[Sandbox] Minecraft

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: [Sandbox] Minecraft

Bericht door Superheat »

Burn the Sof schreef: Ik heb nu een pc met 8 gb ram geheugen maar ik kan op de een of't andere manier mijn server niet meer dan 1 gig ram geven?
In- of uitklappen • de error
Error occured during initialization of VM Could not reserve enough space for object heap Error: Could not create the Java Virtual Machine Error: A fatal exception has occurred. Program will exit.
Iedereen zegt server minder ram geven dan doet die het, dat is ook zo. Maar ik vraag me wel af waarom mijn server maar 1gb ram kan hebben terwijl er 8 in mijn pc zit. (Zelfs 2 pakt die niet). Ik heb verder geen andere programma's openstaan dus zou iemand weten hoe je dit moet patchen?
"[..] initialization of VM"
Je Minecraftserver draait in een virtuele machine die niet meer dan 1GB RAM heeft, waarschijnlijk. Dat staat los van je pc.
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Niels
Berichten: 3711
Lid geworden op: zaterdag 30 april 2011, 15:37

Re: [Sandbox] Minecraft

Bericht door Niels »

1 gig is zat
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: [Sandbox] Minecraft

Bericht door Burn the Sof »

Superheat schreef:
Burn the Sof schreef: Ik heb nu een pc met 8 gb ram geheugen maar ik kan op de een of't andere manier mijn server niet meer dan 1 gig ram geven?
In- of uitklappen • de error
Error occured during initialization of VM Could not reserve enough space for object heap Error: Could not create the Java Virtual Machine Error: A fatal exception has occurred. Program will exit.
Iedereen zegt server minder ram geven dan doet die het, dat is ook zo. Maar ik vraag me wel af waarom mijn server maar 1gb ram kan hebben terwijl er 8 in mijn pc zit. (Zelfs 2 pakt die niet). Ik heb verder geen andere programma's openstaan dus zou iemand weten hoe je dit moet patchen?
"[..] initialization of VM"
Je Minecraftserver draait in een virtuele machine die niet meer dan 1GB RAM heeft, waarschijnlijk. Dat staat los van je pc.
En hoe fix je dat?

Toegevoegd na 23 seconden:
Niels schreef: 1 gig is zat
We spelen vaak met 3-4 man tegelijk en dan is 1 gig wel redelijk laggy hoor.
Afbeelding
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: [Sandbox] Minecraft

Bericht door Yves W »

Superheat schreef:
Burn the Sof schreef: Ik heb nu een pc met 8 gb ram geheugen maar ik kan op de een of't andere manier mijn server niet meer dan 1 gig ram geven?
In- of uitklappen • de error
Error occured during initialization of VM Could not reserve enough space for object heap Error: Could not create the Java Virtual Machine Error: A fatal exception has occurred. Program will exit.
Iedereen zegt server minder ram geven dan doet die het, dat is ook zo. Maar ik vraag me wel af waarom mijn server maar 1gb ram kan hebben terwijl er 8 in mijn pc zit. (Zelfs 2 pakt die niet). Ik heb verder geen andere programma's openstaan dus zou iemand weten hoe je dit moet patchen?
"[..] initialization of VM"
Je Minecraftserver draait in een virtuele machine die niet meer dan 1GB RAM heeft, waarschijnlijk. Dat staat los van je pc.
Wet je zeker dat hier niet gewoon JVM mee bedoeld wordt?
Wat is het startup script dat je gebruikt, Burn?
Afbeelding
Burn the Sof
Berichten: 4451
Lid geworden op: dinsdag 24 februari 2009, 11:50
RS: Burn the Sof (p2p)
Clan: Ellte

Re: [Sandbox] Minecraft

Bericht door Burn the Sof »

Tis inmiddels opgelost Java deed gewoon moeilijk deinstaleren --> installeren en gefixed :p
Afbeelding
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: [Sandbox] Minecraft

Bericht door Yves W »

Heeft iemand trouwens nog een idee voor een map die je kan doen met 6-8 mensen? Voorbeeld is building game, maar het zou leuk zijn als we ook nog iets anders hadden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: [Sandbox] Minecraft

Bericht door Kipcorn »

Yves W schreef: Heeft iemand trouwens nog een idee voor een map die je kan doen met 6-8 mensen? Voorbeeld is building game, maar het zou leuk zijn als we ook nog iets anders hadden.
Super Craft Brothers
Inferno Mines
Wout12345
Berichten: 2177
Lid geworden op: zondag 9 augustus 2009, 14:59
RS: Gestopt

Re: [Sandbox] Minecraft

Bericht door Wout12345 »

Yves W schreef: Heeft iemand trouwens nog een idee voor een map die je kan doen met 6-8 mensen? Voorbeeld is building game, maar het zou leuk zijn als we ook nog iets anders hadden.
Ik vind persoonlijk Missile wars nog steeds heel leuk. :)
Wil je me contacteren en antwoord ik niet, stuur me dan een PM op Youtube (12345Wout12345).
Druidspruit
Berichten: 2417
Lid geworden op: zondag 29 juni 2008, 9:45
RS: DRUIDSPRUIT (p2p)
Clan: ltf
Oude naam: no l1f3r 0di

Re: [Sandbox] Minecraft

Bericht door Druidspruit »

Wie weet nog een leuke survival server met meestal min 20 mensen ofzo online?
Afbeelding
Afbeelding


lolled at my skills
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: [Sandbox] Minecraft

Bericht door Kipcorn »

Ik zit nu op een Realms server, helemaal vanilla survival, en we zoeken nog leden, er zijn nu ongeveer 5 actieve leden. Realms zijn servers gehost door minecraft zelf, je ziet ze bij de 'Realms' Tab als je Minecraft opent.

Het zou dus leuk zijn als we met een aantal Lunagang leden erop zitten. Het is wel een Engelse server, er zijn spelers uit de VS, Canada, Engeland en Mexico.

Afbeelding

Dus als je erop wilt, moet je je minecraftnaam geven. Dan zal de admin jou een invite geven. Bij het Realms scherm staat dan dat je een invite hebt, en die moet je accepteren, en dan kan je de server joinen.
ThaTerror
Berichten: 2934
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 21:07
RS: 0f Puppets (p2p)
Clan: TKE

Re: [Sandbox] Minecraft

Bericht door ThaTerror »

Kipcorn schreef: Ik zit nu op een Realms server, helemaal vanilla survival, en we zoeken nog leden, er zijn nu ongeveer 5 actieve leden. Realms zijn servers gehost door minecraft zelf, je ziet ze bij de 'Realms' Tab als je Minecraft opent.

Het zou dus leuk zijn als we met een aantal Lunagang leden erop zitten. Het is wel een Engelse server, er zijn spelers uit de VS, Canada, Engeland en Mexico.
In- of uitklappen • Afbeelding
Afbeelding
Dus als je erop wilt, moet je je minecraftnaam geven. Dan zal de admin jou een invite geven. Bij het Realms scherm staat dan dat je een invite hebt, en die moet je accepteren, en dan kan je de server joinen.
Ik heb wel weer zin om opnieuw beginnen met spelen. PB me maar.
This is the end. Beautiful friend . This is the end My only friend, the end....
Of our elaborate plans, the end. Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end. I'll never look into your eyes...again
Can you picture what will be . So limitless and free. Desperately in need...of some...stranger's hand. In a...desperate land
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: [Sandbox] Minecraft

Bericht door Kipcorn »

^Die server is dood dus bericht is niet meer van toepassing :P
Ik ga eens kijken op villagercraft.
Wesley
Berichten: 1798
Lid geworden op: zaterdag 4 september 2010, 18:47
RS: Balistarius (p2p)
Clan: Knights of trust
Oude naam: W3ssl3y
Contacteer:

Re: [Sandbox] Minecraft

Bericht door Wesley »

Iemand al Minecraft: Story mode gekocht/gespeelt? Is nu al 50% op gog.com terwijl het net pas uit is.
Zo he dat is lang geleden
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: [Sandbox] Minecraft

Bericht door Yves W »

Het is zeker een interessant concept, maar ik weet niet hoe goed het gaat worden/is (ep 1 is nog niet eens uit in de winkels). Het is iets dat totaal anders is, dus het is totaal niet in te schatten.
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40332
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: [Sandbox] Minecraft

Bericht door Daan »

Ik bekijk de LP van CaptainSparklez nog wel, maar ik vind er maar weinig aan hoor.
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: [Sandbox] Minecraft

Bericht door Meutr »

Kan je Minecraft voor PC eigenlijk ergens fysiek kopen? Heb dat nu al een tijdje op m'n smartphone en ik vind dat echt wel plezant.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: [Sandbox] Minecraft

Bericht door Nilsie »

Waarom wil je 't fysiek hebben? Je krijgt licentie op je account dacht ik dus altijd te downloaden.
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: [Sandbox] Minecraft

Bericht door Yves W »

Ik zou hem gewoon kopen op https://minecraft.net/store Het kan zijn dat hij op bepaalde sites ook iets goedkoper verkrijgbaar is. Voor de PC is vlg mij geen fysieke kopie te verkrijgen.
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: [Sandbox] Minecraft

Bericht door Meutr »

Nilsie schreef: Waarom wil je 't fysiek hebben? Je krijgt licentie op je account dacht ik dus altijd te downloaden.
Is chiller, even de winkel instappen en met cash betalen.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40332
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: [Sandbox] Minecraft

Bericht door Daan »

'Chiller'

Vind je dat echt? Moet je helemaal op je fiets stappen, die zware portefeuille meeslepen en de boze buitenwereld in.
Plaats reactie