Forumbeleid

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Forumbeleid

Bericht door Meutr »

Van mijn part zet je in de forumbeschrijving van Bar in gemarkeerde capslockletters dat het er daar losser aan toegaat. Als men plots echt de nood voelt om dat superduidelijk te maken, be my guest. Ik ben niet overtuigd van het nut. Maar als het dan toch moet, doe het dan op een niet-storende manier.

Het argument omtrent duidelijkheid lijkt me ook nogal van de pot gerukt. Een Bar die plots geen deel meer uitmaakt van Non-RS, ik heb geen idee wat daar duidelijk aan is.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Forumbeleid

Bericht door Aaron »

Misschien is dit een soort placebo. :mrgreen:
Even serieus dit gaat toch helemaal niets veranderen t.o.v. van hoe het er eerst aan toe ging?
Afbeelding
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Forumbeleid

Bericht door feppie64 »

Maar als het dan toch moet, doe het dan op een niet-storende manier.
Ik ben bang dat voor sommigen duidelijk hetzelfde is als storend. Kijk het even aan. Ik merk dat er veel tegenstand is tegen elke kleine wijziging en vraag me af waarom we niet eens wat nieuws zouden proberen.
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Forumbeleid

Bericht door Meutr »

feppie64 schreef:
Maar als het dan toch moet, doe het dan op een niet-storende manier.
Ik ben bang dat voor sommigen duidelijk hetzelfde is als storend. Kijk het even aan. Ik merk dat er veel tegenstand is tegen elke kleine wijziging en vraag me af waarom we niet eens wat nieuws zouden proberen.
Vernieuwen om te vernieuwen lijkt me niet bijzonder zinvol. Ik merk in tegenstelling tot jou een vrij grote bereidheid vanuit Non-RS om de sfeer om te gooien richting een meer open Non-RS. Ik merk dat niet, die tegenstand tegen elke kleine wijziging. Wat ik wel merk, is dat er tegenstand is om het forum structureel aan te passen. Daar zijn telkens argumenten voor gegeven en het belangrijkste lijkt me te zijn dat een verandering aan de structuur simpelweg geen oplossing voor het vooropgestelde probleem inhoudt. De structuur van het forum vormt geen probleem, dus ik heb geen idee waarom je daar zo hard op wenst te blijven focussen.

Ook het probleem dat je hier aanpakt is een probleem dat zich letterlijk nooit gesteld heeft. Multimedia en Games zijn altijd al behoorlijk deftige forumdelen geweest, ook wanneer Bar dat niet was. Mij lijkt het dat dat erop wijst dat er totaal geen nood is aan die opsplitsing. Dat in combinatie met het gegeven dat je zelf aangeeft dat deze verandering storend zal werken, doet me zonder meer heel wat vraagtekens zetten bij wat er nu eigenlijk bereikt wordt met deze vernieuwing.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Forumbeleid

Bericht door feppie64 »

De bereidheid vanuit non-RS om te veranderen heb ik ook wel echt gemerkt en ik ben daar ook echt blij mee. Deze verandering is niet bedoeld voor leden die hier al langer zijn, die weten inmiddels wel hoe het zit en na de discussie van de afgelopen tijd zeker. Ik probeer een manier te vinden waardoor het voor nieuwe mensen duidelijk is dat Bar een lossere sfeer heeft dan de rest van de fora.

In mijn bericht in R&M heb ik geprobeerd aan te geven dat beleid, of structuur, slechts ondersteuning geeft aan de sfeer die door leden wordt gemaakt. Hiervoor zijn al enkele voorstellen gedaan, zoals popups, wachtwoorden en afschermingen, maar over niets is overeenstemming gekomen en ook is aangegeven dat forumregels in een afwijkende kleur niet worden gelezen. Structuur zou mensen onbewust moeten sturen en dat probeer ik nu. In de praktijk zijn de forumdelen al een wereld van verschil. Het gaat inderdaad best goed nu in Multimedia en Games, waarom zouden we de structuur dan niet aanpassen naar de praktijk?
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Forumbeleid

Bericht door Bighead »

Buiten het feit dat ik de splitsing onnodig vind, betreur ik het dat de beslissing daartoe over onze hoofden is genomen.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Forumbeleid

Bericht door Jelmer »

Iets wat in praktijk eigenlijk al voor lange tijd zo was, is nu visueel gemaakt. Je went er wel makkelijk aan, vind ik.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Forumbeleid

Bericht door Bighead »

Ik snap niet waarom iets wat al het geval is nog gemotiveerd dient te worden door een ongemak te introduceren.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Forumbeleid

Bericht door Sam »

Is het nodig dat je ingelogd moet zijn om bar te lezen? Ik zit best vaak offline op ltf op bijvoorbeeld mijn telefoon en nu kan ik mijn favoriete subforum niet meer lezen.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Forumbeleid

Bericht door i k0nijn i »

feppie64 schreef:In de praktijk zijn de forumdelen al een wereld van verschil. Het gaat inderdaad best goed nu in Multimedia en Games, waarom zouden we de structuur dan niet aanpassen naar de praktijk?
Omdat dit aanvoelt als splitsen om mensen gewoon weg te duwen, zeker in combinatie met dat je ingelogd moet zijn om Bar te kunnen zien.
Dit was niet de beslissing waar iemand op zat te wachten volgens mij en voelt aan als een beslissing die jij hebt genomen zonder echt gehoor te geven aan wat de leden (en de Non-RS moderatoren) wilden en niet wilden voor Bar.

Dit is een oplossing voor mensen die met satijnen handschoenen willen behandeld worden in Bar omdat ze er zogezegd niet bij horen. Ik weet niet of je ooit al eens op een écht groot forum bent geweest, maar daar hoor je er sowieso niet bij in het begin, het maakt niet uit in welk forumdeel je zit. Als je niet als een idioot post, hoor je er na een tijdje wel bij. Zo gaat dat gewoon. En dat zou hier niet anders zijn volgens mij.
Afbeelding
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Forumbeleid

Bericht door Jelmer »

Wat is nu precies de splitsing dan? Het is nu enkel een losstaand forumdeel geworden samen met forumspelletjes, waarin men kan verwachten dat er op een andere manier gepost wordt dan in de rest van de forumdelen. Ik zie het probleem niet, tenzij de extra klik met je muis te veel moeite is..
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Forumbeleid

Bericht door i k0nijn i »

Het probleem is dat je de mensen van Bar wegduwt omdat je ze isoleert en daarmee te kennen geeft dat je ze liever kwijt dan rijk bent. En ik zie ook echt niet hoe iemand moet weten dat er anders gemodereerd wordt in Bar dan in de andere delen als gevolg van het feit dat het nu apart staat.

Wat ik nu denk is dat het heel onlogisch is dat je een sectie hebt die letterlijk genoemd is naar de 2 forumdelen die erin zitten. Dat is alsof je nu Non-RS zou veranderen naar Multimedia en Games en je dan onderin een sectie Multimedia en Games hebt en een sectie Forumspelletjes en Bar zou hebben. En dan zou iedereen die nieuw is op het forum zich afvragen welk nut het heeft dat daarvoor aparte secties zijn en dat niet gewoon één sectie is die je dan Off-topic (of Non-RS) noemt, zoals op zowat eender welk ander forum.

Meer opdeling en afscherming is niet wat het forum nodig heeft en ik kan echt moeilijk begrijpen hoe dit op eender welke manier een oplossing kan bieden voor wat als probleem ervaren wordt.
Afbeelding
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Forumbeleid

Bericht door feppie64 »

Geef het even tijd, daarna zien we wel weer verder.
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Forumbeleid

Bericht door Nikki- »

Sam schreef:Is het nodig dat je ingelogd moet zijn om bar te lezen? Ik zit best vaak offline op ltf op bijvoorbeeld mijn telefoon en nu kan ik mijn favoriete subforum niet meer lezen.
Dit, echt bloedirritant.
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Forumbeleid

Bericht door Megareus12 »

Eens, maak dan een pop-up.
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Forumbeleid

Bericht door Nikki- »

Toen ik net uitlogde op desktop zag ik hem wel weer trouwens? Nu ben ik in de war.
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Forumbeleid

Bericht door Gewoon »

Yo, steeds inloggen is kut man.
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40331
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Forumbeleid

Bericht door Daan »

Waarom zou je niet permanent ingelogd zijn?
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Forumbeleid

Bericht door Sam »

Omdat ltf me om wat voor reden dan ook nog wel eens uitlogt. Mijn wachtwoord is dan ook nog steeds zo'n genereerde XH7N type wachtwoord en dan wordt het toch best een gedoe om telkens in te loggen.

Dat laatste punt is meer mijn eigen probleem, maar toch.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Dieselpker »

Ben benieuwd of we een impact gaan merken. Ik merk zelf dat er totaal geen interesse is op RS voor het forum, probeer mensen in de chat aan te moedigen om actiever te zijn etc. maar weinig succes. Tijd om wat aan die conversion richting het forum te doen.
FEYENOORD ROTTERDAM
Plaats reactie