Efficiënter Runescapen

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Efficiënter Runescapen

Bericht door Royenroy »

-Efficiënter Runescapen-
[/b]
Inhoud
  • Wat is 'efficiënt Runescapen?'
  • Hoe kan ik mijn snelheid verbeteren?
  • Tips en Tricks
  • En nu blijven doen
Wat is 'efficiënt Runescapen?'
Nou, het is eigenlijk best wel simpel, het is zo min mogelijk tijd verspillen terwijl je aan het Runescapen bent. Je hebt mogelijkheden om dit te doen, bijvoorbeeld het markeren van bepaalde plekken op je beeld, maar je kan ook meerdere skills tegelijk doen, wat wel erg overdreven is. En simpel voorbeeld is bijvoorbeeld dat je nóóit gaat wachten tot je Ge geüpdate is, maar gewoon meteen iets anders pakt om te gaan doen, bijvoorbeeld gaat firemaken of fishen. Efficiënt is ook erg afwisselend, omdat je soms voor een skill moet wachten, en dan ga je iets anders doen 8-).
Hoe kan ik mijn snelheid en efficiëntie verbeteren?
Oké, nu staan we klaar. We gaan onze efficiëntie verbeteren. Als eerst gaan we het programma Screen marker downloaden. Dit is een erg handig programma, omdat je hiermee op je scherm kan tekenen. Je kunt markeren wat je aan moet klikken bijvoorbeeld.
In- of uitklappen •
Afbeelding
Dit is een zelf gemaakte creatie van mij, hier in kan je zien hoe ik een rondje met herblore maak. Het rondje gaat zo: Ik klik op de bankier, en open de bank. Nu ga ik met mijn muis naar het iets donkerdere vakje, en druk ik op de knop die daar verschijnt: 'deposit inventory'. Intussen ga ik naar het volgende vakje, waar ik mijn 2 supplies pak, daarna druk ik op het kruisje om je bank te sluiten. Het vakje erna is om de supplies op elkaar te usen, en daarna om 'make all' te doen.

Hoeveel verhoogd dit je efficiëntie?
Redelijk veel, omdat je na een paar duizend van die potion's de lijnen gewoon kan volgen, en je 'gevoelsmatig' met de muis naar de juiste plek op de kleine 'tussenmomentjes', en dat maakt elke lading toch wel wat beter. Als je op een gegeven moment de routes kent, moet je het eens zonder screenpaint proberen, het is een soort van competitie tegen jezelf.

Heb altijd iets te doen op je bank. Neem bijvoorbeeld heel wat alch runes, en spullen om te alchen, dit maakt het een heel stuk sneller. Het blijkt zelfs zo te zijn: Als je 1 naar 99 Dungeoneering traint, dan ben je al 12 verspillen aan het wachten op een party, of het wachten tot dat iemand op Deamonheim arriveert. Als je dan een setje alch runes bij je zou hebben, de elke keer dat je moet wachten, dan kom je uit op zo'n 965k magic exp. Het moet gewoon een gewoonte worden om iets te doen terwijl je stil staat, niet gewoon 'even ltfen'. Het is zo, dit leer je niet in een middag, je moet het jezelf gewoon inprenten, het kost veel tijd om het te 'oefenen', en om het vol te houden, onthoud dit.
Tips en Tricks
  • Er zijn erg veel dingen die je kan doen om je efficiëntie te verhogen, die zo ontzettend simpel zijn.
  • Zet muziek aan, het helpt echt. Je kan ook een radio-zender opzetten, dan hoef je niet de hele tijd zelf een liedje aanzetten. Hier kan je radio luisteren bijvoorbeeld.
  • Zet sowieso je msn af, dit is echt iets wat je hele efficiëntie afmaakt. Je vrienden zullen je aandacht aanvragen, en binnen een paar minuten ben je al een gesprek begonnen.
  • Zet je kwaliteit zo dat je niet aan het laggen bent, want als je lagg hebt, gaat het wel langzamer. Dit spreekt denk ik wel voor zich. Je kan bijvoorbeeld ook dingen als Gamebooster downloaden, dat verhoogd de snelheid redelijk wat.
  • Probeer wedstrijdjes tegen jezelf of andere te doen om jezelf zo efficiënt mogelijk bezig te houden, zo raakt het minder snel 'saai'.
  • Tip van pyton364: Als je vista of windows 7 hebt, kan je hier de gadget van nederland.fm downloaden. Installeer hem dan, en dan kan je hem gewoon als gadget op je bureaublad toevoegen.[/quote]
Nu nog blijven doen
[/size]
Het lastigste van dit alles, is om het serieus te blijven doen. Ik ben d'r op dit moment mee bezig om zo efficiënt bezig te zijn met herblore. Zo doe ik ook aan screenpaint, en heb ik alch runes om als ik klaar ben met 5000 potions tijdens het verkopen te kunnen alchen. Soms heb ik nog wel dat ik gewoon zin heb om iets levenloos te doen, zoals doelloos rond te gaan lopen, dat is vooral iets wat ik soms erg mis :-({|= .

Ik hoop dat ik met deze guide mensen kan helpen om zich iets efficiënter te gaan gedragen, laat ook een post achter :p
Laatst gewijzigd door Royenroy op donderdag 30 december 2010, 19:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: Efficiënter Runescapen

Bericht door imRobert7 »

moooie guide !:D nu nog doorlezen :P

P.s. wilde eerste post hebben :P

Edit:
Mooie guide! :D
Ga hem zeker gebruiken. Nu ik deze guide heb gelezen, besef ik dat ik best lang tijd heb verspild, en dus ook xp. Ik ga zeker proberen efficienter te Rs'en. Als ik de kans krijg, dan ga ik ook dat Screen Marker gebruiken. Ik heb alleen nog niks verzonnen. :(
pyton364
Berichten: 652
Lid geworden op: woensdag 25 februari 2009, 15:26
RS:
Clan: the living legends

Re: Efficiënter Runescapen

Bericht door pyton364 »

zéér mooie guide, en ook nog is nuttig. 10/10.

btw, als je vista of windows 7 hebt, kan je hier de gadget van nederland.fm downloaden. Installeer hem dan, en dan kan je hem gewoon als gadget op je bureaublad toevoegen.
Laatst gewijzigd door pyton364 op donderdag 30 december 2010, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Denny 966
Berichten: 1152
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 19:59
Clan: One

Re: Efficiënter Runescapen

Bericht door Denny 966 »

Mooie guide! Ik ben ScreenMarker aan het downloaden en even uitproberen. Ik snap alleen deze zin niet zo goed:
Royenroy schreef:Als je 1 naar 99 Dungeoneering traint, dan ben je al 12 verspillen aan het wachten op een party, of het wachten tot dat iemand op Deamonheim arriveert.
12 wat?
Afbeelding

__
Join #Unique on IRC/mIRC
sandersap
Berichten: 351
Lid geworden op: dinsdag 6 juli 2010, 11:13
RS: Sappie NL (p2p)

Re: Efficiënter Runescapen

Bericht door sandersap »

nice guide, ik ga hem zeker gebruiken (:

9/10
- Problemen?;
- Vragen?;
- Wat anders?;
Pb me ;)
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Efficiënter Runescapen

Bericht door Royenroy »

Denny 966 schreef:Mooie guide! Ik ben ScreenMarker aan het downloaden en even uitproberen. Ik snap alleen deze zin niet zo goed:
Royenroy schreef:Als je 1 naar 99 Dungeoneering traint, dan ben je al 12 verspillen aan het wachten op een party, of het wachten tot dat iemand op Deamonheim arriveert.
12 wat?
Oei, foutje, het moeten 12 hele uren zijn :$

Bedankt voor de positive reacties allemaal :)
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Efficiënter Runescapen

Bericht door Yves W »

Wel leuk, maar ik vind dit eigenlijk best verslaafd. Je gaat een plan uitdenken hoe je sneller je spelletje kunt spelen? ;x Het spelen gaat om lol hebben, niet efficiëntie. Als je het niet leuk vindt, moet je het gewoon niet doen :P. Screen paint irriteert mij ook altijd xD.

Maar ja, wel nice guide :P. 9/10
Afbeelding
J3ram
Berichten: 1784
Lid geworden op: zondag 6 januari 2008, 16:20

Re: Efficiënter Runescapen

Bericht door J3ram »

Ja, nice guide klopt wel ik rs eigenlijk helemaal niet efficiënt. Als ik niks te doen heb ga ik in de party room praten met noobs :-$
villagepipo
Berichten: 404
Lid geworden op: vrijdag 16 maart 2007, 19:54

Re: Efficiënter Runescapen

Bericht door villagepipo »

10/10

Maarre, is een guide maken zoals je hebt gedaan wel efficient? :-k


~Villagepipo
It's a Beautiful Day <3
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Efficiënter Runescapen

Bericht door Daan »

Dat is waar, je verlies toch weer tijd hiermee, en tijd = xp.
Nja, goede guide.
9/10
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Efficiënter Runescapen

Bericht door Royenroy »

Yves W schreef:Wel leuk, maar ik vind dit eigenlijk best verslaafd. Je gaat een plan uitdenken hoe je sneller je spelletje kunt spelen? ;x Het spelen gaat om lol hebben, niet efficiëntie. Als je het niet leuk vindt, moet je het gewoon niet doen :P. Screen paint irriteert mij ook altijd xD.

Maar ja, wel nice guide :P. 9/10
D'oh, de eerste die mij door heeft :(
villagepipo schreef:10/10

Maarre, is een guide maken zoals je hebt gedaan wel efficient? :-k


~Villagepipo
Herblore ingrediënt koopt niet, en tijdens het maken van de guide was ik aan 't afk slayen, dus nog steeds geen exp waste :$$.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Efficiënter Runescapen

Bericht door Superheat »

Tah Zarfot way <3.

PRO guide. :D.
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
uffert
Berichten: 1662
Lid geworden op: donderdag 10 april 2008, 17:42
RS: Gestopt

Re: Efficiënter Runescapen

Bericht door uffert »

mooie guide zeer efficined
helaas vind ik levenloos fun make het mooiste in rs, en heb er dus wijnig aan :D
Canhazcookie
Berichten: 316
Lid geworden op: zaterdag 22 mei 2010, 18:55
Clan: Luna

Re: Efficiënter Runescapen

Bericht door Canhazcookie »

inderdaad, Runescape gaat toch om de fun, niet over hoe je het snelste en beste kan trainen?

Ik staar af en toe liever even naar m'n msn of youtube etc, dat ik 24/7 naar een schermpje zit te kijken waarop ik moet klikken.
DaOne
Berichten: 231
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 15:51
RS: sjoerd809 (f2p)

Re: Efficiënter Runescapen

Bericht door DaOne »

Ziet er profecioneel uit, moet me denken aan een boek over efficiënter leren.

P.s. Ik gebruik screen marker aleen maar om levenloos mijn scherm onder te kalken, daar gaat mijn xp/uur

P.p.s. Dit helpt ook niet echt voor mijn xp/uur (reacties plaatsen met onnozele p.s.'jes
Willem20
Berichten: 6182
Lid geworden op: zondag 8 maart 2009, 21:51
RS: Gestopt
Clan: Hde
Oude naam: Ajaxlegend1
Contacteer:

Re: Efficiënter Runescapen

Bericht door Willem20 »

Screen marker ook mogelijk op Swiftkit?
Above all, don't lie to yourself. The man who lies to himself and listens to his own lie comes to a point that he cannot distinguish the truth within him, or around him, and so loses all respect for himself and for others. And having no respect he ceases to love. ~Fjodor Dostojevski
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Efficiënter Runescapen

Bericht door Royenroy »

Ja, je kan ook gewoon op je achtergrond/bureaublad painten :)
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Plaats reactie