Mort myre fungus - Money making 1,5m/h+

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
NailBeast
Berichten: 9
Lid geworden op: maandag 18 februari 2013, 23:48
RS: Runisi1 (p2p)

Mort myre fungus - Money making 1,5m/h+

Bericht door NailBeast »

Mort myre fungus 1,5m/h +



Introductie
Dit is een guide over geld maken door het verzamelen van mort myre fungus. Je zou waarschijnlijk denken dat je dit al wel is eerder hebt gezien, maar in deze guide wordt het in een totaal andere manier gedaan.


Requirements
- Deadliest catch completed ( 70 fishing, 70 thieving, 67 hunter, Tower of Life, Druidic Ritual)
- Nature Spirit completed voor silver sickle (b) (20 crafting, 10 prayer, Priest in Peril, The Restless Ghost)
- Morytania tasks easy completed voor dubbel loot (15 crafting, 12 cooking, 25 agility, 26 farming, Priest in Peril, Creature of Fenkenstrain, Nature Spirit, In aid of the Myreque)
- 10+ prayer level


Handig
- Kharyrll teleport (Ancient magics/PoH)
- Fairy rings unlocked
- Ouroboros pouch als je lage constitution level hebt. (dan vallen de ghasts je niet aan)

Inventory

- 4 prayer renewals (flasks)

Afbeelding

Equipment

- Silver sickle (b)/Ivandis flail
- Morytania legs

Afbeelding




Hoe je daar komt
- Teleporteer naar Varrock en loop naar het oosten
- Teleporteer naar Kharyrll
- Teleporteer via fairy rings, code: BKR

Afbeelding

Zwart : Vanaf Varrock
Blauw: Kharyrll teleport
Rood: Fairy rings






Wat je precies doet

Afbeelding
Om te beginnnen drink je eerst een sipje prayer renewal, daarna ga je op de plek staan tussen 3 boomstammen en gebruik je de bloom optie van je silver sickle (b).






Afbeelding
Nadat je de bloom optie hebt gebruikt verschijnen er Mort myre fungi, pak het op en herhaal dit process.





Afbeelding
Als je inventory vol is bank je bij de deposit box.


Winst

Met 4 prayer renewals kan je 4 x 4 x 5 = 80 minuten blijven, in die tijd kun je 3300 fungi plukken als je snel bent. De GE prijs van Mort myre fungus is nu 635 coins.
3300 x 635 = 2095500 coins in 80 minuten.
2095500x3/4 = 1571625 coins p/h
De huidige prijs is iets hoger dan GE prijs, dus je kan verwachten dat je meer winst maakt dan vermeld.



Dit was mijn eerste guide over runescape, hopelijk heeft deze guide veel van jullie kunnen helpen.
Laatst gewijzigd door NailBeast op dinsdag 26 februari 2013, 20:14, 26 keer totaal gewijzigd.
de snuifmuis
Berichten: 14
Lid geworden op: zondag 11 juli 2010, 18:21
RS: snuifmuis (p2p)
Clan: Dutch Undressed

Re: Mort myre fungus - Money making 1,5m/h+

Bericht door de snuifmuis »

mooie guide,heb op dit moment geen echte tips eigenlijk:)
9/10 nothing is perfect
*edit*
is trouwens flask gebruiken niet meer winst? aangezien je een aanzienlijke tijd langer kan blijven
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Mort myre fungus - Money making 1,5m/h+

Bericht door Siddy00 »

Mooi gevonden, een goede combinatie van prayer renewals en die deposit box! Ik had van beide nog niet gehoord (of was het weer vergeten), dus dit kan zeker nog eens van pas komen :D

Nog een paar kleine verbeterpunten ^_^
  • Uitleg over de requirements en de handigheden, waarom heb je het precies nodig? :3
  • Is dat grijze paadje op de kaart naar de deposit box? =o (misschien het plaatje opnieuw nemen en daar een marker stoppen)
  • Waarom een hoog constitution level? Als het tegen de ghasts is kun je eventueel ook de Ouroboros pouch van Temple Trekking aanraden. Het kost je wel een inventory plekje maar dan ben je wel voorgoed van die ghasts af =)
  • Misschien de fairy rings erbij, volgens mij nog steeds de snelste manier om er te komen :P
NailBeast
Berichten: 9
Lid geworden op: maandag 18 februari 2013, 23:48
RS: Runisi1 (p2p)

Re: Mort myre fungus - Money making 1,5m/h+

Bericht door NailBeast »

de snuifmuis schreef: mooie guide,heb op dit moment geen echte tips eigenlijk:)
9/10 nothing is perfect
*edit*
is trouwens flask gebruiken niet meer winst? aangezien je een aanzienlijke tijd langer kan blijven
Flasks kunnen inderdaad ook worden gebruikt, maar aangezien ze meestal niet buyen vind ik het zelf irritant om ze te gebruiken :P

Toegevoegd na 38 seconden:
Siddy00 schreef: Mooi gevonden, een goede combinatie van prayer renewals en die deposit box! Ik had van beide nog niet gehoord (of was het weer vergeten), dus dit kan zeker nog eens van pas komen :D

Nog een paar kleine verbeterpunten ^_^
  • Uitleg over de requirements en de handigheden, waarom heb je het precies nodig? :3
  • Is dat grijze paadje op de kaart naar de deposit box? =o (misschien het plaatje opnieuw nemen en daar een marker stoppen)
  • Waarom een hoog constitution level? Als het tegen de ghasts is kun je eventueel ook de Ouroboros pouch van Temple Trekking aanraden. Het kost je wel een inventory plekje maar dan ben je wel voorgoed van die ghasts af =)
  • Misschien de fairy rings erbij, volgens mij nog steeds de snelste manier om er te komen :P
Pouches gebruiken fungus als charge, dus dat is niet echt aanbevolen. De rest verbeter ik wel.
Laatst gewijzigd door NailBeast op dinsdag 19 februari 2013, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Mort myre fungus - Money making 1,5m/h+

Bericht door Superheat »

Goed gevonden :o
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Mort myre fungus - Money making 1,5m/h+

Bericht door Siddy00 »

http://www.lunagang.nl/voorwerp/ouroboros-pouch/

Hij heeft gewoon oneindig veel ladingen, je hoeft hem dus nooit bij te vullen en het kost je geen fungi. Het enige dat het je wel kost is een inventory plekje =)
NailBeast
Berichten: 9
Lid geworden op: maandag 18 februari 2013, 23:48
RS: Runisi1 (p2p)

Re: Mort myre fungus - Money making 1,5m/h+

Bericht door NailBeast »

Siddy00 schreef: http://www.lunagang.nl/voorwerp/ouroboros-pouch/

Hij heeft gewoon oneindig veel ladingen, je hoeft hem dus nooit bij te vullen en het kost je geen fungi. Het enige dat het je wel kost is een inventory plekje =)
Oops ik dacht dat het de normale druid pouch was, ik zal het nu veranderen. :P
Teemo
Berichten: 384
Lid geworden op: maandag 17 september 2012, 14:15
RS: Denny (p2p)
Clan: #oliebol

Re: Mort myre fungus - Money making 1,5m/h+

Bericht door Teemo »

2m is niks tegenwoordig..
Vijand
Berichten: 236
Lid geworden op: maandag 17 september 2012, 15:17
RS: Amstelbier (p2p)

Re: Mort myre fungus - Money making 1,5m/h+

Bericht door Vijand »

mooie guide, zal er binnenkort gebruik van maken ;)
Afbeelding
Dombo 12
Verbannen
Berichten: 4694
Lid geworden op: donderdag 6 augustus 2009, 17:53
RS: Dombo 12 (p2p)
Clan: PvM Addicts

Re: Mort myre fungus - Money making 1,5m/h+

Bericht door Dombo 12 »

Slim gevonden, ik had over deze manier zo totaal niet gedacht :). Ik raad je wel aan om je lettergrootte te veranderen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: Mort myre fungus - Money making 1,5m/h+

Bericht door SkyTeam »

Deze manier gebruikte ik een hele tijd geleden ook al. Een tip is om een summoning familair mee te neme (terrorbird/war tortoise/yak), deze kan je dan ook volstouwen met prayer pots zodat je nog langer kan blijven. Daarnaast hoef je dan ook maar 1 plek te gebruiken in je inventory voor je prayerpot.

Verder duidelijk uitgelegd :) .
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: Mort myre fungus - Money making 1,5m/h+

Bericht door ThaTerror »

Zet er ook in dat Ivandis flail ook kan, ook kan je met Drakan's Medaillon snel naar een bank teleporten.
Nvm van Drakan's Medaillon, maar als je een Holy Wrench meeneemt restore je meer prater.
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
NailBeast
Berichten: 9
Lid geworden op: maandag 18 februari 2013, 23:48
RS: Runisi1 (p2p)

Re: Mort myre fungus - Money making 1,5m/h+

Bericht door NailBeast »

Tha Terror schreef: Zet er ook in dat Ivandis flail ook kan, ook kan je met Drakan's Medaillon snel naar een bank teleporten.
Nvm van Drakan's Medaillon, maar als je een Holy Wrench meeneemt restore je meer prater.
In deze guide wordt prayer renewal gebruikt, dus een holy wrench zal niet nodig zijn :P Ik zal wel even erin zetten dat ivandis flail ook kan.
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: Mort myre fungus - Money making 1,5m/h+

Bericht door SkyTeam »

Ik heb het net nog ff geprobeerd voor een half uur. Het heeft totaal 1,5 prayer renewal gekost, en 1116 fungus opgeleverd. Dit zou 2232 fungus in een uur moeten opleveren.

Afbeelding

Dit zou met de prijs die ik er hiervoor heb gekregen 1,7M per uur moeten opleveren, met ~ 3k kosten.
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: Mort myre fungus - Money making 1,5m/h+

Bericht door ThaTerror »

Holy wrench werkte trouwens wel, zelf uitgeprobeerd:)
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
NailBeast
Berichten: 9
Lid geworden op: maandag 18 februari 2013, 23:48
RS: Runisi1 (p2p)

Re: Mort myre fungus - Money making 1,5m/h+

Bericht door NailBeast »

SkyTeam schreef: Ik heb het net nog ff geprobeerd voor een half uur. Het heeft totaal 1,5 prayer renewal gekost, en 1116 fungus opgeleverd. Dit zou 2232 fungus in een uur moeten opleveren.
In- of uitklappen • Afbeelding
Afbeelding
Dit zou met de prijs die ik er hiervoor heb gekregen 1,7M per uur moeten opleveren, met ~ 3k kosten.
Ik heb het zelf getest en het was bij mij in ieder geval 2500 fungi per uur, misschien dat ik op een of andere manier sneller klik? :P
Gebruikersavatar
tommekke1234
Berichten: 255
Lid geworden op: zaterdag 13 oktober 2012, 22:01
RS: tommeke1234 (p2p)

Re: Mort myre fungus - Money making 1,5m/h+

Bericht door tommekke1234 »

ik zie nergens de code van de fairy ring staan, zou handig kunnen zijn, voor de rest een mooie guide
(nu gebuik ik de cks, dat is de noordelijke naar canifis, maar die zuidelijke ken ik de code niet)
Afbeelding
Jurtje0wnd
Berichten: 4
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 18:42
RS: Jurtje0wnd (p2p)

Re: Mort myre fungus - Money making 1,5m/h+

Bericht door Jurtje0wnd »

Afbeelding

Na een half uurtje precies, had sneller gekund want ik heb ondertussen wat gegeten en gedronken ;)
SkyTeam
Berichten: 7475
Lid geworden op: vrijdag 1 januari 2010, 20:38
Oude naam: Worldliner

Re: Mort myre fungus - Money making 1,5m/h+

Bericht door SkyTeam »

Tha Terror schreef: Holy wrench werkte trouwens wel, zelf uitgeprobeerd:)
Alleen heeft het geen nut.
NailBeast
Berichten: 9
Lid geworden op: maandag 18 februari 2013, 23:48
RS: Runisi1 (p2p)

Re: Mort myre fungus - Money making 1,5m/h+

Bericht door NailBeast »

tommekke1234 schreef: ik zie nergens de code van de fairy ring staan, zou handig kunnen zijn, voor de rest een mooie guide
(nu gebuik ik de cks, dat is de noordelijke naar canifis, maar die zuidelijke ken ik de code niet)
Bedankt voor de opmerking, ik heb het meteen verbeterd :P
Plaats reactie