Het COMPLETE war tactieken guide! [F2P] Stillmikie [1] Guide

Hier staan alle overige RuneScape-guides, zoals geld verdienen.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
stillmikie
Berichten: 76
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2007, 12:33
Clan: Por

Het COMPLETE war tactieken guide! [F2P] Stillmikie [1] Guide

Bericht door stillmikie »

INHOUD:

*VOORWOORD
*WAT/WAAR? CLANWARS? HUH?
*PREPAREN? IS ER MEER DAN DAT?
*HYBRIDS? WAT IS HUN FUNCTIE?
*RANGERS? WAT IS ER RECOMMENDED?
*TACTIEKEN?

-Spammen:
-Fall in spams:
-Prayer:
-Tanken:
-Huggen:
-Geluid:
-Teamspeak:
-Snipers:

*WAT IS EEN DD? OOK VARIATIE'S?
*ENKELE TIPS
*PK BEGRIPPEN
*SLOT



Voorwoordje:

Sommige mensen vragen mij; heb je geen guide of een vid waar ik wat ervaring kan opdoen i.v.m. wars? Daarvoor moest ik altijd een nee-antwoord geven. Na een tijdje zoeken vond ik geen deftige War guide (misschien bestaat ie wel). Dat bracht me tot denken en ik besloot uiteindelijk om een COMPLETE War guide (F2P) te maken. Hopelijk beschikken mensen na deze guide gelezen te hebben wat meer war kennis. Ik heb er meer dan 12uur uur aan bezig gezeten dus lees hem! Veel leesplezier!




Wat/waar? Clanwars? HUH?

Even een korte uitleg over clanwars.
Clanwars is een veilige minigame waar je geen items kan verliezen. Deze houd in dat je als groep (clan) een andere groep moet verslaan. Om aan een Clanwar deel te kunnen nemen moet je in de cc (clanchat) van je leider zijn. Hij zal samen met wat hogere ranks een war kunnen "challengen". Hierzo een foto van de clanwars.


Afbeelding

Leiders kunnen ook terrein afbakenen voor tijdens de war. De meest bekende is Bounty b.
Hieronder bevind zich een voorbeeld van een afbakening:


Afbeelding


Er zijn ook 2 soorten van clan "beginpunten" nl; Offensive & Defensive.

Offensive: De aanvallende clan valt de vijand als eerste aan.
Defensive: De verdedigende clan wacht tot de aanvallende clan ze aanvalt.



Dit bericht krijg je te zien als je clan de overwinning behaald:
Afbeelding

Dit bericht krijg je te zien als je clan word verslagen:

Afbeelding


Vooraleer we beginnen met de tactieken, nemen we eerst een kijkje in het preparen.



Preparen? Is er meer dan dat?

Om je clan naar de overwinning te leiden moeten de leden natuurlijk wel deftig armor aanhebben.



Dit is hier een foto met het beste armor voor F2P wars:



Afbeelding




En hier een foto van je inventory:


Afbeelding




Hybrids? Wat is hun functie?

Laten we eerst ons de vraag stellen, wat zijn hybrids? In waropzicht, zijn ze erg belangrijk.
Hun functie is de vijand zo lastig mogelijk te maken d.m.v. binds, curse spells. Binds is in dat opzicht wel erg belangrijk om snellere k0's te vormen. Het nadeel hieraan is dat je plaats moet maken in je inventory voor de runes en je robes. Tenslotte kan je ook hard gehit worden als ze je aanvallen wanneer je je robes aanhebt. Dit kan leiden tot een K0 of een grote afname van je food.




Afbeelding



Rangers? wat is er recommended?


Eerst wil al even zeggen, Kom als ranger als je 80+ defence en 85+ ranged hebt. Anders is het bijna nutteloos om als ranger te komen. Let op dat je steeds van achter een muur aanvalt, probeer ook zo min mogelijk je arrows weer op te rapen, maar natuurlijk is dit OPTIONAL. Ik zal hier niet veel woorden aan vuilmaken bekijk de Foto voor meer informatie.

Afbeelding




Tactieken?

Om een war te kunnen winnen, moet je niet alleen goede armor hebben. Je hebt ook een uitgebreidde warkennis nodig om de vijand zo snel en hard mogelijk af te maken.


-Spammen:

Spammen is het 1 van de belangrijkste dingen tijdens een war. Dit is een manier om gemakkelijk vijanden
dood te krijgen op een snelle manier. Als wij spammen met een groep is het overzichtelijker voor iedereen waar de pile is. Als iedereen Spamt op de vijand, word de Spamtower groter en groter en zo zal ie ook meer opvallen. Des te sneller wij leden kunnen zien waar we moeten zijn.
Als er in een oorlog niet meer gespamt word zal er verloren worden zonder twijfel. Daarom is spammen verplicht als je wilt winnen en ik ga nu uitleggen hoe je dit doet.

Stel je ziet de vijand en iemand heet Stillmikie. Wat je nu doet is de clan naam opnoemen met daarachter de naam van Stillmikie dit spam je zo vaak mogelijk achter elkaar tot die dood is

Zoals je hieronder is de snelste spam de afkorting.


Afbeelding


-Fall in spams:

Fall in spams is zoals spammen erg belangrijk tijdens een war. Als je clan helemaal verspreid is worDT (!) het chaotish en spammen lukt dan ook niet meer. Het is dus belangrijk dat we orde houden en dat doen we m.b.v. Fall in spam.

Hoe gaat Fall in spam in zijn werk?

Nadat je iemand kill in clanwars zal je leider uit de pile gaan en X in roepen. Dit is de moment waarop je METEEN je leider volgt en ook meespamt X in. Als iedereen dat doet heb je binnen de 5 seconden weer een ordelijke clan dat klaar staat voor een nieuwe pile.


-Prayer:

Afbeelding

Prayer is ook heel belangrijk om niet geK0'ed te worden. In het begin van de war heeft jullie leider waarschijnlijk al de eerste pile aan jullie gezegd. Maar dit geld ook voor de vijand en wanneer je je pile afroept weet je nooit wie de pile bij jullie word. Daarom moet je protect from MELEE gebruiken wanneer je je vijand in het begin aanvalt. Indien jij de eerste pile niet bent kan je je prayer uitdoen. Maar let op! Doe die meteen weer aan als je door 2 of meer personen word aangevallen.

-Tanken:

Wat is tanken?

Tanken is simpel gezegd als je gepiled wordt de tegenstander zo lang mogelijk bezighouden door:


-Food te eten
-Protection spell (Protect from melee, mage of range)
-Het Huggen (Zie volgende punt voor meer uitleg over deze optie)
(Een staff is OPTIONAL, indien je die draagt tijdens het tanken krijg je def bonus)


-Huggen:

Wat is huggen?

Huggen is tijdens het tanken de vijand te blokkeren d.m.v. obstacels zoals een muur, boom, rock,...

Hier is een vid op youtube waarin ze tonen hoe je moet huggen.


http://www.youtube.com/watch?v=-HftR5INUVI

-Geluid:


Afbeelding


Wat heeft geluid nu met een war te maken? Het geluid is handig als je die aanzet XD ==> Sound-Effect
d.m.v. deze optie kan je horen wanneer je word aangevallen. Zodra je geraakt word hoor je een bepaalde Sound-Effect. Wanneer je dit hoort kan je sneller weten wanneer je word aangevallen dan door op het scherm te kijken.


-Teamspeak:

Dit is natuurlijk heel erg handig als je snelle piles en goede organisatie wil. Teamspeak 2 RC2 is daarvoor een hele goeie programma. Je hebt alleen 2-3mb voor nodig en boxen of oortjes om te horen wat men zegt. De war leider zal dan in de teamspeak tijdens wars roepen wie de volgende pile is, wanneer je moet infallen,... De spamcaller zal dan ook over een microfoontje moeten beschikken om in TeamSpeak te kunnen praten.

Hieronder vind je een kleine foto van TeamSpeak.


Afbeelding


-Snipers:


Snipers: een Aanvallende groep.

Aanvallende snipers
Het is de bedoeling dat de aanvallende-snipers steeds naar de mainpile gaan van de tegenstander. En steeds proberen om hun binders te aan te vallen & k0en. Je valt iedereen die zijn robes aan trekt. Dit doen we met een groepje van 5-7 man. Op deze manier kan je hun snel hun food wasten en met wat geluk hun ook K0'en. Ook durven ze niet meer te binden = doen ze er langer over om de pile op 1 van je leden te doden. Ook hebben ze ook als doel leden van de vijands pile te binden zodat ze even niet kunnen helpen in hun mainpile, op die manier duurd het voor hun langer om 1 van je leden te doden. Maar pas op dat je terwijl je bind niet word aangevallen!



Wat is een DD? Ook variatie's?

Een DD (Death Dot) is op 1 vierkantje gaan staan met je hele clan. Zo lijk je wel 1 player, maar je bent met 40-50 man op 1 plek.

Een mooie variatie hiervan is de Death Dance (ik noem het Triangle DD). Dat is een lid1 die lid2 volgt die de leider volgt. Op die manier maak je een bewegende Driehoek zodat het moeilijk voor de vijand is om een pile uit te kiezen.


Enkele tips:

- Protect melee als je meer dan 2 personen word aangevallen.
- Als 50% van je team hybrids zijn met druidic robes, heb je 15% meer kans om te winnen.
- Begin pile kan gevarieerd worden door een spam van red:@@@@@@@@@@@@@@ te roepen, zo ziet de vijand niet wie de pile is.
- Staff vasthouden als je tankt geeft je def bonus.
- Niet praten in public is "a must" vele mensen worden ko'ed omdat ze aan het typen waren terwijl ze werden gepiled.
- Met je hele clan Team-Cape aandoen geen uitzondering voor de leider.
- Deze tip was handig in oud wildy, nu is ie wat minder handig maar ik zal het jullie toch meedelen. Als je rechterklik op protect melee drukt zie je een klein scherm met daarin protect from melee, als je nu op f4 drukt sta je weer in je inventory met het klein schermpje in je bereik. Zo kan je eten als je low hp bent en prayer aanzetten vanuit je inventory.
- ALTIJD protect from melee als je gepiled word.
- Ga NOOIT naar een clanwar met magic, je word dan vast en zeker als eerste gek0'ed!
- Een goede clan kan je pas goed noemen als die tijdens wars aan Hoge lvls, Vele leden en organisatie voldoet.
- Begin je als Defensive, maak een Death dance achter het muurtje, zo kan je meteen Huggen als je gepiled word.
- Neem Rune plateSKIRT mee op war, het weegt 1Kg minder dan legs. Alles wat je beter maakt tijdens war is belangrijk!


PK-Begrippen


Hier volgen Pk begrippen:

1. Huggen: rond rocks heen lopen om mensen proberen er achter te laten haken, hierdoor kunnen mensen je niet aanvallen en krijg je minder damage, en kan je dus langer blijven leven.

2. Bounderies: grenzen waarbinnen de war word bevochten.

3. Tanken: als je gepiled wordt de tegenstander zo lang mogelijk bezighouden met behulp van tank/drag technieken.

4. Pilen: gezamelijk een tegenstander aanvallen.

5. KO'n, KO: Knock Out als je in runescape iemand KO'd betekent dit dat je iemand dood zonder dat die zijn food heeft kunnen opeten.

6. Draggen: proberen de tegenstander zo ver mogelijk van je clan weg te lokken op die manier maak je hun energy op/ongeorganiseerd.

7. Hybrid(den): een melee/mage combinatie, hybrids hebben meestal binds mee en zorgen ervoor dat de tegenstander niet kan draggen en eventueel KO'd word.

8. Anti-crashen: Met een groepje naar een war gaan, en daar op de wacht staan voor als NH clans komen en proberen de war te verstoren. Als ze komen, killen ze die, maar ze mogen niemand van de war aanvallen. (Old Wildy)

9. Crashen: het opzettelijk vernielen of proberen te vernielen van een war of run in tussen andere clans, clans die dit doen worden als NH beschouwd. (Old Wildy)

10. NH: Betekent Non Honour voluit dit zijn crash/teleport/logging/running clans de bekendste zijn NI en ROT.

11. Opts: aantal mensen dat aanwezig is bij een clan, buiten de wildie 2 opts per persoon (walk here, trade), binnen de wildie 3 opts per persoon (walk here, trade, attack). Als je met 20 mensen in de wildie staat heb je 60 opts, als je met 20 mensen buiten de wildie staat heb je 40 opts.

12. Rushen: iedereen zet z'n run aan en je rent de gds of een andere plaats in...meestal zie je een 'treintje'. (Old Wildy)

13. Logging: Onder het gevecht uitloggen om de tegenstander te verwarren.

14. Running: Wegrennen van het gevecht.

15. X'ing: Op kruisje drukken bij je scherm. (Dan log je na 1 minuut uit automatisch, ook al ben je under attack). (Old Wildy)

16. Fooddropping: Food droppen zodat iemand anders het op kan rapen, waardoor diegene die het opraapt langer kan leven.

17. No FA's/clanfriends: Geen toekomstige leden, geen vrienden van de clan mee.

18. Tree to tree: De bekendste boundaries, het gaat om de twee boompjes aan de middelste membergate, je moet hiertussen blijven bij de meeste wars. (Old Wildy)

19. Miniwar: Een bepaald aantal mensen mag maar mee met een war, en dus niet de hele clan.

20. Capped level war: Bijvoorbeeld 120- mogen mee, dan mag iedereen boven de 120 niet mee, maar er onder wel.

21. Capped number war: Bijvoorbeeld maximaal 150 opts tegen 150opts, zodat de ene clan niet bijvoorbeeld 300 opts heeft en de andere 100, wat niet helemaal eerlijk is.

22. PKRI: Pk-run-in: Dit is als 2 clans beide pken en elkaar tegenkomen en beginnen te vechten, en steeds terugkeren als ze dood zijn. Bij zo'n gevecht zijn geen boundaries gezet, je mag dus overal komen. Je clan verliest dit als je te lang niet attackt, of als je wegloopt/weghopt. (Old Wildy)

23. PPKRI: (Planned Pk-run-in) Eigenlijk gewoon een return war, vaak wel boundaries gesteld hier, en soms een time cap. (Old Wildy)

24. Return war: Hetzelfde als een war, maar dan mag je steeds terugkeren naar het battlefield als je dood gaat. (Old Wildy-Bounty hunter)

25. Battlefield: Plaats waar er gevochten wordt.

26. Time cap: Komt voor bij PPKRRI's of return wars. Clans returnen bijvoorbeeld 1 uur, en de winnaar is dan degene met het meeste opts over. (Old Wildy)

27. Returnen: Terugkeren naar het gevecht als je doodgaat.

28. Watchen: Kijken naar een war van afstand.

29. Looten: Stuff van dode mensen oprapen.

30. Fall in: Het volgen van de leader wanneer het gezegd word.

31. DD: Death dot, dat is dat alle leden op 1 vak gaan staan zodat een andere clan denkt dat je alleen bent.

32. Redbarred: Als iemand levensbar rood is, maar ie nog leeft, meestal met 1 of 2 hp.

33. Switchen: Van wereld veranderen.

34. Hoppen: Van wereld veranderen, zelfde als switchen

35. BS: Bad specs, slechte specials.

36. Death Dance: Zie guide (Triangle DD)


Slot:


Ik heb aan dit guide ondertussen meer dan 12uur aan gewerkt. Prints te maken, Foto's te zoeken, alle mogelijke dingen die in de guide horen te typen,... Ik hoop van harte dat het handig is geweest voor jullie. Hopelijk leer ik zo mensen wat meer over de mogelijkheden en tactieken in wars. Ook hoop ik dat deze guide ook op de main site zijn plaasje kan krijgen bij clanwars. En het voornaamste, Bedankt om je tijd te nemen om deze guide te lezen. Copyright protected.
Laatst gewijzigd door stillmikie op donderdag 12 juni 2008, 22:38, 7 keer totaal gewijzigd.

Code: Selecteer alles

Deze guide is toegevoegd aan de Guide Database onder het kopje 'Overige Mini-Game guides'.  
Check mijn ubermooie 1ste guide: Clanwar tactieken guide
Mr Emmertj
Berichten: 9915
Lid geworden op: dinsdag 28 november 2006, 14:07
Clan: Smokin Mils

Re: Het Complete war tactieken guide!

Bericht door Mr Emmertj »

Erg mooie guide!#!#+_)!$_@$!@$~!
RIP, Ploow. You will be missed dearly :(

-Wie zijn billen brand,
mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
Afbeelding
Gemaakt door: GEHEIM(Secret, the). Danku.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dutch men8
Berichten: 722
Lid geworden op: vrijdag 29 december 2006, 21:40
Clan: 2Mighty

Re: Het Complete war tactieken guide! MUST READ!!!

Bericht door dutch men8 »

Mooie guide duidelijk !!

11/10!
Proud lid van ~Invincible Monster Hunt Team
Afbeelding
Daniellozzz
Verbannen (permanent)
Berichten: 4037
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 17:38

Re: Het Complete war tactieken guide! MUST READ!!!

Bericht door Daniellozzz »

Orginele, goede guide. 9/10 :)
Afbeelding

Pinokkio shit, kijk nou eens verder dan je neus lang is.
douder3
Berichten: 3894
Lid geworden op: maandag 4 februari 2008, 12:21
Clan: Nikki <3

Re: Het Complete war tactieken guide! MUST READ!!!

Bericht door douder3 »

tja wat valt hiervan te zeggen....
11/10 +
Allles van Aanval tot Zekerheid zit erin...
Niks op aan te merken..
prince0099
Berichten: 5052
Lid geworden op: maandag 28 mei 2007, 11:57

Re: Het Complete war tactieken guide! MUST READ!!!

Bericht door prince0099 »

nooit geweten dat er zoveel tactiek achter een clanwar zat.
errug mooie guide!@
een 10/10
Afbeelding
Dankjewel i k0nijn i
19/5/13 expect us
Glenn.
Berichten: 7944
Lid geworden op: woensdag 18 oktober 2006, 22:09
Clan: Eternity
Oude naam: Glenndebang

Re: Het Complete war tactieken guide! MUST READ!!!

Bericht door Glenn. »

10/10 wat moet ik hier van zeggen.
AfbeeldingOnderwaeg heb ik meej zelf verteld
Ut waas neet mier als un blaad dat velt
Soms is 't beater iets moeis te verleeze.
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad.
Auto,Vliegtuug , een Trein een boewt.


De mooiste citaten van Rowwen Heze <'3 Love Him <'3
Micheltukker
Berichten: 305
Lid geworden op: zondag 25 juni 2006, 16:04
Clan: Bruteforces
Contacteer:

Re: Het Complete war tactieken guide! MUST READ!!!

Bericht door Micheltukker »

Zeeeeer mooie guide =D>
Afbeelding

Ty to Tristan285
lun4 m4ster
Berichten: 1288
Lid geworden op: woensdag 23 april 2008, 19:09
Clan: kazilion

Re: Het Complete war tactieken guide! MUST READ!!!

Bericht door lun4 m4ster »

dankje ik heb er veel ban geleerd :mrgreen:

10/10 :mrgreen: :mrgreen:
hitsige harry:Afbeelding
stillmikie
Berichten: 76
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2007, 12:33
Clan: Por

Re: Het Complete war tactieken guide! MUST READ!!!

Bericht door stillmikie »

ps: dit is mijn eerste guide ;)

Code: Selecteer alles

Deze guide is toegevoegd aan de Guide Database onder het kopje 'Overige Mini-Game guides'.  
Check mijn ubermooie 1ste guide: Clanwar tactieken guide
douder3
Berichten: 3894
Lid geworden op: maandag 4 februari 2008, 12:21
Clan: Nikki <3

Re: Het Complete war tactieken guide! [F2P] MUST READ!!!

Bericht door douder3 »

Jij moet er zeker meer gaan maken dan!!!!!O.o O.o
Dus succes met veloxraptor inhalen als beste guideschrijver..
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: Het Complete war tactieken guide! MUST READ!!!

Bericht door Chris »

stillmikie schreef: ps: dit is mijn eerste guide ;)
En meteen een hele goeie :D
10/10!
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
Anno Of War
Berichten: 137
Lid geworden op: vrijdag 22 februari 2008, 21:09
RS: Anno Of War (p2p)
Clan: The Red Wolves

Re: Het Complete war tactieken guide! [F2P] MUST READ!!!

Bericht door Anno Of War »

Ik ga clanwars spelen!(100/1 :-({|=
AfbeeldingIk ben awesome ;D
Stanno
Berichten: 2080
Lid geworden op: zondag 15 juli 2007, 11:33

Re: Het Complete war tactieken guide! [F2P] MUST READ!!!

Bericht door Stanno »

Omdat jij het bent een 10/10!
Allys 4 EVER!!! :D

Potence + The Trimmed Warriors! 8-)
Afbeelding
Masterwim1
Berichten: 5210
Lid geworden op: maandag 12 maart 2007, 17:24
RS: Wim1 (p2p)
Clan: The Nexicans

Re: Het Complete war tactieken guide! [F2P] MUST READ!!!

Bericht door Masterwim1 »

mooie guide =D>
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
stillmikie
Berichten: 76
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2007, 12:33
Clan: Por

Re: Het COMPLETE war tactieken guide! [F2P] Stillmikie [1] Guide

Bericht door stillmikie »

thx =D

Code: Selecteer alles

Deze guide is toegevoegd aan de Guide Database onder het kopje 'Overige Mini-Game guides'.  
Check mijn ubermooie 1ste guide: Clanwar tactieken guide
Damien'
Berichten: 2034
Lid geworden op: zondag 11 mei 2008, 11:38
RS: IPlutonium (p2p)
Clan: Holy Dutch Elite
Oude naam: Damien

Re: Het COMPLETE war tactieken guide! [F2P] Stillmikie [1] Guide

Bericht door Damien' »

Perfect op orde gestelde guide 10/10 ^_^
Thiesje2 schreef:Qua ontstaan zou ik hardcore de oerknal noemen en jumpstyle de laatste gay-parade.
Senegal
Ex-moderator
Berichten: 4342
Lid geworden op: zaterdag 29 september 2007, 20:51
Clan: Lunagang
Oude naam: Kilerhageman

Re: Het COMPLETE war tactieken guide! [F2P] Stillmikie [1] Guide

Bericht door Senegal »

Men heeft veel aan deze guide, mijn complimenten! :P
Misschien is het ook een goed idee om een lijstje van clans erbij te zetten die zich vooral bezig houden met wars en dat soort dingen. ;)
Afbeelding
Veloxraptor
Ex-moderator
Berichten: 6247
Lid geworden op: dinsdag 20 juni 2006, 19:02
RS: Gestopt

Re: Het COMPLETE war tactieken guide! [F2P] Stillmikie [1] Guide

Bericht door Veloxraptor »

Echt erg goed. Je zei dat ik concurrentie zou gaan krijgen met mijn ClanWars guide, maar dat denk ik niet. Dit is namelijk een war tactieken guide, zoals je titel ook zegt.

Ik raad je aan om de kleuren in het begin weg te halen. Dat donkerblauw leest niet heel fijn. Op de plaatjes is die donkerblauw prima.
Assist System Guide | Firecape Guide | Ranged Guide | Stronghold of Security Guide |
ClanWars Guide | Hoe maak ik een guide | Fist Of Guthix Guide
Afbeelding <- Enorm bedankt sKull! Vragen over wis-, schei- of natuurkunde? Pm me!
stillmikie
Berichten: 76
Lid geworden op: donderdag 25 oktober 2007, 12:33
Clan: Por

Re: Het COMPLETE war tactieken guide! [F2P] Stillmikie [1] Guide

Bericht door stillmikie »

ty voor de tip, ik weet nog niet welke kleuren goed zijn ;) (H)

Code: Selecteer alles

Deze guide is toegevoegd aan de Guide Database onder het kopje 'Overige Mini-Game guides'.  
Check mijn ubermooie 1ste guide: Clanwar tactieken guide
Plaats reactie