Introductie phpBB 3

Hier staan alle guides die niets met RuneScape te maken hebben.
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Het_Eendje
Adviseur
Berichten: 1315
Lid geworden op: zondag 11 december 2005, 9:03
RS: Het_Eendje (OSRS)
Clan: Lunagang
Contacteer:

Introductie phpBB 3

Bericht door Het_Eendje »

Beste jongelui, binnenkort wordt een nieuw forum geïntroduceerd op Lunagang: phpBB 3! Dit gloednieuwe forum is de opvolger van het huidige phpBB 2. Het biedt ons vele extra functies, foefjes en andere furieuze faciliteiten. Genoeg reden dus om door middel van voorpret te genieten van de toekomstige sensatie! In deze cursus leid ik u door de wonderbaarlijke wereld van de toekomst van het welbekende Lunagang Tipforum. Deze guide zal echter ook haar schoonheid laten zien aan de leden van het Clanforum, wees niet beledigd, o beste lezer.


Introductie phpBB 3!

Ik wil u voordat u verder gaat met lezen erop wijzen dat deze guide geen garantie geeft voor goede basiskennis van het forum. Het is puur bedoeld om u die basiskennis te schenken, mits gij dat niet afslaat. Verder ben ik niet aansprakelijk voor eventuele blunders die u begaat dankzij deze cursus, onthoudt goed: ik ben maar een amateur. ;)

Waarschuwing: Laten we, voor de verandering, bij het begin beginnen. Het eerste wat iedere oplettende lezer of lezeres op zal vallen is de aangepaste lay-out. Feppie64 heeft weken van zijn tijd en zeeën van liefde gestopt in de vernieuwde Lunagang-layout, oorspronkelijk gebaseerd op de FI Black template voor phpBB 2. Aangezien de makers van die template niets meer van zich hebben laten horen heeft Dhr. F. 64 in eigen persoon met veel plezier een nieuwe template moeten maken, om maar niet te zeggen hoe weerzinwekkend het in werkelijkheid was. Schrik niet, het zal wel wennen.

Waarschuwing: Er zijn nog niet zoveel Nederlandssprekende mensen bezig geweest om aan deze Nederlandse beta-versie te werken. Ondanks de vreemde nummering van 0.9.5 of iets in die richting, zou dit nog wel eens de eerste versie kunnen zijn. Neem het phpBB 3 team dan ook niet kwalijk dat er nog gewoonweg stomzinnige fouten instaan, zoals bijvoorbeeld de welbekende en door u goed beheerste dt-fouten. Verder zal het forum tutoyeren, in tegenstelling tot deze guide waarin ik het vousvoyeren prefereer.


Genoeg gezwetst, tijd voor de inhoudsopgave.
Wijziging: Ik vind 't eigenlijk een beetje overbodig om mijn tijd te spenderen aan een inhoudsopgave, misschien komt dat ooit nog eens als ik mij verveel. :')


Forumoverzicht

Zoals u in de inhoudsopgave heeft kunnen lezen beginnen wij bij de index. U bent nog niet ingelogd en ook nog geen account. Weet ge wel waar gij moet zijn? Neen, dat zal ik u vertellen. Wees vrij om u te registreren op het testforum. Een aantal figuren zullen ontbreken, de lay-out zal nog niet op alle plaatsen kloppen, deze versie is ook nog niet bugloos, gewoonweg omdat dit phpBB 3 Release Candidate 4 is. Het forum is nog niet klaar voor gebruik, daarvoor is het te onstabiel. In tegenstelling tot Windows Vista wacht phpBB 3 wel totdat ze een stabiele versie kunnen uitbrengen. ;)

Linksboven ziet u de overbodige link "Forumoverzicht" staan, op zich heel handig, maar u zult hetzelfde effect bereiken door op het logo linksboven te klikken. Rechtsboven ziet u echter een vernieuwing: een zoekfunctie. Het is nog niet zeker of deze hier blijft staan of dat men het menu zal moeten gebruiken om te zoeken. Deze treft u links aan. Home zal leiden naar de http://www.lunagang.nl, forumoverzicht zal de derde link zijn die naar het begin van het forum leidt en de andere links zijn niet benoemenswaardig.

'Het is ma 20 Minerva 2007, 22:30' geeft het forum aan. PhpBB 3 lijkt met subfora te werken. Zodra er op "Mijn eerste categorie" wordt geklikt zullen er andere forumdelen verschijnen, men kan echter ook rechtstreeks naar die "subfora" door op het in dit geval hetende 'Test forum 1" te klikken. Wees vrij om rond te neuzen. Deze guide zal u echter leiden naar het registreren. Onder de forumdelen en categorieën zult u twee links vinden, namelijk 'INLOGGEN' en 'REGISTREREN'. Geen idee waarom dat met hoofdletters moet worden aangegeven, maar het zij zo. Ook is er een mogelijkheid om snel in te loggen door de velden daaronder, ge kunt zelfs automatisch inloggen bij ieder bezoek, wat u ook al bij phpBB 2 gewend was. De 'wie is er online'-procedure mag u zelf naar behoefte uitvogelen.


Registreren

Zodra Lunagang de metamorfose ondergaat en zichzelf heeft ontwikkeld tot phpBB 3 zullen ook alle gebruikers, topics, et cetera zo goed als mogelijk mee verhuizen. Ge hedde dus al een account. Op het testforum wat ik u aan het begin van deze cursus heb aangeboden, zal u in hoogste waarschijnlijkheid nog geen account hebben. Ook de nieuwkomers zullen zichzelf moeten registreren, daarom lijkt het mij van uiterst belang dat men weet hóe men zichzelf registreert.

Men neme de link links in het menu registreren. Vervolgens zult u wat algemene voorwaarden zien die phpBB voor ons in heeft gecalculeerd. Deze zal Lunagang waarschijnlijk nog een beetje naar eigen smaak aanpassen. Een verstandig mens leest alle voorwaarden nog eens een paar keer door, probeert eens om niet akkoord te gaan met de voorwaarden en besluit dan na weer terug te zijn gegaan naar de registratiepagina om toch maar in te stemmen met de voorwaarden.

Bovenaan zult ge een gebruikersnaam moeten kiezen, het aantal tekens zijn door alle webmasters en clanleiders aan te passen in het o zo overzichtelijke administratiepaneel. Het emailadres en de bevestiging spreken gaarne vanzelf. Het wachtwoord zult u goed moeten onthouden, zodat u ook de bevestiging daarvan doorstaat. Wees er zeker van dat u dit wachtwoord verder nergens anders gebruikt! Dit in verband met risico-spreiding. Bij taal zult u de Nederlandse taal moeten selecteren, helaas is deze nog niet helemaal Nederlands, zoals u al in een voorgaande waarschuwing hebt kunnen lezen. De tijdszone gaat hier, een beetje ouderwets, nog vanaf Greenwich Mean Time. Iedereen weet echter dat we tegenwoordig werken met UTC: Universal Time Coordinated. Deze zetten we natuurlijk op de West-Afrikaanse tijd: UTC + 1. Tot slot zult u moeten bewijzen dat ge een mens zijt. Dit kunt u doen door middel van een lumineus plaatje met een aantal tekens erop. Zoals aangegeven is deze niet hoofdlettergevoelig en kan het ook geen nul bevatten.

U wordt vriendelijk bedankt voor het registreren en doorverwezen naar de inlog-pagina.


Inloggen

Nu begint een vaak te herhalen procedure. Het is verstandig om een notitieboekje bij de hand te hebben waarin u de belangrijkste punten kunt noteren. U zult echter na een paar keer proberen al snel de hele checklist onder de knie krijgen. De door u verzonnen gebruikersnaam en het daarbij behorende wachtwoord dient u in te vullen in de daarvoor bestemde tekstvelden. Vervolgens kunt u bepalen of u automatisch wil worden ingelogd, zodat u deze procedure niet nog eens hoeft te volgen en of u zichtbaar wilt zijn in de online gebruikers lijst.


Basiskennis

In dit hoofdstuk wil ik u snel de basis-mogelijkheden van het forum bijbrengen. Als u bent ingelogd en aan bent beland bij het Forumoverzicht zullen er rechtsboven onder de header nog een paar extra nuttige opties op uw netvlies vallen. Zo kunt u alle topics oproepen waar nog niemand op heeft gereageerd, deze optie is zeer geschikt voor de welbekende first post! :D-posters. Blijf hier dan alstublieft ook vanaf. Daaronder kunt u alle nieuwe berichten tonen. Deze optie is zeer geschikt voor mensen wie te lui zijn om alle forumdelen apart te bezichtigen. Vooral bij clanleiders zal deze optie erg in de smaak vallen. O:) Daaronder kunt u alle forumdelen markeren als gelezen, deze optie is een beetje nutteloos, maar het zit ook al in phpBB 2, dus ze konden het in phpBB 3 waarschijnlijk moeilijk weglaten. Tot slot kunt u nog alle actieve onderwerpen tonen. Door middel van deze functie kunt u alle onderwerpen van de afgelopen tijd zien. U kunt zelf bepalen over wélke tijd.

Regels & Help
Zoals u waarschijnlijk al heeft vernomen staan in het linker menu verscheidene belangrijke links. Een deel heb ik al besproken, ik wil nu graag ingaan op de links die ik nog niet besproken heb. Daaronder vallen onder andere de nieuwe links die u hebt gekregen doordat u bent ingelogd. Om te beginnen wil ik u wijzen op de Regels. Deze link zal u doorverwijzen naar een topic, deze link werkt echter niet op het testforum. De volgende link heet Help. Dit is één van de belangrijkste links, voor al uw vragen kunt u terecht bij de Veel gestelde vragen!

Ledenlijst
De ledenlijst is wat uitgebreider dan de phpBB 2 ledenlijst. Op deze pagina kunt u alle geregistreerde gebruikers zien, met een beetje geluk ook wat extra informatie. Bovenaan ziet u alle letters van het alfabet op alfabetische volgorde. Door op zo'n letter te klikken krijgt u alleen de mensen die beginnen met die letter te zien. Probeer de letter H eens. U zult nu in elk geval twee resultaten vinden, waarvan één account de rang Beheerder zal dragen. Klik op zijn naam om meer informatie over dit persoon te bemachtigen.

Profielpagina's
Dolenthousiast begint men gretig alle informatie tot zich te nemen. Het meest opvallendste is nog wel de link Toevoegen als vriend, hoewel de meesten liever de daarop volgende link Toevoegen als vijand zullen prefereren. Deze twee links zijn erg nuttig voor het persoonlijk-berichten systeem. Wegens de vele mogelijkheden van de persoonlijke berichten wil ik dat in een apart hoofdstuk behandelen. In het profiel kunt u links alle contact-mogelijkheden vinden en rechts de statistieken. Voor de mensen met een vrij lage resolutie, neem bijvoorbeeld 1024 * 768, zal het er een beetje opgepropt uitzien. De vele mogelijkheden die het profiel te bieden heeft mag u zelf naar behoefte uitvogelen. Deze cursus vervolgt zichzelf op de zoekpagina, welke links in het menu is te vinden.

Zoeken
Als de Help u niet kan helpen zal de zoekpagina zeker uw vriend zijn. U kunt naar zogenaamde sleutelwoorden zoeken. De hamvraag is natuurlijk hoe ge dat dan kunt doen. Links staat de uitleg en rechts de invoervelden. Werp een korte blik op de uitleg om vervolgens het formulier in te vullen. Vul het in alsof u een nieuwe ID-kaart aan wilt schaffen, dat geeft het beste resultaat. In de uitleg wordt de asterisk aangegeven als een jokerteken. Dit woord bestaat niet, laat u echter niet in verwarring brengen. Onder de ZOEKOPDRACHT ziet u het kopje ZOEK OPTIES staan. Daarin kunt u bepalen in welke categorieën en/of forumdelen moet worden gezocht. Door middel van de control-toets of shift-toets kunt u meerdere velden selecteren. Daarna volgen een paar simpele vragen. Probeer de knop Zoeken en bekijk met trots uw resultaat.

Egosearch
Nu komt een interessant onderdeel, namelijk: Toon je eigen berichten. U zult op deze manier al uw eigen berichten kunnen zien, waarschijnlijk worden deze op dezelfde manier getoond als de resultaten van een zoekopdracht. Zodra er op de Toon eigen berichten-link wordt geklikt wordt u doorverwezen naar een link: /search.php?search_id=egosearch. Search.php is het bestand, dit staat voor zoeken, het vraagteken met daarachter het woord search_id geeft aan om wat voor soort zoekopdracht het gaat. Het antwoord staat daarachter, dat is namelijk egosearch. Wat phpBB 3 hiermee wilt zeggen is dat iedereen gebruik maakt van de door hun aangemaakte functie egoïstisch is. :')

Uitloggen
Tot slot kunt u uitloggen. Dit gaat zonder enige waarschuwing, u krijgt alleen tot slot een melding.


Gebruikerspaneel

Elke oplettende lezer of lezeres zal het zijn opgevallen dat ik twee onderdelen heb overgeslagen, namelijk het Gebruikerspaneel en de privéberichten. Deze twee onderdelen behandel ik in aparte hoofdstukken vanwege de vele functies, foefjes en faciliteiten.

Het gebruikerspaneel is in zes verschillende onderdelen verdeeld. De onderdelen zal ik in de volgende volgorde behandelen.
  • Overzicht
  • Profiel
  • Forum instellingen
  • Privéberichten
  • Gebruikersgroepen
  • Vrienden en vijanden
Overzicht
Het overzicht is ook gelijk de eerste pagina die u tegenkomt als u naar uw gebruikerspaneel gaat. Deze pagina geeft zichzelf aan als Hoofdpagina in plaats van Overzicht. Onder het krom vertaalde kopje JOUW ACTIVITEIT staan je persoonlijke statistieken. Links ziet u een klein menuutje opduiken, dat verklaart gelijk waarom de huidige pagina zich Hoofdpagina noemt. Het systeem werkt niet alleen met een soort van tabbladen, maar dus ook een menuutje. Het zal even moeten wennen.

We gaan nu naar de link Beheer abonnementen. Men kan zich abonneren op een bepaald onderwerp waardoor je op de hoogte wordt gebracht. Dit kan ook voor een bepaald forum. Er zal nu staan dat je geen abonnenementen hebt lopen. Als u deze wel heeft kunt u ze hier ongedaan maken. Op dezelfde manier kan je bladwijzers, concepten en bijlagen beheren. Wat er nou echt het nut van is is mij nog niet helemaal duidelijk, maar het kan in elk geval wel. Met concepten worden opgeslagen berichten bedoeld. Voordat je een nieuw bericht op het forum plaatst kunt u deze opslaan, de opgeslagen berichten zullen op de concepten-pagina komen te staan.

Profiel
In het tabblad Profiel kunt u uw persoonlijke instellingen wijzigen omtrent de informatie die u toont aan elke andere gebruiker of misschien zelfs wel de hele wereld. Onder het kopje Wijzig profiel kunt u instellingen zoals MSN Messenger, website, woonplaats, beroep, interesses en uw verjaardag wijzigen. Onder Wijzig onderschrift verstaat men het stukje tekst onder elk van uw berichten. Op deze pagina kunt u dus uw onderschrift wijzigen. Smilies zijn wel mogelijk, hoewel deze verder nergens te vinden zijn. De meeste sneltoetsen zullen hetzelfde worden als de huidige sneltoetsen. De smilies op het testforum zijn nog niet goed ingesteld.

Bij Wijzig avatar kunt u uw avatar wijzigen. Een avatar kenmerkt zichzelf als een lumineus plaatje die wordt getoond naast elk bericht. Met het nieuwe systeem kunt u zelf avatars uploaden of een extern adres gebruiken. Er is ook een extra optie bijgekomen om de breedte en hoogte aan te geven. Onder het kopje Wijzig registratie details kunt u uw wachtwoord of emailadres aanpassen. U zult ook het huidige wachtwoord moeten vertellen vooraleer u verder gaat. Het zal menig lezer opvallen dat er nu nog een gigantische blunder in de uitleg onder Huidig wachtwoord staat.

Forum instellingen
De eerste pagina die u hier aantreft heet zoiets als Wijzig persoonlijke instellingen, deze pagina is bedoeld om privégegevens wat betreft het communicatie-systeem te wijzigen. Het is verstandig om alle opties met email uit te schakelen als u zelf gewoon vaak op het forum komt. Verder verkies ik een pop-up venster boven een emailtje als iemand mij een persoonlijk bericht stuurt. De taal komt het dichtst in de buurt van Nederlands, de forumstijl zal Lunagang heten, omdat Feppie de stijl nu zelf heeft gemaakt. De tijdzone weer op UTC + 1 en als datumweergave prefereer ik een andere indeling dan de standaard, namelijk: l d M, G:i's Y. U kunt dit naar eigen smaak aanpassen met behulp van http://www.php.net/date.

Het onderdeel Wijzig bericht standaarden bestaat uit vier simpele vraagjes. BBCode kunt u hier in of uitschakelen, hetzelfde geldt voor smilies. Als uw onderschrift niet automatisch wordt toegevoegd kunt u dat hier ook instellen. Tot slot kunt u uzelf nog laten verrassen met mailtjes, zeer geschikt voor eenzame oude mensen.

Het laatste onderdeel zal u het meest verrassen, er zitten formidabele functies in. Elk bericht kunt u hier naar eigen smaak aanpassen. Zo kunt u bijvoorbeeld afbeeldingen uitschakelen, dit kan ook met flashbestanden. Een mooie update in de BBCodes is dat flashbestanden nu ook op de pagina mogen worden getoond, mits dit niet is uitgeschakeld in het administratiepaneel. Heeft u last van gigantische avatars of signatures? Schakel ze uit! Er zijn ook mensen die zich ergeren aan de censuur, de gouden oplossing ligt voor het grijpen: uitschakelen! De laatste 6 functies gaan over welke topics en berichten u verborgen wilt hebben. Er zijn mensen die last hebben van het zogenaamde 'ouwe koeie uit de sloot halen', deze mensen kunnen zichzelf van problemen verlossen door alleen de nieuwste berichten te laten zien.

Privéberichten
Het kopje Privéberichten slaan we even over, omdat ik dit in een apart hoofdstuk wil behandelen, maar dat is reeds bekend.

Gebruikersgroepen
Dit is een onderdeel waarin phpBB 3 zelf vrij duidelijk is.
PhpBB 3 - Gebruikersgroepen schreef:Gebruikersgroepen maken het werk van de beheerder een stuk gemakkelijker. Standaard word je in een groep geplaatst, dit is je standaard groep. Deze groep bepaalt hoe je bij andere overkomt, bijvoorbeeld een kleur, avatar, rang, etc. Afhankelijk van de instellingen van de beheerder kan je al dan niet van groep veranderen. Je kunt ook aan groepen toegevoegd worden of jezelf er aan toevoegen. Sommige groepen geven je extra permissies, zo kan je meer inhoud zien of bepaalde acties uitvoeren.
Het onderdeel Beheer groepen is een beetje overbodig om uitleg over te verstrekken, aangezien niet iedereen leider van een groep zal zijn. ;)

Vrienden en vijanden
PhpBB 3 heeft een lollige, misschien wel een ondienstige functie, namelijk: vrienden en vijanden! Het onderdeel vrienden is bedoeld om mensen te markeren waarmee je vaak praat, deze berichten zullen opvallend worden aangegeven als de template het ondersteunt. Ik moet u op dit gebied teleurstellen: de template van Lunagang ondersteunt dit (nog) niet. Het vrienden-systeem is een beetje lood om oud ijzer. Het vijandensysteem is, daarentegen, wel nuttig. Door mensen als vijand te selecteren zul je de berichten van die gebruikers gedeeltelijk zien en het is in het privéberichten-systeem zo in te stellen dat ge ook geen berichten meer zult ontvangen van uw vijanden! Moderatoren, webmasters en clanleiders doen hier gelukkig niet aan mee. Zij mogen u altijd stalken.


Privéberichten

Voor dit gedeelte wil ik via het gebruikerspaneel werken. Ge kunt ook links in het menu klikken op 0 nieuwe berichten, maar dan wordt u een andere pagina aangeboden. Als u bent aangekomen bij het onderdeel Schrijf bericht van Privéberichten kunt u deze guide verder volgen. Op deze pagina ziet u weer links een menu'tje. Rechts daarvan is een in verhouding groot venster. Hoe lager de resolutie, hoe opgepropter het uw ogen zal bereiken.

Rechts in dat venster ziet u de smilies. Het pakket smilies van het testforum wijkt af van de toekomstige Lunagang-smilies, gewoonweg omdat wij het huidige pakket verkiezen boven de vernieuwde smilies. In het kleine vakje linksboven in het venster kunt u de namen van gebruikers opgeven waarnaar u dit bericht wilt versturen. Door middel van de zoekoptie kunt u gebruikers zoeken, vervolgens kunt u meerdere gebruikers opgeven in het vak door deze te scheiden met een enter. Als u daarna op de toevoegen-button klikt worden deze namen bovenin weergegeven. U kunt deze namen weer per stuk verwijderen door op het x-teken achter de naam te klikken. Het onderwerp kunt u hieronder toevoegen. In het speciaal voor privéberichten gereserveerde tekstvak kunt u BBCodes naar eigen smaak toevoegen. Als u op de tekstkleur-knop drukt zal er een kleurrijk veld ontstaan waarin u naar eigen smaak kleuren kunt toevoegen. De rest wijst zich wel zo'n beetje vanzelf.

Het onderdeel concepten is bedoeld om al uw belangrijke teksten te bewaren. Zowel privéberichten als alle andere berichten kunnen worden opgeslagen, de privéberichten zullen in de map concepten onder het onderdeel Privéberichten komen te staan en andere concepten in een gelijknamige map onder het kopje Overzicht in het Gebruikerspaneel. De pagina Postvak IN (ook weer nogal vreemd vertaald) laat alle nieuwe ontvangen berichten zien. Postvak UIT is bedoeld voor alle verzonden berichten die nog niet zijn aangekomen. Berichten komen pas bij de verzonden berichten te staan als de ontvanger het ook heeft gelezen.

Het laatste punt op de agenda is Opties. Dit vind ik zelf het leukste. Ik zie dat er een foutje in zit, maar goed. Het leuke van dit systeem is dat je zelf mappen mag aanmaken en ook zelf regels mag toevoegen. Laten we eerst eens een map 'Vriendjes' aanmaken. In elke map mag u 50 berichten bewaren, dus u kunt oneindig veel berichten kwijt! We gaan nu een 'nieuwe regel toevoegen'. We vullen in 'zender', zodat er komt te staan 'Als zender'. Op de volgende pagina selecteren we 'is vriend', daarna selecteren we 'Geplaatst in map -> Vriendjes'. Zodat we krijgen: 'Als zender is vriend Geplaatst in map -> Vriendjes'. Het is een nogal kromme zin (wie weet wordt dit ooit nog verbeterd), maar het komt erop neer dat alle berichten van vrienden nu in de map 'Vriendjes' wordt geplaatst. Dit kunt u ook doen met vijanden, enzovoort. U kunt zelfs de berichten sorteren op titels van onderwerpen of personen. Bijvoorbeeld: als Zender is gebruiker Het_Eendje -> Verwijder berichten. Is dat niet fantastisch? \:D/

Verder kunt u nog een opdracht geven van wat er moet gebeuren als een map vol zit, dit kunt u ook zelf naar eigen smaak uitvogelen. ;) Uiteraard kunnen bestaande regels ook worden verworpen.


Forumdelen, topics, berichten, groepen

Het administratiepaneel heeft een totaal nieuwe werking gekregen, alle leden zullen nu altijd in groepen worden verdeeld. Gelijktijdig met de registratie wordt u in een groep geplaatst. Deze groep geeft u bepaalde rechten. Het hangt van de groep af hoeveel dat moge zijn. Berichten of topics plaatsen behoort tot de standaard mogelijkheden, daarom wil ik daar een klein onderdeeltje aan wijden. Dit hoofdstuk is vooral voor 'overige' benoemenswaardigheden, gewoonweg omdat deze onderdelen zo simpel zijn.

Het plaatsen van een topic gaat gemakkelijk door op de Plaats topic-knop te drukken welke in elk forumdeel aanwezig zal zijn, mits gij gerechtigd zijt. Vervolgens zult u een gelijksoortig schermpje zien als bij het versturen van nieuwe privéberichten. Onderaan zult u ook hier weer de mogelijkheid hebben om berichten op te slaan, welke vervolgens in uw gebruikerspaneel boven water zullen worden getoverd. Het grote voordeel van phpBB 3 is dat men bijlages kan toevoegen. Door met interesse de muis het commando te geven het tabblaadje Bijlagen toevoegen te openen zal er een upload-systeempje vanuit de doeken worden onthuld. Men heeft hier de mogelijkheid een bestand te selecteren en ook wat commentaar toe te voegen. Zo zal elk persoon de bijlages kunnen downloaden.


Nawoord

Dit was het wel weer zo'n beetje. Ik wil alleen nog even kwijt dat alles, maar dan ook echt werkelijk alles wat een moderator of administrator uitspookt wordt vastgelegd en kan worden bekeken door de daarvoor gerechtigde clanleider of webmaster. Heeft u nog vragen? U bent vrij om dit topic te gebruiken voor al vragen, opmerkingen, kritiek, positief of negatief commentaar, of wat u zich verder maar kunt wensen. Vergeet ook niet om de Help te raadplegen. ;)

Dank u wel voor het lezen, is er überhaupt iemand die al deze woorden heeft gelezen trouwens? Met 3740 woorden lijkt mij dit tot nu toe wel de meest uitgebreide guide van mijn verzameling, waarschijnlijk ook wel de meest nuttige guide, maar daar wil ik het liever niet over hebben. :')

met vriendelijke groet,
Het Eendje

p.s. Ik heb deze guide snel geschreven (dagje werk) en nog niet gecontroleerd op spelfouten. Mochten er toch nog vreemde, verbazingwekkende of krankjorum zinnen, woorden of letters in staan: twijfel niet; breng mij op de hoogte!
Laatst gewijzigd door Het_Eendje op woensdag 22 augustus 2007, 16:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Einstein'
Berichten: 743
Lid geworden op: dinsdag 14 november 2006, 18:09
Contacteer:

Re: Introductie phpBB 3 - Stoomt u klaar!

Bericht door Einstein' »

zeer mooi :)
Afbeelding
Het_Eendje
Adviseur
Berichten: 1315
Lid geworden op: zondag 11 december 2005, 9:03
RS: Het_Eendje (OSRS)
Clan: Lunagang
Contacteer:

Bericht door Het_Eendje »

Jij leest snel :P

Ik heb trouwens een paar spelfoutjes eruit gehaald, maar er zullen er waarschijnlijk nog wel meer in zitten. 8-[
Afbeelding
Niekosvic
Berichten: 394
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 9:09
Oude naam: Rolstoelterrorist

Bericht door Niekosvic »

Heb me geregistreerd. De guide gelezen tot met Registreren. Nice guide ;)

Toegevoegd na 13 minuten:

Helemaal gelezen :)
Super Tosh
Verbannen
Berichten: 2743
Lid geworden op: zondag 29 april 2007, 21:21
Clan: Lunagang Funclan
Oude naam: Super Tosh
Contacteer:

Bericht door Super Tosh »

Die foumpie kan dus echt geen nederlands :lol:
Gebruikersavatar
Einstein'
Berichten: 743
Lid geworden op: dinsdag 14 november 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Einstein' »

Het_Eendje schreef:Jij leest snel :P

Ik heb trouwens een paar spelfoutjes eruit gehaald, maar er zullen er waarschijnlijk nog wel meer in zitten. 8-[
Ongeveer 10 minutjes, is toch niet zo lang :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
thooor4
Berichten: 541
Lid geworden op: zaterdag 10 maart 2007, 10:16

Bericht door thooor4 »

Ik heb me even gerigistreerd op het testforum , ik vind deze template toch mooier :|
Het_Eendje
Adviseur
Berichten: 1315
Lid geworden op: zondag 11 december 2005, 9:03
RS: Het_Eendje (OSRS)
Clan: Lunagang
Contacteer:

Bericht door Het_Eendje »

Tja, de negentiger jaren vakjes zullen jullie moeten missen. :') Het is erg lastig om een nieuwe lay-out te maken, ik heb geprobeerd om 't wat aan te passen, maar ik heb er het geduld niet voor.

Einstein, het was niet als belediging bedoeld :P
Afbeelding
Niekosvic
Berichten: 394
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 9:09
Oude naam: Rolstoelterrorist

Bericht door Niekosvic »

Foumpie zei ergens dat je avatars kon plaatsen, maar ik zie nergens avatars :o En trouwens, ik zie nergens waar ik m'n profiel kan editen :o

Toegevoegd na 49 seconden:

Edit: Gevonden :oops:

Iets dat verandert moet worden: :P

Forumoverzicht

Er zijn 2 geregistreerde gebruikers en 0 verborgen gebruikers online
Er is 1 gast online • Gasten weergeven

Pagina 1 van de 1 Gebruikersnaam Forum locatie Laatst gewijzigd
Niekosfiets Bekijk wie is er online wo 22 Minerva 2007, 13:36
thooor4 Onderwerpen tonen uit Mijn eerste categorie wo 22 Minerva 2007, 13:32
Legenda: Beheerders, Globale moderators
Laatst gewijzigd door Niekosvic op woensdag 22 augustus 2007, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Einstein'
Berichten: 743
Lid geworden op: dinsdag 14 november 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Einstein' »

Het_Eendje schreef:Tja, de negentiger jaren vakjes zullen jullie moeten missen. :') Het is erg lastig om een nieuwe lay-out te maken, ik heb geprobeerd om 't wat aan te passen, maar ik heb er het geduld niet voor.

Einstein, het was niet als belediging bedoeld :P
Lol, nam ik ook niet op als belediging.
Tenzij je, het echt een beledeging bedoelde :evil:
Na, tis goed vind ik totaal niet erg :)
Afbeelding
Gianni
Berichten: 2290
Lid geworden op: zaterdag 5 mei 2007, 17:45

Bericht door Gianni »

Wanneer komt het forum nou!? [size=0](hehe, misschien dat het er in stond maar ik heb het niet gelezen)[/size] 8-[

Verder, mooie layout trouwens, en goede spelling, dara mgoen smogige mnsen wle ene vorobeled ana nmeen XD

~G
Afbeelding

Klik op mijn bannertje als je er ook zo een wilt!
Plaats reactie