Ultiem goed-(slapen) guide!!! 2000 looks and 100 post

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Ultiem goed-(slapen) guide!!! 2000 looks and 100 post

Bericht door KetchupFTW »

Up-to-date. Zelf een goede manier? PB me!



1-Voorwoord
2-Boek lezen
3-tv kijken
4-Een warm bad of douche
5-Energie kwijt
6-Extra tips
7-Nawoord
8-Hoe kan je niet uit je bed vallen (naar het idee van superbjorn10)
9-Dingen die je niet moet doen
10-Zomer en winter
11-Nawoord

VOORWOORD

Hoi, dit is mijn tweede guide maar ik beschouw hem als men eerste omdat de andere totaal mislukt was :(
Ik ga jullie iets leren over slapen. Ik ben zelf 12 dus ik val vaak gewoon normaal in slaap maar mijn neef van 18 heeft bijvoorbeeld slaapproblemen. Hij slaapt soms zelfs helemaal niet! Daarom deze guide voor hem maar natuurlijk ook voor
jullie.

Inmiddels zijn de slaapproblemen al over
Boeken lezen

Een van de tips die ik jullie kan geven is om een boek of een stripverhaal te lezen. Naar een tijdje worden je ogen moe van het kijken waardoor je waarschijlijk sneller in slaap zult vallen. Als je een boek 'te' snel leest, pak dan een boek wat je al heel lang niet hebt gelezen. Dat is altijd leuker dan het boek dat je gisteren bijvoorbeeld las. Je kan nieuwe boeken kopen maar goedkoper is om naar de bieb te gaan :D .

Afbeelding

Tv kijken

Ook al raad ik het zelf niet aan kan je ook even tv gaan kijken. Belangrijk is om niet te gaan zitten maar om te gaan liggen en niet het geluid te hard te zetten. Misschien val je wel zo in slaap. Als het je niet lukt moet je de scherpte van de tv lager zetten zodat het minder fel is waar je naar kijkt. Misschien val je nu wel in slaap ;)

Een warm bad of douche

Daar is de oude vertrouwde weer. Een warm bad of een douche. Zelf zou ik voor bad gaan omdat je daar in kan liggen en dat ontspant beter. Heb je die niet??? Dan is een douche ook goed. Belangrijk is dat je de douche of het bad pas neemt als je vlak daarna naar bed gaat. Heb je een bad??? Strooi er dan wat kamille of in ieder geval ontspannende dingen in.Bij mij werkt het altijd :bier:

Je energie kwijt

Dit is het belangerijkste onderdeel: je energie kwijt. Als je ouder bent dan 14 gaat je lichaam ook steeds meer energie krijgen als je goed geslapen hebt. Maar als je de volgende dag alleen maar gaat computeren kan je lichaam je energie niet kwijt. Ik heb dit ook eens gehad en ik lag de hele tijd maar te bewegen en ik kwam maar niet in slaap. Het is doodvermoeiend... o nee! Want dan val je in slaap. Laten we maar zeggen dat het irritant is.

Afbeelding

Het is belangrijk voor de gezondheid van de geest en het lichaam om regelmatig te bewegen. Over het algemeen wordt matig intensief bewegen van 30 minuten per dag aangehouden (houdt in lopen, fietsen etc.). Een heerlijk tijdverdrijf voor mij persoonlijk is fitness: ik kan zelf bepalen wanneer ik ga, hoe lang en op welk tempo.

Tips
- Heb je een hond??? Laat hem uit en laat je moeder of vader het niet doen!
-Ga joggen of naar de sportschool. Dan ben je aan het einde van de dag wel moe!
-Lukt het echt niet om je energie kwijt te raken??? Dan lukt het wel na een krachttraining.

Extra tips

-Rek je even uit voor het slapen, dat helpt.
-Kom je niet in slaap door de muggen (dat kan natuurlijk ook)? Smeer jezelf in met een citroen-geur of koop een horretje.

TIPS VAN JULLIE!!!
-Neem elke avond een kopje kruidenthee. Daar zitten ontspannende dingen in van waar je in slaap valt en die ook nog eens gezond zijn
-Zet de radio zachtjes en ga lekker rustige muziek luisteren (geen hardrock!!! :twisted: )
-Stop tenminste 1 uur voordat je gaat slapen met computeren. Dan slaap je makkelijker.
-In warme melk zitten stoffen die je rustig maken. Drink het lekker op en ga liggen. Je zult zien dat je sneller in slaap valt!

Hoe kan je niet uit je bed vallen

Sommige mensen vallen vaak uit bed. En dat is vervelend. Ik heb het vroeger ook gehad en geloof me het is niet prettig. Je bent meteen wakker en je hebt soms ook nog eens pijn :( . Daarom hier wat tips.

-Laat je vader of moeder een verticaal plankje maken aan je bed bij ongeveer je buik. Zo kan je er niet gemakkelijk uitvallen omdat dit plankje ervoor zit. Stoot je nou in je slaap je hoofd ertegen??? Maak dan een kussen eraan vast zodat je lekker verder kan slapen.
-Kan deze tip hierboven niet??? Dan worDT (!) het moeilijk. De enige tip die ik dan kan geven (en die ik vroeger ook gebruikte) is om kussen op de grond te leggen. Als je valt krijg je geen pijn en je slaapt vast ook gauw verder. Ik ben een keer uit men bed gevallen terwijl er kussen op de grond lagen en toen sliep ik gewoon verder!!!

Dingen die je NIET moet doen!

-Gebruik geen paracetamol of sinaaspril (voor kinderen tot 12-13 jaar). Je raakt er verslaafd aan en het is ook helemaal niet goed voor je omdat je eigenlijk niet ziek bent.
-Nog zo een: een slaappil kan je af en toe nemen. Bedenk wel niet te vaak want anders raak je er verslaafd aan!\

Winter en zomer

Speciaal voor Wouterjanss: Een nieuw hoofdstuk!

Winter

-Leg wat extra dekens op je
-Zet de kachel aan
-Doe het raam dicht =P~
-Hou vooral je buik en voeten bedekt!
-Doe sokken aan
-Sluit je deur

Zomer is alles wat hierboven staat maar dan omgekeerd



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nawoord

Hij is in ieder geval beter dan die andere!!! Dank jullie voor dat jullie tijd hebben genomen om dit te lezen en geef A.U.B. ook kritiek. Nogmaals dank en rate met 1/10.
Laatst gewijzigd door KetchupFTW op vrijdag 4 april 2014, 16:47, 30 keer totaal gewijzigd.
stoneguusje
Berichten: 6
Lid geworden op: zaterdag 27 juni 2009, 12:39
Clan: -

Re: Ultime in-slaapval guide!!!

Bericht door stoneguusje »

mooie guide,
heb hier zelf ook last vn gehad..
heb ook een paar ''technieken'' toegepast die jij hier geschreven hebt.:D
maar er staat wel nog een typefoutje in :
In- of uitklappen •
Als je een tv in je kamer hebt staan kan je ook tv gaan kijken. Belangrijk is om niet te gaan zitten maar om te gaan liggen en niet het geluid te hard te zetten. Misschien val je wel zo in slaap. Als het je niet lukt moet je de scherpte van de tv lager zetten zodat het minder vel is waar je naar kijkt. Misschien val je nu wel in slaap
ik neem aan dat vel, fel moet zijn?

8/10 :D
Keoninator
Berichten: 71
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 13:33

Re: Ultime in-slaapval guide!!!

Bericht door Keoninator »

Leuke guide! 8/10
jan951
Berichten: 1931
Lid geworden op: donderdag 12 juni 2008, 13:16
RS: jan951 (p2p)

Re: Ultime in-slaapval guide!!!

Bericht door jan951 »

Nog een idee. Ga iets doen op runescape wat je heel erg saai vind. Misschien val je zo ook in slaap. (moet je wel een laptop hebben)

proud owner of the quest cape since 21-12-2009.
Terug op:19-10-15
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Ultime in-slaapval guide!!!

Bericht door KetchupFTW »

stoneguusje schreef:mooie guide,
heb hier zelf ook last vn gehad..
heb ook een paar ''technieken'' toegepast die jij hier geschreven hebt.:D
maar er staat wel nog een typefoutje in :
In- of uitklappen •
Als je een tv in je kamer hebt staan kan je ook tv gaan kijken. Belangrijk is om niet te gaan zitten maar om te gaan liggen en niet het geluid te hard te zetten. Misschien val je wel zo in slaap. Als het je niet lukt moet je de scherpte van de tv lager zetten zodat het minder vel is waar je naar kijkt. Misschien val je nu wel in slaap
ik neem aan dat vel, fel moet zijn?

8/10 :D
Ja dank je!
ater
Berichten: 1470
Lid geworden op: maandag 6 juli 2009, 18:01
RS: Ater plox (f2p)
Oude naam: lord ater II

Re: Ultime in-slaapval guide!!!

Bericht door ater »

8/10
kzal het vanavond uit proberen als ik niet kan slapen. :bier:

ater
:-({|=
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Ultime in-slaapval guide!!!

Bericht door KetchupFTW »

Dank jullie mensen! Ik word vrolijk van dit soort reacties!!! Die andere was ook wel slecht... Dank jullie nogmaals!!! :mrgreen: O:) :D/ =P~ ^_^ :bier:


Ik bedoel met 'die andere' die andere guide.
MJB
Berichten: 1239
Lid geworden op: maandag 30 oktober 2006, 16:04
RS: MJB (p2p)
Clan: Eternity

Re: Ultime goed-slapen guide!!!

Bericht door MJB »

1 tip wat ook werkt: :bier: :bier: :bier: :bier: :bier: :bier:
1-3 biertjes zorgt dat je goed slaapt, en sochtends redelijk wakker wordt :P
>3 bier, ligt aan de persoon zelf, maar dan word ik smorgens al heel wat moeilijker wakker XD
werkt altijd :D hoewel jou tips ook goed zijn, en wat meer 16-

oja nog een tip: ga wat rustige muziek luisteren,helpt ook :D

Guide= 8/10 maar mijn manieren vind ik ook werken dus die wil ik erbij :D

kijk, dit is nou is een originele guide, hebben we allemaal wat aan :D keep makin guides ;)

MJB
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Ultime goed-slapen guide!!!

Bericht door Off-er »

Als je echt niet kan slapen, neem dan eerst een kopje kruidenthee. Hier zitten stoffen in waarvan je... ehm... moe wordt. Ook helpt het als je niet de hele dag Energy drank drinkt. (gezond)
Een flinke teug alcohol helpt ook goed (minder gezond maar lekkerder (mijn mening))

Wat ik van de dokter mee heb gekregen (heb zelf erg lang slaapproblemen gehad):
Zet GEEN planten in je kamer. Ze zorgen er wel voor dat er zuurstof in je kamer komt, maar dat zorgt er ook weer voor dat je lichaam harder blijft werken, wat niet moet.

verder, erg goede guide. 9/10

offie :)
Afbeelding
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Ultime goed-slapen guide!!!

Bericht door KetchupFTW »

Even voor de duidelijk heid. Die bier tip zet ik er niet op. Wat ook werd gezegd is dat het meer voor 16- is. De andere zet ik er graag op :D
asgillian
Berichten: 127
Lid geworden op: woensdag 9 juli 2008, 7:25

Re: Ultime goed-slapen guide!!!

Bericht door asgillian »

ook een tip is om halve rol bewegingen te maken 180* graden dus
Afbeelding
KetchupFTW
Berichten: 4782
Lid geworden op: zondag 16 november 2008, 18:33
RS: Gestopt
Clan: Smokin Mils
Oude naam: NL Barbarian

Re: Ultime goed-slapen guide!!!

Bericht door KetchupFTW »

asgillian schreef:ook een tip is om halve rol bewegingen te maken 180* graden dus

DUHH!!! Als je dat niet doet heb je de volgende ochtend vreslijke kramp. Dat doet je lichaam ook als die slaapt.
stoneguusje
Berichten: 6
Lid geworden op: zaterdag 27 juni 2009, 12:39
Clan: -

Re: Ultime goed-slapen guide!!!

Bericht door stoneguusje »

nog eentje=D
proberen te slapen op een lege maag werkt ook niet=D
(gister geprobeerd:P)
Superbrian32-Bjorn
Berichten: 1475
Lid geworden op: dinsdag 19 augustus 2008, 10:16
RS: God Bjorn (p2p)
Clan: Ceecs Clan

Re: Ultime goed-slapen guide!!!

Bericht door Superbrian32-Bjorn »

goede guide leuk bedacht 8/10

Je kan het thee idee erbij zetten,
Tips om niet uit bed te vallen,
Wat je moet doen als je niet
stil kan liggen.

Maar toch leuk bedacht zullen veel mensen wat aan
hebben. Zelf was ik hier nooit opgekomen =D>
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: Ultime goed-slapen guide!!!

Bericht door Kipcorn »

mjb15 schreef:1 tip wat ook werkt: :bier: :bier: :bier: :bier: :bier: :bier:
1-3 biertjes zorgt dat je goed slaapt, en sochtends redelijk wakker wordt :P
>3 bier, ligt aan de persoon zelf, maar dan word ik smorgens al heel wat moeilijker wakker XD
werkt altijd :D hoewel jou tips ook goed zijn, en wat meer 16-

oja nog een tip: ga wat rustige muziek luisteren,helpt ook :D

Guide= 8/10 maar mijn manieren vind ik ook werken dus die wil ik erbij :D

kijk, dit is nou is een originele guide, hebben we allemaal wat aan :D keep makin guides ;)

MJB
kan linkin park ook¿?¿?¿?¿?¿

mooie guide 7/10 misschien nog plaatjes
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Ultime goed-slapen guide!!!

Bericht door Off-er »

poetje10 schreef:Even voor de duidelijk heid. Die bier tip zet ik er niet op. Wat ook werd gezegd is dat het meer voor 16- is. De andere zet ik er graag op :D
Ik denk dat de tips die hoor door lezers worden gepost, je gewoon mag gebruiken, als je hun naam maar even vermeld. Die van mij mag er wel in.

offie :)
Afbeelding
Bartt
Ex-moderator
Berichten: 5699
Lid geworden op: zaterdag 27 september 2008, 21:03
Oude naam: Esc_Wash0r

Re: Ultime goed-slapen guide!!!

Bericht door Bartt »

Zeker een goede guide met mooie tips (y)
Outside of a dog, a book is man’s best friend. Inside of a dog, it’s too dark to read.

GROUCHO MARX
Afbeelding
Het Heelal
Berichten: 1523
Lid geworden op: woensdag 9 januari 2008, 14:34
RS: Het Heelal (OSRS)
Oude naam: Rems Cyril

Re: Ultime goed-slapen guide!!!

Bericht door Het Heelal »

Mooie en originele guide! 8/10
Ik heb ooit is gezien dat het ook helpt om honing te eten voordat je gaat slapen en melk te drinken.
Vox
Berichten: 1106
Lid geworden op: maandag 5 november 2007, 17:47
RS: lolvox (p2p)
Clan: -
Oude naam: Vox ofzo

Re: Ultime goed-slapen guide!!!

Bericht door Vox »

ik nam vroeger altijd slaappillen anders was ik de halve nacht wakker (adhd ftl XD)

maar slaappillen kan je gewoon halen bij de huisarts dus doe dat <3
nog steeds blijf ik vox
xlievenx
Berichten: 945
Lid geworden op: maandag 21 juli 2008, 16:46

Re: Ultime goed-slapen guide!!!

Bericht door xlievenx »

op u psp of ds spelen werkt ook heel goed :D
8/10 zeer mooie guide =D>
Afbeelding
Plaats reactie