Pale Memory stopt ermee EDIT: Nitrous ook. EDIT: Nog 1!

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Pale Memory stopt ermee EDIT: Nitrous ook. EDIT: Nog 1!

Bericht door Daan »

is alleen nu wel minder want als er nu opnieuw gestemd gaat worden wint Sam 100%
Hahahaha dit is inderdaad wel echt heel waar. Kut Sam.
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Pale Memory stopt ermee EDIT: Nitrous ook. EDIT: Nog 1!

Bericht door Bighead »

Zoals beloofd hier een volledig overzicht van de posts die ik gemaakt heb in de betreffende discussie om een zo objectief mogelijk beeld te geven van waarom ik het niet eens ben met de bovenstaande openbaar gemaakte subjectieve interpretatie van de gevoerde discussie zoals door Yentel gepost is. Ik heb er specifiek voor gekozen enkel mijn posts te openbaren aangezien ik het niet netjes vind om zonder Pale's expliciete toestemming zijn posts hier ook aan toe te voegen. Vandaar zijn eventuele citaten weggelaten en volledige posts tussendoor niet inbegrepen.
Pale Memory schreef:.
@Pale: Mocht je het niet eens zijn met mijn weergave van de gebeurtenissen staat het je volledig vrij om welke post dan ook van mij in welk forumdeel dan ook hieraan toe te voegen, of welke post dan ook die jij zelf of iemand anders heeft gemaakt, mits je in het tweede geval ook hun toestemming hebt.

Bighead schreef:Misschien dat ik het niet snap, maar wat moet ik daar zien dat een waarschuwing waard is, laat staan een van 30%?

Bighead schreef:Ik heb alles wat momenteel in Vuilnisbak staat doorgenomen, en ik snap dat je mensen boos hebt gemaakt met het afsplitsen van de betreffende posts. We zijn in dergelijke verhitte discussies in OFC typisch vrij coulant om een gezonde discussie te kunnen laten plaatsvinden waar men niet bang hoeft te zijn voor het uiten van zijn/haar mening. Daar komen de reacties van de diverse mensen die je kritiek geven dus vandaan. Het feit dat daar vervolgens een low-key sneer naar het gehele Bar forumdeel aan wordt toegevoegd heeft niet geholpen.

Als je deze situatie wil redden zou ik adviseren een excuus te droppen in OFC en je verlies te nemen, want dit gaat anders geen kant op.

Bighead schreef:
Daan schreef:Dit is echt ontzettende bullshit. Er stond letterlijk niets in het verwijderde van Rems wat niet door de beugel kon.
Mening.
Daan schreef:Pale Memory probeert het gewoon in de doofpot te stoppen. Jezus wat kinderachtig.
Kinderachtig kan ik écht niet als kwetsend beschouwen. Voorgaande is iets waar je simpelweg met 'nee' op kan antwoorden, dat vermoeden werD(!) simpelweg gewekt door het verwijderen van tientallen posts in een lopende discussie.
Daan schreef:Je kan moeilijk een goed topic hebben als er ineens allemaal berichten zonder enige reden verdwijnen. Geef gewoon je fout toe knul, hier heeft niemand wat aan.
Ik ben het eens met dit citaat. In OFC worden vaak gevoelige onderwerpen besproken, hetgeen betekent dat discussies soms iets harder verlopen. Wat ik in dit citaat zie is een mening en een verzoek tot handelen. Als je het daar niet mee eens bent kan je er net als ieder ander op in gaan zonder gebruik te maken van moderatietools.
Daan schreef:Pale is volslagen krankzinnig geworden. Ik zeg demod.
Dan blijft dit over. Vind je dit nou echt een dusdanig verschrikkelijke statement dat iemand hiervoor 1/3 van een ban moet ontvangen? Nogmaals, dit is iets waar je over in discussie kan gaan als ieder ander lid van het forum. Daan verwoordde in dit geval zijn mening over wat hij van je handelen vond en je besloot zijn standpunt te bevestigen door precies te doen waar hij kritiek op uitte.

Als je het gevoel hebt dat dreigen om op te stappen me op welke wijze dan ook zal beïnvloeden in mijn manier van discussiëren raad ik je aan een paar van de andere discussies waaraan ik in Privé heb deelgenomen door te nemen, want dan zit je er flink naast. Laten we het hier vooral gewoon op een nette manier over hebben.

Toegevoegd na 1 minuut en 26 seconden:
Laat overigens ook duidelijk zijn dat ik je een prima moderator vind en het advies dat ik je heb gegeven goed bedoeld is en voortkomt uit jarenlange ervaring met intense discussies in OFC. Als je dat wil negeren is dat je goed recht, maar of je het er jezelf makkelijker mee maakt is een tweede.

Toegevoegd na 1 minuut en 3 seconden:
Verder is dit het beleid dat leden jarenlang hebben gezien. Daar zonder voorafgaande aankondiging volledig tegenin gaan schendt het vertrouwen dat de leden in ons hebben en bemoeilijkt de verstandhouding.

Bighead schreef:Misschien kan je ook op de rest van mijn post in gaan. Op welke punten ben je het niet met me eens en waarom? Als je graag een ander beleid ziet in OFC kan je daar een topic over openen in Privé zodat we daar met zijn allen over kunnen praten en iedereen zijn zegje kan doen. Dat lijkt me productiever dan spontaan ander beleid te volgen waar leden niet van op de hoogte zijn gesteld.

Bighead schreef:
Mod schreef:-
En voor een dergelijke shitpost moet je dan gewaarschuwd worden, of niet? Wat zijn precies de criteria waar je mening aan moet voldoen om goedgekeurd te worden? Waar kan ik deze als lid precies vinden om mijn posts erop te baseren?
Mod schreef:-
Als mod ben je een lid met een aantal extra moderatietools en toegang tot een privéforum waar je met andere mods kan bespreken hoe die moderatietools gebruikt dienen te worden. Als je modereren als een goede manier ziet om meningen die in jouw nadeel geüit worden de kop in te drukken is dat een uiterst efficiënte manier om leden tegen je in het harnas te jagen. Is dat echt wat je wil bereiken?
Mod schreef:-
Misschien een goed idee om dan een waarschuwing aan deze post te verbinden: https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... 0#p5143230. Ik stel 30% voor. Lijkt me gepast.
Mod schreef:-
Klinkt als iets wat je met andere moderators in Daan's W&B topic kan bespreken.

Bighead schreef:Wat is die screenshot überhaupt voor clusterfuck, wie zegt wat? Ik heb Daan verteld dat ik ernaar ga kijken en afgaand op huidig OFC beleid wordt deze waarschuwing inderdaad ingetrokken. Als er echter allemaal citaten gepost worden zonder dat er duidelijk is wie wat zegt haak ik op een gegeven moment af.

Overigens zou ik graag ook nog een reactie op mijn bericht van daarnet zien, er staan bijvoorbeeld een aantal vragen in die als aanknopingspunten gezien kunnen worden: https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... 4#p5143231.

*Op dit punt gaf Pale Memory aan dat hij de discussie niet verder wilde zetten*

Bighead schreef:Het maakt niet uit dat daan een onwaarheid uitte. Dat is niet verboden. Modereren is een kwestie van zaken in goede banen leiden, niet het spelen van gedachtenpolitie.

Als Daan dondersgoed wist dat je niets in de doofpot stopt was zijn bericht dus ook sarcastisch en moet je of zijn waarschuwing intrekken of mij een waarschuwing geven. Als 'ie het niet dondersgoed wist was zijn bericht in good faith.

Ten slotte is het belangrijk dat je begrijpt dat discussies juist gevoerd worden tussen mensen die het in essentie niet met elkaar eens zijn. Bij voorbaat opgeven omdat iemand het met je oneens is gaat tegen het hele punt daarvan is.

Feit blijft dat deze waarschuwing tegen ons huidige beleid in gaat, dus iemand gaat 'm intrekken, en het zou voor je imago als moderator het beste werken als je het zelf doet. Dat raad ik je dus ook van harte aan. Tevens staat het je vrij om een discussietopic te openen over het beleid in OFC.

Toegevoegd na 1 uur, 54 minuten en 32 seconden:
Waarschuwing verstuurd met weging -30. Nieuw niveau: 48.

Bighead schreef:Nee, ik heb Daan een bonus gegeven om hem te bedanken voor het opmerken van stemfraude bij de Tipawards. Was zonde geweest als we zonder een opmerkzaam lid als Daan de awards aan de verkeerde leden hadden toebedeeld.

Toegevoegd na 23 seconden:
Die informatie kan je overigens vinden in de eerste post van dit topic waar waarschuwingen automatisch worden bijgehouden.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Pale Memory stopt ermee EDIT: Nitrous ook. EDIT: Nog 1!

Bericht door Rems »

Danku Bighead voor deze post. Pale Memory heeft (naar mij mening) onterecht een aantal berichten verwijderd. Dat leidde tot wat ophef, wat best logisch is. Het ging over het frauderen van de tipawards, er werd hier en daar wat gespeculeerd. Toen werden er best veel posts verwijderd (denk iets minder dan 10, terwijl het topic best nieuw was toen) waaronder mijn post(s). Ik vroeg in het topic zelf waarom deze verwijderd was, Pale Memory gaf als reden 'ongepast taalgebruik'. Ik weet heel zeker dat ik niet schold of wat dan ook in die post, dus ik vond dit best wel een rare reden. Daan dus ook, en die reageerde op Pale Memory. Wel een beetje te aanvallend, was niet echt nodig. Zo'n opmerking van 'pale is volslagen krankzinnig, demod pls' vind ik opzich wel een warn waard. Het was een serieus topic, dus dat soort posts horen daar niet echt thuis. Een delete zou opzich ook als hetzelfde werken.

Maarja, 30% warn enzo, alles escaleerde blabla, jammer dat het zo gelopen is.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Pale Memory stopt ermee EDIT: Nitrous ook. EDIT: Nog 1!

Bericht door Zeekoe »

Uit deze posts van Bighead kan ik inderdaad hem geen ongelijk geven in het feit dat hij daar rustig en beheerst heeft gehandeld. En dus niet een foutieve toon hanteerde ten opzichte van Pale zoals Yentel beweerde.
Waarmee ik de eventuele spanningen in het mod team niet wil opdrijven.
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Pale Memory stopt ermee EDIT: Nitrous ook. EDIT: Nog 1!

Bericht door Bighead »

Rems schreef:Danku Bighead voor deze post. Pale Memory heeft (naar mij mening) onterecht een aantal berichten verwijderd. Dat leidde tot wat ophef, wat best logisch is. Het ging over het frauderen van de tipawards, er werd hier en daar wat gespeculeerd. Toen werden er best veel posts verwijderd (denk iets minder dan 10, terwijl het topic best nieuw was toen) waaronder mijn post(s). Ik vroeg in het topic zelf waarom deze verwijderd was, Pale Memory gaf als reden 'ongepast taalgebruik'. Ik weet heel zeker dat ik niet schold of wat dan ook in die post, dus ik vond dit best wel een rare reden. Daan dus ook, en die reageerde op Pale Memory. Wel een beetje te aanvallend, was niet echt nodig. Zo'n opmerking van 'pale is volslagen krankzinnig, demod pls' vind ik opzich wel een warn waard. Het was een serieus topic, dus dat soort posts horen daar niet echt thuis. Een delete zou opzich ook als hetzelfde werken.

Maarja, 30% warn enzo, alles escaleerde blabla, jammer dat het zo gelopen is.
Je had blijkbaar iets gezegd over een piemel ofzo? Die posts zijn volgens mij niet gearchiveerd, dus ik kan het je niet vertellen.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Pale Memory stopt ermee EDIT: Nitrous ook. EDIT: Nog 1!

Bericht door Rems »

Je kan niet ontkennen dat Bighead het voordeel geeft aan Daan. In deze situatie vind ik dat terecht, waarschijnlijk heeft Pale Memory het gezien als vriendjespolitiek richting Daan.

Toegevoegd na 1 minuut en 47 seconden:
Bighead schreef:
Rems schreef:Danku Bighead voor deze post. Pale Memory heeft (naar mij mening) onterecht een aantal berichten verwijderd. Dat leidde tot wat ophef, wat best logisch is. Het ging over het frauderen van de tipawards, er werd hier en daar wat gespeculeerd. Toen werden er best veel posts verwijderd (denk iets minder dan 10, terwijl het topic best nieuw was toen) waaronder mijn post(s). Ik vroeg in het topic zelf waarom deze verwijderd was, Pale Memory gaf als reden 'ongepast taalgebruik'. Ik weet heel zeker dat ik niet schold of wat dan ook in die post, dus ik vond dit best wel een rare reden. Daan dus ook, en die reageerde op Pale Memory. Wel een beetje te aanvallend, was niet echt nodig. Zo'n opmerking van 'pale is volslagen krankzinnig, demod pls' vind ik opzich wel een warn waard. Het was een serieus topic, dus dat soort posts horen daar niet echt thuis. Een delete zou opzich ook als hetzelfde werken.

Maarja, 30% warn enzo, alles escaleerde blabla, jammer dat het zo gelopen is.
Je had blijkbaar iets gezegd over een piemel ofzo? Die posts zijn volgens mij niet gearchiveerd, dus ik kan het je niet vertellen.
hmm, kan me niet zoiets herinneren eerlijk gezegd. ik beschuldigde mbt en nitrous ervan dat zei de tipawards rigged hadden. dacht dat dat de reden was voor mijn verwijderde post, dus was nogal verbaasd dat Pale het had over taalgebruik.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Pale Memory stopt ermee EDIT: Nitrous ook. EDIT: Nog 1!

Bericht door Zeekoe »

Ben ook wel akkoord dat Daan erover ging en woorden zoals "knul" en "demod" daar ongepast waren, maar dat doet niet meteen iets af aan de uiteenzetting van Bighead.
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Pale Memory stopt ermee EDIT: Nitrous ook. EDIT: Nog 1!

Bericht door Dexter »

Dank je Bighead om de situatie op te klaren. Ik denk dat het nu wel allemaal zeer duidelijk is hoe de situatie verlopen is, nu we beide partijen hebben gehoord en je zo vrij was al jouw communicatie te delen.
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Pale Memory stopt ermee EDIT: Nitrous ook. EDIT: Nog 1!

Bericht door Daan »

"Volslagen krankzinnig" en "demod" was inderdaad niet erg netjes van me. Wel geef ik daarbij aan dat ik zoiets niet zomaar als reactie achterlaat, er moet altijd wel het een en ander voorafgegaan zijn. Also, er komen natuurlijk altijd enige emoties bij kijken. Sorry dat het zo gelopen is Pale, mijn welgemeende excuses.
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Pale Memory stopt ermee EDIT: Nitrous ook. EDIT: Nog 1!

Bericht door Bighead »

Ik hoop alleszins dat ik hiermee wat kan ophelderen en niemand tegen het zere been schop. Mocht dat wel zo zijn kan je eventueel langs bij dokter Dexter om naar je zere been te laten kijken, denk ik.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Pale Memory stopt ermee EDIT: Nitrous ook. EDIT: Nog 1!

Bericht door Dexter »

Ja, ik hou wel van wat aan beentjes te zitten frunniken.
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Pale Memory stopt ermee EDIT: Nitrous ook. EDIT: Nog 1!

Bericht door Dieselpker »

als je m'n 3e been maar met rust laat
FEYENOORD ROTTERDAM
Lisette
Berichten: 17140
Lid geworden op: vrijdag 13 juli 2007, 13:05
RS: Liset (OSRS)

Re: Pale Memory stopt ermee EDIT: Nitrous ook. EDIT: Nog 1!

Bericht door Lisette »

Jammer
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Pale Memory stopt ermee EDIT: Nitrous ook. EDIT: Nog 1!

Bericht door Sam »

Maar ik snap niet zo goed waarom Bighead niet kon wachten tot er wat meer mods de discussie gelezen hadden en hun mening hadden gegeven. Het is niet een probleem ofzo als Daan 2 dagen met 30% teveel rondloopt. Dan moet ie A nog steeds echt zijn best doen om tot 100% te geraken, en B je hoeft hem niet meteen te verbannen als de 30% nog discutabel is.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Evilminded0
Ex-moderator
Berichten: 8953
Lid geworden op: donderdag 10 mei 2007, 10:44
RS: Evilminded0 (OSRS)
Oude naam: Funny Truth

Re: Pale Memory stopt ermee EDIT: Nitrous ook. EDIT: Nog 1!

Bericht door Evilminded0 »

Aan de andere kant, je kunt niet alleen Bighead verwijten dat hij misschien wat overhaast gehandeld heeft :p
"A frown is just a smile upside down."
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Pale Memory stopt ermee EDIT: Nitrous ook. EDIT: Nog 1!

Bericht door Sam »

Nee zeker niet, maar beslissingen tot warns maak je in principe zelf als mod. Bij een warn terugdraaien (van een andere mod) ligt dat wel wat gecompliceerder.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Pale Memory stopt ermee EDIT: Nitrous ook. EDIT: Nog 1!

Bericht door Bighead »

Sam schreef:Nee zeker niet, maar beslissingen tot warns maak je in principe zelf als mod. Bij een warn terugdraaien (van een andere mod) ligt dat wel wat gecompliceerder.
Achteraf gesproken had ik inderdaad wat langer kunnen afwachten. Ik had op dat specifieke moment het gevoel dat het een verkeerd signaal af zou geven om het te lang voort te laten duren. Op dit moment weet ik niet zeker of ik opnieuw exact hetzelfde zou handelen.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Pale Memory stopt ermee EDIT: Nitrous ook. EDIT: Nog 1!

Bericht door Gewoon »

Vind het gewoon bullshit, ik heb veel ergere shitposts geknald hier en nooit een warn gekregen. Dus waarom 30% van Daan?
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Pale Memory stopt ermee EDIT: Nitrous ook. EDIT: Nog 1!

Bericht door Bighead »

In OFC is het inderdaad tot nu toe vrijwel altijd zo geweest dat we losser zijn geweest met het toestaan van bepaalde dingen om ervoor te zorgen dat men niet bang hoeft te zijn zijn/haar mening te uiten over het reilen en zeilen van het forum.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Pale Memory stopt ermee EDIT: Nitrous ook. EDIT: Nog 1!

Bericht door xNitrous »

Toch wel bijzonder dat dit topic er voor heeft gezorgd dat sommige personen van non-rs die gestopt waren met rs nu toch weer aan het spelen zijn! :)
Gesloten