of Duelling, en dan gewoon naar het noorden, door het hekje, en de deur door. De andere routes komen op de eerste uit en zijn respectievelijk vanaf de Al Kharid Lodestone en de Lumbridge Lodestone. De lodestone bij Lumbridge heeft iedereen vrijgespeeld, dus dit zou verder geen problemen moeten opleveren ^^

Belangrijk hier is dat je op het Standaard Spreukenboek staat voordat je hierheen gaat, anders kom je niet bijzonder ver (of je moet continu Spellbook Swap gebruiken, maar dat zou ik ook niet aanraden O_o)

Hoofdstuk 2
[/size]
Zoals ik eerder al had gezegd, ging ik ook bespreken waarom mensen van deze minigame af zouden moeten weten. Nog afgezien van het feit dat deze plek je opleidt tot een volwaardig tovenaar, en het feit dat je de opleidingskosten na afloop ruimschoots vergoed krijgt, is dit een leuke plek om eens met vrienden naartoe te gaan. Op de telekinetische opleiding na is alles open voor meerdere spelers, en maakt een goed gesprek de opleiding beduidend makkelijker :)
Bovendien kan je ook huisdieren meenemen, misschien pikken zij er ook nog wat van op!

Een andere grote plus voor dit etablissement is natuurlijk ook het leuke hoedje dat je altijd bij je moet hebben als je er iets wilt doen! Hoedje..... hier!
In- of uitklappen • Hoedje
Afbeelding
Ben ik trouwens niet, ik heb het niet zo op dat hoedje :)[/uitklappen]
In de uitleg van de kamers zelf kom ik terug op de kwaliteit van de opleiding, dus blijf vooral doorlezen ^^

Hoofdstuk 3
[/size]

Zoals op een echte school worden hier vanzelfsprekend meerdere vakken gegeven, met wat meer zelfstandigheid dan normaal van je geëist wordt. Bij elk college staat een docent waar je vragen aan kunt stellen, maar verder zul je het echt zelf moeten uitzoeken (of weten wat je moet doen, wat ik hier hoop uit te leggen) :)

Hier onder is het trappenhuis te zien, waar de poorten te vinden zijn die naar de verschillende opleidingen leiden.
Afbeelding

Als we logischerwijs nou gewoon eens voorin beginnen, bij de opleiding Telekinese! ^^

Telekinese
Telekinese is het vermogen voorwerpen (levend, dood of levenloos) te voelen en ze vervolgens te verplaatsen, zonder het fysiek aan te raken. Zoals jullie je kunnen voorstellen heeft dit veel nuttige toepassingen in het dagelijks leven, bijvoorbeeld als je bij een verhuisbedrijf werkt, of bij de afwasploeg van de Bibelot - een geweldig Frans restaurantje in Utrecht (hint hint hint ^_^). Waar je ook heen gaat, telekinese komt je sowieso van pas! Bij dit college krijg je de beginselen van telekinese aangeleerd, leer je het überhaupt gebruiken en leer je om je te oriënteren en in te schatten op welke manier het voorwerp beweegt ;)

In- of uitklappen • Telekinese
Afbeelding
De bedoeling van het Telekinetische Theater is dus om de versteende bewaker naar de ontsteningssteen te krijgen. Jammer genoeg kan je deze keer niet je helikopter gebruiken en zitten er kleine muurtjes voor, dus zul je nu na moeten denken en je magische krachten uitoefenen om beweging te krijgen in dat ding! Hierbij moet je goed opletten op de richting die hij op moet bewegen - er staan ook nog eens hekjes binnen het ommuurde gebied, hetgeen invloed heeft op je bewustzijn van de gevolgen van telekinese: hoe zal het voorwerp bewegen?

Heel simpel gezien is het gewoon een schuifpuzzeltje die je moet oplossen met de spreuk Telekinetic Grab, en niet eens zo'n moeilijke ook. Er zijn een aantal verschillende puzzeltjes, maar ze zijn allemaal relatief simpel te doorgronden, dus je kan ze allemaal zelf oplossen of de uitklaptags hieronder openen om mijn oplossingen te bekijken. Er zijn meerdere oplossingen mogelijk, dus misschien heb ik niet altijd de beste, maar het is er altijd eentje die voor mij werkt en waar ik tevreden mee ben ;)

Vergeet overigens niet de spreuk op je ability bar te zetten, dan hoef je er niet steeds op te klikken :o

Nu is een andere goede vraag waarschijnlijk wat je hier voor nodig hebt, en wat je ervoor terugkrijgt! Wat je hiervoor nodig hebt is relatief makkelijk :)
  • Afbeelding level 33
  • Afbeelding of vervanging, reken hier op ongeveer 10 runen per puzzel
  • Afbeelding of vervanging, reken hier ook ongeveer op 10 runen per puzzel
Het voordeel van een staf is dat je je geen zorgen hoeft te maken om de runen, behalve bij de law staf, waarbij je nog steeds runen erin moet stoppen. Persoonlijk kies ik dus lekker voor een lucht (battle)staf ^^

Het kost je dus ongeveer..... 2k per puzzel, erg ruim genomen. En wat je hier voor terugkrijgt is... 43 ervaringspunten per spreuk, 2 pizazz punten per puzzel (op de pizazz punten kom ik later terug, dus voorlopig moet je er maar gewoon mee leven), en per vijf puzzels krijg je nog eens 1000 ervaringspunten, 8 pizazz punten en 10 law runen :)
In- of uitklappen • Oplossingen
Ja, ik heb alles expres zo onder elkaar gezet voor een experimentje. Als je redelijk snel door de plaatjes naar beneden scrollt, valt je dan toevallig nog iets op? :P
Excuses voor de kwaliteit trouwens, ik ben nog niet zo goed met pijltjes maken in 3D-modellen met Paint :/

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Magisch Koken
Een ander aspect van magie dat vaak over het hoofd gezien wordt is magisch koken. Velen onder jullie zullen wel spreuken als Bake Pie, Humidify en Spiritualise Food kennen, maar tijdens de kooksessies van de academie zal de focus liggen op fruit, met name in salades ;)
Voor degenen die zich afvragen waar botten blijven die niet opgepakt worden, hier is dan eindelijk het antwoord! Neen, ze verdwijnen niet in de grond, maar worden opgeruimd door tovenaars. Deze transporteren de botten op magische wijze naar de collegezaal, waar de leerlingen ermee kunnen experimenteren!
In- of uitklappen • Fruitsalades
Afbeelding
In het Hof der Schepping kunnen studenten vrij experimenteren met de overblijfselen van gevallen krijgers, en proberen nieuw leven te scheppen uit de botten - hier valt nieuw leven te benaderen als bananen en perziken. Het fruit wordt vervolgens uitgedeeld aan de minder bedeelden, en waarschijnlijk ook aan de tovenaars zelf, dus ga ervoor en denk gewoon: je doet het voor een goed doel! :D

Nu is wat wij hier gaan doen vrij simpel. Zoals je in het plaatje hierboven kan zien, liggen de stapels botten gewoon op de grond voor het oppakken. Men neme botten van een stapel, men trachte zich
te concentreren, en men gebruike de spreuk Bones to Bananas of Bones to Peaches. Perziken kosten wat meer runen, geven je 80 levenspunten terug, maar moet je ook eerst vrijspelen in de academie (hier kom ik later op terug), dus de meeste mensen houden het bij bananen :)
Dan zijn er verschillende zogenaamde etensschachten rondom het midden van de kamer te vinden, waar je het eten in geacht wordt te dumpen. De schachten leiden naar de keukens, waar het fruit verwerkt wordt door echte profs. Maar daar hoef jij je allemaal niet druk om te maken, het magische is er dan al van af.

Nog een paar dingen die wel handig zijn om te weten zijn dat de botten die vers binnenkomen meestal recht op je hoofd landen, waardoor je elke keer dat er botten naar beneden komen 20 levenspunten kwijt zult raken. Hier kun je dus het fruit dat je maakt voor gebruiken, of je kan zelf een lunch meenemen. Daarnaast zijn ook niet alle botten van even goede kwaliteit, aangezien sommige botten meer fruit zullen opleveren dan andere. Het is dus even wennen, en aanpassen aan de beschikbare ruimte in je rugzakje, maar uiteindelijk zul je wel weten hoeveel je op moet pakken om het zo efficiënt mogelijk aan te pakken :)
Hier nog even een plaatje van welke botten hoeveel geven, maar besteed er niet te veel aandacht aan, want ervaring baart kunst ^^

Afbeelding

Zoals je ziet heb ik dus vier van elk gepakt, hetgeen mij... 40 stuks fruit oplevert, waarvan ik er 23 krijg. Hopelijk doen jullie het in het vervolg beter!


Nog even kort samengevat wat je nodig hebt in een lijstje:
  • Afbeelding level 15 of 60 (bananen is 15, perziken 60)
  • Afbeelding of vervanging
  • Afbeelding of vervanging
  • Afbeelding of vervanging
  • iets om jezelf mee in leven te houden, bijvoorbeeld vis, of als je creatiever wilt zijn een picknickmand of iets in die richting ;)
Bij deze zou ik persoonlijk een Mud Battlestaf aanraden, zodat je alleen nog de nature runen mee hoeft te nemen :)

Voor ieder 16 stukken fruit die je afgeeft krijg je 1 pizazz punt, en blood, death, nature, water of earth rune. Als je de runen die je krijgt niet gebruikt zou ik aanraden ze weg te gooien, aangezien het er niet genoeg zijn om veel geld mee te verdienen, en uiteindelijk kost het ook alleen maar tijd.

Vergeet overigens ook hier niet om de spreuk die je gebruikt op je ability bar te zetten! Je kunt ook de runen die je niet gebruikt op je ability bar stoppen om ze snel weg te kunnen gooien :P
Betoveren
Dit is zonder twijfel een van de belangrijkere onderdelen van deze wonderbaarlijke plaats. Hier worden jonge tovenaars onderwezen door ze magische (en wiskundige) ruimtelijke figuren te laten betoveren. Deze... dingen reageren op een poging tot betoveren, en veranderen van vorm en kleur. En nog veel belangrijker, ze hebben ook het vermogen de energie die in de spreuk gestoken wordt op te slaan. De zo opgeslagen energie wordt teruggegeven aan het complex, dat die energie gebruikt om te blijven functioneren - zonder die energie zouden bijvoorbeeld de Rune Guardians op tilt slaan en alles afbreken O_o
In- of uitklappen • Betoveren
Afbeelding
Nu is wat wij in de Geheime Kamer der Betoveringen gaan doen niet bijzonder moeilijk. Het enige dat dit vergt is geduld, of een gebrek aan interesse en een overvloed aan tijd ^^
De bedoeling is dus om de ruimtelijke figuurtjes te voorzien van energie en dan in het gat in het midden van de kamer te mikken (je mag er ook naast gaan staan als dat makkelijker is). En vergeet niet dat je hele opleiding naar de knoppen gaat als je dit niet doet! ;)

Hoe dit allemaal in zijn werk gaat is als volgt:
  • men neme een iets (hier kom ik later op terug)
  • men betovere het met een spreuk naar keuze - zolang het een betovering is (hier ook later meer)
  • men deponere het geladen bolletje in de daartoe bestemde plek in het midden van de kamer - de basket, om het zo te zeggen (en hier ook later meer over O_o)
En moeilijker wordt het niet!

Om nu eens uitgebreider hierop in te gaan focussen we eerst op het iets. Dit iets is niets meer dan een van de ruimtelijke figuren die verspreid liggen door de kamer, en kan een rode pentamide, een gele kubus, een blauwe icosaëder, een groene cilinder of een purperen steen zijn. Voor de iets minder wiskundig geschoolden onder ons zal ik dieper in gaan op de moleculaire structuur van deze bouwwerken. Het is handig voor het doorgronden van je leerstof, en het is ook nog eens algemene kennis die deel uitmaakt van je opvoeding :)

Een pentamide is praktisch gezien een piramide, maar dan met vijf zijdes in plaats van vier (een piramide heeft een vierkant als grondvlak, een pentamide een regelmatige vijfhoek). Daarom ga ik deze in het vervolg ook gewoon een piramide noemen, aangezien toch niemand het verschil ziet. Een kubus is gewoon een uitgerekt vierkant, waarvan alle zijdes (lengte, breedte en hoogte) allemaal even lang zijn. Een... icosaëder is een soort voetbal. Hij bestaat uit ongeveer 20 driehoekjes, heeft 12 hoekpunten en 30 ribben, maar dat interesseert toch niemand, dus laten we naar de volgende gaan! Een cilinder is praktisch gezien gewoon een uitgerekte cirkel, zeg maar een limonadeglas, maar dan met een deksel O_o
En om bij de laatste aan te komen, een steen is een doorgaans klein object die zo ongeveer elke vorm kan hebben die je wilt. In dit geval zijn ze mooi geslepen en bestaan ze ook uit mooie vlakjes, maar daar ga ik nu verder niet op in.

Om er nog even een plaatje tussen te gooien, aanschouw de Put der Kwijtgeraakte Voorwerpen!

Afbeelding


Op de spreuk naar keuze hoef ik eigenlijk niet in te gaan, want het maakt toch allemaal niet uit, behalve voor je puntjes, maar die komen toch wel aan het einde ^^
Wat je daarentegen wel moet weten is om welke spreuken het hier gaat. Het gaat hier dus om de Lvl-x enchant-spreuken die normaliter gebruikt worden om juwelen te betoveren. Wat je hier dus voor nodig hebt zijn Afbeelding en elementaire runen afhankelijk van welke spreuk je zelf kiest. Met gebruik van staven kan je elke spreuk wel terugbrengen tot alleen een kosmische rune, dus ik raad je aan om gewoon de beste te doen die je kan ;)
Dat kan overigens verschillen van Afbeelding 7 tot 87 (saffier en onyx), dus er is voor ieder wat wils.

En dan nu over de bovengenoemde puntjes! Wat je hier moet weten is dat je deze op drie manieren kan verkrijgen:
  • überhaupt iets doen, voor elke tien betoverde objecten krijg je punten (het niveau van je betovering, dus lvl-2 geeft je 2 punten, lvl-5 geeft er 5)
  • voor elke bonus krijg je een punt extra. De objecten die bonuspunten geven worden steeds rechts onderin je scherm vertoond, en veranderen ook om de zoveel tijd
  • purper is altijd de kleur geweest van macht, al bij de oude Romeinen, en nu nog steeds (in mijn wereld dan O_o). Daarom geven deze stenen tweemaal het niveau van je betovering per stuk! Het enige vervelende is dat er maar 6 van zijn en dat het even duurt voordat ze weer terugkomen =)

Alchemie
Dan zijn we nu al aanbeland bij het vierde en laatste onderdeel van jouw opleiding, Alchemie! Eeuwenlang hebben alchemisten getracht door middel van scheikundige experimenten (alleen dan zonder de scheikunde) de wereld te veranderen, en dat is sommigen ook gelukt. Zo is de Steen der Wijzen, die mogelijk is gevonden of gecreëerd door Nikolaas Flamel, beroemd geworden en teruggekomen in tal van werken. In het ene verandert hij lood in goud, in het andere maakt hij de bezitter onsterfelijk, in weer een andere zou hij een half-dode maniak (debiel?) weer tot leven kunnen wekken (hij-die-niet-genoemd-mag-worden, jeweetwel, Heer V.). Nu gaan wij ons tijdens deze lessen voornamelijk bezighouden met de eerste toepassing, het veranderen van willekeurige dingen in goud! :D
In- of uitklappen • Alchemie
Afbeelding
Deze colleges worden gegeven in de Speeltuin der Alchemisten, waar men, zoals ik al eerder aangaf, zijn tijd kan verdoen wijden aan het veranderen van objecten in goud. Het goud dat hieruit voorkomt wordt grotendeels gebruikt om het hele gebouw te financieren, de tovenaarswinkels overal ter wereld open te houden, en om feestjes te bouwen, en om jou hier te houden (je mag namelijk 10% zelf houden ^^), dus wederom schuilt hier meer achter dan alleen het oppervlakkige ;)

De objecten die je hier gaat veranderen in goud worden al geregeld door de leraar, die overig ook de prijzen regelt. Hoewel je zou denken dat leren schoenen veel minder opbrengen dan een vliegervormig schild of een zwaard, gaan de wetten van de economie en de materie hier niet op, want dit zijn magische voorwerpen! :O
De prijzen van de voorwerpen veranderen constant, en worden rechts bovenin je scherm getoond, zoals op het volgende plaatje te zien is (het is niet rechts bovenin het plaatje, maar het zijn wel de prijzen).

Afbeelding

Zoals je ziet zijn de prijzen niet bijzonder hoog, maar de kosten van de academie zijn dan ook niet bijzonder hoog, blijkbaar krijgen ze overal 95% korting =)
Wij kiezen hier dus - vanzelfsprekend - voor de meest winstgevende objecten, in dit geval het zwaard. Af en toe verschijnt er ook een pijltje voor een van de objecten, dat betekent dat het verkopen daarvan momenteel geen runen kost. Je zou dus kunnen kiezen dit te doen in plaats van het meest winstgevende, de keuze is aan jou. Natuurlijk is de keuze al snel gemaakt als het pijltje voor het zwaard zou staan in plaats van voor het schild, en dat komt gelukkig ook zo nu en dan voor ^^

Dan is de kunst om te weten waar je het object van jouw keuze kunt vinden! Er staan maar liefst acht kastjes - voor vijf objecten, ja - die ieder iets verschillends of niets bevatten. Gelukkig zit er wel enige regelmaat in, want de objecten staan kloksgewijs (met de klok mee dus) in de volgorde die je in het plaatje hierboven zag, met drie gaten tussen de onderste en de bovenste. De Lunagang heeft hierbij een geweldige illustratie, die ik er graag even bij haal :)

Afbeelding

Het geld dat je hier allemaal mee verdient - wat overigens niet zo veel is - kun je inleveren in een automaat aan de noordzijde van de kamer. Je krijgt dan direct 1 pizazz punt per 100 geldstukken die je opbrengt, je krijgt 2 ervaringspunten per geldstuk dat je inlevert (wat in houdt dat een goede spreuk 60 ervaringspunten meer oplevert!), en je mag ook nog eens een grandioze 10% van het bedrag houden! Dit wordt automatisch bijgeschreven op je bankrekening als je de ruimte verlaat ;)

Wat dan nog interessant is om te weten, en wat vele mensen schijnen te vergeten, is dat je op meerdere manieren, twee wel te verstaan, dingen kunt alchemiseren. Namelijk met lagere alchemie en met hogere alchemie. In deze dimensie leveren beiden hetzelfde geld op per object, dus de enige afweging die je nog hoeft te maken is tijd tegen ervaring. Lager is sneller - er zit minder tijd tussen de spreuken, dus het gaat sneller en levert dus sneller punten op, en hoger is sterker en levert dus meer ervaringspunten op per spreuk, namelijk 65 in plaats van 31 :)
Zelf kies ik dan ook altijd voor de lagere, aangezien ik vooral op de punten uit ben. Als je niet zo op je centen kijkt is laag ook qua ervaringspunten even goed op lange termijn, dus je moet echt beslissen wat je zelf wilt.

Overigens zijn de benodigdheden nog even kort samengevat:
  • Afbeelding level 21 of 55 (afhankelijk van je keuze voor de spreuk, zie boven)
  • Afbeelding of vervanging
  • Afbeelding of vervanging
Zelf kies ik hier vaak voor een elementaire staf van vuur en natuur runen. Simpel doch effectief ^^

Ook hier geldt natuurlijk: stop vooral die spreuk op je ability bar, en eventueel ook de voorwerpen als je er om de een of andere reden van af wilt :)
Dus om alles nog even kort te herhalen, de manieren die ik je aanraad om punten te halen zijn:
  • Telekinese: niet veel keuze, gewoon de puzzels oplossen :P
  • Magisch Koken: mik dus zorgvuldig je botten uit. Dit is echt afhankelijk van jou, en ervaring baart kunst, dus ga ervoor!
  • Betoveren: pak alleen de paarse steentjes op, betover ze, ga via de wereldlijst naar een andere wereld en herhaal het proces. Dit is verreweg de snelste manier, en ook nog eens goedkoper dan de meeste andere :) Je kunt overigens bakken tijd besparen door in je vriendenlijst de "Join" functie bij iemand te gebruiken, dan hoef je geen 30 seconden te wachten in de lobby!
  • Alchemie: hier baart oefening ook kunst. Het is even wennen, maar na een halfuurtje of zo heb je toch wel door hoe het allemaal werkt en kan je met een of twee kastjes openen bepalen wat waar zit. Verder is het hier van belang om de lagere versie van de spreuk te gebruiken als je voor de punten gaat (het verdubbelt je punten per uur bijna)
Ook een zorgvuldig gebruik van je ability bar kan helpen, dus stop alles dat je nodig hebt gewoon erop :D

Ik ga trouwens geen punten per uur geven, want dat is altijd speculatief, en ik heb er hoe dan ook geen verstand van ;)

We zijn alweer aanbeland bij de diploma-uitreiking! Maandenlang heb je gezwoegd en kennis vergaard ten koste van zweet, tranen en heel veel runen, en nu ben je eindelijk in staat de vruchten daarvan te plukken. Wat je waarschijnlijk niet ontgaan is, is dat je overal pizazz punten voor krijgt, die je nu kan inleveren! Pizazz punt is een anagram voor pizza-tegoedbon, als je maar lang genoeg lettertjes husselt. Aangezien de tovenaars niet genoeg hebben aan hun dieet van perziken en bananen bestellen ze zo nu en dan een pizza bij de plaatselijke bakker, en daar hebben ze die bonnetjes dus voor nodig. Daarom betalen ze ook goed voor die bonnetjes, als je er maar genoeg hebt. Raar maar waar ;)

Wat er allemaal valt te kopen kan je hieronder zien, op... dit plaatje!
Afbeelding
Ik ga nu even niet uitgebreid in op de prijzen, dus als je die wilt weten verwijs ik je graag door naar de pagina van de Lunagang ;)
Wat ik wel even wil vertellen is wat je er kan krijgen!

Nu kan je het meeste wel samenvatten in het plaatje hieronder :) (ja, ik weet dat het plaatje verouderd is, maar alles staat erop)
Voor de duidelijkheid, dat ben ik in beide gevallen, en hier zijn geen dieren voor mishandeld. Ik heb wel hier en daar wat pixels verwijderd om alles in het plaatje te krijgen, maar dat valt te rechtvaardigen.

Plaatje
De toverstaf is de beste van de vier beschikbare stokjes. Dit zijn namelijk de stokjes voor Beginners, Aspiranten, Leraren en Meesters. De Toverstaf der Meesters is een van de sterkste enkelhandige toverstokken die momenteel verkrijgbaar zijn. Opmerkelijk is dat de stokken iets minder nauwkeurig schieten maar wel een magische kritieke hit bonus geven. Voor de huidige prijzen kun je beter hier kijken =)

Het boek dat dat rare ventje draagt is een vrije vertaling van Lof der Zotheid, een werk van Desiderius Erasmus (misschien heb je de naam al eens horen vallen bij Nederlands) en is een linkshandig magisch wapen. Voor de huidige prijs kun je hier terecht ^^

Dan nu over de kleren. Deze zijn de Gewaden der Oneindigheid, die je een (relatief) oneindige kennis geven en alles bij elkaar genomen een armour rating van 4125 (412 op het schermpje) en 3000 extra levenspunten. De praktische waarde van de hele zooi ligt net iets boven Batwing, dat praktisch gezien veel goedkoper is, dus deze kleren zijn echt voornamelijk voor de sier, zoals je misschien ook aan de prijs kan zien ;)
Een leuke bijkomstigheid is dat je het ook nog kan verven, zoals ik hierboven heb gedaan (normaal gesproken zijn de gewaden roze, maar ik vind de blauwe variant mooier). Na de quest Rune Mechanics kan je met je Rune Guardian en een elementair runen-altaar de kleuren ervan veranderen. Lucht wordt wit, water wordt blauw, aarde wordt bruin en vuur wordt rood. Je Rune Guardian kan alles weer normaal toveren, dus geen zorgen, ga lekker je gang!
De Rune Guardian kan je trouwens ook nog verkleuren, maar dat is een ander verhaal :P

Wat ook een bijzonder leuke aankoop is (ik sla de runen en de staf even over, aangezien die nauwelijks de moeite waard zijn, en er niets over te vertellen valt) is de spreuk Botten tot Perziken. Deze spreuk is ook te koop hier en is behoorlijk handig in het dagelijks gebruik. Het werkt hetzelfde als de spreuk die botten tot bananen omtovert (wat je hier ook benut hebt), alleen betovert het de botten tot perziken en niet tot bananen (duh) ;)
Perziken zijn niet ruilbaar en kun je opeten voor 400 levenspunten, en vormen dus een goede voedselbron wanneer je langdurig ergens bent waar je veel botten krijgt (bijvoorbeeld bij Slayer of Aviansies). Je kan de spreuk ook gewoon kant en klaar kopen van andere spelers (klikje), maar het heeft ook wel wat om het zelf te kunnen doen.

Nawoord
Al dat mij nu nog rest is het nawoord. Ik hoef niet zo veel kwijt, alleen dat ik het erg plezierig vond dit te doen. Ik heb tijdens het schrijven ook het merendeel van mijn tijd in het gebouw besteed en heb hier zelf ook nog wat aan overgehouden, dus ik heb niets te klagen ;)

Ik heb geprobeerd alles dat hier staat zo kloppend mogelijk te houden, maar als er foutjes in staan (inhoud, grammatica, spelling, wat dan ook) zou ik het op prijs stellen als je die nog even aan de aandacht brengt zodat ik er iets aan kan doen. Ook kritiek is meer dan welkom, zolang het maar opbouwend is :3

Ik zou graag jou, als lezer(es), willen bedanken voor de getoonde interesse. Ik wil ook het boek bedanken dat Runescape tot mijn beschikking heeft gesteld (het valt ook te kopen in de schoolwinkel), waar veel in uitgelegd stond en waar ik ook heel wat achtergrond-informatie uit heb kunnen halen. En tenslotte wil ik ook graag mijn vriend Carn Solus bedanken voor het poseren met het hoedje op - ik wilde het zelf dus niet opdoen :D

Ik hoop dat het een niet al te lange rit naar de bodem was. Wellicht tot ziens, en in ieder geval nog een fijne dag ^_^

Gesponsord door o.a. Restaurant de Grote Boom, Cid's Hekkenbouwers en het Teletubbies Wensenfonds
Laatst gewijzigd door Siddy00 op maandag 14 januari 2013, 7:37, 7 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jas
Berichten: 1624
Lid geworden op: zaterdag 1 augustus 2009, 13:05
RS: Jas (p2p)
Clan: Titans Revolution
Oude naam: Skargaroth

Re: De tovenaarschool

Bericht door Jas »

Hier wachtte ik op. Een originele duidel?k uitgelegde guide.
10/10
Afbeelding
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: De tovenaarschool

Bericht door Burn the Sof »

Die verschillende kleuren tekst elke keer tussendoor leest heel irritant :P

Verder goeie guide!
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: De tovenaarschool

Bericht door Siddy00 »

Nu hij af is en ik lees het grondig door begrijp ik inderdaad wat je bedoelt :P
Zal eens een andere manier zoeken om de belangrijkere begrippen op te laten vallen. Waarschijnlijk dik drukken, onderstrepen of schuin drukken dan. Bedankt daarvoor ^^

Ook fijn dat de inhoud in orde is :D


Okee, dat zou het moeten doen ^^
Afbeelding
jason11111
Berichten: 90
Lid geworden op: maandag 11 juli 2011, 14:19

Re: De tovenaarschool

Bericht door jason11111 »

Prachtige guide 10/10, eindelijk wat leukers dan alchen en dat toch wat oplevert :)
Iedereen kent het woordje van 6 letters groot..
Voor de één een scheldwoord de ander de dood.. Het niet beseffen wat het met anderen doet..
Wanneer jij dat ene woordje naar hem/haar roept..
Wanneer je zelf de pijn heb gevoelt..
Snap je pas wat men er mee bedoelt..
Je wenst het niemand toe..
Het maakt je kapot..
Je gaat van binnen langzaam verrot..
Je kan niet meer, je bent op.. dood op..Je vecht..,
voor iets waarvan je de betekenis nog niet helemaal beseft..
--zet dit in je profiel als je schelden met kanker wil stoppen-
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: De tovenaarsschool

Bericht door Aaron »

Ziet er beter uit dan in het blauw, met strepen eronder. :) Ik ben niet zo'n fan van lezen, dus heb hem niet helemaal doorgelezen/ Wat ik heb gelezen ziet er wel zeer goed uit. Mooie plaatjes ook :)

Toegevoegd na 24 seconden:

inb4 GvdM juni :ninja:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zakdoekdoos
Berichten: 1833
Lid geworden op: vrijdag 7 januari 2011, 12:23

Re: De tovenaarsschool

Bericht door Zakdoekdoos »

Hoelang doe je erover om mage book te krijgen?
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: De tovenaarsschool

Bericht door Siddy00 »

Ik ben blij dat het in goede aard valt ^^

Over de tijd kan ik trouwens niet zo veel zeggen, want daar ben ik gewoon niet goed in. Met magic 87 of hoger zou je kunnen rekenen op iets meer dan 2k enchanting points per uur (met wereld hoppen en onyx-enchant op dragonstones) of meer, dus daar ben je al ruim 2 uur aan kwijt. De anderen duren dan nog een stuk langer, maar precieze tijden kan ik je niet geven :O
Ik zou toch wel rekenen op minimaal een paar dagen als je flink doorzet, een week of zo als je wat minder gemotiveerd bent =)
Of nog langer als je zoals ik afhaakt omdat je plotseling zin hebt in een ijsje :P

Toegevoegd na 16 minuten:

Volgens een guide op de RS fora (http://services.runescape.com/m=forum/s ... 331,goto,2):
2000 Enchant - 80 Minutes
200 Alchemy - 90 Minutes
200 Graveyard - 50 Minutes
200 Telekinetic - Unknown. I got these points at an earlier point in time.
Dus voor 6000, 550, 500 en 500 wordt het ergens in de richting van de 12-16 uur, zou ik zelf denken :)
Dit kan nog hevig verschillen afhankelijk van hoe snel je zelf bent, je magic level, en wat andere factoren, dus het is maar een ruwe gok.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fratske
Berichten: 1053
Lid geworden op: zaterdag 21 februari 2009, 17:36
Oude naam: reser007

Re: De tovenaarsschool

Bericht door Fratske »

Heel erg leuke guide! En dan heb ik het niet over de inhoud alleen, maar ook over je schrijfstijl. Die bevalt me echt :) Ik lees wel graag dus heb 'm helemaal uitgelezen en na de examens zal ik die minigame eens gaan spelen. Heb het vroeger al gespeeld, maar werd het snel beu. Dankzij jouw guide heb ik daar weer zin in gekregen ^^

9/10 =D>
Hondjes <3
[/color][/size]
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: De tovenaarsschool

Bericht door Siddy00 »

Bedankt! Altijd fijn om te horen ^^
Alvast succes ermee :D
Afbeelding
Larsboy
Berichten: 598
Lid geworden op: zaterdag 27 december 2008, 11:58
RS: prins pl0x (p2p)
Clan: Consentus
Contacteer:

Re: De tovenaarsschool

Bericht door Larsboy »

Zeer mooie guide!
10/10 ;)
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: De tovenaarsschool

Bericht door Siddy00 »

Hartelijk bedankt beiden! ^^
Ik ga van de zomer eens kijken of ik de andere twee guides (GD en JC) kan herschrijven, en eventueel een andere uitgestorven minigame kan vinden :P
Afbeelding
Fire a Rose
Berichten: 97
Lid geworden op: zondag 8 januari 2012, 15:07
RS: Fire a Rose (p2p)
Contacteer:

Re: De tovenaarsschool

Bericht door Fire a Rose »

Geweldige guide! 10/10!!!!!!!!!!!!!!!!!!
'' als iets gratis is, neem het dan altijd mee''
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding Afbeelding
Batsi
Berichten: 3120
Lid geworden op: vrijdag 10 april 2009, 12:41
RS: Batsi (p2p)
Oude naam: varekai1996
Contacteer:

Re: De tovenaarsschool

Bericht door Batsi »

Hele mooie guide :)

grts
~ Blog ~
Afbeelding
Jashar
Berichten: 205
Lid geworden op: woensdag 3 november 2010, 19:32
RS: Turmato (OSRS)
Clan: Ratchet Squirrels

Re: De tovenaarsschool

Bericht door Jashar »

Goede guide, maar dat overmatige smileygebruik is wel heel erg irritant. ^^ :) ;) :D xD O_0
8/10
CYA RS
BACK2SOCIALLIFE
#xdxdxdxdIKSDEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Plaats reactie