Forumevenementen

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Forumevenementen

Bericht door Daan »

Goede nacht allemaal!
Er is wel een dingetje wat ik me eigenlijk af vroeg. Er waren tot voor kort 6 (!) evenementenorganisatoren. Daar is er vorige week nog 1 bijgekomen.
Allemaal wel leuk en aardig natuurlijk, en zo'n paars kleurtje staat natuurlijk prachtig, maar is het misschien niet gewoon beter als er hetzelfde wordt gedaan als bij publicaties? Evenementen boeien mensen niet meer, helaas. Net zoals het bij die publicaties was. Echter duurde het daarbij ook veel te lang voordat werd ingezien dat het toch een kansloos project was.

Die 6 evenementenorganisatoren hebben de afgelopen tijd flink hun best gedaan.
Not. De groepsleider heeft in heel 2016 ongeveer 5 keer iets gepost hier. Natuurlijk geen vereiste, maar het zegt wel iets. Gratus heb ik zelfs nog nooit gezien. En wat heeft het allemaal opgebracht? Niets. Nada. Je had de afgelopen maanden twee algemene skillevenementen, wat dus inhoudt dat mensen gewoon doen wat ze altijd al deden. Niets nieuws, geeft niet het gevoel dat je aan een evenement meedoet. Stelt dus niets voor. Verder had je de Inventioncompetitie. Leuk jongens! Inventioncompetitie stelde dus ook niets voor, aangezien het letterlijk niets uitmaakte. Mensen gingen toch wel invention trainen, en daarbij kregen ze nou niet echt het gevoel dat ze aan en hele spannende wedstrijd meededen.
Als laatste heb je het bossevenement, maar dat is al dood sinds Chris het zinkende schip jaren geleden al verliet.
Ook is het schrijnend dat er al 4,5 maand niet gepost is in het topic "Welke evenementen willen jullie?" wat het algemene probleem dus al vrij goed vormgeeft.
Mensen hoeven die evenementen niet! Je kan een dood dier niet levend proberen te schoppen met nieuwe evenementenorganisatoren, zoiets werkt gewoon niet.

Dus, boek die hele business op en ga je richten op dingen die echt belangrijk zijn.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Forumevenementen

Bericht door Zeekoe »

Maar die enquête klinkt toch veelbelovend?
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Forumevenementen

Bericht door Daan »

Het volk hierop is niet geschikt daarvoor. Vraag me af of je er veel serieuze antwoorden tussen hebt zitten, en als mensen nu niet komen gaan die dan ook niet komen. Op 1 augustus jongstleden (linkje) waren er enquêtes voor evenementenorganisatoren waar letterlijk niets uit is gekomen, terwijl er wel nieuwe organisatoren gekozen werden. Waarom zou het dit keer dan wel lukken?
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Forumevenementen

Bericht door Zeekoe »

Ik kan niet volgen denk ik. Wat doet je denken dat er on augustus een enquête was en van waar haal je het dat niemand eraan deelnam?
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Forumevenementen

Bericht door xNitrous »

Beste Daan,

Als jij niet weet wat er allemaal besproken is kun je hier vooraf ook nog geen mening over geven. Dat ik er bij ben gekomen is uiteraard niet voor niets geweest. Het is een soort van doorstart, wij willen gaan kijken wat een laatste impuls voor nut kan hebben. Dit zal vooral gebeuren onder de Oldschool Runescapers. Aangezien ik jou dat niet zie spelen en jou ook nooit in de chat zie, begrijp ik ook wel dat jij helemaal niets begrijpt van waarom ik er bij ben gekomen en we er nog niet mee gestopt zijn.

Die Enquête loopt prima en er komen handige en leuke reacties op zo heb ik mee gekregen van het team. Daarom zou ik nog even willen zeggen tegen jou: Oordeel niet te vroeg, zeker niet als je zelf nooit online bent.

Groeten, Nitrous!
KennyTete
Berichten: 184
Lid geworden op: woensdag 7 januari 2015, 21:09
RS: KennyTete (OSRS)
Oude naam: Heldopsokjes

Re: Forumevenementen

Bericht door KennyTete »

Goedemorgen,

Ik hoop juist nu xNitrous erbij gekomen is er ook echt wat gaat gebeuren want die tekentjes in de chat zijn volkomen kansloos als er werkelijk waar niets gebeurd. Merk wel dat er steeds meer OSRS'ers bij komen in de chat en overal waar ik ga en sta en ik zie een Nederlander vraag ik of hij onze clanchat kent en je merkt gewoon aan alles dat er mensen wel zitten te wachten op leuke evenementen waar onder ik zelf als het lekker druk is!
Chris
Ex-moderator
Berichten: 17442
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2007, 11:13
RS: Z dragon999 (p2p)

Re: Forumevenementen

Bericht door Chris »

Zelfs de evenementen van Jagex lopen nog maar nauwelijks tenzij er een dikke vette reward tegenover staat. Evenementen hebben geen toekomst meer vrees ik. Precies wat je zegt Daan, mensen willen het niet. Dan kan je het als EO team nog net zo graag willen, een evenement zonder belangstellenden is vooraf al kansloos.
Afbeelding
~Completionist cape owner since 21-07-2013~
~Max cape owner since 23-09-2011~
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18638
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Forumevenementen

Bericht door Ricc »

xNitrous schreef:Beste Daan,

Als jij niet weet wat er allemaal besproken is kun je hier vooraf ook nog geen mening over geven. Dat ik er bij ben gekomen is uiteraard niet voor niets geweest. Het is een soort van doorstart, wij willen gaan kijken wat een laatste impuls voor nut kan hebben. Dit zal vooral gebeuren onder de Oldschool Runescapers. Aangezien ik jou dat niet zie spelen en jou ook nooit in de chat zie, begrijp ik ook wel dat jij helemaal niets begrijpt van waarom ik er bij ben gekomen en we er nog niet mee gestopt zijn.

Die Enquête loopt prima en er komen handige en leuke reacties op zo heb ik mee gekregen van het team. Daarom zou ik nog even willen zeggen tegen jou: Oordeel niet te vroeg, zeker niet als je zelf nooit online bent.

Groeten, Nitrous!
the passive aggression

Evenementen zijn gewoon dood. Het team bestaat uit redelijk wat mensen, maar doen eigenlijk niks. Ik stel ook gewoon maar voor om evenementen in algemeen maar te houden en het onderdeel op te doeken, want al jaren komt er niets meer van. Sinds het team ook superveel belang hecht aan een kleurtje, zoals ik had ondervonden, zou het niets meer zijn dan een logische beslissing.

PS: Wanneer krijg ik mijn ex-rang? :(
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Forumevenementen

Bericht door Jelmer »

Dat een niet-runescape-spelend lid zich zo druk kan maken om zoiets. :')

Gezien de steeds groter worden de OSRS community, zowel op het forum als in de chat, zien wij als evenementenorganisatoren nog potentie in een doorstart van de OSRS evenementen, deze willen wij dus nog een laatste kans geven. Zelf zat ik er ook aan te denken om meer evenementen vanuit de chat te hosten, omdat bij lange na niet iedereen zich op het forum bevindt. Een eigen forumdeel heeft daar wel baat bij, zodat we achter de schermen ideeën kunnen uitwerken. RS3 evenementen lukken tegenwoordig inderdaad niet meer, op de RoS na. Dat geldt ook voor de OSRS RoS, die blijven beide een levend onderdeel. Voor beide Roads of Skillers zullen we sowieso nog één of twee mensen in hun functie houden, want deze moeten wel bijgehouden worden.

En komen we er achter dat het toch niet lukt bij OSRS, dan zal het einde van EO dichtbij zijn, vrees ik.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Gebruikersavatar
Kipcorn
Tijdelijk niet verbannen
Berichten: 8447
Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
RS: MC Trump (OSRS)
Clan: Buultjen
Oude naam: Kipzilla
Contacteer:

Re: Forumevenementen

Bericht door Kipcorn »

Ik ben het eens met Daan en Jelmer.
Er is nou eenmaal weinig vraag naar een evenement.. de community is te veel veranderd, mensen zijn ouder geworden en kunnen nu vaker niet door werk/studie bijvoorbeeld. Het is trouwens nooit fout om te kijken of er onder de OSRS-spelers wel vraag naar is. Daarom vind ik het goed dat Nitrous EO is geworden. Misschien zullen mensen nu enthousiast raken om toch mee te doen aan een event.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Forumevenementen

Bericht door Rems »

Ik vind het ook best sneu dat de hele rs community dood aan het gaan is, niet alleen op ltf. Heb echt veel plezier beleefd aan RS, en de ltf evenementen vond ik altijd best wel leuk. Volgensmij is de friendschat wel eens vol geweest met een corp evenement ofzo. Mja, aan alles komt een einde en niemand speelt meer runescape dusja lastig om dan events te doen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Forumevenementen

Bericht door Daan »

J elmer schreef:Dat een niet-runescape-spelend lid zich zo druk kan maken om zoiets. :')

Gezien de steeds groter worden de OSRS community, zowel op het forum als in de chat, zien wij als evenementenorganisatoren nog potentie in een doorstart van de OSRS evenementen, deze willen wij dus nog een laatste kans geven. Zelf zat ik er ook aan te denken om meer evenementen vanuit de chat te hosten, omdat bij lange na niet iedereen zich op het forum bevindt. Een eigen forumdeel heeft daar wel baat bij, zodat we achter de schermen ideeën kunnen uitwerken. RS3 evenementen lukken tegenwoordig inderdaad niet meer, op de RoS na. Dat geldt ook voor de OSRS RoS, die blijven beide een levend onderdeel. Voor beide Roads of Skillers zullen we sowieso nog één of twee mensen in hun functie houden, want deze moeten wel bijgehouden worden.

En komen we er achter dat het toch niet lukt bij OSRS, dan zal het einde van EO dichtbij zijn, vrees ik.
Evenementen bij OSRS zou een optie kunnen zijn (vandaar ook dat een OSRS speler als xNitrous een evenementenorganisator is geworden waarschijnlijk) maar daar valt momenteel nog helemaal niets van te zien. Ook gaat het forum 'Evenementen' alleen over RS3, en aangezien die niet lukken kan je dat maar beter verwijderen. Ik snap niet helemaal waarom je de Road of Skillers mensen in functie wil houden, aangezien het een niet boeiende competitie is. Mensen denken niet van "Oh leuk vandaag begint de Road of Skillers! Hype!" maar mensen knallen hun naam in dat topic neer en kijken er verder niet meer naar om terwijl ze de skills trainen die ze toch al wel zouden trainen.

Maar goed. Qua evenementenorganisatoren heb je Suprr Freak, Gratus en Jelmer die RS3 spelen Moet je dus meteen eruitgooien. Ik heb in mijn bijna 7 jaar hier nog niet meegemaakt dat Tristan het spel ook echt speelde, die moet je er dus ook uitknallen. Hou je Itachi, xNitrous en Gio over, waarbij Itachi dan logischerwijs de positie van Groepsleider opvolgt, aangezien Suprr Freak dus uit zijn functie ontheven is. Die drie zijn alledrie vast capabel genoeg om het in OSRS te proberen, en als dat binnen 2 weken ook dood is weten we genoeg.
Joost
Berichten: 11482
Lid geworden op: vrijdag 9 november 2007, 17:45

Re: Forumevenementen

Bericht door Joost »

Eens

En Nitrous, zo'n 'doorstart' is al vaak geprobeerd... Zonder succes.
Beanoodle
Berichten: 5595
Lid geworden op: vrijdag 20 mei 2011, 22:04
RS: Beanoodle (p2p)

Re: Forumevenementen

Bericht door Beanoodle »

xNitrous schreef:Beste Daan,

Als jij niet weet wat er allemaal besproken is kun je hier vooraf ook nog geen mening over geven. Dat ik er bij ben gekomen is uiteraard niet voor niets geweest. Het is een soort van doorstart, wij willen gaan kijken wat een laatste impuls voor nut kan hebben. Dit zal vooral gebeuren onder de Oldschool Runescapers. Aangezien ik jou dat niet zie spelen en jou ook nooit in de chat zie, begrijp ik ook wel dat jij helemaal niets begrijpt van waarom ik er bij ben gekomen en we er nog niet mee gestopt zijn.

Die Enquête loopt prima en er komen handige en leuke reacties op zo heb ik mee gekregen van het team. Daarom zou ik nog even willen zeggen tegen jou: Oordeel niet te vroeg, zeker niet als je zelf nooit online bent.

Groeten, Nitrous!
W8, omdat iemand niet weet wat een select gezelschap binnenskamers? besproken heeft kan deze persoon hier geen mening over geven? Ik hoop niet dat je hetzelfde redeneert wanneer je een event wilt opzetten want dan vrees ik toch echt het ergste. Je valt Daan aan en weerlegd eigenlijk niet z'n argumenten. Ik snap dat dit soort kritische vragen en kritische opmerkingen vervelend zijn maar trek alsjeblieft die lange tenen in.

Toegevoegd na 3 minuten en 44 seconden:
Rems schreef:Ik vind het ook best sneu dat de hele rs community dood aan het gaan is, niet alleen op ltf. Heb echt veel plezier beleefd aan RS, en de ltf evenementen vond ik altijd best wel leuk. Volgensmij is de friendschat wel eens vol geweest met een corp evenement ofzo. Mja, aan alles komt een einde en niemand speelt meer runescape dusja lastig om dan events te doen.
Tja. Met EOC-scape, welke bosses die geschikt zijn voor een breed aantal spelers eb je nog een behoorlijke groep voor nodig? Als ik eens een keertje een bos wil doen PM ik gewoon iemand en dan ha je met twee of drie even een uurtje ofzo. Z'n event is veel te veel een verplichting.
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Forumevenementen

Bericht door xNitrous »

Het laatste wat ik van Daan lees kan ik dan wel begrijpen. Nogmaals ben ik wel van mening dat mensen die weinig tot niet in de chat zitten of online zijn niet zien wat ik/wij in de chat proberen en dus ook niet zien hoe druk het is. Over de RS3 communitie ben ik het niet helemaal eens, wel voor een groot deel.. daar zullen weinig tot geen events meer komen. Wat OSRS betreft ingame en zowel op het forum ga ik hoe dan ook zorgen voor een frisse restart met diegene die ik nu allemaal al kan bereiken op runescape zelf.

Ook voor ons is het afwachten of dit wel of niet aan gaat slaan, daar komen we snel genoeg achter. Uiteraard hoop ik net als een groot deel OSRS communitie uit de chat van wel, omdat dat leuker speelt.
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Forumevenementen

Bericht door Mystery »

Allereerst wil ik zeggen dat "verplichte" evenementen waar praktisch niets te behalen valt behalve gezelligheid (met uitzondering van de LTF-meet van twee jaar geleden en eerder) al tijden niet lopen. Ik ben toentertijd nog een organisator geweest voor skillevenementen maar de opkomst liep steeds meer af. Vandaar dat er werd besloten de stekker eruit te steken, daarvoor was er geen meerwaarde.

Ik vind het ook een beetje apart dat dit topic precies in de week van de nieuwe God Wars Dungeon geplaatst wordt. Naar mijn weten is die een tussenstap tussen het solo bossen (originele GWD) en de hogere bosses met een groep waar het voor de meeste mensen te complex wordt, zoals Raids of Vorago. Niet dat ik wil zeggen dat een bossevenement op dit moment soepel verloopt, maar die update wel een kans creëert voor een potentieel bossevenement met zo'n dergelijke moeilijkheidsgraad (wat dus eventueel positief kan uitpakken). Met een groep naar de gewone GWD gaan is te makkelijk en die boss is zo dood: je kan het immers solo doen en de geldprijs is dan ook vrij laag. Mensen zijn misschien toe aan een nieuwe uitdaging.

Daarbij wil ik benadrukken dat het van beide kanten (of je voor of tegen bent) niet de bedoeling is om een schietspelletje te gaan starten.
Daan schreef:Evenementen bij OSRS zou een optie kunnen zijn (vandaar ook dat een OSRS speler als xNitrous een evenementenorganisator is geworden waarschijnlijk) maar daar valt momenteel nog helemaal niets van te zien. Ook gaat het forum 'Evenementen' alleen over RS3, en aangezien die niet lukken kan je dat maar beter verwijderen. Ik snap niet helemaal waarom je de Road of Skillers mensen in functie wil houden, aangezien het een niet boeiende competitie is. Mensen denken niet van "Oh leuk vandaag begint de Road of Skillers! Hype!" maar mensen knallen hun naam in dat topic neer en kijken er verder niet meer naar om terwijl ze de skills trainen die ze toch al wel zouden trainen.
Ik denk dat je je dan behoorlijk vergist in het werk dat de RoS met zich meesleept. Per maand zit je dan toch wel een aantal uren het topic up te daten, de rangen te herbekijken, een nieuwe competitie te starten, punten toe te kennen.. Vraag dat maar eens aan Odius33. Dat het een niet-boeiende competitie is, is praktisch jouw mening. De laatste zin die je aangeeft is precies de bedoeling van de RoS: mensen kunnen doen wat ze willen en doen toch mee aan een evenement. Daarom is het juist een succes: mensen hebben geen verplichting, maar strijden toch om de hoogste xp. Dat ze er niet meer naar omkijken, klopt niet. Er zijn genoeg mensen die ook met het puntenklassement bovenaan willen staan. Dit kan ontkracht worden als het statement wat je maakt daadwerkelijk door een erg grote meerderheid bevestigd wordt: alleen kan zowel ik als jij niet voor die grote groep spreken. Dat moeten wij ze zelf vragen.
Daan schreef:Maar goed. Qua evenementenorganisatoren heb je Suprr Freak, Gratus en Jelmer die RS3 spelen Moet je dus meteen eruitgooien. Ik heb in mijn bijna 7 jaar hier nog niet meegemaakt dat Tristan het spel ook echt speelde, die moet je er dus ook uitknallen. Hou je Itachi, xNitrous en Gio over, waarbij Itachi dan logischerwijs de positie van Groepsleider opvolgt, aangezien Suprr Freak dus uit zijn functie ontheven is. Die drie zijn alledrie vast capabel genoeg om het in OSRS te proberen, en als dat binnen 2 weken ook dood is weten we genoeg.
Dit is wel erg kort door de bocht, vind je niet? Ik geloof dat er een aantal mensen zijn die beide spellen spelen en dus potentieel ook capabel genoeg zijn om evenementen in OSRS te starten. Bovendien is de aanname dat Tristan in dat team is gekomen om effectief evenementen te organiseren niet juist. Evenementen worden gehost in Lunatip en Tristan is een aanspreekpunt voor de chat. Ik geloof dat dat in een R&M-bericht duidelijk is uitgelegd. Verder vind ik dat we de resultaten van de enquête even moeten afwachten (als het goed is hebben de EO's die binnenkort binnen) en kunnen er conclusies worden getrokken over de evenementen van RS3 en OSRS.
TikTakTokTekTuk schreef:Problemen ontkennen is niets nieuw aan de horizon hier op ltf.
Ik zou je willen adviseren om iets nuttigs te posten of niets te posten. We hebben vaak genoeg de problemen bevestigd (net als hier) en zijn we in actie gekomen om dingen te doen veranderen of jullie tegemoet te komen, al is het maar een woordcensuur, een archief of wat dan ook.

Voor de rest wil ik me aansluiten bij Jelmer. Daaraan wil ik ook toevoegen dat een succes voor een evenement niet alleen vaststaat voor het aantal personen dat meedoet. De community is veranderd, daar valt niets tegenin te brengen, echter het aantal spelende mensen is eigenlijk nog best groot. En dan kan zeggen dat ik Daan een beetje kan volgen met dat het zo inactief lijkt, maar dat het gevoel ook zegt dat het iets groots moet blijken te zijn. Wanneer de evenementen of andere zaken veel kleinschaliger worden gepresenteerd, kan in die zin ook beter gezegd worden dat zo'n evenement een succes is. Al komen er maar acht mensen op zo'n evenement: ten opzichte van wat er misschien hedendaags in de chat zit op een, zeg maar vrijdagavond, is dat nog best veel. Waarom er potentieel minder mensen in de chat zit wil ik niet toerekenen aan één bepaalde oorzaak: dat kunnen er meerdere zijn en dat is naar mijn mening een ander onderwerp. Het enige waar de chat effectief mee te maken heeft is dat de evenementen daar gehost worden.
Gebruikersavatar
Ex-gebruiker 37732
Berichten: 2937
Lid geworden op: maandag 27 juli 2009, 13:40
Oude naam: Fabio ftw

Re: Forumevenementen

Bericht door Ex-gebruiker 37732 »

ik denk dat we dit probleem hadden kunnen voorkomen als ze mij hadden geaccepteerd als evenementenorganisator
If you steal from one author, it’s plagiarism; If you steal from multiple people, it’s research

ewa
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: Forumevenementen

Bericht door Gozert »

Evenementen op ltf hebben sinds ik hier in 2012 gekomen ben weinig succes gehad. Er is weinig animo, wat toen nog wel redelijk in trek was was een keer hide & seek van kweet vankids maar alleen omdat ie geld prijzen eraan verbond. Ik denk dat de eors zullen moeten accepteren hoe leuk ze het misschien ook vinden om evenementen te organiseren, dat het eigenlijk verspilde tijd en energie van hun kant is. Laat de ros lopen, dat loopt prima doen mensen mee etc.

Focus je op oldschool als daar nog wat te halen is maar laat rs3 gewoon voor wat het is. Zoals kipcorn al zei ik heb me wel is laten inschrijven voor een evenement maar door irl drukte kwam het er gewoon niet van.
Ex-gebruiker 35543
Berichten: 7802
Lid geworden op: zondag 31 mei 2009, 20:09

Re: Forumevenementen

Bericht door Ex-gebruiker 35543 »

Jo 4 forummod I WILL MAKE EVENTS GREAT AGAIN
amedee de vlieg
Verbannen (permanent)
Berichten: 1203
Lid geworden op: woensdag 18 november 2015, 20:53

Re: Forumevenementen

Bericht door amedee de vlieg »

verplicht mensen naar evenement te komen of anders kick uit de chat !!!
Plaats reactie