# Pyramid Plunder Guide!

In dit subforum staan beschrijvingen van minigames en quests.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Facaded
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 18 juni 2012, 19:55
RS: Joeri (p2p)
Clan: TKE

# Pyramid Plunder Guide!

Bericht door Facaded »

Pyramid Plunder Guide
Afbeelding

Wat is Pyramid Plunder?

Pyramid Plunder (PP, niet te verwarren met PickPocketing) is een Thieving minigame in het verre zuiden van Gielinor, Sophanem, die word beschouwd als de beste Thieving methode atm.

Hier ligt het:

Afbeelding

Hoe kom ik er?

Er zijn vele manieren om PP te bereiken (Zie Oranje rondjes op map):
1) Koop een Pharaoh's Sceptre op de Grand Exchange. Hiermee kun je naar Jalsavrah (Pyramid Plunder startkamer) teleporteren. Je kunt het ook krijgen in de Pyramid als een rare loot (zie guide)
2) Het Lodestone Network. Hiervoor heb je Desert Treasure nodig om de lodestone te activeren.
3) Vliegende tapijten. Deze kosten maar een paar 100gp, en vanaf de Shantey pass hoef je maar 1x over te stappen in Pollniveach. Je kan ook met een Ring of Charos (na Creature of Frankenstrein) gratis ermee vliegen.
4) Je gebruikt je Pollniveach housetab die je na Love Story kan gebruiken.
5) Het hele roteind lopen.

Wat zijn de eisen om in Pyramid Plunder te komen?

Je hebt 21 Thieving nodig om de eerste room te kunnen betreden. Hiernaast moet je ook Itchlarins Little Helper hebben gestart (niet voltooid, dus je kan er ook al skiller in). Om in de pyramide te komen zijn er 4 ingangen, in eentje daarvan zie je een mummie staan, dit is de goede. Pas op: de goede deur veranderd om de zoveel tijd. De bank die je na Contact! kunt gebruiken is ook erg handig!

Welke items heb je nodig in Pyramid Plunder?

Je hebt eigenlijk niet zoveel items nodig voor PP. Ikzelf vind het erg handig een lockpick bij me te hebben omdat deuren dan sneller opengaan, waardoor je dus sneller XP hebt.
1) Lockpick
2) Door armour te dragen krijg je meer levens, waardoor er meer op je gehit word, armour is dus niet noodzakelijk. Draag gewoon wat je leuk vind.
3) Pharaoh's Sceptre. Hoef je niet steeds de deuren af te gaan aan het begin. Ook niet noodzakelijk.
4) Antiposion is niet de moeite waard, je word toch steeds weer gepoisioned (sneller dan dat je food op is). Een antiposion-totem van Dungeoneering kan wel de moeite waard zijn. hiervoor heb je 35K tokens nodig. Ook deze zijn niet noodzakelijk.
5) Wat voedsel.

Om te starten.
Nu je eindelijk met alle items in de pyramide bent, kan het stelen beginnen! Het is de bedoeling zoveel mogelijk te stelen in zo weinig mogelijk tijd. Het is het beste om naar de beste kamer te rennen die jij kan en die helemaal leeg te roven. merk je dat je genoeg tijd hebt
Afbeelding<- Bij ongeveer dit lukt het nog wel om je beste room leeg te roven
om ook in de kamer ervoor te blijven stelen, doe je dit. Als je hele kamer leeggeroofd is ziet hij er ongeveer zo uit:

Afbeelding

De Mummie hoef je niet per see vrij te laten, uit de sacrofaag, alleen als je meer kans wilt maken op rare items. Je krijgt er namelijk ook geen Thieving XP van. Op lagere levels kan de mummie zelfs een extra hindernis zijn, als je weer voor de 2e keer snel achterelkaar de pyramide in gaat zonder hem te doden.

Doe dit keer op keer en je krijgt een mooi aantal Thieving XP per uur!

XP Rates (Per rondje als je hele room cleared):

Room 1 (21 Thieving): 780 XP (8580 XP/h)
Room 2 (31 Thieving): 1310 XP (14410 XP/h)
Room 3 (41 Thieving): 1800 XP (19800 XP/h)
Room 4 (51 Thieving): 3235 XP (35585 XP/h)
Room 5 (61 Thieving): 4750 XP (52250 XP/h)
Room 6 (71 Thieving): 6940 XP (76340 XP/h)
Room 7 (81 Thieving): 10405 XP (114K xp/h)
Room 8 (91 Thieving): 11970 XP (131K xp/h)
(Rates kunnen een paar 10tallen xps afwijken omdat je nooit een gelijk aantal deuren openmaakt.)

Rare Items:

De dingen die het pas echt waard maken om Pyramid Plunder te doen zijn de awesome items die je er van kan krijgen!
1) Black Ibis; Boots, Legs, Top & hat. Geven een XP bonus van 1% per onderdeel en 5% voor de hele set in Thieving. Deze mooie bonus werkt niet in Plunder.. Je kan deze items vinden in elke urn (alleen in de urnen).
2) Pharaohs Sceptre. Kan je 5x Teleporteren naar PP, daarna moet je hem opladen met items uit de pyramide bij de mummie.
3) De allegrootste wens van elke dief op Runescape: De Sceptre Of The Gods. Deze kun je alleen in de extra sacrofaag vinden in de 91+ Thieving room. hiervoor heb je ook 75 Runecrafting nodig om deze te kunnen openen, en dan is alsnog de kans heel klein dat je hem vind! Zorg dan ook dat je 1 plekje in je inventory vrij hebt als je hem openmaakt, anders zal je hem niet krijgen. Je word ook niet uit de pyramide gegooit als je hem krijgt zoals bij de Pharaohs.

Als je nog dingen ziet die verbeterd kunnen worden / niet kloppen hoor ik het graag!
Bedankt voor het lezen van mijn guide en veel plezier met Thieving Trainen!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Facaded op zaterdag 26 oktober 2013, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ru ben ik
Berichten: 3093
Lid geworden op: woensdag 28 december 2005, 10:49
RS: Gestopt

Re: # Pyramid Plunder Guide!

Bericht door Ru ben ik »

Opzich een goede guide!
Misschien iets uitgebreider vertellen wat je binnen in de pyramide allemaal moet doen (Dat stukje is nu wel erg kort :P ).
Ook zou het wel fijn zijn als de exp/uur er bij zou staan.
Afbeelding
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

Re: # Pyramid Plunder Guide!

Bericht door Jerren »

Xp per uur is volgens mij de xp van een room ongeveer keer 11 dacht ik, gezien elk rondje 5 minuten duurt + de tijd om weer naar de mummie te lopen.
RS status: P2p

Afbeelding
Facaded
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 18 juni 2012, 19:55
RS: Joeri (p2p)
Clan: TKE

Re: # Pyramid Plunder Guide!

Bericht door Facaded »

Jerren schreef: Xp per uur is volgens mij de xp van een room ongeveer keer 11 dacht ik, gezien elk rondje 5 minuten duurt + de tijd om weer naar de mummie te lopen.
Ik reken wel even uit met 11x rate ;)
Afbeelding
JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: # Pyramid Plunder Guide!

Bericht door JochemRS »

Jammer dat het weinig strategy is. Dit zijn puur de basics. Wanneer moet je de ''check for snakes'' optie gebruiken, hoeveel loot je er in de 1aarlaatste, doe je de middelste chest wel of niet, en zeker ook met pharao's sceptre + zo'n ring kan je erg snel banken en dan weer terugteleporten tussen elke keer. Leg eens uit wat de voor- en nadelen van alles is!
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: # Pyramid Plunder Guide!

Bericht door Tristan »

De XP rates vind ik een beetje raar. Ik kan wel - als ik het erg intensief doe - wel 260kxp/h halen op lvl 91+ :o
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Holy Wallie
Update Lounge
Berichten: 802
Lid geworden op: woensdag 3 november 2010, 16:03
RS: Holy Wallie (p2p)

Re: # Pyramid Plunder Guide!

Bericht door Holy Wallie »

Het is ook wel handig om te vermelden dat een Ring of Wealth de kans verhoogt op betere buit.
2) Pharaohs Sceptre. Kan je 5x Teleporteren naar PP, daarna moet je hem opladen met items uit de pyramide bij de mummie.
5? Ik kan maar 3 keer :P
Ikzelf vind het erg handig een lockpick bij me te hebben omdat deuren dan sneller opengaan, waardoor je dus sneller XP hebt.
Daar verschillen we in mening. Ik vind zonder lockpick fijner omdat je dan de maximale xp van de deuren kan krijgen en zo heel veel sneller gaat het niet met lockpick ;)
Afbeelding
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

Re: # Pyramid Plunder Guide!

Bericht door Jerren »

Holy Wallie schreef:
2) Pharaohs Sceptre. Kan je 5x Teleporteren naar PP, daarna moet je hem opladen met items uit de pyramide bij de mummie.
5? Ik kan maar 3 keer :P
Officiële Lunagang info schreef:Na de moeilijke Desert taken zal de scepter 6 ladingen hebben in plaats van 3.
RS status: P2p

Afbeelding
Holy Wallie
Update Lounge
Berichten: 802
Lid geworden op: woensdag 3 november 2010, 16:03
RS: Holy Wallie (p2p)

Re: # Pyramid Plunder Guide!

Bericht door Holy Wallie »

Jerren schreef:
Holy Wallie schreef:
2) Pharaohs Sceptre. Kan je 5x Teleporteren naar PP, daarna moet je hem opladen met items uit de pyramide bij de mummie.
5? Ik kan maar 3 keer :P
Officiële Lunagang info schreef:Na de moeilijke Desert taken zal de scepter 6 ladingen hebben in plaats van 3.
Geen 5 dus
Afbeelding
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: # Pyramid Plunder Guide!

Bericht door Lars »

Het is meer een opsomming van dingen die op lunagang staan. Geen strategie ofzo. Xp rates kloppen ook niet. Probeer volgende keer meer dingen te vertellen die mensen goed kunnen gebruiken. Zoals welke volgorde van deuren checken welke chests en urns looten.
Afbeelding
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: # Pyramid Plunder Guide!

Bericht door Kweet Vaniks »

De xp rates kloppen niet helemaal. Verder zou je gebruik van goto's kunnen maken. Verder is het qua info wel goed. Probeer wel de volgende keer bij de route een pijl te trekken, en een tekstje erbij van waar wat is.
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: # Pyramid Plunder Guide!

Bericht door Burn the Sof »

Vanaf level 93 zou ik toch echt dwarf traders gaan doen hoor.
Verder ziet het er wel goed uit!
Afbeelding
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: # Pyramid Plunder Guide!

Bericht door Kweet Vaniks »

Nog een opmerking, gebruik geen afkortingen zoals ''atm''. Gebruik liever op het moment.
Job
Berichten: 1390
Lid geworden op: vrijdag 22 oktober 2010, 15:16
RS: Jeod (p2p)
Clan: ELlTE
Oude naam: Job pls

Re: # Pyramid Plunder Guide!

Bericht door Job »

Xps kloppen wel alleen je moet het dan optellen.
Dus als je room 8 en 9 elke keer cleared dan krijg je 131k+114k xp/h.
Dat is 245k xp/h, als je wat deuren opent kom je dus rond de 260k.
Verder wel goede guide. :)
Thx J0rn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fallen god
Berichten: 52
Lid geworden op: dinsdag 9 juli 2013, 11:31
RS: Elder PVM (p2p)

Re: # Pyramid Plunder Guide!

Bericht door Fallen god »

Ik vind het leuk dat er weer een guid is die ik zou kunnen gebruiken.
Daarnaast ook feedback geven dus

Goed:
Hoeveelheid plaatjes.
Het plaatje van de timer.

Minder goede dingen:
Xp rates zijn niet helemaal goed.
Op zich weinig tips.
Jij zegt:''Je kan ook met een Ring of Charos (na Creature of Frankenstrein) gratis ermee vliegen.'''
Dit klopt niet want het is Ring of Charos (e) die je krijgt na Garden of Tranquillity.
Gebruik van afkortingen.
Je persoonlijke voorkeur zoals een lockpick uitleggen want ik zelf gebruik hem niet.
De poison totem is niet alleen zo handig item maak er een lijst van.

Als het aanpast en alle tips die niet alleen ik geef maar ook de mensen boven mij dan wordt het echt wel een 10/10 maar voor nu 4/10.
Plaats reactie