[Non-rs] Kennis maken met de Bijbel voor Atheïsten

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Eend
Ex-moderator
Berichten: 6175
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 18:18

Re: [Non-rs] Kennis maken met de Bijbel voor Atheïsten

Bericht door Eend »

Ik vind je andere guide interessanter en nuttiger. Moest ik me ooit eens willen verdiepen in de Bijbel, zal ik wel hier kijken;
Si je suis
ce que je suis
c'est parce que j'ai été
ce que j'étais
et que j'espère bien devenir
ce que je serai
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: [Non-rs] Kennis maken met de Bijbel voor Atheïsten

Bericht door Royenroy »

Slay a Stone schreef:
JochemRS schreef:
Slay a Stone schreef:
Tristan schreef:
Slay a Stone schreef: Ik geloof er niet in en het boeit me ook niet echt. Ik heb het een beetje doorgelezen maar nog steeds ben ik niet overtuigt. Sorry.
Deze guide is er niet om mensen te overtuigen van religie, ik ben zelf erg atheïstisch. Ik geef aan dat de Bijbel lezen of andere theologische kennis voor atheïsten ook erg belangrijk is voor je algemene ontwikkeling en het begrijpen van de wereld om je heen. Mijn volgende onderwerp zou het compleet tegenover gestelde waarschijnlijk zijn, waar ik me fixeer op geluk en atheïsme en hoe die elkaar vinden.
Ik geloof in de oerknal en al die verhaaltjes over god en jezus die zijn gewoon verzonnen. Ik geloof best dat jezus bestaan heeft maar al die verhaaltjes zijn gewoon sprookjes. Zo denk ik er over.
Renschmov schreef:
Slay a Stone schreef: Ik geloof er niet in en het boeit me ook niet echt. Ik heb het een beetje doorgelezen maar nog steeds ben ik niet overtuigt. Sorry.
Probeer eens wat verhalen te lezen zonder 'het geloven' in je achterhoofd te houden, want er zitten echt mooie verhalen tussen.
wat Zee Koe al zei, als je er niet in gelooft boeit het je gewoon niet en dan duurt het heel lang voor je zon rest gelezen hebt.
Eerst was er niets en toen ontplofte het ook nog. Daar geloof jij in? En dan noem je de bijbel sprookjes. De oerknal vind ik net zo ongeloofwaardig als de bijbel :p
De oerknal is het meest logisch. En een grote geest die boven de wereld naar ons kijkt is logisch ._.
En als God echt had bestaan hadden we dat echt wel gemerkt.
Hoewel ik het met je eens ben, en ik ook Atheïstisch ben, is dit statement wel erg oppervlakkig. God zou een verschijning zijn die wij nog niet begrijpen, en niet verklaarbaar als materie of non-materie.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: [Non-rs] Kennis maken met de Bijbel voor Atheïsten

Bericht door Odius »

Andermaal lijkt het me zeer goed en zal ik straks eens serieus lezen. Ben blij dat dergelijk niveau op dit forum bereikt kan worden. :)

Toegevoegd na 3 uur en 6 minuten:

Goed, mooi voor een inleiding. :) Eventueel zou het nog wat uitgebreider kunnen met enkele belangrijke personages en de historische achtergrond van Jezus en het ontstaan van het christendom, omdat dit in discussies ook vaak op de voorgrond komt. (een boek hiervoor is 'De Rivier van Herakleitos' van Braeckman.
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: [Non-rs] Kennis maken met de Bijbel voor Atheïsten

Bericht door Tristan »

Odius33 schreef: Andermaal lijkt het me zeer goed en zal ik straks eens serieus lezen. Ben blij dat dergelijk niveau op dit forum bereikt kan worden. :)

Toegevoegd na 3 uur en 6 minuten:

Goed, mooi voor een inleiding. :) Eventueel zou het nog wat uitgebreider kunnen met enkele belangrijke personages en de historische achtergrond van Jezus en het ontstaan van het christendom, omdat dit in discussies ook vaak op de voorgrond komt. (een boek hiervoor is 'De Rivier van Herakleitos' van Braeckman.
Bedankt voor je reactie (beide guides), over historische Jezus, leuk dat je dat opbrengt aangezien ik daar al mee bezig was maar in een apart stuk komt. :)
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Daniel_1102
Berichten: 4277
Lid geworden op: vrijdag 22 september 2006, 14:46
Clan: Eternity
Oude naam: daniel 1102

Re: [Non-rs] Kennis maken met de Bijbel voor Atheïsten

Bericht door Daniel_1102 »

Goede overzichtelijke guide, een uitstekende springplank voor atheïsten die meer willen weten over het christendom. :)

Hebben die puntjes op het einde te betekenen dat hij nog niet af is?
Afbeelding
'What is our heart's desire?'
'Vengeance. Justice. Fire and blood.'
Plaats reactie