Toekomst van het forum en Lunagang

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door feppie64 »

Hallo allemaal,

Lunagang bestaat volgende maand bijna 12 jaar en binnen die tijd is veel gebeurd. Van een kleine clan is de website al redelijk snel uitgegroeid naar de grootste Nederlandstalige website over RuneScape. Om de clan kleinschalig te houden, is het tipforum opgericht, waar iedereen zich zonder eisen aan combat levels en skills kon registreren.

Het tipforum begon klein, met weinig forumdelen, om zo een actief lijkend forum te creëren. Uiteindelijk is het aantal forumdelen geleidelijk gegroeid om het overzicht te behouden. De laatste tijd daalt de activiteit gestaag en daarom lijkt het modertorteam het verstandig de omgekeerde weg te bewandelen en het aantal forumdelen te verminderen. Zo is de activiteit minder over het forum verspreid en komen verschillende groepen weer gemakkelijker samen.

Het is mijn voorstel om tot de volgende forumstructuur te komen:
In- of uitklappen •
Forum en de website

Geen veranderingen

RuneScape

Algemeen: bestaande uit de huidige fora Evenementen, Algemeen, Vragen en problemen en Clans promoten
Nieuws en updates van RuneScape
Buit en progressie: bestaande uit Buit, Prestaties en Blogs
Guides

OldSchool

Algemeen OSRS: bestaande uit Algemeen OSRS en Vragen en problemen in OSRS
Buit en progressie OSRS: bestaande uit Buit en progressie
Guides OSRS: het huidige 2007-subforum in Guides

Non-Runescape

Forumspelletjes
Multimedia: bestaande uit Multimedia, Games en Grafisch
Bar
Om het forum beheersbaar te houden, is op een gegeven ogenblik ook het moderatorteam opgesplitst in non-RS-moderators en RS-moderators. Elk team kreeg twee teamleiders, die knopen konden doorhakken in discussies. Hoewel wij een onderscheid tussen non-RS- en RS-moderators nog steeds verstandig vinden, willen wij de functie van teamleider afschaffen. Iedere huidige teamleider zal een gewone moderator worden. Zo wordt de moderatorstructuur op het forum weer iets versimpeld. Wellicht zullen er ook een of meer moderators vertrekken en nieuwe worden gezocht voor nieuwe ideeën.

Daarnaast wil ik het clanforum opheffen. De activiteit op het clanforum is al vele jaren zeer gering. Het forum draait nog steeds op phpBB 3.0, wat veiligheids- en onderhoudsproblemen met zich meebrengt. Updaten vereist echter werk, wat het niet echt meer waard is. Oude leden van de clan krijgen wat mij betreft toegang tot een speciaal subforum op het tipforum.

Opheffen van het clanforum betekent dat de link http://www.lunagang.nl/forum vrijkomt. Deze zou ik graag gaan gebruiken voor het tipforum. Zelf ben ik nooit gelukkig geweest met de naam tipforum, die alleen gekozen omdat het clanforum al bestond. Ik denk dat de naam iedere bezoeker die hier niet al jaren zit, vreemd klinkt.

Met alle wijzigingen willen we ook enkele maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat nieuwe leden zich welkom gaan voelen. Wat deze maatregelen precies inhouden, zullen we later bekend maken.

Ik wil dit bericht besluiten met de melding dat ik tegenwoordig 40 uur in de week werk. Dit is helaas niet te combineren met het onderhoud van de guides op de website. Siddy heeft hier ook geen tijd voor. Daarom zullen wij binnenkort beginnen met een sollicitatieprocedure voor een derde webmaster. Hier zal een financiële vergoeding tegenover staan, bekostigd door de advertenties die op de website staan. Hierbij wil ik nog opmerken dat het tipforum sinds de update naar phpBB 3.1 geen advertenties meer kent, omdat dit ten opzichte van de rest van de website niets opleverde.

Graag wil ik jullie mening over deze plannen. Afhankelijk van de reacties wil ik ze volgend weekend doorvoeren.
amedee de vlieg
Verbannen (permanent)
Berichten: 1203
Lid geworden op: woensdag 18 november 2015, 20:53

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door amedee de vlieg »

het forumdeel evenementen zou ik alvast verwijderen alsook alle evenement organisatoren

ook meutr zou ik graag verwijderd zien
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Daan »

Waarom Guides ook niet gewoon weghalen, en dat je ze alleen via een linkje of iets dergelijks op de homepage kan bereiken.

Overigens denk ik dat Games actief genoeg is voor een eigen subforum. Alleen Grafisch kan wel weg.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Sam »

Games is best actief, maar Multimedia heeft maar een klein aantal actieve topics, plus die enkele 1page vraag topics. Die subfora kunnen prima samen imo.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Yves W
Berichten: 15699
Lid geworden op: maandag 31 december 2007, 17:57

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Yves W »

Wordt games dan een subforum van multimedia, of wordt gewoon alles in multimedia gedumpt? Omdat games nog wel actief is, zou ik eerder een mix van grafisch en multimedia zien en games apart. Het kan echter zijn dat een mix van alle drie in de praktijk wel goed uitwerkt, maar het lijkt me in eerste instantie nogal vreemd.
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18638
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Ricc »

Ik kan me nog herinneren dat Games vroeger een subfora was voor Multimedia. Geen idee of mensen hiervoor zijn. Grafisch en Multimedia kunnen wel samen lijkt me. Voor het RuneScape gedeelte lijkt me dit wel ok, hoewel ik de functie van evenementenorganisator een beetje in kwestie stel. Het is al een aardige periode duidelijk dat de interesse in RuneScape evenementen relatief laag is. Dus je zou kunnen doorgaan met de plannen die gediscussieerd werden, of uiteindelijk de groep afschaffen. Ik zou het ook een goed idee vinden om de categorieën in guides ook af te schaffen en te werken met tags.

Toegevoegd na 43 seconden:
Ook dit:
amedee de vlieg schreef:het forumdeel evenementen zou ik alvast verwijderen alsook alle evenement organisatoren

ook meutr zou ik graag verwijderd zien
:-({|=
amedee de vlieg
Verbannen (permanent)
Berichten: 1203
Lid geworden op: woensdag 18 november 2015, 20:53

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door amedee de vlieg »

misschien een leuk evenement: kan jij alle evenementenorganisatoren opsommen? winnaar krijgt 500k
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Jelmer »

Naar mijn mening kan je het forumdeel clans ook zo goed als verwijderen. Naar mijn idee wordt er niet gekeken en is het enkel een spamboel van bumps.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Daan »

J elmer schreef:Naar mijn mening kan je het forumdeel clans ook zo goed als verwijderen. Naar mijn idee wordt er niet gekeken en is het enkel een spamboel van bumps.
Nouja, het wordt ook verwijderd. Alleen de topics worden in Algemeen verplaatst, maar die zakken dan waarschijnlijk toch wel weg.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Zeekoe »

J elmer schreef:Naar mijn mening kan je het forumdeel clans ook zo goed als verwijderen. Naar mijn idee wordt er niet gekeken en is het enkel een spamboel van bumps.
Jelmer pls, leer lezen.

Voorstander van de voorgestelde veranderingen trouwens.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Rems »

Vind niet dat multimedia en games samen moeten. Games is best wel actief, multimedia denk ik een topic of 5. Beter gewoon games los laten en games & grafisch samen voegen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Daan »

Bedoelde hij neem ik aan ook.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Sam »

Vroeger zat games gewoon in multimedia en dat ging toen prima. Niet als subfora, maar gewoon een aantal topics door multimedia heen. Games werd wel actiever nadat het een apart supforum werd, maar of dat aan het subforum of aan de veranderende demografie lag weet ik niet.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Jelmer »

Daan schreef:
J elmer schreef:Naar mijn mening kan je het forumdeel clans ook zo goed als verwijderen. Naar mijn idee wordt er niet gekeken en is het enkel een spamboel van bumps.
Nouja, het wordt ook verwijderd. Alleen de topics worden in Algemeen verplaatst, maar die zakken dan waarschijnlijk toch wel weg.
Ik bedoelde daarmee enkel te zeggen: waarom de topics nog verplaatsen? Wegzakken zullen ze niet als de clanleader er blijft posten. Dan blijft het alsnog een spamboel.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Gozert »

Jelmer je wilt toch niet dat ceecs clan van het forum verdwijnt?
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Jelmer »

Gozert schreef:Jelmer je wilt toch niet dat ceecs clan van het forum verdwijnt?
Ik zou er geen problemen mee hebben. Een vraag van mijn kant is dan eigenlijk ook: wie kijken er nog in de clanfora afgezien van de bumpers?
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Jaestro »

Ayy apart Lunagang subforum I like it.
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door xNitrous »

Ik ben het ook eens met (op 1 ding na) alles wat in de beginpost staat. Ik kan me er alleen ook in vinden dat iedereen graag wilt dat Games een eigen deel moet behouden aangezien het daar druk genoeg is qua topics en posts en dat je multimedia en grafisch samenvoegt.

Qua het weg doen van het EO team ben ik het niet mee eens, aangezien er voor de nieuwe Oldschool evenementen al genoeg inschrijvingen zijn. :bier:
TikTakTokTekTuk
Berichten: 8318
Lid geworden op: zaterdag 20 juni 2009, 21:19
RS: Gestopt
Oude naam: seablast

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door TikTakTokTekTuk »

xNitrous schreef:Ik ben het ook eens met (op 1 ding na) alles wat in de beginpost staat. Ik kan me er alleen ook in vinden dat iedereen graag wilt dat Games een eigen deel moet behouden aangezien het daar druk genoeg is qua topics en posts en dat je multimedia en grafisch samenvoegt.

Qua het weg doen van het EO team ben ik het niet mee eens, aangezien er voor de nieuwe Oldschool evenementen al genoeg inschrijvingen zijn. :bier:
Wat een verrassende mening
Vele kusjes aan iedereen
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door xNitrous »

TikTakTokTekTuk schreef:
xNitrous schreef:Ik ben het ook eens met (op 1 ding na) alles wat in de beginpost staat. Ik kan me er alleen ook in vinden dat iedereen graag wilt dat Games een eigen deel moet behouden aangezien het daar druk genoeg is qua topics en posts en dat je multimedia en grafisch samenvoegt.

Qua het weg doen van het EO team ben ik het niet mee eens, aangezien er voor de nieuwe Oldschool evenementen al genoeg inschrijvingen zijn. :bier:
Wat een verrassende mening
Logisch van iemand die net bij het team gevoegd is, geef ik toe tiktak. Maar ook voor de overige EO'ers die hier druk mee bezig zijn vind ik dat het EO team 'voorlopig' nog zeker niet weg hoeft.
Plaats reactie