Moneymaking silver bars (F2P)

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
KingArtois96
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 13 juli 2014, 12:16
RS: bryantje987 (f2p)

Moneymaking silver bars (F2P)

Bericht door KingArtois96 »

F2P Moneymaking Silver Bars
dit is mijn allereerste guide, dus waarschijnlijk is hij niet helemaal goed gelukt..



Inhoud:

1. Wat gaan we doen?
2. Wat hebben we nodig?
3. Waar gaan we dit doen?
4. Winstberekening




Guide:

1. Wat gaan we doen?
De bedoeling is dat we aan de hand van silver ores, silver bars maken. Deze methode is zeer simpel en gemakkelijk voor F2P spelers.


2. Wat hebben we nodig?
Om silver bars te kunnen maken hebben we smithing level 20 nodig.
Daarnaast beschikken we ook over x aantal silver ores.
Je kan deze silver ores zelf minen in de daarvoor voorziene plaatsen: (Edgville Dungeon, Varrock, Al-Kharid).
Of je kan deze silver ores kopen voor een marktwaarde van 116gp/ore in de Grand Exchange.
Afbeelding


3. Waar gaan we dit doen?
Voor een F2P speler is de gemakkelijkste spot de furnance in Falador. Deze furnance is dicht gelegen tot de West Falador bank.
Afbeelding


4. Winstberekening
Op deze manier verkrijg je ook smithing exp.
Als je 1 silver bar maakt, krijg je 13,5 exp. Dat wordt dan 378 exp/inventory.

Als je aandachtig en goed verder doet met het maken van silver bars, dan kan je er ongeveer 800-900 maken/uur.
- Indien je de silver ores op voorhand zelf hebt gemined, dan behaal je een winst van 225K-255K/uur.
- Indien je de silver ores hebt gekocht in de Grand Exhcange, dan behaal je een winst van 125K-150K/uur.
Afbeelding




Graag had ik nog enkele figuren in deze guide gezet, maar het lukt me niet.
Misschien iemand die me hierbij kan helpen?
Laatst gewijzigd door KingArtois96 op zondag 13 juli 2014, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Moneymaking silver bars (F2P)

Bericht door Aaron »

Hey, welkom op het forum. :)

Ziet er al leuk uit voor je eerste guide, maar niet echt uitgebreid zoals je zelf aangeeft. (is dan ook lastig met zo'n klein onderwerp) Verder gebruik je '§' (het paragraaf) teken bij je opsomming wat redelijk apart is omdat die normaal gesproken een paragraaf aangeven, hier kan je beter een streepje of bolletje gebruiken, maar dat is maar iets kleins. :P

Wat lukt er verder niet met plaatjes toevoegen? Als je een plaatje wilt toevoegen zet dan de link tussen 'Img-tags'
Dat krijg je door op 'Img' te drukken wanneer je je bericht aanpast. Je krijgt dan dus bijvoorbeeld:

Afbeelding

Code: Selecteer alles

[img]http://www.womenontheweb.nl/files/images/fotowedstrijd/hondje.jpg[/img]
Als je zelf een plaatje wilt maken van bijvoorbeeld je scherm, druk dan op de 'Print screen' knop en plak dit vervolgens in Paint (staat standaard op je pc als het goed is) Vervolgens kan je dit plaatje bijsnijden (dit wijst zichzelf in paint). Sla dan je plaatje op op een plek waar je deze kan terugvinden (.PNG) Nu kan je het plaatje uploaden op bijvoorbeeld http://nl.tinypic.com (bestand kiezen --> nu uploaden) Vervolgens verschijnt er een link die je weer tussen die 'Img-tags'

Succes! :)
Afbeelding
KingArtois96
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 13 juli 2014, 12:16
RS: bryantje987 (f2p)

Re: Moneymaking silver bars (F2P)

Bericht door KingArtois96 »

Echt bedankt, Aaron.
Ik had inderdaad de intensies om zelf via print screen foto's toe te voegen.
Ik wist namelijk niet dat je via tinypic je afbeeldings moest uploaden om de link te krijgen.
Bedankt voor het nuttige commentaar !
BurnedUDown
Ex-chatmoderator
Berichten: 3687
Lid geworden op: woensdag 26 november 2008, 18:53
RS: BurnedUDown (p2p)

Re: Moneymaking silver bars (F2P)

Bericht door BurnedUDown »

Het Al kharid furnace is dichterbij de bank dacht ik.
Verder heel toffe guide ^_^.
Afbeelding
Plaats reactie