Ultiem goed-(slapen) guide!!! 2000 looks and 100 post

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
funnybix
Berichten: 1203
Lid geworden op: donderdag 27 november 2008, 17:16
RS: funnybix (OSRS)

Re: Ultime goed-slapen guide!!!

Bericht door funnybix »

super guide!!!
10~++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
In- of uitklappen • Nederland verloren:
Afbeelding
In- of uitklappen • Weekly Exp Funnybix
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Eldiosuprema
Berichten: 10
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 19:25

Re: Ultime goed-slapen guide!!!

Bericht door Eldiosuprema »

Warme mel helpt ook goed
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Ultime goed-slapen guide!!!

Bericht door KetchupFTW »

Eldiosuprema schreef:Warme mel helpt ook goed
Klopt, ik zal hem erbij zetten. Vergeet A.U.B. niet te raten!
noobie313
Berichten: 51
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 19:18

Re: Ultime goed-slapen guide!!!

Bericht door noobie313 »

leuke originele guide :D :D :D 10/10
zelf heb ik er geen last van want zelfs na 2 bekers cola kan ik nog slapen maar soms niet dus handig!
ik las ergens eerder in de reacties:
"zorg dat ruzies opgelost zijn"
vond ik eigenlijk wel kloppen want als je dingen dwars zitten ga je er over nadenken en kan je niet slapen.
tip:
- probeer ze niet uit je hoofd te zetten, beter denk je er juist nog even over na, en probeer voor alvast te bedenken hoe je het gaat op lossen het brengt je tot rust.

en NOG betere tip wat ik elke avond doe:
- ga even radio luisteren met oordopjes (op je mobiel en anders kan je altijd mp3) dan val je super relaxed in slaap daarna

verder:
- draai je net zo lang om tot je naar de goede kant ligt bij mij is dat zo ongeveer elke avond weer anders x'D

- ga naar beneden en eet een eierkoek
Afbeelding
milannn
Berichten: 94
Lid geworden op: donderdag 14 mei 2009, 17:29
Clan: Geen
Contacteer:

Re: Ultime goed-slapen guide!!!

Bericht door milannn »

dank je man ik kan nooit slapen maar deze guide is zo saai dat ik meteen in slaap viel!


nee grapje hele goede guide hoor :bier: 8/10
SiM0`
Berichten: 6432
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2007, 10:35
Contacteer:

Re: Ultime goed-slapen guide!!!

Bericht door SiM0` »

Drink 's avonds geen dingen meer met veel calorieën in. Geen cola enz dus, beter melk of water.
Afbeelding
Steff
Berichten: 7660
Lid geworden op: donderdag 20 juli 2006, 10:28

Re: Ultiem goed-(slapen) guide!!!

Bericht door Steff »

Heel erg bedankt. Ik kan de laatste tijd niet goed slapen en dat vergt heel veel vanwege school..

Ik ga deze dingen de komende dagen eens toepassen
Afbeelding
Wouterjanss
Berichten: 4012
Lid geworden op: dinsdag 2 januari 2007, 17:15
Clan: Teak

Re: Ultiem goed-(slapen) guide!!!

Bericht door Wouterjanss »

Ik de winter heb ik het vaak te koud en in de zomer veel te heet.
Iemand tips?
I Kiepkiepman
Berichten: 2133
Lid geworden op: zaterdag 28 juni 2008, 13:04
Clan: Clan : Clan : Clan :
Oude naam: kiepkiepman

Re: Ultiem goed-(slapen) guide!!!

Bericht door I Kiepkiepman »

goede guide!
wat ook nog helpt
inderdaad warme melk.
maar dan met wat honing.
helpt ook verschrikkelijk goed! :D
Afbeelding
Steff
Berichten: 7660
Lid geworden op: donderdag 20 juli 2006, 10:28

Re: Ultiem goed-(slapen) guide!!! (nieuw stuk: Zomer en winter!)

Bericht door Steff »

Tipje, als je tv kijkt. Kijk het programma af! Als je je tv uitzet krijg je de neiging hem weer aan te zetten om het af te kijke!
Afbeelding
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Ultiem goed-(slapen) guide!!! (nieuw stuk: Zomer en winter!)

Bericht door KetchupFTW »

chrit1999 schreef:Tipje, als je tv kijkt. Kijk het programma af! Als je je tv uitzet krijg je de neiging hem weer aan te zetten om het af te kijke!

Tja stomme tip want als ik kijk naar een proggama kan het nog wel 1.5 uur duren. En dan moet ik al slapen (als het in de avond is :P).
Wouterjanss
Berichten: 4012
Lid geworden op: dinsdag 2 januari 2007, 17:15
Clan: Teak

Re: Ultiem goed-(slapen) guide!!! (nieuw stuk: Zomer en winter!)

Bericht door Wouterjanss »

Vervelende is dat ik na de zomer altijd zo gewent ben om alleen in een trainingsbroek te slapen dat ik niet meer kan slapen als ik bijvoorbeeld een shirt aan heb.
Diruhk
Berichten: 6017
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 16:53

Re: Ultiem goed-(slapen) guide!!! (nieuw stuk: Zomer en winter!)

Bericht door Diruhk »

poetje10 schreef:
In- of uitklappen •
Up-to-date. Zelf een goede manier? PB me!



1-Voorwoord
2-Boek lezen
3-tv kijken
4-Een warm bad of douche
5-Energie kwijt
6-Extra tips
7-Nawoord
8-Hoe kan je niet uit je bed vallen (naar het idee van superbjorn10)
9-Dingen die je niet moet doen
10-Zomer en winter
11-Nawoord

VOORWOORD

Hoi, dit is mijn tweede guide maar ik beschouw hem als men eerste omdat de andere totaal mislukt was :(
Ik ga jullie iets leren over slapen. Ik ben zelf 12 dus ik val vaak gewoon normaal in slaap maar mijn neef van 17 heeft bijvoorbeeld slaapproblemen. Hij slaapt soms zelfs helemaal niet! Daarom deze guide voor hem maar natuurlijk ook voor jullie.
Boeken lezen

Een van de tips die ik jullie kan geven is om een boek of een stripverhaal te lezen. Naar een tijdje worden je ogen moe van het kijken waardoor je waarschijlijk sneller in slaap zult vallen. Als je een boek 'te' snel leest, pak dan een boek wat je al heel lang niet hebt gelezen. Dat is altijd leuker dan het boek dat je gisteren bijvoorbeeld las. Je kan nieuwe boeken kopen maar goedkoper is om naar de bieb te gaan :D .

Tip- Stripverhalen zijn leuker om vaker te lezen dan boeken.
ehh als ik m'n psp pak en daarop op www.onemanga.com zit te lezen dan val ik 2 uur later in slaap terwijl als ik me psp niet pak in een half uur in slaap valt xD
poetje10 schreef:
Tv kijken

Ook al raad ik het zelf niet aan kan je ook even tv gaan kijken. Belangrijk is om niet te gaan zitten maar om te gaan liggen en niet het geluid te hard te zetten. Misschien val je wel zo in slaap. Als het je niet lukt moet je de scherpte van de tv lager zetten zodat het minder fel is waar je naar kijkt. Misschien val je nu wel in slaap ;)
had ik 't zelfde probleem mee, die heb ik dus ook niet meer op me kamer staan
poetje10 schreef:
Een warm bad of douche

Daar is de oude vertrouwde weer. Een warm bad of een douche. Zelf zou ik voor bad gaan omdat je daar in kan liggen en dat ontspant beter. Heb je die niet??? Dan is een douche ook goed. Belangrijk is dat je de douche of het bad pas neemt als je vlak daarna naar bed gaat. Heb je een bad??? Strooi er dan wat kamille of in ieder geval ontspannende dingen in.Bij mij werkt het altijd :bier:
helaas heb ik geen bad, had wel chill geweest, lekker met je biertje in de jacuzzi, muziekje erbij owww zalig, helaas heb ik geen bad :(
poetje10 schreef: Je energie kwijt

Dit is het belangerijkste onderdeel: je energie kwijt. Als je ouder bent dan 14 gaat je lichaam ook steeds meer energie krijgen als je goed geslapen hebt. Maar als je de volgende dag alleen maar gaat computeren kan je lichaam je energie niet kwijt. Ik heb dit ook eens gehad en ik lag de hele tijd maar te bewegen en ik kwam maar niet in slaap. Het is doodvermoeiend... o nee! Want dan val je in slaap. Laten we maar zeggen dat het irritant is.

Afbeelding

Tips
- Heb je een hond??? Laat hem uit en laat je moeder of vader het niet doen!
-Ga joggen of naar de sportschool. Dan ben je aan het einde van de dag wel moe!
-Lukt het echt niet om je energie kwijt te raken??? Dan lukt het wel na een krachttraining.
jep dit helpt zeker, maar na krachttraining kan je niet slapen van de spierpijn,naja de 2 dagen erna dan :P helaas pindakaas...
poetje10 schreef:
Extra tips

-Rek je even uit voor het slapen, dat helpt.
-Kom je niet in slaap door de muggen (dat kan natuurlijk ook)? Smeer jezelf in met een citroen-geur of koop een horretje.
hmm uitrekken moet ik ook maar eens proberen, O.o van citroen geur zou ik zelf niet meer in slaap komen xD
poetje10 schreef: TIPS VAN JULLIE!!!
-Neem elke avond een kopje kruidenthee. Daar zitten ontspannende dingen in van waar je in slaap valt en die ook nog eens gezond zijn
-Zet de radio zachtjes en ga lekker rustige muziek luisteren (geen hardrock!!! :twisted: )
-Stop tenminste 1 uur voordat je gaat slapen met computeren. Dan slaap je makkelijker.
-In warme melk zitten stoffen die je rustig maken. Drink het lekker op en ga liggen. Je zult zien dat je sneller in slaap valt!
jep Thee werkt zeker, ik haal altijd thee voor mee op school, want daar staat een koffie apparaat, 10 ct heet water, eigen theezakje erin et voila, nou eerst had ik altijd van die chille lipton pyramid bags enzo beetj stoere thee toch wel, of gewoon lekker zoet, maar nou was ik bij de albert heijn, en ik zag en ja nam 'm ook omdat de verpakking onwde, sleepytime thee, en ik nam 'm omdat er een beer in z'n pyama inclusief zo'n hoedje, op een stoel voor de haard zit xD maar ik had er dus twee bakjes van op in me tussenuur, en ik viel temet in slaap tijdens de les ;) hier de ingredienten, in 't duits zijn ze denk duidelijker dan frans of italiaans of japans, w8 vertaal 't zelf wel ff: kamille, groene munt, citroengras, tiliabloemen, braambladeren, oranjebloesem, haagdoornbessen en rozenknoppen, dus slaap je nog niet lees gewoon de beschrijving en daar ga je :P

muziek luisteren helpt ook wel, helaas is hardrock het rustigste wat op m'n mp3 speler staat xD

jep zeker aan te raden een uur voor 't slapen stoppen met computeren
ja, warme melk met anijs erdoor, is een lekkere warmmaker, en je slaapt dan lekkerder
poetje10 schreef:
Hoe kan je niet uit je bed vallen

Sommige mensen vallen vaak uit bed. En dat is vervelend. Ik heb het vroeger ook gehad en geloof me het is niet prettig. Je bent meteen wakker en je hebt soms ook nog eens pijn :( . Daarom hier wat tips.

-Laat je vader of moeder een verticaal plankje maken aan je bed bij ongeveer je buik. Zo kan je er niet gemakkelijk uitvallen omdat dit plankje ervoor zit. Stoot je nou in je slaap je hoofd ertegen??? Maak dan een kussen eraan vast zodat je lekker verder kan slapen.
-Kan deze tip hierboven niet??? Dan worDT (!) het moeilijk. De enige tip die ik dan kan geven (en die ik vroeger ook gebruikte) is om kussen op de grond te leggen. Als je valt krijg je geen pijn en je slaapt vast ook gauw verder. Ik ben een keer uit men bed gevallen terwijl er kussen op de grond lagen en toen sliep ik gewoon verder!!!
gelukkig geen ervaring mee, maar ik heb wel een tip afgekeken bij de japanners, leg gewoon je matrasje op de grond, dan val je niet zo hard als je er al naast valt, xD vroeger hoorde ik me zusje nog wel eens uit d'r bed vallen echt droog, en dan klom ze of weer d'r bed in of ging ze jankend naar beneden :P
poetje10 schreef:
Dingen die je NIET moet doen!

-Gebruik geen paracetamol of sinaaspril (voor kinderen tot 12-13 jaar). Je raakt er verslaafd aan en het is ook helemaal niet goed voor je omdat je eigenlijk niet ziek bent.
-Nog zo een: een slaappil kan je af en toe nemen. Bedenk wel niet te vaak want anders raak je er verslaafd aan!\
jep, had me ex, slaappillen, die sliep echt heel slecht, maar 't is een stof die je lichaam normaal aanmaakt, als je dit regelmatig neemt vertikt je lichaam 't om 't zelf aan te maken en heb je bovendien een steeds hogere dosis nodig, op de verpakking stond 1 pilletje, en meer dan 2 zou absoluut niet goed voor je zijn, mijn ex merkte pas na 7 pilletjes dat 't werkte, nou dan heb je of ongelofelijke ADHD wat ze dus niet had, of je bent eraan verslaafd ;)
poetje10 schreef: Winter en zomer

Speciaal voor Wouterjanss: Een nieuw hoofdstuk!

Winter

-Leg wat extra dekens op je
-Zet de kachel aan
-Doe het raam dicht =P~
-Hou vooral je buik en voeten bedekt!
-Doe sokken aan
-Sluit je deur
nop, kachel aan, dikke deken maar raam open! verse lucht dan slaap ik 't lekkertst, ja sokken helpen, maar als je elke nacht wakker word halverwege en 't te warm hebt en dan moet je alleen je sokken uit gooien en dan duurt 't een half uur voordat je weer in slaap valt raad ik je toch aan gewoon je benen omhoog te trekken als je gaat slapen, deed ik ook altijd als ik 't koud had, benen optrekken, en hoofd zo dat ik naar beneden zeg maar adem(niet letterlijk naar de grond bedoel richting mijn onderlichaam) dan warmt 't lekker op onder die dekens ;)
poetje10 schreef: Zomer is alles wat hierboven staat maar dan omgekeerd
jep, maar houd je raam dicht op de dag, en doe hem pas na zonsondergang open, anders is het de hele dag snikheet op je kamer, s'ochtends weer dichtdoen voordat 't warm word buiten, en verduister je kamer goed als je uit wilt slapen ;)
poetje10 schreef:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nawoord

Hij is in ieder geval beter dan die andere!!! Dank jullie voor dat jullie tijd hebben genomen om dit te lezen en geef A.U.B. ook kritiek. Nogmaals dank en rate met 1/10.
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Ultiem goed-(slapen) guide!!! (nieuw stuk: Zomer en winter!)

Bericht door KetchupFTW »

O my god, jongen waarom kraak je echt haast alles af en ga je nog je levensverhaal posten :-k . Je bent ook nog vergeten te raten :lol:
Diruhk
Berichten: 6017
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 16:53

Re: Ultiem goed-(slapen) guide!!! (nieuw stuk: Zomer en winter!)

Bericht door Diruhk »

poetje10 schreef:O my god, jongen waarom kraak je echt haast alles af en ga je nog je levensverhaal posten :-k . Je bent ook nog vergeten te raten :lol:
whaha, de helft is positief he van me post, rate: [8/10]
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Ultiem goed-(slapen) guide!!! (nieuw stuk: Zomer en winter!)

Bericht door KetchupFTW »

Zie ik dat vast verkeerd #-o nouwja, dankje voor het cijfer :mrgreen:
Steff
Berichten: 7660
Lid geworden op: donderdag 20 juli 2006, 10:28

Re: Ultiem goed-(slapen) guide!!! (nieuw stuk: Zomer en winter!)

Bericht door Steff »

Ik slaap na 1 week deze tips proberen nog niet goed.. Laatst tot 4 uur zitten draaien en onrustig zitten wezen in bed. Toen ging ik onder op de bank liggen, was ik binne 5 min weg :evil:
Afbeelding
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Ultiem goed-(slapen) guide!!! (nieuw stuk: Zomer en winter!)

Bericht door KetchupFTW »

chrit1999 schreef:Ik slaap na 1 week deze tips proberen nog niet goed.. Laatst tot 4 uur zitten draaien en onrustig zitten wezen in bed. Toen ging ik onder op de bank liggen, was ik binne 5 min weg :evil:

Misschien moet je in een grot gaan leven? Nee grapje, vreemd meestal werken deze tips wel. Maar iedereen is anders.
Vengeance
Berichten: 1308
Lid geworden op: donderdag 2 juli 2009, 23:11
Clan: n/a
Contacteer:

Re: Ultiem goed-(slapen) guide!!!

Bericht door Vengeance »

Ik ben een keer uit mijn hoogslaper gevallen #-o (Dat deed best wel pijn...)
Dat weet ik omdat ik de volgende dag wakker werd op mijn poef, die gelukkig naast mijn bed stond :P
Ik vond het wel gek, want er zat wel zo'n plankje aan de zijkant vsn mijn bed :-k
If you don't take your chances, you'll be the same forever.
http://hisroyalbadness.com/
https://www.facebook.com/HisRB/
Stephen
Berichten: 9922
Lid geworden op: zaterdag 1 maart 2008, 22:32
Oude naam: StephenSwat

Re: Ultiem goed-(slapen) guide!!!

Bericht door Stephen »

Tip: Slaap met de gordijnen open in de winter!
Tip: Zoek een ander kussen uit; zo'n eentje met een ergonomische vorm bijvoorbeeld.
Tip: Koud? Neem een klein dekentje en leg het over de voeten.
Tip: Probeer je bed eens te verplaatsen.
Tip: Kijk geen films/speel geen games die je niet af krijgt voor je naar bed gaat!
Tip: Als je vroeg naar bed gaat, stop dan 15 minuten voor je naar bed gaat met gamen en lees een forum ofzo.
Tip: Ga geen schaapjes tellen of proberen in slaap te komen, ga gewoon liggen en maak je hoofd leeg.
Tip: Koop wat eucalyptus/andere lekkere geur badolie of potpouri. Potpouri kun je zo neerzetten, als je olie hebt, doe een beetje in een maatbeker en doe er heet water bij en zet het in je kamer. Hmm!

Rate 9/10
Laatst gewijzigd door Stephen op vrijdag 11 december 2009, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie