Toekomst van het forum en Lunagang

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Gozert »

Ja is me al gelukt nu zie ik een leeg grijs vlak. Dat heb jij nu ook?
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Bighead »

Je moet de div eromheen blokkeren, niet de afbeelding. Beetje mee spelen, lukt vanzelf.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Beanoodle
Berichten: 5595
Lid geworden op: vrijdag 20 mei 2011, 22:04
RS: Beanoodle (p2p)

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Beanoodle »

Of je gooit mensen niet dood met z'n onding. Dat kan ook.
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Bighead »

RIP Beanoodle 2004-2016.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
rode ridder
Berichten: 8
Lid geworden op: zaterdag 16 juli 2016, 0:20

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door rode ridder »

Wanneer komt Abbo Kid terug? Een van mijn favoriete leden!
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Meutr »

xNitrous schreef:
Bighead schreef:
xNitrous schreef:Ik denk dat niemand die nog Runescape speelt (oldschool) en nog mee kan met dit soort evenementen het erg vind dat de Banner er is. Uiteraard moet het weer zo zin dat het NON-RS gedeelte dat wel vind, maar goed.. wat wil je dan met een RUNESCAPE forum?
Waarom mag ik niet mee op de events? Dat is immers de enige conclusie als je zegt dat niemand het erg vindt om de banner te zien die OSRS speelt en mee kan naar de evenementen. Immers speel ik OSRS en vind ik de banner persoonlijk storend genoeg om hem geblokkeerd te hebben.
Ik heb niet aangegeven dat je niet mee kunt, Bighead. Maar ik geef wel aan dat als je niet moet zeuren als je als NON-RS Poster een Runescape banner bovenaan het forum hebt staan! Dat is namelijk waarvoor dit forum bestemd is en niet om alleen maar je posts op te krikken, dus als je de banner irritant vind blokkeer je hem en dan hoef je ook niet meer te zeuren.

Dus dat, verder ben ik blij dat iKonijn inziet dat het toch uit eindelijk om Runescape draait.
De inhoud van die banner staat helemaal los van de kritiek. Niet nodig om hier een RS vs Non-RS discussie van te maken. Wat mij betreft stond daar reclame voor één van m'n eigen topics in Non-RS in. Het blijft irritant. Een banner die je hele scherm inneemt en er grafisch enorm slecht uitziet, dat is gewoon irritant. Het is gewoon geen slimme manier van reclame maken. Ik denk niet dat iemand erbij zou verliezen moest die banner wat beter uitgewerkt worden.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18638
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Ricc »

Tenzij je een 4K scherm met resolutie hebt, lijkt het mij dat die banner toch een redelijke spatie inneemt.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door i k0nijn i »

Klopt. Op alles dat 1080p is of kleiner neemt de banner meer dan 25% hoogte in, aangenomen dat je niet fullscreen browset.

Die afbeeldingen kunnen trouwens gerust wat minder in het oog springend zijn. Genoeg om aandacht te trekken, maar toch niet zo veel dat het storend is. Nu niet dat dit dé manier is om een banner te maken, maar dit geeft toch een heel ander effect imo. (ik ben even zo vrij geweest om een afbeelding uit jouw blog te nemen, Pale).

Afbeelding

Dit is trouwens alles dat ik zie van het forum on load op mijn laptop, om je een idee te geven van hoe groot die banner is op een lagere resolutie.
Een variabele hoogte op basis van de viewport lijkt me een beter idee dan een vaste pixel-waarde.
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Mystery »

Ik vind ook dat de banner niet is wat ik ervan verwacht had en dat een huisstijl handiger was geweest dan dit plaatje, wat in mijn ogen ook erg druk oogt - en dat Konijn perfect aanhaalt dat een rustig plaatje veel beter was geweest dan wat er op dit moment staat. Daarmee wil ik ook aangeven dat ik het jammer vind - nu veel mensen het ding geblokkeerd hebben - dat hiermee de eerste indruk (die het belangrijkste is) behoorlijk verspeeld is.

Dat gezegd hebbende wil ik (ik kan ook aan de slideshow sleutelen met betrekking tot plaatjes) best even kijken wat mogelijk is en even een beter plaatje gaan maken, zodat we even kunnen kijken of dit drukke plaatje vervangen kan worden door iets beters.
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Meutr »

De grootte heeft volgens mij ook weinig functionaliteit. Je kan perfect een in het oog springende banner maken die niet veel meer dan de hoogte van één subforum inneemt. Dan werk je gewoon met opvallende kleuren en een duidelijk lettertype, zoals Konijn al deed.

Kijk naar wat grote websites doen met hun banners. Facebook of Google. Die nemen amper plaats in, maar door bepaalde kernwoorden in een opvallend lettertype te zetten en wat te werken met contrasterende kleuren krijg je een heel opvallende banner, die daarenboven niet meteen irritant is.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door i k0nijn i »

Daar komt ook zeker nog bij dat je op een forum veel makkelijker een banner kan laten opvallen omdat een forum an sich vrij monotoon is, in tegenstelling tot iets als Facebook.

Ik denk dat het vooral een zaak is nu om die banner wat kleiner te maken en vooral degelijk werkend te krijgen én er dan ook de juiste afbeeldingen in te zetten.
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Mystery »

Ik ben niet de beste met teksten op een plaatje (dat moeten jullie me even vergeven), maar ik heb geprobeerd om hier nu voor een iets kleiner formaat te gaan (de slideshow past dat helaas niet aan, aangezien het wellicht een vaste resolutie inneemt). Feppie en/of Siddy zullen dan even moeten kijken hoe de slideshow gaat werken, plus de resolutie daarvan aan te passen. Ik heb 20% verwijderd van de huidige hoogte.

Als jullie mij kunnen vertellen of de huidige hoogte (dus het zwarte vlak tussen de "markeer alle fora als gelezen" en het plaatje) goed is, dan kunnen we (het evenemententeam) voortaan daarop verder werken. Ik hoop dat het op dit moment rustig genoeg is, ook.
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Mystery »

Mededeling: de slideshow is gefixt als er twee afbeeldingen instaan. Het enige wat rest is om het zwarte stuk eruit te mikken, denk ik.

Oh: en het tweede plaatje linkt automatisch naar het eerste plaatje. Dat mag ook niet de bedoeling zijn. Als die twee fouten eruit worden gehaald, denk ik dat we er prima mee kunnen werken.
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Siddy00 »

Mystery schreef:Mededeling: de slideshow is gefixt als er twee afbeeldingen instaan. Het enige wat rest is om het zwarte stuk eruit te mikken, denk ik.
Het probleem lag inderdaad aan het feit dat er maar één afbeelding in stond, dat wordt blijkbaar niet goed afgevangen door de library die we gebruiken. We hebben momenteel nog wat technische obstakels, maar als het goed is wordt het binnenkort wel goed afgevangen. Ik zal dan ook kijken of ik kan uitzoeken waar dat tweede door wordt veroorzaakt en of ik het kan oplossen :) (tenzij Feppie me voor is :P)

Toegevoegd na 2 minuten en 14 seconden:
Ik zie trouwens geen zwart vlak tussen de slideshow en de knop met "Markeer forums als gelezen" =o
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Mystery »

Afbeelding

Ik heb het over die ruimte, dus. Het ziet niet zo lekker aan. Ik heb al control f5 geprobeerd.
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Siddy00 »

Oh, je bedoelt gewoon de grijze leegte ^_^ Ik zat al te zoeken naar een expliciete zwarte balk :P
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door i k0nijn i »

Daarvoor moet je gewoon de hoogte van die hele container op 200px ipv 250 zetten. Zou gerust minder mogen zijn, imo. Dit is op 125px.

Afbeelding
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Meutr »

Zou qua hoogte eigenlijk nog bijna de helft af kunnen. Qua breedte zou ik 'm op 100% zetten.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door i k0nijn i »

Dat lijkt me wel héél klein als je nog iets of wat content wilt. Dat geeft dit:

Afbeelding
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Mystery »

Ik heb als eerste het plaatje van de OSRS gemaakt en op lagere hoogtes werd het heel vervelend en lastig om nog een goed beeld te geven wat het evenement nog ging inhouden (er is zoom, maar het is erg beperkt). Aangezien daar de meeste plaatjes worden geschoten zal daar ook rekening mee moeten worden gehouden. Het RS3-plaatje was makkelijker te maken omdat de camera en de positionering minder blokkerig waren. Ik denk daarom dat 50% gaan knippen van de oorspronkelijke hoogte wat veel is (en dan zeker 75%), maar dat er misschien nog gekeken kan worden naar misschien nog iets minder dan 200 px. Ik bedoel, ik heb dit snel in elkaar gezet om de drukke en in-your-face-afbeelding meteen weg te halen, aangezien iedereen er echt niet tevreden over was.

Het doel is dus om in een oogopslag duidelijk te maken wat een evenement inhoudt, de naam van het evenement en dan de mogelijkheid voor mensen om erop te klikken. En dan nog met een rustige touch. Dan is te veel gaan snijden erg gevaarlijk (duo vs duo drop): het duo valt eraf en de betekenis gaat verloren van het plaatje. Bovendien worden de mogelijkheden kleiner en de moeilijkheidsgraad groter als je de hoogte nog verder gaat inperken: een plaatje moet snel gemaakt kunnen zijn en snel bewerkt kunnen worden. Ik weet niet of het woord snel nog vindbaar is als je de hoogte nog verder beperkt.
Plaats reactie