Money Making met Woodcutting (P2P) 200K+/hr

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Rallim
Berichten: 1189
Lid geworden op: woensdag 6 februari 2008, 14:38
RS: Raddallin (p2p)
Oude naam: b a 1 0 0
Contacteer:

Money Making met Woodcutting (P2P) 200K+/hr

Bericht door Rallim »

Welkom bij Rallim's Money Making met Woodcutting!
Afbeelding
Hallo allemaal,
Hier mijn tweede (mini)guide alweer op het Lunagang Forum. De vorige ging over Magic trainen met winst en nu een guide over Money Making met Woodcutting, Farming en Summoning. En waarom altijd met winst? Heel simpel: Ik ben altijd op zoek naar nieuwe manieren om geld te verdienen aangezien ik niet zo rijk ben. Nog iets: Er zijn betere manieren om geld te verdienen dan deze!

Inhoud:
A. Inleiding
B. Wat heb je nodig
C. Manier
D. De winst
E. Tips
F. FAQ
G. Slot


A. Wat gaan we doen?
We planten een Magic Tree in het Tree Gnome Stronghold Farming Patch, hakken 'm om en laten hem weer groeien met een Hydra van Summoning.

B. Wat heb je nodig
AfbeeldingFarming 75 om een Magic Tree te planten.
AfbeeldingWoodcutting 75 (Ik raad 95+ aan omdat je dan een beetje doorhakt)
AfbeeldingSummoning 80 voor een Hydra
AfbeeldingEen Dragon Hatchet
AfbeeldingHydra Pouches
AfbeeldingRegrowth Scrolls
AfbeeldingEen Magic Tree in een Farming Patch (in deze guide Tree Gnome Stronghold)

C. Hoe doe je het?
Je zorgt dat er in een Farming Patch een Magic Tree staat (Hier ga ik verder niet op in want als je Farming 75 heb, verwacht ik dat je wel weet hoe je een boom plant). Summon nu je Hydra, pak je Hatchet en Regrowth Scrolls. Het is handig als je de 'Left-Click Option' op de Scroll zet. Loop nu naar je Patch en hak de boom om. Nu laat je hem weer groeien door een Regrowth Scroll te gebruiken. Herhaal dit totdat je inventory vol zit. Dan loop je naar de bank, dump je je Logs en herhaal dit zo vaak als je wilt. Let wel op je Summoning punten!

D. De winst
En hoeveel verdienen we hiermee? Je moet éénmalig een Magic Seed kopen die ongeveer 300K kost. Dus deze manier werkt alleen als je het voor wat langere tijd doet. Je zal ongv. 200K per uur verdienen, de kosten van je seed niet meegerekend. Omdat de prijzen veranderen heb ik weer een formule gemaakt:
A=Prijs van de Magic Logs die je gehakt hebt
B=Prijs van een Magic Seed
C=Prijs van de Pouches en Scrolls (dit is heel weinig. Ongv. 3k per uur)
A-B-C=Winst

E. Tips
- Je kan dit ook met andere bomen doen. Bv. Yews. Is dit rendabel? Ja, want de seed is goedkoper maar daar tegenover staat dat de Yew Logs ook weer goedkoper zijn.
- Gebruik een Patch die dichtbij een bank is. Bijv. Falador of Tree Gnome Stronghold.
- Tree Gnome Stronghold is het beste want daar is ook een Obelisk in de buurt om je Summoning punten op te laden.
- Je kan eventueel een Stranger Plant van Summoning gebruiken. Die boost je Farming level. (Tip van Veloxraptor)

F. FAQ
:?: Ik kan toch net zo goed in Tree Gnome Stronghold Magic Trees gaan hakken die niet in een Farming Patch staan? Dan heb je er zelfs twee.
:arrow: Dat kan. Maar bij mijn manier heb je geen last van andere mensen en hoef je evt. niet te hoppen. Het nadeel van mijn manier is dan wel dat je Summoning 80 moet hebben.

F. Slot
En dit is het einde van mijn tweede guide alweer. Veel succes bij het geld verdienen!
Laatst gewijzigd door Rallim op woensdag 8 december 2010, 18:16, 12 keer totaal gewijzigd.
Vyrelords Combat Training (Melee/Ranged) | SSD Guide
~Proud owner of Certificate of Proficiency in English (CPE)~
Afbeelding
rune-snakie
Berichten: 442
Lid geworden op: maandag 8 november 2010, 21:08

Re: Money Making met Woodcutting (P2P)

Bericht door rune-snakie »

leuk
kende ik nog niet
9/10
leg het iets uitgebreider uit dan 10/10
In- of uitklappen •
Afbeelding
zin in bandos meld je aan
http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... 8&t=217319
Luriel
Berichten: 268
Lid geworden op: donderdag 12 augustus 2010, 17:14
Clan: Lunatip

Re: Money Making met Woodcutting (P2P)

Bericht door Luriel »

Nice hoor 8/10 ik wist niet dat dit kon.
Je kan het misschien iets beter uitleggen en letten op de lay-out.
Verder goed gedaan.
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Re: Money Making met Woodcutting (P2P)

Bericht door Veloxraptor »

Niet zo fantastische guide. Eigenlijk zou ik het helemaal geen guide noemen, want je legt maar 1 methode uit, terwijl je titel is 'Moneymaking met woodcutting (p2p)'. Ik verwachtte wat meer dan 1 optie.

Wat ik allereerst kwijt moet is dat het eigenlijk het werk lijkt van een kwartiertje. Je zegt het zelf al op het eind: 'Dit is het einde van mijn tweede guide alweer'. Het is een prima post, maar dit is meer iets voor in het tipsticky dan een guide. Ik bedoel hiermee bijvoorbeeld dat de helft van de tekst uit je guide het uitrekenen van de winst is. Dat is vreemd, dat moet je toegeven.

Wat je bijvoorbeeld zou kunnen toevoegen (ik weet zeker dat je zelf ook wat kan verzinnen):
- Manieren om magic trees te planten met lagere farming (wat boost er allemaal farming? Voorbeeld: stranger plant special move). En wat heb je eigenlijk nodig om een magic tree te planten zonder dat hij ziek wordt? Ik snap dat je misschien denkt 'dat kan ie wel effe opzoeken in de farming guide op de site' maar ik kom niet naar een guide om vervolgens in andere guides feiten te moeten opzoeken.
- Als je een guide maakt over moneymaking met woodcutting, en hij is al wat klein, en je zet er niet eens bij hoeveel winst je nou eigenlijk ongeveer maakt per uur ( wat toch wel een redelijk standaard punt is) vind ik dat vreemd, maar dat kan aan mij liggen.
- Er zijn vast nog wel andere manieren om geld te verdienen met woodcutting. Evil trees, verdien je daar nog wat mee? En yew logs, is dat eigenlijk nog een beetje rendabel?

De opmaak is opzich prima, leuk met die plaatjes en een gif, alleen ben ik zelf niet zo'n fan van een aparte kleur voor elk hoofdstuk. Dat is echter gewoon mijn mening dus daar hoef je je niets van aan te trekken.
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
Jeroen
Berichten: 858
Lid geworden op: maandag 3 september 2007, 21:32
Clan: Night Slayers
Oude naam: Jeroenn92

Re: Money Making met Woodcutting (P2P)

Bericht door Jeroen »

Je kunt de Magic Tree ook in Gnome Tree Stronghold planten. Hier heb vlakbij ook een Magic Tree en zul je geen Hydra nodig hebben omdat je makkelijk kunt switchen tussen de twee Magic Trees. Overigens is daar ook heel dichtbij een bank, misschien is dat wel een snellere manier om te banken.

De guide ziet eruit alsof je hem in 10 minuutjes gemaakt hebt. Daarnaast ben ik ook niet erg fan van het gebruiken van steeds verschillende kleuren. Je kunt beter een meer consistentere opmaak gebruiken, dit is veel overzichtelijker.
Afbeelding
Rallim
Berichten: 1189
Lid geworden op: woensdag 6 februari 2008, 14:38
RS: Raddallin (p2p)
Oude naam: b a 1 0 0
Contacteer:

Re: Money Making met Woodcutting (P2P)

Bericht door Rallim »

Wat een reacties....
Heel erg bedankt voor de goeie rates!
Ik zal hem binnen een paar dagen grondig aan gaan passen.
Over de magic tree: Als je een farming level heb dat boven de 60 is neem ik aan dat je weet hoe je een boom moet planten en zorgen dat 'ie niet ziek wordt.
En over de twee trees in tree gnome stronghold: Hier heb je geen last van andere mensen. ;)
Ook zal ik wat meer zeggen over de winst en andere bomen.
Vyrelords Combat Training (Melee/Ranged) | SSD Guide
~Proud owner of Certificate of Proficiency in English (CPE)~
Afbeelding
mannieman7
Berichten: 88
Lid geworden op: woensdag 16 mei 2007, 20:34
Clan: Geen.

Re: Money Making met Woodcutting (P2P) 200K+/hr

Bericht door mannieman7 »

Summ level nodig? Goede guide btw.
Rallim
Berichten: 1189
Lid geworden op: woensdag 6 februari 2008, 14:38
RS: Raddallin (p2p)
Oude naam: b a 1 0 0
Contacteer:

Re: Money Making met Woodcutting (P2P) 200K+/hr

Bericht door Rallim »

mannieman7 schreef:Summ level nodig? Goede guide btw.
oops. vergeten. zal ik toevoegen als ik hem ga vernieuwen (binnen een week)
Vyrelords Combat Training (Melee/Ranged) | SSD Guide
~Proud owner of Certificate of Proficiency in English (CPE)~
Afbeelding
Rallim
Berichten: 1189
Lid geworden op: woensdag 6 februari 2008, 14:38
RS: Raddallin (p2p)
Oude naam: b a 1 0 0
Contacteer:

Re: Money Making met Woodcutting (P2P) 200K+/hr

Bericht door Rallim »

Nou, hier is 'ie dan! Grondig vernieuwd!
Vyrelords Combat Training (Melee/Ranged) | SSD Guide
~Proud owner of Certificate of Proficiency in English (CPE)~
Afbeelding
Joshi-Skilzz
Berichten: 832
Lid geworden op: zaterdag 27 februari 2010, 7:17
Clan: ELlTE
Oude naam: LORDrogue

Re: Money Making met Woodcutting (P2P) 200K+/hr

Bericht door Joshi-Skilzz »

Hij is wel stukken mooier alleen er staat niet in wat die scrolls van die hydra precies doen of lees ik slecht?
http://runetrack.com/profile.php?user=slayonus

10 kliks please dan werkt me account runetraxx
Rallim
Berichten: 1189
Lid geworden op: woensdag 6 februari 2008, 14:38
RS: Raddallin (p2p)
Oude naam: b a 1 0 0
Contacteer:

Re: Money Making met Woodcutting (P2P) 200K+/hr

Bericht door Rallim »

LORDrogue schreef:Hij is wel stukken mooier alleen er staat niet in wat die scrolls van die hydra precies doen of lees ik slecht?
Stond er inderdaad een beetje vaag in.
Kheb het nu aangepast
Vyrelords Combat Training (Melee/Ranged) | SSD Guide
~Proud owner of Certificate of Proficiency in English (CPE)~
Afbeelding
Hidde Kata
Berichten: 726
Lid geworden op: woensdag 8 november 2006, 13:28
RS: Hidde Kata (p2p)
Clan: Dutch Generation

Re: Money Making met Woodcutting (P2P) 200K+/hr

Bericht door Hidde Kata »

Ik weet niet of je het weet maar er is een farming patch bij gnome stronghold, en jij denkt waarschijnlijk aan je antwoorden te zien dat er 2 bomen staan, maar er is 1 (volgens mij) boom daar en een tree patch, en het is 3 stappen van de bank dus die lijkt mij toch iets beter, misschien dat je hem er bij kunt zetten.

Over de guide zelf, hij is wel redelijk maar gebruik niet te veel kleuren, vooral blauw vind ik zelf (en anderen denk ik ook) erg moeilijk en irrtant lezen, voor de rest wel nice, informatie klopt ook grotendeels dus geef ik je een 7/10 :D
En misschien kan je er ook en adze bij zetten (ookal burn je) of rune axe als je geen dragon hatchet kan of wil kopen
AfbeeldingPlaatje
Rallim
Berichten: 1189
Lid geworden op: woensdag 6 februari 2008, 14:38
RS: Raddallin (p2p)
Oude naam: b a 1 0 0
Contacteer:

Re: Money Making met Woodcutting (P2P) 200K+/hr

Bericht door Rallim »

Hidde Kata schreef:Ik weet niet of je het weet maar er is een farming patch bij gnome stronghold, en jij denkt waarschijnlijk aan je antwoorden te zien dat er 2 bomen staan, maar er is 1 (volgens mij) boom daar en een tree patch, en het is 3 stappen van de bank dus die lijkt mij toch iets beter, misschien dat je hem er bij kunt zetten.
hmm.
Ik kan toch net zo goed in Tree Gnome Stronghold Magic Trees gaan hakken die niet in een Farming Patch staan? Dan heb je er zelfs twee.
Er staat in Tree Gnome Stronghold één Patch voor gewone bomen en er staan altijd twee gewone Magic Trees.
Vyrelords Combat Training (Melee/Ranged) | SSD Guide
~Proud owner of Certificate of Proficiency in English (CPE)~
Afbeelding
Plaats reactie