Guide voor nieuwe spelers

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
la qeust
Berichten: 44
Lid geworden op: dinsdag 14 augustus 2012, 15:14
RS: madgammer447 (p2p)

Guide voor nieuwe spelers

Bericht door la qeust »

The noob guide
Afbeelding

Hey iedereen dit is mijn eerste guide en ik maak hem ondat ik vaak vragen krijg van nieuwe spelers waar wat is of hoe iets moet. Ik ga in deze guide een paar dingetjes over hoe je het spel makkelijk kan spelen en hoe je een vlotte start maakt.

Inhoud:
1.) Muis en toetsenboord + instellingen.
2.) Kaarten en gebieden.
3.) Wat is de grand exchange ?
4.) handige quests
5.) wat is eigenlijk het doel
6.) tips en tricks

1.)Muis en toetsenboord + instellingen.
Wat ik hier mee bedoel is hoe verander je dingetjes aan je spel om het makkelijker te maken.

1.1)De muis

Normaal kun je als iets in je tas zit of op de grond ligt met je rechter muisknop een optie kiezen en met de linker muisknop kun je de voornaamste optie direct gebruiken. Je kunt dit rechts onderin bij het tandwiel veranderen namelijk dat je met links het optie menu open. (wat je dus eerst met rechts deed)

1.2) Het toetsenboord

Met je toetsenboord kun je snel je ability’s die je in je ability bar heb gezet gebruiken.
Je zou deze toetsen waar mee je ze aanzet kunnen veranderen dit doe je doorop het vakje in de bar te gaan staan en dan met rechtermuisknop de optie “customise-keybind” .En daarna klik je op de toets waar je dat vakje aan wil binden.
Ik adviseer een paar basic abilitys te doen, zoek een paar uit die je wel handig lijken (kijk even wat ze doen), de abilitys kan je vinden in het ability book. Na deze paar basic doe je momentum (bij hitpoints abilitys) en daarmee ga je, als je verder geen abilitys doet, meer hitten. Dit is erg handig voor beginnende spelers. Doe dit opnieuw als hij is uitgewerkt na 15 minuten.

zo ongeveer:
Afbeelding

1.3) Instellingen
Oké nou gaan we wat moeilijker doen nou gaan we namelijk persoonlijk voorkeur en fijn spelen combineren. Nu gaan we weer naar dat tandwiel ding rechts onder in de hoek (settings) . Nu klinkt je op het beeldscherm hier kun je 3 standaard grafische standen kiezen. Je kunt ook lekker eigenwijs doen door op de knop custom te klikken en natuurlijk doen we dat. Eerst kies je een basis bijvoorbeeld:
Medium en small size maar kan ook high full screen daarna klik je op custom en wissel je dingetjes als licht en software pas het zou aan dat je fijn speelt.
Afbeelding

2.) kaarten en gebieden

Als je het spel net speelt en het begin heb afgerond kom je in Burthope uit.
Nou kun je het best rechts bovenin op de wereld bol kunnen klinken en proberen te gaan lopen naar de plaats varrock ( dit is een soort handels hoofdstad) hier moet je zuidelijk van de stad als het goed is een grote steen tegen komen. Hier moet je op klikken want als je gaat telepoteren kun je deze stad kiezen als je vaker je map gebruikt en veel reist wat je sowieso in RS gaat doen. Is het handig om al die stenen te vinden.

Hier een lijst met qeust die handig zijn voor het reizen :

1.) A Fairy Tale Part II – voor fairy ring (hier heb je redelijk hoge eisen voor nodig, kan nog niet op het begin)
2.) Tree Gnome Village- voor spirit tree
3.) An Enlightened Journey- voor lucht ballonen

Er zijn er nog veel meer maar dit is makkelijk om te starten.

3.)wat is de grand exchange ?


De grand exchange is de markt op RS de markt is te vinden ten noordwesten van varrock hij staat ook duidelijk aangegeven op de World map de eerste keer dat je hier komt moet je iets wat naar het midden lopen hier staat iemand die jou graag uitleg geeft praat daar eerst is mee want ander kunnen je niet handelen.
Afbeelding

3.1) ik snap nu wat het is maar wat doe ik er?

Kunt daar talloze dingen doen van firemaking trainen tot miljoenen maken vooral het laatste is erg populair. Je kunt geld maken door het zogenaamde merchanten en flippen.
Merchanten en flippen is niks anders dan bepaalde goedkoop te kopen daarna voor meer geld te verkopen, maar dit is heel moeilijk dus zou ik nog niet proberen.

3.2) zijn er grenzen met wat ik koop?
Ja, die zijn er en hier staan ze:
In- of uitklappen •
Cooking en Fishing:
Raw Fish- 20,000
Food- 10,000
Pizza- 1,000
Grapes- 1,000

Crafting:
Clay- 25,000
Hide- 10,000
Jewellery- 5,000
Battlestaff- 100

Gems:
Opal- 1,000
Jade- 1,000
Topaz- 1,000
Sapphire- 500
Emerald- 500
Ruby- 500
Diamond- 500
Dragonstone- 100

Woodcutting en Firemaking:
Logs- 25,000
Ashes- 10,000

Mining en Smithing:
Ore- 25,000
Bar- 10,000

Runecrafting:
Essence- 25,000
Tiara- 1,000

Prayer:
Bones/Big Bones/Etc- 10,000
Wyvern Bones/Frost Dragon Bones- 1,000

Construction:
Plank- 10,000
Flatpack- 100

Farming:
Bush Seed- 100
Allotment Seed- 500 Afbeelding
Herb Seed- 100
Tree Seed - 100

Herblore:
Herb- 10,000
Vial- 10,000
Potion (3) - 1,000
Potion (4) - 500
Saradomin Brew (any dose) - 1,000
Swamp Tar- 5,000
Limpwurt Roots- 10,000

Hunter:
Chinchompa- 10,000
Hunter Kit- 100
Salamander- 10,000
Impling Jars- 500
Furs- 100

Summoning:
Talisman- 500
Pouch- 5,000
Proboscis- 100

Thieving:
Pyramid Plunder Rewards- 100

Ranging en Fletching:
Flax- 25,000
Arrowtips- 10,000
Crossbows- 100
Feather- 10,000
Arrow, Knife, Dart- 10,000
Bow String- 10,000
Unstrung Bow- 10,000
Bolt- 5,000
Bow- 5,000
Leather Chaps- 5,000
Leather Vambraces- 5,000

Armour en Weapons:
Armour and Weapon- 100*1
Dragon Equipment- 10
God Wars Armour- 10
Slayer Item- 10*2
Amulet- 5,000
Barrows- 10

Overige Items:
Spirit Shields- 2
Treasure Trail- 2
Discontinued- 2


4.) handige quests
Deze quest zijn bedoelt voor low levels en helpen je erg veel, door dingen te unlocken of veel xp te krijgen.

The Restless Ghost
Rune Mysteries
Stolen hearts
Swept Away
Druidic Ritual
Dwarf Cannon
Wolf Whistle
Als het goed is zijn dit niet echt uitdagingen voor de meeste maar zijn, wel leuk voor de squeal of fortune spins en xp, quest points etc.

5.) wat is het doel van het spel nou eigenlijk?
De bedoeling is dat je probeert alle je level 99 te krijgen en dungeneering 120 daarna alle qeust en taken hebben volbracht
dit het doel wat Runescape heeft maar iedereen heeft een persoonlijk doel bijvoorbeeld : alle quests, goeie player killer (in de wilderniss), skiller (alleen maar non-combat skills trainen), noem het maar op

6 tips en tricks
Tuurlijks zijn er tips en trucs waar door je rs net wat makkelijker maakt.
Hier staan de tips
In- of uitklappen •
1) Probeer Distractions & diversions. Zo plannen dat je niet de heleweek bezig bent als je ze doet ik zelf kiezen om elke woensdag alle weeklijksten te doen en op de eerste woensdag van de maand ook de maandelijkse activiteiten.
2) Runescape spelen is niet alles vrienden en een leuke clan chat kunnen je net wat vrolijker en minder verveelt houden.
3) Als je hulp ooit nodig hebt in RS zul je zelf een oplossing moeten vinden, bijvoorbeeld laatst vroeg iemand mij mee te gaan om de monster bij hem weg te houden natuurlijk is dat wel een goede manier, maar rs kiest niet voor niet die monsters uit bij de quest dus probeer zou veel mogelijk zelf, of vraag hulp bij ''vragen en problemen'' op het tipforum.

het slot
Ik hoop dat de nieuwe onder ons wat hier van hebben mee gekregen.
En natuurlijk ook de mensen die wel enige tijd spelen maar nog niet dit wisten (kan ik me niet voor stellen ](*,) )


Mensen ik maak wel meer guides als jullie deze goed vinden :?:
Laatst gewijzigd door JochemRS op woensdag 9 januari 2013, 16:05, 10 keer totaal gewijzigd.
Noob
Ex-moderator
Berichten: 2958
Lid geworden op: vrijdag 4 juli 2008, 15:33
Extra rang: Siteteamlid

Re: noob guide

Bericht door Noob »

Hihi, originele guide. Ik zie nog wel wat foutjes staan qua taal. Misschien kun je je guide nog eens nalezen om deze eruit te halen? Verder, je zegt dat het doel van het spel is om te maxen, maar iedereen kan natuurlijk andere goals zetten. De één wil graag alleen alle quest points hebben en boeit het skillen niet zo veel, de ander wil graag de beste PvM'er worden, enzovoort. Een doel dat voor vrijwel iedereen geldt is plezier maken! :)

Titel is misschien ook niet zo aantrekkelijk: het woord noob kan door nieuwe spelers nog altijd als beledigend worden ervaren. 'Guide voor nieuwe spelers' zal meer mensen trekken, denk ik. :P
Gebruikersavatar
la qeust
Berichten: 44
Lid geworden op: dinsdag 14 augustus 2012, 15:14
RS: madgammer447 (p2p)

Re: noob guide

Bericht door la qeust »

dankje wel voor je comments ik zal het aanpassen

ik heb bijna alles aangepast op de spel en taal fouten na
JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: Guide voor nieuwe spelers

Bericht door JochemRS »

Ik zou ie mand vragen alle taal en spellingsfouten eruit te halen, als je dit niet zelf kunt. Verder een goede guide, al zijn sommige dingen een beetje wazig. Wat moet een noob met trade limits? Eig. Alleen merchers hebben hier iets mee te maken, en wat meer "gevordende" skillers. Het onderwerp zelf zou ikbnooit aan beginnen omdat hier weinig mensen van dit niveau op dit forum komen. Sorry voor de spellingsfouten in mn post, ik type dit vanaf een mobiel :P
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: Guide voor nieuwe spelers

Bericht door ThaTerror »

Leuk idee, moet anders nog flink wordn uitgebreid.
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
Gebruikersavatar
la qeust
Berichten: 44
Lid geworden op: dinsdag 14 augustus 2012, 15:14
RS: madgammer447 (p2p)

Re: Guide voor nieuwe spelers

Bericht door la qeust »

dit deel 1 ik dacht als dit een goed idee word maak ik nog 2 delen 1 over der start en 1 puur voor zakelijk gebied van nieuwe spelers
dZArach
Berichten: 906
Lid geworden op: zaterdag 5 november 2011, 14:18
Oude naam: xChiHearts

Re: Guide voor nieuwe spelers

Bericht door dZArach »

Jammer dat er bijna geen "noobs" op het foru mzitten :P
Afbeelding
Gemaakt door broodoos
Add me LoL: dZArach (30) - BEST CARRIER EUW (12)
Gebruikersavatar
la qeust
Berichten: 44
Lid geworden op: dinsdag 14 augustus 2012, 15:14
RS: madgammer447 (p2p)

Re: Guide voor nieuwe spelers

Bericht door la qeust »

haha dat wel
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: Guide voor nieuwe spelers

Bericht door ThaTerror »

Door al de updates is het al moeilijk om een noob te vinden, iedereen krijgt op dag 1 al bijna 100k door Sof.
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: Guide voor nieuwe spelers

Bericht door JochemRS »

Tha Terror schreef: Door al de updates is het al moeilijk om een noob te vinden, iedereen krijgt op dag 1 al bijna 100k door Sof.
XP maakt je niet meer ervaren/ minder nieuw.
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
Gebruikersavatar
la qeust
Berichten: 44
Lid geworden op: dinsdag 14 augustus 2012, 15:14
RS: madgammer447 (p2p)

Re: Guide voor nieuwe spelers

Bericht door la qeust »

dat is waar ik denk wel dat sof het voor de nieuw makkelijker maakt
JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: Guide voor nieuwe spelers

Bericht door JochemRS »

Eventjes wat spellingsfouten eruit gehaald, was eventjes snel, morgen zal ik hem nog een klein beetje aanpassen oke?
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
Gebruikersavatar
la qeust
Berichten: 44
Lid geworden op: dinsdag 14 augustus 2012, 15:14
RS: madgammer447 (p2p)

Re: Guide voor nieuwe spelers

Bericht door la qeust »

okee thx
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: Guide voor nieuwe spelers

Bericht door ThaTerror »

Gebruik uitklap tags, BB codes etc, probeer ook eens wat met kleurtjes de doen en extra plaatjes :)
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
Gebruikersavatar
la qeust
Berichten: 44
Lid geworden op: dinsdag 14 augustus 2012, 15:14
RS: madgammer447 (p2p)

Re: Guide voor nieuwe spelers

Bericht door la qeust »

ja ik ben nog lang niet klaar met deze thx voor alle tips die ik hoe dan ook ga gebruiken voor mijn volgende guide
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: Guide voor nieuwe spelers

Bericht door ThaTerror »

Als je ze ook gebruikt en hem gooed uitbreidt wordt hij echt leuk.
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
Gebruikersavatar
la qeust
Berichten: 44
Lid geworden op: dinsdag 14 augustus 2012, 15:14
RS: madgammer447 (p2p)

Re: Guide voor nieuwe spelers

Bericht door la qeust »

IK BEN AL BEZIG MET AAN PASSEN EN UITBREIDEN
JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: Guide voor nieuwe spelers

Bericht door JochemRS »

Vandaag had ik niet echt tijd maar hopelijk kan ik morgen nog een paar stijlfoutjes eruit halen.

Toegevoegd na 2 minuten:

In en uitklapdingen vind ik alleen maar irritant bij zulke korte guides btw. Dat zou ik .iet doen
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
JochemRS
Berichten: 824
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2012, 16:13
RS: JochemRS (p2p)
Contacteer:

Re: Guide voor nieuwe spelers

Bericht door JochemRS »

Nieuwe dingetje eventjes wat foutjes uitgehaald.
[quickhop fc] Fc waar iedereen pm on heeft voor quickhoppen! [quickhop fc]
- Add iemand, rechtermuisknop op vriendenlijst ''join'' en je zit instant in hun world!
- Effigy's
- Goed voor LRC mining, rune ore mining, pking (revs bv.), etc.
- Erg goede community, heb je ergens hulp bij nodig, grote kans dat je het daar krijgt.
Plaats reactie