Up-to-date Stealing Creation guide zonder combat

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Inbreker
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 14 oktober 2013, 20:48
RS: Inbreker (p2p)
Clan: Fast Sc

Up-to-date Stealing Creation guide zonder combat

Bericht door Inbreker »

Een up-to-date non-combat stealing creation guide; de snelste manier om punten te krijgen!

Hallo allemaal. Dit is mijn eerste guide over Stealing Creation en deze guide is leuk dus jullie gaan hem lezen en ervan genieten. Ik ga het proberen kort te houden, maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken. Het zal het echter allemaal waard zijn. Ik heb net even snel rondgekeken hier op het forum, maar heb alleen guides gevonden die een beetje outdated zijn. Daarom heb ik besloten zelf een nieuwe te maken. In deze guide zal ik me vooral focussen op non-combat Stealing Creation games, aangezien je hier veel sneller punten haalt dan in gewone Stealing Creation games. Ik ga alleen de basis uitleggen, want ik heb niet de hele dag de tijd. Ik zal hierbij gebruik maken van een friends chat waarin ik zelf ranked ben: Fast Sc. Deze games vinden plaats in wereld 99.

Waarom Stealing Creation?
Sinds de update van ongeveer een week geleden geeft elke Stealing Creation tool waarbij je zelf kunt kiezen welke tool het wordt (een proto tool) een bonus van 24,450 xp, en elke tool waarbij je zelf niet kunt kiezen welke tool het wordt (een volatile tool), en dus in een willekeurige tool verandert, een bonus van 29,340 xp. De skills waarvoor deze bonus het meest wordt gebruikt, zijn smithing, crafting, fletching, construction, woodcutting, hunter, fishing, en mining. Daarnaast kun je ook armour of wapens kopen die bonus xp geven in alle combat stats. Waarom dan non-combat? Normaal duurt een Stealing Creation game 20 minuten, maar de game eindigt als al de klei in de game is verzameld. Dit gebeurt in "normale" games helemaal nooit, maar bij non-combat sc (Stealing Creation) gebeurt het altijd en is het ook de reden waarom deze games zo snel zijn. Meestal is al het klei na 10-13 minuten verzameld en eindigt de game. Je bespaart dus een heleboel tijd met non-combat sc, en tijd is geld, en geld is snoep, en snoep is lekker. Dus.

Waar is Stealing Creation?
Teleport met een games necklace naar de Gamers' Grotto en ren naar het noorden, of teleporteer naar de Falador lodestone en ren oost-noord-oost en ga vervolgens in de grot weer naar het noorden.

Ik hoop dat je nog niet in slaap gevallen bent, want nu komt het leukste gedeelte: de minigame zelf. Spuug die kauwgum uit, ga rechtop zitten, en stop met papiertjes door te geven in de klas - meester is aan het woord.

Hoe werkt Stealing Creation?
Als je bij Stealing Creation bent, zie je een paar hekken, een portal, en een aantal hele lelijke mystics. Een game kan op twee manieren gestart worden. Je hebt de FFA kant, de free for all kant, in het westen, waarbij het ene team in het noordelijke deel zit en het andere team in het zuidelijke deel. Zodra in beide teams minstens vijf mensen zitten, zal er een aftelklokje verschijnen en zal de game binnen twee minuten automatisch beginnen. Super simpel dus. De andere manier is via de clanside die in het oosten te vinden is. Hierbij moet je in een friends chat zitten om in de game te komen. Dit is ook de manier die gebruikt wordt door Fast Sc. Het voordeel hiervan is dat je niet nog eens twee minuten moet wachten als er vijf mensen in elk team zitten, maar de ranks in de friends chats kunnen de game meteen starten als er genoeg spelers zijn. Juich allemaal even, want dit is leuk.

Dus Fast Sc gebruikt friends chats om de game te starten. Als er genoeg ranks aan het spelen zijn en een tijdje blijven spelen, zijn deze start friends chats "Fast Sc456" en "Quick Sc456," want we zijn niet alleen Fast, maar ook Quick. Als er niet genoeg ranks zijn, zullen er non-ranks zijn die de start friends chat hosten. Maar wie er ook host, het wordt altijd keihard geschreeuwd door een aantal mensen in de wachtkamer bij de hekken en de lelijke mystics. Join de friends chat die wordt aangekondigd en ga gezellig bij iedereen in de hekken staan. Geef iedereen een kusje en verspreid de liefde!

Oke, het is zo ver: de game is begonnen. Je staat in de basis en iedereen rent als een gek weg, dus je besluit er maar achteraan te gaan, want zo werkt groepsdruk. Ook zie je ergens iemand zeggen dat je de 'Fast Sc' friends chat moet joinen, dus dat doe je dan ook maar. Goed zo, want dit moet als de game is begonnen. We gebruiken 'Fast Sc' als in-game chat, en twee andere friends chat als start chats. Waarom? Omdat de grootte van de game bepaald wordt door het aantal spelers in de start friends chats. Dus om te voorkomen dat er mensen in de start friends chats zitten die niet spelen en toch de game groter maken, verandert iedereen die verder speelt aan het einde van de game naar de start friends chat en blijven degenen die niet spelen lekker in Fast Sc of gaan gewoon weg. Super slim, hea? Zeg maar 'ja.'

Je zei geen 'ja,' maar oke. Je bent dus aan het rennen, maar waar ga je naartoe? Je zult verschillende locaties zien waar je klei kunt verzamelen en waarvoor je ook verschillende skills nodig hebt. Er zijn trees, waarvoor je natuurlijk woodcutting nodig hebt, er zijn swarms, hiervoor heb je hunter nodig, er zijn pools, fishing nodig, en er zijn rocks, mining nodig. Maar al die dingen bestaan ook nog uit verschillende klassen, class 2 t/m 5, waarbij je voor elke class een verschillend level nodig hebt. Class 2 = 20, class 3 = 40, class 4 = 60, en class 5 = 80. Er zijn ook fragments, dat is class 1 klei, en daar heb je geen level voor nodig. Hoe hoger de class van een klei, hoe meer punten je krijgt.

*Probeert uit te zoeken hoe je een tabel maakt om die classes en levels duidelijk weer te geven, ziet dat het er ingewikkeld uit ziet en stopt meteen*

Zodra je een klei hebt, is handig om een tool te maken van die klei, zodat je veel sneller nieuw klei kunt verzamelen. Ga naar een creation kiln, zo'n lelijke witte machine, kijk even rond en zoek naar de tool die je wilt maken. Voor mining is dat bijvoorbeeld een pickaxe. Ga daarna gezellig verder met klei verzamelen. Maak als je meer klei hebt andere tools, zodat je makkelijk verder kunt verzamelen als de klei op is op de plek waar jij aan het verzamelen bent. Maak stackable items van de rest van je klei, zoals scrolls, runes of arrows (ook weer bij zo'n lelijke witte machine). Deze dump je als de game eindigt in de basis voor nog meer punten.

Trouwens, je moet een staff aan doen als je met Fast Sc speelt, om te voorkomen dat je per ongeluk iemand aanvalt. Zorg er dus voor dat je, nadat de game begonnen is, zo snel mogelijk een staff maakt en die vervolgens aan doet. Vergeet niet te checken of je geen magic spell geselecteerd hebt, zodat je ook niemand kunt aanvallen als je runes maakt. Ikzelf pak in het begin altijd vijf fragments, dus vijf class 1 kleis (1 klei, 2 kleis, dat is sowieso goed Nederlands), en maak een staff en elke tool, zodat ik ietsjes makkelijker een hogere class klei ga krijgen en in ieder geval al een staff heb.

De Fast Sc friends chat & Clay calls
"Oke, persoon met een coole naam. Je zei dat we in de Fast Sc friends chat moeten zitten tijdens de game. Waarom?" Nou, meneer of mevrouw de lezer, in de Fast Sc friends chat worden klei locaties gedeeld, herinneringen van de regels geschreeuwd en soms, als nodig, een nieuwe start friends chat aangekondigd. Vooral deze klei locaties delen is leuk. Iedereen gebruikt rare codes om elkaar te laten weten waar al het klei is, zogenaamde clay calls, zodat je zelf niet overal langs hoeft te rennen om te zoeken naar iets leuks. Ik ga nu uitleggen hoe die codes precies in elkaar zitten, want dat kan ik.

Het begint met een c, want c's zijn cool. Ze zijn net iets later dan de b, maar eerder dan de d. Precies goed dus. De c staat voor class en wordt gevolgd door een cijfer (2-5), de class van de klei die je wilt delen. Daarna komt de afkorting van het soort klei dat het is. P staat voor pool, t voor tree, s voor swarm en r voor rock. Daarna komt de locatie. Je krijgt dus iets als "c2r nw," wat betekent dat er een class 2 rock in het noordwesten is. Daarnaast heb je nog de fragments, de class 1 klei, en die noemen we "rags" of "frags." Fun fact: vroeger werd "frags" veranderd naar *****, en toen ging iedereen rags zeggen. Nu zijn we gewoon lui en zeggen we het nog steeds. Voor locaties worden de afkortingen bb en rb ook vaak gebruikt, wat staat voor blue base (zuid-west) en red base (noord-oost).

Het einde van de wereld game
Zoals ik eerder al zei, eindigt de game als al de klei verzameld is. Wanneer dit gebeurt, verandert de tijd op de klok naar 1 minuut en is er een waarschuwing dat de game eindigt. Ren naar de base om al je klei te dumpen, want daar krijg je punten voor. Join de start friends chat die wordt aangekondigd als je verder wilt spelen. Als de game is geëindigd, kom je uit bij de portal waar jij in het begin in probeerde te gaan omdat dat een logische plek leek om de game te beginnen, en krijg je punten gebaseerd op je score in de game. Mensen halen gemiddeld 23 punten tijdens een game, maar zolang je minstens een 20,000 score in de game behaalt, krijg je minstens 20 punten als reward, wat overeenkomt met één tool (en dus 24,450 bonus xp).

Rewards
Er is een rewards shop waar je tools kunt kopen! Deze is te vinden in het noord-oosten, ten oosten van de portal. Om een tool te kopen waarbij je kunt kiezen wat voor tool het precies wordt, koop een proto tool. Om een tool te kopen die in een willekeurige tool veranderd, koop een volatile tool. Als je de tool hebt, klik je erop (dat is de "gain xp" optie) en de bonus xp zal opgeteld worden bij de skill behorend bij de tool die je had. Kijk bij je skills en hou je muis boven de skill om te zien hoeveel bonus xp je nog gaat krijgen in die skill.

Eindeeeee
Nou, dit was dan mijn guide. Als je iets mist of andere vragen hebt, laat hier maar een berichtje achter of pm me op runescape. Ik weet alles over sc. Alles. Als je zin hebt om een keer langs te komen bij Fast Sc, ben je altijd welkom. Klik hier om naar de forum thread van Fast Sc te gaan voor meer informatie.
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Up-to-date Stealing Creation guide zonder combat

Bericht door Siddy00 »

Fantastische guide :D Echt heel leuk geschreven, het houdt je lekker bezig! En vanwege de actualiteit van het onderwerp ook nog eens bijzonder nuttig! Mijn complimenten :D

Ook prima gebruik gemaakt van alinea's en kopjes. Misschien dat je met wat plaatjes de tekst nog wat kan ondersteunen / opfleuren, maar ik vind hem eigenlijk nagenoeg perfect zo ^_^

Vraagje van iemand die te lang niet bij SC is geweest; waarom de verandering van boog naar staf? Niet dat dat verder relevant is, ik vraag het me gewoon af omdat ik altijd die boog gewend was :P In ieder geval fijn dat jullie nog actief zijn! Ik moet echt weer eens langskomen :D
Inbreker
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 14 oktober 2013, 20:48
RS: Inbreker (p2p)
Clan: Fast Sc

Re: Up-to-date Stealing Creation guide zonder combat

Bericht door Inbreker »

Oja! Dat was ook nog wel leuk geweest om te vermelden. Wij hebben pas geleden bows omgewisseld voor staves, omdat je bijna altijd aangevallen wordt door een familiar als je op iemand klikt terwijl je een bow zonder arrows draagt, terwijl dat met staves niet zo is (vraag me niet waarom). Met een staff zorg je er dus voor dat het écht non-combat is. :P

Bedankt trouwens. :) Ik was te lui om plaatjes toe te voegen aangezien ik dacht dat het toch niet zo veel zou toevoegen. Zelfs met plaatjes is het de eerste keer nog even zoeken waar alles is en hoe alles precies werkt, maar dat went snel genoeg.
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Up-to-date Stealing Creation guide zonder combat

Bericht door Siddy00 »

Ah, zo ^^ Bedankt voor de opheldering :3
JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: Up-to-date Stealing Creation guide zonder combat

Bericht door JochemRS »

Misschien voor luie mensen eventjes een conclusie maken? :ninja: Voor mij hoef je het niet te doen, ik ken de FC, maargoed, misschien voor anderen :P
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
Roy Boy106
Berichten: 3511
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 17:53
RS: Roy Boy106 (p2p)
Clan: Overloaded XP
Oude naam: Roytjhu106
Extra rang: RoS #1 Divination

Re: Up-to-date Stealing Creation guide zonder combat

Bericht door Roy Boy106 »

Plaatjes.
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Up-to-date Stealing Creation guide zonder combat

Bericht door Kweet Vaniks »

Plaatje's, Goto tags, en wat andere kleine dingen kunnen nog beter. Maar buiten dat is dit een top guide!
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Up-to-date Stealing Creation guide zonder combat

Bericht door Slay a Stone »

Hey inbreker, jou ken ik nog wel van fast sc ^^
Afbeelding
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Up-to-date Stealing Creation guide zonder combat

Bericht door Odius »

Inbreker! Welkom hier man. ^^

Ik heb volgens mij nog steeds een smiley in jullie chat en hoewel ik minder actief ben tijdens het jaar zit de kans er dik in dat ik deze zomer jullie weer kom terroriseren. Heb namelijk nog zo'n 40k Stealing Creation Points nodig.

Bedankt voor de guide (altijd zelf al getwijfeld om een te schrijven) en tot dan!
(misschien een idee om een topic te maken in 'clan promoten', trouwens?)
Inbreker
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 14 oktober 2013, 20:48
RS: Inbreker (p2p)
Clan: Fast Sc

Re: Up-to-date Stealing Creation guide zonder combat

Bericht door Inbreker »

JochemRS schreef: Misschien voor luie mensen eventjes een conclusie maken? :ninja: Voor mij hoef je het niet te doen, ik ken de FC, maargoed, misschien voor anderen :P
Ik heb geen idee wat ik in een conclusie zou moeten zetten voor deze guide haha.
Roy Boy106 schreef: Plaatjes.
Kweet Vaniks schreef: Plaatje's, Goto tags, en wat andere kleine dingen kunnen nog beter. Maar buiten dat is dit een top guide!
Als ik goede plaatjes zou willen toevoegen, zou ik echt uren bezig zijn en die tijd/zin heb ik niet. Deze guide is gewoon echt de basis en ik denk dat mensen het hiermee wel kunnen redden. Zo niet, dan zijn er altijd nog mensen bij Fast Sc die willen helpen. :) Bedankt!
Slay a Stone schreef: Hey inbreker, jou ken ik nog wel van fast sc ^^
Jaa, ik ken jou ook nog wel. Noob. :P
Odius33 schreef: Inbreker! Welkom hier man. ^^

Ik heb volgens mij nog steeds een smiley in jullie chat en hoewel ik minder actief ben tijdens het jaar zit de kans er dik in dat ik deze zomer jullie weer kom terroriseren. Heb namelijk nog zo'n 40k Stealing Creation Points nodig.

Bedankt voor de guide (altijd zelf al getwijfeld om een te schrijven) en tot dan!
(misschien een idee om een topic te maken in 'clan promoten', trouwens?)
Heyy, dankjewel! Ja, ik las op het forum dat je onze levens daar straks weer onveilig komt maken. Wij zullen er zijn voor al je punten. :P

Clan promoten is trouwens wel een goed idee, ik zal er binnenkort even naar kijken. Thanks! :)
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Up-to-date Stealing Creation guide zonder combat

Bericht door Slay a Stone »

Wut ik ben geen noob :(
Afbeelding
Tim
Berichten: 13565
Lid geworden op: donderdag 21 juni 2007, 21:32

Re: Up-to-date Stealing Creation guide zonder combat

Bericht door Tim »

JochemRS schreef: Misschien voor luie mensen eventjes een conclusie maken? :ninja: Voor mij hoef je het niet te doen, ik ken de FC, maargoed, misschien voor anderen :P
Dit is een guide he, geen onderzoek.
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

Re: Up-to-date Stealing Creation guide zonder combat

Bericht door Jerren »

Heb vandaag even No-combat sc gedaan, nog net zo'n topkwaliteits-fc als vroeger, heb alleen wel 1 vraag: Hoe worden de team-scores op het eind berekend? Word alle clay in de basis gewoon bij elkaar opgeteld?
RS status: P2p

Afbeelding
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: Up-to-date Stealing Creation guide zonder combat

Bericht door Lars »

nice guide :D
Afbeelding
Lex W
Berichten: 451
Lid geworden op: vrijdag 9 september 2011, 19:27
RS: Lex W (p2p)
Clan: Ceecs clan
Oude naam: Lexxy

Re: Up-to-date Stealing Creation guide zonder combat

Bericht door Lex W »

Jerren schreef: heb alleen wel 1 vraag: Hoe worden de team-scores op het eind berekend? Word alle clay in de basis gewoon bij elkaar opgeteld?
De score wordt als volgt berekend:
• Verzamelen van klei: 15 punten per klasse
• Verwerken van klei: 15 punten per klasse
• Klei in de basis leggen: 30 punten per klasse
• Klei en voorwerpen van de basis oppakken: je verliest de punten die je zou verdienen voor het neerleggen
• Vechten: Een halve punt per hit

Elk lid uit het team dat bij elkaar de meeste punten krijgt, krijg 10% extra punten.
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

Re: Up-to-date Stealing Creation guide zonder combat

Bericht door Jerren »

Lexxy schreef:
Jerren schreef: heb alleen wel 1 vraag: Hoe worden de team-scores op het eind berekend? Word alle clay in de basis gewoon bij elkaar opgeteld?
De score wordt als volgt berekend:
• Verzamelen van klei: 15 punten per klasse
• Verwerken van klei: 15 punten per klasse
• Klei in de basis leggen: 30 punten per klasse
• Klei en voorwerpen van de basis oppakken: je verliest de punten die je zou verdienen voor het neerleggen
• Vechten: Een halve punt per hit

Elk lid uit het team dat bij elkaar de meeste punten krijgt, krijg 10% extra punten.
Hmm, hoe kan het dan dat soms een team met 5 man het wint van een team van 12?
RS status: P2p

Afbeelding
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Up-to-date Stealing Creation guide zonder combat

Bericht door Slay a Stone »

Jerren schreef:
Lexxy schreef:
Jerren schreef: heb alleen wel 1 vraag: Hoe worden de team-scores op het eind berekend? Word alle clay in de basis gewoon bij elkaar opgeteld?
De score wordt als volgt berekend:
• Verzamelen van klei: 15 punten per klasse
• Verwerken van klei: 15 punten per klasse
• Klei in de basis leggen: 30 punten per klasse
• Klei en voorwerpen van de basis oppakken: je verliest de punten die je zou verdienen voor het neerleggen
• Vechten: Een halve punt per hit

Elk lid uit het team dat bij elkaar de meeste punten krijgt, krijg 10% extra punten.
Hmm, hoe kan het dan dat soms een team met 5 man het wint van een team van 12?
Omdat die hogere skills hebben en dus hogere classes kunnen verzamelen.
Afbeelding
Inbreker
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 14 oktober 2013, 20:48
RS: Inbreker (p2p)
Clan: Fast Sc

Re: Up-to-date Stealing Creation guide zonder combat

Bericht door Inbreker »

Hoe de scores van de teams berekend worden, is ons eerlijk gezegd een raadsel. Soms wint een team van vijf man het van een team van twintig man, wat natuurlijk niet heel logisch is. Volgens mij is ook nergens te vinden hoe die scores berekend worden. We gaan waarschijnlijk binnenkort met een aantal ranks kijken of we erachter kunnen komen hoe het werkt door van iedereen in het team de eindscore te vragen en naar de totaalscore van het team te kijken. Dit zijn tot nu toe hele vage plannen, maar hopelijk gaan we het binnenkort even uitzoeken. =)
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Up-to-date Stealing Creation guide zonder combat

Bericht door Slay a Stone »

Maja misschien gaat het om het gemiddelde?
En daarbij +10% fzo voor elke "hoogste" die ze hebben?
Afbeelding
Plaats reactie