Anti RuneScape Hack guide! Handig met de Free Trade Update ~

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Anti RuneScape Hack guide! Handig met de Free Trade Update ~

Bericht door Kipcorn »

Anti Hack guide!

Iedereen kent het, hackers! Je vindt ze overal, van RuneScape tot Lunagang Tipforum en van FunOrb naar Habbo Hotel!
Nooit leuk dat je gehackt wordt, je verliest je hardverdiende spullen. Door mijn gouden regels in deze guide ben ik nog nooit gehackt of opgelicht! Lees deze guide en je wordt nooit gehackt! Let op: Vooral in tijden als nu met veel hackers/scammers is een bank PIN handig, zo handig dat ik hem je wel verplicht!


Hoofdstukken

1. Belangrijke dingen om te doen
1.1 Goed Anti Virus programma
2. Wat niet en wel doen
2.1 Wat doen!
2.2 Wat niet doen!
3. RuneScape account beveiligen
3.1 Recovery Questions
3.2 Bankpin
3.3 Naam en Password veranderen
4. Scammers op RuneScape - Oplichterij
5. Samenvatting voor luie mensen


1. Belangrijke dingen om te doen

Download een goed anti virus programma op je computer. Een goed Anti Virus programma vind je in 1.1. Het is het beste om geen 2 anti virus programma's te hebben want het zijn concurrenten en dan gaan ze elkaar **** en dat is niet zo best voor je computer.

1.1 Goed Anti Virus programma

AVG is een goed programma ik heb het al lang en het scant om de zoveel tijd je computer automatisch. Je kunt het downloaden op deze site. Het is helemaal gratis en bevalt goed!

2. Wat niet en wel doen

In dit hoofdstuk laat ik je zien wat je wel moet doen en juist niet moet doen.
  • 2.1 Wat doen!
  • Lees hoofdstuk 1
  • Firefox in samen werking met Avg in samenwerking met Google, Yahoo! en Bing is een goede samenwerking! Avg heeft een feature die die vanzelf download zodat als je op Google. Yahoo! of Bing iets zoekt komen er een soort sterretjes naast de zoekresultaten te staan. Natuurlijk moet je nooit naar de sites met gele, oranje en grijze sterretjes gaan want je wilt niet het risico lopen van.... Kijk het plaatje maar!
    Afbeelding
  • Gebruik geen Internet Explorer maar Mozilla Firefox, Firefox beschermt je computer heel goed en Internet Explorer niet!
  • Een aantal betrouwbare dingen om te downloaden zijn:
    Internet servers

    Mozilla Firefox alle versies - Handig en snel en afbeeldingslocatie van plaatjes afhalen is heel snel! Heeft ook spellingscontrole!!! - ik geef deze een 9.
    Google Chrome - van Google dus erg handig om te zoeken en snel! Beveiliging minder - Ik geef deze een 7
    Opera - Goed en snel alleen beetje irritant scherm, de beveiliging is goed maar minder dan Firefox.- een 7.
    Safari - Handige browser maar ook irritant scherm (minder dan Opera) - een 6 voor deze.

    Ander

    RuneScape toolbar
    Google toolbar
    Alles van Jagex
    Alles op Donaldduck.nl
    Er zijn er veel meer!

    Ik garandeer dat deze veilig zijn maar ze kunnen wel je computer slomer maken omdat je al zooooooveeeeel hebt

    2.2 Niet doen!
  • Download geen programma's die je niet vertrouwd. Ik download zelf alleen dingen bijvoorbeeld Paint.net of een nieuwe internet browser zoals Firefox. Afentoe download ik plaatjes alleen van RuneScape.com of google afbeeldingen!
  • DOE NOOIT JE FIREWALL UIT WAT WIL JE ERMEE BEREIKEN!!! LET OP DIT IS HET BELANGRIJKSTE UIT DE HELE GUIDE!
[*] Bezoek geen Runescape cheat sites of download voor de grap een bot (JacobD3Berg's neefje had dat gedaan en had veel virussen, en waarom zou je een bot willen dat is oneerlijk.
3. RuneScape account beveiligen

RuneScape accounts zijn goed te beveiligen. Bankpin, recovery questions en goede wachtwoorden helpen je de hackers te overleven. Ook je naam veranderen misleid hackers, hier lees je waarom!
Lunagang zegt:
* Laat niemand meekijken bij het intypen van je wachtwoord, zelfs je beste vriend niet.
* Verander je wachtwoord regelmatig.
* Schrijf je wachtwoord niet op en sla hem niet op op de computer
* Vertel niemand je wachtwoord. Ook je beste vriend niet.
* Neem een moeilijk wachtwoord. Kijk hieronder voor tips.
* Neem geen wachtwoorden met geboortedata van familie, namen van je oma of andere dingen die gemakkelijk te raden zijn voor je "vrienden".
* Gebruik je wachtwoord alleen voor RuneScape. Verder nergens.
* Vul je wachtwoord alleen op RuneScape, FunOrb en War of Legends in. Andere sites waarop je RuneScape wachtwoord gevraagd wordt, zijn altijd hacksites. Zeker de sites die je gratis dingen of een testversie van een nieuwe RuneScape beloven.
* Pas op voor scammers. Lees hier meer over scamtrucjes.
* Bewaar de code die je krijgt nadat je member bent geworden. Hiermee kun je altijd je account terugkrijgen.
* Open geen rare links met illegale dingen, zo kun je ook besmet worden met virussen en keyloggers.
* Accepteer geen dingen die zo maar in je scherm komen vliegen met dingen als !CLICK HERE TO PROCEED!. Dit zijn vaak bedrijven die bergen reclame op je computer willen installeren.
* Bekijk geen e-mails van Jagex waarin je wachtwoord wordt gevraagd, bijlages bevatten of gratis testversies worden aangeboden. Jagex gebruikt alleen e-mail om je op de hoogte te stellen van kwijtgeraakte accounts, vergeten wachtwoorden en dergelijke. Ze zullen echter zoveel mogelijk via de website af proberen te handelen en zullen nooit in e-mails om persoonlijke informatie vragen. E-mailadressen op @jagex.com of @runescape.com zijn gemakkelijk te vervalsen. Ga daar niet op af. Gebruik je gezonde verstand!
* Mensen kunnen je nooit member maken zonder te betalen, geef mensen die zeggen dat ze dit kunnen nooit je wachtwoord!
* Zorg dat je alle essentiële updates hebt gedownload van Windows Update
* Registreer je e-mailadres op RuneScape.com, zodat Jagex contact met je op kan nemen wanneer dat nodig is.
* Verander als je member bent de naam van je poppetje. Hierdoor weten mensen alleen de naam van je poppetje, maar niet je inlognaam.
3.1 Recovery Questions

Ik raad aan goede Recovery Questions te maken. Dat zijn vragen die je kunt instellen op de RuneScape homepage, zodat als je je wachtwoord vergeten bent of je bent gehackt kunt proberen je account terug te halen.
Ga naar account>account management. Log daar in en je ziet een scherm met allemaal vragen en je moet je password invullen.
Het ziet er zo uit!
Afbeelding
Er staan cijfers op het plaatje, ik zal laten zien wat die betekenen.
1. Enter your current password: Vul hier je wachtwoord in wat je NU hebt.
2. Hier staat een vraag, die je kunt beantwoorden, dit raad ik af, hier kom ik later op terug.
3. De vraag moet je beantwoorden dat kan hier.
4. New question hiermee kun je een nieuwe vraag neerzetten als je dat wilt (afgeraden).
5. Submit Questions/Answers klik hier op als je alles klaar hebt!

In plaats van de vragen die daar staan kun je je eigen vragen invullen, die onthoud je beter. Je hoeft niet perse vragen in te vullen, je kunt ook bijvoorbeeld een afkorting neerzetten (geen afkorting die iedereen kent) en dan de betekenis neerzetten bij het antwoord/vraag. Bijvoorbeeld:

Question: IDDEV?
Answer: Is Dagobert Duck Een Vrek?

Of kijk naar mijn voorbeeld (het zijn natuurlijk niet mijn echte recovery questions! Zo ziet een goede Recovery Questions eruit!
Afbeelding

1. Question: Zet je naam en landsafkorting neer.
Answer: KipcornNL
2. Question: Den haag ligt
Answer: Scheef
3. ???????

3.2 Bankpin

Een bankpin is belangrijk, zo kunnen hackers niet je bank jatten als ze op je account zitten, dit is erg veilig helaas heeft het niet veel zin als je al je Bandos Tassets en je coins bij je hebt :?

Hoe zet ik een bankpin?

Ga naar een bank open je bank en je ziet een venster onderin daar zit Set bank pin bij met een gouden sleuteltje er naast.
Klik daar op, je krijgt een ander venster. Klik daar op Set a PIN. Je hebt nu 2 keuzes: Yes, i really want a bank PIN. I will never forget it! Of No, i might forget it! Klik op de bovenste.
Kies 4 cijfers, DIE JE KUNT ONTHOUDEN! Tik dat nummer opnieuw in.

Nu kun je op het kruisje rechtsbovenin klikken of je kunt als je je bank PIN wilt verwijderen, dat duurt 3 of 7 dagen (wat je zelf wilt)

3.3 Passwords en naam

Goede Passwords is een must. Kies geen makkelijk te raden wachtwoorden zoals Zezima of 1234, maar goede. Hier geef ik tips voor een goed wachtwoord.
  • Gebruik cijfers en ? en !
  • Hoofdletters werken niet op RuneScape, dus gebruik ze niet ;)
  • Hussel letters door elkaar, bijvoorbeeld kropnic
  • Gebruik 1337-taal, dat is eigenlijk een code voor leet en de code luidt: o=0, 3=e, 4=a, 5=s, 1=i
Als je deze tips goed gebruikt krijg je van het woord Kipcorn: ?kr0pn1c!
Zo krijg je een goed wachtwoord. Als je tot nu toe alles in de guide hebt gevolgd is je account beter beveiligd ;)

Als je member bent kun je je naam veranderen, als je bijvoorbeeld eerst Nike heette en nu Mike moet je nog steeds inloggen met de naam Nike, terwijl in RuneScape anderen Mike zien.

4. Scammers/Oplichterij

Met de ingang van Free Trade en Wilderness zijn er veel Scammers en oplichters teruggekomen. Ze zeggen bijvoorbeeld: Geef je Rune Platelegs is hier, ik maak ze trimmed! Trap daar niet in, het zijn scammers! Ik heb ook dit meegemaakt, dan zeggen mensen: I want to borrow money, you get about one week back with 20% more.
Dan willen ze bijvoorbeeld een Mil lenen en dan zeggen dat je 20% (200k) rente krijgt. Trap daar ook niet in!

Wil je meer van die stomme scamtrucs weten, bekijk dan Deze pagina!

Scammers tegen gaan

Lees dit leerzame stripverhaal maar hoe je scammers tegen moet gaan!
Afbeelding
Eigenlijk doe je in zo'n situatie gewoon wat er in het stripverhaal staat, niet zeggen tegen hem dat hij een scammer is en dat je hem report, straks is het ook een hacker en krijg je er later last van!

Samenvatting voor luie mensen

Download AVG of een ander anti virus programma.
Zet nooit je Firewall uit!
Zet een bank pin en recovery questions.
Kies een goed wachtwoord en een andere naam kiezen als je Member bent is handig.
Report scammers en trap niet in hun trucs!

Ik vond het leuk om deze guide te maken, aangezien de laatste tijd met Wilderness en Free trade veel gehackt wordt. Ik hoop dat jullie de guide handig vinden ;) Gr. Kipcorn!
Laatst gewijzigd door Kipcorn op zondag 6 februari 2011, 10:00, 2 keer totaal gewijzigd.
RiPx

Re: Anti RuneScape Hack guide! Goed wachtwoord nodig? Goede

Bericht door RiPx »

Ik moet eerst even 10x kijken of jij dit echt had geschreven. Nou wauw! Wat een vooruitgang. Mooi gedaan hoor! :')
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: Anti RuneScape Hack guide! Goed wachtwoord nodig? Goede

Bericht door Kipcorn »

Ik heb hier mijn hele dag aan verspild :)
Mahjarrat
Berichten: 5577
Lid geworden op: vrijdag 30 januari 2009, 15:01
Oude naam: JacobD3Berg

Re: Anti RuneScape Hack guide! Goed wachtwoord nodig? Goede

Bericht door Mahjarrat »

en 1 ding, ga nooit op verkeerde sites (ook niet zoeken)

vooral niet naar hacks/bots/ wat dan ook kijken

mijn neefje heeft voor de grap een bot downloaded, hij had 6 LG-worms (levensgevaarlijke)

nog wat trojan's en een lading keyloggers, hij usede het op een noob account

ps. pas op met hyves privé berichten, naar heeft mijn neef een paar worms en trojan's van gekregen, ik weet niet hoe...
Afbeelding
( •_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
( •_•)>⌐■-■
( ¬_¬)>⌐■-■
Joshi-Skilzz
Berichten: 832
Lid geworden op: zaterdag 27 februari 2010, 7:17
Clan: ELlTE
Oude naam: LORDrogue

Re: Anti RuneScape Hack guide! Goed wachtwoord nodig? Goede

Bericht door Joshi-Skilzz »

Zo kipcorn netjes echt nice hoor ik zag al ergens dat je deze guide ging maken het ziet er erg mooi uit! 9/10 misschien wat overzichtelijker ;)
http://runetrack.com/profile.php?user=slayonus

10 kliks please dan werkt me account runetraxx
Olivier 1337
Berichten: 4062
Lid geworden op: zondag 20 mei 2007, 12:08
RS: Gestopt

Re: Anti RuneScape Hack guide! Goed wachtwoord nodig? Goede

Bericht door Olivier 1337 »

Super guide, zeker handig voor de mensen die nieuw zijn met Runescape! :D

9.5/10, ik mis je bewegende plaatjes :(
Afbeelding

Lynch
Berichten: 6287
Lid geworden op: woensdag 9 mei 2007, 13:19
RS: Cosmiq (OSRS)
Oude naam: DylanFeyenoord

Re: Anti RuneScape Hack guide! Goed wachtwoord nodig? Goede

Bericht door Lynch »

8,2 goede guide hoor!
Puma
Ex-moderator
Berichten: 8754
Lid geworden op: maandag 12 mei 2008, 21:18

Re: Anti RuneScape Hack guide! Goed wachtwoord nodig? Goede

Bericht door Puma »

Handige guide. Zeker nu er redelijk veel mensen gehackt worden. Hopelijk hebben ze er iets aan. :)
Olivier 1337 schreef:Super guide, zeker handig voor de mensen die nieuw zijn met Runescape! :D

9.5/10, ik mis je bewegende plaatjes :(
:-$
Afbeelding
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding
Clanig
Berichten: 4155
Lid geworden op: zondag 9 september 2007, 15:11

Re: Anti RuneScape Hack guide! Goed wachtwoord nodig? Goede

Bericht door Clanig »

even een vraag, je recovery questions, staat er wel dat je die moet zetten, maar mijne zijn voor het laatst geplaatst in oktober 2006, dus die weet ik al lang niet meer.. maar kan ik ze dan alsnog veranderen? misschien kan je dat er ook even bij zetten ofzo?
voor als je niet meer weet, wat jedan moet doen.
Olivier 1337
Berichten: 4062
Lid geworden op: zondag 20 mei 2007, 12:08
RS: Gestopt

Re: Anti RuneScape Hack guide! Goed wachtwoord nodig? Goede

Bericht door Olivier 1337 »

Puma schreef:Handige guide. Zeker nu er redelijk veel mensen gehackt worden. Hopelijk hebben ze er iets aan. :)
Olivier 1337 schreef:Super guide, zeker handig voor de mensen die nieuw zijn met Runescape! :D

9.5/10, ik mis je bewegende plaatjes :(
:-$
Afbeelding
Fail me, ik zag alleen dat plaatje van scamming(report abuse formulier) #-o
Afbeelding

Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Anti RuneScape Hack guide! Goed wachtwoord nodig? Goede

Bericht door Slay a Stone »

Nice guide 8.5/10

Ik wil mijn bankpin veranderen maar dat duurtndan 7 dagen. Zou ik het gewoon nu doen of zou ik even wachten?
Afbeelding
RiPx

Re: Anti RuneScape Hack guide! Goed wachtwoord nodig? Goede

Bericht door RiPx »

Gewoon bank pin erop zetten.
Vinno
Berichten: 2971
Lid geworden op: maandag 7 januari 2008, 17:34
Clan: Retired
Oude naam: Vino

Re: Anti RuneScape Hack guide! Handig met de Free Trade Upda

Bericht door Vinno »

Mooie guide kipcorn :)
9.5/10
Afbeelding
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: Anti RuneScape Hack guide! Goed wachtwoord nodig? Goede

Bericht door SkyTeam »

Kipcorn schreef:Ik heb hier mijn hele dag aan verspild :)
Dat zeker niet! Erg mooie guide Kipcorn!
Gebruikersavatar
assasinsdead
Berichten: 34
Lid geworden op: zondag 11 oktober 2009, 19:57

Re: Anti RuneScape Hack guide! Handig met de Free Trade Upda

Bericht door assasinsdead »

goede guide 10 maar een gozer zei dat hij een trim op je armour kon doen met charge?
toen veranderde hij opeens zn legs naar sara legs -.-"
dus dat is wel raar :shock:
Afbeelding
Afbeelding
iRon
Berichten: 12164
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 14:23

Re: Anti RuneScape Hack guide! Handig met de Free Trade Upda

Bericht door iRon »

Erg mooie guide inderdaad!
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Anti RuneScape Hack guide! Handig met de Free Trade Upda

Bericht door Royenroy »

^Je was er dus bijna ingetrapt. Hij heeft full rune, en full saradomin in zijn inventory, en dan verwisselt hij gewoon het armour, waardoor het 'trimmed' lijkt. Er is echter geen mogelijkheid om dingen te trimmen...
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Anti RuneScape Hack guide! Handig met de Free Trade Upda

Bericht door Burn the Sof »

maybe nog over e-mail registreren?
Afbeelding
BiFiWorst
Berichten: 3497
Lid geworden op: zondag 28 september 2008, 19:10

Re: Anti RuneScape Hack guide! Handig met de Free Trade Upda

Bericht door BiFiWorst »

7/10

8/10 zou je krijgen als je niet zei dat AVG een goede virusscanner was.
Ricardoolden
Berichten: 2645
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 19:53
RS: Ricardoolden (OSRS)
Clan: Rand Scape
Contacteer:

Re: Anti RuneScape Hack guide! Handig met de Free Trade Upda

Bericht door Ricardoolden »

Dit is ook een goede addon om te zien of een site onveilig is. Echt een super guide Kipcorn, ga zo door :) !
<3 kipcorn <3
[/b][/color]
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie