Mijn huidige rol op het forum

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Sam »

Nouja Poekies en Eendje hebben meer een functie omdat ze altijd al bij het forum hoorde dan vanwege hun daadwerkelijke interesse. Mystery is de eerste serieuze adviseur.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Melliw Naj
Berichten: 9370
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Melliw Naj »

Ik had het meer over de non RS, RS en evenementen mods. Vraag mij af waarom er nog zoveel zijn? 2 mensen zoude meer dan voldoende zijn om het hier goed te leiden.

Chat mods heb ik geen idee, maar zou vast nodig zijn als de chat druk is.
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door xNitrous »

Volgens mij heb jij de laatste veranderingen dan ook gemist , JW. Het is namelijk zo dat het forum (OSRS-Gedeelte) een heel stuk drukker is geworden, dit mede door de nieuwe activiteit die zowel ik als andere in het evenementen gedeelte hebben gebracht. Hierdoor zijn er momenteel 2 EO's maar zou het voor ons ook fijn om wat extra mankracht te hebben aangezien het lastig is om zoveel topics uit te typen en ze ook bijna wekelijks in je eentje op te lossen.

Qua activiteit in het RS-OSRS gedeelte hoop ik dat dat zo blijft en nog toeneemt dan heeft het ook een waarde van 4 RS-Moderators, daarnaast is Pale Memory ook een chatmoderator naast zijn RS-Mod functie.

Hopelijk heb ik je gedachte wat opgefrist, anders kun je het altijd nog een soort van hier lezen: https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... 6&t=278480
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Bighead »

Melliw Naj schreef:Ik weet niet of het behandeld is maar waarom zijn er nog zoveel mods? Twee algemene mods moet meer dan voldoende zijn.
Ik neem aan dat je snapt dat het overgrote deel van onze mods niet (meer) zijn volledige dag invult met het browsen van LTF. Kwestie van dekking. Ook loop je anders sneller het risico dat je team een echo chamber wordt waar niemand beter van zou worden.

Edit: Het is ook niet alsof het ons geld of moeite kost om meerdere mods te hebben, natuurlijk. We hebben geen HR afdeling die in onze nek zit te hijgen over het besparen van personeelskosten. Contrary to popular belief is LTF-moderator geen extreem goed betalende baan.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Melliw Naj
Berichten: 9370
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Melliw Naj »

Bighead schreef:
Melliw Naj schreef:Ik weet niet of het behandeld is maar waarom zijn er nog zoveel mods? Twee algemene mods moet meer dan voldoende zijn.
Ik neem aan dat je snapt dat het overgrote deel van onze mods niet (meer) zijn volledige dag invult met het browsen van LTF. Kwestie van dekking. Ook loop je anders sneller het risico dat je team een echo chamber wordt waar niemand beter van zou worden.

Edit: Het is ook niet alsof het ons geld of moeite kost om meerdere mods te hebben, natuurlijk. We hebben geen HR afdeling die in onze nek zit te hijgen over het besparen van personeelskosten. Contrary to popular belief is LTF-moderator geen extreem goed betalende baan.
Dat begrijp ik, maar wat ik overgelopen maand heb gezien valt het best mee wat mods nog moeten doen. Een bericht over een groenlinkse dildo zou geen probleem zijn als het na een paar uur verwijderd wordt. Ik mag toch hopen dat we onderhand volwassen genoeg zijn om er geen misbruik van te maken, okay misschien een enkele.
xNitrous schreef:Volgens mij heb jij de laatste veranderingen dan ook gemist , JW. Het is namelijk zo dat het forum (OSRS-Gedeelte) een heel stuk drukker is geworden, dit mede door de nieuwe activiteit die zowel ik als andere in het evenementen gedeelte hebben gebracht. Hierdoor zijn er momenteel 2 EO's maar zou het voor ons ook fijn om wat extra mankracht te hebben aangezien het lastig is om zoveel topics uit te typen en ze ook bijna wekelijks in je eentje op te lossen.

Qua activiteit in het RS-OSRS gedeelte hoop ik dat dat zo blijft en nog toeneemt dan heeft het ook een waarde van 4 RS-Moderators, daarnaast is Pale Memory ook een chatmoderator naast zijn RS-Mod functie.

Hopelijk heb ik je gedachte wat opgefrist, anders kun je het altijd nog een soort van hier lezen: https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... 6&t=278480
Gelezen en ook wat oudere topic opgezocht. Ik beperk mij momenteel tot Bram want daar gaat dit topic over. Ik begrijp nog steeds niet waarom Bram de functie heeft gekregen. Zoals ik al in eerdere post zei kan het feedback en mening geven als een lid. Ik mag ervan uitgaan dat er openlijk word gepraat over wat de RS-mods uitvoeren. Bram zegt dat hij gaat bij springen als helpende hand met als voorbeeld om taalfouten uithalen in R&M berichten, er zijn momenteel 15 andere mensen (ik telde evenementmods en teamleiders van chat mee) die het ook kunnen controleren en verbeteren. In het topic wat Nitrous post wordt er gezegd dat er een nieuwe frisse wind moet komen. Ik noem een oud teamleider, wie actief was in de jaren dat LTF achteruitging met activiteit en foute beslissingen heeft gemaakt (ik mag aannemen dat Chris namens het team spreekt in het topic), niet bepaald een goede helpende hand is voor een frisse wind.

Kort vraagje, waar kan je een goed overzicht vinden van de beslissingen van RS mods? Ik zat wat topics door te lezen, maar je zag de mods nauwelijks reageren behalve in de Ceecs discussie en daarmee zag je de beslissing die ze namen (en vrij kort daarna terugtrokken).

Ik wil Bram hiermee niet aanvallen, maar als buitenstander (ik voel mij wel redelijk zo na de jaren afwezigheid) met vragen over hoe het hier ging.
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door xNitrous »

Houdt er even rekening mee dat ieder team een eigen privé gedeelte heeft op dit forum. Evenementen is een gedeelte waar wij alleen in komen en de RS-Mods. Dan heb je nog een apart Chatmoderator privé gedeelte en dit ook voor het siteteam/website makers en de RS-Mods. Bram heeft dus toegang tot alle delen en kan hier en daar dus bij springen voor feedback, verbeteringen of wat dan ook.. dat is wat hij bedoelde.

Verder is er in mijn topic gesproken over een nieuwe frisse wind, wat je precies aanhaalt betreft Chris begrijp ik niet? Wij zijn momenteel met twee EO's en dat mogen er best wat meer zijn vandaar de sollicitaties, het is een team met een taak maar wel heeft ieder zijn eigen deel om goed bij te houden. Uiteraard kun jij momenteel ook niet zien wat er ingame gebeurd.
Melliw Naj
Berichten: 9370
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Melliw Naj »

Ik had het puur over RS mods in de post.
Chris schreef:Misschien komt dat van slechte beslissingen van onze kant
Renschmov schreef: Dit in combinatie met slechte beslissingen van de moderators in het verleden en de huidige inactiviteit van sommige moderators.


Ik neem aan dat dit spreekt over de hele team van RS mods. De nieuwe groep wilt een frisse wind doorheen halen, in mijn ogen lijkt het dan tegen werken als iemand van de oude groep bij gaat springen. Zeker omdat je uit het bovenstaande uit kan maken dat ze fouten hebben gemaakt in het verleden.

Voor evenementen komen nieuwe bij + RS mods en met chat heb je al 7 man. Ik vind dit redelijk veel voor een druk forum, waarom dan nog Bram extra?

Maar wat waren überhaupt de beslissingen van de RS-mods de laatste jaren? Op de waarschuwingsbeleid en Ceesc gedoe na.
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Erwin »

Melliw Naj schreef:Ik had het puur over RS mods in de post.
Chris schreef:Misschien komt dat van slechte beslissingen van onze kant
Renschmov schreef: Dit in combinatie met slechte beslissingen van de moderators in het verleden en de huidige inactiviteit van sommige moderators.


Ik neem aan dat dit spreekt over de hele team van RS mods. De nieuwe groep wilt een frisse wind doorheen halen, in mijn ogen lijkt het dan tegen werken als iemand van de oude groep bij gaat springen. Zeker omdat je uit het bovenstaande uit kan maken dat ze fouten hebben gemaakt in het verleden.

Voor evenementen komen nieuwe bij + RS mods en met chat heb je al 7 man. Ik vind dit redelijk veel voor een druk forum, waarom dan nog Bram extra?

Maar wat waren überhaupt de beslissingen van de RS-mods de laatste jaren? Op de waarschuwingsbeleid en Ceesc gedoe na.
Ik weet uit mijn eigen (lange) periode als moderator dat er in heel veel discussies maar geen knopen werden doorgehakt, vanwege oneindig getouwtrek tussen moderators (niet altijd, maar gebeurde wel degelijk). In dit soort situaties zou het advies van Bram dus kunnen helpen om tot een bepaald punt te komen, omdat ik weet dat een Feppie/Poekies/Het Eendje dit vroeger deden, waarbij het vaak hielp. Een zelfde soort functie zal er nu dus voor Bram zijn.

Het RS team is op dit moment vrij nieuw, oftewel iemand met ervaring erbij als adviseur kan nooit kwaad. Wat voor invloed heeft het op de rest van het forum dat Bram adviezen kan geven op het privé gedeelte? Lijkt mij niks, oftewel ik zie hier totaal niks negatiefs in voor de rest van het forum, echter kan zijn ervaring wel degelijk wat toevoegen voor het privé gedeelte van de moderators. Vandaar de rol "adviseur".
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Beanoodle
Berichten: 5594
Lid geworden op: vrijdag 20 mei 2011, 22:04
RS: Beanoodle (p2p)

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Beanoodle »

Erwin schreef:
Beanoodle schreef:Enig beleid over wat dan z'n noodgeval is lijkt me geen kwaad kunnen. De criteria kunnen vrij simpel zijn. Bijv. doxing, links naar hack sites en TWD-spoilers. Dan weet iedereen waar ze aan toe zijn.
Lijkt me dat ze daar zelf wel de ervaring voor hebben wanneer zoiets gebeurt. Ken Mys lang genoeg dat die wel weer waar die zich wel en niet mee moet bemoeien in dit soort situaties :)
Ik twijfel er ook niet aan of ze zelf de ervaring hebben. Ik stel enkel dat wat beleid/documentatie geen kwaad kan. Bevorderd de transparantie en dan weet je als lid wanneer je iemand terecht kan aanspreken. (Ipv. van alleen op basis van de eigen onderbuik.)
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Erwin »

Lijkt mij dat je als lid altijd de (Non) RS-moderator aanspreekt aangezien dat de actieve moderators zijn. De adviseurs hebben alleen een adviserende rol, met name op de achtergrond.
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Beanoodle
Berichten: 5594
Lid geworden op: vrijdag 20 mei 2011, 22:04
RS: Beanoodle (p2p)

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Beanoodle »

Pale Memory schreef:Wat bedoel je precies met iemand terecht aanspreken?
Precies zoals ik het zeg. Terecht als in aanspreken wanneer iemand in strijd met het beleid heeft gehandeld of de bevoegdheden oneigenlijk gebruikt heeft ipv. van het eigen onderbuikgevoel. Documenteer je even snel de basis, dan heb je een wat om op terug te vallen wanneer je iemand aanspreekt op dit soort oneigenlijk gebruik van de bevoegdheden:

https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... 2&t=278656

(Dat Badr oneigenlijk gebruik maakt van dit forum staat volkomen los van de actie van Yentel)
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Erwin »

Beanoodle schreef:
Pale Memory schreef:Wat bedoel je precies met iemand terecht aanspreken?
Precies zoals ik het zeg. Terecht als in aanspreken wanneer iemand in strijd met het beleid heeft gehandeld of de bevoegdheden oneigenlijk gebruikt heeft ipv. van het eigen onderbuikgevoel. Documenteer je even snel de basis, dan heb je een wat om op terug te vallen wanneer je iemand aanspreekt op dit soort oneigenlijk gebruik van de bevoegdheden:

https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... 2&t=278656

(Dat Badr oneigenlijk gebruik maakt van dit forum staat volkomen los van de actie van Yentel)
Kijk deze twee topics eens door en daarin kan je de basis lezen hoe en wat de taken zijn van de verschillende moderators (topic 1 en topic 2). Het punt wat je aanhaalt over Yentel is inmiddels besproken en lijkt mij te zijn afgesloten.
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Beanoodle
Berichten: 5594
Lid geworden op: vrijdag 20 mei 2011, 22:04
RS: Beanoodle (p2p)

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Beanoodle »

Erwin schreef:
Beanoodle schreef:
Pale Memory schreef:Wat bedoel je precies met iemand terecht aanspreken?
Precies zoals ik het zeg. Terecht als in aanspreken wanneer iemand in strijd met het beleid heeft gehandeld of de bevoegdheden oneigenlijk gebruikt heeft ipv. van het eigen onderbuikgevoel. Documenteer je even snel de basis, dan heb je een wat om op terug te vallen wanneer je iemand aanspreekt op dit soort oneigenlijk gebruik van de bevoegdheden:

https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... 2&t=278656

(Dat Badr oneigenlijk gebruik maakt van dit forum staat volkomen los van de actie van Yentel)
Kijk deze twee topics eens door en daarin kan je de basis lezen hoe en wat de taken zijn van de verschillende moderators (topic 1 en topic 2). Het punt wat je aanhaalt over Yentel is inmiddels besproken en lijkt mij te zijn afgesloten.
Die topics ken ik. 5 regels erbij pennen en je bent klaar.
Het_Eendje
Adviseur
Berichten: 1315
Lid geworden op: zondag 11 december 2005, 9:03
RS: Het_Eendje (OSRS)
Clan: Lunagang
Contacteer:

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Het_Eendje »

Melliw Naj schreef:Ik weet niet of het behandeld is maar waarom zijn er nog zoveel mods? Twee algemene mods moet meer dan voldoende zijn.
Dit is één van de oudste discussies van Lunagang, denk ik. Om te modereren heb je aan een paar mensen wellicht genoeg, alleen voor nieuwe ideeën zijn nieuwe moderators altijd heel fijn gebleken. En ook nu weer: Pale Memory, Itachi en Yentel komen erbij en gelijk worden de privéfora overstelpt met nieuwe ideeën. :P

En ja, wat betreft mijn rol, ik ben meer een soort fossiel. Ik vind het leuk om mee te lezen, af en toe reageer ik als iets me na aan het hart ligt, maar ik moet mij er niet teveel mee bemoeien. Vroeger is geweest.
Afbeelding
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Dexter »

Ach Eend, we hebben mooie tijden gehad vroeger, het is leuk toe te kijken vanop de achterzetel wat er nu allemaal gebeurd. :)
Afbeelding
Rasmus
Moderator in Non-RS
Berichten: 4182
Lid geworden op: vrijdag 29 mei 2009, 14:00

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Rasmus »

"Be yourself, everyone else is already taken"
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Mystery »

Ik moest nog even hier toevoegen dat je ook terecht kan bij mij als je het oneens bent met een waarschuwing die gegeven is. Dat stond in een topic dat nu gesloten is en ik had het hier nog niet vermeld.

Overigens JW, die beslissingen maken de teams zelf he. Mijn advies is in die zin dus niet bindend voor ze.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Mijn huidige rol op het forum

Bericht door Daan »

Mystery schreef:Ik moest nog even hier toevoegen dat je ook terecht kan bij mij als je het oneens bent met een waarschuwing die gegeven is. Dat stond in een topic dat nu gesloten is en ik had het hier nog niet vermeld.
Ik kan je verzekeren dat dit een geweldige dienst is. 8-[
Plaats reactie