Mijn huidige rol op het forum

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Mystery »

Hoi,

Ik heb gehoord dat er nog wat onduidelijkheden bestaan over mijn rol hier op het forum nu ik een "Adviseur" ben. Met dit topic wil ik aan jullie duidelijk maken wat dit precies inhoudt en wat jullie kunnen verwachten (en hoe het "Adviseur"-gedeelte dus ingevuld wordt). Dit heeft niets te maken met de website: dat staat hier op dit moment los van.

Allereerst ben ik geen moderator. Als Adviseur ben ik te vinden op het forum als een lid dat bij wil dragen aan de community en in privé als adviesgever voor de verscheidene teams. Dat betekent dat ik een indirecte invloed heb op hun beleid: zij kaarten ideeën aan of voeren bepaalde dingen uit en ik geef daar mijn mening over of voorzie hen van feedback. Dat betekent dat het advies vrijblijvend voor hen is: de teams beslissen zelf of ze iets doorvoeren, maar kunnen mijn mening daar in mee nemen als zij dat nodig vinden. ^_^

Naast de feedback en meningen die ik geef ben ik voor hen ook een helpende hand (ofwel een ondersteunende rol): ik help ze waar nodig (bijvoorbeeld het nalezen en het uithalen van fouten van R&M-berichten waar mogelijk fouten in zitten) en geef daarover feedback als dat nodig is. In het kort zijn deze drie dingen mijn taak hier op het forum.

Wat ik niet doe: modereren in de zin van waarschuwingen uitdelen, topics sluiten, verplaatsen, berichten aanpassen en dergelijke. Mocht iets in dat aspect gebeuren (waar ik dus vanaf blijf) krijg ik dat direct van het team te horen (in de zin van een stevig woord in privé).

Schrik dus niet als je een bericht van mij langs ziet komen. :P Wat mij nog rest is om jullie te vragen of deze uitleg van de rol voor jullie helder is en of jullie nog additionele vragen hebben over mijn rol, want die zou ik graag willen horen! ^_^
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door xNitrous »

Voor mij is het helemaal duidelijk Mystery, succes met deze rol en tof dat je dit nog voor het forum wilt doen. :)
mbtkiller

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door mbtkiller »

Consigliere van het forum, seems legit. Veel succes met je rol Mys :D
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18638
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Ricc »

Het Mystery is opgelost :)

haha snap je

mystery

Adviseur zijn lijkt me trouwens ook wel leuk.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Daan »

Maar zijn is Poekies dan ook moderator-af nu?
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Mystery »

Ik denk eerlijk gezegd dat onze invulling anders kan zijn. Poekies gaf namelijk al advies in privé op de wijze die ik zo'n beetje beschrijf (vandaar de groep Adviseurs) geloof ik, maar of zij nog moderatortaken uitvoert daarnaast, zou ik niet weten. In ieder geval zou ik het Poek zelf vragen in plaats van mij. :P
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Bighead »

Daan schreef:Maar zijn is Poekies dan ook moderator-af nu?
De laatste keer dat Poekies nog modereerde was volgens mij in een vorig decennium.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Daan »

Ik heb in 2011 nog een (die zowel veel te hoog als zwaar onterecht was) waarschuwing van haar gekregen. :(
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Megareus12 »

Poekies schreef:-
We kunnen het ook gewoon aan haar vragen.
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Erwin »

Mystery schreef:Wat ik niet doe: modereren in de zin van waarschuwingen uitdelen, topics sluiten, verplaatsen, berichten aanpassen en dergelijke. Mocht iets in dat aspect gebeuren (waar ik dus vanaf blijf) krijg ik dat direct van het team te horen (in de zin van een stevig woord in privé).
Ik ga er vanuit, dat jij net als Fep/Het Eendje wel gewoon deze rechten hebt, zodat als er echt iets gebeurt jij wel iets kan doen als je de enige bent die online is?
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Mystery »

Ik denk dat dat wel een heel extreem noodgeval moet zijn; die hebben we amper gezien, denk ik. Ik heb wel de rechten, maar dat komt eerder van pas in het "ondersteunende rol"-stukje dan zulke extreme noodgevallen. :P
Beanoodle
Berichten: 5594
Lid geworden op: vrijdag 20 mei 2011, 22:04
RS: Beanoodle (p2p)

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Beanoodle »

Enig beleid over wat dan z'n noodgeval is lijkt me geen kwaad kunnen. De criteria kunnen vrij simpel zijn. Bijv. doxing, links naar hack sites en TWD-spoilers. Dan weet iedereen waar ze aan toe zijn.
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Jelmer »

Of een Dropboxsituatie.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Daan »

J elmer schreef:Of een Dropboxsituatie.
Daar deden de moderators gewoon aan mee. Gelijk hadden ze ook, dat was echt niet normaal lachen.
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Erwin »

Beanoodle schreef:Enig beleid over wat dan z'n noodgeval is lijkt me geen kwaad kunnen. De criteria kunnen vrij simpel zijn. Bijv. doxing, links naar hack sites en TWD-spoilers. Dan weet iedereen waar ze aan toe zijn.
Lijkt me dat ze daar zelf wel de ervaring voor hebben wanneer zoiets gebeurt. Ken Mys lang genoeg dat die wel weer waar die zich wel en niet mee moet bemoeien in dit soort situaties :)
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Sam »

Gewoon als het forum actief ondergestemd wordt, hacklinks, gore, dat soort shit. Lijkt me vrij logisch inderdaad, en zo vaak komen die momenten ook niet voor.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Bighead »

Als een noodgeval zou ik bijvoorbeeld die keer dat JW besloot dat 'ie verbannen wilde worden zien.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door xNitrous »

Daan schreef:
J elmer schreef:Of een Dropboxsituatie.
Daar deden de moderators gewoon aan mee. Gelijk hadden ze ook, dat was echt niet normaal lachen.
Geef ze ongelijk, hij was gisteren en vandaag nog in de chat, nu nooit meer gelukkig. Ik kreeg privé de volle laag van de jongen met de rode bestelbus. Maar goed , dit soort gevallen mag Mys best oplossen als het aan mij ligt :')
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Off-er »

Bighead schreef:Als een noodgeval zou ik bijvoorbeeld die keer dat JW besloot dat 'ie verbannen wilde worden zien.
Ah jah. Dat gaat niet snel meer uit mijn hoofd ;_;
Afbeelding
Melliw Naj
Berichten: 9370
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Melliw Naj »

Bighead schreef:Als een noodgeval zou ik bijvoorbeeld die keer dat JW besloot dat 'ie verbannen wilde worden zien.
Ik weet van niks.

Bereik deed kut dus opnieuw typen, geen zin meer in iets uitgebreid.

Ik weet niet meer hoe het hier draait, dus sorry als het raar klinkt. Twee van je functies kunnen toch ook als normaal lid? Het lijkt mij dat er geluisterd wordt naar de mening en feedback van de leden. Ik snap het bijspringen, maar hoe vaak komt dat nog voor? Het forum is namelijk best dood.

Ik weet niet of het behandeld is maar waarom zijn er nog zoveel mods? Twee algemene mods moet meer dan voldoende zijn.
Plaats reactie