[MD Guides] (F2p) Highalchen met winst ~V1

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mayday
Berichten: 141
Lid geworden op: zondag 8 april 2012, 14:04

[MD Guides] (F2p) Highalchen met winst ~V1

Bericht door Mayday »

Afbeelding
V1; De oorspronkelijke guide, Highalchen met winst.

Content;

1; Inleiding
2; Benodigdheden
3; Plaats
4; Manier
5; Rates
6; FAQ
7; Afsluiting

--------------------------------------------------------------
1; Inleiding

Welkom bij mijn tweede guide! Mijn eerste guide ging over het trainen van runecrafting voor F2p skillers en de Runespan, en werd gelijke Guide van de Maand. Bedankt daarvoor! Dit zal een kleinere guide tussendoor worden, want ik ben op het moment bezig met een monsterproject die in word alleen al ongeveer 60 pagina's zal beslaan. Ogen en oren dus open houden!. Net zoals bij mijn eerste guide gebruik ik dezelfde lay-out en opzet, gewoon omdat die het overzichtelijkst is. Toch nog tips of opmerkingen? Stel ze alsjeblieft! Ook hierbij zal ik weer een nieuwe versie maken indien de vorige versie erg verouderd of bar slecht is. Veel plezier met het lezen van deze guide!

MayDay

--------------------------------------------------------------

2; Benodigdheden

Er zijn toch wel een aantal vereisten die je nodig hebt om deze guide te volgen. Ik ga ervan uit dat je basiskennis hebt van Runescape.

- 55 Magic.
- Lodestones Edgeville en Falador geactiveerd.
- Cash (~1000k)

--------------------------------------------------------------

3; Plaats

Je zal er vast wel eens zijn geweest, we gaan naar de chaos tempel, zie plaatje.

Afbeelding

--------------------------------------------------------------

4; Manier

Voordat we überhaupt kunnen beginnen, hebben we eerst een aantal dingen nodig. Deze kunnen gekocht worden op de GE.

- Staff of fire (1k)
- 3000 Gold Amulets Gestringed* (140*3000=420k)
- 3000 Nature Runes (135*3000=405k)
- 500 Law Runes (255*500=127,5k)
- 500 Air Runes (500*10=5k)

(Samen 957,5k)
*Gestringed is 70 coins goedkoper

Deel je inventory in zoals op het plaatje, met de gold amulets op die plek. Zo kan je met alleen maar klikken zonder je muis te bewegen de spreuk High Alchemy doen.
In- of uitklappen •
Afbeelding
Ga naar de lobby, en kies een world met een lage "ping". Ping is eigenlijk de hoeveelheid tijd die jouw computer nodig heeft om een stroompje via het netwerk naar de server van jagex te sturen en weer terug. Een Hoge ping van 100 duurt bijvoorbeeld 5x zolang over om te reageren op een klik als een ping van 20. Het optimaalste is om een wereld uit te kiezen met een ping lager dan 20.

Vervolgens ga je naar de Chaos Temple via de Falador home teleport. Neem al je gekochte spullen mee! Hier zul je waarschijnlijk 1 of 2 andere mensen aantreffen die hetzelfde doen als jij, maar jij hebt een voordeel over hen, en dat leg ik zo uit. In deze tempel staat op de tafel een wine of zamorak. Dit zijn de dingen die we gaan telegrabben met behulp van de air en law rune. Omdat deze dingen moeten respawnen als ze zijn getelegrabt, kan het soms een lange tijd wachten zijn. Ik heb zelf een stappenplan uitgevonden die perfect werkt, en waarmee we ook nog eens winst kunnen maken.

~Stap 1; Kies een world met een lage ping, en zorg dat je naast de tafel staat in de Chaos Temple, zoals in het plaatje weergegeven
In- of uitklappen •
Afbeelding
~Stap 2; Op het moment dat de wine of zamorak spawnt, en wordt getelegrabt door iemand anders, begin je met het highalchen van de gold amulets. De hoeveelheid alchs moet je tellen, en je stopt met tellen zodra de wine of zamorak weer verschijnt. Deze hoeveelheid doe je -1. Je krijgt dus de formule --> Hoeveelheid High alchs = ((Getelde hoeveelheid high alchs tussen moment 1 en 2) -1)

~Stap 3; Als de wine of zamorak weer verschijnt, begin je met de Hoeveelheid High Alchs, berekend in stap 2, en stop je wanneer je dit getal bereikt hebt. Vervolgens klik je telegrab aan.

~Stap 4; Vervolgens telegrab je de wijn die binnen minder dan 3 seconden zou moeten verschijnen.

~Stap 5; Herhaal bovenstaande alleen zonder stap 1, en je hebt de formule al berekend dus dat hoeft ook niet.

Je zal de wine 9 van de 10 keer krijgen. Waarom? Heel simpel. Je moet je voorstellen dat de andere zich 20 seconden+ moeten concentreren op het verschijnen van de wine. Daardoor treedt er concentratieverlies op waardoor ze iets minder snel zijn dan jij. Jij hoeft je maar 3 seconden te concentreren, waardoor je minder concentratieverlies hebt, en jezelf dus beter kan concentreren. Heel simpel. Als je toch merkt dat je na 5x de wijn nogsteeds niet hebt, dan moet je van world wisselen, want dan heeft de ander waarschijnlijk een lagere ping dan jij, waardoor je het altijd tegen ze aflegt.

Vervolgens moet je als je je hele inventory vol hebt zitten, je wine banken. Doe dit met de home teleport naar Edgeville. Teleport vervolgens terug naar Falador en herhaal dit opnieuw.

--------------------------------------------------------------

5; Rates

Kosten per trip;

6-8 * 30 gold Amulets = 25,2k~33,6k
6-8 * 30 Nature runes = 24,3k ~32,4k
30 Law runes = 7,6k
30 Air runes = 0,3k


Opbrengst per trip;

6-8 * 30 * 210 (High Alch Amulets) = 37,8k~50,4k
24 Wine of Zamorak = 44,4k

Tijd per trip; 20 minuten

Exp per trip; 15k~20k magic xp

Totale opbrengst per uur (Opbrengsten - kosten); 94,8k - 69k = 25,8k*3=77,4k/h.

Totale exp per uur; 45k~60k magix exp/h.

Met deze manier maak je met highalchen dus vette winst. 77k per uur, en 50k magix exp per uur is geen slechte methode, zeker niet voor f2p.


--------------------------------------------------------------

6; FAQ

~Ben je hier zelf achter gekomen?

Half, had het gelezen op het runescape forum dat iemand het met lobsters deed, maar gold amulets was veel meer winst.
--------------------------------------------------------------
~Zijn dit vaste requirements of aangeraden?

Alles is erg aangeraden, je zou het natuurlijk in kleinere hoeveelheden kunnen doen maar daarmee heb je kans om jezelf te irriteren. Je kan een wizards mind bomb gebruiken voor het opkrikken van je magic lvl.
--------------------------------------------------------------
~Wat kan ik doen tegen de verveling?

Vrij weinig.
--------------------------------------------------------------

7; Afsluiting

Bedankt voor het lezen;) Ik zou het leuk vinden als jullie een berichtje zouden achterlaten. En onthoud, dit is een kleine guide, gericht op een klein aspect van Magic.
--------------------------------------------------------------

MayDay
Afbeelding
DamWizardd
Berichten: 12
Lid geworden op: woensdag 7 maart 2012, 15:41

Re: [MD Guides] (F2p) Highalchen met winst ~V1

Bericht door DamWizardd »

Ik vind het een goed uitgelegde guide, maar vind 77 k toch wel een beetje een karige winst voor een uur.. 7/10
Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: [MD Guides] (F2p) Highalchen met winst ~V1

Bericht door Aaron »

Je hebt alles duidelijk uitgelegd, alleen op het plaatje bij 'Plaats' vind ik die lijnen niet zo mooi. ;) 8/10
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mayday
Berichten: 141
Lid geworden op: zondag 8 april 2012, 14:04

Re: [MD Guides] (F2p) Highalchen met winst ~V1

Bericht door Mayday »

@DamWizardd, dit is ook geen moneymaking guide, maar een manier om te highalchen met winst (A) toch bedankt!
@Aaronzeeschildpad, dankje! Ja, ik ben niet zon photoshopgenie, en ik had geen idee om het anders te doen, hoe zou ik het volgens jou moeten doen dan?
Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: [MD Guides] (F2p) Highalchen met winst ~V1

Bericht door Aaron »

Je hoeft ook een photoshop te hebben, met paint kun je ook gewoon rechte/kromme lijntjes trekken. (dit is minder mooi vind ik) Je kan ook bijvoorbeeld zoiets doen:
In- of uitklappen •
Afbeelding
met bolletjes

Afbeelding
of zoiets, gewoon een cirkel/vierkantje om de punten heen zetten waar je moet wezen.
Je kan er dan tekst bij zetten zoals: 'Ga vanaf de minecarts in het Oosten richting het Palaca. Steek hier de rivier over door de trappen op en af tegaan. Loop nu naar het Zuiden en ga naar de aangegeven plek op het kaartje in het Westen.

Afbeelding
Hier voldoet de tekst: ''Het grote bolletje is de ingang, loop vanaf hier naar het kleine bolletje''

Zo hoef je geen eens lijnen te tekenen + het is overzichtelijker ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mayday
Berichten: 141
Lid geworden op: zondag 8 april 2012, 14:04

Re: [MD Guides] (F2p) Highalchen met winst ~V1

Bericht door Mayday »

Woow, bedankt! En hoe maak je die bolletjes? :oops:
Afbeelding
Hawaziki
Berichten: 48
Lid geworden op: dinsdag 9 februari 2010, 21:33
RS: Hawaziki (f2p)
Clan: TFS
Oude naam: 0lthorpe

Re: [MD Guides] (F2p) Highalchen met winst ~V1

Bericht door Hawaziki »

Leuk bedacht, maar ik denk dat je beter met ring of kindship kunt banken. ;)
Minol
Berichten: 4288
Lid geworden op: donderdag 7 juni 2007, 16:46
RS: RS Above RL (p2p)
Oude naam: El Macaro

Re: [MD Guides] (F2p) Highalchen met winst ~V1

Bericht door Minol »

DamWizardd schreef: Ik vind het een goed uitgelegde guide, maar vind 77 k toch wel een beetje een karige winst voor een uur.. 7/10
Met 55k Magic xp/h in F2P vind ik het toch een erg goede manier van trainen hoor.
Deemril
Berichten: 424
Lid geworden op: maandag 26 maart 2012, 10:11
RS: Deemril (p2p)
Clan: RSR
Oude naam: Tyraz

Re: [MD Guides] (F2p) Highalchen met winst ~V1

Bericht door Deemril »

DamWizardd schreef: Ik vind het een goed uitgelegde guide, maar vind 77 k toch wel een beetje een karige winst voor een uur.. 7/10
77k is best wel veel voor magic te trainen in f2p hoor!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mayday
Berichten: 141
Lid geworden op: zondag 8 april 2012, 14:04

Re: [MD Guides] (F2p) Highalchen met winst ~V1

Bericht door Mayday »

Ring of kinship is inderdaad betere optie
Afbeelding
Reqzuh
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 31 maart 2013, 17:03

Re: [MD Guides] (F2p) Highalchen met winst ~V1

Bericht door Reqzuh »

Mooie guide! Heb net 55 Magic behaald, - ben uberhaupt halve week geleden weer begonnen met een totaal nieuw account -, en het is toch weer even anders. Heb al genoeg uitgeleged gekregen van een aantal vrienden. Maar het was mij nog niet helemaal duidelijk. Na deze guide eens goed doorgelezen te hebben..is het allemaal helder. Al maak ik ook winst met Lobsters, want ik krijg ze gratis van vrienden en 'omgeving'. Maar, er komt een tijd dat ik er toch zelf voor zal moeten zorgen. Al met al: overzichtelijke guide, zou het zelf niet beter uitgelegd kunnen hebben! Aan het begin een klein beetje verwarring als 'k heel eerlijk mag zijn, maar uiteindelijk niet voor moeilijkheden gezorgd. 9/10


EDIT: Sorry voor eventuele necroing.
Plaats reactie