Geld verdienen met soft clay

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Geld verdienen met soft clay

Bericht door Flipo »

Afbeelding
Hoi ltf'ers,

Jaajaa ik ben er ook nog! Het is al weer een lange tijd geleden sinds dat ik een guide heb gemaakt, volgens mij is dat inmiddels al weer een jaar geleden, ik bekijk Lunagang nog steeds wekelijks, hier en daar lees ik een topic en ik blijf natuurlijk guides bekijken. Aangezien ik het leuk vind om guides te maken denk ik dat ik weer wat vaker een guide ga maken, ik heb lange tijd gezegd dat ik alleen nog maar non-rs guides maak maar ik kan daar momenteel geen leuk onderwerp meer voor vinden, vandaar dat ik maar weer eens runescape ben gaan spelen en ben op het idee gekomen om deze guide te maken: Geld verdienen met Soft Clay. Veel plezier met het lezen van deze guide!
Inhoud
Wat gaan we doen
Wat hebben we nodig
Hoe gaan we dit aanpakken
Wat krijgen we ervoor terug
Slot
Wat gaan we doen

Wat we gaan doen weten we natuurlijk al door de titel, wij gaan geld verdienen met soft clay! Ten zuiden van Barbarian Village kunnen wij clay hakken, hiervan gaan wij soft clay maken en hier gaan wij een klein zakcentje mee verdienen. We praten hierbij niet over grote getallen, maar hé: geld is geld.
Wat hebben we nodig

Wat hebben we nodig? Nou niet veel, alleen:

Afbeelding Mining level 1
Afbeelding Crafting level 1
Afbeelding Een pickaxe naar keuze

Sommige mensen vragen zich nu natuurlijk af: waarom maak je hier een apart onderdeel voor aan, elke 'noob' heeft dit toch!? Nou ik heb hier een apart onderdeel voor aangemaakt om aan te duiden hoe makkelijk deze manier van geld verdienen is, je hebt hier dus eigenlijk niks voor nodig.
Hoe gaan we dit aanpakken

Hoe we dit gaan doen is heel erg simpel, ten Zuiden van de Barbarian Village kunnen we clay hakken, wanneer we een volle inventory hebben gaan we met onze soft clay naar het Noorden, de Barbarian Village in, hier staat een put, we usen onze clay op de put, nu maken wij van onze clay soft clay. Vervolgens teleporteren wij naar Edgeville en hier banken wij onze soft clay, hierna lopen wij terug naar de clay en we herhalen alles opnieuw.

Afbeelding

Groen: Hier hakken wij onze clay
Rood: Hier usen wij onze clay op de put om er soft clay van te maken
Blauw: Hier komen wij terecht wanneer wij teleporteren naar Edgeville
Geel: Hier banken wij onze soft clay
Wat krijgen we ervoor terug

Allemaal wel leuk en aardig, maar waar doen we het nou voor? Nou wij doen het natuurlijk voor het geld!

Met mijn mining level van 54 (als ik ooit weer actief ga spelen ga ik deze skill als eerste trainen :D) en redelijke concentratie was ik er toe in staat om de gehele routine te doen in 3 minuten en 5 seconde (hakken, nat maken, banken en weer terug hakken).

Op het moment dat ik deze guide schrijf is soft clay 254 coins waard, de werkelijke prijs vind je hier.

254 x 28 = 7.112 gp (= de waarde van een volle inventory met soft clay)

3600 : 185 = 19,5 (= het aantal routines dat je kan behalen in één uur)

19,5 x 7.112 = 138.684 gp (= hoeveel geld je zal verdienen per uur)

Per uur verdienen we dus ruim 138k, het is voor sommige niet veel maar hé: wie het kleine niet eert is het grote niet weerd! Er zijn inderdaad betere manieren om geld te verdienen, en ik hou jullie niet tegen om deze betere manieren te gaan gebruiken, met deze guide heb ik enkel een mogelijke manier laten zien om geld mee te verdienen.

Bij dit alles trainen wij ook onze crafting en mining:

Per clay stone krijgen we 5 xp
Per inventory is dit: 5 x 28 = 140
Per uur is dit: 19,5 x 140 = 2730 xp voor mining

Per keer dat wij van onze clay soft clay maken krijgen we 1 xp
Per inventory is dit: 1 x 28 = 28
Per uur is dit: 19,5 x 28 = 546 xp voor crafting
Slot

Dit was er dan weer één, weer een guide. Niet zo uitgebreid als normaal maar een kleine guide is ook wel weer eens prima. Heb je vragen of opmerkingen? Laat het me gerust weten! Mensen die mijn vorige guides hebben gelezen zullen misschien opmerken dat mijn stijl een tikkeltje is veranderd, vinden jullie dit beter of niet? Laat het me weten want dan weet ik dat voor de volgende guide, zodra ik weer een leuk onderwerp heb gevonden natuurlijk ;). Rate 1/10?
Laatst gewijzigd door Flipo op woensdag 10 juli 2013, 18:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: Geld verdienen met soft clay

Bericht door Slay a Stone »

Wel beetje weinig voor deze tijd maar nette guide 7/10
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Geld verdienen met soft clay

Bericht door Zeekoe »

Mooi uitgewerkte guide voor de lagere levels. De beloningen zijn niet zo geweldig, maar daarom is het ook voor lage levels. :)
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: Geld verdienen met soft clay

Bericht door Flipo »

Danku :D

Heb ook gelijk even een grote fout aangepast die ik over het hoofd had gezien :)
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Geld verdienen met soft clay

Bericht door Siddy00 »

Nu ben ik toch wel benieuwd welke fout dat was, ik had hem al eens vluchtig doorgelezen maar het was me niet zo snel opgevallen :P

Wederom een mooie guide, fijn dat je terug bent! Zoals je zelf zegt is de winst niet optimaal maar voor beginnende spelers kan dit een prima start vormen om een kapitaal op te bouwen :)

Iets dat ik wel nog zou aanpassen is je link naar de soft clay prijs, die zou hier uit moeten komen (denk ik): http://services.runescape.com/m=itemdb_ ... s?obj=1761
Verder weet ik niet of de "Mine Clay rocks" onderin je beginplaatje de bedoeling was en zou je het eventueel nog kunnen centreren (al zal dat bij de meeste schermen al het geval zijn). Mijn complimenten daarvoor trouwens, ik vind hem erg geslaagd ^^
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: Geld verdienen met soft clay

Bericht door Flipo »

Siddy00 schreef: Nu ben ik toch wel benieuwd welke fout dat was, ik had hem al eens vluchtig doorgelezen maar het was me niet zo snel opgevallen :P

Wederom een mooie guide, fijn dat je terug bent! Zoals je zelf zegt is de winst niet optimaal maar voor beginnende spelers kan dit een prima start vormen om een kapitaal op te bouwen :)

Iets dat ik wel nog zou aanpassen is je link naar de soft clay prijs, die zou hier uit moeten komen (denk ik): http://services.runescape.com/m=itemdb_ ... s?obj=1761
Verder weet ik niet of de "Mine Clay rocks" onderin je beginplaatje de bedoeling was en zou je het eventueel nog kunnen centreren (al zal dat bij de meeste schermen al het geval zijn). Mijn complimenten daarvoor trouwens, ik vind hem erg geslaagd ^^
Haha bedankt :)!
Ik denk dat er snel nog meerdere guides van mij zullen volgen want het blijft voor mij leuk om te doen, moet alleen nog wat leuke onderwerpen vinden.

Bedankt voor de opmerking van de link, had niet opgemerkt dat hij het niet deed, foutje :(. Heb het gelijk aangepast! Het begin plaatje is ook gecentreerd. En ik had 2 begin plaatjes gemaakt, één zonder de ''Mine Clay rocks'' en ééntje met ''Mine Clay rocks'' en ik vond dat met toch opzich wel mooi, maar ik kan het natuurlijk altijd nog aanpassen :)

Toegevoegd na 1 minuten:

Owja, de grote fout was een een fout in de hoofdstuk indeling, bij het laatste stukje was een verkeerde benaming gegeven, iets wat mensen misschien niet gelijk opvalt, maar voor mij is het toch wel een grote fout die ik normaal niet maak :S
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: Geld verdienen met soft clay

Bericht door ThaTerror »

Beetje een low lvl guide, maar heel mooi in elkaar gezet.
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
Plaats reactie