[non-rs] Screenshots maken en uploaden met Puush.

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

[non-rs] Screenshots maken en uploaden met Puush.

Bericht door Tristan »

Het maken en uploaden van screenshots met Puush

Afbeelding
Screens maken moet handig en snel kunnen. Helaas biedt het hele gedoe met 'prnt scrn' naar paint en dan uploaden naar imgur dit niet. Dit kost allemaal veel tijd en is soms gewoon onhandig bij veel dingen, zoals bij evenementen of bij het vastleggen van een misdaad in de fantastische friends chat: Lunatip. Met het programma Puush kan dit allemaal een stuk handiger.

Wat is Puush?

Puush is een handig programma dat ervoor zorgt dat je makkelijk en snel een screenshot kan maken en geüpload wordt naar je Puush accounts met maar een paar toetsen in te drukken op je toetsenbord.

Hoe werkt Puush?

Eerst moet je puush downloaden. Op het moment support Puush alleen de volgende systemen: Windows, Mac en iPhone. Het werkt dus niet voor Linux of Android. Je moet ook een account aanmaken.
Afbeelding
Als het gedownload is dan is het makkelijk te gebruiken. Het beste is dat je niet het programma Puush open hoeft te hebben staan om het te laten werken. Je gebruikt namelijk Puush d.m.v. het gebruiken van shortkeys, de upload gebeurt automatisch:
  • Ctrl + Shift + 2 Screen van je window: Dit is dus voor als je een screenshot wilt maken van alleen je window.
  • Ctrl + Shift + 3 Screen nemen van alles van desktop: Maak screenshots van alle apparaten (monitors) die aangesloten zijn op jouw desktop.
  • Ctrl + Shift + 4 Screen maken van geselecteerd gebied: Je kan een gebied selecteren waarvan je het stuk wilt uploaden.
  • Ctrl + Shift + 5 Upload wat er op clipboard staat: Upload automatisch wat er op je clipboard (=prnt scrn).
  • Ctrl + Shift + U Upload file: Je kan hiermee een file selecteren die je wilt uploaden. Dit is handig voor veel screens (max 20mb)
Als je de screen hebt gemaakt met de shortkey, dan wordt die automatisch geüpload. Je kan de screens terug vinden door op de melding te klikken die je krijgt als de screen genomen is. Deze stuurt je dan door naar een link die je ook kan delen. Je kan al je screens terug vinden en beheren op je account van Puush (Puush > Manage).
Afbeelding
Je kan max 20mb file uploaden (250mb voor premium) en een je hebt een storage van max 200mb op je free account (unlimited voor premium).

Plaatje
Settings veranderen

Je kan keybinds en de kwaliteit van screens veranderen door naar het Puush teken te gaan van symbolen en dan settings.
  • Ga naar Puush pictogram > "settings". Hier vind je ook de keybinds die je op het moment hebt.
  • Ga naar keybinds en daar kan je de keybinds veranderen voor de command die je wilt.
    • Capture current window
    • Capture desktop
    • Capture Area
    • Upload clipboard
    • Upload file
  • Via Settings > Advanced kan je de kwaliteit veranderen van je uploads. Klik hier "No Compression" voor altijd PNG.
  • Settings General > kan je verschillende dingen aanpassen als het geluidje wat steeds komt.
  • Settings > account kan je zien hoeveel MB storage je nog over hebt. Dit kan je ook zien in de browser.



Conclusie

Puush maakt screenshots maken en uploaden een stuk gemakkelijker. Zeker voor als je druk bezig bent en even niet makkelijk naar een andere tab kan gaan. Met een paar toetsen op het toetsenbord is het geregeld en kan je dit makkelijk sharen met andere mensen.
Laatst gewijzigd door Tristan op donderdag 27 augustus 2015, 1:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Eend
Ex-moderator
Berichten: 6175
Lid geworden op: zondag 7 februari 2010, 18:18

Re: [non-rs] Screenshots maken en uploaden met Puush.

Bericht door Eend »

Prachtige guide.

8/10 omdat ik niet graag foto's share en de zin "Zeker voor als je veel dingen tegelijk moet doen en niet even op een andere tab kan." ligt niet lekker in de mond.
Si je suis
ce que je suis
c'est parce que j'ai été
ce que j'étais
et que j'espère bien devenir
ce que je serai
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: [non-rs] Screenshots maken en uploaden met Puush.

Bericht door Daan »

Is dit concept hetzelfde als gyazo?
Laatst gewijzigd door Daan op maandag 16 maart 2015, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: [non-rs] Screenshots maken en uploaden met Puush.

Bericht door Tristan »

Ik ben niet zo bekend daarmee. Ik gebruik dit al tijden met veel plezier, maar er zullen vast wel alternatieven zijn.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Lars
Berichten: 1274
Lid geworden op: woensdag 7 september 2011, 21:21
RS: Sir Gareth (p2p)
Clan: Rs Addicts
Oude naam: larsjero

Re: [non-rs] Screenshots maken en uploaden met Puush.

Bericht door Lars »

Oh handig :D
Afbeelding
I Wear Glory
Berichten: 2007
Lid geworden op: zondag 11 maart 2007, 10:04
RS: I Wear Glory (p2p)
Oude naam: Timie187

Re: [non-rs] Screenshots maken en uploaden met Puush.

Bericht door I Wear Glory »

Een nadeel is wel dat je bestanden na een tijdje verwijderd worden als ze niet bekeken worden. Daarom vind ik het zelf ook wel handig om in te stellen dat die het ook automatisch opslaat op de computer zelf.

Toegevoegd na 33 seconden:

Blijft verder een ideaal programma, ook handig om op RS ofzo een pic te delen omdat je gewoon de code van 5 letters kan zeggen en het zo heel makkelijk te vinden is.
Afbeelding
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Re: [non-rs] Screenshots maken en uploaden met Puush.

Bericht door Thys »

Ook leuk dat het werkt met mijn Razer Synapse, met 1 druk op de knop selecteer ik mijn rs scherm, upload ie en gooit hij de link onder mijn command+v knop :D
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Re: [non-rs] Screenshots maken en uploaden met Puush.

Bericht door Thys »

Gyazo werkt toch beter, met puush als ik een deel van mijn scherm screenshot krijg ik random inzoomingen :?
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: [non-rs] Screenshots maken en uploaden met Puush.

Bericht door Tristan »

Luister niet naar alle Gyazo propaganda mensen!
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: [non-rs] Screenshots maken en uploaden met Puush.

Bericht door Kweet Vaniks »

Oh, je hebt eindelijk alle plaatjes via Puush geüpload. ;D
Plaats reactie