Forumbeleid

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Forumbeleid

Bericht door Mystery »

Zeekoe schreef:Ik vind dat in RS3 & OSRS ook "toevoegend en behulpzaam" moeten zijn i.p.v. serieus.
Komt praktisch op hetzelfde neer, denk ik.
Meutr schreef:"De afscherming maken en implementeren"

Ik zou dat niet meteen op een to-do list zetten. Ik heb nog steeds geen duidelijke, goede pro-argumenten gezien.
Het moest tussen aanhalingstekens, maar ik geloof dat er wel iets gemaakt zou worden (zoals de pop-up). Vandaar dat het daar staat.
Sam schreef:
Afscherming
We hebben een test gedaan met een forumwachtwoord, maar er zijn geen gewenste resultaten uit gekomen. Op dit moment hebben we een opt-in groep - openbaar/verborgen (in de zin van niet op je profiel te zien) - die bevestigt dat je Forumspelletjes en Bar wilt zien als idee (door Feppie aangehaald). Dit lijkt me een prima oplossing.
Houdt dit dus in dat je moet aangeven dat je bar wil zien op je prive? Want dat lijkt me echt een slecht idee.
Ze blijven dan staan waar ze staan, maar ze zijn niet standaard zichbaar.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Forumbeleid

Bericht door Sam »

Ja oke, dat lijkt me dus nogmaals een heel erg slecht idee.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Forumbeleid

Bericht door Meutr »

Mystery schreef:Het moest tussen aanhalingstekens, maar ik geloof dat er wel iets gemaakt zou worden (zoals de pop-up). Vandaar dat het daar staat.
Daar is nog helemaal geen consensus over, dus hou dat voorlopig maar van dat lijstje.

Toegevoegd na 2 minuten en 37 seconden:
Zeekoe schreef:Ik zie jouw punt niet echt? Het is toch al lang zo dat er in bar een andere sfeer hangt dan op de rest van het forum, mede door de vele mensen die geen RS meer spelen, maar wel gewoon nog wat willen rondhangen. Als je het gelijk wilt trekken met de rest van het forum, dat is wat jij voorstelt veronderstel ik (?), dan verlies je de identiteit. 't Is ook niet dat het er een groot neo-naziforum is daar ofzo he. Die pop-up zou enkel zijn voor te zorgen dat nieuwe mensen met de juiste mindset binnenkomen.
Een losser beleid kan perfect samengaan met een forumdeel dat open staat voor iedereen, zonder dat daar waarschuwingsberichten moeten bij betrokken worden. Een waarschuwingsbericht lijkt me enkel een instrument om de kloof tussen de beide delen te accentueren en uit te diepen, terwijl ik die graag overbrug. We moeten niet bewust naar een Non-RS clan willen toewerken, terwijl dat impliciet is wat je doet met dergelijke maatregelen.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Forumbeleid

Bericht door Zeekoe »

Mystery schreef:
Zeekoe schreef:Ik vind dat in RS3 & OSRS ook "toevoegend en behulpzaam" moeten zijn i.p.v. serieus.
Komt praktisch op hetzelfde neer, denk ik.
Ik vind, zoals Sam het al zei, serieus toch een beduidend andere bijklank hebben dan behulpzaam. Sowieso zie ik niet in wat serieus ermee te maken heeft.
Meutr schreef:Een losser beleid kan perfect samengaan met een forumdeel dat open staat voor iedereen, zonder dat daar waarschuwingsberichten moeten bij betrokken worden. Een waarschuwingsbericht lijkt me enkel een instrument om de kloof tussen de beide delen te accentueren en uit te diepen, terwijl ik die graag overbrug. We moeten niet bewust naar een Non-RS clan willen toewerken, terwijl dat impliciet is wat je doet met dergelijke maatregelen.
De waarschuwing is juist om aan te geven dat er een losser beleid heerst, dat heeft voor mij niet meteen iets te maken met het al dan niet open staan naar andere mensen toe. Ik zie er dan ook geen verdere kloofvorming in, je accentueert enkel in alleen dat er een andere mentaliteit heerst. Het is dus gewoon een verduidelijking van wat er nu reeds bestaat.
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Forumbeleid

Bericht door Mystery »

Alle feedback is aangepast.
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Forumbeleid

Bericht door Meutr »

Naar mijn idee moet dat lossere beleid helemaal niet geaccentueerd worden. Dat losse beleid is een toegift van de moderatoren in functie van de sfeer. Als het goed loopt, voelt dat lossere beleid in dat forumdeel aan als iets natuurlijks. Dat doe je helemaal teniet door met dat soort zaken te willen werken.

Toegevoegd na 7 minuten en 41 seconden:
Het feit dat men nu over waarschuwingen, splitsingen e.a. is beginnen spreken heeft in se ook niets te maken met de lossere sfeer die nagestreefd werd. Het heeft te maken met het feit dat Non-RS door bepaalde mensen als onvoldoende open werd gepercipieerd. Dat is althans het probleem dat ik vooropstel. De sfeer in Non-RS moet dusdanig geboetseerd worden opdat iedereen zich er welkom voelt. We moeten nadenken over hoe we dat in de hand kunnen werken. Sta mij toe om waarschuwingsberichten, splitsingen, privégroepen enzovoort als bijzonder slechte "oplossingen" te benoemen voor het vooropgestelde probleem.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Cruseder4
Berichten: 48
Lid geworden op: woensdag 5 oktober 2016, 23:06

Re: Forumbeleid

Bericht door Cruseder4 »

Altijd als ik hier op het forum kom denk ik weer wat een feminazi gedoe hier aan de gang is. Dingen worden gesplitst omdat mensen zich gekwetst voelen door de kwajongens van Non RS of voelen zich diep beledigd als niet heel het forum voor ze klaarstaan. Kom op man we zijn toch niet allemaal zo zacht dat we bij het minste of geringste al huilie gaan doen...

Wanneer komen de safe spaces, de trigger warnings zijn er al lees ik.
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Forumbeleid

Bericht door Erwin »

Meutr schreef:Naar mijn idee moet dat lossere beleid helemaal niet geaccentueerd worden. Dat losse beleid is een toegift van de moderatoren in functie van de sfeer. Als het goed loopt, voelt dat lossere beleid in dat forumdeel aan als iets natuurlijks. Dat doe je helemaal teniet door met dat soort zaken te willen werken.

Toegevoegd na 7 minuten en 41 seconden:
Het feit dat men nu over waarschuwingen, splitsingen e.a. is beginnen spreken heeft in se ook niets te maken met de lossere sfeer die nagestreefd werd. Het heeft te maken met het feit dat Non-RS door bepaalde mensen als onvoldoende open werd gepercipieerd. Dat is althans het probleem dat ik vooropstel. De sfeer in Non-RS moet dusdanig geboetseerd worden opdat iedereen zich er welkom voelt. We moeten nadenken over hoe we dat in de hand kunnen werken. Sta mij toe om waarschuwingsberichten, splitsingen, privégroepen enzovoort als bijzonder slechte "oplossingen" te benoemen voor het vooropgestelde probleem.
Hier ben ik het 100% mee eens. Op dit moment wordt er geen directe oplossing gezocht voor het creëren van 1 forum, waarin iedereen zich welkom voelt, iets wat Feppie graag nastreeft. Op dit moment wordt er alleen gedacht hoe het het beste is om de twee sferen te blijven scheiden, iets wat op deze manier precies hetzelfde zal blijven. We moeten op zoek naar een manier om het forum weer meer naar elkaar te brengen, niet te blijven scheiden. Zo duidelijk een anders beleid voeren in bepaalde delen van het forum zal hierin echt niet gaan helpen.
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Dieselpker »

Teruggaan naar een strak beleid zal een hoop (actieve) mensen uit non-RS wegjagen ben ik bang voor.
FEYENOORD ROTTERDAM
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Forumbeleid

Bericht door Sam »

Hangt er heel erg vanaf hoe streng je het wil maken. Ik ben wel benieuwd hoe degene die de sfeer dusdanig in non-rs (en dan vooral bar) willen aanpassen dat precies voor zich zien. Volgens mij wil iedereen wel wat minder persoonlijke aanvallen, maar dat is momenteel ook merkbaar minder. Wat zou er nog meer anders moeten?
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Forumbeleid

Bericht door Odius »

Erwin schreef:
Meutr schreef:Naar mijn idee moet dat lossere beleid helemaal niet geaccentueerd worden. Dat losse beleid is een toegift van de moderatoren in functie van de sfeer. Als het goed loopt, voelt dat lossere beleid in dat forumdeel aan als iets natuurlijks. Dat doe je helemaal teniet door met dat soort zaken te willen werken.

Toegevoegd na 7 minuten en 41 seconden:
Het feit dat men nu over waarschuwingen, splitsingen e.a. is beginnen spreken heeft in se ook niets te maken met de lossere sfeer die nagestreefd werd. Het heeft te maken met het feit dat Non-RS door bepaalde mensen als onvoldoende open werd gepercipieerd. Dat is althans het probleem dat ik vooropstel. De sfeer in Non-RS moet dusdanig geboetseerd worden opdat iedereen zich er welkom voelt. We moeten nadenken over hoe we dat in de hand kunnen werken. Sta mij toe om waarschuwingsberichten, splitsingen, privégroepen enzovoort als bijzonder slechte "oplossingen" te benoemen voor het vooropgestelde probleem.
Hier ben ik het 100% mee eens. Op dit moment wordt er geen directe oplossing gezocht voor het creëren van 1 forum, waarin iedereen zich welkom voelt, iets wat Feppie graag nastreeft. Op dit moment wordt er alleen gedacht hoe het het beste is om de twee sferen te blijven scheiden, iets wat op deze manier precies hetzelfde zal blijven. We moeten op zoek naar een manier om het forum weer meer naar elkaar te brengen, niet te blijven scheiden. Zo duidelijk een anders beleid voeren in bepaalde delen van het forum zal hierin echt niet gaan helpen.
Precies. Daarom denk ik ook dat een samengesteld team geen slecht idee zou zijn zoals hierboven ook door jou en mezelf beargumenteerd.
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Forumbeleid

Bericht door Erwin »

Sam schreef:Hangt er heel erg vanaf hoe streng je het wil maken. Ik ben wel benieuwd hoe degene die de sfeer dusdanig in non-rs (en dan vooral bar) willen aanpassen dat precies voor zich zien. Volgens mij wil iedereen wel wat minder persoonlijke aanvallen, maar dat is momenteel ook merkbaar minder. Wat zou er nog meer anders moeten?
Zie hierboven de post van Odius. Een gezamenlijk team zoals in het verleden zou hier echt al bij helpen om in ieder geval één beleid uit te stralen. Ook zal dit het makkelijker maken om dit richting de leden te tonen, aangezien leden zich geen zorgen meer hoeven te maken bij welke mod ze terecht moeten bij welke vraag dan ook, aangezien alle mods officieel over het gehele forum gaan. Ik zeg niet dat dat nu lastig is, maar toch zijn er onderling, tussen de mods, ook al te veel verschillen volgens beleid. Dit is op dit moment maar op 1 manier op te lossen en dat is imo terug naar één team, waar iedereen volgens hetzelfde beleid werkt en niet volgens twee wat op dit moment gebeurt.
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Dieselpker »

Maar goed, na een paar dagen weer rs te spelen en kijken in hoeverre de mensen interesse hebben in het forum zie ik maar weinig volk wat wilt of post. Voor wie zijn we dan het beleid aan het aanpassen? Zoals ik al eerder zei, teruggaan naar dat terrorbeleid van een paar jaar terug gaat alleen maar actieve (non-rs) leden wegjagen.

En zoals Sam zei, wat moet er nog meer aangepast worden in non-RS? De hatelijke persoonlijke aanvallen waar de meeste al van afwillen is al aangepast.
FEYENOORD ROTTERDAM
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Forumbeleid

Bericht door Odius »

Mooie eerste aanpassingen. :)
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Forumbeleid

Bericht door Daan »

Had van mij echt niet zo gehoeven. Je zag dat de rust de afgelopen week alweer was wedergekeerd, en zat niemand er (naar mijn mening) meer echt op te wachten.
Hank1705
Moderator in categorie RS
Berichten: 2907
Lid geworden op: dinsdag 28 augustus 2012, 14:45
RS: Hankinator (p2p)
Clan: RS Addicts
Extra rang: Chatmoderator

Re: Forumbeleid

Bericht door Hank1705 »

Komt ook omdat het min of meer al werd toegepast ondertussen.
Afbeelding
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Forumbeleid

Bericht door Mystery »

Ik haal nog eens de samenvatting naar voren om te laten zien wat wel en wat niet al is gebeurd.
Mystery schreef:Om even alles samen te vatten van dit topic wil ik even een kleine opsomming maken van de voorstellen en de bevestigingen, om het overzicht te bewaren. Allereerst de bevestigde punten, daarna nog de voorstellen en vragen en als laatste een to-do lijst voor de punten om ze te implementeren en wie nog welke vragen moet beantwoorden.


Bevestigde punten

Beleidsvormen
In de onderstaande uitklapper alle forumdelen met de beleidsvormen die voor daar gelden en wie erover gaat.
In- of uitklappen •
(1) Off-topic wordt gedoogd.
(2) Melding-/pop-upwaarschuwing over het onserieus posten, plus eventuele "afscherming" (nader in te vullen)
  • Over het forum - "Serieus en toevoegend" (1) (RS/Non-RS)
  • Accountmededelingen - "Serieus en toevoegend" (RS/Non-RS)
  • Aanvullingen voor website - "Toevoegend en behulpzaam" (Siteteam/RS)
  • Categorie RS3 - "Toevoegend en behulpzaam" (1) (RS)
  • Categorie OSRS - "Toevoegend en behulpzaam" (1) (RS)
  • Forumspelletjes - "Onserieus" (2) (Non-RS)
  • Multimedia - "Toevoegend en behulpzaam" (1) (Non-RS)
  • Games - "Toevoegend en behulpzaam" (1) (Non-RS)
  • Bar - "Onserieus" (2) (Non-RS)
Noot: de betreffende beleidsvormen worden gespecificeerd - ze zijn nu vooral algemeen - door de desbetreffende teams (waarschuwingen en dergelijke). Ik zal in privé aansporen richtlijnen op te stellen voor zover dit nog niet gedaan is.
Wordt nog aan gewerkt, de structuur is in ieder geval doorgevoerd door Feppie.

Meligheidstopic
In de nieuwe beleidsvorm van over het forum zal er geen plaats zijn voor het meligheidstopic. Deze wordt verplaatst naar Bar.


Richtlijnen / posts die laten zien dat iets niet gewenst is
Dit werkt ook voor de chat. In het vorig punt heb ik al aangegeven dat deze opgesteld moeten worden door de teams. Zij zullen ze eerst opstellen, kenbaar maken aan jullie (voor feedback) en verankeren bij de forumregels, zodat ze voor altijd duidelijk zijn. Richtlijnen zijn geen statische gevolgen, de straf kan dus fluctereren.
Hier wordt nog achter de schermen aan gewerkt.

Accountmededelingen
Ik geloof dat iedereen het erover eens is dat het terugkomt. Misschien een naamswijziging of toevoeging in de vorm van "Introducties" zou de drempel alleszins nog meer verlagen om mensen iets te laten posten.


De opgestapte moderatoren/organisatoren
Ze blijven (indien ze zelf anders beslissen, natuurlijk). Meerdere mensen haalden het punt aan dat het een dubbel verlies is als ze weggaan (minder actief forum), wat aannemelijk lijkt. Volgende keer dat dit gebeurt zal waarschijnlijk definitief zijn - het vertrouwen is wel duidelijk geschaad.

OSRS website c.q. knoppen
Hier wordt werk van gemaakt. We hebben nu een aantal mensen dat voor de OSRS-website werkt en de knoppen worden zo snel mogelijk geregeld. We hopen dat we in 2017 voor jullie een geüpdatete (oldschool) website kunnen aanbieden.
Er ligt een plan op tafel in privé, nu wordt het uitgevoerd. Vraag: vinden jullie het fijn om te tracken wat we gedaan hebben bijvoorbeeld in Aanvullingen en Verbeteringen voor de website?

Nauwer samenwerken RS/Non-RS
Lijkt me vanzelfsprekend. De teams ogen te ver uit elkaar en er zal wat moeten veranderen in de samenwerking en minder onafhankelijk van elkaar moeten gewerkt (waar dat mogelijk is).

Verwijderde/gewijzigde berichten
Deze zullen straks verwijderd worden in de zin van een edit door een mod met de reden erbij. Zo is het transparant dat er berichten verwijderd zijn. Denk hierbij aan -weggejorist- op Dumpert.
Wordt aan gewerkt! Een oplossing is nabij.

Afkoelbans
Lijkt me duidelijk dat deze over het hele forum geïmplementeerd worden. Nu vooral in Non-RS, maar kunnen ook als een straf met of zonder waarschuwing gegeven worden. Misschien wel wat effectiever (komen dus in richtlijnen).

Chat en forum
Deze blijven gescheiden, zoals dat ook nu is.


De eigen speeltuin voor de moderators
Lijkt me ook duidelijk. Ze mogen "fouten maken" en ongestoord experimenteren: zolang er geen hoop mensen op hen gaat zitten wanneer iemand iets fout doet, mag dat ook niet leiden tot een enorme heisa.


Voorgestelde punten en ideeën

Eén moderatorteam
Ik geloof dat dit meer onduidelijkheid gaat scheppen. Ik zou het niet doen. Het is juist dat er dan twee verschillende beleiden zijn, maar het is overzichtelijk bij wie je terecht kan met een vraag over RuneScape en wie niet én bij wie je terecht kan voor de "onserieuze" forumdelen. Dit onderscheid moet bestaan om de mensen te "bestraffen" in de forumdelen met de "onserieusheid" als het uit de hand loopt. Zo zie je in één oogopslag wie daarvoor verantwoordelijk is.
Nog niet duidelijk. In privé lijkt het dat dit niet nodig is, maar hier is een aantal mensen dat de voordelen ervan inzien.

Ontbinden van samengevoegde forumdelen
Ook hierbij geldt dat ik het niet zou doen. Op het moment van hoge activiteit zou ik het juist wel doen. Lunagang is relatief altijd een klein forum gebleven en ik vind het voor de visualisatie belangrijk dat de indruk niet groter moet zijn dan hij daadwerkelijk is. Ik schat de kans klein dat dit doorgevoerd wordt. Misschien dat discussies eventueel (later) terug zou kunnen komen, als subforum als de behoefte bestaat aan wat serieusheid. Voor nu is bar - denk ik - voldoende, maar dat laat ik aan de Non-RS mods en jullie over.

Nu de structuur er is lijkt het dat dit de leidraad is.

Afscherming
We hebben een test gedaan met een forumwachtwoord, maar er zijn geen gewenste resultaten uit gekomen. Op dit moment hebben we een opt-in groep - openbaar/verborgen (in de zin van niet op je profiel te zien) - die bevestigt dat je Forumspelletjes en Bar wilt zien als idee (door Feppie aangehaald). Dit lijkt me een prima oplossing.
Nog geen consensus.

Forumbanner
Ik gok dat het het beste is als deze weer terugkomt. Echter mocht hij een stuk kleiner en moest overtollige ruimte weggehaald worden. Dit is - uiteraard - een taak voor Feppie.

Positieve benadering
Hoewel niet iedereen even positief kan zijn, zou ik wel willen voorstellen om kritiek (mag direct) altijd opbouwend en suggestief te houden. Niemand heeft wat aan quasi-positieve berichten met een sarcastische ondertoon of een goed kritiekpunt verwerkt in een - langere - post met een vervelende ondertoon.

Forumdeel archief
Kan deze als subforum van over het forum en de chats fungeren? Dan is die in ieder geval van het grote forumoverzicht af en daar kan daarvoor in de plaats accountmededelingen / introducties komen, zodat er qua lengte niet veel verandert.
Dit wil ik toch doorvoeren. Als iemand daar op korte termijn serieuze bezwaren tegen heeft, dan plaats ik het direct terug.

Jouw voorstel nog hier?


To-do list
  • Richtlijnen opstellen door alle teams (privé) en jullie (de leden) laten inzien voor feedback, daarna verankeren in forumregels (met voorbeelden) - ofwel beleidsvormen;
  • Meligheidstopic naar Bar;
  • Accountmededelingen terugbrengen en "introducties" erbij voegen (bestaan al in RS), om de drempel te verlagen;
  • Siteteam gaat werk maken van de website: geüpdatete oldschool-site in 2017;
  • Knoppen worden op dit moment "gemaakt", als in de tijd vinden om dit te doen en zo spoedig mogelijk te implementeren;
  • Feppie werk laten maken van een geüpdatete banner (mits jullie eens);
  • Nauwere samenwerking tussen RS en Non-RS;
  • Beslissing maken over het ontbinden van forumdelen, het samenvoegen van het moderatorteam, het archief en de positieve benadering (iedereen);
  • Implementeren verandering verwijderde / gewijzigde berichten en afkoelbans;
  • Het implementeren / toelaten van de "speeltuin" voor de moderatoren" - komt ook waarschijnlijk in richtlijnen;
  • Het stoppen met het vingergewijs nu. Verleden is verleden, kijken naar de toekomst (iedereen) - ook te maken met de "speeltuin";
Mocht ik iets nog vergeten zijn te vermelden, sorry daarvoor. Post het even en ik kan het wijzigen in de samenvatting.
Kan zijn dat ik weer iets over het hoofd heb gezien, overigens. Excuses als dat zo is.
Evilminded0
Ex-moderator
Berichten: 8953
Lid geworden op: donderdag 10 mei 2007, 10:44
RS: Evilminded0 (OSRS)
Oude naam: Funny Truth

Re: Forumbeleid

Bericht door Evilminded0 »

feppie64 schreef:en het tipforum hernoemd zal worden naar het forum.
Tipforum is een awesome naam, verander het niet. :(

Verder ben ik blij met de (aangekondigde) veranderingen, vooral omdat er gelukkig geen overdreven en drastische maatregelen zijn getroffen. De splitsing tussen Bar en de rest van Non-RS lijkt me een prima manier om het verschil in toon van berichten weer te geven dat wel/niet toegestaan wordt.
"A frown is just a smile upside down."
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Forumbeleid

Bericht door Meutr »

Ik vind het bijzonder teleurstellend dat er eenzijdig besloten is om toch maar iets te willen veranderen aan de structuur van het forum. Het ziet er niet uit en het nut ontgaat me volledig. Het feit dat het er in een Bar losser aan toegaat dan in een multimedia forumdeel lijkt me bijzonder voor de hand liggend. Ik kan me niet inbeelden dat de leden nood hebben aan een opsplitsing om die logica te kunnen vatten. Misschien overschat ik onze leden. Het verleden onderschrijft echter mijn punt, aangezien Multimedia en Games altijd vrij deftige forumdelen zijn gebleven. Zelfs wanneer dat in Bar niet het geval was. Is dit nu écht het besluit na wekenlang gepalaver? Dat die logica plots niet meer opgaat? Is er één iemand die écht denkt hiermee iets op te lossen? Het enige wat hiermee concreet verandert is dat elke Non-RS'er nu wat extra moet klikken wanneer hij van Bar naar Multimedia wil gaan.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18638
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Forumbeleid

Bericht door Ricc »

Om eerlijk te zijn kan ik me daar deels bij aansluiten. Anderzijds, voor nieuwe leden is die opsplitsing meer een visuele weergave van welke forumdelen van Non-RS een meer deftig niveau verwacht kan worden.
Plaats reactie