Stedenguide - Lumbridge (1.1) + Varrock (2.2) +Tai Bwo (1.1)

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Vahnstad
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 14:33

Re: Stedenguide - Varrock (1.1)

Bericht door Vahnstad »

DaOne schreef:ziet er nice uit! inderdaad nog wat plaatjes toevoegen. Ook zou het misschien handig zijn als je in het stukje 'bezienswaardigheden' tussenkopjes plaatst als: mining, stores, agility, enz.. Het is denk ik ook beter als je van 'wij' spreekt in plaats van 'ik', gewoon om de lezer het gevoel te geven dat jij niet de enige bent die er zo over denkt.
Bedankt voor de verbeterpunten, maar wat bedoel je met tussenkopjes ?
AfbeeldingAfbeelding
DaOne
Berichten: 231
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 15:51
RS: sjoerd809 (f2p)

Re: Stedenguide - Varrock (1.1)

Bericht door DaOne »

gewoon dit:

Mining
(stukje over mining spots)

agility
(stukje over agilty spots)

stores
(de 2 stukjes over stores)

enz.
Vahnstad
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 14:33

Re: Stedenguide - Varrock (1.1)

Bericht door Vahnstad »

DaOne schreef:gewoon dit:

Mining
(stukje over mining spots)

agility
(stukje over agilty spots)

stores
(de 2 stukjes over stores)

enz.
Ik denk eerder dat dit niet echt lunagang-stijl is en eerder irriteert. Ik ben daar niet echt een voorstander van. Toch bedankt voor de tips

Weetjes
Foto's
Links moeten nog aangevuld worden, maar je kunt moeilijk verwijzen naar Falador als je daar nog geen guide van maakt. Daarom doen we dat op het allerlaatste, de links ;)
AfbeeldingAfbeelding
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: Stedenguide - Varrock (1.1)

Bericht door imRobert7 »

Mwa, ik zie het wel ergens op Lunagang zelf staan hoor. En het zou handig zijn voor de beginnelingen. Als je voor de eerste keer RS speelt, dan weet je ook niet waar de Mining Guild bv. is ;)
Vahnstad
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 14:33

Re: Stedenguide - Varrock (1.1)

Bericht door Vahnstad »

iRobert schreef:Mwa, ik zie het wel ergens op Lunagang zelf staan hoor. En het zou handig zijn voor de beginnelingen. Als je voor de eerste keer RS speelt, dan weet je ook niet waar de Mining Guild bv. is ;)
Jah, Ik ga dat nu niet direct doen. Het belangrijkste is dat we nu eerst wat andere steden op deze manier doen en dan kunnen we alles wel verbeteren

Er worden nog vrijwilligers gezocht met kennis over Morytania, Wildernis of ander p2p-gebied !
Er worden nog vrijwilligers gezocht met kennis over de Lunagang-stijl OF kennis van plaatjes OF met handige weetjes
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Rotje
Ex-moderator
Berichten: 7204
Lid geworden op: woensdag 7 maart 2007, 20:35
RS: Zabky (OSRS)

Re: Stedenguide - Varrock (1.1)

Bericht door Rotje »

Vahnstad schreef:
iRobert schreef:Mwa, ik zie het wel ergens op Lunagang zelf staan hoor. En het zou handig zijn voor de beginnelingen. Als je voor de eerste keer RS speelt, dan weet je ook niet waar de Mining Guild bv. is ;)
Jah, Ik ga dat nu niet direct doen. Het belangrijkste is dat we nu eerst wat andere steden op deze manier doen en dan kunnen we alles wel verbeteren

Er worden nog vrijwilligers gezocht met kennis over Morytania, Wildernis of ander p2p-gebied !
Er worden nog vrijwilligers gezocht met kennis over de Lunagang-stijl OF kennis van plaatjes OF met handige weetjes

Probeer eerst onsfeppie te overtuigen he, het ziet er goed uit maar naar mijn mening nog lang niet af.

- De tabel boven aan zou uitgewerkt kunnen worden in meer tekst. Hoe komt het, hoe ontstaat het etc,
- Het maakt niet uit dat de links het niet doen, voor het voorbeeld.
- Plaatjes toevoegen is denk ik ook wel handig, sla ze op in .png met anti-alaising op z'n hoogste(graphics instellingen).
- Letters op plaatjes zijn in: 'Verdana, 10 pixels, slagschaduw'.
- De plaatjes moeten op de site passen dus maximaal 1000 pixels breed.
- Gebruik de kleuren die gebruikt zijn op deze kaart: http://www.lunagang.nl/plaatjes/quests/regicide.png

Misschien kan er een lijstje met links naar alle winkels en monsters gemaakt worden zoals op de kaarten pagina's: http://www.lunagang.nl/kaart/brimhaven-dungeon.php


Nogmaals ik kan niet beloven dat de guide op de site komt maar als hij er echt super mooi uit ziet in er een kleine kans. Er is tot nu toe slechts één guide op de site gekomen die van het forum kwam, dus geen hele categorie.
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: Stedenguide - Varrock (1.1)

Bericht door Burn the Sof »

Hopenlijk hebben we die kans. Rotje met de letters op de kaart hoe bedoel je precies welk lettertype want ik heb dat lettetype niet op mijn pc. #-o
Afbeelding
Vahnstad
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 14:33

Re: Stedenguide - Varrock (1.1)

Bericht door Vahnstad »

Links toegevoegd bij Quests & Tasks, Maar Rotje, wat bedoel je eigenlijk met al die dinges... Hoe kun je dit doen ? Want de meeste dingen snap ik eerlijk gezegd niet ;), misschien iemand die ons een voorbeeld kan geven zodat we daaraan verder kunnen werken ?
AfbeeldingAfbeelding
DaOne
Berichten: 231
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 15:51
RS: sjoerd809 (f2p)

Re: Stedenguide - Varrock (1.1)

Bericht door DaOne »

Je kan ook dicht bij Varrok komen door canoes, je kan o.a. naar Hero's guild, Barbarian Village en Edgeville, alledrie dicht in de buurt van Varrok.
Vahnstad
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 14:33

Re: Stedenguide - Varrock (1.1)

Bericht door Vahnstad »

DaOne schreef:Je kan ook dicht bij Varrok komen door canoes, je kan o.a. naar Hero's guild, Barbarian Village en Edgeville, alledrie dicht in de buurt van Varrok.
Oke, voegen we dan toe bij de 1.3 (links die toegevoegd zijn 1.2), alsook het weetje van de Varrock Herald, Dit weekend nieuwe gidsen en morgen of overmorgen die van Lumbridge al.
AfbeeldingAfbeelding
DaOne
Berichten: 231
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 15:51
RS: sjoerd809 (f2p)

Re: Stedenguide - Varrock (1.1)

Bericht door DaOne »

Je hebt geen hatchet nodig (voor zover ik weet, de enige manier om wc te trainen zonder hatchet), bij elke canoe-'spot' staat (zover ik weet) een instructor, als je op de boom klikt als je geen hatchet bij je hebt vraagt hij of je de zijne wil lenen, je zal er meteen mee gaan hakken, ook als heel je invertory vol zit en je iets in je hand hebt.
Vahnstad
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 14:33

Re: Stedenguide - Varrock (1.1)

Bericht door Vahnstad »

DaOne schreef:Je hebt geen hatchet nodig (voor zover ik weet, de enige manier om wc te trainen zonder hatchet), bij elke canoe-'spot' staat (zover ik weet) een instructor, als je op de boom klikt als je geen hatchet bij je hebt vraagt hij of je de zijne wil lenen, je zal er meteen mee gaan hakken, ook als heel je invertory vol zit en je iets in je hand hebt.
Dat wist ik niet, ik zal dat dan ook toevoegen bij de 1.2
Laatst gewijzigd door Vahnstad op donderdag 10 maart 2011, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
DaOne
Berichten: 231
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 15:51
RS: sjoerd809 (f2p)

Re: Stedenguide - Varrock (1.1)

Bericht door DaOne »

Er staan heel veel heel grote fouten in (de guide van Lumbridge):

In ligging:
Lumbridge ligt ten zuiden van het centrale middelpunt van Gielinor, Varrock. De stad kan zo ook zijn profijt halen, van de populariteit van Varrock. Ten oosten van Varrock ligt de woestijnstad Al Kharid. Als je de f2p-quest Prince Ali Resque voltooid hebt, mag je gratis door de oostelijke poort. Anders moet je 10 gp betalen. Als je er toch per se gratis door wilt en de quest nog niet voltooid hebt, kun je de woestijn ingaan ten zuiden van Varrock, al moet je dan wel oppassen voor de schorpioenen als je een laag combat hebt. Ten westen van Lumbridge kun je Draynor Village vinden. Deze stad telt ook nog mee voor de taken van Lumbridge. Zuidwaarts kun je dan weer richting Lumbridge Swamp patrouilleren.

In bezienswaardigheden:
Lumbridge kun je wel de stad van de Thieving noemen, omdat je er de eerste stappen als dief kunt zetten. Dit kun je doen door mannen te bestelen of door er te quest (en de vele miniquesten) van Buyers and Cellars te doen. Als je deze quest echter voltooid hebt, krijg je wat thieving xp, maar krijg je vooral toegang tot de Thieving Guild. Een guild die wel degelijk zijn voordelen heeft voor thieving. Het enige nadeel is echter dat je er maar een bepaald limiet in een week kunt bestelen. Uiteraard kun je er ook woodcutting trainen, maar is die wat?!

Ook in bezienswaardigheden:
Vanaf 'Varrock is de 'hoodstad' van Runescape en daarom...' gaat het over Varrock ipv Lumbridge.

In dungeons:
Heel het stuk gaat over Varrock

In quests en tasks:
Ook dit hele stuk gaat over Varrock

In vijanden:
weer gaat het hele stuk over Varrock

In muziek:
over Varrock

In weetjes:
over Varrock

en de plattegrond kan ik niet zien (ik zie zo'n wit kadertje met een rood kruisje erin)
Vahnstad
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 14:33

Re: Stedenguide - Varrock (1.1)

Bericht door Vahnstad »

In- of uitklappen •
Lumbridge
Geografische informatie
BijnaamGeen
Koninkrijk Misthalin
Alleen voor membersNeen
Aantal banken1
Aantal altaren1
HeerserDuke Horacio
PopulatieMensen (& Goblins)
ReligieSaradomin
Lumbridge is een rustige stad aan de westelijke oever van de River Lum. Het wordt ook wel eens de stad van de beginners genoemd en dit is nog maar een heel beleefde manier om hem aan te spreken. Lumbridge is dan ook de stad waar je je eerste stappen zet als speler en waar je terechtkomt als je sterft, tenminste toch als je dit niet aangepast hebt, naar Falador of Camelot. De stad is ondanks zijn luxueuze kasteel vooral gericht op landbouw. Lumbridge biedt een verscheidenheid aan opleidingen aan, wat ook niet meer dan logisch is. Ten oosten van de River Lum zijn de huizen meer vervallen en is het landschap verwilderd, omdat daar de Goblins de macht hebben.

Ligging

Lumbridge ligt ten zuiden van het centrale middelpunt van Gielinor, Varrock. De stad kan zo ook zijn profijt halen van hun populariteit. Ten oosten van Lumbridge ligt de woestijnstad Al Kharid. Als je de f2p-quest Prince Ali Resque voltooid hebt, mag je gratis door de oostelijke poort. Anders moet je 10 gp betalen. Als je er toch per se gratis door wilt en de quest nog niet voltooid hebt, kun je de woestijn ingaan ten zuiden van Varrock, al moet je dan wel oppassen voor de schorpioenen als je een laag combat hebt. Ten westen van Lumbridge kun je Draynor Village vinden. Deze stad telt ook nog mee voor de taken van Lumbridge. Zuidwaarts kun je dan weer richting Lumbridge Swamp patrouilleren.

Geschiedenis

Na de God Wars, heeft men een kleine nederzetting gebouwd aan de River Lum. Er werd een brug gebouwd die ze de Lum Bridge noemen. Dit is mede het verhaal van het onstaan van de naam van Lumbridge. Sinds de brug daar werd gebouwd, kwam er meer en meer mensen af, doordat ze zo makkelijk naar de woestijn konden reizen. Handel met de woestijn werd zo mogelijk en belangrijk voor het draaiende houden van de stad. Al snel werd er een houten fort gebouwd voor bescherming tegen de Goblins, die zich vestigen bij de rivier. Met de jaren groeide de stad en werd het een officiele stad. Het houten fort werd vernieuwd tot een stenen fort, er werd handel gedreven met Crandor en Entrane, en er werd een hertog(= duke) aangewezen. Duke Polonius kreeg de macht over Lumbridge, en kreeg een zoon genaamd Horacio. Naar het schijnt werd hij geboren op het toen nog mooie Crandor, voordat de draak Elvarg het eiland verwoeste, en Rimmington ook binnenviel. Sindsdien zijn de inwoners bang op de terugkeer van de draak Elvarg, en kijken ze 24 op 24 uur op de uitkijktorens van het fort of de draak komt binnenvallen. Vandaag de dag, hebben de inwoners nog altijd last van invallen van de goblins.

Bereikbaarheid

Lumbridge is makkelijk te bereiken, omdat de stad bedoeld is voor beginnelingen. Desondanks zijn er toch enkele manieren om Lumbridge niet via de gewone manier te betreden.
MiddelEisenBenodigdhedenWaar?
Lumbridge Home Teleport30 minuten wachten vooraleer je opnieuw kunt teleporten[/url]GeenVoor Lumbridge Castle
Lumbridge teleport35 Magic3 Air runes 1 Earth rune en 1 Law runeVoor Lumbridge Castle
Dood gaanGeen hitpoints meergeenVoor Lumbridge Castle
CanoesMinimaal 12 WoodcuttingEen hatchet (*)Bij de Canoe Stations langs de rivier de Lum (Lumbridge, Chapions Guild, Barbarian Village en Edgeville te westen van de Grand Exchange)
* je kunt deze ook lenen van de instructor die bij elke canoespot staat

Bezienswaardigheden

Lumbridge haalt maar een heel klein beetje zijn profijt uit zijn goede ligging tegenover Varrock. Het is een stad voor beginnelingen en daardoor is het hier druk. In de stad kun je enkele dingen doen die soms nuttig zijn voor een beginnende speler. Je kan in Lumbridge ook enkele spullen standaard gratis gaan halen, al is dit uiteraard wel met een beperkte hoeveelheid per dag, en bijlange niet zo winstgevend op de Grand Exchange in Varrock. Er is één bank die zich schuilhoudt op het tweede verdiep van het kasteel. Persoonlijk ben ik geen fan van zo'n bank, omdat je er wel wat energie verspilt door er heen en terug te gaan. In het kasteel zelf op het gelijkvloers kun je er ook na de quest Cook's assistant een range gebruiken waarbij de kans kleiner is dan bij andere ranges dat je voedsel aanbrandt. Op het eerste verdiep vind je er ook een spinnenwiel om ball of wool te maken. Er bevindt zich ook een altaar in het zuiden van Lumbridge gewijd aan Saramodin.

In het noorden van Lumbridge, is het ook wel eens de moeite waard om er de boerderijen te bezoeken. Je kan er in het noorden bij de molen als je een pot tenminste bij je hebt er pot of flour gaan halen mits je wel de methode juist volgt. Dit heb je nodig voor cooking. In de buurt heb je er ook velden met salade en ajuinen. Zuidelijker aan de westelijke helft van de Lum kun je er schapen scheren. Hiervoor heb je een shear nodig maar dat ligt in het huisje van Fred The Farmer ten noorden van het schapenveld. Het was ook het huisje waar je de geschrapte quest van Sheep Shearer kon doen. Meer richting Draynor Village kun je er in het meer ook crayfishen vissen. Hiervoor heb je een crayfish cage nodig, die je kan halen in de viswinkel in Lumbridge. Ten oosten van de rivier kun je ook nog enkele velden vinden waaronder een veld met koeien. Een goeie methode om je combat van 1 tot 15 te beginnen trainen en ze droppen bovendien ook nog cowhide (koeienhuid). Een materiaal waarmee je op de Grand Exchange wat geld kunt verdienen, en ook een onderdeel van crafting.

Ten zuidwesten van het meer kun je ook door middel van goblins je combat gaan trainen. De HAM-grot ligt daar ook, en die kun je betreden door de deur van de ingang te gaan picklocken. Dit doe je door op je rechtermuisknop de grot te gaan aanklikken en op picklock te klikken. De HAM-members zijn populair omdat dit een goede manier is om je thieving te trainen en je ook zo redelijk vlug een clue scroll kunt stelen. Dit is wel enkel door members te verkrijgen.

Lumbridge kun je wel de stad van de Thieving noemen, omdat je er de eerste stappen als dief kunt zetten. Dit kun je doen door mannen te bestelen of door er te quest (en de vele miniquesten) van Buyers and Cellars te doen. Als je deze quest echter voltooid hebt, krijg je wat thieving xp, maar krijg je vooral toegang tot de Thieving Guild. Een guild die wel degelijk zijn voordelen heeft voor thieving. Het enige nadeel is echter dat je er maar een bepaald limiet in een week kunt bestelen. Uiteraard kun je hier ook woodcutting trainen, maar is die in Lumbridge vooral aan levels bedoelt tot aan 30, op het feit na dat je er ook yew bomen vindt, maar dan kun je beter naar de bank van Draynor Village gaan. Je kunt hier ook een tree patch voor farming terugvinden.

In Lumbridge Swamps kun je dan weer goed je mining trainen. In het zuidoosten heb je enkel maar tin en copper, maar in het zuidwesten heb je er een mooi aanbod aan coal, mithril en adamant. Al zijn deze stenen voor de iet wat hogere levels bedoeld. Centraal aan het zuiden in de Swamps kun je het water altaar terugvinden voor runecrafting. Aan de westelijke zijde van de Lum bij de swamps kun je er dan weer shrimps, herring en sardines vissen met behulp van een fishing rod en bait. Dit kun je overigens ook in het centrum van Lumbridge Swamps doen.

Ten westen van het altaar bij het groene sterretje, kun je ook de achievement diary van Lumbridge starten. De enige die beschikbaar zijn voor f2p'ers. In datzelfde gebouw kun je er ook nog battleaxe's kopen. Bij hem kun je ook enkele dingen repareren, maar als je een eigen huis hebt, kun je dat ook zelf repareren. Noordwaarts kun je het huis van Roddeck van de tutorial, een general store, een fishing winkel, een smithing range en een trainingsruimte voor melee, ranged en magic terugvinden. Al is het wel aan te raden om je melee, ranged en magic op andere manieren te trainen.

Dungeons

In principe kan je ook de stad Zanaris die je kunt bereiken in het huisje ten oosten van het water altaar mits je wel member bent en Lost City gedaan hebt, en de Thieves Guild tot een dungeon berekenen.

Lumbridge Swamp Caves: Deze grot kun je enkel betreden met een (vaste) lichtbron (en dus ook tinderbox) en best ook met een spiny helmet (gekocht van een slayer master). Ze is enkel betreedbaar voor members, en kun je best enkel ingaan als je hiervoor een desbetreffende slayer task voor hebt. Je kan hier ook kikkerdril vissen.
Cave van Unstable Foundations: Dit is de grot van de tutorial die je gedaan hebt, vooraleer je in Lumbridge terechtkwam. Hier kan je in principe niets meer doen.
Lumbridge Catacombs: Dit zijn de catacomben van de quest The Blood Pact. Je kan deze pas ingaan nadat je deze quest gedaan hebt. Het is een goede plek om je combat tot 20-25 te trainen. Je kan hier bovendien 15.000 gp verdienen (door de Mask Parts, en beeldjes te verzamelen)

Quests & Tasks

In het verleden kon je ook de quest Sheep Shearer doen, maar deze is onlangs verwijderd uit het spel.

Taken van Lumbridge (f2p): Al de informatie hierover kan je vinden in de desbetreffende guide.

Cook's assistant(f2p): Dit is een makkelijke quest. Je hebt hier geen reqs voor nodig en moet enkel maar wat ingrediënten aan de kok bezorgen. Achter deze quest mag je de range in het kasteel gebruiken. Je kan deze quest starten door te praten aan de kok in het kasteel van Lumbridge
The Blood Pact(f2p): Praat met Xenia bij het kerkhof van Lumbridge. Als je deze makkelijke quest voltooid, kun je de catacomben van Lumbridge betreden
The Restless Ghost(f2p): Praat met Father Aereck bij het prayer altaar van Lumbridge. Als je deze simpele quest voltooid, krijg je een ghostspeak amulet. Hiermee kun je met de ondoden communiceren.
Rune Mysteries(f2p): Deze quest moet je starten bij Duke Horacio. Het grote deel van deze quest speelt zich wel echter af in Varrock. Als je deze quest voltooid hebt, krijg je toegang tot de skill runecrafting.
Recipe for Disaster (p2p): Deze quest is voor members, bestaande uit verschillende moeilijke deelquesten. Deze zijn enorm moeilijk en zeer lang.

Vijanden

Zowel ten oosten van de River Lum, als ten westen van het kasteel kom je enorm veel goblins van level 2 tegen. Daarnaast kun je op de boerderijen ook cows (lvl 2), rams (lvl 3), imps (lvl 2), rats (lvl 1), chickens (lvl 1) en de spiders (lvl 1) vechten. In Lumbridge Swamps kom je giants rats tegen van lvl 2.

Muziek

Harmony

Weetjes

Wist je dat de naam Lumbridge afkomstig is van de brug over de Lum (Lum bridge)

Plattegrond
Afbeelding
Geschreven door Vahnstad
@ DaOne: Dat klopt, want ik moest effe weg terwijl ik hem maakte en heb hem gewoon in mijn bericht opgeslagen. Ik was namelijk nog niet klaar. Voor de rest had ik hem nog niet gecontroleerd
Laatst gewijzigd door Vahnstad op vrijdag 11 maart 2011, 9:59, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
imRobert7
Berichten: 4493
Lid geworden op: zondag 1 november 2009, 17:39
RS: Luc Dood Nek (f2p)
Oude naam: Robertjeh

Re: Stedenguide - Varrock (1.1)

Bericht door imRobert7 »

DaOne schreef:Je hebt geen hatchet nodig (voor zover ik weet, de enige manier om wc te trainen zonder hatchet), bij elke canoe-'spot' staat (zover ik weet) een instructor, als je op de boom klikt als je geen hatchet bij je hebt vraagt hij of je de zijne wil lenen, je zal er meteen mee gaan hakken, ook als heel je invertory vol zit en je iets in je hand hebt.
Je hebt wel een hatchet nodig, dat zeg je net zelf. :P
DaOne
Berichten: 231
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 15:51
RS: sjoerd809 (f2p)

Re: Stedenguide - Varrock (1.1)

Bericht door DaOne »

iRobert schreef:
DaOne schreef:Je hebt geen hatchet nodig (voor zover ik weet, de enige manier om wc te trainen zonder hatchet), bij elke canoe-'spot' staat (zover ik weet) een instructor, als je op de boom klikt als je geen hatchet bij je hebt vraagt hij of je de zijne wil lenen, je zal er meteen mee gaan hakken, ook als heel je invertory vol zit en je iets in je hand hebt.
Je hebt wel een hatchet nodig, dat zeg je net zelf. :P
ik bedoel dat je die niet persé bij je hoeft te hebben (ja ik weet heus wel dat het een grapje is maar ik wil er gewoon op reageren :mrgreen: )
Vahnstad
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 14:33

Re: Stedenguide - Varrock (1.1)

Bericht door Vahnstad »

De 2.1-versie van Varrock:

* plaatjes toegevoegd
* (spel)-fouten eruitgehaald
* links toegevoegd in het vakje quests (met behulp van marky 3100)
* lay-out van de tabel bij bereikbaarheid aangepast
* Spelfactor rond Canoes toegevoegd

2.2-versie

* plaatje van plaats veranderd
* een grammaticale fout verbeterd

DIT MOET NOG GEDAAN WORDEN (en één van jullie mogen dit zeker doen)

* Dubbele Check Spelfouten
* Her en der aanpassingen aan Lunagang-stijl (bv. Plaatjes)
* Links in tekst zelf moeten nog toegevoegd worden (pas nadat alle steden zijn gemaakt)
* Ontbrekende spelfactoren moeten nog toegevoegd worden
* Spelfouten moeten verwijderd worden.
In- of uitklappen •
Varrock
Afbeelding
Varrock tijdens kerst
Geografische informatie
BijnaamAvarrocka
Koninkrijk Misthalin
Alleen voor members Neen, op enkele uitzonderingen na
Aantal banken4
Aantal altaren3
HeerserKing Roald III
PopulatieMensen (& Ratten)
ReligieSaradomin
Varrock, voorheen bekend als Avarrocka, is een van de oudste steden uit Runescape en is de hoofdstad van het koninkrijk Misthalin. Varrock is tevens een groot economisch trefpunt voor handelaars, diplomaten, avonturiers en militairen. Dat heeft Varrock vooral te danken aan de Grand Exchange. Daarom mogen we ook zeggen dat Varrock één van de belangrijkste steden in Gielinor is en ervoor zorgt dat het ook logisch is dat Varrock algemeen de hoofdstad van Runescape genoemd wordt. Het is ook de op één na grootste stad in Gielinor (na Meiyerditch). Het is ook opvallend dat het noorden van Varrock welvarender en rijker is dan het zuiden van Varrock waar er veel misdaad wordt vastgesteld en diefstallen gepleegd worden. Het zuiden van Varrock is ook de thuisplaats van The Black Army Gang en de Phoenix Gang. Deze twee gangen zul je nog tegenkomen in de quest: Shield of Arrav. Varrock heeft een groot (maar zwak) leger om zich te beschermen tegen het onheil van Morytania.

Ligging

Varrock ligt over toch behoorlijk centraal ten opzichte van de gehele spelwereld. Ten noorden reikt Varrock aan de Champions' guild en grenst het aan de wildernis. Oostwaarts kun je via Varrock richting de Dig Site en Morytania gaan. Zuidwaarts kun je richting Lumbridge en Draynor lopen. Westwaarts kun je dan richting Barbarian Village en Falador rennen. Via een agility shortcut ten noordwesten van de Grand Exchange kun je ook naar Edgeville reizen. Je hebt hiervoor wel 21 agility nodig.

Geschiedenis

Varrock heeft al een rijke wirwar aan geschiedenis in de loop der tijden opgebouwd. Dit komt vooral omdat Varrock één van de oudste steden, zoniet de oudste bestaande stad is op Runescape. Varrock zelf is gebouwd op de ruines van Senntisten en Saranthium, twee van s'wereld eerste echte steden. Senntisten, de oudste van de twee reikte van de Dig Site tot Edgeville. De stad was toen nog eigendom van de god Zaros. Zijn koninkrijk bestond uit de huidige Wildernis, Misthalin en Asgarnia, alsook delen van Morytania. Het werd één van de grootste steden van Gielinor ooit. Door verraad van zijn generaal Zamorak verloor hij zijn rijk en werden hij en zijn aanhangers verdrongen naar de Kharidian Desert. Zijn heerschappij duurde niet lang want aanhangers van Saramodin claimden de stad in 3740. Op de ruines van de dan al verwoeste stad Senntisten bouwden ze een nieuwe stad genaamd Saranthium ter ere van Saramodin. Toch ging de stad ten onder aan een onbekende macht. Pas zo'n 1000 jaar later werd Varrock dan uiteindelijk gebouwd, toen de onrust in de God Wars wat milderde. In die tijden van Jong Varrock bleef de wereld desondanks zeer gevaarlijk en moesten de nomadische volkeren puur op karakter proberen te overleven hoewel het land in tegenstelling tot de wildernis heel vruchtbaar was en het nestje vormde van talrijke dieren. Afgezien van plunderingen van de goblins leefde men in Avarrocka in vrede.

Onbekenden vonden ergens in die tijden een jongen van 2 die dwaalde langs de River Lum. Hij kon niet spreken, maar bleek toch later een natuurtalent in het verbouwen van gewassen. Hij hielp de stad ook verdedigen tegen de goblins. Ze noemden de jongen Arrav omdat hij een vloek was voor de goblins en Arrav in de taal van hen een vloekwoorde betekende. Na een nachtmerrie van Arrav dacht men in Avarrocka dat hij een vloek met zich zou meebrengen. Daarom stuurden ze hem weg voor onbepaalde tijd. Jaren later ontdekt Arrav dan bij zijn terugkomst dat de Goblins de stad platgebrand hebben. Hij reisde af naar hun stammen die gelegen waren in het westen. Hij sloot vrede met hen omdat niemand er profijt bijhaalde van de plunderingen in Avarrocka. Vandaag de dag leven die stammen gezamenlijk in Goblin Village waar er onderling nu en dan eens kommer in de kwel zit. Onder leiding van een mahjarrat diezelfde waarvan Arrav eerder al eens een nachtmerrie had, viel een immens leger uit de wildernis Avarrocka aan. De stad bleek te vergaan, maar opnieuw redde Arrav de stad. Hij bekocht het wel met zijn leven.

Na deze gebeurtenissen ging het bergop voor het huidige Varrock. Het koninkrijk Misthalin werd vermoedelijk in die tijd gesticht en er was voor enige tijd vrede. Voor een onbekende reden trokken veel mannen richting Enakhra's tempel. Ze werden er allemaal gedood door de mahjarrat, op één na die daar nog altijd gevangen zit (nl. Pentyn). Toen kwam er plots weer serieus gevaar opzetten oostwaarts vanuit Morytania over de River Salve. Lord Drakan wou zijn gebied na het veroveren van Meiyerditch uitbreiden richting Misthalin en de Kharidian Desert. Dat laatste werd al vlug afgeschreven door hem omdat zijn leger zich niet kon aanpassen aan de woestijngronden, maar ten noordoosten van Avarrocka vond jarenlang een serie van gevechten plaats. Langzaam maar zeker verloor Avarrocka de strijd. Het leger van Misthalin maakte dan ook weinig kans tegen de weerwolven van Morytania. Het tij keerde echter door dat er zeven prestly warriors, aanhangers van saramodin en guthix, optreden. Ze zegenden Misthalin en hun inwoners en op magistrale wijze werden de weerwolven terug verdreven naar Morytania. Om er zeker van te zijn dat ze nooit zouden terugkeren werd de River Salve gezegend en werd de Patermodus tempel gebouwd. Wat later werd er een nederzetting gebouwd namelijk Lumbridge, wat een toenname betekende van de handel en zo ook de rijkdom van Varrock en andere steden in die buurt uit die tijd.

In het jaar 1 van het huidige tijdperk werden de runes ontdekt door de Fremmeniks wat het begin betekende van de overmacht van de mensen Asgarnia werd destijds gesticht en de Varrock Sewers werden gebouwd in die tijd. Later ging het weer bergaf in Varrock. De Demon Delrith probeerde Varrock aan te vallen en dit lijkt hem ook te lukken tot dat de held Willy hem versloeg, de barbaren vielen streken in Asgarnia en Misthalin aan, de Wizards' tower werd verwoest door aanhangers van Zamorak en de verwoesting van Crandor in 139 die duidelijk ook zijn gevolgen had voor Varrock op economisch en politiek vlak. In 143 steelden de Phoenix Gang het schild van Arrav. Ze waren sindsdien en nu nog altijd in oorlog met de Black Army Gang die ook strijdt om dat schild. Jij zal het schild van Arrav terug naar King Roald III moeten brengen in een quest. In het huidige jaar 169 werd de Grand Exchange gebouwd, het Varrock Museum gerenoveerd.

Bereikbaarheid

Er zijn veel manieren om in Varrock te komen. Op het kaartje hieronder staat de plattegrond van Varrock afgebeeld. Uiteraard ga ik wel niet beschrijven hoe je er heen loopt, omdat er hier veel manieren voor zijn.
MiddelEisenBenodigdheden[/color]Waar?[/color]
Spirit tree De Quest Tree gnome villageGeenTen noordwesten van de Grand Exchange
Varrock teleport25 Magic3 Air runes 1 Fire rune en 1 Law runeVarrock-plein of zuiden van Grand Exchange
Varrock teleportGeenVarrock teleport tabletVarrock-plein of zuiden van de Grand Exchange
Lumber yard teleportGeenLumber yard teleportscrollLumber Yard
Skills necklace GeenSkills necklaceVoor de Cooking guild
Hot Air baloons De quest Enlightened Journey1 Willow logVlak bij Lumber Yard
Dwergen Carts De quest Giant DwarfGeenHet luik bij de Grand Exchange
Fairy rings De quest Fairy Tale II Cure a QueenDramen Staff, Draai de Fairy code DKRWesten van de Grand Exchange
Combat BraceletGeenCombat BraceletBij de deur van de Champions Guild
CanoesMinimaal 12 WoodcuttingEen hatchet (*)Bij de Canoe Stations langs de rivier de Lum (Lumbridge, Chapions Guild, Barbarian Village en Edgeville te westen van de Grand Exchange)
* Je kunt ter plaatse van een instructor een hatchet lenen.
Afbeelding
De noordoostelijke ingang van Varrock
Bezienswaardigheden

Varrock is de 'hoofdstad van runescape' en het is dan ook niet onwaarschijnlijk dat je er veel kunt doen in de stad. Eerst en vooral heb je er de bloeiende handelseconomie die ze vooral te danken hebben aan de Grand Exchange. Je hebt maar liefst vier banken in Varrock (!), de bank aan de Grand Exchange, de westelijke bank die het meest wordt gebruikt en de oostelijke bank die vooral gebruikt wordt voor construction en runecrafting. Je hebt ook nog een bank (alleen voor members) in de cooks' guild waar je 32 cooking nodig voor hebt.

Naast dit allemaal, vindt je in Varrock ook het paleis van King Roald III waar je tal van quests kunt starten. Je vindt er ook een bibliotheek. Door zijn rijke geschiedenis heeft Varrock ook een museum gebouwd, die je kan bezoeken. Je kan er kudo's verdienen, strange rocks inzamelen en als je de Dig Site quest hebt afgerond, kan je er ook materiaal opknappen. Varrock telt 3 prayer altaren: één in het noorden die gewijd is aan Saradomin, één aan het paleis van Varrock en een vervallen kerkje in het zuiden die gewijd is aan Zamorak. Varrock heeft ook vier cafés: Blue Moon Inn, Dancing Donkey Inn, Jolly Boar Inn en de Rat Pit Bar (Enkel voor Members).

Je hebt ook 2 guilds in Varrock namelijk de Cook's guild waarvoor je 32 cooking nodig hebt, en de Champions' guild waar je 33 quest points nodig voor hebt. Voor meer informatie, zou ik je graag doorverwijzen naar de guides over deze guilds op Lunagang.

Varrock is een belangrijke stad voor Runecrafting en Construction. Bij Aubury's rune store kun je geteleporteerd worden naar de Rune Essence Mine waar je Rune of Pure Essence kunt hakken. Je hebt hier wel de quest Rune Mysteries voor nodig. Je kan er ook runes kopen. Er zijn ook twee rune altaren die zich in de omgeving van Varrock bevinden. Aan de River Lum tegen Barbarian Village aan, kun je het Air altaar vinden, Ten oosten aan de grens met het members' gedeelte kan je het earth altaar vinden. In Varrock kan je ten westen van het museum het huisje van de estate agent vinden. Je moet tegen de estate agent praten om de skill Construction te starten. Ten noorden van het earth altaar kan je ook de Sawmill Operator vinden, waar je logs kunt omruilen in planks. Zorg er wel voor dat je genoeg gp meeneemt.

In Varrock heb je ook twee mining spots: één in het zuidwesten en één in het zuidoosten. In het zuidwesten kan je Silver, Clay, Iron en Tin hakken en in het zuidoosten Tin, Iron en Copper. In het members' gedeelte kun je iets ten westen van de Paternodus tempel ook wat limestone hakken. Limestone is een belangrijk onderdeel in Construction. Ten westen van de zuidwestelijke mining spot en ten westen van de zuidoostelijke mining spot kan je ook goed je woodcutting levelen, op voorwaarde dat je nog op een laag level zit. Ten noorden van het paleis kan je ook 3 yews hakken.

Aan de fontein van Varrock bevindt er zich ook nog een handige markt en handelsplaats, al is deze wat op de achtergrond geraakt door de komst van de Grand Exchange. Bij Zaff kan je staffs kopen. Bij Baraek kan je furs kopen. Zoals in elke stad bevindt er zich ook een general store in Varrock en die ligt daar ook iets ten zuidoosten van. Je hebt er ook de gipsy waar je de Demon Slayer quest kunt starten, je kan er kledij kopen bij Thessalia, een archery shop voor ranged en tenslotte ook nog 2 anvils die gelegen zijn in de buurt van de fontein.

Ten noorden van de oostelijke bank, vind je enkele dummy's waar je wat kan trainen, al raad ik je dit niet echt aan om dat dit niet rendabel is. Bij Gertrude ten noorden van het air altaar kan je er na de quest Gertrude's cat er een kat kopen voor 100 gp. In het zuidwesten heb je ook een sword shop en heb je er ook een apotheek waar je potions kunt kopen. In het zuidoosten van Varrock in het members' gedeelte kun je er ook de minigame Rat Pits spelen.
Afbeelding
De voorkant van het paleis van Varrock
Dungeons

Tunnel of Chaos: Deze is pas toegankelijk na de quest What Lies Below. Het bevat een weg naar het Chaos altaar.
Champion's Guild kelder: Hier bevindt zich de minigame Champion's Challenge onder de kelder Champion's guild.
Varrock Sewers: Deze ingang hiervan kun je vinden ten oosten van het paleis. Let wel op dat je toch genoeg voedsel meehebt, en een redelijk goed combat hebt
Tolna's Dungeon: Deze is pas toegankelijk na de quest A Soul's bane. Combat 60 of hoger is aangeraden
Phoenix Gang Hideout: Deze grot heb je nodig tijdens de quest Shield of Arrav. Verder is er niet veel te doen in deze dungeon.

Quests & Tasks

In het verleden kon je ook de quest Romeo and Juliette doen, maar deze is onlangs verwijderd uit het spel en vervangen door Gunnar Ground. Deze quest kun je doen in Barbarian Village.

Taken van Varrock (p2p): Al de informatie hierover kan je vinden in de desbetreffende guide.
Demon Slayer(f2p): Praat tegen Gipsy in de tent aan de fontein om deze quest te starten. Je moet hier de demon Delrith (Lvl 27) verslaan. Zorg dat je hiervoor voorbereidt bent als je een laag combat hebt.
Shield of Arrav (f2p): Voor deze quest moet je met twee zijn. Het heeft te maken dat 2 gangen om 1 schild vechten. Jij moet ongemerkt het schild terug naar Reldo doen. Dat is ook de jongen aan wie je de quest moeten laten starten.
Dragon Slayer (f2p): Praat tegen de guild master die aan de ingang van de Champions' guild staat. In deze quest moet je de draak Elvarg (lvl 83) verslaan in de vulkaan op Crandor.
Devious Minds (p2p): Deze quest kan je starten bij de monnik bij de ingang van de tempel aan de River Salve staat. Dit is een redelijke makkelijke en korte quest waar je wel hoge requirements voor nodig hebt.
Dig Site (p2p): Praat met de examinator aan het Exam Centre. Het is een belangrijke quest om een deel van het museum vrij te spelen.
Family Crest (p2p): Een behoorlijke lastige quest met hoge requirements. Je moet iemand van level 173 verslaan. Je kan de quest starten in het zuidoosten van Varrock in het members' gedeelte.
Garden Of Tranquillity(p2p): Deze quest kun je starten als je praat tegen Ellamaria in het oosten van Varrock. Het staat volledig in het teken van farming. Het is een lange maar redelijk simpele quest.
Gertrude's cat(p2p): Praat tegen Gertrude in het huisje ten noorden van het air altaar. Na afloop van de quest kun je bij haar een kat kopen voor 100 gp.
Priest in Peril(p2p): Praat tegen King Roald III. Deze makkelijke en redelijke korte quest is nodig om Morytania vrij te spelen.
Rag and Bone man(p2p): Praat tegen de oude man aan de limestone spot. Je moet bones verzamelen, ze op een vakkundige manier opkuisen en terug bezorgen aan de oude man. Na afloop kan je ook nog enkele mini-opdrachten doen voor deze oude man
Ratcatchers (p2p): Opnieuw een quest die je kunt starten bij Gertrude. Het is een lange en behoorlijke moeilijke quest. Ook de eisen zijn met herblore 54 niet mis.
A Soul's bane(p2p): Praat met Launa ten noordoosten van Varrock bij de digsite. Als je deze quest voltooid krijg je toegang tot Tolna's dungeon.
What Lies Below(p2p): Je moet met Rat Burgiss ten zuiden van Varrock praten. Het is een quest met een gemiddelde lengte en moeilijkheidsgraad maar wel een belangrijke omdat je met deze quest heel wat beloningen krijgt. Je moet een monster van lvl 30 en één van lvl 47 kunnen doden.
Mage of Zamorak (p2p): Dit is een miniquest die je kunt starten op level 6 Wilderness waar de River Lum ontspringt. Een tip is om deze quest te starten wanneer er niet veel mensen online zijn. Zo kun je niet aangevallen worden in de wildernis of is de kans toch klein. Je kan ook je runenergie tot 100 opladen voor het geval dat er toch iemand je probeert aan te vallen. Zo kan je weer richting Varrock lopen.

Vijanden

In de binnenstad van Varrock kan je vrouwelijke warriors van lvl 24, guards van lvl 21 en black knights van lvl 33 vinden (vooral in het zuidoostelijke deel). Je kan er in het zuidelijke deel ook dieven vinden Ten westen van Varrock kan je veel goblins vinden terwijl je in het oosten beren, unicorns en ratten vindt. Op de plaats waar je in Demon Slayer tegen Delrith moet vechten vind je er dark wizards van lvl 7 en 20.

Muziek

Adventure
Cellar Song1
Doorways
Expanse
Garden
Greatness
Lullaby
Medieval
Parade
Rat a Tat Tat
Scape Cave
Spirit
Still Night
The Trade Parade
Venture
Venture2

Weetjes

Wist je dat Varrock bekend staat als de eerste bestemming voor beginners na Lumbridge?
Wist je dat je bij Aubury de skillcape van Runecrafting kan kopen als je level 99 bent in Runecrafting?
Wist je dat King Roald III en een groot deel van de Varrock populatie niet weten dat het vervallen kerkje in het zuiden gewijd is aan Zamorak? En dat terwijl ze geloven in Saradomin!
Wist je dat er een deel in het oosten van Varrock (Dig Site, Paternodus Temple & Exam. Centre) enkel voor members is?
Wist je dat er in de binnenstad van Varrock ook een klein achterbuurtje is dat enkel toegelaten is voor members?
Wist je dat je aan het paleis een plakkaat staat waarin staat hoeveel bewakers bestolen zijn?
Wist je dat je je Silverlight terugkrijgt als je dit vraagt aan Sir Prysin als je deze verliest, net zoals je je quest reward van Family Crest terugkrijgt bij Dimentheis.
Wist je dat je bij Rat Burgiss na de gemakkelijke tasks je teleport locatie kan wijzigen naar de Grand Exchange?

Plattegrond
Afbeelding
Geschreven door Vahnstad & Lachen
Toegevoegd na 2 minuten:

Morgen komt Tai Bwo Wannai (CU staat voor Coming Up)
Laatst gewijzigd door Vahnstad op donderdag 10 maart 2011, 20:01, 2 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
DaOne
Berichten: 231
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 15:51
RS: sjoerd809 (f2p)

Re: Stedenguide - Lumbridge (1.1) + Varrock (2.1) | CU: Tai

Bericht door DaOne »

Er staat dat je een hatchet aan een instructor kan lenen, dat moet natuurlijk van zijn. Ook kan je het plaatje van het castle miss beter boven dungeons plaatsen, het past beter bij bezienswaardigheden dan bij dungeons. Misschien kan je op het kaartje bij (bijv.) een wc spot erbij zetten wat voor soort boom het is. En het eerste plaatje vind ik niet echt 'lunagang stijl' (maar dat is mijn mening).
Vahnstad
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 14:33

Re: Stedenguide - Lumbridge (1.1) + Varrock (2.1) | CU: Tai

Bericht door Vahnstad »

Een nieuwe stad: Tai Bwo Wannai. De verbeteringen van DaOne worden in de 2.2-versie van Varrock aangepast. (Het plaatje had ik blijkbaar verkeerd gezet, maar het was inderdaad de bedoeling voor bij bezienswaardigheden. Fouten in de vorige drie steden (deze inclusief) zeker melden en ook SUGGESTIES MOGEN ZEKER
In- of uitklappen •
Tai Bwo Wannai
Geografische informatie
BijnaamTai Bwo
Koninkrijk Karamja
Alleen voor members Ja
Aantal bankenGeen
Aantal altaren1
HeerserTimfraku
PopulatieMensen (& Broodu Victims)
ReligieSaradomin
Tai Bwo Wannai is een klein dorpje dat gelegen is in het westen van de Karamja Jungle. Het is aangeraden als je hierheen stapwaarts naartoe reist om enkele antipoison potions mee te nemen en je te behoeden voor alle gevaren die de jungle met zich meebrengt. Het volk van Tai Bwo Wannai zelf, zal je niet meer aanvallen nadat je Jungle Potion voltooid hebt, en je zo je vriendelijkheid bewezen hebt. Ondanks dat ze beschaafd zijn, gebruiken ze stokken als valuta. Ze gebruiken geen stenen huizen maar hutjes. Hun hutjes hebben meestal ook een tweede niveau. De bevolking zelf is zeer ontspannen, onbezorgd ondanks dat ze bezorgd mogen zijn om de steeds verder groeiende jungle

Ligging

De stad zelf is volledig omgeven de jungle, op het westen na waar het strand en de zee ligt, die ook deels ten zuiden van het dorpje ligt. Zuidwaarts door de jungle, kan je naar Shilo Village lopen. Noordwaarts kan je dan weer na een eindje door de jungle richting de beschaafde wereld lopen met onder andere de piratenstad Brimhaven.

Geschiedenis

Er is weinig bekend over de geschiedenis van dit kleine jungledorpje. Er staat wel al zeker vast dat de bevolking hier minder beschaafd was dan in het noorden van Karamja en omstreke.

Bereikbaarheid

Er zijn veel manieren om in Varrock te komen. Op het kaartje hieronder staat de plattegrond van Varrock afgebeeld. Uiteraard ga ik wel niet beschrijven hoe je er heen loopt, omdat er hier veel manieren voor zijn.
MiddelEisenBenodigdheden[/color]Waar?[/color]
Fairy RingDe Quest A Fairy Tale Part IIDramen of Lunar Staff (*)Ten westen van Tai Bwo Wannai, gelegen aan het strand
Tai Bwo Wannai teleportGeenTai Bwo Wannai Teleport (Een papier die je krijgt bij een clue scroll)In het centrum van de stad
* Als je A Fairy Tale Part III voltooid hebt, heb je geen items meer nodig om de Fairy Rings te gebruiken

Bezienswaardigheden

Tai Bwo Wannai, is ondanks zijn ligging en begaafdheid, een dorpje dat wel degelijk belang besteed aan handel. In de stad zelf kun je het minigame Tai Bwo Wannai Cleanup spelen. Hier kun je Trading Sicks bij vrijspelen. Ten noordwesten van het dorpje ligt er een general store. Het dorpje zelf bevat nog het Tai Bwo Wannai Cooperative (een winkel die je trading sicks omruilt in kleren en andere voorwerpen) en het Tai Bwo Wannai Parcel Service (een winkel die juist de omgekeerde handel doet). Je hebt ook nog een farming patch voor calcuat bomen (het enige over heel runescape !), een stal met Karambwan (een vis die je nodig hebt tijdens de quest Tai Bwo Wannai Trio), een spear verkoper die vergiftigde speren verkoopt en een anvil voor smithing in de stad.

De stad bevat ook nog een beeld dat je prayer kan aanvullen. (Hiervoor heb je de quest Tai Bwo Wannai Trio nodig. Je kan ook nog vissen op Karambwanji als je Fishing 5 en de quest Tai Bwo Wannai Trio voltooid hebt. Er is een gebied met Teak- en Mahoganybomen die je enkel mag betreden als je 100 trading sicks bij je hebt.

Dungeons

Pothole Dungeon: Een grot met Jogres die je nodig hebt bij de quest Jungle Potion

Quests & Tasks

Taken van Karamja (p2p): Al de informatie hierover kan je vinden in de desbetreffende guide.
Tai Bwo Wannai Trio (p2p): Praat met de dorpsleider Timfraku. Na het voltooien van deze quest, kan je de vis Karambwanji vangen, en het prayer aanbeeld gebruiken.
Jungle Potion (p2p): Een quest die je kunt starten bij de sjamaan Trufitus. De quest is vooral gemaakt rond de skill herblore. Je moet hiervoor in de Pothole Dungeon. Na het voltooien van deze quest vallen de inwoners je niet meer aan.

Vijanden

In de stad zelf zijn er heel wat tribals (lvl 32). Buiten de stad kun je in de jungle vooral slangen (lvl 5) en jungle spiders (lvl 44) tegenkomen

Muziek

Nomad

Weetjes

Wist je dat Karambwan en Karambwanji twee verschillende vissen zijn ?

Plattegrond
Afbeelding
Geschreven door Vahnstad
AfbeeldingAfbeelding
DaOne
Berichten: 231
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 15:51
RS: sjoerd809 (f2p)

Re: Stedenguide - Lumbridge (1.1) + Varrock (2.2) +Tai Bwo (

Bericht door DaOne »

Misschien moet je in de Lumbridge guide zetten dat je bij die bob's axes battleaxes kan kopen ipv normale axes, zodat mensen er niet naar toe gaan voor axes
Plaats reactie