Europa Universalis IV

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Europa Universalis IV

Bericht door Dieselpker »

amedee de vlieg schreef:jeetje zo'n lelijke borders schaam je dood
bordergore, think of the children.

Toegevoegd na 25 seconden:
Twantastisch schreef:het zuiden van italie is toch geen zak waard

Toegevoegd na 2 minuten en 45 seconden:
of bedoel je de dunne uitzet naar het oosten
Is Italian culture group, sowieso waard om te hebben en het maakt je borders netjes.
FEYENOORD ROTTERDAM
MQ-9 Reaper
Berichten: 9816
Lid geworden op: woensdag 10 januari 2007, 15:21
Oude naam: Koetje

Re: Europa Universalis IV

Bericht door MQ-9 Reaper »

Is dit spel als één package te kopen tijdens de winter sales (als je er van uit gaat dat die er ook tussen zit dan) ?
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Europa Universalis IV

Bericht door Dieselpker »

Volgens mij niet, er is wel een pack maar dat is de standaard versie met wat visual xpacs. Als het goed is, is elke dlc wel supergoedkoop. Rond de 3,74 euro per stuk meestal. Je kan alles voor ongeveer 20 euro hebben waarschijnlijk.
FEYENOORD ROTTERDAM
MQ-9 Reaper
Berichten: 9816
Lid geworden op: woensdag 10 januari 2007, 15:21
Oude naam: Koetje

Re: Europa Universalis IV

Bericht door MQ-9 Reaper »

Ok dan wacht ik wel op de sales, thanks.
Afbeelding
Twantastisch
Berichten: 1198
Lid geworden op: zaterdag 20 augustus 2011, 18:59
Oude naam: Alberto Vermicelli

Re: Europa Universalis IV

Bericht door Twantastisch »

Dieselpker schreef:
amedee de vlieg schreef:jeetje zo'n lelijke borders schaam je dood
bordergore, think of the children.

Toegevoegd na 25 seconden:
Twantastisch schreef:het zuiden van italie is toch geen zak waard

Toegevoegd na 2 minuten en 45 seconden:
of bedoel je de dunne uitzet naar het oosten
Is Italian culture group, sowieso waard om te hebben en het maakt je borders netjes.
provincies van dezelfde cultuurgroep geven toch enkel meer tax en minder unrest?
hahstom
Berichten: 2663
Lid geworden op: zondag 15 maart 2009, 17:11
RS: EmileRoemer (p2p)

Re: Europa Universalis IV

Bericht door hahstom »

sicily is mad stacks hoor, napels en abruzzi daarentegen niet echt nee. als je voor sons of carthage gaat zal ik me echt op sicily focussen
amedee de vlieg
Verbannen (permanent)
Berichten: 1203
Lid geworden op: woensdag 18 november 2015, 20:53

Re: Europa Universalis IV

Bericht door amedee de vlieg »

jezus er blijven maar achievements bijkomen zeg zit weeral terug op 30% (56/185)

One King To Rule nog even gehaald met polen
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Europa Universalis IV

Bericht door Dieselpker »

Wat vinden jullie van Mare Nostrum? Vind hem persoonlijk tegenvallen, niet heel erg geweldige toevoegingen. Dat corruption systeem werkt niet zo lekker imo. Sailors is wel een leuke toevoeging, samen met de condotierri.
FEYENOORD ROTTERDAM
amedee de vlieg
Verbannen (permanent)
Berichten: 1203
Lid geworden op: woensdag 18 november 2015, 20:53

Re: Europa Universalis IV

Bericht door amedee de vlieg »

nog niet gekocht
Mart
Berichten: 1717
Lid geworden op: dinsdag 23 december 2008, 18:05
RS: Mart Fist (p2p)
Clan: Dungeoneering
Oude naam: Martijn VDK

Re: Europa Universalis IV

Bericht door Mart »

Gister maar weer is gespeeld, had t sinds november niet meer gespeeld. Was weer even wennen met wat cossacks en mare nostrom hadden gebracht.
Wacht wel tot een sale voordat ik de 2 bovengenoemde dlc's koop. Heb niet zoiets van 'moet ik hebben' met wat ik bij de vorige wel had.

Heb Luck of the Irish achievement maar gehaald. Begonnen als Desmond (al die nieuwe nations erbij in ireland maakt t wel wat leuker), mission genomen om Leinster te veroveren en meteen dag 1 aanvallen. Daarna de andere die aan engeland grenst voordat ze je warnen. Beetje de rest van het eiland veroveren. Dan ben je sterk genoeg om schotland aan te kunnen (mochten die niet france als ally/guarantee hebben) of met je grote vriend france engeland aanvallen. Achievement in ~1540.

zit nu op 49/185 achievements (26%), komen er toch steeds zoveel bij.
Afbeelding
Youtube kanaal: Martijnvdk2 - DG vids
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Europa Universalis IV

Bericht door Dieselpker »

Zonder the cossacks merk je nog niet zoveel van die changes. Aangezien dat qua diplomatie en politiek nogal veel toevoegd wat niet free is.
FEYENOORD ROTTERDAM
Twantastisch
Berichten: 1198
Lid geworden op: zaterdag 20 augustus 2011, 18:59
Oude naam: Alberto Vermicelli

Re: Europa Universalis IV

Bericht door Twantastisch »

Eens een multi achievement run gedaan:

-Switzerlake
-An early reich
-This navy can take it all
-Guarantor of peace
-Full house
-Black jack
In- of uitklappen • Switzerlake
Afbeelding
In- of uitklappen • Guarantor of peace
Afbeelding
In- of uitklappen • Black jack
Afbeelding
Vergeten:
-Ruina imperii (=dismantle HRE), HRE was heriditary geworden dus dat ging niet meer :(

Was wel leuk eigenlijk.
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Europa Universalis IV

Bericht door Dieselpker »

Netjes man. Ben een beetje interesse verloren na al die nieuwe DLC's. Moet er weer een keer inkomen binnenkort.
FEYENOORD ROTTERDAM
Gebruikersavatar
larskeizer
Berichten: 251
Lid geworden op: dinsdag 23 december 2008, 10:59
RS: Lars Keizer (p2p)

Re: Europa Universalis IV

Bericht door larskeizer »

Na een hele lange tijd niet meer gespeeld te hebben, wilde ik mezelf toch een uitdaging geven, dus hiero:
In- of uitklappen • Mare Nostrum
Afbeelding
Wie zijn billen brandt, moet blij zijn dat hij niet omgekeerd stond.
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Europa Universalis IV

Bericht door Dieselpker »

Nice als welke staat ben je gestart?

Heb laatste tijd die nieuwe Caddo tactiek geprobeerd, best pittig soms in het begin. Maar echt een superleuke tactiek en een van de sterkste nation ideas.
FEYENOORD ROTTERDAM
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Europa Universalis IV

Bericht door Sam »

Dit topic lijkt me wel de beste plek hiervoor: spelen mensen ook cruseder kings 2 hier? Zelfde makers, zelfde engine (dacht ik dan), zelfde type game en zelfde complexiteit. Het grootste verschil is dat Ck2 plaats vindt is de middeleeuwen en meer gefocust is op individuen characters en families. Ook is "painting the map" niet echt een doel in ck2, het gaat meer om het macht en aanzien van je familie.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Europa Universalis IV

Bericht door Dieselpker »

Sam schreef:Dit topic lijkt me wel de beste plek hiervoor: spelen mensen ook cruseder kings 2 hier? Zelfde makers, zelfde engine (dacht ik dan), zelfde type game en zelfde complexiteit. Het grootste verschil is dat Ck2 plaats vindt is de middeleeuwen en meer gefocust is op individuen characters en families. Ook is "painting the map" niet echt een doel in ck2, het gaat meer om het macht en aanzien van je familie.
Ja je noemt het verschil al, zelf nooit gespeeld. Meeste EU4 spelers zeggen ook dat je de switch naar CK2 ook moeilijk maakt als je gewend bent aan EU4. Heb jij wel eens EU4 gedaan?

CK2 eigenlijk wel willen proberen maar is altijd zo duur met al die dlc en alles.
FEYENOORD ROTTERDAM
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Europa Universalis IV

Bericht door Sam »

Nope, ooit gedownload om te testen, snapte geen kut van de tutorial en toen opgegeven. Later Ck2 geprobeert, wat (volgens sommige) complexer is maar een veel betere tutorial heeft. Daar ben ik blijven hangen.

Ik heb het overigens nog niet gekocht. Het staat op mijn whishlist voor al heel lang, maar die bergen dlc jagen me ondanks de kortingen weg. En omdat door het downloaden al gewend ben aan de dlc, wil ik eigenlijk niet zonder.

Ik hou sowieso niet van de dlc strategie van paradox, en ik kan me ook moeilijk inbeelden dat het werkt. Volgens mij schikt het alleen maar af.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Europa Universalis IV

Bericht door Dieselpker »

EU4 tutorial is ook echt waardeloos haha. Ik heb zeker 30 uur gespeeld voordat ik überhaupt langer dan een jaar kon overleven. Het kost veel tijd om alle basics te leren, daarna moet je eigenlijk pas met DLC spelen. Alle DLC past namelijk de basic game aan of zorgt voor nieuwe game mechanics.

Tbh is het een van de leukste en meest complexe strategy games wat ik heb gespeeld, er zijn zoveel game mechanics om te abusen wat het complex maakt, maar ook het feit dat je met zoveel factoren rekening moet houden. Het is geen game voor een casual gamer, je moet er wel echt tijd in investeren wil je het spel leuk gaan vinden en snappen.
FEYENOORD ROTTERDAM
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Europa Universalis IV

Bericht door Sam »

Misschien moet ik de base game eens kopen dan. Het moet makkelijker te leren zijn nu ik Ck2 beheers.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Plaats reactie