[SHOOTER] OVERWATCH - Season 2

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: [SHOOTER] OVERWATCH - Season 2

Bericht door i k0nijn i »

Ja, levels gaan vrij snel tot nu toe. 2 keer gespeeld en we zijn level 12 geloof ik.
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: [SHOOTER] OVERWATCH - Season 2

Bericht door Mystery »

Quick play is dan ook niets anders dan gewoon casual wat games doen voor mij. Misschien kunnen ze later wel een unranked queue toevoegen die hetzelfde fungeert als competitive, maar dan zonder ranks. Dan zit je niet die twee à drie weken met casual / funplay opgescheept en kan er ook geoefend worden met de mechanics van ranked. Maar dat is mijn mening daarover: in HotS heb je ook een draft queue in plaats van quick play om de mechanics uit te leggen. De time bank en het afwisselen van defense en attack (inclusief de winconditie daarvoor) zijn namelijk soms best onduidelijk voor nieuwere spelers; dat moet nu dan in een echte ranked queue gebeuren.

Dus: geen rewards (qua competitive points), geen SR gain of loss en de regels (één hero/champ van elk) zou quick play goed kunnen filteren voor de mensen die serieus willen winnen en niet even voor de fun wat aan het doen zijn. Dan haal je de leaver penalty van quick play af (of een veel lagere threshold), stop die in unranked en dan is het eind goed al goed.
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: [SHOOTER] OVERWATCH - Season 2

Bericht door Tristan »

Jeff had op battle.net forum gezegd dat ze iets gaan doen voor off-season (tussen season 2 en 3), of dat QP beter/meer competitive te maken, de tijd tussen off-season en new season te verkorten of iets heel nieuws, gaan we nog te horen krijgen.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: [SHOOTER] OVERWATCH - Season 2

Bericht door Yves W »

Mij maakt het persoonlijk niet zoveel uit wat ze doen, als ze maar wat doen. Ik speel nu eigenlijk alleen nog maar op PTR. Rip lootboxes I guess, maar QP is zo damn boring.
Afbeelding
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: [SHOOTER] OVERWATCH - Season 2

Bericht door Tristan »

Kleine patch
http://us.battle.net/forums/en/overwatc ... 0748744842
Wat quick melee quality of life update.
Hanzo nerf (kleine projectile)
76 spread verandering; start met meer spread maar snellere recovery.

Geen fking Dva revert van de nerf. Maar misschien werkt de melee change goed?
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: [SHOOTER] OVERWATCH - Season 2

Bericht door Mystery »

Seizoen 2 is vijf dagen eerder aangekomen dan verwacht: veel succes met jullie placements! En onthoud daarbij ook: Eichenwalde is nu ook een map die langs kan komen in ranked, dus zorg ervoor dat je de map een beetje verkent (bijvoorbeeld in een custom) voor de health packs / flanking routes of doe een paar games in de Brawl van deze week, die exclusief Eichenwalde betreft (wel met one hero limit, zoals in ranked).
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: [SHOOTER] OVERWATCH - Season 2

Bericht door Slay a Stone »

Net mijn eerste draw gehad, blijf je toch wel met hongerig gevoel zitten, maar het feit dat sudden death er niet meer is maakt alles goed.
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: [SHOOTER] OVERWATCH - Season 2

Bericht door Mystery »

Hoe wordt een draw geregistreerd in een placement? o.o
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: [SHOOTER] OVERWATCH - Season 2

Bericht door Bighead »

Net een draw, gele lijn ipv groen en 3 comp. points.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Kris
Berichten: 928
Lid geworden op: woensdag 21 december 2011, 13:25
RS: Le Kris (OSRS)

Re: [SHOOTER] OVERWATCH - Season 2

Bericht door Kris »

gisteren voor allereerste keer een Ana potg gezien
zie je echt nooit :p

en hopelijk gaat comp bij jullie wat beter want die platinum rank zie ik nooit gebeuren lol
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: [SHOOTER] OVERWATCH - Season 2

Bericht door Mystery »

Ana potg wordt opgeslokt door Reinhardt of een ander equivalent als je je nano-boost even doorgeeft. Ik vind haar vooral erg sterk tegen Roadhog (ult = slaap), Soldier en dergelijke, goede healblockers bij heroes die het daarvan moeten hebben.
Kris
Berichten: 928
Lid geworden op: woensdag 21 december 2011, 13:25
RS: Le Kris (OSRS)

Re: [SHOOTER] OVERWATCH - Season 2

Bericht door Kris »

hebben jullie wat geluk met halloween items?

so far heb ik de junkrat en mercy skin :) als ik genoeg coins heb ga ik de reaper intro nog kopen denk ik
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: [SHOOTER] OVERWATCH - Season 2

Bericht door Bighead »

Ik zou slechte dingen doen voor die Mercy skin. Ben weer wat serieuzer aan het spelen in competitive om terug te klimmen naar waar ik was. Laatst wat getilt met te weinig slaap en diep gold in gezakt, nu weer bijna bij plat. Wel geleerd dat zo'n beetje alles viable is in gold. Junkrat? Prima, de enemy Zarya weet toch niet wat ze aan het doen is. Mei? Haar salt passive maakt het enemy team met een beetje mazzel volledig onsamenhangend na de eerste paar bm plays. Kijk er weer naar uit om wat moeilijkere games te hebben.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Kris
Berichten: 928
Lid geworden op: woensdag 21 december 2011, 13:25
RS: Le Kris (OSRS)

Re: [SHOOTER] OVERWATCH - Season 2

Bericht door Kris »

ik zou zo graag de reaper skin hebben
maar net lvl 100 geworden dus nu kan ik wat meer boxen openen :)

bij comp zit ik al heel de tijd rond 2300 te zweven en dacht niet dat rank me ging uitmaken
maar nu ik de enige ben van de groep waar ik mee speel die nog geen platinum heeft wil ik het ook halen :p
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: [SHOOTER] OVERWATCH - Season 2

Bericht door Bighead »

Mei is supersterk om solo mee te carryen rond die rank, zou ik zeker eens proberen.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Kris
Berichten: 928
Lid geworden op: woensdag 21 december 2011, 13:25
RS: Le Kris (OSRS)

Re: [SHOOTER] OVERWATCH - Season 2

Bericht door Kris »

ja true
Mei is wel 1 van men minst gespeelde maar zou wel tof zijn om goed mee te kunnen spelen

welke heroes speel jij meeste mee dan?
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: [SHOOTER] OVERWATCH - Season 2

Bericht door Bighead »

Ik fill graag wat m'n team nodig heeft aangezien ik meestal solo of met een kleine groep queue. Wel heb ik een lijstje met voorkeuren in iedere categorie, al speel ik eigenlijk bijna iedere hero wel als ik het gevoel heb dat dat goed uitkomt. Een korter lijstje is wat ik eigenlijk zo goed als niet speel: Symmetra, Torb, Genji, Hanzo.

Reinhardt/Winston speel ik bij voorkeur alleen met een healer waar ik queued mee ben of een die goed communiceert (hoeft niet per sé een pocket healer te zijn, maar communicatie is bijzonder prettig). Anders tank ik leaver als Road of Zarya voor wat sustain. D.Va vind ik erg situational maar heeft ook nog wel haar momenten om te shinen. Late defense op Numbani vind ik haar vaak erg sterk. Offense speel ik niet heel erg veel, maar daar pick ik bijna volledig situational. Liever Soldier dan McCree als we hitscan nodig hebben, maar tegen een langzame Pharah pick ik McCree ook nog wel eens. Tracer alleen als ik hoofdzakelijk dien als afleiding of harassment aangezien ik wat minder ben in het afmaken van kills met haar en zonder goede coordinatie dus vooral trash damage doe. Reaper als we meer damage nodig hebben op tanks. Als ik niet zoveel vertrouwen heb in onze damage output maar geen straight damage wil picken, bijvoorbeeld omdat we wat meer tankiness of utility nodig hebben, of omdat onze healers matig zijn ga ik vaak voor Mei of Junk. Bastion onder heel uitzonderlijke omstandigheden waar hij sterk uit de hoek kan komen. Support hangt af van onze team comp. Lucio op KotH maps, Mercy soms op payload, Ana als we degelijke coordinatie hebben, Zen als ik weinig vertrouwen heb in damage output of focus.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Kris
Berichten: 928
Lid geworden op: woensdag 21 december 2011, 13:25
RS: Le Kris (OSRS)

Re: [SHOOTER] OVERWATCH - Season 2

Bericht door Kris »

nice ik wou dat ik met elke hero wat kon spelen
ik heb in elke class wel een paar waar ik mee kan spelen
off: Pharah, Reaper
Def: Junkrat (men favo), Torbjörn (enkel op QP) en Hanzo
Tank: Reinhardt, D.Va
Supp: Zenyatta, Lucio

Voor andere heroes neem ik als we echt een counter nodig hebben zoals winston voor een irritante tracer of genji
Soldier voor Pharah etc..
Afbeelding
Kris
Berichten: 928
Lid geworden op: woensdag 21 december 2011, 13:25
RS: Le Kris (OSRS)

Re: [SHOOTER] OVERWATCH - Season 2

Bericht door Kris »

Sombra ziet er awesome uit

en quickplay gaat naar one hero limit ben ik wel voor te vinden
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: [SHOOTER] OVERWATCH - Season 2

Bericht door Bighead »

Echt? Ugh, jammer. Dat is de enige reden waarom ik soms quickplay speelde.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Plaats reactie