[MOBA] League of Legends

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!
Superbrian32-Bjorn
Berichten: 1475
Lid geworden op: dinsdag 19 augustus 2008, 10:16
RS: God Bjorn (p2p)
Clan: Ceecs Clan

Re: [MOBA] League of Legends

Bericht door Superbrian32-Bjorn »

Ik heb echt meer bans nodig. Dit gaat echt nergens meer over.
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18638
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: [MOBA] League of Legends

Bericht door Ricc »

Rems schreef:Wat is mis met blind pick? Vind blind pick wel chill heb je snel een game, draft pick duurt zo lang.
Slay a Stone schreef:Gaat nog minstens 2 maanden duren voor dat komt.
Hoe weet je dat? Voor zover ik weet is dat nog niet bekend gemaakt.
Blind pick blijft hetzelfde met de nieuwe Q. Alleen kun je dan je roles kiezen, en kan je teammates ook zien welke role je hebt gekozen.
Paulus
Berichten: 2357
Lid geworden op: dinsdag 2 maart 2010, 16:54

Re: [MOBA] League of Legends

Bericht door Paulus »

imt vs c9 is zo awesome, continu actie
hoi
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: [MOBA] League of Legends

Bericht door Yves W »

Ricc schreef:
Rems schreef:Wat is mis met blind pick? Vind blind pick wel chill heb je snel een game, draft pick duurt zo lang.
Slay a Stone schreef:Gaat nog minstens 2 maanden duren voor dat komt.
Hoe weet je dat? Voor zover ik weet is dat nog niet bekend gemaakt.
Blind pick blijft hetzelfde met de nieuwe Q. Alleen kun je dan je roles kiezen, en kan je teammates ook zien welke role je hebt gekozen.
Kies je ze vooraf, of tijdens het locken?
Afbeelding
Gijs
Berichten: 12942
Lid geworden op: zaterdag 10 februari 2007, 8:16
Contacteer:

Re: [MOBA] League of Legends

Bericht door Gijs »

Ik heb echt een ontzettende hekel gekregen aan van die paardenzigeuners die niet snappen dat het beter is om bepaalde dingen niet te bannen als we first pick zijn, als je iets als een xin zhao of een kog maw absoluut niet in de game wil hebben bij de tegenstander, dan probeer je die dus niet te bannen zodat één van de twee sowieso bij jouw team komt met first pick :') Het is gewoon retarded dat je met solo q nu telkens dezelfde champions banned terwijl je juist baat hebt om die champion te picken.
Afbeelding
Voorheen Ever121
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: [MOBA] League of Legends

Bericht door Slay a Stone »

Rems schreef:Wat is mis met blind pick? Vind blind pick wel chill heb je snel een game, draft pick duurt zo lang.
Slay a Stone schreef:Gaat nog minstens 2 maanden duren voor dat komt.
Hoe weet je dat? Voor zover ik weet is dat nog niet bekend gemaakt.
confirmed by rito Lyte.
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18638
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: [MOBA] League of Legends

Bericht door Ricc »

Yves W schreef:
Ricc schreef:
Rems schreef:Wat is mis met blind pick? Vind blind pick wel chill heb je snel een game, draft pick duurt zo lang.
Slay a Stone schreef:Gaat nog minstens 2 maanden duren voor dat komt.
Hoe weet je dat? Voor zover ik weet is dat nog niet bekend gemaakt.
Blind pick blijft hetzelfde met de nieuwe Q. Alleen kun je dan je roles kiezen, en kan je teammates ook zien welke role je hebt gekozen.
Kies je ze vooraf, of tijdens het locken?
Role die je wilt kun je vast kiezen voor het joinen van de Q, maar intend pick zal obv weggelaten worden. Het is gewoon zoals blind pick van nu, maar dan met verdeelde roles.
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: [MOBA] League of Legends

Bericht door Yves W »

Ricc schreef:
Yves W schreef:
Ricc schreef:
Rems schreef:Wat is mis met blind pick? Vind blind pick wel chill heb je snel een game, draft pick duurt zo lang.
Slay a Stone schreef:Gaat nog minstens 2 maanden duren voor dat komt.
Hoe weet je dat? Voor zover ik weet is dat nog niet bekend gemaakt.
Blind pick blijft hetzelfde met de nieuwe Q. Alleen kun je dan je roles kiezen, en kan je teammates ook zien welke role je hebt gekozen.
Kies je ze vooraf, of tijdens het locken?
Role die je wilt kun je vast kiezen voor het joinen van de Q, maar intend pick zal obv weggelaten worden. Het is gewoon zoals blind pick van nu, maar dan met verdeelde roles.
Klinkt niet slecht; nog steeds snel, maar wel een stuk minder gezeik. Geen idee waarom het 6 jaar kost om dit in te voeren.
Afbeelding
Paulus
Berichten: 2357
Lid geworden op: dinsdag 2 maart 2010, 16:54

Re: [MOBA] League of Legends

Bericht door Paulus »

even wat advies gevraagd, vorige game ging ik best lekker als olaf, stond op bizarre wijze 13-2 na 15 mins en de teamscore was 15-20. De rest van mijn team was redelijk bagger bezig, maar hoe kan ik dit het best oplossen? Ik had een nasus als tegenstander en ik ging eigenlijk redelijk veel splitpushen aangezien ik nasus altijd kon pakken. Vaak ging er toen een 3 man collapse komen op top en pakte ik meestal nog een kill en ging ik dood. Helaas in deze tijd pakte mijn team echt exact niks en konden de tegenstanders ook nog pushen.

Had ik beter kunnen groupen, dit heb ik ook een paar keer geprobeerd, maar onze teamfighting was echt dramatisch. Soms kwam ik levend weg, maar onze adc met een score van 0-6 kon niet veel bereiken.

Hoe kan ik met een toch wel bizar winnende score ook meer impact in de game maken, ik had op top al 2,5 tower maar de inhib tower was lastig te pakken.

Uiteindelijk hadden we nasus en hun mid te pakken, gingen we baron en verloren we de smitefight en verloren we. Hier had ik waarschijnlijk beter eerder kunnen fighten dan echt proberen de baron af te maken (was 3500 hp toen de tegenstanders ongeveer rond de brush waren in de buurt van baron).

Iemand van pak een beet plat-dia die hier goeie raad voor heeft?
hoi
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: [MOBA] League of Legends

Bericht door Rems »

Ben geen plat/dia maar sommige games zijn te winnen. Olaf is niet echt een solo carry champion, je bent makkelijk te kiten en je teamfight is niet super. Je bent vooral goed in 1v1 en 1v2 in melee range, en mensen chasen. Als het enemy team decent is en jouw team gaat 0/10 is die game dus onmogelijk te carryen met olaf.

Het is verstandig om roles/champions te spelen waar je wel meer kan solo carryen. Als je die score had gehad op vayne/lucian/ezreal had je in principe 1v9 kunnen winnen. Ik speel nu veel ahri mid, maak ook redelijk veel plays die de teamfight winnen. Een goede charm op een squishy en hij is dood.

Dus gewoon solo carry champions spelen die heel hard kunnen snowballen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Paulus
Berichten: 2357
Lid geworden op: dinsdag 2 maart 2010, 16:54

Re: [MOBA] League of Legends

Bericht door Paulus »

ja, maar ik weet van mijzelf dat ik gewoon slecht ben op mid, en pak over het algemeen adc/top. op zich had ik echt geen probleem met mensen die mij kiten, ik had uiteindelijk botrk, die echt lekker was om te kunnen 1vs1 of om goed bij de tegenstander te blijven. En ik weet inderdaad dat mijn tf mogelijkheden gewoon slecht waren, maar daarom ging ik ook veel splitpushen. Ben wel 2x dom doodgegaan tijdens het splitpushen, heb gewoon mensen niet over de wards zien lopen.

Maar de vraag is voornamelijk, wat kan je doen als olaf met een prima score, samen met een slecht team om toch nog wat te kunnen doen. Vind hem echt lekker om te spelen en als je team ook normaal speel kan je splitpushend heel veel winnen. (ook in teamfights trouwens als je flanked).
hoi
shrympy
Berichten: 1101
Lid geworden op: dinsdag 24 november 2009, 17:57
RS: Gestopt
Oude naam: Bloemk00l

Re: [MOBA] League of Legends

Bericht door shrympy »

lmao ik wil top picked mijn teammate een gang plank voor me omdat hij ''super op'' is en hij first pick is en niet wilt dat enemy team hem krijgt. Nu dus first time Gang plank spelen meteen in ranked we zien wel hoe dit verloopt :''')
fishing capeje is sinds 17/08/2010 van mij!
cooking capeje is sinds 27/12/2010 van mij!
David64
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 4 oktober 2011, 22:11

Re: [MOBA] League of Legends

Bericht door David64 »

Ik denk dat je dan best kan blijven split pushen en vragen aan je team om aan de andere kant van de map te pushen. Je moet er dan wel voor zorgen dat jullie ongeveer op de zelfde hoogte pushen, desnoods moet je maar een wave of 2 laten passeren. Als er meerdere op jouw engagen moeten de andere hard pushen of zelf engagen. Met olaf heb je weinig cc dus je adc/mid kan je niet echt ebschermen. Anders moet je maplhite eens proberen, makkelijk champ en ults in teamfights kunnen het spel winnen, ook al is de rest van je team trash(heb ik zelf al vaak genoeg meegemaakt).
Paulus
Berichten: 2357
Lid geworden op: dinsdag 2 maart 2010, 16:54

Re: [MOBA] League of Legends

Bericht door Paulus »

malp kan ik wel is gaan proberen ja, hoorde vaak al dat je niet eens goed hoeft te lanen om nog steeds belangrijk te zijn met je ult.

Bedankt voor de tip!

En ja, hoe je bedoelt met splitpushen snap ik, maar sommigen zaten eigenlijk gewoon als bosjes dood te gaan in de 4v4.

Verder vandaag ook een 4v5 gewonnen, een redelijk goede amumu had 3 heerlijke ults, had runaans gekocht op cait en het was gewoon iedereen wegknallen toen. Mooie game :")
hoi
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: [MOBA] League of Legends

Bericht door Rems »

Sws nooit split pushen als er nergens op de map pressure is (drake/bot/mid), dan vraag je gewoon dat ze 3 man top komen en je killen. Is ook niet zo gek dat je team daar niks mee doet want je staat achter, die kunnen niet ff inner turret pushen op bot/mid.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
David64
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 4 oktober 2011, 22:11

Re: [MOBA] League of Legends

Bericht door David64 »

Paulus schreef:malp kan ik wel is gaan proberen ja, hoorde vaak al dat je niet eens goed hoeft te lanen om nog steeds belangrijk te zijn met je ult.
Ja malphite is echt easy. Aangezien je tegenwoordig tegen een tank of ad champ staat top kan je gewoon sunfire cape & frozen gauntlet rushen en ben je quasi unkillable. Zelf bouw ik eigenlijk wening mr op hem. Meestal gewoon armor stacken en in teamfights meerdere carries ulten indien mogelijk. Je moet niet perse engagen met je ult, ik w8 meestal tot het goeie moment.
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: [MOBA] League of Legends

Bericht door Off-er »

Naar mijn ervaring komt alleen Malp nooit meer door de banphase heen.
Afbeelding
Paulus
Berichten: 2357
Lid geworden op: dinsdag 2 maart 2010, 16:54

Re: [MOBA] League of Legends

Bericht door Paulus »

Off-er schreef:Naar mijn ervaring komt alleen Malp nooit meer door de banphase heen.
eens, probeerde vandaag is malp na wat guides te bekijken, maar de keren dat deze er door kwam was ik adc. Kog maw is trouwens echt bizar lekker, 3 items is zo sterk. Heerlijk bij deze anti tank meta. Enige wat je wel wilt is een goede positie, kiten verminderd je damage output met 4 ads wel behoorlijk. Alleen moet je team wel begrijpen dat je exact niks kan zonder items, vraag om jungler om niet te ganken, ganked hij 3x gaat hij 3x dood omdat ik eigenlijk niet mee ga en ben ik het probleem. Zo hinderlijk.
hoi
shrympy
Berichten: 1101
Lid geworden op: dinsdag 24 november 2009, 17:57
RS: Gestopt
Oude naam: Bloemk00l

Re: [MOBA] League of Legends

Bericht door shrympy »

rip fnatic

Toegevoegd na 18 minuten en 20 seconden:
lol nvm late game kog maw broken
fishing capeje is sinds 17/08/2010 van mij!
cooking capeje is sinds 27/12/2010 van mij!
Paulus
Berichten: 2357
Lid geworden op: dinsdag 2 maart 2010, 16:54

Re: [MOBA] League of Legends

Bericht door Paulus »

100%, speel alleen maar kog momenteel zo wat. Als je 2/3 items hebt is het eigenlijk klaar als je team niet slecht is. Helaas zal het wel gebanned worden komende tijd doordat die op lcs was.
hoi
Plaats reactie