Merchanting guide! ~ Miljoenen per dag! ~ Eigen methode!

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Gebruikersavatar
Fisseh
Berichten: 11
Lid geworden op: zaterdag 25 juli 2009, 14:39

Merchanting guide! ~ Miljoenen per dag! ~ Eigen methode!

Bericht door Fisseh »

Merchanting
[/size][/color]

Je hebt er vast al een heleboel guides over gezien, en ze vertellen eigenlijk allemaal hetzelfde. Dat gaat deze guide ook doen, maar dan op mijn manier.

Inhoud:
1. Korte uitleg
2. Benodigheden
3. Nadere uitleg
4. Het kopen
5. Het verkopen
6. Een paar succesvolle ''merchants'' van mij
7. De laatste merchant
8. Slot


1. Korte uitleg


De basis van mijn merchanting manier is bandos en dragonfire shields merchanten. Dit werkt op het moment erg goed, en je kan makkelijk een paar miljoen per dag verdienen, door heel even de G/e database te checken.

2. Benodigheden


Zoals je zelf waarschijnlijk al begrijpt heb je best veel geld nodig om te kunnen merchanten met bandos en dragonfire shields, maar wees niet getreurd! Want deze methode werkt (meestal) ook met andere, minder dure items.
Dus, benodigheden:
-Minimum van ±16m voor bandos merchanting, 1m voor andere items
-Een beetje logica voor het voorspellen van de prijzen

3. Nadere uitleg


Bandos en dragonfire shields zijn op dit moment, door alle pvp updates een beetje onstabiel, maar ze zijn (als het goed is) aan het stabiliseren. Ik heb het idee dat dat nog wel een tijdje gaat duren, en daar kan je mooi gebruik van maken!

Bekijk hier de tabel van bandos chestplate van de afgelopen maand:
In- of uitklappen •
Afbeelding
zoals je ziet, daalt hij en stijgt hij erg veel
Nu is het de bedoeling, dat je hem koopt nét voordat hij weer gaat stijgen, en verkoopt nét voordat hij gaat dalen, dus je moet gaan voorspellen wanneer mensen het kopen en wanneer mensen het verkopen. De Runescape forums zelf zijn hier heel handig voor, als je naar de armour sectie gaat, en je ziet dat veel mensen het proberen te verkopen voor medium, dan weet je dat het nog een heel klein beetje gaat stijgen, verkopen dus!.
Als je ziet dat mensen het voor max proberen te verkopen, of dat mensen het proberen te kopen rond de max prijs of hoger, dan moet je je item nog even houden want dan gaat hij sterk stijgen.

4. Het kopen


Op een gegeven moment kom je op de Runescape forums, en je ziet dat mensen bandos tassets proberen te verkopen voor medium, dan weet je dus dat ze gaan dalen! Wacht tot de g/e update is geweest, en waarschijnlijk zijn ze een heel klein beetje gestegen, of een klein beetje gedaald. Als ze rond de 50k of meer gestegen zijn, wacht dan nog even. Als ze rond de 100k of meer gedaald zijn, moet je ze proberen te kopen. Probeer eerst lowest, en wacht een uurtje, krijg je ze niet? Probeer 200k boven lowest en wacht een uurtje, nog steeds niet binnen? Probeer weer 200k hoger enzovoorts, net zolang totdat je ze hebt, dit kan soms dus best even duren. Denk eraan: GA NIET HOGER DAN MEDIUM!.

5. Het verkopen


Nu je je bandos tassets hebt, dalen ze misschien nog een beetje, maar geen paniek! Want ze gaan (als het goed is) gewoon weer stijgen. ONTHOUD ALTIJD DE PRIJS WAARVOOR JE ZE GEKOCHT HEBT
Als ze dan stijgen, check je de Runescape forums weer. Als mensen verkopen boven med (wat waarschijnlijk zo is), stijgen ze nog verder. Na iedere g/e update check je even de Runescape forums, verkopen mensen ver boven medium? Dan moet je je item houden. Verkopen mensen een klein beetje boven medium of op medium/onder medium? Dan moet je je item verkopen.
Stel mensen verkopen hun tassets op medium na een update, dan moet je ze dus gaan verkopen. Probeer dezelfde methode als met het kopen. Probeer ze eerst te verkopen Op max, dan 200k onder max, weer 200k minder enzovoorts, met iedere keer 1 uur wachten tussenin. VERKOOP NOOIT JE ITEM VOOR MINDER DAN DAT JE HET GEKOCHT HEBT, probeer op zijn minst dan dezelfde prijs als je het gekocht hebt.

Het is heel belangrijk dat je de forums checkt, want aan de hand daarvan weet je of het gaat dalen of stijgen. Verkoop het ook altijd VOORDAT het gaat dalen, want als het eenmaal daalt, wordt het veel moeilijker om te verkopen.

6. Een paar succesvolle ''merchants'' van mij


Bandos chest, 400k winst
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Bandos tassets, 200k winst (failed met editen lol)
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Dragonfire shield, 900k winst
In- of uitklappen •
Had ik gekocht voor 19.1m Afbeelding
7. Mijn laatste merchant


Mijn laatste merchant van vandaag, hopen dat ie gelukt is (waarschijnlijk wel)
Hier zie je voor hoeveel ik ze verkocht heb, nu nog wachten tot ze kopen. G/e update is net geweest, bandos chest 80k up, tassy 160k en dfs 270k. Dus die gaan dalen, kooptijd dus! :]
AfbeeldingAfbeelding
Ik had dfs nodig voor kbd dus ik had m meteen weer gekocht :P Daar dus geen winst op maarja /care.Maarja 800k winst op deze x (500k op tassy 300k op bcp) khad nog 500k extra kunnen hebben op dfs maarja.
(In mijn vorige pics zag je dat ik eerst kocht en toen verkocht, laatste pic van kopen hebk niet opgeslagen, dus nu eerst verkopen, en dan kopen. (als je voor 20.5 verkoopt en weer voor 20m koopt is het nog steeds 500k winst maakt niet uit welke volgorde :]))

8. Slot


Bedankt voor het lezen van deze guide, ik hoop dat je er wat van geleerd hebt. Als je vragen hebt of iets niet snapt, vraag maar :)
Rate 1/10, thanks.

1 ding: Als je hierin failt en dus geld verlies hebt, is het niet mijn schuld.


Gemaakt door Fissie Fange, Fisseh.
Laatst gewijzigd door Fisseh op zondag 26 juli 2009, 13:15, 5 keer totaal gewijzigd.
Fisseh
[/color]
Afbeelding
Afbeelding
Mike Ross
Berichten: 3823
Lid geworden op: zaterdag 24 mei 2008, 10:48
RS: Gabiysh (p2p)

Re: [NIEUW] Merchanting guide! ~ Miljoenen per dag!

Bericht door Mike Ross »

Mooie guide! Als ik weer wat geld heb ga ik hem misschien gebruiken! ;) 9,5/10
uffert
Berichten: 1662
Lid geworden op: donderdag 10 april 2008, 17:42
RS: Gestopt

Re: [NIEUW] Merchanting guide! ~ Miljoenen per dag!

Bericht door uffert »

ten 1e welkom op het lunagang forum en daar bij ook officiel de lunatip clan chat
ten 2de mooie guide presies zo als ik je ken 8-[
ten 3de veel plezier hier op het forum

uffie6 :twisted:
Mons00
Berichten: 436
Lid geworden op: zaterdag 11 juli 2009, 15:33
Clan: Geen.

Re: [NIEUW] Merchanting guide! ~ Miljoenen per dag!

Bericht door Mons00 »

you zah merch.

mooie winst @ dfs
Gebruikersavatar
Fisseh
Berichten: 11
Lid geworden op: zaterdag 25 juli 2009, 14:39

Re: [NIEUW] Merchanting guide! ~ Miljoenen per dag!

Bericht door Fisseh »

ty guys :D/
Fisseh
[/color]
Afbeelding
Afbeelding
Wc Ghost2
Berichten: 507
Lid geworden op: dinsdag 12 augustus 2008, 21:11
Clan: The Killers

Re: [NIEUW] Merchanting guide! ~ Miljoenen per dag!

Bericht door Wc Ghost2 »

Nice guide :) deze moet echt verplaats worden als hij nog niet verplaatst is...
Door deze guide (en natuurlijk door jou) heb ik nu 1.3M winst ongeveer echt bedankt man!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Flechting 65/99---Attack 40/60---Combat 53/100---Woodcutting 64/60
Gebruikersavatar
Fisseh
Berichten: 11
Lid geworden op: zaterdag 25 juli 2009, 14:39

Re: [NIEUW] Merchanting guide! ~ Miljoenen per dag!

Bericht door Fisseh »

Wc Ghost2 schreef:Nice guide :) deze moet echt verplaats worden als hij nog niet verplaatst is...
Door deze guide (en natuurlijk door jou) heb ik nu 1.3M winst ongeveer echt bedankt man!
haha nice man, nu al?

en thanks :]
Fisseh
[/color]
Afbeelding
Afbeelding
Wc Ghost2
Berichten: 507
Lid geworden op: dinsdag 12 augustus 2008, 21:11
Clan: The Killers

Re: [NIEUW] Merchanting guide! ~ Miljoenen per dag!

Bericht door Wc Ghost2 »

Ow rating vergeten

10/10!!!!!!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Flechting 65/99---Attack 40/60---Combat 53/100---Woodcutting 64/60
Gebruikersavatar
Fisseh
Berichten: 11
Lid geworden op: zaterdag 25 juli 2009, 14:39

Re: [NIEUW] Merchanting guide! ~ Miljoenen per dag!

Bericht door Fisseh »

Wc Ghost2 schreef:Ow rating vergeten

10/10!!!!!!!!
:D :D
Fisseh
[/color]
Afbeelding
Afbeelding
D Dscooby
Berichten: 268
Lid geworden op: maandag 5 mei 2008, 13:15
Oude naam: fctwente

Re: [NIEUW] Merchanting guide! ~ Miljoenen per dag!

Bericht door D Dscooby »

Een goeie guide, maar ik zou ook andere mogelijkheden laten zien. Voor mensen met weiniger geld bijv.

Ik geef je een 8/10 omdat de manier goed werkt! :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fisseh
Berichten: 11
Lid geworden op: zaterdag 25 juli 2009, 14:39

Re: [NIEUW] Merchanting guide! ~ Miljoenen per dag!

Bericht door Fisseh »

fctwente schreef:Een goeie guide, maar ik zou ook andere mogelijkheden laten zien. Voor mensen met weiniger geld bijv.

Ik geef je een 8/10 omdat de manier goed werkt! :D
Misschien voeg ik inderdaad ook wel toe voor minder dure items

Maar het probleem is juist, dat deze merchanting manier gebaseerd is op de forums en wisselende prijzen. Mensen verkopen geen full rune op de forums, en de wisselende prijzen zijn ook niet waanzinnig hoog (10k ofzo?)
Fisseh
[/color]
Afbeelding
Afbeelding
D Dscooby
Berichten: 268
Lid geworden op: maandag 5 mei 2008, 13:15
Oude naam: fctwente

Re: [NIEUW] Merchanting guide! ~ Miljoenen per dag!

Bericht door D Dscooby »

Dat klopt, daarom is merchanten op het begin ook nog niet zo goed, omdat winst maken lastiger is.
Maar wat je dan bijvoorveel dan zou kunnen doen is in merch cc gaan, in f2p bijv. die merch namelijk lagere items, en dan stijgt het dus wel meer en maak je toch ook wel op het begin 100k winst!
het is niet veel, maar voor een beginner?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fisseh
Berichten: 11
Lid geworden op: zaterdag 25 juli 2009, 14:39

Re: [NIEUW] Merchanting guide! ~ Miljoenen per dag!

Bericht door Fisseh »

fctwente schreef:Dat klopt, daarom is merchanten op het begin ook nog niet zo goed, omdat winst maken lastiger is.
Maar wat je dan bijvoorveel dan zou kunnen doen is in merch cc gaan, in f2p bijv. die merch namelijk lagere items, en dan stijgt het dus wel meer en maak je toch ook wel op het begin 100k winst!
het is niet veel, maar voor een beginner?
Ja je hebt gelijk, maar dat is manipulatie, en dat vind ik geen echte merchanting, dus ook niet bij dit topic horen. En volgensmij mag het ook niet van Jagex? Maar dat weet ik niet zeker. Ik ben er in ieder geval geen voorstander van, want die clans geven altijd een dump prijs op, en zoals jij ook weet dumpt iedereen voordat die prijs bereikt is, en voor die ''beginner'' waar jij het over hebt, kan die 100k verlies dan erg hard aankomen :]
Fisseh
[/color]
Afbeelding
Afbeelding
D Dscooby
Berichten: 268
Lid geworden op: maandag 5 mei 2008, 13:15
Oude naam: fctwente

Re: Merchanting guide! ~ Miljoenen per dag! ~ Eigen methode!

Bericht door D Dscooby »

true, heb ik niks verdre op te zeggen :lol: .

maar in ieder geval een 8/10!
Afbeelding
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Merchanting guide! ~ Miljoenen per dag! ~ Eigen methode!

Bericht door Puma »

Lay-out is goed, dat kan je niet van elke guide op dit forum zeggen :P Daarmee trek je de aandacht van de lezers al gelijk en dat is een goed begin :D Zelf ben ik geen merchanter, ik heb 't wel eens geprobeerd nu de Grand-Exchange er is maar zonder al te veel succes XD Maar wat ik wilde zeggen is dat ik ondanks dat ik geen merchanter ben de guide toch snap en er wat van opsteek. Ik weet nog niet zeker of ik het ooit nog eens ga proberen maar deze methode is wel anders dan bijvoorbeeld merchanten met een clan. Je kunt de guide misschien wat uitbreiden door als merchanter in te spelen op updates. Als bijvoorbeeld een update komt zoals Bounty-Hunter dan kan je winst maken met food, weapens, potions etc.

Bedankt voor het delen van je merchant-techniek :D En de screenshots erbij zijn ook leuk!
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Fisseh
Berichten: 11
Lid geworden op: zaterdag 25 juli 2009, 14:39

Re: Merchanting guide! ~ Miljoenen per dag! ~ Eigen methode!

Bericht door Fisseh »

Puma Puma Pk schreef:Lay-out is goed, dat kan je niet van elke guide op dit forum zeggen :P Daarmee trek je de aandacht van de lezers al gelijk en dat is een goed begin :D Zelf ben ik geen merchanter, ik heb 't wel eens geprobeerd nu de Grand-Exchange er is maar zonder al te veel succes XD Maar wat ik wilde zeggen is dat ik ondanks dat ik geen merchanter ben de guide toch snap en er wat van opsteek. Ik weet nog niet zeker of ik het ooit nog eens ga proberen maar deze methode is wel anders dan bijvoorbeeld merchanten met een clan. Je kunt de guide misschien wat uitbreiden door als merchanter in te spelen op updates. Als bijvoorbeeld een update komt zoals Bounty-Hunter dan kan je winst maken met food, weapens, potions etc.

Bedankt voor het delen van je merchant-techniek :D En de screenshots erbij zijn ook leuk!
Ty :D Ik zal kijken wat ik kan doen met dat inspelen op updates :), komt waarschijnlijk morgen.

Toegevoegd na 34 minuten:

Updated
Fisseh
[/color]
Afbeelding
Afbeelding
Max pl0x
Berichten: 4151
Lid geworden op: maandag 6 augustus 2007, 21:22
Contacteer:

Re: Merchanting guide! ~ Miljoenen per dag! ~ Eigen methode!

Bericht door Max pl0x »

Mooi guide, heb er alleen geen geld voor xD. 9/10 :D
Afbeelding
Davy
Berichten: 2565
Lid geworden op: zaterdag 1 november 2008, 16:52
Oude naam: The Secret
Contacteer:

Re: Merchanting guide! ~ Miljoenen per dag! ~ Eigen methode!

Bericht door Davy »

Nice!! 10/10 helaas heb ik geen geld om inkopen te doen :(
Afbeelding
Thx Hopeless!
Gebruikersavatar
Fisseh
Berichten: 11
Lid geworden op: zaterdag 25 juli 2009, 14:39

Re: Merchanting guide! ~ Miljoenen per dag! ~ Eigen methode!

Bericht door Fisseh »

Ty guys
Fisseh
[/color]
Afbeelding
Afbeelding
beastcop
Berichten: 170
Lid geworden op: zondag 24 februari 2008, 10:43
RS: Gestopt
Contacteer:

Re: Merchanting guide! ~ Miljoenen per dag! ~ Eigen methode!

Bericht door beastcop »

Nice guide, het zou beter zijn dat er ook bij staat wat je moe merchante als je 1 mill hebt ofzo.
Als je dat erbij zet, dan krijg je een 10/10 ;)
Nu heb je een 8,5/10 :D/
Afbeelding
Plaats reactie