[Guide]Plaatjes in .PNG opslaan

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Billy
Berichten: 3158
Lid geworden op: zondag 11 mei 2008, 10:29
Contacteer:

[Guide]Plaatjes in .PNG opslaan

Bericht door Billy »

Plaatjes opslaan in .PNG!
[/size][/color]
Inleiding
[/size][/color]

Dit wordt mijn tweede guide. Dit keer gaat het over plaatjes opslaan in .PNG. Ik heb gezien dat er erg veel problemen zijn met het opslaan als .PNG. Dit gaat natuurlijk ten kosten van het plaatje die je hebt gemaakt. Dan heb je zoveel werk voor de plaatjes gedaan en dan... Zijn je plaatjes niet mooi opgeslagen. Ik ga jullie in de volgende guide uitleggen hoe je plaatjes in .PNG kan opslaan i.v.m. Paint. Het wordt niet een hele grote guide, maar een simpele guide waar goed wordt uitgelegd hoe en wat.
Inhoudsopgave
[/size][/color]
1. Screenhot maken en in Paint plaatsen
2. Croppen
3. Opslaan in .PNG
4. Bronvermelding
5. Vragen en antwoord
1. Screenhot maken en in Paint plaatsen
[/size][/color]
Als eerst moet je een plaatje maken. Dit doe je d.m.v. op de ''Print Screen(Sysrq)'' knop te drukken. De knop ''Print Screen(Sysrq)'' kun je hier vinden. Als je daarop hebt gelikt voor een screenhot, kan je niet nog een keer op de knop drukken. Let op: Je kunt maar 1 plaatje tegelijk hebben op je klembord. Als je nog een keer drukt zal je ouden plaatje verwijderd worden en je nieuwe weer opgeslagen worden.

Heb je een Mac? Geen probleem, dat doe je zo: Druk op commant+shift+3. Het kan het ook doen met 4, alleen dan kan je precies een plek op je beeldscherm selecteren. Je kan er ook meerdere achter elkaar maken, ze komen gelijk als picture.PNG te staan op je desktop.

We gaan nu verder met de screenshot in Paint plaatsen. Daarvoor moet je het volgende doen: Bureau accessoires -> Paint. Als het daar niet staat, kun je het volgende doen: Zoeken -> Paint en het programma komt tevoorschijn. Klik erop en het programma opent zich. NOTE: Paint zit standaard in elke computer. Nu je paint hebt geopend krijg je dit te zien. Hoe plaats ik mij screenhot in Paint? Dat kun je doen doormiddel van op Cntrl+v te drukken. Let op: Je moet wel dit ingedrukt hebben. Je kan het ook anders doen. Dat doe je zo: Selecteer dit. En druk met je rechtermuisknop op het witte vlak. Druk daarna op ''Plakken''. Gefeliciteerd! Je plaatje zit in Paint!
Let op: Wat rood geselecteerd is, moet je indrukken om het volledig te laten werken!
2. Croppen
[/size][/color]

We gaan nu verder met het onderdeel croppen. Nadat je het plaatje in Paint geplaatst hebt, krijg je dit te zien. Je ziet natuurlijk vreselijke witte randen om de screenhot heen. Nu is de vraag: Hoe gaan we dit weghalen? Dat is heel simpel, ga naar de zijkanten van je screenhot, daar zie je een blauw puntje. Haal de blauwe puntjes naar de kant wat jij wil. Als je het fout doet, geen probleem! Druk Cntrl+z tegelijk in en het word teruggedraaid. Doe het dus zorgvuldig. Dit is een voorbeeld van een gecropt plaatje. Dit plaatje heb ik zelf in RuneScape genomen en gecropt.
3. Opslaan in .PNG
[/size][/color]
Nu wat dat onder de knie hebben kunnen we verder gaan met het opslaan in .PNG waar alles nou om draait. Als je de vorige stappen goed hebt gevolgd, zul je een mooi plaatje hebben. Nu is de vraag hoe we hem gaan opslaan in .PNG? Dat is eigenlijk heel simpel. Je ziet linksboven bestand staan. Als je daar op klikt, zie je Opslaan en Opslaan als staan. Klik niet op ''opslaan''. Zo slaat het plaatje zich in standaard kwaliteit op en als naam: ''Naamloos''. Druk dus op ''Opslaan als''! Als je dat hebt gedaan zul je dit zien. Als je dit goed hebt gedaan druk je op het pijltje bij ''Opslaan als''. Dan zie je dit. Klik op wat rood omcirkelt is en druk op ''Opslaan''. Gefeliciteerd! Je plaatje is opgeslagen!
4. Bronvermelding
[/size][/color]
In het volgende lijstje zal ik jullie de bronvermelding laten zien: Voor de rest is alles zelf gemaakt, dus hoeft geen bronvermelding bij.
5. Vraag en antwoord
[/size][/color]
In het volgende lijstje kunnen jullie vraag en antwoord krijgen. Jullie kunnen de vraag in het topic stellen en ik zal er hier antwoord op geven en in het topic.

Vraag: Als ik iets fout heb gedaan, hoe draai ik dit terug?
Antwoord: Druk Cntrl+z tegelijk in.


Vraag:
Antwoord:


Vraag:
Antwoord:
Hopelijk hebben jullie er wat van geleerd! :)
Laatst gewijzigd door Billy op zaterdag 30 januari 2010, 12:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: [Guide]Plaatjes in .PNG opslaan

Bericht door Royenroy »

<3 ur guides! Gewoon simpel!
Helaas is er al een sticky over dacht ik, maar ik geef hem toch een 9.9/10.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Billy
Berichten: 3158
Lid geworden op: zondag 11 mei 2008, 10:29
Contacteer:

Re: [Guide]Plaatjes in .PNG opslaan

Bericht door Billy »

Nee hoor. Dat is over croppen, uploaden en posten :P . Bedankt!
Afbeelding
Patahpoef
Berichten: 7630
Lid geworden op: maandag 14 juli 2008, 23:36
RS: Bioshok (OSRS)
Clan: Vanguard
Oude naam: Darcey

Re: [Guide]Plaatjes in .PNG opslaan

Bericht door Patahpoef »

Eerder iets voor 't tipsticky? :P
Wie slim wilt lijken praat, maar wie slim wilt zijn luistert..
Toru Kyori
Berichten: 188
Lid geworden op: woensdag 5 maart 2008, 19:45
Clan: -
Oude naam: spugerman

Re: [Guide]Plaatjes in .PNG opslaan

Bericht door Toru Kyori »

Nee vind ik niet,


maar dit is een leuke handige guide, voor degenen die het niet weten,

9/10
Billy
Berichten: 3158
Lid geworden op: zondag 11 mei 2008, 10:29
Contacteer:

Re: [Guide]Plaatjes in .PNG opslaan

Bericht door Billy »

Welfare Pker schreef:Eerder iets voor 't tipsticky? :P
Hoeft niet hoor:
Mr Emmertj schreef:
Welkom in het TipSticky, in dit onderwerp kan je al je kleine tips posten over RuneScape.
Afbeelding
Likemyaddict
Berichten: 1564
Lid geworden op: zaterdag 9 augustus 2008, 20:18
Oude naam: Gillez

Re: [Guide]Plaatjes in .PNG opslaan

Bericht door Likemyaddict »

Mooie guide.. dat je zoveel over dit kunt vertellen... :lol:
Gebruikersavatar
Inge
Berichten: 159
Lid geworden op: zondag 13 juli 2008, 22:07
RS: Ingeduijf (p2p)
Clan: lunatip

Re: [Guide]Plaatjes in .PNG opslaan

Bericht door Inge »

heel handig, maar als je een plaatje verkeerd gecrobt hebt kun je het wel weer terug draaien.
druk gewoon op:Ctrl en z tegelijk.
dat is de code voor ongedaan maken. Heel handig! Misschien kun je dit in je guide erbij zetten.

Verder vinD (!) ik het heel handig, ik ga de plaatjes uit mijn guides ook omzetten in .PNG

inge ;)
Afbeelding
Billy
Berichten: 3158
Lid geworden op: zondag 11 mei 2008, 10:29
Contacteer:

Re: [Guide]Plaatjes in .PNG opslaan

Bericht door Billy »

Ik heb het erbij gezet ;).
Afbeelding
Davy
Berichten: 2565
Lid geworden op: zaterdag 1 november 2008, 16:52
Oude naam: The Secret
Contacteer:

Re: [Guide]Plaatjes in .PNG opslaan

Bericht door Davy »

Mooie guide, 9/10!
Afbeelding
Thx Hopeless!
Cancel Drop
Berichten: 1887
Lid geworden op: vrijdag 28 december 2007, 18:11
Clan: -
Oude naam: Lante
Contacteer:

Re: [Guide]Plaatjes in .PNG opslaan

Bericht door Cancel Drop »

Welfare Pker schreef:Eerder iets voor 't tipsticky? :P

80% slaat op met JPG, laat dit maar een guide blijven :)
Afbeelding
iCapricorn
[/size]
Attack 66/70 -- Strength 70/70 -- Defence 71/99 -- Ranged 83/99 -- Prayer 60/70 -- Summoning 40/70
IceTea Zero
[/size]
Attack 1 -- Strength 1 -- Defence 41/75 -- Ranged 1 -- Prayer 1 -- Summoning 31/95
Advoh
Berichten: 735
Lid geworden op: woensdag 24 juni 2009, 12:08
RS: Mr Pechvogel (OSRS)
Clan: Peterr
Oude naam: Adv0h

Re: [Guide]Plaatjes in .PNG opslaan

Bericht door Advoh »

Handige guide, maar ik vinD (!) het onhandig dat je op de woorden moet klikken, plak ze er gewoon in. :)
EMPTY

Re: [Guide]Plaatjes in .PNG opslaan

Bericht door EMPTY »

Nice, toen ik de titel zag dacht ik dat er maar 10 regels max. in zouden staan.. Niet dus =D>

8.5/10
Billy
Berichten: 3158
Lid geworden op: zondag 11 mei 2008, 10:29
Contacteer:

Re: [Guide]Plaatjes in .PNG opslaan

Bericht door Billy »

Haha. Bedankt iedereen.
Afbeelding
lololol
Berichten: 3028
Lid geworden op: zondag 4 januari 2009, 17:41
RS: Gestopt

Re: [Guide]Plaatjes in .PNG opslaan

Bericht door lololol »

ik heb een mac(apple) daan moet je screenshots maken met commant->shift->3. je kan het ook doen met 4 alleen dan kan je precies een plek op je beeldscherm selecteren. Je kan er ook meerdere achter elkaar maken ze komen gelijk als picture.png te staan op je desktop.
en je kan beide mac ook gewoon achter het bestand dat bijvoorbeeld: ''woodcutting'' heet, gewoon alleen dit erachter scrijven: ''.png''. dan krijg je dus''woodcutting.png
je kan ook om op de mac iets terug te draaien; command->z doen, en je moet in plaats van paint adobephotoshop gebruiken

misschien ong leuk om dit er bij te zetten?

lololol

PS: bijna vergeten te raten :$ 9/10.
Billy
Berichten: 3158
Lid geworden op: zondag 11 mei 2008, 10:29
Contacteer:

Re: [Guide]Plaatjes in .PNG opslaan

Bericht door Billy »

Staat erbij ;).
Afbeelding
Likemyaddict
Berichten: 1564
Lid geworden op: zaterdag 9 augustus 2008, 20:18
Oude naam: Gillez

Re: [Guide]Plaatjes in .PNG opslaan

Bericht door Likemyaddict »

Ik vind dit een zeer mooie Guide. De kleuren zijn goed gekozen, n er is veel werk in gestokken, alleen dat alles in een kadertje staat vind ik minder, maartoch: 10/10 ;)
lololol
Berichten: 3028
Lid geworden op: zondag 4 januari 2009, 17:41
RS: Gestopt

Re: [Guide]Plaatjes in .PNG opslaan

Bericht door lololol »

Billyy schreef:Staat erbij ;).
jippie :P
Billy
Berichten: 3158
Lid geworden op: zondag 11 mei 2008, 10:29
Contacteer:

Re: [Guide]Plaatjes in .PNG opslaan

Bericht door Billy »

:). Alles wat nodig is staat er allemaal bij.
Afbeelding
1337 elias
Berichten: 637
Lid geworden op: woensdag 9 december 2009, 14:17
Clan: united skillerz
Oude naam: elias

Re: [Guide]Plaatjes in .PNG opslaan

Bericht door 1337 elias »

die eerste stap lukt mij niet!
Afbeelding
Plaats reactie