Minigames | Rogue Trader

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
zorak plorak
Berichten: 306
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 17:14
RS: Zorak Plorak (p2p)
Contacteer:

Minigames | Rogue Trader

Bericht door zorak plorak »

Rogue Trader
[/color]
Verklaard door Zorak Plorak



Voorwoord
[/color]
Hoewel de meesten Rogue Trader waarschijnlijk wel kennen, heeft bijna niemand het ooit uitgeprobeerd. Zonde, want voor de wat lagere spelers onder ons is het geen slecht idee. Daarom, als eerste in een reeks guides voor minigames, een guide voor Rogue Trader.

Wat is Rogue Trader?
[/color]
Rogue Trader is een minigame die je kunt spelen bij Ali Morrisane. Naast RuneSudoku's oplossen voor runes kun je ook blackjacks en menaphite's clothing kopen na een deel van Rogue Trader te hebben gedaan, maar de eigenlijke "minigame" is het oplossen van de RuneSudoku's, wat aardig wat winst op kan leveren.

Wat zijn de requirements?
[/color]
  • Rune Mysteries
  • De zaak van Ali Morrisane uitgebreid, door met Aubury te praten. Kijk hier voor meer informatie
  • Je hebt wat geld nodig om te beginnen (minstens 50.000 coins)
Hoe kom ik er?
[/color]
Afbeelding
Om er te komen, kun je het best:
  • Een ring of duelling gebruiken
  • Naar de Al Kharid gatestone teleporteren
  • Naar de Lumbridge gatestone teleporteren
Praat vervolgens met Ali als je volgens de manier hierboven bij een quest-startpunt bent aangekomen.

De minigame zelf
[/color]
In deze minigame moet je eigenlijk zo snel mogelijk RuneSudoku's oplossen, sudoku's dus. Hieronder geef ik de tactiek dat zo snel mogelijk te doen.
Small caskets
Small caskets zijn echt enorm makkelijk om op te lossen. Er bestaat namelijk een manier voor die altijd werkt. Altijd. Hieronder een voorbeeld van hoe dat dan werkt. De rechter versie is de opgeloste RuneSudoku, de linker de oorspronkelijke puzzel. Als je eenmaal je puzzel opgelost hebt, zou ik "Buy all the runes for X" kiezen, aangezien dat sneller gaat en tijd geld kost.
In- of uitklappen • Voorbeeld
AfbeeldingAfbeelding

Large caskets
Large chests zijn wat ingewikkelder, maar je krijgt er ook hogere beloningen van! Om deze RuneSudoku's op te lossen zul je een calculator moeten gebruiken, want anders duurt het te lang. Natuurlijk kun je ook zelf puzzelen, maar heel veel zin heeft het niet, als je efficiënt wilt spelen. Als je eenmaal je puzzel opgelost hebt, zou ik ook hier "Buy all the runes for X" kiezen, aangezien dat sneller gaat.
In- of uitklappen • Een opgeloste large casket
Afbeelding

Beloningen
[/color]
Small caskets
Zelf heb ik enkele puzzels opgelost, waarna de gemiddelde winst op 970 coins per chest kwam te liggen, verdeeld tussen Fire runes, Earth runes, Water runes en Air runes. Ook kwam ik tot de conclusie, dat je, als je doorwerkt, ongeveer 32 seconden over een small chest doet (inclusief praten). Je maakt dan ongeveer 108.000 coins winst per uur, je moet dan wel 85.000 coins hebben meegenomen, anders zul je ook nog op en neer naar de Grand Exchange moeten. De winst kan verschillen, omdat de uitkomsten per kist verschillen.
In- of uitklappen • Het geld verdiend van 10 chests
Het eerste getal is de inleg, het tweede de waarde op de Grand Exchange (medium price, 26-6-2012)
0989 – 2147
0587 – 1188
1177 – 2628
0514 – 1359
0550 – 1576
1006 – 2234
0793 – 1355
0599 – 1358
0695 – 1849
0662 – 1580
Large caskets
Large chests leveren ongeveer 6000 coins per chest winst op, maar je doet er wel veel langer over. Ik gebruikte de calculator van Lunagang en kwam uit op 251 seconden. Het is dus efficiënter om small chests te openen, maar mocht je toch graag de kisten willen openen, dan levert dat ongeveer 86.000 coins op per uur, verdeeld tussen Blood runes, Death runes, Mind runes, Law runes, Soul runes, Chaos runes, Body runes, Nature runes en Cosmic runes.

Q&A
[/color]
:?:
:arrow:
:?:
:arrow:
AfbeeldingAfbeelding
Eskiboe
Berichten: 16
Lid geworden op: zondag 24 juni 2012, 15:52

Re: Minigames | Rogue Trader

Bericht door Eskiboe »

Leuke guide niet zo bekend , ik denk wel niet dat ik het ga proberen lijkt me nog al ingewikkelt :D.
8/10
zorak plorak
Berichten: 306
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 17:14
RS: Zorak Plorak (p2p)
Contacteer:

Re: Minigames | Rogue Trader

Bericht door zorak plorak »

Eskiboe schreef: Leuke guide niet zo bekend , ik denk wel niet dat ik het ga proberen lijkt me nog al ingewikkelt :D.
8/10
Precies de reden waarom ik guides aan het schrijven ben voor minigames.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie